Heinäkuun hellemasut 2013 * Maaliskuussa *

Heissan

Täällä on tullut lisää taas monia kutkuttavia aiheita

paino/ulkonäkö asioista en ole turhaan otellut stressiä, itseni mielestä näytän raskaana olessani erityisen kauniilta jalkapallo masuni kanssa ja tykkään vaatteillani tuoda masuani esiin;)

Itsellä painoa ei juurikaan mistään raskauksista ole tullut ja se on lähtenyt aina mitään erityisempää tekemällä, siinä mielessä olen ollut onnellisessa asemassa, toki liikunta elämääni kuuluu omani sekä isompien lasten kautta.

Itse haaveilen hierojasta/ kampaajasta nyt kun olo tasoittunut ja pystyy niistä nauttimaan.

Maitoa itsellä on yleensä ruvennut tihkumaan tuolla rv 30 jälkeeen, tissisuojukset vain esiin;)

Hormonimyrskyjä täälläkin, naurattaa ja itkettää tasapuolisesti. Telkkaria katsellessa tulee kyynelehdittyä monestakin, jotenkin vaan niin herkällä päällä.

Itsellä ajatuksena ottaa äitiyspakkaus taas kerran, mutta ehtiihän sitä vielä vähän mietiskellä.

Ke olisi neuvola piiiiiiiitkästä aikaa, kontrolliultraan varataan aika ja katsotaan kelanpaperit.

Omassa mahassa ei muutoksia, kovaa mennään joka päivä aamusta iltaan, supistelut hieman rauhoittuneet mutta hengästymine/ahdistus on lisääntynyt. Vaavi kait painaa vatsassa niin, etten saa kunnolla vedettyä enää happea, rasitus ei siis tunnu yhtään hyvältä.

Täytysi myös ottaa masukuvia tämä aika kun menee niin nopeasti.

Aurinkoisista päivistä nauttien

Tinde84 25+4 Äijän käppyrä
 
Heipparallaa pitkästä aikaa tännekin!! :) ja tervetuloa uusille :wave:

Lista on nyt päivitetty! :)

On vähän jäänyt kirjoittelu täällä, kun esikoinen on ollut niin huomionhakuinen, raukalle on tulossa 2x poskihampaita 1x kulmahammas ja 1x etuhammasta kaikki samalla rytinällä, niin ei ole ollut paljoa aikaa roikkua koneella, kun iltasinkin on ite ollut niin vsy, kun ipanan saa nukkumaan.. Mutta onneksi nyt alkaa jo helpottaa :)

Painoa on tullut varmaan joku 7-8kiloa, en ole pariin päivään vaa'alla käynyt.. :) Mulla näkyy painossa sekä vartalossa samantien jos pääsee vähänkin nestettä kertymään.. :/

vakuutus vauvalle olisi tarkotus ottaa, kunhan vaan saisi aikaseksi tehdä hakemus.. :LOL: op:sta olisi tarkotus ottaa, kun perheen muutkin vakuutukset on siellä.

Hankintoja tänään tein ekan!! :D ostin lindexiltä hetken mielijohteesta sellasen Bamse collagehaalarin vauvalle, kun olin esikoiselle vaateita ostamassa :heart:

nukkumisasennoista ollut puhetta. mä oon huomannut, että mulla on parina aamuna ollut lonkka puuduksissa, jos oon kyljellään nukkunut.. : / esikoista odottaessa oli samaa vaivaa, mutta vasta ihan vikoilla viikoilla ja enenmmänkin vasta synnytyksen jälkeen..

jotenkin tuntuu, että oon ihan saamaton tän raskauden suhteen.. :D kela-hakemuksetkin on vielä tekemättä, vaikka melkein pari viikkoa sitten sain neuvolasta sen raskaustodistuksen :stick:
 
Hoi

Nukkumisesta ollut puhetta. Ai mitä...mistä nukkumisesta? häh? Elikkä täällä nukutaan yöt pätkissä todellakin. Kyljellään (kummallakin yritän) nukun eniten, mutta selkä kipeytyy ja lonkka puutuu. Selällään pieniä hetkiä, mut selkä kipeytyy ja vaihdettava asentoa. Puoli-istuvassa välillä kun ei muuta voi ja yöllä nousen sit välillä ihan ylös kävelee kun kolottaa joka kohtaa. Eli unet on vähäiset öisin ja päikkärit tuleekin tarpeeseen. Olen miettinyt, että mitkä lankut sijauspatjan alle laittas kun tuntuu vaan liian pehmeältä sänky, mut kattoo nyt mitä keksii. Peitto ja tyynyjä jälkojen väliin ja syliin kyljellään ollessa, niin saa rangan mahdollisimman suoraksi, helpottaa pikkasen.

Nicci + jäbät 26
 
Nukkuminen kyljellään alkaa olla ainoa hyvä asento. Aiemmissa odotuksissa loppumetreillä tyynyt selän tukena auttoivat etupuolen tyynyviritelmien lisäksi paljon.

Raskauskalenterista osui silmiin 26. raskausviikon kohdalta seuraava: "Ennenaikaisesti syntyvällä lapsella on jo suuret mahdollisuudet selviytyä, jos se syntyy nyt ja kaikki apukeinot otetaan käyttöön. Mahdollisuus turvalliseen synnytykseen kasvaa jokaisena päivänä, jonka sikiö on kohdussa."
Ajatella miten pitkällä tässä aletaan jo olla! Usein tuntuu, että alkumetrit vasta menossa ja ne piiiitkät ja hitaat viikot ovat vielä kovin kaukaisia. Oikeastihan tässä ollaan jo hyvin puolimatkan paremmalla puolella.:D
 
Heippa!

Mäkin kävin tänään sokerirasitustestissä , sokerit ollu ihan ok mut lähipiirissä on diabetesta niin täytyi sinne mennä... litku oli musta ihan siedettävää, ihan kuin aivan liian vähän laimennettua mehua... ikävintä puuhassa oli kuitenkin se kahden tunnin odottelu :/

tänään tuli ilmoitus et äitiyspakkaus on tullu postiin, jeee!

odotan myös ku hullu puuroa ens viikon Etelän matkaa :) jos sieltä sais energiaa jaksaa töissä äippälomaan saakka... jään 3.6 kun pidän viikon kesälomaa ennen.

nyt myllertää vauva vatsassa niin et täytyy vaihtaa asentoo!

Jaksamista kaikille!!
 
Hei kaikille!

Huh, taas saa huokaista hetkeksi! Äitipolilla käyty kontrollissa ja kaikki oli niinkuin piti. Neiti A 795g ja Neiti B 805g Keskikäyrän vauvoja molemmat. Molemmilla oli vettä ja virtsarakot ja vatsalaukut toiminnassa, mitä kuulema myös seurataan identtisiltä kaksosilta säännöllisesti. Kohdunkaulakin oli pidentynyt tässä kotona chillaillessa. Vauvat on molemmat poikittain, joten olo on aika tukala. Kahden viikon päästä taas uudestaan kontrolliin.

Nukkuminen? Onko se jotain syötävää? Eli ei hirveästi nukuta täälläkään. Selkään sattuu, vauvat myllertää, närästää, pissattaa...you name it.

Niin joo ja sitten jos sattuu nukahtamaan niin heräilen outoihin olemattomiin ääniin. Esim että puhelin sois tai kuulen esikoisen tepsuttelevan sängystä pois ja oikeasti näitä ei tapahdu... Onko muilla ollut tallaista raskausaikana?

Mutta kaikesta huolimatta olen alkanut pikkuhiljaa nauttimaan raskaudesta :)

Mukavaa Pääsiäistä!

Enna ja typsykät 24+4
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei! Tuo fb vie kyl tehokkaasti ajan..

Neuvoloita on ollut tässä välissä parikin ja kaikki on ollut kunnossa, mitä nyt joudun syömään kahdesti päivään rautaa kun hb oli laskenut viimeksi 114->107

Liikkeitä tuntuu joka päivä ja välillä potkii tuohon ylös kylkiluihin : /

Vakuutuksen kävin viime viikolla ottamassa Tapiolasta ja Kelan hakemukset täytin toissailtana, tänään kävin kiikuttamassa raskaustodistuksen liitteeksi kun ei tulostin-skanneri yhdistelmä halunnut toimia koneen kanssa yksiin.

Nukkuminen ei onnistu kun kyljellään, useimmiten vasemmalla kyljellä. Selällään ei pysty nukkuu, tuntuu että sydän hakkaa hulluna ja henkeä ahdistaa, tosin en yleensäkään nuku selällään.

Lumikki & Pöökö 24+6
 
Hojo!

Ennanniina sielhän on jo topakan kokosia lapsosia!

Nyt voin taas virallisesti sanoa olevani niin kypsä tähän tilaan. Koko päivän ollut jalat NIIN turvoksissa ja kipeät, et kärsimyksen kans liikkunu. Ja omaa tyhmyyttäni unohdin aamulla laittaa masutuubin päälle kun lähdettiin pääsiäisruokailuun vanhemmilleni. No se taas kostautui, selkä ja jalat taas niin kipeät etten voi nyt muuta kun makoilla. Yritin tos kävelläkin, mut ei onnistu. Huoh! Ja liitoskivut nivusissa on aika sietämättömiä ja kokoaikaisia jo nyt. Että hyvää loppu raskautta vaan tänne. Onneksi siskon muksut kutsui itse itsensä meille huomiseksi yökylään saa muuta ajateltavaa välillä, kun nämä kolotukset.

Nicci ja jäbät 26+3
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa kävin kurkkaamassa tätä julkista puolta ja täällä onkin paljon aktiivisempaa kuin kerhon puolella, pitäisköhän siirtyäkin taas tälle puolelle:wave:

Potkuja tuntuu tosi paljon, tosi aktiivinen poika taitaa tämä kaveri olla:) Tänään tuli syötyä taas ihan liikaa ja kun maha on täynnä niin olo on jo tosi tukala. Mitenkähän sitä sitten viimeisillä viikoilla taipuu edes kenkiä jalkaan laittamaan..?

Mulla on ollut melko paljon supistuksia viime viikkoina. Joku täällä kertoi käyneensä spinningeissä ja salilla.. ei tulis kuuloonkaan enää meikäläisellä. Vaikka henkisesti kova halua on urheilemaan. Nyt jo mielessäni mietin,e millä nämä kilot sitten lähtee, jos lähtee.. No toistaiseksi kuitenkin "vain" noin 6 kiloa tullut, mutta silti painan jo enemmän kuin esikoisesta synnyttämään mennessä. Eli työnsarkaa riittää tällä alueella, sitten joskus..

Onnellinen79 24+4
 
tj 121 ;) !!

hirvee pesänrakennusvietti päällä.. huhhu kaikki kaapit koluttu ja siivottu ja vauvan vaatteit viikkailtu ja tilattu vaik mitä kaikkee vauvatavaraa. mies tulee koht hulluks ku joka pv kinuan sitä kasaamaan pinniksen ku ite en työkaluist ymmärrä mitään ni rupea siinä sit jotaki kasailee itte. mut tää siivoushulluus mikä muhu on iskeny menee iha käsist kohta :D siivosin autoa SISÄLTÄ 2h ja sit sen jälkee viel autopesuun. kyllä nyt kelpaa ajella hitto vie...

kasattiin esikoisen vanha Stokke-syöttötuoli "vauvakuntoon" JO NYT. nyt se odottaa tos keittiös koristeena niin kauan kunnes käyttäjä pääsee siihen istumaan<3 must ei varmaa siis yhtään huomaa sitä et haluisin jo saada vauvan syliin?

pääsiäinen menny pitkäveteisesti.. tuntuu jotenki tosi tylsältä ja pitkältä tää pääsiäisloma. ollaan oltu anoppilassa hoitamassa koiria ja mies käyny pilkillä ja ties missä. noh nyt mies ja esikoinen pelaavat yhdessä eikä täällä kämpässä ole enää mitään siivottavaa :D oih näin muuten pari yötä sitten aivan sairaan romanttista ja intohimoista unta antti tuiskusta<3 pakko myöntää et hieman petyin kun heräsin :DDD

jedvenna ja purri 22+5
 
Nicci, eikö vaan olekin hyvänkokoisia jo! :) Ultrassa sattui sopivasti kuvaan toisen vauvan jalkapohjat ja lääkäri mittasi kurillaan nekin, kantapäästä ukkovarpaaseen oli lähes 5cm! Ei ole pienijalkaisia typyköitä nämä :D

Nuo liitoskivut ovat valitettavasti tuttuja täälläkin. Erityisesti öisin ovat kurjia kun asennon vaihtaminen sattuu niin paljon.

Onneksi muutkin ovat jo haalineet tulokkaille varusteita. Tuntuu ihan pöhköltä kun meillä on nyt jo vaunut kasattuina (ja edessä) ja niitä pitää vieläpä välillä käydä vähän lykkimässä edestakaisin :xmas: Eilen ostin käytetyt turvakaukalot, Brio Primot telakoilla. Onko jollakin näistä käyttökokemusta? Olen hankkinut myös rintapumpun (kirpparilta) ja itkuhälärit sain kaverilta.

Pikkuhiljaa alkaa olla tarvikkeet kasassa! Vielä säängyt ja sitterit ja hoitoalusta ja ja ja...

Mutta nyt nukkumaan,

Enna ja tytöt 25+0
 
Pääsiäisloma vierähtänyt töitä tehdessä ja sohvalla laiskotellessa.

Viime viikon neuvolassa kaikki ok, täytettiin kelanpaperit ja sain lähetteen ylimääräiseen ultraan istukan takia.

Täällä kanssa tehdään mies hulluksi vaikka jo neljäs tuloillaan,on se vaan niin ihanaa odottaa nyt tulevaksi 3 tytön jälkeen pikku prinssiä. Vaatteita jo kovasti katsellut ja tullut ostettuakin.

Hankintoina miettinyt sellaista riippukehtoa tulevalle,onko kokemuksia .

Brio primo telakalla on hyvä, meillä ollut kahdella edellisellä, tosin nyt jouduttiin vaihtaan gragon kaukalo telakka yhdistelmään koska brio telakka sen verran iso ettei mahdu takapenkille 2 turvaistuimen kanssa.

Tinde84 +äijän käppyrä
 
BDU
Olipa mukavan paljo kuulumisia luettavana! =) En ilmeisesti ole yksin uniongelmieni kanssa.. Lonkat kipeytyy täälläkin yöllä tosi paljon ja selällään ei myöskään voi nukkua joten yöt on kyllä aika mielenkiintosia joskus :| Aamulla ei oikein nappais töihin nousta mut minkäs teet |O

Onko muilla sellaista pistävää / tikkuilevaa kipua alamahassa välillä? Mulla on aina satunnaisesti ja yks yö heräsin siihen et mahaa pisteli niin paljo etten meinannu pystyä liikkumaan. Rakko oli aivan täysi joten väkisin pyörin sängystä lattialle ja melkein konttasin vessaan kun sattui niin paljon! Ei helpottanut edes vessassa käymisen jälkeen vaan pistely jatkui vielä lähes tunnin ennen kuin sain taas unta :|

Jotain positiivistakin sentään, liikkeitä tuntuu tosi tosi paljon päivittäin :heart: Oikeen on aktiivinen pikkuinen, saisi jo kääntyä ympäri kun potkut välillä inhottavasti tuntuu tuonne rakkoon ja muualle alas :D

BDU ja ötökkä 24+5
 
Hei

Ihanaa kun on saanut nauttia auringosta jo monena päivänä. Pari päivää on kyllä kolottanut ihan joka kohtaan kaulasta alaspäin ja jäbät tuntuu kanssa nauttivan keväästä (mahotonta menoa). Etenkin viime yönä palleaan koski välillä niin kuin mahataudissa. Oletan että kohtu (sf mitta 32 cm) painaa ylä- ja alapuolelta ja potkuja tulee välillä niin sarjana, et luulis, että sieltä syntyy pari valmista potkunyrkkeilijää. Olenkin miehelle sanonu, et varmasti tappeleevat jo nyt tuolla. Sellasta meininkiä välillä on.

Ennanniina Juu yöt on kyllä aika tuskaa. Mulla ihme kyllä tuntuis, et pieni kävely helpottaa liitoskipuja?!?! Vaikka joka tuutista olen lukenut, että nimenomaan juuri kävely pahentaa. En siis mitään Valentin Konosta leiki, vaan kävelen hyvin hissukseen ja pysähtelen kun tuntuu siltä. Tärkeintä kai olla ulkona.

Nicci+jäbät 27
 
Hei kaikki LAHDEN ALUEEN äidit! Tulin huutelemaan tuolta syyskuisten pinkasta, että olen perustamassa Lahden alueen odottajille omaa (salaista) fb-ryhmää. Olisi mukavaa tutustua saman alueen odottaviin äiteihin, jakaa kuulumisia ja vertaistukea, ja treffatakin tietysti. Esikoisen aikana kuuluin samanlaiseen ryhmään, ja siitä oli paljon iloa ja tukea raskaus- ja vauva-aikana. Jos tahdot mukaan, laita minulle yv:llä linkki facebookprofiiliisi, niin lähetän sinulle kaveripyynnön voidakseni lisätä sinut ryhmään. :)
 

Yhteistyössä