Heinäkuun hellemasut 2013 * Tammikuussa *

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :wave: Mulla on vielä tää päivä vapaata ja huomenna pitäisi palata koulun penkille tai asiakaspalveluun, parturi-kampaajaopiskelija siis olen :)

Ihanaa kun on tullut paljon hyviä ultrakuulumisia monelle :heart: Meille tuli odotettu kutsu maanantaina postissa ja meidän np- ultra on kahden viikon päästä, eli vähän aikaa pitäisi vielä malttaa :)

Mangrovekana Mä kans vähän pelkään noita liukkaita tuolla ulkona, varsinkin sitten kun masu on jo isompi :/ Esikoista odottaessa kaaduin viikolla 16 ja paniikissa soitin sairaalaan, mutta sanoivat, että vauva on vielä niin turvassa kohdussa, että jollei mahalleen kaatunut, eikä satu tai tule vuotoja niin kaikki on varmasti hyvin. Mutta kyllä sitä silti pelätyi! Meillä kun on vielä tuo iso koira, niin saa tosissaan varoa lenkillä!

Dada:hug: Eiköhän kaikki ole ultrassa just niin kuin pitääkin! :) Mutta tietysti jos on joskus kokenut sen ikävämmän tuloksen ultrassa, niin varmaan kyllä pelottaakin enemmän! Tsemppiä jännitykäseen! Ite odottelen innolla ja kärsimättömänä, että saan nähdä meidän vauvan :heart:

Mrs O Mä kans ihmettelen sitä, että joidenkin mielestä hoikalla ei muka näy masu :D Mun mielestä se on just päin vastoin, silloinhan se pienikin pullotus jo näkyy :)

Vienda Oih, jokohan mäkin kohta uskaltaisin koittaa kuunnella sydänääniä dopplerilla :saint:

pesco :heart: OIH!! Ne iki-ihanat liikeet! :) Mä kans malttamattomana odottelen, että toisesta tuntuisi ensimmäistä aikaisemmin! Ensimmäisestä tuntui ekat kuplamaiset tuntemukset viikolla 16 :heart: Hetki täytyy vielä malttaa..Noi liikkeet on niin ihania!! Varsinkin ne ihan ekat, lopussa se oli lähinnä kipua ja tuskaa :D

Tervetuloa uusille!! :wave: Mukavaa, että meidän porukka vieläkin kasvaa! :)

Vaniljainen ja masuhiiri 10+1 :heart:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille ja tervetuloa uusille!

Ultrakuulumisia!!! Kaikki hyvin pikkuisella, siellä se pyöri ja tanssi kuin mikäkin väkkärä :heart: :) Niskturvotus ja nenäluu ok, on kyllä huojentunut olo että kaikki on niin kuin pitääkin, ei kuitenkaan varhaisultrassa käyty niin vähän kyllä jänskätti. Meillä ei mies päässyt ultraan mukaan kun ei saatukaan lapsia hoitoon, senkin takia jännitti aika lailla, että jos olisikin ollut huonoja uutisia niin olisi ollut tosi kurjaa ottaa ne yksin vastaan. Viikot vastasi 12+0 (11+5) mutta parin päivään heittohan ei vaikuta laskettuun.

Nyt sitten vaan ootellaan koska tuntee liikkeitä, aikasemmin oon tuntenut ne jo ennen viikkoa 15 ja ihan kuin oisin nyt parina päivänä jotain tuntenut :)

Pahoinvointia on vieläkin, aamulla viimeeksi yökkäilin. Vois jo kohta loppua, ois kiva että pystyis syömään normaalisti tai että tekis ylipäätään mieli syödä. Painoa ei ole vielä juurikaan tullut.

Hyviä vointeja ja tsemppiä ultraan menijöille!
 
omanapailua hieman.reilun viikon päästä nt-ultra.ylihuomenna menen verikokeisiin,muistaako kukaan otettiinko samalla virtsakoe?pitikö olla virtsaamatta sen 4h?entäs pitikö olla ravinnotta verikokeisiin?oli näistä neuvolassa puhetta mutta enpä enää muista miten se meni ku oli paljon muutakin asiaa :D
 
na-nu mulla ainakin otettiin virtsakoe. Ja kyllä piti olla 4h pissaamatta ennen sitä. Mulle ei ainakaan sanottu mitään pitääkö olla syömättä ja ei siellä verikokeissakaan kysytty mitään joten luulen, että ei :) Multa otettiin siellä joku 7 putkee verta ainakin :) Neulakammoisena siinä sitten tärisin.

Vaniljainen Mitenkä teillä tulee kutsu ultraan? Täällä se pitää ainakin itse varata. Ja ultraan tosin joutuu meneen n.60 km päähän. Asun pikku kylässä :D

Mistä teillä tehdään nt-ultra? Tai siis tehdäänkö vatsan päältä vai alakautta? Meillä täällä ainakin tehdään alakautta ja se lukee siinä lapussa missä on ohjeet ajanvaraukseen ja verikokeisiin yms. Tuli vaan mieleen kysyä, koska luin jotain keskustelua jostain, missä oli kauhee tappelu, että jos tehdään nt-ultra alakautta niin on automaattisesti lihava.:LOL: Oli muutenkin outo keskustelu. Täällä se tehdään automaattisesti alakautta.

Jännittää ultra tasan viikon päästä. Tai oikeestaan tasan viikonpäästä tähän kellon aikaan ultra on jo ohi ja tulen kertomaan teillekin tuloksen :D

eläväinen ja reiska 11+2
 
Na-nu Mä kävin just tänään verikokeissa, mulle ei ainakaan sanottu mitään, että pitäisi olla syömättä, joten söin kyllä yhden jugurtin ennen sinne menoa! Pissakokeen vein jo ennen joulua, joten jossain vaiheessa se pitää viedä mutta ilmeisesti vaihtelee vähän paikkakunnittain missä vaiheessa se viedään? Kannattaa varautua siihen, että annat sen samalla ja tosiaan sen 4h pitää olla pissaamatta ennen sitä :)
 
eläväinen Meille tulee postissa kutsu ultraan, jossa on valmiiksi aika. Asun Jyväskylän seudulla :) Muistelisin, että toi nt-ultra tehdään täällä vatsan päältä, mutta varma en kyllä ole! Mitään ohjeita ei sitä koskien ainkaan kutsun mukana tullut..

Jännä miten toi veriputkiloiden määräkin näköjään vaihtelee, multa otettiin "vaan" kolme!
 
Eläväinen, Espoossa ja Lohjalla ainakin tehdään nt-ultra alakautta, näkyy kuulemma paremmin eikä pitäisi olla tekemistä painon kanssa :) Ite olen hoikka, ja aina automaattisesti on tehty alakautta. Tänään ultrassa koitettiin myös mahan päältä, istukkaa ei oiken saatu aluksi näkyviin niin kokeiltiin päältä. Mutta kuva oli paljon rakeisempi ja epätarkempi, ja kätilö sanoi että kyllä yleensä aina ultra tehdään alakautta. Mutta tuohon lihavuus-kommenttiin olen minäkin törmännyt, mistä lie saanut alkunsa :)
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja vielä nt-ultraa odottaville :)

Tulee niin harvoin kirjoiteltua täällä yleisellä puolella, mutta kyllä silti päivittäin luen juttujanne. Enemmän kirjoittelen tuolla kerhon puolella.

Uuusivuosi meni rauhallisissa merkeissä täällä Levillä lomaillessa. Tuli syötyä hyvin, pelailtua, valettua tinaa, käytiin raketteja katsomassa yms. muuta mukavaa :)

Maha ei oo kunnolla vielä alkanut näkymään. Kyllä se isompi on kuin ennen, mutta kun olen ollut aina melko hoikka niin nyt näytän omasta mielestäni vain vähän lihoneelta mahan kohdalta :D

Nt-ultra ainakin Tampereella tehdään alakautta, mutta katsoi se keskusneuvolan täti myös mahan päältäkin. Ensin katsottiin mahan päältä ja sen jälkeen alakautta, mutta seuraavat ultrat tehdäänkin sitten vaan mahan päältä.

Pahoinvointi on vihdoin alkanut täälläkin helpottamaan. :)

Mandarii ja vaavi 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Mjahaa ja juustopallo :wave: lista päivitetty! :)

Vienda kiva, että oli taas ne sykkeet löytänyt ettei turhaan tarvii huolestua :)

pesco oi ihanaa, jos oot jo ekan liikkeen tuntenut! :heart: mä haluun kans!! :D Ekasta tunsin liikeet muistaakseni joskus rv 18 sillon oli istukka edessä. Toivottavasti tässä nyt tuntuisi vähän aikasemmin.. :)

Taksulle onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

na-nu ei tarvii olla ravinnotta, jos on nää veriseula ja hivit, kupat ym. mitä niitä nyt katotaankaan :) ja meillä ainakin otettiin jo ekalla neuvolakäynnillä se pissanäyte ja sillon piti olla 4h pissaamatta.

nt-ultra Esikoisesta ultraava kätilö sanoi mulle, että voidaan tehdä mahan päältä, kun ei ole ylimääräistä välissä.. Siis ihan noilla sanoilla sanoi.. Mutta lopuksi jouduttiin tekee vielä alakautta, kun sitä napanuoraa sillon jouduttiin tarkemmin syynää.. Nyt tästä tokasta tehtiin alakautta, vaikka yhtä hoikassa kunnossa oon kuin esikoisen aikaan, kätilö vaan sanoi, että on parempi näkyvyys sitä kautta. Lopuksi kuitenkin joutui siirtymään mahan päälle, kun alakautta ei saanut niskaturvotusta mitattua.. :) Ja kyllä se munkin mielestä oli parempi se näkyvyys, kun alakautta ultrattiin. :)

nanna & Pulla rv 13+0 :heart:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Minun on nyt pakko myöntää, että edellisen pinon loppuosan suhteen olen pudonnut kärryiltä. Joulunalusaika ja pyhät ovat olleet aivan mahdotonta hässäkkää meidän perheessä sairasteluiden yms takia.
Surullista huomata rivien harventuneen. Voimia menetyksen kohdanneille!

Toivottavasti pahoinvointi alkaisi kaikilla hellittää, varsinkin Ennanniinalla! Jännä miten tämä huonovointisuusasia on niin raskauskohtainen. Esikoisen kohdalla loppui rv12 paikkeilla, kakkosen kohdalla kesti yli rv16 ja lähtöpainoon pääsin takaisin rv20. Nyt yökötys loppui jokunen viikko sitten. Samalla katosi myös turvotus ja vatsa ei kyllä vielä paljasta mitään ellei oikein todella osaa surennuslasin kanssa kytätä. Tavalliset housut menee kivasti jalkaan. :)

Nt-ultra on takana ja siellä se pikkuinen köllötteli. :heart: La muuttui muutamalla päivällä taaksepäin omasta olettamuksesta, joka tuolla etusivulla on. Normaalisti minulla on kamalan pitkiä kieroja, mutta tällä kertaa ovis on ollut selvästi aiemmin kuin tavallisesti ja pieni vastasi viikkoja 28päivän kierron mukaan laskettuna. Oikeastaan oli 6pv suurempi kuin tuon "peruskierron" mukaan laskettuna, mutta mennään nyt sillä mitä neuvolassa järkeillään. Seuraavassa ultrassa se la vasta virallisesti määritellään. Eli LA 10.7. Äidin onni / kolmas / SatKs

Äidin onni ja Pieni 13+0
 
BDU
Heipä hei tällekin puolelle! :wave: En oo tänne kirjotellu vähään aikaan mut sainpas kaikki kuulumiset luettua :)

Tuplien odottajille tsemppiä ja positiivista mieltä!! Teillä on tuplasyy ressata, mutta uskon et kaikki menee hyvin :)

tervetuloa suolainen!

Neuvolakäytännöistä.. Meillä annetaan pissanäyte joka neuvolakerralla. Multa otettiin eka kerralla verta tuota seulaa ja hiv ym. tauteja varten kaks putkiloa. Tuosta nt-ultrasta en tiedä sit yhtään et mtien se yleensä täällä tehdään. Se oiski sitte ens viikolla eessä :heart:

Maha oli monta viikkoa turvonnut mutta nyt minusta hieman laskenut joten en kyllä näytä yhtään raskaana olevalta. Eiköhän se tässä ala kasvaan muutaman viikon sisällä :)

Osaako joku heittää vinkkiä jostain hyvästä aurinkorasvasta? Taitavat olla kaikki kemikaalipommeja mutta löytyisköhän mitään tehokasta vähän "sikiöystävällisempää"? Täällä tais olla muitakin jotka aiko matkata aurinkoon piakkoin, mitä voidetta meinaatte käyttää? Sitä joutuu kumminkin laittamaan tosi paljo.

BDU ja ötökkä 11+5
 
Meilläkin np-ultra on viereisessä isommassa kaupungissa ja tehdään alakautta. Siihen oon kyllä jo tottunut, molemmat varhaisultratkin tehtiin alakautta.
Meillä verikokeen yhteydessä ei otettu virtsakoetta, se on vasta lääkärineuvolassa. En tajua, miten ikinä pystyn olemaan pissaamatta 4h... :x
 
Kiitos listoille lisäämisestä, tulipas tärkeä olo. ;>

Minulle tehtiin Kättärillä tuo np-ultra suoraan masun päältä, tiedä sitten mistä johtui. Ihan hyvin tuntui kaikki tarpeelliset mitat saavan, mutta olihan se kuva tosi rakeinen, ei siitä mihinkään pääse. Down-seuloihin liittyvä verikoe otettiin samana päivänä, enkä ollut sitä varten syömättä.

Myös äitiseulat, jossa oli todella ne hivit ja sen sellaiset otettiin ilman paastoja, mutta virtsanäyte piti olla aamuvirtsasta. Onneksi saatiin näytteenottokuppi mukaan ekalla neuvolakäynnillä. Olisi kyllä tullut elämä vaikeaksi, jos olisi pitänyt pidättää labraan saakka.. Enkä todella tahdo ajatella, mitä seuraisi monen tunnin syömättömyydestä ja sängystä noususta..

Olen kyllä niin onnellinen, että tämä uusivuosi oli ja meni. Pikkusen keljua ollut, kun itse sattuneesta syystä täysin alkoholittomalla linjalla, mutta miehen suvun luona vieraillessa minun odotettiin silti istuvan baarissa ja katsovan muiden ryyppäämistä. Sai ukko kuulla kunniansa, sen voitte uskoa. :D

Hei miten on noiden neuvolalääkäreiden laita, osaako kukaan sanoa? Mulla on seuraava neuvolakäynti 7.1, eli maanantaina, ja jostain luin, että näillä viikoilla about pitäisi myös lääkärin luona pyörähtää. Onkohan se juuri tuo sama, vai varaillaanko siellä sitten aika sille lääkärille? Ei muuten, mutta meidän neuvolassa on lääkäreillä tapana kuulemma ultrailla jokaisella käynnillä, ja olen melko utelias näkemään sen pikkuisen uudelleen. :>

Mjahaa masuotuksineen, 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!! Ja onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Meillä uusi vuosi meni mukavasti, kun pari tuttavaperhettä vieraili ja toisessa kun lapsiluku on neljä, niin vilskettä ja vilinää riitti. Muut kyllä hieman nauttivat alkoholia, mua ei kyllä yhtään harmittanut olla ilman, saatika sitten seuraavana päivänä herätä hyvinvoivana. :)

Huomenna olisi toinen neuvolakäynti edessä, taas olis siellä se pissanäytteen anto edessä, mutta ei tarvi sitä neljää tuntia odotella, kun lähinnä katsovat kuulemma proteiineja ja glukoosia siitä virtsasta. Lääkärineuvola kuulemma meillä vasta n. rv 30, jos ei mitään ihmeellisyyksiä aiemmin tule.

Nt-ultra tehtiin meillä sekä mahan päältä että alakautta, jotta saatiin tarvittavat mitat.

Välillä tuntuu, että toi pieni tuolla mahassa käyttää mun virtsarakkoa trampoliinina tai jotain, kun yhtäkkiä tulee tosi kova pissahätä ja hetken päästä saattaa taas kokonaan hävitä ilman vessareissua. :confused: Onko muilla esiintynyt vastaavaa?

Muuten toi oma vointi on kyllä huomattavasti parempi, suht. virkeä eikä enää niin pahoinvoiva.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille heinämasuille!!!:heart:

Pipsa & toukka 14+1
 
Heips!

Todella moni on käynyt np-ultrassa.. Minähän en siihen aikonut mennä ja nyt hieman kaduttaa..No ei kaduta mutta mietin olenko epänormaali :D
Täällä odotetaan kutsua rakenneultraan,eikös se noin rv 20 paikkeilla ole..? Tehdäänkö SE vatsanpäältä?! Meillä sinne matkaa 100km. Synnärillekin sen 60-70km.

Pahoinvointi on helpottanut totaalisesti mutta tilalle tullut lievä päänsärky melkeen koko ajan, Aivankuin ois lievässä krapulassa koko ajan,ÄRSYTTÄVÄÄ!
Ruokahalu on kasvanut mutta oikeen mitään ei saattas syödä... noin kk sitten tilaamani imetystoppi ja rintaliivit sopivat päälle nyt,kk sitten en meinannut saada toppia pois päältä kun sen väkisin väänsin päälle :D neuvolan mukaan -1kg mutta ihan kivasti tuntuu vaatteissa. Vasta ostetut parit housutkin valuvat jalasta. Toisaalta pitäisi ostaa se jatke nappihousuihin.

Uusi vuosi siis meni hyvin,raketit käytiin ampumassa Mummolassa ja kotona syötiin yömyöhään asti. Kynttilän valossa meni loppuilta kiitos sähkökatkoksen :) siinä me olkkarin lattialla siskonpedissä rivissä <3

Ei tänä vuonna muuta kerrottavaa vielä sitten olekkaan :D

*piuu&kippura 13+1* :heart:
 
No niin, päivä menny tohinalla ohi, jos hetken kirjottelis ja alkas nukkuu :)
Viimeyö meni valvoessa. vihdoin ois kaikki ipanat nukkunu koko yön, niin minä en saanu ku kolmisen tuntia pätkissä nukuttua, niin jännitti ultra!

Tänä yönä sit taidan nukkua ku tukki, ultrasta saatiin nimittäin hyviä uutisia :) Pirtsakka pieni siellä jytäsi menemään, ja oon ihan varma jo että liikkeet tuntuu! koska, sama tunne mikä on mahassa ollu parina päivänä tietyssä asennossa, tuntu ultrassa ja samaan aikaan näki ruudulta miten pieni potki täysillä :heart: Hyvän kuvanki sain mukaani, tai sain usemman ku pyysin, mut yhessä kuvassa näyttää sille kun vauva hymyilis ja vilkuttais :heart:
Voi tätä helpotuksen ja onnen tunteen määrää!

Lapsilleki kerrottiin, ja nyt toivoisin et oisin malttanu olla mahdollisimman pitkään sanomatta mitään :LOL: koko päivän ne on kulkenu perässä ja kyselly millon vauva syntyy, miks vasta kesällä, minkä kokonen se on, vauva sinne vauva tänne :D
tiesin että ne innostuu, mutta että näin paljon :D

Np-ultrasta kyseltiin, ja meillä se on aina tehty mahan päältä. Samoin ar-ultra tehtiin kans mulle mahan päältä. Rakenneuä tehdään kans mahan päältä, ihan kaikkialla.

Sit oli puhetta verikokeista ja pissakokeista... teillä joilla pissakoe otetaan verikokeen yhteydessä, mitä siitä katotaan??
Meillä ne ottaa vaan verikokeen, ne perus hiv hepatiitti jutut, ja jokaisella neuvolakäynnillä saa käydä ihan eka kusemassa purkkiin, ja siitä sit katotaan jollain tikulla jotain :D

mutta joo, tässä pikaseen jotain tekstiä :)

MrsO & Pienin 11+4
 
Pikaisesti vaan tulin onnittelemaan hyvistä ultrauutisista! :D

Nannamammalle, ihana masukuva tuolla toisessa pinossa :)

Voi kun mäkin jo tuntisin liikkeitä. Kovasti oon yrittäny makoilla illalla ja kuulostella, mut kerkeen nukahtaa aina :whistle:

Huomenna vaihtuukin jo viikot, jes!

Tanni ja ylläri 12+6
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart: :flower:

eläväinen, minulle tehtiin nt-ultra vatsan päältä, näkyi kätilön mukaan todella hyvin vaikka rakko ei edes ollut tyhjä. Ar-ultra tehtiin alakautta.

BDU, suosittelen että käyt apteekissa, siellä varmasti osaavat neuvoa parhaan aurinkorasvan, Luultavasti ne pienille lapsille tarkoitetut sisältävät vähiten myrkkyjä :)

Mrs O, voin kuvitella lasten kysymysten määrän! :D meilläkin esikoinen alkoi heti kyselemään uutiset kuultuaan että milloin vauva syntyy, onko se poika, missä nukkuu ja eihän se vauva syö hänen legojaan :whistle: yhden yön nukuttuaan kysyi heti aamulla uudestaan että jokos se kohta syntyy, saako hän tulla sairaalaan vauvaa katsomaan ym. Taitaa olla pitkä odotus kesään :D

Liikkeitä tunsin ensimmäisessä raskaudessa noin viikolla 16-17, toivottavasti nyt tuntuisi jo vähän aikaisemmin :heart: Ainakin nyt osaan tulkita heti sen kuplimisen ja kutituksen vauvan liikkeiksi.

Madagascar 12+0 *POKS* (vihdoin tuo maaginen 12 viikkoa täynnä, jee!)
 
Moikka! =)

Ihania nuo lasten kysymykset! Voi että, toisella on huoli leegoistaan. :LOL: Meilläkin esikoinen on hyvin innoissaan, kun omien sanojensa mukaan pääsee isosiskoksi. Oltiin mummolassa kylässä niin hän kertoi mummolle, että "ku mennään kotiin niin illalla miusta tulee isosisko, sitte mie kannan toista vauvaa sylissä".

Np-ultra tehdään täällä pääosin alakautta, vaikka myös vatsan päältä näkyi hyvin, vaikka epäselvemmin. Viimeeksi miulla ei muistaakseni vatsan päältä edes näkynyt mitään.

Ennanniina muuten, meillä taitaa kaiken yhtäläisyyden lisäksi olla myös täysin samat viikot, jos oikein olen kattonut, mutta eri LA. Mie saan kaikilla laskureilla eri LA:n, mutta neuvolassa ilmottivat eri päivän.

Oikein kivaa päivää kaikille! Ihania ultrakuulumisia joillakin. =)

suolainen + tuplat 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :heart:

Omaan napaan nopeasti: täällä nt-tehtiin tänään vallan vatsan päältä - kaikki tarvittavat mitat saatiin hyvin otettua. Istukka takana, pikkuinen vastasi rv 12+0 joten Nannamamma, LA:n saa muuttaa 14.7. neuvolas laskelmien mukaiseksi.
Nt oli 0,6mm. Pieni oli vilkas ja sisäelimetkin erottuivat - ihana kokemus kaiken kaikkiaan :heart:

Ilyana ja Papu 12+0 POKSIS :heart:
 
Moikka!

Täällä uusi vuosi vaihtui myös rauhallisesti oman perheen kesken, kävimme katsomassa lasten ilotulituksen, koska se on jo klo 18. Olen palaillut jälleen työelämään rentouttavan joululoman jälkeen:)

Minäkään en osallistu nt-ultraan enkä seulontaan, mutta täällä saa silti mennä ultraan, vaikkei niskaturvotusta mitatakaan. Sillä ultralla vaan ei ole niin kiirettä, mulla on 14. viikolla. Täällä on tuo ultrauskäytäntö vähän muuttunut siitä kun viimeksi olen raskaana, nyt saa rakenneultrankin halutessaan vasta rv24 jälkeen. Verikokeissa kävin joululomalla(nuo hivit sun muut siis) ja pissanäyte katsottiin samalla, ihan vain tulehdusten varalta. Pissanäyte jätetään myös joka neuvolakäynnillä, mutta siitä katsotaan vain sokerit ja proteiinit. Verikokeissa minulta otettiin kilpirauhasarvotkin, koska ne ovat aikaisemmin ollet vähän sillä rajalla, että ovatko normaalit, ja kuulemma raskausaikana voivat huonontua. Neuvolalääkäri mulla oli tuossa joululomalla ja muistelisin, että aikaisemminkin on ollut samoihin aikoihin(varattu ekassa neuvolassa, ei samalla käynnillä ole päässyt).

Mulla on ensi viikolla ultra ja ensimmäinen sokerirasitustesti. Ultra jännittää vähäsen, mutta ei paljoa, koska kuitenkin varhaisultrassa 9. viikolla kävin ja sydänäänet kuuluivat jo neuvolassakin:) Tottakai aina jännittää silti, kun ei tuossa varhaisultrassa vauva vielä paljoa vauvalta näyttänyt:)

Meidän 4v huolestui, kun kerroin lapsille, että kohta vauva alkaa masussa potkia. "Äiti, ei se vauva saa kyllä potkia sua!"

Mulla on myös päänsärky alkanut vaivata nyt kuluvalla viikolla. Olen yrittänyt juoda tosi paljon jos se auttaisi(jostain luin että hormonit voi tehdä sen näillä viikoilla). Vähän huonosti olen kyllä nukkunut, kun tuntuu etten saa unta, kun tuntuu että koko ajan pissattaa. Ja jos yöllä herään, niin en saakaan uudestaan heti unenpäästä kiinni. Tänään heräsin viideltä, kun mies kuorsasi, enkä tietenkään saanut enää unta. Onneksi nää on kuitenkin aika pieniä vaivoja, ja olo on muuten oikein hyvä:) Joten en valittele enempää:)
 
piuu älä hättäile, en miekään oo osallistumassa seulontoihin ja ylimääräisiin ultriin, vai mitälieovatkaan. Minulle riittää, kun neuvolassa käydessä tsekataan vatsan päältä, että elossa ollaan. Liian tarkat analysoinnit vauvan mahdollisista kehityshäiriöistä on miun mielestä aivan turhia, itse kun en tappaisi lastani (=abortoisi sikiötä), jos se olisi jotain muuta kuin Täydellisen Ihmisen Muottiin sopiva. Kattellaan heinäkuussa sitten, millanen kaveri me saadaan elämäämme.
 
Heippa kaikki ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Rupesin miettimään tuota sokerirasitusta, kuuluuko se nykyään "pakollisena" kun tuntuu että kaikki on siellä nykyään käynyt? Eli vaikka ois alle 30v ja normaali BMI niin joutuuko silti? Ja millä viikolla se tehdään? En millään haluais siihen mennä, varsinkin kun tuntuu että se ois aika turhaa, yhdessäkään raskaudessa ei ole kertaakaan ollut sokerit plussalla. Ekalla neuvolakäynnillä ei ollut kyllä asiasta mitään puhetta.

Ootan NIIN et tulis jo kevät, vähän hämää toi sää ainakin täällä etelässä kun lumet on aika reippaasti sulaneet, ihan kevät fiiliksissä oon mut sit muistaakin että nyt on tammikuun alku, kyllä sitä lunta vielä tulee ja reippaasti :LOL: Ois vaan niin kiva kun pystyis kunnolla käydä lenkillä, eikä pelätä liukastumista pimeessä.

Eilen oli tosiaan ultra, ja etukäteen mietittiin et kerrottais 4veelle että siitä tulee taas isosisko, mut ei sit vielä kuitenkaan kerrottu just ton loputtoman kysymystulvan takia! Ootellaan nyt sen aikaa että maha ihan selvästi näkyy, sitten on tytönkin helpompi ymmärtää asia. Kuopus 1v.9kk ei vielä juurikaan puhu, niin se tuskin paljon kyseliskään :)

Pakko tähän loppuun vielä avautua loputtomalta tuntuvasta pahoinvoinnista, ei ole tietysti mitään verrattuna esim. Ennanniinan pahoinvointiin, mutta mielelläni aloittaisin päivät jo pikkuhiljaa muuten kuin sappinesteitä yökkäämällä, blaah. Silmistä jo näkee kuinka verisuonet on katkeillut jatkuvasta kakomisesta : /
 
suolainen, minulla on neuvolakortissa la 14.7. Neuvolakorttia alettiin täyttämään keskussairaalassa, en tiedä millä laskurilla siellä lasketaan. Mutta np-ultrassa vauvat vastasivat tuota la:ta. Itse olen elänyt, että la olisi 16.7, mutta oikeastaan tuon voisi päivittää etusivullekkin oikein, eli 14.7!

Np-ultra oli torstaina 27.12 ja silloin oli neuvolakortin mukaan 11+4, eli nyt täytyy olla 12+4, mä oon näistä ihan sekasin :D

Onko muilla kadonnut kyky ajatella loogisesti, vai oonko mä oksentanu osan aivosoluista ulos? Jestas sentään, kun otti tiukalle saada selville mitkä rv:t nyt on menossa.Tarvi kalenterin ja neuvolakortin avuksi!

Tyhmenevä Enna ja tuplat kaiketi 12+4 :D
 

Yhteistyössä