Heinäkuun hellemasut 2013 * Tammikuussa *

Hei vaan kaikille.

Jokos sitä viimeinkin uskaltaisi ilmoittautua heinäkuun odottajiin? Tänään kävimme ultrassa, jossa kaikki oli niin kuin pitikin ja laskettu aika hivenen aikaistui :)

Tulossa on viides lapsonen (minulle, miehelle eka), ikää minulla 36 ja laskettu aika siis 11.7.2013

Koetan tajuta seuraavalla kerralla kertoa jotain enemmän :)

sekopäinen Vuorikristalli 13+0 **POKS**
 
Tervetuloa Vuorikristalli :wave:

Lista pitäs olla päivitetty! :LOL:

Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista! :heart: Jokohan meidän pinon huonot uutiset alkaisi olla ohi.. :)

Noista pissanäytteistä piti kommentoida, että se on näköjään ihan paikkakunta ja jopa neuvolakohtasta, että missä vaiheessa otetaan. :) Meillä piti täällä Vantaalla olla 4 tuntia pissimättä ennen ekaa neuvolaa ja sitten sieltä neuvolasta terkkari lähettää sen labraan. Mrs O Meillä ainakin tosta 4 tunnin pissasta tehdään bakteeri viljely eli katotaan onko pissatulehduksia.. Ja sitten siinä kun joutuu joka kerta kuseksii purkkiin, niin siinähän katotaan pissasta proteiinit ja sokerit. Sitten meillähän otetaan vielä viimeinen pissanäyte (4h) synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa! On tää raskaus yhtä kusemista muutenkin..... :LOL:

Madagascar ihana reaktio teidän esikoisella... :heart:

Taksu Meillä ei kaikki automaattisesti joudu sokerirasitukseen. kävin esikoisesta rv 27. Mulla oli sen raskauden aikana ikä 24-25 ja bmi raskauden alussa oli 23. eli jouduin siihen vain ja ainoastaan sen takia kun mun isällä oli diabetes, vaikka sanoin meidän terkkarille, että se oli sillä elämäntapa sairaus. Noh niin kun voi arvata arvot oli täydelliset, ei lähelläkään raja-arvoja.. :D Tässä raskaudessa mun ei tarvii mennä ikää on nyt 26, keväällä 27 ja bmi 22. Terkkari sanoi, että jos kerrankin on pissassa sokerit plussalla tai alkaa ihan holtittomasti tulla painoa, niin sitten laittaa mut sinne.
 
Taksu en tiedä mikä käytäntö nykyään on tuon sokerirasituksen kanssa, minä käyn siksi kun on ollut aiemmissa raskauksissa raskausdiabetes. Käytännöt on hieman vissiin tiukentuneet, koska tuo on luultua yleisempi vaiva myös niillä ketkä eivät ns. riskiryhmään kuulu. Mullakin huomattiin vasta rv 35 ekassa, kun olin nuori ja bmi19 niin en päässyt testeihin ennen kuin tuli sokeria pissaan tuolloin.

Muakin pelottaa ulkona liukastella, vaikkakin on vielä pienet viikot, mutta silti. Tulisi sitten kunnon talvi ja lunta, niin saisi nauttia talvisäistä:)

Oon Lalleri täysin samaa mieltä, siksi ei meilläkään noihin osallistuta. Neuvolassa ei meillä ole ultraa joten olen iloinen että pääsen kuitenkin "muuten vain" moikkaamaan vauvaa ilman seulontoja:)

Äk+milli 12+4
 
Heippistä odottavaiset äidit, täällä olisi yksi ensimmäistään odottava Vantaalaismamma joka voisi kans liittyä tähän keskusteluun. :) LA on 4.7. Olen 23, helmikuulla täytän 24. Kättärille ollaan menossa synnyttämään.

Kertoilen myöhemmin vähän lisää, kun kerkeen! :)

Nipas 14+1
 
Tervetuloa vuorikristalli ja nipas :wave:

Voi juku..tuntuu, että vois hypellä pitkin seiniä tässä yliväsymyksessä ja jännityksessä; Huomenna on ultra! :heart:
(..ja heti perään kaikki mielentilat sekavana möykkynä)

Huomasin, että muutkin ovat keskustelleet ajatuksistaan koskien seulontoja.
Minua vaivaa ajatuksissa jostakin syystä hirmu paljon, että olen menossa niihin seulontoihin.. Haluan tietää niskaturvotuksen ja Nasulla olevan kaiken hyvin, mutta en varsinaisesti haluaisi tietää sitä "riskilukua".
Olemme kumpikin mieheni kanssa sitä mieltä, että emme tee sillä tiedolla varsinaisesti mitään, sillä tiedostamme jokaisen parin mahdollisuuden saada lapsen, jolla on todettavissa oleva kehityshäiriö tms. emmekä abortoisi sikiötä missään tilanteessa.
Luvun ollessa mitä tahansa emme kuitenkaan halua edes jatkotutkimuksiin kuten lapsivesipunktioon tai istukkabiopsiaan (kirjoitetaankohan sitä edes noin? ) ja minusta tuntuu, että riskiluvun ollessa ovi tutkimuksiin pääsylle
stressaisin vain itseäni hirmusti vaikka tiedostaisin jossakin mieleni syövereissä ettei mikään annettu luku ole varma suuntaan eikä toiseen.
Toisaaltahan tuo luku taas antaa viitteitä mahdollisuuksista/riskeistä,
joten jonkintasoisella todennäköisyydellä osaisi kuitenkin varautua mahdolliseen erilaiseen odotukseen.....
Mitenhän tätä ajatusten virtaa pitäisi selvitellä itsekseen?
Voiko niitä verikokeita enää edes perua, kun niihin huomenna olisi ultran jälkeen tarkoitus mennä?
Voinko tuloksia odotellessa sanoa, jos en haluakkaan kuulla niitä?
Voinko kieltäytyä jatkotutkimuksista, vaikka riskiluku olisikin "vakavan" oloinen?




Dada & Nasu 11+5
 
14+1. Eilen sain puhtaat nt-seulat postissa(joulupyhät viivästytti kuulemma mukavasti), oli eka lääkärineuvola ja babyllä hirveä riehunta oli taas vaihteeksi päällä :D Ainut negatiivinen asia tuo Hyperemeesi vaan jospa se siitä.

Korjaus : Laskettu aika 03.07.2013
 
Viimeksi muokattu:
BDU
Äitikissa, mulla on vähän samaa vaivaa ollut, nimittäin päänsärkyä ja univaivoja. Tympeää kun on useanan päivänä viikossa pää kipeä ja tosiaan vaikka väsyttäisi niin ei meinaa uni tulla ja heräilen kans pissalle öisin ja sitte on vaikea saada enää unta :mad: Ei siinä mitään muuten mutta kun kello soi joka aamu klo 6 niin meinaa välillä tuntua vähän ylivoimaiselta päästä ylös! Mut onhan tälle onneksi hyvä syy, jospa tää tästä ;)

Mulle ei puhuttu sokerirasituksesta mitään neuvolassa vielä, toivon etten joudu siihen koska mulla on tpana yökätä jo ajatuksesta että jotain pahaa on PAKKO syödä / juoda. En tiedä saanko oikeasti ikinä semmosta litkua alas! Hyi.. :x Meillä ei ole suvussa ollenkaan diabetesta ja mulla on bmi 22, joten toivon hartaasti että saisin sen jätettyä väliin...

BDU ja ötökkä vihdoin 12+0 POKS! :heart:
 
Heippa vaan kaikille

Onpas paljon taas mukavia ultrakuulumisia.
Me käytiin myös keskiviikkona np-ultrassa. Pienellä kaikki hyvin ja vastasi silloin viikkoja 12+3 eli meidän LA muuttui 14.7
Täällä taas kamala flunssa päällä. Eilen kävin lääkärissä ja sain antibioottikuurin. Tämä sama tauti kun on jatkunut jo joulukuun puolen välin paikkeilta niin alkaa mennä jo voimat ja hermo siihen ettei pysty olemaan töissä. Pää on täynnä räkää ja aivan tukkoinen.

Seuloista sen verran, että meillä vaan sanottiin että on riski on pieni. Muuta ei sanottu. Täällä ollut myös puhetta siitä tehtiinkö ultraus alakautta vai mahan päältä. Täällä Jyväskylässä se tehtiin masun päältä. Samalla reissulla saatiin rakenneultra aika mikä on heti maaliskuun alussa.

Nyt vaan pitäisi varata aika tuonne sokerirasitukseen. Joudun osallistumaan sinne kaksi kertaa kun ensimmäisestä raskaudesta sitä RD:tä sairastin. Saa nähdä pysyykö se litku sisällä. Synnytyksen jälkeen viimeeksi kun kävin niin ei saatu tehtyä sitä koetta kun oksensin kaiken pois 15 minuutin päästä :( Toivotaan että arvot olisivat nyt hyvät...

Mutta nyt takaisin sängyn/sohvan pohjalle sairastamaan!
 
Seulonnat on aiheuttaneet paljon keskustelua ja hyvä niin :)

Minä en seulaan halunnut, koska kaikkein pahimpia juttuja ei edes voi seuloa, kun ovat vielä tuntemattomia. Lisäksi "näin vanhana" ne seulat voi hälyttää jo siksi kun ikää on ja minä en vaan uskaltaisi mennä esim. lapsivesipunktioon, koska siinä on se km-riski. Vaikka se on niin pieni, niin yhden spontaanin km kokeneena en halua riskeerata. Sittenkö minä pelkäisin niitä hälyttäviä seuloja koko loppuraskauden?Perustelut voi kuulostaa hölmöiltä mut mulle ne ovat riittävän pätevät :) Neuvolassa ei ole päätöstäni (päätöstämme) kyseenalaistettu.

Tietysti jos tässä nyt aletaan pilkkua viilata niin onhan ultratkin eräänlaista seulontaa. Eilisessä ultrassa lääkäri katsoi sen turvokkeen vaikka seulaa ei haluttukaan, mut se oli vain reilun millin, eli ei viittaa mihinkään. Rakenneultraakin pidän lähinnä semmoisena tsekkauksena, että kaikkea mitä on oltava on olemassa ja toisaalta jos näyttää olevan ongelmia niin niihin voisi varautua.

Jos oikein aletaan saivarrella, niin olen synnyttänyt neljä tervettä lasta, joista kolmella on nyt pitkäaikaissairaus. Kaikkien sairaudet on lähinnä seurattavia, eikä ainakaan vielä ole arkielämää haitanneet. Mutta pointti siis se, että koskaan ei voi tietää...
 
8.7 olisi laskettu aika, ensimmäistä odotellaan miekkosen kanssa, 29v, NKL. Ensimmäisessä ultrassa kaikki hyvin, vauva vastasi silloin viikkoja 11+5 eli laskettu aika siirtyi silloin.

Tima + vauva 13+4
 
Meillä joutuu kaikki ensisynnyttäjät vissiin sokerirasitukseen. Ainakin mulle sanottiin, että se on sit joskus rv 22-25, eikä edes annettu muita vaihtoehtoja. Saa nähdä mitä siitä tulee, pysyykö litku sisällä... :x Inhottaa pelkkä ajatuskin. Onneksi ei ole diabetesta suvussa ja painokin vielä kutakuinkin normaalirajoissa (normaalipaino onkin mutta nyt on vähän kertynyt, huoh), että en usko olevani ainakaan riskiryhmässä.

Pääsisinpä minäkin jo np-ultraan! Nyt alkaa jännittää, vielä olisi 4 yötä, tuntuu, että kaikki muut on jo käyneet...
Te, jotka olette osallistuneet seulontoihin, mistä ne veriseulan tulokset haetaan, jos ne pitää olla mukana np-ultrassa? Soitanko neuvolaan vai...?

Vienda 12+0 (maaginen raja vihdoin POOOOKS!!)
 
Tervetuloa uusille :wave:

Seuloja ei mekään koskaan oo haluttu, silti ollaan päästy siihen nt-ultraan, ei vaan oo lääkäri laskenu niskaturvotusta. Paitsi, nyt tän kans tokas että "ei täällä oo minkäänlaista turvotusta", ja sanoin taas ettei sitä tarvii kattoa niin silti kerto : / Ei siinä, turvotus oli pieni, mutta silti, jos se olis ollu iso niin nyt sais miettiä ja murehtia loppu odotuksen koska en oo valmis muihin seuloihin!

Päänsärkyä ja unettomuutta täälläkin. Tosin, pääkipu johtuu raskaudesta, unettomuus on lasten syy! En tajua miten noi jaksaa heräillä ja valvoa öisin |O Vois koittaa kahvit keittää jos sitä vois juoda...

Onko teidän neuvolassa täyteltävä mielialakyselyjä?! Tulipahan vain mieleen kun meillä odotuksen aikana täytellään ainaki yks, ja vauvan synnyttyä viel kaks! Meinaan kyl heivata ne laput sinne minne aurinko ei paista jos meinaavat mulle niitä antaa :LOL:

Oi, uus viikkoki lähti käyntiin :D jei!!

MrsO & Pienin 12+0
 
BDU
Vienda, multa otettiin verta sillon ekassa neuvolassa ja neukkutäti käski soittaan tulokset päivän-parin päästä joten sain soittamalla ne veriseulan arvot ylös ja ilmeisesti sit ultrassa annan ne eteenpäin niin ne antaa heti sen vastauksen sieltä :)
 
Onko teillä muilla ollut vaikeuksia luopua joistain asioista raskauden takia? Itse olen ollut niin juhlijatyyppiä, että ainoa asia mistä on ollut todella vaikea luopua, on alkoholi. Koko ajan vaan tekisi mieli "vetää perseet". Alkoholisti en siis ole (joku sitä kuitenkin tulisi kysymään) vaan tavallinen "vapaana ja villinä" elänyt nainen, ennenkuin raskaus astui kuvoihin.
 
Tervetuloa uusille :wave:

Meillä pitää veriseulaa varten käydä ihan labrassa erikseen ja sitten ne tulokset saa neuvolasta. Mun piti saada ne tänään, mutta teknisen ongelman vuoksi ei sitten onnistunutkaan, joten ensi viikolla haen ne matkaan ennen nt-ultraa. Siellä pitää siis (ainakin meillä) olla kirjallisena ne tulokset, jotta voivat sinne ohjelmaansa syöttää ne niskaturvotuksen kanssa ja saada tulokseksi sen riskiluvun.

Mä oon joutunu BMI:n takia joka raskaudessa sokerirasitukseen eikä niissä koskaan ole mitään ollut. Nyt meinaan kyllä pistää hanttiin, etten sinne edes mene. Ihan turhaa hommaa ja lisäksi kun tän pahan olon kanssa on sellaista taiteilua, niin ei paljoa kiinnosta mennä sinne kärvistelemään...

Tima kyseli mistä on ollut vaikeaa luopua. Mulla ei tuo alkoholi tuota minkäänlaista ongelmaa, enemmänkin se etten ole päässyt liikkumaan niin kuin "normaalisti". Pitkään jatkunut voimakas pahoinvointi ja ihan tappava väsymys ovat tehokkaasti pitäneet tän mamman sohvan ja/tai sängyn pohjalla. Nyt aloittelen pikkuhiljaa taasen, josko sen kunnon vielä saisi kohenemaan.

Ruttu 12+1
 
Tervetuloa Nipas ja tima :wave:

Nipas Laitoin sulle tohon listaan jo valmiiksi iäksi 24, että ei tarvii heti ens kuussa olla muuttamassa sitä.. :D

Mitenhän dadan ultra on mennyt.. :) Mun mielestä kyllä voi noista jatkotutkimuksista kieltäytyä, jos ei halua mitään punktiota ym. Ei kai siihen seulaverikokeeseenkaan ole pakko mennä? Kai senkin voi perua...

Meillä ei seulojen jälkeen mitään varsinaista riskilukua annettu, tuli vaan kirje kotiin jossa luki että, tulos normaali, ei riskiä.

Vienda toi on tosi paikkakunta kohtasta, kun meillä taas käytiin vasta np-ultran jälkeen veriseulassa ja vastaus tuli sitten kirjeenä kotiin.

Kaikki joilla on päänsärkyä muistakaa juoda paljon vettä!! Raskaana ollessa tarvii paljon enemmän nestettä.. Mulla ainakin jos tuntuu, että pää tulee vähänkään kipeeksi, niin päänsärky helpottaa heti, kun muistaa juoda.

tima kyseli, että onko ollut vaikeuksia luopua mistään raskauden takia? Tällä kertaa ei ollut, mutta esikoista kun odotin, niin oli vaikea luopua tupakasta. Ja muutenkin olihan se esikoisen odotus todella suuri muutos elämäntapoihin, varsinkin kun meillä esikoisen raskaus ei ollut mitenkään suunniteltu.. :) Mutta mitä pidemmälle raskaus eteni, niin sen helpompi se oli hyväksyä, että elämä ei tule olemaan enää samanlaista.. :) Mullakin siis on ollut hmm.. miten sen nyt sanoisin.. aika "huolettomat" elämäntavat aikasemmin. :)

Nanna & Pulla 13+2 (meniköhän noi mun viikot nyt ihan oikein, ei voi muistaa :LOL: )
 
Hei!
Löysin minäkin tieni tänne... Meillä on toinen lapsi tuloillaan ja LA on 6.7. NT-ultrassa käytiin ennen joulua ja siellä vahvistui tuo aika. Synnäriä en osaa vielä sanoa tarkkaan, joko KOS tai HYS. Ai juu ja ikää on nyt 34v.

Tässä raskaudessa olen potenut (muistaakseni) pahempaa pahoinvointia, vaikka kertaakaan en ole käynyt oksentamassa. On tuntunut, että pari kuukautta on ollut jatkuvaa krapulaa, vaikka alkoholiin en kyllä ole koskenut, sillä pelkkä ajatuskin kuvottaa.

Itse olen suhtautunut noihin tutkimuksiin ja seulontoihin niin, että kaikkiin menen, mitä tarjotaan, vaikkei abortti meilläkään ole kyllä vaihtoehto. En tiedä sitten, että olisinko mennyt niihin jatkotutkimuksiin, jos hälyttävät rajat olisi heilahtanut, mutta onneksi sitä ei nyt tarvitse sen enempiä miettiä. Tosin, enpä taida mennä kahteen sokerirasituskokeeseenkaan, vaikka minulle kuulemma suositellaan sitä. Äidilläni on diabetes ja BMI on 27. Taidan mennä vasta siihen jälkimmäiseen kokeeseen, koska se on "tärkeämpi". Jätän ekan kokeen väliin juurikin tästä huonosta olosta johtuen, vaikka kyllä tämä olo on ehkä hieman helpottanut, mutta en halua kyllä riskeerata sitä, että olisin 10h syömättä ja juomatta. En ole siihen vielä valmis. Ja toisaalta, eipä edellisessä raskaudessakaan ollut mitään viitettä, joten en usko sen olevan NIIN suuri riski (ehkä on itsensä huijausta, tiedä häntä).

En ole kertonut vielä työpaikalla kuin pomoilleni ja ajattelin ensi viikon neuvolalääkärin jälkeen "tehdä tästä julkista" täällä työpaikallakin (toivottavasti kaikki on hyvin). Jouluna kerrottiin isovanhemmille ja meidän sisaruksille tästä raskaudesta. Ja silloin tuo meidän reilu kolmevuotiaskin kuuli asiasta. Hän on ihan onnessaan tulevasta "velivauvasiskosta". :) Hänestä tulee varmasti aivan ihastuttava isosisko! :)

Mutta tällaista siis meille. Mukava liittyä joukkoonne ja jakaa näitä omia tuntemuksiaan muiden vastaavassa tilanteessa olevien kanssa. Toivottelen teille heti näin alkuun hyvää raskautta! :)
 
Hei kaikki uudet! :wave:

tiedättehän, että Heinäkuun hellemasuilla on myös suljettu kerho. Sinne kaikki joukolla pyrkimään sisään ja sitten kirjoittelemaan. Meitä kun on siellä iso liuta, jotka ei täällä julkisella puolella viitsi kirjotella. :)
 
Heippa taas kaikille! :)

Nyt on meidän np-ultra ohi ja siellä se kaveri villisti jumppasi ja pyöriskeli. Meillä tehtiin ultra vatsan päältä, vaikka mulla on painoakin ylimääräistä, ja hienosti näkyi, saatiin mitat ja kuvat :) Mulla on kohtu kallellaan eteenpäin joten selitys sillekkin, miksi olen havainnut "mahaa" jo pitkään, tuli, ultraajakin sai jopa navan korkeudelta kuvaa hyvin. On kyl aika onnellinen fiilis :heart:

Laskettu aika siirtyi päivällä taaksepäin, eli tietoihin korjaus LA 20.7. :D
 
Oi, että kun minä oon täynnä rakkautta jo pientä palleroistakin kohtaan :heart:
Ultrassa kaikki oli oikein hyvin, niskaturvotusta vain 1,1mm ja pääperä-mitta 5,1cm.
Siellä hän polski ja kun yritettiin saada vaihtamaan asentoa niin heitti ittensä ihan ku niskoja nakellen kyljelleen :heart: :LOL:
Mä olin jo ihan unohtanut sen tunteen, kun näkee pikkuisen ekaa kertaa kunnolla! :)
Viikot muuttu hitusen, eli *poks poks* tänään onkin rv.12+0,
laskettu aika on nyt sitten siispä 19.7.
Kohdussa ei ollut jälkeäkään varhaisultrassa nähdystä hematoomastakaan. :)


Dada ja Nasu 12+0! :heart:
 
Hei!

Nt-ultra oli viimein täälläkin eilen ja kaikki oli kunnossa, Espoossa ultrattiin multa vatsan päältä, näkyi tosi hyvin sitäkin kautta :) AR-ultrassa alakautta. Samalla reissulla kävin labrassa antamassa verinäytteet.

LA minulle voi muuttaa päivää aiemmaksi eli 25.7 siirtyikin 24.7 :) Ihmeen nopeaa tuo sintti tuolla on alkanu näyttämään vauvalta.

Luopumisen vaikeuksia raskauden aikana ei tässä raskaudessa ole ollut mitään muuta kuin harmittaa, että pahan olon takia en ole halunnu syödä yhtä terveellisesti mitä aiemmin.. Ei vain maistu kanat tai rahkat niinkuin ennen, myös harmittaa ehkä että en voi treenata yhtä täysillä mitä aiemmin. Muuten oon jo tottunu tähän niin hyvin ettei oikeen tarvi luopua mistään.. Esikoista odottaessa oli totuttelemista aluksi, sillä ennen sitä elämä oli menevää ja yhtäkkiä en enää juhlinutkaan viikonloppuina milloin missäkin kissanristiäisissä vaan kasvattelin masua kotona rauhassa :) Eli esikoinen rauhoitti elämää tosi paljon ja olen hyvillä mielin omaksunu tän uuden ja rauhallisemman tavan elää.

Karoliina 11+2
 
Joku kyseli aurinkorasvasta ulkomaanreissulle? Itse tiedustelin neuvolasta ja apteekista ja päädyin ostamaan Ladival-aurinkosuojavoiteen (lapsille tarkoitettu, suojakerroin 50+). Se ei sisällä väri- tai säilöntäaineita, hajusteita, PEG-emulgaattoreita eikä mineraaliöljyä. Pitäisi olla siis melko turvallinen käyttää!

Ennanniina: don't worry, et oo ainoa. Miulla ei ainakaan pää pelaa ollenkaan normaalisti, unohtelen ja sekoilen miten sattuu. Sanat hukkuu ja vastaan kysymyksiin, joita en jälkeenpäin muista minulta kysyttäneenkään. Hohoi. Eikä kuulemma helpota synnytyksen jälkeenkään tällainen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: BDU
Suolainen tuolla sivun ylälaidassa missä lukee "keskustelu", niin sen alla on kerhot. sinne meet ja sieltä löytyy heinäkuun hellemasut 2013, vieressä liity -linkki :) Helppoa!

Tervetuloa uusille :wave:

Ja onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :heart:

Ei oo onneks ollu luopumisen vaikeuksia mistään, tai no... raaka jauheliha on herkkua eikä sitä kovin kehtaa paksuna ollessa syödä :D
Vähän ketutti kyllä kun oltiin suunniteltu futisporukan pikkujoulut niin että päästään mahdollisimman hyvällä lössillä juhlimaan, niin enpä sit päässykään :D

MrsO & Pienin 12+1
 
Heipsan taas kaikille, ihania ultrakuulumisia tosi paljon, onnea niistä ja hajelle edelleen iso :hug:
Vuorikristalli, ei nyt sun ikäs vielä ole sellanen että se hälyttäis missään seuloissa. Mäkin esitin terkkarille että en oo varma että tahtoisinko mitään seuloja nimenomaan iän takia (35) niin se katto mua kuin vähäjärkistä ja sanoi että ei nyt tuo ikä mikään ole, sit kun on ikää 40 niin sitten voi jo sen takia tulla hälytyksiä. Eikä meillä siis hälyttänytkään tällä(kään) kertaa seulat.
sokerirasituksesta täällä taitaa melkein kaikki joutua vähintään kerran siihen, itse meen nyt jo ens viikolla ekaa kertaa kun on bmi korkeampi, ei niissä ole ikinä mitään ollut enkä stressaakaan siitä lainkaan, ainoastaan pitää muistaa ottaa jotain hiilaripitoista sitten mukaan kun on sen 2h arvon antanut, viimeksi ei ollut ja sain ihan kauhean olon loppupäiväksi, tärisin vain ja mistään ei tullut mitään.
Mrs O ei kyllä ihan reilua lääkäriltä (miks teillä muuten oli lääkäri eikä kätilö? varsinkin kun ette ees tahtoneet mitään laskuja) kertoa ettei oo turvotusta, koska tosiaan mitä jos oliskin ollut, olisko se töksäyttänyt senkin? Aika ajattelematonta mun mielestä
kerhosta muistakaa sitten sinne hakijat että siellä pitää olla aktiivinen, mä en ollut ja potkittiin samantien pois. Ei mun työrytmi ja kaks pientä lasta anna periks että olisin koko aikaa päivittämässä kuulumisia ja juttelemassa tuolla :( Toivottavasti pian perustettais facebookiin ryhmä niin siellä ehtis olla enemmänkin aktiivinen :)

Iitula ja pieni 14+jotain
 

Yhteistyössä