Heinäkuun hellemasut 2013 * Toukokuussa *

Poks, poks ja POKS! Se olis nyt 30 viikkoa täynnä eli jo hyvinkin voiton puolella =)
Semmoinen kutina kyllä on, että nyt alkaa kituviikot... Perjantaina tuli ensikosketus kesäiseen säähän ja johan oli tukala! Sunnuntaina oli toinen kosketus, mutta lämpö oli vielä höystetty oikein kunnon painostavalla säväyksellä. Voin kertoa, että lihavalla oli hiki! :D

Pinna on jostain syystä ollut pari päivää aika tiukilla, siis kun normaalisti ei todellakaan ole. Maha on hellänä kun tuo pikkuakka pyörii ja mylttää sisuksissa oikein urakalla ja jos oikein oon havainnut niin edelleen mahtuu olemaan siellä ihan miten päin vaan (ainakin mahan muljuamisesta päätellen). Liikkeistä en kyllä halua edes valittaa, joten ottakaa tuo edellinen ihan vaan tarinana =)

Huomenna neuvola ja toivon mukaan saan nyt jo jonkun tuomion noiden sokeriarvohin... Palaan siis huomenna naputtelemaan!
Kivaa päivää kaikille!!

- Pneepja ja megamylttäävä myyrä 30+0 -
 
maha kasvanut sellaiseksi että meinaa tosissaan välillä tukalaa olla!ja vielä 2kk jäljellä..mutta onneksi jäin ny lomalle!kesäloman pidän nyt ja suoraan tästä jään sitten äitiyslomalle!ihanaa kun ei tarvitse töihin mennä eikä edes miettiä töitä!reilun vuoden päästä sitten voisi miettiä minne sitä menisi töihin,entiseen työpaikkaan ei ole innostusta mennä..

väsymys on myös tullut takaisin,voi johtua myös hb:n laskusta..rautaa ei ole tähän asti tarvinnut syödä mutta nyt aloitin.

mukavaa kesää kaikille ja toivotaan ettei hirveitä helteitä tulisi!

Na-nu ja poika 31+0 *poks!*
 
Huomenta!

Nyt sitten iski paniikki. Maha on mennyt alas (naapurikin kommentoi), tuntemuksia ollut paljon ja menkkakivut viikon putkeen. Kivuttomia supistuksia ei niinkään, mutta inhottavan tuntuisia sitten niiden tilalla. Ei kai tää nyt synny?!?!? Vähänkin kun kumarrun eteenpäin, tuntuu kuin olisi halko persiissä. Apua!

Tänään saavutettu etappi nro 1: rv 34+0. Onneksi nyt ollaan turvaviikoilla, jos tää päättää syntyä tälleen pikkuisen varhaisessa vaiheessa. Tästä 3 päivää eteenpäin ja teen uuden ennätyksen, mikä on siis etappi nro 2: pisin aika raskaana koskaan. Lauantaita/sunnuntaita siis odotellessa. Eniten toivoisin kuitenkin sitä, että pysyisin yhtenä kappaleena vielä 3 viikkoa. Sitten oltaisiin täysiaikaisia eikä tarttis enää jännittää niin paljon.

Synnytys on alkanut pyöriä mielessä 24/7. Mä pelkään sitä ihan kamalasti. En mä sitä kipua osaa pelätä, mutta pelkään repeämistä ja sitä että vauvalle tai mulle tapahtuu jotain kamalaa. En meinaa järjissäni pysyä, kun ajattelenkin noita vaihtoehtoja. En yhtään pistäisi pahitteeksi, jos pitäisi synnyttää sektiolla, vaikka tiedänkin sen olevan kipeä vaihtoehto sen ensimmäisen kahden viikon ajan leikkauksen jälkeen. Mulla on mahaa operoitu sektion jälkeenkin ja olen siitäkin selvinnyt, joten en vain osaa pelätä sektiota niin paljon.

Mun on pakko aloittaa järjestelyt vauvaa varten. Vaatteita on pakko alkaa pestä ja makkariin täytyy ruveta tekemään tilaa korisängylle, kun en voi mieheltä vaatia, että työnsä ja kodinhoidon lisäksi rakentaa yläkerran valmiiksi 3 viikossa. Niinpä vauva ei tule saamaan omaa huonetta ja omaa vaatekaappia ennen kuin vasta jossain vaiheessa myöhemmin... Tämä vauva tulee syntymään keskelle raksaa, ei voi mitään.

No niin. Nyt on kunnon paniikki kehitetty taas tälle päivälle ja jokaiselle päivälle tämän jälkeen. Miten mä selviän kaikesta?!?!

bellissima ja prinsessa 34+0
 
bellissima tiedän tunteen. Meillä on myös kilpajuoksu kesken. Talo valmistuu ja on ihan 5 vaille valmis sisältä, mutta kumpiko on ensin valmis... mä vai talo:'(. en niin millään haluis poikien aloittavan elämäänsä täällä muuttolaatikoiden ja hallitun kaaoksen keskellä, huoh.

Ja joka paikkaan koskee, ja menkkamaisia kipuja yms. yms. Neuvola tänään, joten aion jo uskaltaa pikkasen valittaa sielläkin, jo ihan kun en meinaa enää päästä yöllä sängystä pois kun vessaan pitäis joutua. Toissa iltana nauroin itsekseen, kun tuli ilta ja viileni keli, että nyt ne kaikki raskaana olevat kömpii koloistaan ja alkaa yötä vasten elämään :LOL: Ainakin täällä näin.

Eilen Poksui joten Nicci ja jäbät rv 34+1
 
Viimeksi muokattu:
Nonni, neuvolassa käyty ja nyt ei taas meinaa olla mallillaan mikään.
Pissassa sokerit kahdella plussalla
Kuuden päivän sokerimittauksissa kaksi paastoarvoa rajalla/0,1 yli sallitun (-> lähete taysiin)
Sf-mitta hurjat 29 (30.4 oli 23,5)
Hemoglobiini laskenut edellisestä mittauksesta eli nyt oli 95
Paino kolmessa viikossa +100g (viikkomuutos 32g) ja sekään ei ilmeisesti oo hyvä...
Verenpaine 101/68 eli samaa sarjaa suunnilleen mitä aina on ollutkin

Ruokarymi pitäisi neuvolatätin mukaan muuttaa niin, että syön kolmen tunnin välein. Minun älyllä se justiinsa on sitä napostelua mitä on käsketty välttää :D
Rautaa pitää napsia, energiajuomapaheesta pitää luopua (näytti, että on sitä mieltä, että se vaikuttaa sokereihin vaikka 19 päivän mittauksissa ei mitään siihen suuntaankaan ole ilmennyt. Paha tapa eniveis eli yritän lopettaa), sitätätätuota ei saa syödä... Plaah!!!

Bellissimalle haluaisin kirjoittaa jotakin mukavaa/helpottavaa/lohduttavaa, mutta pää lyö tyhjää. Ensimmäiselle etapille kuitenkin iso peukku, toinenkin etappi olisi kovin lähellä jo eli peukut on tanassa, että pysyt yhdessä koossa mahdollisimman pitkään =)
Niccille pidän peukkuja myös!

Pelkoihin en osaa sanoa mitään, koska en ole uskaltanut vielä antaa itselleni lupaa miettiä koko synnytystä. Minun ajatuksissa pyörivä pelko on tällä hetkellä se, että pakottavat minut sitten makaamaan selällään pitkään tai jopa synnyttämään kokonaan selinmakuulla :O
Miten muilla, pelottaako/huolettaako synnytys?

Muoksista: miehen mielestä täti ei ollut pahana painonnoususta... Taisi siis minun pää kehitellä omiaan :ashamed: Mies oli myös sitä mieltä, että täti tolkutti ruokavaliosta niin paljon, koska ei hoksannut, että oon mitannut jo melkein kolme viikkoa sokereita (kansio oli kyllä edessään ja siellä mittaustulokset, mutta ei sitä kaikkea voi hoksata). Nöyrästi siis myönnän oman pääni höyrähdyksen ja toivon, että neuvolatäti ei lukenut avautumista taikka ei ainakaan pahoittanut mieltään =)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

Teillä on jo odotus pitkällä! Kuuluin itsekin tähän ryhmään ennen joulua, mutta sitten mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno vuoden vaihteessa np-ultrassa. Ajattelin kuitenkin tulla kertomaan, että oon nyt uudestaan 10. viikolla raskaana ja ultrassa nähtiin tänään syke ja pienokaisen jo liikehtivän. Ihana tunne! :)
Kaikille hyvää loppuodotusta! :)
Haje
 
heipparallaa!!

bellissima kannattaisiko sun jutella noista sun ajatuksista tota synnytystä kohtaan neuvolassa..

Ite on ole oikeen vielä synnytystä miettinyt.. :) eniten ehkä mietityttää, että mahtuuko kättärille synnyttää sitten kun sen aika on..

Haje oikein paljon onnea uudesta plussasta :heart:

(.)

Neuvolassa käyty, tänään on 33+2 (suluissa 30+5)

Paino: 84.2 +660g/vk (82.5)
Turvotus: + (+)
Rr: 122/71 (114/73)
Pissa: puhdas (puhdas)
Sf-mitta: 31 (29,5)
Tarjonta: rt2 (?)
Syke: 120-135 (135)

Eli kaikki paremmin kuin hyvin :) kokoa ei halunnut lähteä arvailemaan :) seuraava käynti onkin sitten lääkäri vähän ennen juhannusta..

tossa vielä kuva toissapäivältä kun oli rv 33+0 :)
[/URL][/IMG]
 
Nannamamma, purinkin jo sydäntäni neuvolassa. Parin viikon päästä juttelen samoista asioista vielä sairaalassakin kun menen synnytystapa-arvioon. Th sanoi kirjoittavansa noista mun ajatuksista myös siihen lähetteeseen, saa sitten nähdä, mikä on sairaalan näkemys tällaisiin ajatuksiin. Oikeasti on ihan kamalaa, kun tekisi mieli laittaa tulppa aukolle ja skipata koko homma!

Vauvalla on kaikki kuitenkin hyvin eikä neuvolassa muutenkaan tullut mitään uutta. Iltaisin vaavin möyriminen joskus jopa hieman ahdistaa, kun tuntuu, että joka paikka on vauvaa täynnä ja se työntää itsensä väkisin pihalle.

Ai niin, Hajelle isot onnittelut uudesta raskaudesta!
 
Hajelle :heart:,onnea uudesta plussasta. Tsemppiä odotukseen :heart:.

(.) torstaina oli äippäpolilla käynti kasvukontrollissa ja kaikki näytti hyvältä,tosin vauvan vyötärönympärys mitta oli kolmeviikkoa jälessä lasketusta ajasta mutta muut mitat vastasivat viikoja ja 3viikon päästä on taas uusi aika jolloin viikkoja on se 37+0 :heart:.
Painoarvio pienellä oli tällä hetkellä 2.2kg (rv34+0) ja keskikäyrällä kasvaa,istukka näytti hyvältä samoin virtaukset. Tyytyväinen olen :)!

Ens viikon torstaina lähetään miehen kanssa kahdestaan hotellimatkalle tallinaan ja hieman jännittää kuitenkin että mitäpä jos sattuiskin synnytys alkamaan siellä....onhan se aika epätodenäköistä mutta onhan sellainenkin mahdollisuus olemassa.....! No sittenhän sen näkee =).

Maha tuntuu suurelta ja esim säärikarvojen ajelu on yhtä tuskaa,mieshän ne nykyää saakin sheivata,ei sitä puhinaa ja ähinää viitti kukaan nauramatta katsoa ja kuunnella :LOL:.

Hitto,himotuksena on nyt tullu grillattu kokonainen broileri....voisin vaa syödä sitä ja salaattia kokoajan....eilen söin sitä pariin otteeseeen ja nyt harkitsen kauppaa lähtöä että sais lisää broikkua....nam kun se on niin hyvää :p! Jääkaapissa on kyllä broikun fileepihvejä mutta ei se oo sama :D. Ihme himoja....ja vesi.....vettä täytyy kokoajan olla saatavilla ja sitä meneekin useampi litra päivässä. Voi sitä vessassa ravaamisen määrää myöskin :)!

Synnytyksestä Miuta ei oikeestaan pelota eikä jännitä,vielä. Yleensä näillä viikoilla on tullu se tunne että ei,en olekkaan valmis ym mutta nyt ei oo vielä mitään sellasta tullu. Jännä nähä tuleeko ollenkaan....
Kovasti jo odotan että pääsis synnyttää,reilu 5vkoa laskettuun aikaan,tosi vähän mutta kuitenkin paljon : /.
Täytys vaan osata nauttia näistä viimosista viikoista raskaana mutta jotenkin olotila alkaa olla jokseenkin tukala,vaikka helteitäkään ei oo ollu....aurinko voisi toki enemmän pilkottaa niin olisi ihana vaan pakata piknik-kori ja lähtee lasten kanssa biitsille,oi että....sitä odotellessa :).

Nyt broikun hakuun ja herkuttelemaan :D.
Ihanaa viikonloppua ihanaiset :heart:


Emmuli ja Poju 34+2 :heart:.
 
  • Tykkää
Reactions: Ruttu
Hoi, ja aurinkoista päivää kaikille!

Torstaina neuvolassa kaikki vaikutti hyvältä ja kovasti päiviteltiin tuota mun turvotusta, joka on nyt lämpimien myötä levinnyt aivan joka paikkaan... naamasta lähtien =). Sormenpäät aivan puuduksissa, ei ilmeisesti veri kierrä kunnolla yms. Jalat on kuin sotanorsulla, poskiet on pyöreät kun ois juhlinut viikkokaupalla peräkkäin. Eivät kuitenkaan tuota raskausmyrkytystä epäile??? Onneksi on ensi torstaina taas ultra kys:llä, jossa aion kyllä painavasti mainita olostani. Kohta en kykene enää liikkumaan.

Jotain ihmeellistä ja outoa on tapahtunut, sillä nuo seurannassa olleet paastoarvot on alkanut pysymään alhaalla, parempi tietysti näin. Ja nyt olen jo useana aamuna havainnut vuodon olevan kellertävää/sitkeää/klönttimäistä....voiskohan olla limatulppaa jo :D

Nicci ja jäbät rv 34+5
 
Nicci sehän voi hyvinkin olla limatulppaa,oi että :heart:
Siula on hyvin jo viikkojakin niin ei varmaa yhtää haittaa vaikka pienet jo syntyisikin....tai ei olisi niin suuri huoli kun aijemmilla viikoilla :).

Onhan tuo turvotus varmasti myös tosi inhottavaa että senkii puolee....!

Meillä olis suunnitelmissa lähteä 20.6 vielä lintsille lasten kanssa,jännä nähä että miten käy. Pääseekö sitä enää siinä vaiheessa ja jaksaako istua autossa sen 2-3 tuntia suunta!
Tallinnan reissu häämöttää jo,just lähtöpäivänä tulee rv 35 täyteen :heart:.

Ihanaa,lapsilla enää ensviikko koulua/eskaria,sit lomaillaa....miehelläkii alkaa loma just sopivasti heinäkuun alussa niin voi olla meijän kanssa kotona ja pitää isyysloman sit ristiäisten aikoihin :).

Nyt laittamaa kuopus päiväunille ja ite lähen pihalle nauttii päiväkahvit ja mies lähteekin iltavuoroo töihin!

Aurinkoista sunnuntaita :cool:

Emmuli & Poju 34+3 :heart:
 
Pakko oli tulla tänne tuulettamaan :cool:

Tänään on ensimmäinen virallinen päivä äitiyslomasta.......

Huoh! Muutama vuosi sitten en edes uskaltanut toivoa, että tämän päivän joskus näkisin

Nicci ja jäbät rv 34+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ruttu
jee osa on jäänyt jo äitiyslomalle!kohtahan näitä vauvoja rupee syntymään :)

huomenna mennään perhevalmennukseen,aiheena oli joku vauva tulossa tms.jännityksellä odotan mitä siellä on :)

Na-nu ja poika 32+0 *poks*
 
Täältäkin hehkutus....

MAMMALOMA alkoi tänää :heart:.
Sen kunniaksi tänään pakkailua ja aamuyöstä nokka kohti Helsinkiä ja siitä Talliinnaa,ihana päästä rentoutuu ennen vauvan syntymää :heart:.

Muutama päivä ja vaihtuu kesäkuu ja sit on HEINÄKUU,vo hurja kun aika on mennyt vauhdilla :),ei ees meinaa tajuta että kohta se vauva on täällä,en yhtään malttas kuitenkaan enää odottaa pienen tapaamista :heart:.

Aamukahvia ja lapset kouluu. Enää muutama aamuherätys heillä ja sit alkaa heijänkii LOMA :)!

Emmuli ja Poju 34+6 :heart: (huomenna poksutaan,taas)
 
  • Tykkää
Reactions: Ruttu
Poks eli tänään täynnä 31+1, eilen en muistanut koko hommaa.

Muuten ei kommentoitavaa oikein mihinkään, mutta toivotan ihanaa äitiyslomaa kullekin sen jo aloittaneelle! Toivottavasti päivät ja säät hellivät, millainen se hellivä sää nyt kenellekin sitten on!

- Pneepja ja myyrä -
 
Ei tule nukkumisesta mitään...:headwall: Ensin on nälkä, syön vähän sillä normaalimäärästä tulee yök-olo, maate ei voi mennä heti ettei iltapala nouse ylös kun tilaa alkaa olla jotenkin vähänlaisesti noilla sisuskaluilla. Kun lopulta pääsen vaakatasoon, alkaa hillitön jumppatuokio mahassa, joka tietysti saa taas huonon olon aikaan. Odottelen, että veivaaminen loppuu, kuuntelen kalvojen poksumista ja mietin paljonko ne voivat tuota menoa kestää ja montako viikkoa. Aikaa menee hyvä tovi, vauva rauhottuu hiukan, käyn vessassa ja aion mennä nukkumaan. Pää tyynyyn, "hyvä asento" ja silmät kiinni. MUTTA mitä tapahtuu; vatsa alkaa murista! Taas olisi nälkä. En syö vaan juon vähän. Nyt on pakko nukkua. Ei tule uni. Vatsaan alkaa sattua, pitäisi syödä. Pieni yöpala. Takaisin sänkyyn, kera huonon olon. Ja taasen vauva innostuu riekkumaan. Vessahätä. Silmät ristissä. Bileet vatsassa jatkuu, kalvot poksuu. Jano. Loputon kierre.

Tunnistaako kukaan itseään edellisestä? Vai olenko ainoa? Miten tämä on tällaista jo nyt?!? Tuo kalvojen poksuminen on alkanut jo useampi viikko sitten. Olenko kokonaan unohtanut milloin kuopuksen kohdalla tilanne oli sama, sillä minusta tuntuu että tässä ollaan etuajassa...

Nyt yritän saada unta, vihdoin viimein! Paremmalla ajalla lisää.

Äidin onni 34+0
 
Voi Äidinonni tiedän niin tuon rumpan. Mulla lisätään siihen, että jatkuvasti vaihdat asentoa kun kädet puutuu ja lonkat särkee. Öisin noustava liikkumaan ihan senkin vuoksi. Pojat tuntuu ottavan matsia ihan tosissaan välillä ja pauketta kuuluu. Eilen illalla itseasiassa kuului sellainen napsaus, että olin aivan varma herra b:n kalvon puhjenneen. Arvaa jännittikö yö. Onneksi olen menossa ultraan tänään. Onneksi meillä jo viikkoja niin hyvin. Mutta ei tämä mitään levollista aikaa ole. Ja nuo helteet..... Ne ei helpota mun oloa yhtään, turvotus on niin voimissaan.

Yritetään naiset jaksaa vielä nämä viimeiset hetket!

Nicci ja jäbät 35+2
 
Voih, mulla on taas ihan erilainen nukkumisongelma kuin teillä Äidin onni ja Nicci! Nimittäin levottomat jalat!! Oikeesti kaikki on hyvin, mihinkään ei satu, vauvakin potkii hyvin kiltisti, ei kipeästi, väsyttäiskin, ei ole jano eikä nälkä, ei yleensä edes vessahätä, mutta hemmetin jalkoja on koko ajan potkittava mihin sattuu suuntaan! Nukun max. tunnin pätkissä ja herään yleensä ihan villiin pyörimiseen, peitto on rullalla ympärillä tai lattialla ja miesparkakin ahdistettu sängyn reunalle turvaan... Sit on pakko nousta jaloittelemaan tai suihkuttamaan kylmää vettä jaloille (auttaa n. 5 min...). Osansa tekee myös hepatoosin aiheuttama kutina mutta se on pientä tähän verrattuna... Tää on ihan kamalaa!! Kellään muulla ongelmana levottomia jalkoja?

Niin ja turvotusta on mullakin. Jalat on kuin pullataikinaa. Ja iho kiristää kipeästi. Eikä auta se, etten nuku, kun sinä aikana sentään turvotus laskisi, jos olisi vaakatasossa. Mutta nosta nyt noita jalkoja mihinkään ylös, kun heti tulee kamala liikuttelun tarve...

Vienda 33+0 (POOOKS!)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä