Heinäkuun Hellemasut 2015

Hei!

Pakko tuolta Huhtikuisista tulla huutelemaan että nelHM SUPER PALJON ONNEA! Voi kun kaikki nyt menisi tällä kertaa hyvin! :) Ihan meinas tippa tulla linssiin kun huomasin sun plussanneen :D Vielä kerran onnea <3

Sitkeäsissi & muru 14+1 <3
 
Sitkeäsissi <3 Ihana oot! Ja on ihanaaaaaa tää!!!!

Ja uudet hellemasut: halien kera tervetuloa =)


Soitin kuitenkin neuvolaan. Heti sanoi että pitää ultrata. Varasi ajan tavan neuvolaan jo viikon päähän ku vasta rv 5+0*. Oisko joku keskusteluaika tälä taustalla tmv? En keksi muutakaan syytä noi aikasin neuvolaan mennä. Anyway..Siinä tekee lähetteen sit ultraan. Jäi kyllä hyvä mieli, sellanen että haluaavat nyt huolehtia minusta*. Kanattipa soittaa. Kiitos kannustuksesta teillekin täällä <3.
 
  • Tykkää
Reactions: {Anskutin}
Mä soitin myöskin neuvolaan jo, kun mulla kerta on niin erikoiset kierrot. Vaikka olen 99% varma että se ovis on ollut silloin 14.10. ja viimeisimmät menkat oli 5.9. niin tää neuvolatäti meni ihan sekaisin ja haluaa lähettää mut ultraan mutta aina ennen ultraa pitää kuulemma ollu käyny jo neuvolassa niin mulla on jo huomenna (4+1) aika neuvolaan. :O Hän on siinä uskos et mulla ois pidemmällä raskasu. Mä en kyllä itse millään usko moista.

nelHM : Hienoa että soitit ja nyt on varmasti paljon kivempi jatkaa raskauden parissa kun tuokaan ei ahdista enää mieltä. :)
 
Lilian No tuo "pykälä" selittää siis minulle myös miksi nii aikasin neuvola. Sovittii jo alustavasti että varataan ultraa 7 viikon tienoille. En halua mennä liian aikasin ja pettyä. Oli samaa mieltä. Ja minä sanoin kans että olen täysin varma hedelmöitys ajankohdasta.. :D
 
On toki hienoa mennä alkuraskauden ultraan vaikken niissä ennen ole ollutkaan. :) Mutta nyt on mun mielestä ihan liian aikaista. :D Saas nähdä mihin se sen ajan sitten tunkee. Sanoi puhuvansa vielä kätilön kanssa ensin. Mahtaa huomenna olla kaks rouvaa siel ihmettelemässä kun meen sinne. :p
 
Täällä ois päivittäjälle (kuka ottaa päivitys työn?) tiedot: la 5.7, 3lapsi, 28v.

Varasin varhaisultran nyt yksityiselle 19.11. Silloin ois 7+3 viikkoa.

Onnea uusille plussanneille! Meitähän jo iso porukka:)

Täällä tänään lääkärin kanssa puhelimessa juteltuna kilpirauhaslääkitys asiat ja seurannut raskauden aikana. Onko muilla kilpirauhaslääkityksiä?
 
Vielä unohtui kysyä: millasia raskaus oireita teillä odottajilla nyt on? Itsellä ainoastaan välistä tuntuu painetta alavatsalla ja jomotusta. Mutta tunne ei ole koko aikaa. Järjetön nälkä vaivaa, eilenki söin varmaan 4 lämmintä ateriaa+ monet välipalat. Järjetön turvotus alavatsalla. Pientä etomista oli viikonloppuna,mut eilen ja tänään ei taas ollenkaan. Edellisis raskauksissa pahoinvointia oli vasta joskus viikoilla 5>.

Riikkunen ja vauvan alku 4+2.
 
Mun oli pakko ostaa tollanen digitesti kun se terkka alko nii epäilee et ois viikkoi muka enemmän. Ja tein sen tos äsken vaikka aamulla pitäis.. ???? Mulla toinen aamua varten. Mut se näytti sitä raskaana 1-2.. ???? Mut jos ois niinku terkka meinas ni ois jo ollu 3+..
 
Vielä unohtui kysyä: millasia raskaus oireita teillä odottajilla nyt on? Itsellä ainoastaan välistä tuntuu painetta alavatsalla ja jomotusta. Mutta tunne ei ole koko aikaa. Järjetön nälkä vaivaa, eilenki söin varmaan 4 lämmintä ateriaa+ monet välipalat. Järjetön turvotus alavatsalla. Pientä etomista oli viikonloppuna,mut eilen ja tänään ei taas ollenkaan. Edellisis raskauksissa pahoinvointia oli vasta joskus viikoilla 5>.

Riikkunen ja vauvan alku 4+2.

No mulla menkat tietty myöhässä, järjetön pääkipu, todella jäätävän huono olo, mieto metallin maku suussa, alamahaa nipistelee/vihloo, tissit kipeet, väsyttää jumpesti ja oon aivan jäässä.
 
Heippatirallaa vaan! Täällä neljäs lapsi tulossa. LA 4.7.15, ainakin toistaiseksi. Täytän Tammikuussa 25. Ja SAS, tosin en tiedä onko sitä enää jäljellä sitten, synnärin piti loppua 2015 alussa, mutta nyt sille anotaan lisäaikaa. Jos aikaa ei heru niin TYKS. Vähän pelottaa lähteä niin kauas synnyttää kun eka ja toka kesti 4h ja kolmas 2h :D

Neuvolaan en oo soittanut vielä, huomenna keskimmäisen neuvola, joten ajattelin siellä varailla, jos sellainen hetki tulee, ettei muut lapset vielä kuule. He on vauvaa toivoneet, joten ettei tule pettymyksiä :)

Muakin vähän jänskättää jutella nvlassa, koska lapsi on neljäs ja isä on eri kuin kolmella aiemmalla. :D Autonkin saa vaihtaa pikkubussiin, huh huh! Miehelleni lapsi on ensimmäinen, ja hän on erittäin innoissaan! <3
heh.. me ollaan myös uusperhe ja meillä nyt jo 8hlön auto, tässä pitää kai oikeesti kohta ruveta ajamaan D1 kortti :LOL: se siis linja-autokortti..
 
  • Tykkää
Reactions: crea ja {Anskutin}
EX4
Mä voin päivitellä jos sopii!

Kun saan nuorimman nukkumaan niin päivitän pinon kuntoon, kun teitä on tullut jo jonkin verran!

Päivitettävät tiedot punaisella. LASKETTU-AIKA, KUINKA MONES, IKÄ JA SYNNÄRI
 
Heissan!
Ehkä mäkin uskallan,tiputaan sitten kovaa ja korkealta taas jos niikseen tulee.
Elikkäs plussasin lauantaina ja sitä ennen jo tiesin melkein että raskaana olen kun kuvotus niin kova,meillä myös 4 lapsi ja eka kesävauva.
Väsymys on myös tosi lamaannuttava.
Meillä kaikkea muutakin stressiä tällä hetkellä niin tuntuu että oon aivan hermo pinkeenä koko ajan. Ajattelin ens viikolla soitella neuvolaan.
Joku kyseli kilpirauhasjutuista,
Mä sain just tänään tuloksia ja niiden perusteella epäilevät lievää vajaatoimintaa,jouluna tsekataan arvot uusiksi ja katotaa mihin suuntaan menee.

Mut onnea kanssasisaret ja tarrasukkia kaikille matkaan :D
 
Heippa!

Täällä kanssa esikoista odotellaan, eli uuden uutta kaikki. :) Tänään alkoi ensimmäistä kertaa kuvotus, muuten "oireilu" lähinnä palelemista, väsymystä ja alavatsan/selän särkyä. Kovasti on kaikenlaista pohdittavaa mielessä, ei juuri osaa muuhun keskittyä. Hymyilen vaan tyhmästi omissa maailmoissani :heart:

Neyda, LA 1.7, esikoinen, 27, sairaalasta päivitys myöhemmin
 
EX4 Kiitos kun aloit pinon pitäjäksi =)

Uusille tervetuloa!!

Oireista.. No minun kamalan lamauttava väsymys on plussan vahvistumisen myötä muuttunut ihme energiaksi tehdä nimenomaan lasten kaa kaikkee.. ja kotitöitä pitää huushollata jne. Sit oon aivan kuollut illasta. Nukkusin kyllä päivällä jos olis mahkuja. Rinnat aristaa, alamahalla on painontunnetta ja jomottelua paljon. Tuntuu että se kohtu alkaa jo venymään ku nii kiristelee mutta ei kait se vielä :D. Ja sit vaan on sellanen rauhallinen fiilis että nyt menee kaikki hyvin. Vaikka se mörkö aina välillä tuo epötoivon ja pelon keskenmenosta. Koitan unohtaa sen. Mutta kyllä se näkyy minun olemuksessa että koitan suojella tätä raskautta ja jos todella väsyn niin otan sen ajan pienelle levolle sit. Mieliala on melko vaihteleva.. Saatan ihan samassa lauseessa hypätä tunnetilasta toiseen. Kilahteluja on useasti mutta ne on spontaaneja ja lyhyitä.. pari kertaa itekin vähän ollu ihmeissäni :D. Sit tuo mies parka ottaa aivoon eikä todellakaan ole minkään maan syytä. Sama se oli edellis raskaudessa.. onnistuneessa siis. Se vaa nyppi minua ja sit tikkuilin.. vähän samaa nyt enkä tykkee yhtään. Mutta kun en mahda mitään. Puhuttiin me äsken kun silläki sit ymmärrettävästi alkaa huumorin kukka kuihtua minun kanssa tätä menoa.. ON NIIN IHANAA OLLA RASKAANA!!!!!! :D
 
Mulle voi lisätä synnytyssairaalaksi PKKS

Testailut meinaan tältä erää jättää:) Mut meinasin tehdä viel yhden testin jossaki vaiheessa sillä digitaalisella testillä, jossa viikkonäyttö. Milloinkahan pitäis näkyä 3+ siinä digitestissä? Tänään oli raskaana 1-2.
 
Riikkunen Jos tiedät hedelmöittymis ajankohdan ja siitä suht tarkasti rv:t ni minun jären mukaan ku rv5 tulee ni eikö sen jälkeen pitäs jo olla 3+ ? Tuulimunaraskaudessa säästelin digiä synttäri aamuuni jolloin 5+1.. tulos vain 2-3 viikkoa. Arvasin että ei hyvin mee. Ja samanlaiset liuskathan sielläkin sisällä on. Jos sais tavan testiin tooooodella vahvan plussan ja rv5 siinä hollilla niin luulis tulevan 3+.

Joo.. tällasta maalaistollon maalaisjären käyttöä.. ei todellakaan mitään faktatietoa. Oon ite miettinyt samaa asiaa ja tekis mieli koittaa digiä mut en tiiä uskallanko. Ja en kyllä raaskis tehdä ennen rv5.
 
EX4
LISTA ON PÄIVITETTY, JOS PUUTUT LISTALTA JOHTUU SE JOKO SIITÄ, ETTÄ EN OSANNUT VAIHTO-EHDOISTA LASKETUN AJAN SUHTEEN LAITTAA OIKEAA TAI TIEDOT OLI PUUTTEELLISET. JOS EN OLE HUOMANNUT SINUA ILMOITA PUNAISELLA

Vointi on ollut vielä ihan hyvä =) Onneksi! En kyllä vielä kaipaakkaan pahoinvointia, jotenkin yöt on ollut itsellä rauhattomia.. Tulee unta lyhyissä pätkissä..
Ikää kun itsellä on jo 40 vuotta alkaa väkisin miettiä olenko jo liian vanha?! Kuopus on 3,5 vuotias ja hänen kanssaan en ole tuntenut samaa fiilistä, mietin vaan jo mahdollisia riskejä ym. Ehkä parempi jättää nämä ajatukset taakse.

Kiva kun uusia tulee! Yritän päivitellä mahdollisimman useasti!

E pian 5+0
 
Mulla ei oikeestaan mitään oireita, tai olis varmaan jos oikeen kuulostelisin itseäni. Nyt ei kerkee töiden , koulun ja perheen takia. :p

Kauheesti mua vaan alkoi aamulla jännittää se tän päivän neuvola. Ihan hölmöä, vaikkei siinä pitäs olla mitään jännitettävää. :)

Lilian 4+1
 
Argh.. Pitäiskös sitä jotain töitäkin tehdä. Jäin tuonne katselemaan noita masukuvia. Mielettömän ihania masukuvia oli. =) Vielä ku itse ei olis ylipainoinen ni sais myös jossain vaihees tuollaisen kauniin kuvan masusta.
 
Täällä fiilikset ihan maassa, kun tänä aamuna vatsa ihan sekaisin ja oksettaa. Olo ihan sellainen, että menkatki alkaa hetkenä minä hyvänsä. Nenä vuotaa, heikottaa. En ihmettelis yhtään, vaikka menis kesken jo tästä vatsataudista. Nyt dpo13 eli pitäis just alkaa tänään tai huomenna menkat normaalisti. Olo ihan sellanen, että on alkamas. Ihan samanlainen tunne alavatsalla kun ennenki. Kerran olin jo väkevinäni ihanpienen vaaeenpunasen tipan pyyhdittäessä, mut en oo varnma oliko:D Oon juossu veskis 15 minuutin välein tarkastamassa.Tai sit tän mahan sekasuuden takia johtuu tää olo. Ja töihin pitäis lähtee viel tänään.. Varasin lääkäriajan tälle päivää, saa nähdä tuleeko sairas lomaa vai ei.
 

Yhteistyössä