Heinäkuun Hellemasut 2015

Omanapaisesti aloitan. Neuvolassa käyty. Viikot kuulemma 5+1. No samapa tuo, vaikka sit =). Sain lähetteen äitipolille alkuraskauden ultraan.. toivottavasti pääsis marraskuun aikana. Sit sovittiin että jos siellä kaikki ok niin varataan suoraan nt-ultra 22.12 jolloin rv12+0. Täällä nää kaks perusultraa vain maanantaisin kun on isolta kirkolta ultraaja talossa. Hirmu ymmärtäväinen ja hienovarainen oli minua kohtaan ja jäi hyvä mieli. Ultraan halus minut minun mielenrauhan vuoksi. Onneksi soitin sillo.. se yks th pilas vähä koko neuvolan maineen minun silmissä sillo kuopuksen ajoilta.. otin ihteeni ja pahasti. Mutta nyt oli hyvä =)

Synnytykset: 1. 39+1, 2. 38+2, 3. 39+0 ja 4. 38+0. Kaikki tytöt olleet 3300g kantturoissa, kymmenien grammojen heitot vain ja poika oli 3590g. Tämä syntyy kans etuajassa. JOS sinne asti päästään.

En saa punasta kännyllä.. Mutta minulle vois vaihtaa listalle:
LASKETTUAIKA 6.7.
 
"Ellistiina"
Olen 36-vuotias kahden lapsen äiti. Erosin juuri toistamiseen ja viime viikolla huomasin olevani raskaana.
Yksin odotetaan siis. Lapsen isä ei ilahtunut uutisesta, mutta toivottavasti olisi jotenkin mukana elämässämme.
Laskettu aika on 10.7. jos kaikki menee hyvin.
 
Kännykällä en saa punaista, jos mutkin päivittäisi tonne listaan:
NANNANAS, 32v, 4:s, LASKETTU AIKA 5.7 PHKS

Meidän lapset on syntyneet jokainen toista myöhemmin (välillä rv 38-41) ja jokainen toistaan myöhemmin, odotan nyt saapuvaksi nelikiloista vauvaa ehkä joskus 19.7 :D
 
Tervetuloa uudet =)!

Ellistiinalle tsemppiä! Viestistäsi aistin että olet vahva ja selviät kyllä yksinkin vaikka varmasti tulee monenlaisia tuntemuksia vastaan. =)

Minulla koskee vasemman munassrjan kohdalle. Vaihtelevasti jomotellu koko tän raskauden ajan.. Alue on noin sentin kokonen missä aivan jatkuva jomotus/kipu josta säteilee kuumottavasti siihen ympärille. Ei kuitenkaan nii kovasti että pitäs lähtee näytille, mutta selkeesti enemmän kun aiemmin. Minä jo mietin kuitenki kui sitä lanssilla ajetaan sairaalaan ja munasarjasta operoidaan kohdunulkoinen raskaus :(. Siis on ollut aiemmissa alkuraskauksissa kolmosesta ja nelosesta vasuriin jomottelua mutta enpä nyt muista oliko se tällasta vai millasta! Sehän se täydentäs tän epäonnen.. km-tuulimuna-sit kohdunulkoinen. Aivan liian pitkä aika odottaa ultraa! Hitto! Oireet kuitenkin nyt lisääntymään päin ja hormoni tuntus nousevan testien perusteella normaalisti.. että anna tän nyt olla normia. Ja nyt on eka kerta kun on jotenkin epäileväinen olo. Tähän asti ollu vaan onnellisuutta ja iloa.

Anteeksi omanapaisuus. Ei näitä oikein muualla voi vielä jauhaa.
 
Huomenta. Onpas täällä hilaista.. onko kaikki siirtyny suljettuun ryhmään?

No minulla meni kipuilu ohi yön aikana. Oisko kuitenkin se keltarauhanen mikä jomottelee kun aiemmin ollu vastaavaa myös? Tilalle sain eka kertaa oikeesti pahan olon. Jee! Tätä lisää ni rauhoittaa mieltä =)

Nelli&tiitii 5+2
 
Hiljasta tosiaan on, kaikki tuntuu kadonneen jonnekkin. En edes tiedä missä moinen suljettu ryhmä on.

nelHM Hyvä että menny kipuilut ohi. :)

Oloja Minulla on tullut aivan kauhee vilu, tiedä sit onko tääl töissä oikeesti kylmempi vai onko vain mulla. Alavatsa tuntuu "täyteläiseltä", tai sellaselta et se vaan pullottaa, silleen et vatsan sisään veto on epämiellyttävää.

Äitiyspakkausta kävin jo kurkkimassa, mutta se varmaan kyllä vaihtuu ennen kuin itse sellaista hakee, jos sinne asti päästään. :)

Lilian&Pähkinä 5+1
 
Hyvää huomenta 0/

Täällä pieni kerros lunta maassa, kivaa :) Tosin taitaa jäädä lyhyeksi vielä tuo ilo.

Ällötys on astunut nyt kuvioihin. Ei paha, mutta sellainen pieni... Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut moista ollenkaan. Ei se silti mun ruokahalua ole haitannut ;) Ja siitäpä johtuen tulevat raskauskilot pistävät vähän `harmittaan`. Täytyisi nyt muistaa vaan tuo terveellisen ruuan merkitys, mutta mulla raskausaikana aina lähtee pikkuisen syömiset ja annoskoot lapasesta. Ekalla kerralla + 17 kg ja toisella + 12 kg. Ei mitään jäätäviä painonnousuja, mutta mulla ei kummallakaan kerralla jäänyt synnärille kuin muutama hassu kilo ja imetys ei vienyt ollenkaan, joten on oma hommansa saada itsensä takaisin normaalipainoiseksi odotuksen jälkeen.

Aikaisemmat lapset ovat syntyneet 40+3 ja 41+2. Painoissa 40 gramman ero.

Alkuraskauden ultra kiinnostaisi kovin (en ole ollut aikasemmista), mutta taitaa jäädä käymättä tälläkin kertaa. Mielenrauhan toisi ja varman tiedon meneillä olevista viikoista, mutta aika on vähän turhan kortilla... Ja kohtahan(??!!) sitä saa jo varata ajan nt-ultraan :)

Vannila 6+1 ??
 
Täälläkin lunta oikein kunnolla maassa ja ihana aurinkoinen pikkupakkassää eilisen ja yöllisen myräkän jälkeen..aamulla oli sähköt pois jonkin aikaa.
Täällä tänäaamuna ensimmäisen kerran oikein kunnolla etova olo..meni kyllä sitten pikkuhiljaa ohi, kun yritin syödä jotakin. Että tästä se lähtee.. toivottavasti oliski vaan aamun riesa, viime raskaudessa kun kärsin koko päivän ja lähes koko raskauden ajan etovasta olosta ja pahoinvoinnista. Mutta pääasia nyt että asukas pysyy mukana loppuun saakka, oli olot sitten minkälaiset tahansa.

Marie82 rv 6+4
 
Vannila Eihän nuo ole pahat painon nousut lainkaan!! Mullabon tullu jokaisesta neljästä +20kg. Lähtöpaino kyllä aina normaalipainossa.. suht hoikka oon. Aina ne on lähtenykin paitsi nelosesta jäi viis kiloa. Ikä varmaankun ei ihan samaan tahtiin lähe enää. Minulle sanottiin viime raskaudessa että kroppa vaa kerää painoa kun raskaautuu. Söinpä tai oisin syömättä. Että samaa satsia sitä taas odotan, valitettavasti. Mutta kyllä minä katon ihan muutenki mitä suuhuni laitan.. ja paljon. Raskausaikana se e vaa oidä kiloja poissa sekään.

Ja kivaa kun on muitakin linjoilla ni ei mäne yksinpuheluksi :D
 
Huomenta, pahaa oloa pukkaa täälläkin. Huh-huh. Tästä se sitten taas lähtee. Esikoisesta oli 24/7 etova olo viikolle 12 asti ja elin päärynöillä ja kaakaolla. Kuopuksesta ei ollut juuri mitään, mutta mulla olikin sea band -rannekkeet käytössä. Onneksi ne olivat säätyneet tuolla sekatavaralaatikossa ja toivotaan että auttavat.

Urheilut on jääneet vähälle jäätävän väsymyksen vuoksi. Jos keli olisi parempi (sataa kaatamalla) lähtisin nyt lenkille. Raitis ilma auttaa mulla pahoinvointiin.

Hiljaista on, mutta ihan mukava ajatus, että kaikki eivät ehdi 24/7 miettimään näitä raskausasioita. Tämä kun etenee omalla painollaan jos etenee.
 
Heippati hei!
Mä oon kyllä ahkerasti lukenu kaikkien kirjotuksia mut jotenki ei vaan jaksa kirjottaa mitään :D
Mulla tuli ekassa raskaudessa yli 20kg painoa,tokassa laski 2kg ja kolmannessa tuli 4kg :)

Mulla synnytykset 39+4 3550g,39+4 2980g,38+0 2870g ja kaks viimisintä syöksyllä ja toka synty ambulanssiin ilman mitää kipulääkkeitä :D

Mua kauhistuttaa et miten tää pidetään salassa kun turvotusta on niin paljon et ei mee yhetkään farkut jalkaan ja tekis jo kauheesti mieli ostaa äippävaatteita.

NT ultra varattu 22.12 :) saan mun joulukortit tehtyä :D

Eka neuvolakin varattuna ja 1.12 olisi sitten se :)

Nelli mä jotenkin oon ollut tosi levollisin mielin vaikka mullakin taustalla keskenmeno ja kemiallinen.
Toivottavasti pahoinvointi pysyy ultraan asti sulla niin pysyis ressiki poissa :)
 
Raskauden aikainen painonnousu on sitte mitä on, parempi ois ku ei tulis yhtään tai lähtis jopa pois, kun valmiiksi ylipainoinen. Suurin toive oli viimeiselle raskaudelle että olisin ollut hoikka raskauden alkaessa. Niin olisi saanut nauttia kauniista raskausvatsasta. Eipä tule nyt tähän sitä kuitenkaa. Mutta pääasia mulle on että lapsi on terve. Kerkeen mä sitten synnytyksen jälkeenkin laihduttaa(joo, ihan varmaan).

Tuohon alkuraskauden ultraan menossa siis koska ei ollut säännöllinen kierto niin ei ole varmaa kuinka pitkällä ollaan. Omasta mielestä on, neuvolan mielestä ei. :D

Saas nähdä kerkeekö itse kans ennen joulua Nt-ultraan, vois sitten kertoa kuvan kera. Jos nyt sinne asti malttaa olla kertomatta ja sinne asti päästään. :)

Tollanen syksysynnytys oliskin varmaan jännä, ei kerkee paljoo aatella. Itsellä kummassakin synnytyksessä vesien menojen jälkeen alkanu tuska ja sitä kestäny pari päivää. Ei kiva.

Lunta täällä ei ole, eikä liiemmin pakkastakaan. Pilvinen harmaa päivä.

Jännä miten sitä ei saa ajatuksia pois tästä raskausasiasta. :p Jotenkin vaan koko ajan mielessä. Vaikka olis paljon kaikkee muuta mitä pitäs touhuta. :D Mietin jo tuota esimiehelle kertomistakin, että koska kehtaisin sille sit kertoa. Kun on hiukan sellasia asioita et varmaan tarvis kertoa.
 
Moikkelis! Tänään olen itkenyt vain kerran aamulla ja sekin oli liikutuksesta!!! Jee, tänään siis selvästi parempi päivä. :)

Käytiin aamulla lasten kanssa kurkkimassa meidän uuden kodin ikkunoista sisälle. Avaimet saadaan 20.pv. En malta odottaa!

Synnytyksistä:
1. 40+6 3,5kg 4h käynnistettynä tipalla
2. 40+0 3,7kg 4h
3. 40+2 4kg 2h
Kaikki ilman kivunlievitystä. Ilokaasua olisin halunnu kokeilla ekassa mut en pystyny hengittää sillä, joten ilman mitään sitten. En halua synnyttää lääkkeissä, se pelottaa mua, etten tunne mitä tapahtuu. Ärsyttää jos sekin etten näe mitä tapahtuu! :D

Minuakin vähän harmittaa lihominen. Varsinkin kun kevättalvella piti olla välikiristely. Noh, ei auta kuin miettiä että kyllä mä ehdin sitten.

crea 5+3
 
Ruokapäiväkirjan pitäminen olisi hyvä - jos viittis. Siinä kun kirjaa jokaisen suupalan ylös, niin ei tulisi syötyä niin paljon yli. Ja tuo liikkuminen kun on jäänyt täälläkin :O Tarvis ottaa itseä niskasta kiinni ja lähteä lenkille!

Mulla toinen synnytys oli myös niin nopea etten ehtinyt mitään kipulääkettä saamaan. Lapsi syntyi heti kun päästiin saliin ja vaatteet pois. Ensimmäisessä synnytyksessä oli ilokaasu ja epiduraali käytössä. Ilokaasusta mulle tuli huono olo ja epiduraali oli yhtä tyhjän kanssa - ei vienyt kipuja, mutta ponnistustarpeen vei ja se oli huono, kun ei ollut minkäänlaista käsitystä miten tai ´minne suuntaan´sitä lasta pitäis punnertaa. Aika kultaa onneksi muistot; ne pahimmatkin :)

crea Onnea uuteen kotiin!
 
Moikka!

Ja tervetuloa uusille! :wave:

Ei ole tainnut suljetun ryhmän perustaja Annuu vielä ehtiä käymään läpi mahdollisia pyyntöjä, eikä ole mun silmään näkynytkään täällä nyt lähipäivinä.
Onhan Annuulla kaikki hyvin?

Oi Crea, onnea uudesta kodista!

Ellistiina tsemppiä odotukseen!

NelHM mulla on ollut myös sitä toispuoleista särkyä ja kohdunulkoinen mietityttää kovasti, vaikka tiedän, että se keltarauhanen nyt voi tehdä sitä myös. Eilen nukkumaan mennessäkin vihloi jotenkin kummasti taas. Mä en ole ainakaan vielä menossa varhaisultraan, mutta kävin toissapäivänä ja sitten tänään verikokeessa mittauttamassa hcg:n, niin näkee, että onko arvo normaali ja nouseeko normaalisti, mikä voisi sitten antaa viitteitä, missä mennään, vaikka ei se mikään ihan 100 varma olekaan. Huomenna sitten kuulee ne tulokset.

Raskauskiloja mulla on tullut aina semmoinen 10kg ja lähtöpaino ollut aina aika pieni mulle ja sitten kilot on lähteneet nopeasti pois synnytyksen jälkeen.

Nyt täytyy mennä..

Pompelo 6+0 (kai)
 
Almond Tää on jännä juttu.. oon siis olu tosi hyvillä mielin ja tunne on vahva että tämä kestää loppuun asti. Sit iha jostain tuli eilen eka kertaa sellanen että entä jos ei tääkään! Mutta kyllä nämä olotilat alkaa olee nii ihan huonoja että aion pitää se positiivisen mielen.. yritän ainakin. Neuvolassakin sano th että kyllä nainen vaistoo nää jutut.. niiku vaistosin tuulimunassa ja km:ssä että kaikki ei ole kunnossa. Nyt ei ole sellasta vallitsevaa ajatusta lainkaan. =). Murehditaan sit jos niikseen käy.
 
Täällä olen ihan puhki työpäivän jäljiltä. Aivan kauhee jomotus alakerrassa ja vielä täytyis illalla siivotakki.

Synnytykset tuntuu kaikilla olleen nopeita:) Minä olen kyllä joutunu aina odottelee synnytyksen etenemistä eka käynnistyi lapsivesien menolla ja lapsi synty reilun vuorokauden päästä vesien menosta imukuppi avusteisesti. Toisen lapsen kohdalla synnytys käynnistyi supistuksilla ja 12h kesti synnytys. Vauva tuli pihalle hyvin, mutta istukka ei irronnut ja jouduin kaavintaan. Mullaa
vaan synnytykset ei oo helppoja. En pysty liikkuu yhtään kivun takia ja se hidastaa avautumista.

Nelli, en usko, että sulla kohdunulkoista on. Oireitahan sulla hyvin ja sit vielä hyvät digitesti tuloksetki.
 
Minäkin voisin varovaisesti liittyä joukkoon :) Listaan voi päivittää Saratin, 29v. toinen, laskettuaika 15.7 ja KOS
Oon testaillu viime päivinä muutamia haamuja ja eilen sitten digitestiin raskaana 2-3. Oon ollut vähän epäileväinen oonko raskaana vai en, koska edellisellä kerralla oireet oli hyvin selkeät. Nyt oikeastaan vaan maha kipuilee välillä, turvottaa, palelee ja tissejä särkee hassusti aina välillä.
Mulla ekan vauvan synnytys kesti noin 19h ja meni oikein mukavasti, toivottavasti tällä kertaa menee kaikki yhtä hyvin :D ja toki toivotaan, että päästään sinne asti.. : /

Raskauskiloja mulle tuli viimeks alle 10, eli helpolla pääsin. Nyt on painoa sitten tullut raskauden jälkeen hieman lisää, mutta kohtalaisissa lukemissa onneksi ollaan. Mulla oli viimeksi raskausdiabetes, joten syömisiä tuli tarkkailtua eikä paino senkään takia päässyt pahasti nousemaan.

Hyi että kun paleltaa... kohta lämpimään kylpyyn :heart:
 
Heippa kaikille! Mä oon tässä yrittänyt muistaa soitella neuvolaan, mutta se soittoaika on omassa elämässä kaikkein hektisin. Josko huomenna.

Mulla on ihan erilaiset oireet nyt, kun edellisessä raskaudessa. Tissit on ihan törkeän kipeet, ja tyttöraskauksissa mitään tälläistä ei ollut. Josko saataisiin toinen poika, kuka tietää :)

Nannanas rv 5+3
 
Kysymys tuli mieleen:) Onko kelläkään kotidoppleria? Tai meinasitteko hankkia? Itse tilasin eilen illalla kotidoplerin ihan sen perusmallin, että vaan äänet kuulis.

Raskauskiloista, itselle tullut n.14-15kg molemmissa.
 
Riikkunen Mulla on =). Hankin edellisen raskauden alussa. Oli aivan ihana siinä alussa ennen kun tunsi liikkeet. Sen jälkeen jäi melko turhaksi. Mutta meillä lapset kuunteli myös innoissaan lähes päivittäin vauvan sykettä <3. Yhtään en muista millo sain sillä kuulumaan.. Kiva vehje =)!
 
Sekaisin kun olen, tein jo nettitestejä sukupuolesta ja kaikki neljä testiä väittivät että poika on tulossa. Kun luin Nannanas kommentin, varmistuin nyt kyllä lisää. Tissit aivan älyttömän kipeät, isot ja piukeat! Mahtavaa, vihdoin miulakin on tissit... :D

Muita oireita ei pahemmin ole. Piilarit eivät istu päähän mitenkään, hiukkasen ollut kuvotusta, ja nälkä on suunnaton, mutta muuten tässä ollaan aika rennosti. Menossa siis 5+5. Eka neuvolakäynti ois ens ti, eli 6+3. Ultraakohan ne jo silloin?
 
Mäkin voisin uskaltautua tänne kirjoittelemaan pikkuhiljaa :)

Eli toinen lapsi on tulossa heinäkuun alussa, toivottavasti, esikoinen on nyt 7,5kk vanha pikkuneiti. :heart:
Ennen esikoista mulla oli peräkkäin ensin tm-raskaus ja spontaani km, joten nyt vielä olen aika varovaisella mielellä, mutta toiveikkaana kuitenkin! Tyttö syntyi käynnistettynä rv 39+3 ja mitat oli 3530g; 50cm. Vauva syntyi vasta viidentenä päivänä sen jälkeen kun käynnistelyt oli aloitettu, eli pitkän kaavan mukaan todella mentiin; nyt en kovin heppoisin perusteluin lähde tohon käynnistystouhuun enää! :D

Mitään raskausoireita ei ole vielä ilmennyt, mutta eipä niitä ole aiemmissakaan raskauksissa juuri ollut niin en osaa simmoisia kaivata ja olla oireettomuudesta huolissani, varsinkaan näin aikaisin. Tarrasukkia kaikille! :heart:
 
Heippa.

Täällä päässä kirjoittelu on aika harvaa, pahoittelut!

Tervetuloa uusille! :wave:

crealle onnea uuteen kotiin!

Aiempia raskauksia ei ole täällä yhtään, esikoista siis odotellaan nyt. Katsotaan miten käy kilojen kanssa. JOS nyt niitä kerkee tulemaankaan...

Varhaisraskauden uä oli eilen. Menin ihan sillä ajatuksella, että tsekataan ettei olisi kyse kohdun ulkoinen raskaus. Meillä kun tärppäsi ekasta kierrosta, niin luomukierto ei ole tiedossa -> tarkkaa hedelmöityshetkeä vaikea määritellä. Ovistestithän eivät myöskään koskaan antaneet selkeää plussaa, sekään ei varmuutta anna. Tiedossa siis oli jo etukäteen, että tuskin ollaan ihan niin pitkällä kuin 6+0 (viimeisistä kuukautisista laskettuna eilen). Lääkäritäti oli sitten vähintäänkin mielenkiintoinen.. Mainitsi jo parin ensimmäisen minuutin keskustelun jälkeen, että ilman plussaamista hän ei edes uskoisi että olisin raskaana. Kohtu ei ole kuulema kasvanut mihinkään (sisätutkimuksen perusteella), joskin sanoi ettei sen näin alussa tarvitsekaan. Kohdussa näkyi ultrassa pieni nesteontelo, joka hänen mielestään oli liian pieni viikkoihin nähden. Ei kertonut kokoa, en saanut itse kuvaa mukaan. Kun sanoin, että tarkkaa pituuttahan ei tällä hetkellä tiedetä, niin kuittasi tuonkin sanomalla "liian pieni silti". Määritellään hCG (eilen ja huomenna, nähdään tuplaantuuko), mutta lähtöpuheet siihen malliin, että kannattaa nyt varautua oonko koskaan raskaana ollutkaan. Puhui myös kemiallisesta raskaudesta ja sen mahdollisuudesta (nyt siis kuukautiset >2 vk myöhässä 28 pv kierron mukaan laskettuna).

Itselle jäi tosi huono fiilis tuosta käynnistä, jotenkin tosi epäuskoinen tuota lääkäriä kohtaan. Miten hän voi sanoa mitään liian pienestä koosta, jos tarkkaa hedelmöityshetkeäkään ei voi tietää? Onko kellään takana vastaavaa tilannetta? Niin, ja tosiaan sanoi vielä senkin, että vaikka tämä pieni nesteontelo kohdussa nähtiin, se ei sulje ku-raskauden mahdollisuutta pois. Miksi en nyt näe tätä logiikkaa tässä kaikessa?

Nyt todella omanapaista, anteeksi. Pyörii vaan kaikki asiat mielessä. :(
 
Moi :wave:

Suljetusta ryhmästä: Keskustelut näkyy vain niille ketkä on mukana siellä. Joko lähetät pyynnön tai laita mulle yksäriä niin kutsun.
Käyn n. 1-3krt/vko täällä joten joskus saattaa venyä hyväksymiset jos en ole ehtiny koneelle.


Treeneissä ja valmentamassaolen käynyt normaalisti. Niin kauan aion kun tuntuu hyvältä ja loppu vaiheessa valmennan, eli seison vieressä.
Maastavetoa ja penkkiä treenannu, kyykkäämise ja kovat liikkeet jättäny vähemmälle.

Varhaisultraa menossa ensi viikon keskiviikkona nyt jo jännittää.
Neuvolaankaan en ole saanu soitettua josko huomenna :p

Olo on iha kohtalainen, lievää pahoinvointia aamuisin sekä paleltumista.

No nyt taas täytyy mennä :)

Tsemppejä kaikil!

Annu 6+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä