Heinäkuun Hellemasut 2015

Tervetuloa taas uusille ja paljon onnea.. :)

On kyllä tosi kova ällötys olo.. Olin to-pe töistä pois, nyt yritän täällä palaverissa istua ja olla oksentamatta. Vitsi et on kauhee olla töissä kun koko ajan on pahaolo. Huomista odotan kuin kuuta nousevaa, huomenna on se eka ultra ja nähdään kuinka pitkällä raskaus oikeasti on. On kyllä jännä mennä näin aikaisin. Kunpa kaikki vaan menis huomenna hyvin. Kesken työpäivän menen käymään siellä.
Ja rinnat on kyllä mahdottoman kipeät koko ajan, yhtä kipeet oli nuorimman syntymän jälkeen kun ei ollut kerennyt imettämään ja kertyi maitoa todella paljon. Au au au.. :p

Eilen oltiin sukuloimassa niin hirveesti teki mieli jo äidille ja isälle kertoa. Mut en sit vielä kuitenkaan halua. Ja hauska sattuma lasten kanssa sattui eilen, isommat meni hakemaan keittiöstä vitamiinit ja olivat meinanneet ensin ottaa mun raskaus vitamiinit. Mutta olivatkin huomanneet että heidän purkki on lähes samanlainen kuin mun purkki. Sen enempää eivät kysyneet, enkä vielä maininnut. Mutta ilmeisesti nyt sitten tietävät. Ovat 10v. :) Menin aika hämilleen kun kertoi melkein ottaneensa minun vitamiinit.

Lilian&Pähkinä 5+6?
 
Heips!

Onnea ensinnäkin kaikille plussanneille, ja super hyper onnittelut NelHM ja ihan hirmuisesti tarrasukkia kaikille!!!

Mulla oli keskenmeno keväällä, ja siitä asti yritetty uutta raskautta. Jossain kohtaa mun koko elämä pyöri pelkän raskautumisen ympärillä, piinailin ja himotestailin, kunnes heiti hanskat tiskin ja totesin et tulee jos tulee (oviksen laskin kyllä).
Tänää sit aattelin et teen kaapissa seiseen digin pois, että ei kummittele kaapissa ja asenteenna että menkojen alun jälkeen haen ehkäsyn ja unohdan koko homman. Noh sitten luin testin:
Ihan epätodellinen olo on! Onhan mulla ollu rinnatkin tosi kipeet, mutta laittanut menkkojen alkamisen piikkiin ja nyt kun ajelin autol totesin että tuttu pahoinvointi on seurana.
Niin sekaisin onnesta olen tällä hetkellä, mutta samalla kalvaa pelko että mitä jos tämäkin päättyy ennen kun kerkee alkamaan! Yritän nyt mahdollisimman vähän miettiä koko raskautta, että en niin kerkeis aattelemaan pahinta. Mulla onneksi on tässä nyt muuta toimintaa mikä vie hieman ajatukset, mä en ole meidän perheen ainut raskautunut, meille syntyy jouluna koiranpentuja (ei kyllä ole narttu vielä ultrattu), ja mikä on hauska on mutsi ja koira astutettu samalla viikolla :LOL:

Mä varailen varmaan tänään neuvolan kun on 2.v ja 6.v neuvola tänään. Tosiaan siis meille viides murunen olisi tulossa, ennestään on tyttö 04/04, poika 03/08, tyttö 06/08 ja tyttö 11/12.

Ja tosiaan mul on jonkin asteista masuturvoitusta ja se on jotenkin hassusti kipeä ehkä hieman samanlainen kipu kuin ovulaation aikana?? Toki mä heti pelkään pahinta mutta voihan se olla jotain alkuraskauden juttujakin. Ja sit tuo pahoinvointi myös on. Ja rinnat kipeet. Nyt vaan enemmän ja lisää oireita!!!!

Eli listalle jos joku lisäilee laskettu mun laskujen mukaan 17.7 Myrtti85--viides--29--PHKS

Myrtti 4+3
 
Mäki vielä varmuuden vuoksi pissasin digiin ja tuli 1-2 :D pakko vielä viikon lopulla sit tehdä toinen. Vuoto loppui ja koitan rauhottua. Mä soittelen ensi viikolla neuvolaan. Katselen tän viikon vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä tulisin kans mukaan =)

Oon joulukuussa 30 täyttävä kolmen lapsen (03,05 ja 13) äiti. Naimisissa lasten isän kanssa ja nyt siis olis neljäs toivottavasti tulossa. Mä lopetin kesällä imetyksen ja sen jälkeen ehti olla kolmet menkat.

Laskettu aika muuttuu aika varmasti ultrassa, mutta sitä ennen mentäis näin:

4.7./KeepGoing/4./JS

Nyt ehti olla ihan karmee vauvakuume ennen plussaa ja toki epätodellinen fiilis nyt, perjantaina tein testin. Ois varmasti näkynyt jo aikoja sitten, mutta en uskaltanu testata ku pelkäsin negaa :D Itestäni voisin sen verran vielä kertoilla, että olen siis hoitovapaalla ton 1,5-vuotiaan kanssa, hoitaja ammatiltani ja omalla työpaikalla käyn välillä keikkailemassa. Kaks koiraa löytyy ja niiden kanssa ulkoillaan ja puuhastellaan suht paljon.

Oireita on tällä hetkellä oudot nippailut, karsee finninaama, tissit vähän arat, palelu, väsymys, turvotus, ällötys...

KeepGoing 6+2 :heart:
 
Hcg oli noussu normaalisti ja ruskuaispussi näky ja ehkä syke. Pe uudet verikokeet ja ma uus ultra vielä. Vähä meinaa kädet täristä.. loppuis toi vuoto vaa kokonaa. 5+4 viikkoo vastas noi arvot ja näkymät..
eikä vielä tietty oo kiveen hakattu et jatkuis normaalisti mut pientä toivoa näkyvissä.
 
  • Tykkää
Reactions: UmmIman ja An79
Heipähei! Täällähän on paljon porukkaa. Mie tuun Rovaniemeltä ja odotan kolmatta. Esikoistyttö on vm.2008 ja kuopuspoika 10/2013. Mulle laitettiin kuparikierukka elokuun alussa. Menkat alkoi viikko siitä eteenpäin. Sen jälkeen tuli joskus yhdet menkat ja sitten alkoikin oireet. Mahoton palelu ja oksetus. Plussasin viime tiistaina ja loppuviikon juoksin lääkärillä etsimässä kierukkaa. Ei löydy. Syke näkyi perjantaina hentona, viikkoja 6-7. Kontrollikäynti naistentautienpolilla vielä ensi maanantaina.

Ihan kamalaa, kun tk:n lääkäri ja hoitaja tuijottaa monttu auki, että meinaatko pitää vauvan. No miksi en? Vakityö, avoliitto, sisaruksia... Sitten taas neuvolasta soiteltiin ja varailtiin jo aikaa liian innokkaana minusta. Ennen ku olin käyny ultrassa. Ois ollu ikävä soitella ja perua neukka-aikoja. Mutta tosiaan eka säikähdettiin, että joko seuloihin tulee kiire. Muttei onneksi????
 
Tervetuloa kaikille uusille! Meitähän alkaaki olla jo iso porukka.

Happyfeet, hienoja ultra kuulumisia:) Olen ihan varma, että kaikki menee sulla hyvin.

Omaa napaa.. Pahoinvointi rantautui tännekkin lauantaina ja nyt päivittäin etoo ja jotkut ruuat joista ennen tykkäsin tuntuu nyt, ettei pysty edes ajattelee. Olo ihan kauhea. Sit vielä perjantaina rantautui kauhea päänsärky tänne. Nyt päivittäin särkenyt päätä useita kertoja päivässä ja olo kyllä ihan naatti. Muilla päänsärkyä? Mulla ei muissa raskauksissa ole päätä särkeny, nyt ihan järjetön jysäri:p

Riikkunen ja Mysti 6+1
 
Mulla oli kans viime viikolla semmonen hedari ettei 3,5h unta riittäny vaan aamulla vasta oli särky poissa. Olipa makia hoitaa yöllä yskivää ja tissiävinkuvaa poikaa mailmanluokan hedarissa ja tiedostaa että seuraavana päivänä saan tietää olenko valeraskaana, kohdunulkoisena vai mitä häh...
 
En ehtiny käydä sokerialtistuksessa vuoden kuluttua synnytyksestä. Ekassa mulla oli ruokavaliohoitoinen rd, melko hankalana ja nyt viimesessä jäin arvoista kii, mutta pystyin syömään miten vain ja kotimittaukset antoi sallittuja arvoja. Painoa mulla tuli molemmista korkeintaan 2kg ja imetys ei mua laihduta ollenkaan (imetän edelleen).
 
Kiitos päivityksestä EX4 :) jotenkin niin uskomatonta lukee omat tiedot etusivulta. Tuntuu unelta... mut totta se on. Kyllä sen varmaan pian tuntee kehossaan, että raskaana tässä ollaan.

Eikös se muuten ollu niin, ette papaa oteta raskaana olevilta? Mulla olis ollu aika joukkotutkimukseen, mutta en kyllä anna nyt kenenkään ronkkia.
 
Kai nyt itsekin uskallan vihdoin ilmoittautua :) Neuvolan mukaan rv6+3, plussasin 1.11. ja kp28-35, mutta oviksen laskin kolmen kuukauden menkkojen mukaan, joissa ollut keskiarvoinen kp32-35. Eli LA neuvolan mukaan 3.7., mutta itse laskin että 10.7... Ota tuostakaan selvää :D

Eka raskaus, pientä vuotoa (lähinnä 1/2tl kirkasta verta "tarve nro2" -käynneillä rv5+4 ja rv5+5, jonka jälkeen jatkunut n.viikko rusehtavaa vuotoa kivuttomana) ja normit raskausoireet myös.

26.11. eka neuvolakäynti ja sen jälkeen katsotaan ultra-ajat jne. Toiveikas olo vuodoista huolimatta :)

En saa tabletilla muokattuu värejä, mutta (neuvolan laskema la):
3.7./Winny/esikoinen/27/TAYS
 
Viimeksi muokattu:
EX4, kiitos päivityksestä. Mulle voi laittaa iäksi 29.

An79, papa voidaan ottaa myös raskaana ollessa, mutta en varmaan itsekään nyt just haluaisi mennä =)

Kuten moni muukin on todennu, olo on tällä hetkellä hyvin epätodellinen! :heart:

Mulla eka neuvola 24.11. Joka kerta tuntuu, että siihen ekaan neuvolaan on ikuisuus ja sit taas toisaalta eipä siellä mitään ihmeempiä tapahdu :D
 
Hyi mitkä olot varsinkin aamuisin :x onneksi syömisellä helpottaa, mut se itse syöminenkin ällöttää aluksi. Kahviakaam ei tee mieli?? Työrharkka alkoi tänään ja vähän pelottaa miten meinaa jaksaa seuraavat kolme viikkoa... ylihuomenna varhaisuä! =)

6+4
 
Viimeksi muokattu:
Zeni
Plussa tänään testissä! Apua, ihan yllri kun kolmosemme on vasta 5kk :S Ikäeroa tulossa siis vain 1v1kk :O
Carovaisesti minut saa siis lisätä listaan
19.7./Zeni/4./PHKS (tulikohan toi punasella, oon uusi käyttäjä täällä...)
Ja mun täytyy nyt kysyä Myrtiltä, tunnetaankohan me mahd ;) Olikohan meidän esiloisella teidän pinnasänky lainassa?
 
Tervetuloa uusille!

HappyFeet, onnea paremmista uutisista! :flower:

Täällä epävarmuus jatkuu ja alkaa jo kääntyä huonompaan suuntaan. hCG nousi viime viikolla 1803 -> 2009 (ke-pe), eli arvoissa vain reilu 10 % nousu. Sain lähetteen äitiyspolille tarkempaan syyniin, katsotaan koska sieltä sitten aika liikenee. Eka neuvolakäynti oli joka tapauksessa tänään, ja terkkari laittoi pyynnöstöni vielä yhden hCG-mittauksen. Tämän tulokset ehtivät tosin vasta loppuviikolle, kun eivät ehtineet ajoissa kuljetukseen.

Toivoisi niin kovin, että kuulisi varman vastauksen suuntaan tai toiseen. Epävarmuus on pahinta...
 
Onnea kaikille plussasta ja lykkyä raskauteen, toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti!

Vähän varovaisesti täällä olen käynyt nyt kurkkimassa kun toissapäivänä dpo10 saatu testiin se toinenkin viiva. Ihan alussa siis mennään, laskurin mukaan 3+5 eli vielä tässä voi mitä vain tapahtua.

Täällä myös epäuskoinen olo. Esikoinen olisi kyseessä, joten senkin puolesta vähän ulalla vielä asioista. Ensimmäisen testin jälkeen tullut tehtyä kaksi lisää ja niissäkin tulos selkeä, siitä huolimatta on vaikea käsittää että tässä nyt tosissaan olisi sitten alle 9kk aikaa kasvaa äidiksi :whistle: mikäli kaikki menee hyvin siis. Miehellä vaikuttaisi myös olevan vaikeuksia uskoa asiaa, ensimmäisen testin jälkeen tuo pohti että kuinkahan usein nuo testit näyttävät väärin, toisen testin jälkeen toisti joskus sanomaani että iso osa raskauksista menee kyllä alkuvaiheessa kesken ja mietti ettei varmaan ihan vielä kannattaisi innostua :D

Miten teillä muilla miehet tai muut uutisen jo kuulleet läheiset ovat suhtautuneet?

22.7./ Mariiii / 1. / 24v. //??
 
Viimeksi muokattu:
Mariii, mun mies ei uskonut raskautta ennen kuin olin tehnyt digitestin. Sitä ennen tein joku viisi liuskatestiä joka päivä :D Silmät vaan rävähti auki "sä oot raskaana!.." Ja nyt kovasti puhuu jo pinnasängyistä ja varhaisultrasta :LOL: Yritän itsekin vähän toppuutella miestä ja puhua, että näin varhain voi mitä vaan sattua!
Läheisille ei olla kerrottu, muulle kuin yhdelle hyvälle ystävälle. Muut tosin kyllä arvailevat jo kovasti :)
 
Minäkin tulen varovaisesti mukaan: la 19.7 / Aatoel / 3. lapsi / KOS Ekan positiivisen testin tein viime viikon torstaina, ja muutaman välitestin jälkeen vielä digin eilen sunnuntaina.

Oireita ei vielä ole kovin paljon, oikeastaan vain tämä järkyttävä väsymys! On kyllä tuttua edellisistäkin raskauksista, joten osasin varautua =) Aiemmin on ollut myös närästystä ja huonoa oloa.

Neuvolan varasin jo tänään, täälläpäin on aika vaikea saada aikoja ja kannattaa olla liikkellä ajoissa. Aika on 16.12 eli 9. tai 10. raskausviikolla. Sitten siitä parin viikon sisään onkin jo np-ultra.
 
Zeni, kyllähän myö sit taidetaan ja joo sänky pitäs nyt vissii pistää tolt kuopukselta jemmaan josko ksällä sil olis sit uusi käyttäjä :D

Neuvolan varailin ja eka aika on ens kuun 11.päivä. Ja sit joskus joulun aikaan ehkä ultra. Kun neukku täti laskee menkoista miettimättä kiertoa sen enempää. Kun vasta tammikuun alussa tulee ne paalu viikot täyteen :)

Jotenkin tosi epätodellinen kuin myös mies ei oikein viel tuntunu hiffaavan, et nyt oikeesti nappas kun se on ollu meistä ehkä viel pahempi kuumeilija :) Äidille ja siskolle oli heti kans pakko kertoo kun ne osaa asennoitua oikein, tapahtu mitä tahansa. Määh kesävauva mä en ehkä jaksa odottaa et päästään turvallisille viikoille ja ekaan np-ultraan ja sit pitkäaika ens kesään!
 
"Ellistiina"
Mitä ruokavaliomuutoksia olette tehneet? Minä lopetin liiallisen sokerinsyönnin ja vähensin kahvin määrää. Aiemmissa raskauksissa en juonut pisaraakaan viiniä tms. Nyt kaadoin itselleni 12 senttiä. Ei ehkä hyvä veto, mutta ei maailman tuomittavinkaan.
Tapasin tänään pitkästä aikaa ex-kumppanini ja huomasin, että rakastan häntä edelleen. Sanoin hänelle, että raskaus tuntuu epätodennäköiseltä ja ei-todelliselta, mutta ei hänellä ollut siihen mitään sanottavaa. Tai mihinkään muuhunkaan, ikävä kyllä.

Varasin alkuraskauden ultran perjantaille, jolloin on viikkoja 6+0. Mulle puuhataan yhtä sellaista ylennystä, että reissaisin tosi paljon - ja se on poissuljettua, jos tämä onni on todellista. Tahtoisin kertoa ajoissa töissä ja vetäytyä. Ja sitten vielä tämä ei-raskaana oleva olo. Tahdon selvyyden.

Tsemppiä Neyda!
 

Yhteistyössä