Heinäkuun Hurmaajat 2010

kardemummma Juu, siis ehdottomasti kannattaa nauttia! Itse just mietin, että ois voinut olla raskaana kyllä ilman huonoa oloakin. :| Mutta kyllähän tämä ohi menee. Toivotaan, että hyvävointiset pysyiskin hyvävointisina. :)

Mulla on tänään maistunut hyvin hernekeitto ja sipsit (ah, niin ravitseva ruokavalio!). Koitin ensin syödä eines-herkkusienikeiton, mutta oli niin kamalaa kuraa, ettei ois mennyt alas edes pakottamalla. Tosin en usko, että sen kohdalla oli edes kyse raskauspahoinvoinnista... Mulla oloon huonoon oloon auttaa myös:

- karjanpiirakat (ei valmispakettilöllöt, vaan tuoreet)
- viinirypäleet
- satsumat ja omenat
- maustamaton jogurtti

Ja jos puuhailee jotain niin helpottaa. Sohvalla maatessa on kaikkein kauhein olo.

Yksi raskausoire, josta en oo kärsinyt yhtään on väsymys. Tosin sekin voi vaikuttaa, että oon saikulla ja voin nukkua 10 tunnin yöunet. ;) Kauheen kova jano sen sijaan vaivaa täällä, ja tietty sen takia saa juosta koko ajan vessassa...

Tervetuloa mukaan kaneli77 & viivi ja vagner!
 
Mun on pitänyt kysyäkin, että onks muhun iskenyt joku raskausajan diabetes vai mikä, kun mulla on aivan SAIRAS jano ainakin puolet päivästä? Oon vetänyt kerralla semmosen vähintään puol litraa ykkösmaitoa ja pillimehuteollisuus kukoistaa mun ansiosta! Harmi, kun en oikein osaa juoda vettä. Tulis halvemmaks ja olis varmaan terveellisempää. Mutta ihan kreisi jano siis! Kivaa jos muillakin, en tunne oloani friikiksi.. :D

Mulla tosiaan tää väsymys kompsensoi pahoinvoinnin puutetta varmaan. Onneks teen työkseni kirjoitushommia yksityisyrittäjänä ja määrään omat työaikani: nousen puoli kymmenen kieppeillä ja 10-11 tuntia menee unta ihan kepeesti... Silti illalla väsyttää taas hulluna.
 
Onpas kivasti tekstiä tullut! :) Oli mukava lukea.

Nyt en muista yhtää mitä piti kirjottaa enää, mun pää on laho laho laho...

Mutta sen tulin kertomaan, että tämä tyttö lähtee tänään pitkästä aikaa jumppaamaan!
On pikkusen parempi olo, joten aattelin että nyt ilo irti ja menoksi. Compat olisi vuorossa tänään, ihanaa kun viime kerrasta on ainakin kaksi viikkoa :)

Jumpan jälkee onki sit tylsä palaveri viel, mutta silti.
Jumppa jumppa :)

Kivaa päivän jatkoa!

helise ja pikkukaveri 8+5, ylihuomenna pokspoks.
 
Vesiasiaa oli pakko kommentoida, että mullakin on tullut täysi stoppi veden juontiin. Ja aikaisemmin olen tosiaan vetänyt ainakin sen 2l päivässä. Nyt tuntuu, että kuivuu käsiin, kun ei viitsi mehujakaan koko aikaa lipittää. Olen miettinyt, että jos tekisi jäitä, niin auttaisikohan se asiaa, kun vesi olisi ihan jääkylmää. Eilistä pahaa oloa helpotti minttupuffetti ja sanoinkin miehelle, että ostan niitä pakastimen täyteen. Viinirypäleitäkin voisi tehdä mieli. Onko ne hyviä nyt? Olen tosi ronkeli niiden suhteen, että pitää olla oikeasti makeita, muuten en tykkää yhtään. Sama juttu mandariineissa.

Neuvolajutuista tuli mieleen, että osaako joku kertoa, miksi niiden laskujen mukaan mulla olisi huomenna rv 9+0 vaikka viimeiset menkat alkoi perjantaina. Vai onko se perjantai sitten ollut 0+1, kun se on kierron eka päivä? Mä jotenkin ymmärsin, että aina perjantaina olisi viikko vaihtunut, mutta ymmärsin ilmeisesti väärin. Ja ultran mukaan mulla olisi tänään poksunut 9 vko täyteen, kun kaksi vkoa sitten pe se vastasi viikkoja 7+2. Ehkä kuitenkin alan laskea tuolla neuvolan kaavalla, niin olen ainakin niiden kanssa samoissa aikatauluissa.

Mutta nyt kotiin. Onkin ollut ihmeen inhimillinen työpäivä, kun on ollut tekemistä, niin ei ole omaa oloaan kerennyt juurikaan miettiä.

 
Tänään soitin neuvolaan ja ensimmäinen aika varattiin joulukuun alkupäähän. Olin ihan äimänä, kun terkkari kertoi, että silloin ultrataan myös. Edellisillä kerroilla isommassa kaupungissa asuessa sitä alkuraskauden ultraa sai oikeasti odottaa kun kesää keskitalvella. Pienellä paikkakunnalla on nähtävästi asiat hoidettu vähän toisella tavalla :)
Oli tosi mukavan tuntuinen neuvolatäti.

Kardemumma Harvoin se hedelmöitys sattuu ihan justiinsa niin kuin laskurit kertovat. Päivä sinne tai tänne. Ja voihan mittaajallakin silmissä harittaa millin kymmenesosien ja sadasosien verran. En olisi yhtään huolissani. Minulla on ollut vastaavasti suuntaan tai toiseen kaikissa aiemmissa raskauksissa ja ihan ovat suunnilleen lasketunajan tienoilla syntyneet. Yksikään ei toisin juuri sinä laskettuna päivänä.
 
Huhhuh tätä tekstin määrää taas :D Menee aina tunti ennen kuin on suurinpiirtein lukenut kaikki viestit viimeisen vuorokauden ajalta. Itse en kannata mitään suljettua yhteisöä, koska se saattaa tosiaan kuivua kokoon ja toisaalta moni tulee vielä mukaan siinä vaiheessa kun 12 viikkoa on täynnä. Mulla ei ole täällä tarvetta paljastella sellaisia asioita, että sukulaiset ja tutut mut tunnistais, joten mulle riittää tämä julkinen ketju vallan hyvin. Mutta tulen toki (ainakin alkuun) mukaan jos päätätte luoda suljetun ketjun. Joka tapauksessa joka kuukausi olisi hyvä aloittaa uusi ketju ettei tule liian pitkiä ketjuja...

Pahoinvoinnista sen verran, että sain tänään mieheltäni sellaiset pahoinvointirannekkeet (apteekin hyllyltä ) ja ainakaan nyt ei ole ollut yhtään pahaa oloa kun laitoin ne ranteisiin. Kannattaa tutustua tuotteeseen, pakkauksessa luvataan, että vähentää raskauspahoinvointia jopa 70% ;)

Parisuhteesta: Yhdessä on oltu 17 vuotta, kihloissa saman verran ja naimisissa 13 vuotta. Elintilaa on n. 150 neliötä ja pieni läntti omaa pihaakin, joten se riittää meille.

Kiitos sille ihanalle ihmiselle, joka otti selvää noiden juustojen pastöroinnista, ihanaa! Rakastan punaviinia ja brie-juustoa! Punkun joudun nyt jättämään mutta juustoja en, jee! Tosin jouluaterialla on pakko saada se yksi lasillinen kunnon chiantia taas kuten viimekin jouluna kun olin raskaana ;)

Jaahas, vauva huutelee alakerrassa, täytyy mennä leikkimään ;)
 
Joo, jouluviinilasillista odotellessa täälläkin...

Kiitos infosta vatsakas! Voisitteko kertoa vielä mulle aivokuolleelle, että koska tiedän että The Yhdyntä on tapahtunut 13.10., niin eikö hedelmöittyminen oo kuitenkaan välttämättä tapahtunut sinä päivänä? En ikinä tajua mitään kun luen niitä hedelmöittymiskuvauksia, munasolu kiinnittyy mitäh, siittiö tekee mitäh... :LOL:
 
Maanantaina oli eka neuvolakäynti ja jutteluahan se oli. Verikokeet otti ja laittoi paperit eteenpäin. Tänään tuli sitten synnäriltä kutsu ensimmäiseen ultraan, joka olis 14.12. En siis aio mennä yksityiselle kun tuo aika ultraan tuli näin nopeasti. Laskettu aika olisi neuvolan matematiikan mukaan 1.7.2010 ja sehän sopis meille, kun se sattuu olemaan hääpäivä.

Pahoinvointia on ollut jonkin verran, kertaakaan ei onneksi ole tarvinnut oksentaa. Heti jos on pitempi väli ruokailussa niin kuvottaa aivan kamalasti. Keskenmeno on mielessä päivittäin ja eilen kauhistuin kun vessareissulla (yhdellä niistä kymmenistä) tuli papruun hieman verensekaista valkovuotoa. Sittemmin ei ole tullut kuin vähän oranssiin vivahtavaa. Jospa pienellä kuitenkin on kaikki hyvin.

omenaruusu 8+6
 
Tänne oli taas niin paljon ilmestynyt tekstiä että ei jaksa kaikkia lukea :LOL:

Mie yritin eilen soitella neuvolaan, mutta sieltä ei kukaan vastannut..sen verran pienellä paikkakunnalla asustellaan, että terkkari paikalla vain tiistai päivisin...joten ensi viikolla uusi yritys.

Täällä elellään edelleen hieman pelon sekaisissa tunteissa kun vatsa ja selkäkipuja on ollut melkoisesti ja veristä vuotoa tullut...Kuitenkin väsymys painaa päälle ja lämmöt ainakin toistaisksi pysyneet korkealla. Toivon ja ihan rukoilen, että tämä pienoinen jaksaa meidän mukana loppuun asti. En osaa edes kuvitella, että mitä tunteita tulen käymään läpi jos tämä menee kesken :ashamed:

Kohan sais sen ekan neuvolan ni sitten soittelisin sitä alkuraskausen ultraa..todellakin haluan tietää, että kaikki on hyvin ennenkuin kerron tuleville isovanhemmille...

Rae ja ihme 5+6
p.s Huomenna poksuu jos maailma ei kaadu :D
 
Kardemummma: Siittiöt voi elää jopa 4 vuorokautta naisen sisällä eli ei se hedelmöittyminen välttämättä ole samana päivänä tapahtunut kuin yhdyntä!

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille onnellisista ultrakuulumisista!

Täällä vähän hiljaiseloa vietetty. Nyt alkanut olemaan pahoinvointia ja tänä aamuna piti oksentaa. Saattaa toki johtua yöllisestä migreenistä ja siitä seuranneesta valvomisesta ja väsymyksestäkin. Kokeeksi laitoin noi seaband rannekkeet, mutta silti ainakin lievää öklöä oloa. Myös väsymys alkanut vaivata. Normaalisti olen ollut yökukkuja, mutta nyt iltaisin tulee jo aikaisin väsy. Eilen oli sen verran mojovia menkkajomotuksia että pelkäsin tämän jo olevan tässä, mutta mitään vuotoa ei ole näkynyt. Ensi viikolla alku-ultrassa sitten selviää onko tuolla oikeasti joku ja oikeassa paikassa.

Parisuhteesta: Yhdessä ollaan oltu reilu 5 vuotta, kihloissa vajaa vuosi ja naimisiin mentiin viime kesänä.

Asumisesta: Asutaa Helsingissä vuokralla 58 neliön kaksiossa. Omistusasunto, mielellään omakotitalo olisi etsinnässä, muttei vielä ole sopivaa tullut vastaan. Tässä nykyisessä ei kyllä voida asua kun on pohjaratkaisultaan sen verran huono lapsiperheen kodiksi. Esim vaunuille ei olisi mitään paikkaa sisällä, makkari hyvin pieni ja pesutilat ahtaat.

Sussu rv 5+6 tai 6+0 (riippuen lasketaanko kk alusta vai hoidosta)
 
onpas tullut paljon tekstiä, mutta parempi niin.. aika kuluu hyvin kun lukee muiden kuulumisia :D

tervetuloa joukkoon kaikki uudet ja onnittelut plussista :flower: :heart:

mä oon taas sairaana.. nuhaa yms nyt kiusana.. voi olla et ennen kesää ei tervettä päivää näekään tällä menolla.. tulee tauti taudin perään :( no ainakin tää on hyvin opettavaista.. et aina kaikki ei mee niin kun suunnittelee, vaikka tämän olen kyllä sisäistänyt jo ennen tätäkin.. :)

mulle tuli hirvee himo tänään oltermannijuustoon ja karjalanpiirakoihin ja valkosipulipatonkiin.. ja piltit ja vanukkaat ja mandariinit ja rahkat maistuu mullekin, niin kun joillekin muillekin täällä :)

mulle on tullut kova huoli siitä että entäs jos np-ultrassa ei näykään elävää sikiötä.. tekis niin mieli mennä jo alku-ultraan mutta mies on sitä mieltä et ei mennä kun se maksaa niin paljon ja toisaalta niinhän se on mut henkisesti saisi alkaa iloita raskaudesta.. vielä en uskalla kun en konkreettisesti ole nähnyt et onko siellä mitään.. mut nää mielipiteet tästä asiasta muuttuu monta kertaa päivässä.. välillä uskaltaa olla tosi iloinen ja välillä taas ei yhtään uskalla iloita.. :|

mua jännittää tosi paljon mun kavereille kertominen kun suurimmalla osalla niistä on niin eri elämäntilanne kun mulla, ja pelkään et ne ei yhtään ymmärrä et miks me halutaan perustaa perhe tämänikäisinä ja tässä elämäntilanteessa.. lähinnä siks kun mä opiskelen.. osa niistä on sinkkuja ja viettää railakasta yöelämää viikonloppusin.. ja jotenkin tän asian pohtiminen masentaa mua.. ja sit mua pelottaa et jos en vaikuta iloiselta asiaa kertoessa kun mietin niiden reaktiota ja et ne luulee et tää ois vahinko vaik ei ole todellakaan.. miks mä mietinkään kaikkee tällästä.. pitäs tehdä ja ajatella vaan niin kun itse haluaa, mut mulle se on vaikeeta kun pohdin aina asiaa siten et miten muut ajattelee.. pitäs opetelle itsekkyyttä! :LOL: onks kellään muulla tälläsiä ajatuksia?

ja sit tuntuu et mitä pitemmälle raskaudesta kertomista lykkää (isovanhempien osalta) niin sitä vaikeempaa se on..vaik enhän mä ees oo viel pitkällä.. mutta kun vertaa et millanen ilon tunne oli pari viikkoo sitten ja mitä nyt niin tuntuu et ei löydä sit hyvää keinoo kertoo niille..

Pohdiskeleva Bebek ja "PL" 7+2
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:


p.s. ohohhohh.. tulipas tota tekstiä paljon.... :LOL:
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6Å´+PYYOUOKIYHKGIURRRTRDURE5OP¨Å
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.
GUGFGHUDHGDGGDYDGYDGDFTDTDGGDDGDGGDYGDGYDGDGGYGFYFG6DT7EEYRDF6TD11122346++´´09903
1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.
Solnushka.........esikoinen..........KOS.............33v.

4.7
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...........27v.
kopkop....................??................??..............??
Kardemumma......esikoinen..........??...........28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................toinen............SATKS........20v.
toiveissa4 ...........neljäs............ MKS..........30v.
Samanta.............kuudes...........PKKS..........39v.

6.7
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
kausa............esikoinen.......Kättäri/NKL.......33v.
JP-78

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas............KYKS..............25v.
Muffin.............neljäs..............HYS................36v.
Liplatus..............??..................??..................??

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.
Heta-h..........toinen................??...............35v.

11.7
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen............Jorvi.............29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.
Nedra...........kolmas............TYKS.............26v.

13.7
elmeri99...........kolmas.........TYKS...........37v

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.
Tiuhti-81...........kolmas..........KYS...............??

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??
Toka0710...........toinen.........NKL...............33v.

17.7.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.

18.7
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.
Retuli82............esikoinen......??..................??
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.
Kaneli77........esikoinen............??...............??

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..Kättäri............26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS...............30v.
Miranha............esikoinen...........SEKS................27v.


22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

25.7
Minsku82.........toinen................??.................27v.
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................27v.
Sitruunapippuri....toinen..............??...............26v.
Vats.ilm.vauv......viides...............??................33v.

26.7
Hipsu79...........neljäs................KSKS..............??
Stemia.............toinen............Hyvinkää..........27v.

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.
Enkelinäiti.......viides.................??..................33v.
muumurskanen..toinen..............??................??

28.7
Sankkuli............kolmas...........SATKS.............29v.
IituPiitu77.........esikoinen.............??.................??
zirppa................toinen..............KOS...............24v

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.
Millanen...........ensimmäinen........??..............??
Juuliai...............toinen..................??.............29v.
Huisi hippu..........??......................??..............??

30.7
Viivi ja vagner...kolmas................??.............31v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.



isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

 
Lista päiviteltynä. Jos joku haluaa aloittaa joulukuussa toisella puolella niin annan vapaat kädet :) Voin mä sitten sinne tuota listaa edelleen päivitellä :D

Meillä kävi kossi 1,5v päivittämässä välillä tuota listaa, joten tarkistakaa että omat tiedot löytyy :)

KERTOKAA LISÄÄ TUOSTA RANNEKKEESTA!!!!! MIstä siitä saa tietoa??
 
Hirmusesti taas tekstiä tullut.

Suljetusta kerhosta pari kysymystä: Osaako joku valottaa mistä sinne käytännössä kirjaudutaan ? Miten sellainen perustetaan ? Mukana olen jos sellanen perustetaan, mutta hyvin voin jatkaa tälläkin puolella. Suljetusta kerhosta tulee varmasti yksityisviestiä tms ?

Bebek Onhan tämä elämäntilanne kieltämättä aika erilainen kun näillä bilettäjillä, mutta usko tai älä kyllä ne sieltä perässä alkavat vakiintumaan ja lisääntymään. Itekkin joskus vannoin etten lapsia hanki ja biletän hautaan asti, mutta toisin kävi... :LOL: Yhdelle biletyskaverille kerroin perjantaina kun oli alunperin tarkoitus lähteä hänen kanssaan samoihin pikkujouluihin. Uutinen otettiin vastaan tosi ilolla, ei mitään nihkeyttä tms. Jokainenhan tekee itse valintansa ja ei siitä kukaan saa suuttua tai käyttäytyä tympeästi.

Tänään on taas ollu päivä et kokoaika ois pitäny olla syömässä jotain. Et en enää yhtään ihmettele mistä ne raskauskilot oikein tulee. :ashamed: Omena oli ihan hyvä vaihtoehto helpottamaan oloa, samoin ruisleipä. Miten muuten Aamupala-juuston käyttö ? Uskaltaako käyttää ?

Hitsit mulla on ens viikolla eka neuvola, pitääkin muistaa sanoa pomolle et myöhästyn vähän sinä päivänä. :LOL:
 
Tervetuloa kaikki uudet! Ihan kiva, että tulee muitakin loppukuisia. Osa porukasta vaan menee vähän eturintamassa ja me loppukuiset sitten tulemme perässä. Että joukkohon vaan :)

Me ollaan miehen kanssa seurusteltu reilu neljä vuotta. Kihloissa on oltu kolmisen vuotta ja naimisissa yli kaksi vuotta. Omassa (tai suurimmaksi osaksi pankin omassa) omakotitalossa asutaan taajaman ulkopuolella.

PikkuMyy-82 Mitä sulle sieltä neuvolasta sanottiin sikapiikin ottamisesta? Mä ajattelin, että taidan kans soittaa ens viikolla neuvolaan tuon asian tiimoilta.

IituPiitu77 ja Ernesti 5+2
 
Täällä sikapiikki haettuna maanantaina. Olipas vähän jonoa silloin, ehdin hätinä takin ottaa pois ja piikki käteen. Esikoiselle haettaessa jonotettiin 2 tuntia. Oireita on ainoastaa käden kipeys, mutta pois päin menossa ja luulisin että salille voisi huomenna jo tuolla kädellä mennä.

Elämän tilanteesta oli ollut puhetta. Täällä yhdessä 6 vuotta naimisissa 3 ja esikoinen täyttää vuoden vaihteessa 2. Ja 64m2 kolmiossa asutaan. Säilytystila alkaa olla kortilla ja täytyy todella tehdä järjestelyitä ensi kesänä että saa vauvakamat mahtumaan. Isompi asunto JA lottovoitto haaveissa :LOL:

Suljettua kerhoa kannatan. En muista mistä on puhuttu, mutta yksi vaihtoehto on http://kaksplus.fi/kerhot/

Omassa olossa ei suuria muutoksia. Väsymys on kasvamassa ja taidanpa alkaa menemään nukkumaan 9 entisen 10 sijaan :) Lisäksi hajuaisti on terästynyt. Yöks kun haistoin työmatkalla junassa ja bussissa mitä kummallisempia hajuja.

zirppa + hipsu rv5+0 (35weeks to go :LOL: )
 
Mulle vois oikeestaan päivittää listaan, et alustava la ois 22.7, aika varmasti tuo siirtyy vielä eteenpäin tuosta mutta pari laskuria näyttää tuota päivää.
Mie tilasin tänään tuon pahoinvointirannekkeen verkkoapteekki.fi sivulta, pitää toivoo et ne tulis jo perjantaina et pääsee sit töihin maanantaina.

Laura rv 5+6
 
Iltaa!!

huih, onpas tosiaan tullut paljon tekstiä!

siispä lyhyesti:
tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussasta!! :heart:

Miehen kanssa yhdessä ollaan oltu vähän yli 8 vuotta ja kesän lopulla mentiin naimisiin! :D asutaan sellasessa 59 m2 kaksiossa, joten ahdasta tulee varmasti olemaan, ottaen huomioon pohjaratkaisun! joten mietinnässä on muutto...

graavilohi on suurta herkkua, joten oli todella suuri helpotus kuulla, että sitä saa syödä! :p kiitos muutenkin informaatiosta ruokien (erityisesti juustojen) suhteen!

vähän olen jopa kateellinen teille, joilla tuota pahoinvointia esiintyy... :ashamed: ainakin voitte olla varmoja raskaudesta...! mitenkään en nimittäin sitä huomaa, ei mitään oloja! ja kun olen jopa kuullut, että mitä huonommin äiti voi, sen paremmin voi vauva. liekö sitten totta...? noh, ei se pahoinvointikaan nyt varmasti mukavaa, ole, mutta jotain merkkejä toivoisin!! mutta huomenna varhaisultra, viikkoja huomenna 6+3, joten ehkä se :heart: -syke kuuluu! toivotaan parasta...sitten ehkä minäkin tiedän missä mennään!

hei se on kohta joulukuu!!! :D :xmas: lunta odotellessa!
 
Hei, toivottavasti mukaan mahtuu vielä. Eli minä 29 v, mies 28 ja toista lasta odotetaan. Esikoinen 1 v 2 kk. Me ollaan oltu yhdessä 8 vuotta, joista 3,5 v naimisissa. Asutaan 68 neliön kerrostalo-asunnossa. Haaveissa omakotitalo, ensi viikolla ratkeaa yhden tontin kohtalo.

Plussasin reilu viikko sitten ja la menee ihan heinäkuun loppuun eli 29.7. Esikoisen la oli 29.9 ja syntyi 1.10, joten katotaan miten tää menee. Mulla ennen esikoista yksi kkm rv 10, joten tää alku on aikamoista piinaa. Onneksi ei ehdi yhtä paljon murehtia, kun esikoisen kanssa kädet täynnä työtä.

Oireista. Mulla ei ole kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa ollut mitään suurempia oireita. Nytkin ainoastaan välillä väsyttää, normaalia kovempi nälkä ja rinnoissa ajoittain arkuutta ja kihelmöintiä.

juuliai ja pikkuinen rv 4+6
 
Ollaanpas täällä ahkeria kirjoittajia! Eikun lisää vaan..
Ja Tervetuloa uusille plussanneille.

Kun ei vielä ihan ole slangi hallussa, niin valottaisiko joku tietämätöntä: mitä meinaa NP-ultra?

Täällä edelleen aika oireettomana edetään päivä kerrallaan. Tulee kyllä joulukuusta työn puolesta sellainen huiske kuukausi, että toivottavasti kaveri pysyy matkassa.. Ei onneksi mikää repivä työ, mutta sressiä odotettavissa sitäkin enemmän.

Täällä ollaan oltu yhdessä pian 6 vuotta, joista vähän yli vuosi naimisissa. Mies pari vuotta nuorempi. Asutellaan pk-seudulla rivitalossa, neliöitä mukavasti vähän yli 80, joten tilaa pitäisi tulokkaalle olla. Kunhan kaapeista vähän tilaa raivataan.. ;)
 
Iltaa hyvät kanssa odottajat :)
Meän heinäkuisten joukko kasvaa hyvää tahtia, tervetuloa uudet mukaan :)

Täällä pahoinvoidaan urakalla :S Itekki aattelin nuo rannekkeen hankkia, mutta empä taida uskaltaa tilata. Parempi kokeilla ensin esim. apteekissa, kun ranteet on kuin pikku penskalla :D Aikuisten kellot ja rannekorut useimmiten valahtaa läpi....

Huomista ootan kauhulla, pitkästä aikaan pitkän pitkä päivä koulussa :S Pahoinvointia odotellessa. Noh onneks vain muuta viikkon niin pääsee lomanviettoon
:whistle:
Meinaako kukaan viettää ns. baby showereita eli vauvajuhlia? Pari ystävää ovat ilmeisesti suunnittelemassa minulle sellaisia :)

Dana88 & Pikkune 7+4
 

Yhteistyössä