Heinäkuun Hurmaajat 2010

Hyvä idea toi, että söis pahaanoloon. Ainoa vika, että olen taas aloittanut ahkerammin mittailemaan verensokereita ja ei hyvältä näytä. Eilenkin lounaan jälkeen hyppäs ihan liian korkeelle :ashamed: Hedelmissä ja maidossakin on liikaa sokeria ja hiilareita pitäis välttää. Alkaa taas tulemaan sellanen olo, että mitä tässä oikeen sais syödä. Onneks salaatti on hyvää ja pitää verensokerit kurissa. Ainoa ettei tässä 9 kuukautta jaksais pelkällä salaatilla elää :D

Liplatus onnea kaksosista! :flower: Mä olisin varmaan ihan shokissa :D
 
huomasin että listas meidän kohdalla on ? merkki lasten lukumäärän kohdalla..eli, toista ollaan odottamassa.
tää kausi influenssa on todella syvältä..viime yönä iski niin kauhea yskän kohtaus että meinas henki loppua..ja sitten kun syön tota tamiflu kuuria niin siinä on niin voimakkaat sivuvaikutukset että olo on entistä kauheempi.en toivois tätä edes pahimmalle vihamiehilleni |O |O
 
Hitsit sain sanottua yhdelle työkaverilleni et olen raskaana ja vannotin tietty olemaan hiljaa. Helpotti huomattavasti että sanoin täällä jollekkin ääneen et joudun tekemään hirmusen ison päätöksen tossa rokoteasiassa.
 
huomenta

meillä perheessä kaiketi possuflunssa iskemäs...
mut jos näin lievänä päästään ni loistavaa!!!

mulla kans puuttui listasta tietoja ni näillä näkymin synnytän taas kättärillä ja olen 26v

hexu83 ja papu 5+2 (?)
 
Tervetuloa uusille!!! :wave:

Pelottavalta toikin kuulostaa, ettei olis tehohoitopaikkoja kohta enää niitä tarvitseville... Täällä oon arponu, että piikitänkö lapset vai en, niin nyt kun menin siirtämään sitä viikolla (viime viikosta tähän viikkon), niin tänään sainkin kuulla (kun piti neuvolaan mennä niitä piikkejä jonottamaan, jos ne halusi), että vaan perussairaat lapset rokotetaan tällä viikolla!!! Siis kyllä tämä järjestelmä on ihan sekaisin sanon minä! Myöhäistä se rokottaminen on varmaan jo ens viikolla, niin paljon kerran niitä tapauksia jo tälläkin suunnalla on tullut.

Kivaa, et laitatte noita teen ruokalistoja tänne, ni saa hiukan vinkkiä, mitä vois seuraavaks tehdä! :) Meillä on tänään vuorossa jauhelihaperunasoselaatikkoa. :p

Hassuu huomata, et mun kahvi-addiktio on jotenkin hiipunu. Ei vaan tee enää mieli kahvia. Aamulla juon sen normin pari kupillista, mut sit koko loppupäivänä en enää juokkaan. Ilmankos muutamana iltana on ollu hiukan orastavaa pääkipua, kun on elimistössä kauhee kofeiinivaje. :whistle:

Olis kiva saada joku semmonen pieni ekstra rahasumma nyt tähän, kun mulla olis kauhee hinku ostaa jotain vauvalle. Niin, nyt jo.. :ashamed: Ei vaan oo tällä hetkellä yhtään ylimäärästä, kun joulu tulossa ja ja parit synttärit ja nimpparitkin vielä samaan hyömyyn.

Omaan oloon ei mitään uutta. Paitsi tänä aamuna heräsin ensimmäistä kertaa yllättävän pirteenä! :D Ei siis valittamista!

Se on moro taas hetkeks! :wave:

Star86 & Hope 6+4
 
Nyt on täälläkin ekat raskausoireet iskeneet. Tää jatkuva kuvotus. yököttäää ja pala tuntuu kurkussa.. Huoh jo näin aikasteko tämä nyt sitten alkoi. Siis toisaalta kiva,koska tulee ees vähän sellainen olo, että ois raskaana, mutta ton 10 kk kanssa touhutessa ei oo yhtään kiva.

MÄ jo innokkaana soittelen neuvolaan, mutta eihän siellä ees ooo puhelinaika, joten jos malttais vielä tunnin odotella.

Kahvihimo täälläkin hiipumassa, tossa vieressä taas puoliksi juotu kuppi, kun ene,mpää ei mene alas, mikä on ehkä ihan hyvä.

Anoppille oli mies eilen lipsauttanut raskaudesta. Ja parille kaverille on ollu tpakko kertoa. Omalle perheelle en varmaan vielä uskalla.

Emmy ja pirpana 4+6
 
Jaahas, kävin työterveydessä ja mulla on sitten jokin kevyt keuhkopöpö. Meinasin joutua saikulle, mutten kuitenkaan... Oiskin kiva selittää työkavereille, miksi jään saikulle pikku yskän takia. :p

Tänään 6+2 ja kuvotus senkun pahenee.

 
Olivia81
Tarvinneeko sitä nyt niin hirveesti selitellä välttämättä tässä tautitilanteessa ? Ja sinänsä mitä se kellekkään kuuluu miks oot saikulla ? Jos lääkäri sanoo et saikulle niin sitten pitää jäädä.
Mua jännittää, ahdistaa ja v*tuttaa se piikin ottaminen. Eilen illalla piti puolisolle ihan itkeskellä asiaa... :'(
 
Hellouta äidit! :flower:

Niin vain silloin tällöin pääsen tänne kirjailemaan kuulumisia ja teidän kuulumisianne lukemaan.. Viimeksi ilmoittelinkin viime viikolla täällä että kyllä siellä masussa vauva kasvaa, ultra näytti sydämenjyskeen :) Oli ollut niin epävarma olo, kun ekassa varhaisultrassa näkyi vaan sikiöpussi ja silloin oli laskelmieni mukaan 4+5. Sitten 10pvn päästä näkyikin se syke ja vauvan alku :heart: Ihana tunne!

Ja sen sikapiikin otin viime perjantaina, samoin tyttö reilu 6kk sai kausi-influenssarokotteen ja sikapiikkisen, reisiin. Voi että sunnuntai, koko päivä oli vauvalle ikävä - vähän väliä itki, melkein kokoajan valittavaa itkua, sylissä ei voinut pitää kuin vauvan selkä omaa vatsaa vasten ettei reidet vain osu ja niihin taas satu. Leikki kyllä matolla, mutta joutui suojelemaan reisiänsä ja olikin melkein koko ajan kyljellään lelujensa parissa.. Oli niin surku katsoa pikkuista. Onneksi seuraavana päivänä oli taas paljon naurua ja leikkiä pystyi ja ryömiminen oli entisenlaista eli joka paikkaan piti päästä :D Mutta tosiaan..itselläkin käsi tuli tosi kipeeksi, varsinkin lauantain oli arka ja lauantai oli muutenkin kauhea itselle, koko ajan kuvotti eikä mitään oikein saanut syötyä ja ainiin vauvalla oli kuumettakin.. Ja mun niska ja pää kipeytyi. Että ei se sikapiikki ihan ihania jälkioireita tuo! :| Nyt onneks oireet ohi.

Tosiaan ei viime raskaudessa ollut tällaista kuvotusta ja että jääkaapin oven avaus jo ällöttää.. No, mullakin nköjään vähän helpottaa joku päivä.. Tänään parempi. Eilen en pystynyt mitään syömään, kaikki ällötti. Onneksi keksin RUISLEIVÄN ja paaaaaaljon Oivariinia päälle ja mandariineja! Mutta ei oo kivaa kun lemppari wokkipussikaan ei alas mene, joita kaksi ostin ja kuvittelin kaupassa että mieli tekee, mutta sitten kun tehtiin, niin sain pari haarukallista siemaistua. :$
Väsymys EHKÄ hiukan helpottanut..mutta ei vieläkään oikein jaksa täysillä toimia.

Niskapoimu-ultra ja samalla kehityshäiriöseulonta 18.12. Sitä odotellaan!
:whistle:

Hei mutkin voi lisätä listaan, jos kauniisti pyydän..eikös? :flower: Eli Olen 29v nyt ja ensi toukokuussa 30 =) ja toinen vauva tulossa. Jorvi on synnytyslaitos. Laskettu aika 5.7. Hmm, ei kai muuta?

Tästä lähdenkin voitelemaan ruisleipääää!! :D

Päivän harmaudesta huolimatta iloista päivää kaikille masunaisille!

FunkyMama & minitomaatti 7+0.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Olivia81
Tarvinneeko sitä nyt niin hirveesti selitellä välttämättä tässä tautitilanteessa ? Ja sinänsä mitä se kellekkään kuuluu miks oot saikulla ? Jos lääkäri sanoo et saikulle niin sitten pitää jäädä.
Mua jännittää, ahdistaa ja v*tuttaa se piikin ottaminen. Eilen illalla piti puolisolle ihan itkeskellä asiaa... :'(
Täällä ei yleensä tälläisissä pikkuyskissä saa saikkua laisinkaan. Taidankin vaan suosiolla tehdä loppuviikon kotoa töitä...

Älä huoli yhtään siitä sikainfluenssarokotteesta! Se on ihan turvallinen vauvallekin. Käypäs lukemassa THL:n sivuilta aiheesta. Mäkin stressasin siitä ensin, mutta kävin lukemassa asiapitoisia sivuja ja tulin siihen päätelmään, että sikainfluenssan sairastaminen on taatusti suurempi riski.

Niin kivoja kuin nämä keskustelupalstat onkin, niin näissä on se huono puoli, että asioista puhutaan paljon mutu-tuntumalla ja esitetään oletuksia faktoina jne. Tämä sitten aiheuttaa lukijoissa ihan turhaa paniikkia... Ainakin mussa aiheuttaa (ehkä mä oon tavallista herkempi neurooseille!) =)

Nyt otat vaan ihan rauhallisesti ja hae piikki hyvillä mielin. :)
 
Tänne ei mitään uutta...väsyttää vaan.Ultraa odottelen,että nään onko siellä mitään vai ei.En usko ennen kun nään..ja onko kaikki hyvin jne.

Star86:minun tekis mieli kans ostaa jotain,mutta en vielä uskalla :ashamed: vauvan vaatteita meillä kyllä on ihan tarpeeksi,mutta uudet vaunut,sitteri jne.pitäs ostaa :saint:

Musta Pantteri ja rv 5+4
 
bambina mulle oli ainakin todella hyvä kokemus se varhaisultra. Mulla kun on pahimmat oireet hiipumaan päin, niin ei ole heti ihan paniikissa, että nyt on jotain pielessä. Kuvotusta on jos nälkä pääsee yllättämään, mutta hyvin pientä on viime viikkoon verrattuna.

Se on jännä, miten erilailla ihmiset kokee asiat näiden raskausoireiden kanssa. Tai siis, että mikä helpottaa. Mulla esim. just mandariinit vaan pahentaa oloa ja hedelmät ylipäänsä jos syön niitä, kun on jo nälkä. Pitää siis aina olla hedelmä vaan lisänä jollekin vähän tuhdimmalle. Päärynöitä olen vetänyt ihan himona :) Vesi on myös sellainen, että se ei maistu oikein hyvälle ja jos paljon juo, niin tulee huono olo. Pieni ongelma ihmiselle, joka ei juuri muuta ole tottunut juomaan kuin vettä. Anopin mehua on mennyt paljon, kun siinä ei ole juurikaan sokeria ja jostainhan sitä nestettä on saatava. Voisi oikeastaan sanoa, että mulla on sellainen olo kuin olisin krapulassa koko ajan. Välillä on ihan kunnon darra ja välillä vaan sellainen muutaman ottaneen heikko happi.

 
tääällä kanssa yksi odottaja ja laskettuaika menee heinäkuulle,huomenna tosin saadaan selvyys että ollaanko varmasti raskaan vai oliko vaan tuulimuna ... :ashamed: toista ooteltais ,synnytyspaikkana satakunnan keskussairaala ,ja ikää 20 vuotta =)
 
jännittää ihan hirveesti ,viime yönkin valvoin jännityksessä osittain,ja suruttaa ja itkettää jo valmiiksi jos onkin tuulimuna :'( raskasta oottaa vielä huomiseen ,raskausoireita löytyy,kuvotusta,väsymystä,mieliala heittelee ym... ;)
 
Olivia81
Juu kyllä mä menen ottamaan piikin.
Mutta tässä vaan miettii hirveesti sitä et entä jos aiheuttaakin puolustuskyvyttömälle vauvalle haittaa. Ja syyllistää itteään et joutuu tekemään moisen päätöksen. Eikä tosiaan helpota et on naisvaltasessa työpaikassa ja täälläkin on niitä "viisaita" jotka sanoo ettei ota rokotetta ja jos olisivat raskaana niin eivät todellakaan ottais. Tietämättään siis syyllistää samalla mua siinä. :'( Ihan kun en tarpeeksi syyllistäis jo muutenkin tossa asiassa.
 
Heips mammaset!

Täällä kirjoittelee jo huomattavasti optimistisempi Nuu, käytiin äsken ultrassa ja jumps jumps jumps siellä se sydän sykki ja muutenkin kaikki ok 11mm kokoisella pikkuisella! :heart: :) Lekurikin onnitteli kovasti ja sanoi, että nyt pieneni keskenmenon riski huomattavasti. Oijoi tätä helpotuksen tunnetta! :)

Gyne kehotti possupiikille, mutta ei vieläkään olla ihan päätetty. Se adjuvantti mun miestä taitaa eniten mietityttää.. huoh kun piti tällanen pandemia nyt just alkaa jyllätä. Kai se on vaan tehtävä päätös suuntaan tai toiseen ja elettävä sen kanssa sitten. Lääkäritkin voi olla asiasta eri mieltä, kun mitään sataprosenttisesti todistettua näyttöähän ei vaikutuksista luonnollisesti ole. No joo, sori tää pähkäily ja jahkailu, jokaine tekee oman ratkaisunsa suuntaan tai toiseen ja sillä hyvä :)

Mut vois muuten kans lisätä listaan, eli la ois ultran mukaan 4.7. ja sairaala PHKS. Ikää 27v ja ihka ensimmäinen vauveli kyseessä.

Ihanaa päivänjatkoa kaikille!

Nuu ja lilliputti 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Olivia81
Juu kyllä mä menen ottamaan piikin.
Mutta tässä vaan miettii hirveesti sitä et entä jos aiheuttaakin puolustuskyvyttömälle vauvalle haittaa. Ja syyllistää itteään et joutuu tekemään moisen päätöksen. Eikä tosiaan helpota et on naisvaltasessa työpaikassa ja täälläkin on niitä "viisaita" jotka sanoo ettei ota rokotetta ja jos olisivat raskaana niin eivät todellakaan ottais. Tietämättään siis syyllistää samalla mua siinä. :'( Ihan kun en tarpeeksi syyllistäis jo muutenkin tossa asiassa.
Argh... Naisvaltaiset työpaikat on kaikista pahimpia! Ellei ne kaikki naiset ole gynekologeja/lääke-eksperttejä, niin älä usko niitä. :)

Usko pois, WHO ei suosittelis ainoatakaan lääkettä raskaana oleville, jos ei ois täysin varma, että se on turvallinen. Vastaavaa tehoainetta sisältävä lääke on ollut markkinoilla jo yli kymmenen vuotta, eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Eli nyt kaikki turhat huolet pois! Hushus!
 
Tänään on parempi päivä neggis-kardemummamammalla. Näin ihanaa unta, jossa saatiin terve, kaunis vauva ja ihasteltiin sitä sylissämme. (Tää tais tulla illan Sinkkuelämää-uusinnasta, jossa Miranda synnytti Brady-pienokaisen, joka toki nostettin saman tien hänen syliinsä rutikuivana, pinkkinä pallerona ja täysin limattomana/verettömänä :$ ). Uni teki jotenkin onnelliseks! Perjantain ultraa myönteisesti ootellen!

(Mutta uusin kammoni on jonkun ultran yhteydessä otettava syfilis-hepatiitti-HIV -testi :p Villien sinkkuvuosien hullutukset pyörii hidastettuna filminä päässä. En oo sit niissäkään testeissä voinut aiemmin käydä. A-pu-a. Mut ei ajatella tätä nyt!)
 
nyt se sitten varmistui, että minä olen todella sairastanut sikainfluenssan.. lääkäri soitti vastauksen näytteestä.. en ole siis syönyt turhaan lääkettä.. olo on ihan hyvä jo :)

mulla on edelleen rinnat turvonneet, mutta ei erityisen arat... välillä vähän vatsa kipeä ja ei kovin tee mieli mitään syödä.. enää kaksi viikkoa ja 1 pv neuvolaan.. odotan jo innolla että pääsisi varaamaan ultra-aikaa :)

raskaus on pysynyt vielä salassa muilta paitsi yhdeltä ystävältä ja mieheltäni.. :)

huomenna pääsen aloittamaan harjoittelun ja nämä kotipäivät ovat historiaa!

Bebek ja "PL" 6+1
 

Yhteistyössä