Heinäkuun Hurmaajat 2010

Hei!

Tervetuloa uudet minunkin puolestani!

kardemumma: karmeaa! Mä olisin varmaan repinyt pelihousuni siinä paikassa!!!

Koiria meilläkin on, tällä hetkellä huushollissa 4 kpl (3 sisällä, yksi ulkona). Rodut pikkuisen harvinaisempia, joten en nyt niitä kerro ettei kukaan tuttu minua tunnista :x Joka tapauksessa koirat ovat ottaneet vauvan hyvin vastaan mutta pidän ne visusti erillään vauvasta. Yksi koirista siirretään ulkokoiraksi tässä keväällä viimeistään, koska se ei siedä lasten koskettelua. Ei siis oteta mitään riskejä...

Pahoinvointi jatkuu täälläkin, ja nyt lisäksi flunssa päällä :/
 
:hug: sitä tarvitseville!

Mulla oireet aikas samanmoiset, rinnat aristaa ja välillä etoo, melko vähän kuitenkin. Alavatsa aivan turvoksissa ja pisulla saa juosta. Ei mitään ihmeellistä siis.

Meilläkin on noita nelijalkaisia, eli kaksi maatias kisua ja yksi Leonbergi tyttönen, juuri täytti vuoden :heart: Leo on aivan mahtava meidän esikoisen kanssa, ovat kuin paita ja peppu :)

Kardemumma: Voi itku mitä jouduit kestämään!! Mutta onneksi ne ihqut sydänäänet löytyivät :)

Priva ryhmä: Kannatan myös, mutta minäkin odottelisin tuonne vkoille 10-12, ennenkuin "kadotaan" täältä

Vielä pari tuntia töitä ja sitten ajattelin mennä salille ja sen jälkeen perheen kanssa uimaan. Tuli esikoisen kanssa +30kg ja en mielelläni niitä ottaisi takaisin, kun on muutenkin tullut elopainoa kerättyä kun tupakanpolton lopetin 2 vuotta sitten =)

Päivänjatkoa kaikille!


Von Lin Lin 5+1
 
kaardemumma:hirvee kokemus kyllä sulle varmaan, mä kanssa tekisin ihan varmasti valituksen, vaikka neuvolantäti oiskin tehnyt virheen ni ei sen lääkärin sitä kiukkua suhun pitäs purkaa!!!
Ja kummaa muutenkin tuollanen, eihän ne rahat sen lääkärin pussista ole pois!!
Onneks kuitenkin sait hyviä uutisia ja vauvan sydän löi kovasti! Onnea!
 
oho.. mites toi nyt noin tummalla tuli tuo teksti.. oon vähän aasi näitten tietokoneitten kanssa.

Ootteko jo miettinyt vaunuja?
Mua kovasti mietityttää kun asutaan täällä aika maalla ja haluan ehdottomasti hyvät ja kestävät yhdistelmät ostaa että voin käyttää niitä kaikilla tulevilla lapsilla.
Nyt oon kyllä kallistumassa emmaljungaan tai brioon.. täytyy vielä käydä työtelemässä vaunuja kaupassa.. :D
 
Kardemumma no olipas kyllä törkeää käytöstä lääkäriltä! :headwall:

Rae :hug: Toivotaan, että kaikki olisi vielä hyvin, tsemppiä!

Kukas surikaan oireettomuutta; Mulla on kanssa kaksi ekaa raskautta olleet täysin oireettomat, eikä mitään ongelmia. Nauti nyt vaan raskaudesta hyvällä omalla tunnolla!

Susanna noita Emmaljungia voin kyllä lämpimästi suositella, meillä on niitä parit ollut matkan varrella.

Omaa napaa: Vuotoa ei eilisen jälkeen ole ollut ja edelleen pieni kuvotus vaivaa, joten toivotaan parasta. Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja lohdutuksesta!

Käytiin äsken pojan kanssa tk:ssa hakemassa possupiikkejä. Mutta mitenkäs kävikään? Pojalle antoivat piikin, mutta mulle ei. Terveydenhoitaja vaan katteli mua nenänvartta pitkin, kun yritin selittää, et oon raskaana ja asiasta oli sovittu jo oman th:n kanssa etukäteen. Meinas vissiin, etten oo raskaana ollenkaan ja haluun piikin sen varjolla. No, mä en sen kanssa jaksanut jäädä tappelemaan. Otan sen rokotteen sitten ekalla neuvolakäynnillä parin viikon päästä.

Mua vähän ahdistaa, kun en ole saanut aikaiseksi karistaa edellisen raskauden ylimääräisiä kiloja pois ennen tätä raskautta (8kg olis liikaa). Ahdistaa, jos joutuu siihen sokerirasitukseen tän takia :( . En ole siinä ikinä ollut, mutta ei se varmaan kivaakaan ole? Onko kellään kokemuksia sokerirasituksesta?

Sherine + masu 5+6
 
Olivialle piti vielä kommentoida. En tuosta jatkuvasta poskiontelontulehduksesta raskausaikana tiedä, mutta mulle tulee aina useampi virtsatietulehdus raskausaikana. Se virtsishän on huonompi homma raskauden aikana ja viimekin raskaudessa kontrolloitiin virtsa jokaisella neuvolakäynnillä. Meni nyt vähän ohi aiheen, mutta voihan se olla, että jos on muutoinkin taipumus poskiontelotulehduksiin, virtsiksiin ym., niin raskaus jotenkin altistaa niille entisestään (ts. vastustuskyky on heikompi tai jtn). Ikäviä vaivoja molemmat :/
 
Tuossa joku tovi sitten testin tein ja alta minuutin se toinenkin viiva siihen pärähti, eikä vuoto tai kivut ole pahentuneet...mutta hyvin varovaisin mielin etiäpäin mennään, päivä kerrallaan. Ei tässä paljoa muutakaan osaa... Joten toistaiseksi täällä vielä roikun:D

Ai kauhee mikä ultrakokemus ollut, just tuollasta itsekkin pelkään (sikäli mikäli sinne asti pääsen) ja minoon kans sitä mieltä että eikun vaan valituta kehiin, eihän tuommosta tarvii kenenkään kestää, hui kauhee :eek:
 
Voi kun ihana, tervetuloa joukkoon äitx2, siellä sitä samassa pinossa kuumeiltiin ja nyt täällä heinäkuisissa jatketaan, onnittelut :heart:

Olipa tosiaan kauhea ultrakokemus. Oys:ssakin on yks lääkäri, joka tokasee mitä sylki suuhun tuo jos sille päälle sattuu. Meille se sattui ultraajaksi kakkosen kohalla ja ihan oli mukavalla päällä silloin, mutta kaveripariskunnalle, joka ootti esikoista oli sanonut aika pahasti aikoinaan :kieh: .

Sherine ja Rae89 toivottavasti kaikki on nyt hyvin ja pysyykin :hug: , ettei tule enää mitään säikäytyksiä.
 
Heipä hei! Kaikenlaisia kuulumisia oli taas kerennyt tulemaan, kun tähän aikaan päivästä vasta pääsee koneelle. Toivottavasti ei kardemumman tarvitse toista kertaa kokea noin huonoa palvelua lääkäreiden taholta. Niinkuin tässä nyt ei muutenkin vähän mielialat heittelisi miten sattuu.

Ja tiputtelijoille toivotan oikein paljon tarrasukkia matkaan. Niitä toivon tällä hetkellä itsellenikin. Eilen ja tänään tullut sellaista ihan hennon ruskeahkoa valkovuotoa ja nyt tietysti koko ajan pitää käydä vessassa tarkastamassa tilannetta. En varmaan olisi asiaan edes kiinnittänyt mitään huomiota jos ei olis ollu valkoiset alushousut jalassa. Ja se on tosiaan sellaista, että toisessa valossa näyttää ruskealle ja toisessa taas ei. Mitään kipuja ei ole, joten katsotaan. Laskin tuossa, että nyt olisi taas menkkojen aika, joten voisikohan sillä olla jotain osuutta asiaan?

Tänään oli eka neuvola. Mulla on tuttu th, mutta tänään oli harjoittelija, joka teki haastattelun. Oikein kiva kokemus oli. Ja hirmuisen kasan sain kaikkea luettavaa. Nelisen vkoa olisi siihen np-ultraan sitten. Yritän olla stressaamatta kauheasti, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Itse kun en voi kuitenkaan lopputulokseen vaikuttaa.

Rauhallista perjantai-iltaa kaikille!
 
Kardemumma: Tosi törkee lääkäri ollut. Onnittelut kuitenkin sykkeestä!

Täällä eilen tehtiin oireettomuuden vuoksi vielä varmistustesti clear bluen viikkonäytöllisellä ja kyllä se hormonitaso vaan näyttää nousevan. Näytti aivan oikein raskaana 3+. Nyt kyllä lopetan testaamisen ja yritän alkaa pikkuhiljaa nauttimaan. eka ultra olisi varattuna 2.12. Neuvolaan en vielä ole uskaltanut soittaa!

Rauhallista viikonloppua kaikille!
 
Heippa,ilmottaudun mukaan menoon,alustavasti la 12.7.,entuudestaan 3v ja 5v vipeltäjät.Neuvolaan otettu yhteyttä,eka neuvola-aika tosin vasta kun viikkoja on mun laskujen mukaan 10+2.Mutta keho oireileen siihen malliin,että ei tarvitse paljoa epäillä. :D TYKS on sairaalana.
 
varovasti kurkkaan tänne..neljäs ois tulossa jos matkassa pysyy :ashamed:
nyt viikot 4+4 ja 26.7 la.
Onko kaikilla muilla otettuna tuo rokote?Meillä on tauti vissiin jo talossa :( Esikoinen on kipeä.
Sairaala on ksks.
Päivitän tietoja kunhan noita viikkoja vähän kertyy lisää :hug:
 
Liityn joukkoonne,tein aamulla haamuplussan kylläkin mutta ensi viikolla teen uuden testin,jossa varmistuu raskaus toivottavasti :)
Laskurin mukaan LA 27.7 ja toista lasta odotellaan,esikoinen täyttää tammikuussa 2v.
Sairaala on OYS. Olen 28v ja Oulusta.
 
Pikaiset huonovointiset kuulumiset täältäkin päin, työpäivä oliihan tuskaa ja olin pariin otteeseen lähdössä jo kotiin kesken, mutta jotenkin pystyin sinnittelemään :x

Kardemumma: Ihan järkkyä kohtelua, mutta ONNEA TÄRKEIMMÄSTÄ ASIASTA ELI :heart: :STÄ!! :) Mulla oli tosi samantyylinen lääkäri ihan ensimmäisessä raskausultrassa noin vuosi takaperin, siinä jossa keskenmeno todettiin. Se oli tosi kylmä ja totesi vaan tylysti jotain että "sydän ei syki, tällasta sattuu, ei elämä tähän lopu tehän ootte vielä nuoria" En mäkään eikä mieskään siinä hetkessä tajunnu sanoa mitään ku oltiin niin shokissa mutta jälkikäteen tuli kunnon vihanpuuska sitä kohtaan :kieh: Muutenkin ärsyttää toi "tehän ootte vielä nuoria" -kommentti jota oon joiltain kavereiltakin kuullut. Mistä kukaan tietää esim. kuinka kauan on vauvaa yritetty, ja vaikka ois nuori niin ihan yhtä paljon se menetys sattuu!! Sori tää avautuminen, mutta lääkärit tosiaan voi olla ihan p*****stä. Onneks oma mies ei oo, vaan superihku :heart: Sekin on kyllä sanonut, että lääkäreille vois olla jotain soveltuvuuskokeita/sosiaalisten taitojen opetusta koulussa, sehän on kuitenkin pitkälti asiakaspalveluammatti! Kaikenlaisia epäsosiaalisia ja/tai epäkohteliaita moukkia sitä kuitenkin siinä ammatissakin toimii.

Ai niin koiruudesta.. meillä on sellanen iso paimenkoira, aivan ihana luonne kyllä ja uskoisin että ois innoissaan uudesta paimennettavasta, eniten vaan mietityttää just sen koko ja innokkuus ja välillä talutushihnassa riekkuminen. Eiköhän siitä hyvä hoitotäti tulisi :)

Kivaa viikonloppua kaikille, jee saa nukkua aamulla pitkään!! Ja tervetuloa kaikille uusille! :wave:
 
Kaksplussan sivuille ruuhkaa, kun ei meinaa saada auki ollenkaan. Te muut ootte näköjään saanu, kun on niin ahkerasti tullut tekstiä :)

Sherine: Mullakin oli tuon kakkosen aikana tuhruvuotoa. Vielä ennen np-ultraa tuli ruskeaa paperiin ja pelästyin kamalasti, mutta onneksi kaikki hyvin. Toivottavasti sullakin!

Rae89: Toivottavasti ei oo mitään vakavaa. Tarrasukkia! :)

Kardemumma: TÖRKEÄÄ kohtelua! Täällä SEKSissä on kans niin persiistä noin synnärin lääkärit, että huhhuh.. Ihana kuulla kuitenkin masuasukista :heart:

Päpsy79: Ennu vei "sanat suustani"... Noi tonnikalarieskarullat on kyllä tosi hyviä :p Tein niitä viimeksi pikkupojan 3vee synttäreille ja menivät kuin kuumille kiville. SUOSITTELEN! TOSI HELPPO JA NOPEA! Ennen kaikkea HERKULLISTA...

(.) Vielä omaan napaan.. Kävin koiruuden kanssa pitkällä lenkillä, kun tuntuu että turvottaa niin. Täytyy ottaa nyt tavaksi joka päivä tehä jotain liikunnallista! Vaikka aina ei jaksaisikaan eikä huvittaisikaan! Ja karkkilakkokin pitää alottaa :ashamed: :whistle: Katsotaan onko tällä mammalla itsekuria! Hah!

Huomenna saadaan viettää isukin kanssa iltaa kahden. Lapset menevät mummulaan yökylään. Me syödään hyvin ja mennään kattomaan yhen bändin keikkkaa. Sen jälkeen vois mies sitten vaikka helliä mua vähän :heart: :LOL: Aika hellyydenkipeä oon.. Mieskin on tehny koko viikon pitkää päivää ja ens viikolla ei sitten paljoakaan nähdä kun oon koko viikon illassa... Ja lenkilläkin voitais käydä yhessä!

Mutta nyt rupee luomet painamaan niin, että taidan painua pehkuihin. HYVÄÄ YÖTÄ |O

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Maamin&TOIVO 6+5 :heart:
 
Tervetuloa uudet!

Minua alkoi pelottaa, nyt illan ajan tuntunut melko kipeitä tuikkasuja/repasuja oikeella puolen. Tuntuu ihan silleen, että askel jää kesken, mutta ei kestä kuin sekunnin. Kun ei vaan tulis kesken. Vuotoja ei ole näkynyt. Pitää kömpiä sänkyyn lepäämään.

Soitin neuvolaan tänään ja maanantaina olis eka käynti. Yllätyin todella, että noin pian tuli tuo aika.

Odottelen hetken vielä miestä töistä ja sit nukkuun.
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.

4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...............27v.
kopkop....................??................??.................??
Kardemumma......esikoinen..........??............28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................Toinen............SATKS..........20v.

6.7
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
JP-78

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas.............kyks...............25v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen.............??................29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.
Nedra...........kolmas............TYKS..............??

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??

17.7.
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.

18.7
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.
Retuli82............esikoinen......??..................??

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..Kättäri............26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS...............30v.

22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

25.7
Minsku82.........toinen................??.................27v.
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................??

26.7
Hipsu79...........toinen................KSKS..............??

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Muffin
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.



isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Huomenta!
Uusi viikko pyörähti käyntiin! Jee!!!

Rae: En poistanut sinua mihinkään. Pidetään viimeiseen asti listoilla ja uskotaan, että on raskauteen joskus kuuluvaa vuotoa :hug:

Kardemumma: Soveltuvuuskokeet olisi oikeasti paikallaan. Tosi töykeää!

Tervetuloa uudet! :flower:

Sherine: Sokerirasitus ei ole ollenkaan paha. Mulla on ollut BMI korkeahko edellisissä ja olen käynyt sokerirasituksessa, toisesta kaksikin kertaa omasta halusta kun poitsu vaikutti ultrassa niin isolta. Sen litkun juominen ei ole kovin kivaa, mutta siis kaljapullon näköinen pullo heitetään alas (jotkut tosi tykkäävät siitä, meidän labratyöntekijä ainakin). Sitte sitä ennen otettiin paastoverensokeri ja vielä yhdet arvot tunnin ja kahden jälkeen. Minä raahasin viimeksi jo tottuneena kävijänä neuvolasta 10 kakspluslehteä kaveriksi kahden tunnin ajaksi ja mukavasti meni aika :)

Voi juma eilen oli hankala olla töissä, kun ois pitäny syödä jotain ja pahaa teki ja mitään ei tehny mieli ym ym. Laihduttelin tosiaan ennen raskautta varmaan 15kg ja nyt sitte yks työntekijä jo huolehti, että syötkö sä tarpeeksi kun on posket jo lommolla (just tippu normaalipainon puolelle) ja tosiaan näykin siellä töissä ihan vähän vain. Sanoin, että kyllä tässä ollaan painoon tyytyväisiä ja enemmän jo syödään :) Sitten kotimatkalla hain huoltamolta ompputäysmehua ja gotler paketin ja söin siitä puolet ja paha olo helpotti!! Kotona otin sitten vielä yhden jugurtin, jossa oli liikaa syötävää ja taas alkoi öllöttämään. Ei auttanut vaikka yritti ottaa vielä gotleria päälle.
Mahakin on muuten turvoksissa kun ei tahdo ennen löysiin housuihin mahtua. Silti paino on pysynyt suunnilleen samassa.

Mukavaa perjantaita kaikille. Meitsi lähtee aamuvuoroon. Onneksi tänään ei ole ketään jolta tarvisi peitellä mitään töissä :)

Punaposket ja Tuhina 6+0
 
Pirteä huomen!! B)

Paljon tekstiä tullut ja olen aika huono kommentoimaan asioita mutta yritän nyt jotain saada aikaiseksi..

Ensin minunkin puolesta uusille onne plussasta ja tervetuloa joukkoon!

Krdemumma: ei kiva lääkärikokemus, ja viel kun jännittelee muutenkin näin alussa
:/

Koiria tai muutenkaan lemmikkejä meillä ei ole. Noista vaunuista sen verran että tuolle esikoiselle ostettiin Brion happyt ja on toimineet hyvin. Haluttiin silloin hyvät ja toimivat yhdistelmät joilla käveltäisiin pitkiäkin lenkkejä.. Ja nyt voin sanoa että onneksi ostettiin hyvät/uudet koska sitä lenkkiä todellakin tehtiin viime talvena NIIN paljon että huh huh!! Poika ei suostunut nukkumaan kuin liikkuvissa vaunuissa ja mielellään viel suht haipakassa kyydissä :kieh: Äiti veti hikihatussa ja ajatteli et jos ei sillä lähde sellut liikkeelle niin ei millään!! ei tarvinnu enää kuntosalia harkitakaan iltasella

äitx2: Kysyit millä viikolla eka neuvola? Mä oon ainakin viel ihan ulapalla millä viikolla oikeesti menen koska viime kierrosta ei oikeen tietoa koska napsahtanu mut mä soitin toissa päivänä ja sain neuvola ajan 9.12.
Minua kiehtoisi ajatus alkuraskauden ultrasta myös, mutta taitaa tällä kertaa jäädä käymättä. Esikoisesta kävin. Ensin ei näkynyt vielä :heart:: ääniä mutta pyysi viikon päästä uudelleen jolloin näkyi jo selkeästi. Muistan sen tunteen, NIIIIIN hienoa =)

Ai niin, minäkin kävin sokerirasituksessa viime raskaudessa ja ei ollut ollenkaan paha rasti. Nyt joudun luultavasti taas koska en ihan saanut laihduteltua kaikkia ylimääräisiä pois. Mutta ei niissä sokereissä viimeksi ollut mitään vikaa. Tällä hetkellä olen harrastanut syömisissäni karppausta. Pitää sokerit kohdillaan..

Onko muita karppailijoita joukossamme??
 
Tervetuloa uudet! Mukavaa, kun tulee lisää porukkaa! :flower:

Maamin hyvä kuulla, että muillakin on ollut tuhruvuotoa ja silti kaikki hyvin. Aina se vaan pelästyttää, varsinkin kun noita keskenmenoja on tässä ollut.

Punaposket kiitos tuosta sokerirasitusinfosta, tuli jo parempi mieli sen suhteen!

Äitx2 mulla on eka neuvola rv 7+6.

Äh, täytyy mennä. Kuopus vaatii viihdytystä ja pitäis tässä varmaan siivoamaankin ruveta, kun vieraita ois tulossa. Hyvää viikonloppua kaikille!

Sherine + masu 6+0 poks
 

Yhteistyössä