Heinäkuun Hurmaajat 2010

Hurjasti tullut tekstiä.. :D Tervetuloa uudet odottajat =) Onnea Dana88 hyvistä ultrakuulumisista :D

Raskaudesta ollaan kerrottu muutamalle hyvälle ystävälle ja sisaruksille. Mummut ja papat saavat huomata ja tajuta ihan itse. Ei sitä niin jaksa panostaa kertomiseen, kun on jo kolmas lapsi tulossa, eikä meilläkään äiti oo ikinä sen kummemmin vauvauutista ottanut. (niinku hauskoissa kotivideoissa nuo amerikkalaiset, meinaa mummelit aivan pyörtyä, kun kuulee raskausuutisen..) Miehen vanhemmat syynää muutenkin, että kun tätä turvotusta tuossa mahan seudulla on, niin ei varmaan kauaa mee, että tajuavat :ashamed:

Aviossa elämme, juuri tuli syyskuussa 5vuotta ja yhessä ollaan oltu reilu 8vuotta :heart:

Asumismuodosta:Kuinka te muut asutte? Meillä on omakotitalo keskustan kupeessa, rauhallisella paikalla silti :) 114neliöö! Remppakohde ;)

Ruoista:Mun herkkua on kans graavilohi ja kylmäsavustettu :p Yleensäkkin kaikki jouluruuat on herkullisia! Viikonloppuna söin kans kylmäsavustettua lohta ihan vähän, vaikka tiesinkin, että sitä ei saa syödä, mutta pakko oli ottaa ihan vähän :ashamed:

Tänään ottamaan sikapiikki pojille ja sit iltavuoroon töihin. Eilen oli ihan kamala väsy ennen töihin lähtöä ja torkuinkin hetken sohvalla. Töissä sama homma, meinaa aivan suu revetä, kun kokoajan saa haukotella. Illalla oon nukahtanu heti ja aamulla ei meinannu millään jaksaa nousta, kun kello soi seiskalta. Oisin antanu mitä vaan että oisin saanu jäähä nukkumaan |O Huonoa oloa on kans ollu kokoaamun :x Poikaa viedessä eskariin sai taas muutaman kerran kyölätä.

Päivänjatkoja :wave:

Maamin ja TOIVO 7+2 :heart:
 
Nyt täällä kaipaillaan hyviä vinkkejä välipalaksi töihin. Tuntuu että huono-olo iskee kun syö huonommin. Tällä viikolla ois parina päivänä tarkoitus tehdä ylitöitä, niin varmasti tarttis jotain extraevästä mukaan jos meinaa jaksaa iltaan.
Banaani meinas tulla aamulla ylös samaten mandariini (oli vähän sitkeämpi tapaus)...
 
Heissan Heissan!

Tännehän on tullut tekstiä ihan rutkasti, mutta onnittelut vaan uusille plussanneille =)

Jotain koirakeskustelua oli ni meillä on semmonen sekarotunen 1v 4kk tyttökoira joka on aika mustasukkainen..ainakin miehen siskon lapset kun oli kylässä ni meidän rinsessa olis halunnut olla huomion keskipiste:D Mutta eiköhän sopeudu jos hyvin käy...

Mie en ole kertonut vielä kellekkään (paitsi tietysti mies ja yksi kaveri) enkä kyllä aijo kertoa ennenkuin tähän jotain varmuutta saadaaan...tänään kävin lääkärissä ja sain diagnoosin viruksen aiheuttama vyöruusu..ihanaa..ei lääkitä pitää vaan rasvailla...Samalla pyysin lähetteen verikokeeseen ja tänään tuossa puolen päivän tienoilla selviää että vastaako hormonimäärä näitä viikkoja..jännittä ihan sairaasti...jos hyvin käy ni joulun tienoilla ajateltiin tuleville isovanhemmille kerota...haluan olla melkoisen varma että keskenmenon riski olisi mahdollisismman pieni kun kerron koska minun vanhemmille tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi...

Hieman jännittää koska melkein kaikki oireet hävinneet ja mahakipuja vieläkin...

Mutta näin toistaiseksi

Heidi ja ihme 5+5 ennenkuin toisin todistetaan :LOL:
 
Hei!

Taidanpa minäkin ilmottautua tänne. LA olisi 5.7.2010 ja vaavi (ylläri sellainen) olisi kuudes. Ikää on jo tullut 39v. Synnärinä PKKS. Muut lapset on iältään 15-2 vuotiaita.

Harvemmin tulee tänne kirjoiteltua, mutta lueskelemassa käyn pikaisesti.
Pahaa oloa on ollut, nyt alkaa ehken helpottaa. Oksentanut en oo kertaakaan.
Possupiikkiä en ottanut, eikä kukaan meistä. ilmeisesti podettiin se tauti toissa viikolla..kivasti vesirokon perään. Toivottavasti nyt ollaan muutama viikko terveenä.

Torstaina ois neuvola ja ilmeisesti silloin kuunnellaan sydänäänet. Ainaskin muitten aikaan on näillä viikoilla jo "nakutus" kuulunut.

Odotuksesta ei vielä moni tiedä. Miun äiti ja siskot. Lapsille kerrotaan varmaan nyt viikonlopulla, jos sydänäänet kuuluu.

Tässäpä nyt "tärkeimmät.

Samanta 8+2
 
Tervetuloa uudet! :)

Eipä ole tullut kirjoiteltua vähään aikaan, on niin vetämätön olo melkein koko ajan :|
Öklö oloa ei ihan muutamaan päivään ole ollu, hyvä niin =)
Torstaina yritti migreeniä pukata jota ei minulla ole nykyään kuin odottaessa ihan alku viikolla yhden kerran ( kolmesti näin ) Kieli ja oikean käden sormet puutu ja puhe oli vähän sekavaa :LOL: no miehestä se on varmaan normaalistikkin :whistle:

Me ollaan oltu yhdessä 22 vuotta ja naimisissa 17 vuotta.
Koiria on kaksi, ulkona oleva suomenajokoira ja sisällä minun musta karvaturri seropi amerikan cockerspanieli/skynterrieri. Tää turri ei ole mitenkään kiinnostunu vauvoista, makaa mieluummin omissa oloissaan...

Sain ensimmäisen neuvola käynnin 8.12 rv8+5 silloin, meillä otetaan ne verinäytteet rv9, saa sinne lähetteen.

Lauantaina olisi pikkujoulut, pitäis löytää jotain vaatetta päällensä :LOL:

mutta nyt siivoamaan... :wave:

a rv6+5
 
Kävin eilen possupiikillä ja nyt on kuumetta ja pää kipee joten kotiin jouduin jäämään pariks päivää huilaamaan :ashamed:

Ollaan oltu yhdessä 13v ja kihloissa koht 10v ja eikohän myö viel naimisiinkin mennä :heart: Olin siis viittä vaille 15v ku ruvettiin seurustelemaan :D
 
amati Miten sä lääkitset migreeniä raskausaikana? Pelkään itse todella paljon migreenikohtausta.

Normaalisti (siis ennen raskautta) niitä tuli noin kerran viikossa, mutta 600mg Burana auttaa todella hyvin jos sen ottaa heti oireiden tultua. Lisäksi mulla on reseptilääkkeenä nyt Imigran, mutta käsittääkseni sitä ei saa ottaa raskaana. Samoin Buranasta on niin monta eri käsitystä. Esim Espoon kaupungin terveysneuvonta kehottaa ottamaan Buranaa ihan huoletta kun taas jossain lukee, ettei missään nimessä 3 ekan kk aikana... Turhauttavaa. Panodol ei auta yhtään eikä kohtaukset lopu itsestään vaan kestää useamman vuorokauden, jos ei ole lääkettä. :| Onneksi näyttäis siltä, että mun migreeni on rauhoittunut raskaushormien takia. Ainakaan yhtään kohtausta ei ole vielä tullut...

Pai80 kyseli elämäntilanteesta. Me asutaan avoliitossa ja ollaan oltu yhdessä yli 4 vuotta. Naimisiin kyllä ehtii myöhemminkin, mutta lapsia haluttiin alkaa tekeen nyt, että ehtis tehdä useamman olematta kuitenkaan kotona vuosikausia putkeen.

Näin taas viime yönä unta verenvuodosta. :x Olipahan kiva herätä taas! :) Mulla ois torstaina eka ultra, jota jännitän aika lailla. Niin paljon, etten osaa pelätä edes tämän päivän toista punkteerauskierrosta... Jipii! :D
 
Hitsit ku meinasin eilen kuolla nauruun. Juttelin isäni kanssa puhelimessa ja alkoi siinä sitten kyselemään et olenko laihtunut, kun olivat äitini kanssa sunnuntaina katelleet et oonpa mä hoikistunut :LOL: :LOL: :LOL:

Mulla oli kans viikonloppuna oikein villit unet. Yks uni oli sellanen että tein raskaustestin, mutta tulos ei ollutkaan varma, vaan näytti eka negaa ja sitten muuttu positiiviseks mutta sitten se plussan pystyviiva katoskin ja aina vaan vilahti siinä näytöllä. Ja ohjeiden mukaan tämä on täysin normaalia... :LOL:

Olivia81 itse en ottaisi Buranaa ollenkaan raskausaikana. Kannattaa varmaan kysyä neuvolasta neuvoja tuosta migreenilääkityksestä.
 
Pai80 :LOL: Sä oot ilmeisesti ollut vähän pahoinvoiva, jos paino on laskenut? Tuo onkin hyvä tapa harhauttaa ihmisiä!

Neuvolassa ei terveydenhoitaja uskaltanut kommentoida ollenkaan migreenin hoitoon. Pitää kuulemma kysyä lääkäriltä, ja jos lääkäriaikaa ennen tulee kohtaus, pitää mennä terveyskeskukseen päivystykseen. Taidan kysäisät gyneltä torstaina ultran yhteydessä.

Tänään 7+2 :)
 
Täällä ollut paljon pohdintoja ruoka-asioista, niin tältä sivulta ainakin löytyy noita raskausajan ruokarajoituksista:

http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus_ja_synnytys/13/raskausajan_ruokarajoitukset

Joskus kyllä oon kuullut, että suomalaisia juustoja voi syödä turvallisin mielin. Ja itse ainakin olen syönyt edellisissä raskauksissa tuorejuustoja ja fetajuustoja. Kauan pöydässä lämmenneitä tuotteita en syö. Muuten huolehdin tuotteiden kypsytyksestä ja vihannesten pesusta hyvin.

Niin paljon oli taas tullut tekstiä tänne, etten millään muista, mitä kaikkea piti kommentoida. :ashamed:

Uusille tervetuloa pinoon! :wave:

ONNEA kaikille, jotka saaneet hyviä ultrakuulumisia! :heart:

Joku kyseli, että onko ainoa, joka ei ole menossa varhaisraskauden ultraan, niin et ole! Täältä löytyy myös yksi joka menossa vasta np-ultraan.
=)

Huojentavaa kuulla, ettei kaikilla muillakaan oo vatsatuntemuksia aina! Melkein jo pelästyin, että olenko ainoa.

Mies väitti eilen illalla, että mun maha on pullahtanut esiin. Siis viikkoja nyt 7 ja risat!!! :eek: Sanoin, että oon syönyt vaan hyvin! :LOL: No, kolmas raskaus lyhyellä ajalla toki saattaa vaikuttaa asiaan, ja se että olin todella hoikka ennen odotuksen alkua. Eilen olin vanhempieni luona kylässä ja tuli jo vainoharhainen olo, että äitini tuijotteli vatsaani. Sitten kysyi vielä, että otanko kahvia vai jotain muuta juomaa? Yleensä aina laittaa kahvia sen kummempia kyselemättä. Mahtaakohan se aavistaa jotain? :D

Kotihommat odottaa! :wave:

Star86&Hope 7+4
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.
Solnushka.........esikoinen..........KOS.............33v.

4.7
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...........27v.
kopkop....................??................??..............??
Kardemumma......esikoinen..........??...........28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................toinen............SATKS........20v.
toiveissa4 ...........neljäs............ MKS..........30v.
Samanta.............kuudes...........PKKS..........39v.

6.7
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
kausa............esikoinen.......Kättäri/NKL.......33v.
JP-78

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas............KYKS..............25v.
Muffin.............neljäs..............HYS................36v.
Liplatus..............??..................??..................??

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen.............??................29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.
Nedra...........kolmas............TYKS.............26v.

13.7
elmeri99...........kolmas.........TYKS...........37v

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.
Tiuhti-81...........kolmas..........KYS...............??

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??
Toka0710...........toinen.........NKL...............33v.

17.7.
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.

18.7
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.
Retuli82............esikoinen......??..................??

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..Kättäri............26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS...............30v.
Miranha............esikoinen...........SEKS................27v.


22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

25.7
Minsku82.........toinen................??.................27v.
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................27v.
Sitruunapippuri....toinen..............??...............26v.
Vats.ilm.vauv......viides...............??................33v.

26.7
Hipsu79...........neljäs................KSKS..............??

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.
Enkelinäiti.......viides.................??..................33v.

28.7
Sankkuli............kolmas...........SATKS.............29v.
IituPiitu77.........esikoinen.............??.................??
zirppa................toinen..............KOS...............24v

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.



isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
pauliina82

onpas meillä paljon yhteistä,ihan pisti naurattamaan :LOL: =) ollaan miltei saman ikäsiä,täytän parin päivän päästä 29v.sitten meillä on ennestään molemmilla 3 lasta,vieläpä saman ikäisiä,mulla vanhin on nyt ekalla,keskimmäinen eskarissa ja nuorin täyttää keväällä 3v. :D sitten asustellaan molemmat oulun lähistöllä.synnärinä siis oys.mitähän muuta yhteistä löytyy vielä???niin minäkin olen ollut mieheni kanssa kohta 9v ja naimisissa vähän yli vuoden nyt.asutkohan oulun etelä vai pohjois puolella?

meillä muksut ollut nyt kipeenä,pojalla alko korkealla kuumeella la tauti,yski jne...mutta nyt eka kuumeeton päivä.sitten eilen tyttö sairastu,kanssa korkea kuume.käytettiin sitten molemmat lääkärissä,tytöllä kuulemma possutauti,pojalla ei,elikkäs tyttö sai tamiflu kuurin,ketään meistä ei oo rokotettu,mulla ei ainaskaan vielä merkkejä taudista,koputtaa puuta.toivottavasti ei tulekkaan. :whistle:

ylihuomenna olis eka neuvola aika,jos eivät peru sitä sitten.sitä odotellessa.

mulla ollu ihan hirveet 2 viikkoo,mitään ei tee mieli,saan päivässä syötyä yhden lämpimän aterian,sitäkin normaalia pienemmän annoskoon,siihenpä se mun syöminen päivässä jää,saatan syyä karkkia illalla tai muutaman mandariinin,thats it,todella kammo olo,heikko,mutta kun mitään ei tee mieli.kunhan se ei vauvaan vaikuttas.

mutta éi kai tässä,valittelua taas vaan....
 
Moikkis!

Ja tervetuloa uudet ja ihanaa kuulla :heart: jumputus viestejä =)

Meillä on miehen puolelta vanhemmat ja isovanhemmat elossa ja minun äitini sekä isän vanhemmat ovat elossa. Isä on kuollut ja äidin vanhemmat. Mutta sitten on noita eronneita ja uusiksi naimisiin menneitä, joten meiltä löytyy kyllä "puolikkaita" mummeja ja pappoja =)

Oireet pysyneet melko samanlaisina, joten tässä mennään päivä kerrallaan eteenpäin.

Eilen olin reipas ja menin Terve selkä tunnille ja hauskaa oli B)

Nickistä sen verran että Von on vaan hauska etuliite ja sitten on sukunimen ekat kolme kirjainta tuplana, ei sen kummempaa tarinaa.

Eilen oli tosi kuvo olo hela dagen, mutta tänään oon sitten mutustellut koko ajan jotain, eli ei oo päässy yllättämään :LOL: Onneksi sentään oon syönyt miniporkkanoita pääasiassa... Ja illallan aattelin tehdä vispipuuroa ja muunneltuna mansikkapuuroa, tai siis vaahdotettua mansikkapuuroa :)

Sikapiikin tosiaan otin silloin eiskoisen kanssa vko sitten ja ei siitä sen enempää vaivaa ole ollut, eli toivottavasti oli hyvä päätös...

Np ultra, minä olen myös menossa vasta np ultraan ja hiljaa mielessäni toivon jotta olisi juuri joulun alla vielä.... kun 10 poksuu 24.12. :heart:

Katotaan kuin akan käy, kun nla on ensi viikon torstaina ( 4.12.)

Joulun odotuksesta, meidän 4 v kysyy joka aamu onko lunta tullut ja onko nyt joulu *huoh* tulee piiiiiitkäääää kuukausi :)


Jaksamisia kaikille :saint:


Von Lin Lin 5+5
 
Siis tämä paha olo, on jotain ihan kamalaa... Ei ole 'raskaushehkusta' tietoakaan (ellei nuo megaturvonneet rinnat eritä jotain ultraviolettihehkua :D )

Painelen nyt takas sohvanpohjalle, enkä nouse ylös ennen kuin naama on muuttunut vihreestä taas suht. normaalin väriseksi.
 
Hei vaan kaikki ja tervetuloa uusille!

Te ootte kyllä ihan superahkeria kirjoittajia. Hattua nostan.

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola. Neuvolantäti oli todella mukava, mikä oli suuri helpotus. En tosin tiedä, voiko ikäviäkin neuvolantätejä olla. Verenpaineet olivat loistolukemissa ja sairaalaksi tuli valittua KOS, josta tulee kutsu ekaan ultraan joskus joulukuulle.

Mitä tulee ruokavalioasioihin, niin meidän neuvolantädin tulkinta oli, että kalarajoitteet koskee graavilohien ym. osalta vain tyhjiöpakattuja. Niinpä suuntasimmekin riemuissamme sushilounaalle heti neuvolan jälkeen =) En mäkään varmaan mitään kaupan hyllyssä seissyttä sushisettiä ostaisi, mutta ravintolan tuoreet kalat menivät kyllä alas erittäin hyvällä ruokahalulla. Makit jätin syömättä, kun niissä on merilevää. Itse aion kyllä varmasti jouluna syödä graavikalaa, jos se on itse tehtyä ja tuoreesta kalasta. Nää on varmaan niitä tulkintakysymyksiä. Raa'an ja graavatun kalan ystävänä olen todella iloinen, että neuvolantäti teki tällaisen tulkinnan :)

Mitä tulee oireisiin, niin paha olo tulee ja menee. Tänään oli aamulla tosi huonoa - kaksi kertaa piti käydä puhumassa norjaa isoon valkoiseen puhelimeen, ja kun lähdin asioille, niin vauhtia piti hidastaa huomattavasti, kun rupesi kovin huimaamaan. Syöminen on edelleen tosi vaikeaa, kun mitään ei oikein tekisi mieli. Sitten ehtii tulla paha olo / nälkäraivari. Sushia olisin eilen voinut syödä loputtomasti, mutta rajansa kaikella (kai?).

Sain labrasta kotiin systeemit pissanäytteen antamista varten. Pitäisi kuulemma olla yön yli pissaamatta tai vähintään neljä tuntia. Mietin täällä edelleen, että mitenköhän tuo voi olla mahdollista, kun viime yönä ravasin vessassa kahden tunnin välein. Jo pelkkä ajatus neljän tunnin pidättämisestä tuntuu sulalta mahdottomuudelta. Onko muilla tällaista pissarallia?

Me ei olla vieläkään kerrottu vanhemmille, joista on elossa mun molemmat vanhemmat ja miehen äiti. Lisäksi mun isoisä on elossa. Täytyy toivoa, että hän ehtisi nähdä lapsenlapsenlapsensa. Saa nähdä, jaksetaanko odottaa jouluun vai kerrotaanko jo ennen sitä. Jotenkin haluaisi varmistua, että kaikki on kunnossa ennen kuin kertoo.

Nyt pitää ruveta hommiin, vaikka sohva kutsuisi ah niin ihanasti..

Voimaa kaikile kanssasiskoille!

Solnushka 8+3 (tarkentui neuvolassa) eli LA tällä hetkellä 3.7.
 
Olivia81 Sain joskus 17 vuotta sitten jonkun migreenilääke reseptin mutta en ole kertaakaan sellaista ostanut. Olen ottanut tavan parasetamolia tai buranaa auttoi tai ei.
Nyt odottaessa on parempi turvautua parasetamoliin...
löysin tollaisen linkin lääkkeestä:

http://pullatuuniin.blogspot.com/2008/01/ibuprofeeni.html

Minulla on äiti, 59v. ja isäpuoli elossa ja ukolla vain äiti, 81v. elossa. Minun äidillä nämä pienimmät ovat aina hoidossa jos tarve vaatii...

Ja asutaan omakotitalossa syrjäkylällä... ei tällä melu määrällä kerrostalossa asumisesta tulisi mitään :LOL:
 
Virpi1980:

Me asutaan Oulusta 80km Oulusta Kajaaniin päin, melkeinpä Kainuun rajalla :) Missäs päin te?


Asutaan pienessä kunnassa maaseudulla, isohko omakotitalo on, 4makkaria :) Lähin naapuri tosin on näköetäisyyden päässä. Täällä viihdytään koko perhe,vaikka lapsilla onki pitkä matka kouluun jonku mittapuun mukaan.

edelleen rv8+2
 
Labrassa käyty ja tuloshan kertoi että raskaana ollaan :heart:
Josko sitä alkais pikkuhiljaa uskoa asian laidan...
Nyt pitäs neuvolan täti yrittää kiinni saada että sen ekan käynnin sais varattua ja alkuraskauden ultraan mitä todennäköisemmin menen jos vain sinne asti päästään :)

T. Heidi ja ihme 5+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Solnushka:
Mitä tulee ruokavalioasioihin, niin meidän neuvolantädin tulkinta oli, että kalarajoitteet koskee graavilohien ym. osalta vain tyhjiöpakattuja. Niinpä suuntasimmekin riemuissamme sushilounaalle heti neuvolan jälkeen =)
Oooo, palvon neuvolatätiäsi :) Aion ottaa hänen neuvonsa ohjenuoraksein :whistle: Ei muuta ku sushilaan ja pian (ilman makeja tosin)! Aaah!
 
Varovaisesti ilmoittaudun matkalle mukaan... Viikko sitten plussattu,joten 5+0 olis viikkoja ja LA laskujeni mukaan 27.7.10 ,äitini syntymäpäivänä. Viidettä villahousua odotellaan, pieni enkelipoikakin kuuluu aina muistoissa perheeseemme. Ikää 33v.

Olen varaamassa muutaman viikon päähän ultra-aikaa, jossa katsastetaan istukan sijainti istukkanäytettä varten. Ja seulontoihin osallistumme tälläkin kertaa, viimeksi niissä kiinni jäätiinkin.
Hieman harvakseltaan ehkä kirjoittelen,mutta mukava johonkin pinoon kuulua :wave:

Enkelinäiti ja "Lapanen" rv5
 

Täällä uusi äiti ilmoittautuu mukaan. :) Paljon olen jo lukenut teidän juttuja, mutta nyt vasta sain itseni ilmoitettua mukaan tähän listalle.

Olen 33-vuotias ja toinen on tulossa. Esikoinen on reilu kaksivuotias. Laskettu aika olisi 16.7.09. ja synnäri luultavimmin Naistenklinikka. Asumme pk-seudulla ja naimisissa ollaan oltu kaksi vuotta (yhdessä yhteensä reilu 10 vuotta). Isovanhemmat on vielä elossa, mutta välimatkaa on sen verran, että päivittäin/viikoittain ei nähdä.

Pahoinvointia on paljon enemmän kuin ekassa raskaudessa. Työssäolo on raskasta, kun pitää esittää pirteää.. Ruoka ei oikein maistuisi täälläkään. Mandariinia ja pilttiä saan menemään alas. Mulla on sen verran ylipainoa, että on ihan hyväksikin, ettei painoa tule lisää. Ekassa raskaudessa mun paino ei noussut yhtään (oli lääkärinkin suositus) ja saman otan tavoitteeksi nytkin.

Mulla on eka neuvola nyt 26.11.09. Kerron siitä sitten teille kuulumisia.

Pitää lopetella, mutta on tosi kiva lukea näin aktiivista palstaa. Toivottavasti pysyy aktiivisena jatkossakin.
 
Asumisesta: asutaan omakotitalossa jossa neljä makkaria ja 1000 neliön tontti ja sit meillä on semmoinen maatilan raato josta ehkä vielä joskus pikku hiljaa valmistuu meille uusi koti...siellä maata 3 hehtaaria =)

Minulla eka neuvola jo 16.12 ja silloin rv 8...sain siks noin aikasin ajan ku neuvola täti sit joulun aikaan lomalla.

hei silloin kun on kp 28 ni onko se ku tulee raskaaks rv 4+0 vai 4+1?
 

Yhteistyössä