Heinäkuun Hurmaajat 2010

Heipä hei kaikille!

Ajattelinpa itsekin vihdoin ja viimein kirjoitella tänne. Olen kyllä jo pidemmän aikaa käynyt täällä lukemassa, mutta koskaan ei oo saanut aikaseks kirjotella tänne ennen tätä päivää :)

Eli hieman infoa itsestä aluksi: 23-vuotias poikalapsen äiti. Esikoinen siis kyseessä ja "Juspe" syntyi 19.7. Painoa oli 3400 g sekä pituutta 50 cm. Synnytys oli nopea ja hyvä maku jäi siitä. Kun tultiin yöllä sairaalaan olin auki 6 cm, joten siitä suoraan synnytyssaliin. Ennätettiin olla tasan 2 ½ h sairaalassa, kun poitsu saapui maailmaan. Ja mies vielä matkalla sairaalaan kysyi olenoi nyt ihan varma, että nämä ovat sellaisia supistuksia, että kannattaa lähteä :LOL: Kotiin päästiin pian, mutta hieman takapakkia otti, kun itselle tuli rintatulehdus parin viikon jälkeen kotiin tulosta. Kuume nousi 40asteeseen, mutta mikä omituisinta rinnat eivät olleet kuitenkaan kipeät.. Matkattiin sitten uudestaan sairaalaan Juspen kanssa ja oltiin muutama päivä siellä. Tulehdus onneksi alkoi paranemaan ja kotiin oli niiiin ihana päästä. Inhoan yli kaiken sairaalan sänkyjä ja lakanoita. Vielä tuolloin oli ne iki-ihanat helteet, joten yöt oli tuskaa.

Juspe tulee reilun viikon päästä siis jo 3 kk ja rytmi tähän elämään on jo löytynyt. Rintamaidolla mennään. Yöllä noustaan syömään yleensä kaksi kertaa, mutta nyt viime aikoina Juspe on ajatellut äitiä ja noussut vain kerran syömään yöllä!

Nyt Juspe on viikon verran mahaansa varmaankin huutanut.. Aina ensimmäisten päikkäreiden aikaan nukahtaa melkeen heti, mutta siitä noin puoli tuntia niin alkaa kova itku. Hyssyttelemällä ja vaunuja lykkimällä nukahtaa kuitenkin ja sitten nukkuu ne noin 4 tunnnin päikkärit. Kun pidän Juspen mahan päällä kättäni, voin tuntea oikein kun siellä pienen masussa myllertää ja kovaa. En ole syytä tähän kuitenkaan keksinyt. Jätin nyt D-vitamiinitipat hetkeksi pois, jos ne olisivat syynä... Olen antanut Devitol- tippoja, kun Jekoviteista kaikki pelottelivat ettei kannata antaa. Nyt musta on kuitenkin alkanut tuntumaan siltä etten anna enää Devitoleja vaan vaihdan merkkiä... Kysynpä siis mitä D-vitamiinitippoja kukin antaa pienokaiselleen ja onko tullut masuvaivoja niistä? Ärsyttää koko tipat tällä hetkellä, kun ei tiedä ovatko ne Juspen masukipuun syynä.

Vinda & Juspe
 
Hug
Heipat vaan uusille kirjottajille (enpä itsekään kovin vanha tapaus vielä ole)! Kiva kun tää ketju on näin vilkas, pidetään jatkossakin keskustelua yllä.

kardemumma Aivan loistavan kuuloinen tuo sadejuttu! Yleensä ne kaikkein pimeimmät keinot toimii =) Meillä menee yöt yleensä suht hyvin, mutta josko päiväunet olis sikeämmät jonkun luontoäänen kanssa.

Telkkarista Meilläkin poika tykkää kääntää päänsä telkun suuntaan, mutta meen aina sen eteen tai siirrän pojan asentoa.

Mä en tiennytkään, että tota Panadolia on liuoksena. Vaikuttaakohan se hitaammin kun supot? Täytynee käydä hakemassa varmuuden vuoksi sitä Buranaakin.

Vinda Me käytetään Deetippoja. Kai se on hirveen yksilöllistä, mitkä tipat sopii. Toisille sopii paremmin vesipohjaiset ja toisille öljypohjaiset. Mun käsittääkseni nuo Deetipat ovat aika hyvin siedettyjä. Tämän lisäksi oon antanut Rela-tippoja. Mitä vaan maitohappobakteeria kantsii antaa, jos on masu vaivoja. Ne aina vahvistaa suolistoa. Sittenhän on se Gefilus+D, jossa on maitohappobakteerit ja D samassa, mutta se ei oikein tainnut sopia meille.

Meillä on pojalla ollut nyt pari viikkoa ainakin aikamoisia ilmavaivoja. Rupsua tulee välillä ihan hirvittävästi. Ostin sillon viikko sitten Disflatylia, ja ehkä yöt on ollut sen jälkeen vähän rauhallisempia. Sitä en tosin tiedä johtuuko se sitten siitä Disflatylistä vai jostain muusta. Mä laitan aina pojan makaamaan mahalleen joko lattialle tai mun reisien päälle silloin, kun rupeaa kärttyämään (eikä siis ole nälkänen/väsynyt). Sitten kun se saa truutattua ne ilmat pihalle, niin jo taas hymyilyttää. En kyllä tiedä mikä sillä sitä ilmaa on ruvennut kerryttämään.

Nyt täytyy mennä pakkailemaan viikonlopun reissua varten. Jännittää, että nukahtaako se poika siihen turvakaukaloon vai ei. Ja jos ei, niin itkuraivarit on pojalla päällä...

Hug ja Hurmuri 12 vkoa
 
Meillä poju nukahtaa päiväunille kaikista helpoiten ulos. Sisällä jos päikkärit nukkuu, niin imurin surina auttaa nukahtamisessa :D (pysyy kotikin siistinä)

D-vitamiinin kohdalla meilläkin pidettiin lakkoa vatsakipujen vuoksi. Aluksi oli jekovitit käytössä (täällä apteekissa suosittelivat noita, kun kuulemma aiheuttavat vähemmän vatsakipuja). Vaihdettiin merkkiä gefilus+ d -tippoihin ja vatsakivut loppuivat siihen. Ehkä poitsun ollessa vähän isompi saa napsia nuo jekovitit (aika hirveän makuisia, kun maistoin itsekin niitä!)

Kävin taas shoppailemassa ihania vaatteita pienelle :)
Lindexin vaatteet on jotenkin niukalla mitoituksella tehty, vaikka onkin ihan syötävän suloisia : /

Poitsun kanssa on diskoiltu- tykkää hurjasti tanssimisesta ja musiikista :D

Ja minä taas jatkan elämää maidottomalla dieetillä. Kyllä nyt vähän pahalta näyttää :(
Lääkäri kertoi, että korviketta ei saa poitsulle antaa ollenkaan ennen kuin on kokeillut muutamalla tipalla iholle ja altistuskokeisiin taitaa meidän matka johtaa...
Ilmankos iho on ollut niin kuiva - varsinkin taipeista ja nyt on alkanut esiintyä punaisia kutisevia näppylöitä poskilla. Kakassa ei enää onneksi ole verta.
Onneksi tähän asti on pärjätty minun maidolla, mutta en ole sitä pakkaseen asti ruvennut lypsämään- nähtävästi pitäisi : /

Muuten poitsu on hurjan aurinkoinen ja tyytyväinen rakkauspakkaus :heart:

Ja kiva, kun uusia on tullut mukaan :) !!!
 
Telkkarista meillä vauva kans tykkää tv.ta katsella ja neuvolasta sanottiin että jos vauvaa kiinnostaa niin saa antaa aivan hyvin katsella,kunhan ei ole liian välkkyvää kuvaa. tietty kehitellä jotain muitakin virikkeitä väliin, eikä liian kauan kerrallaan. Vasta leikki-iässä katselua tulee rajoittaa.

Olikos se Pai vai kuka joka kertoi että vauva on aloittanut huutelun,joka sit menee hieman yli ja muuttuu raivoamiseksi jos ei mene väliin, niin meillä ihan samoin, leluille huutelee ja naureskelee mutta sit jonkun ajan päästä se menee sellaiseksi itkun sekaiseksi möykkäämiseksi ja sit onkin pakko jo mennä väliin ettei tule leluilla ja Jennalla sota :D

Tervetuloa taas uusille,mukavaa =)
 
sateen ääni hyvä keksintö tosiaan laittaa sateen ropinaa kuuluun sisälläkin. Meillä tyttö nukkuu ulkonakin katoksessa todella hyvin kun sataa. Samaten lehtien ropina tuulessa ym. luonnon äänet rauhoittavat pientä.

Adelia78 tervetuloa mukaan ja kyselit vauvan paukuttelusta. Kyllä todellakin, meilläkin pieni paukuttelee pahanhajuisia pieruja välillä, välillä taas ei haise millekään. Ja rintamaidolla mennään täälläkin. Kyllähän ne äidin syömiset vaikuttaa vauvankin masuun. Aikaisempien lasten kohdalla huomasin, et mausteisemmat ruoat ja lanttulaatikko ainakin olivat kiellettyjen listalla, kun aiheuttivat pienelle masuvaivoja. Ja jotenkin mulla on mielikuva, ettei lanttua sais syödäkään, jos imettää.. muistaako kukaan oliko siinä joku juttu miksi ei vai muistanko väärin?
Meillä tosin ei kakka ole ollut kadoksissa lukuun ottamatta mummolavierailun aikaa viime viikonloppuna. Nyt on sit pröötännyt 2 kertaa päivässä, juuri tuli taas kunnon pörinät vaippaan.. :LOL: eli odottelemme vieläkö tulee vai lähdetäänkö jo vaihtaan vaippa. Mutta tuokin, kun ei ole kakkaa tullut päiväkausiin varmasti vaikuttaa pahanhajuisiin pieruihin.
Mutta aika paljon meilläkin pieruja tullee, varsinkin kun laitan tytön masulleen joko lattialle tai oman masuni päälle (olen siis itse selällään sängyllä). Kummasti pieni rauhoittuu, kun saa pöristellä pierut ulos.

telkkarin katsominen kyllä meillä pieniä aikoja välillä tyttö katsoo telkkaria laittialla makoillessaan, mutta ei varmaan tosiaan ole hyväksi kovin pitkiä aikoja antaa tuijottaa. Tosin meillä ei kyllä koskaan ole kukaan vauvan telkkarin katsomisesta varoitellut, mutta ihan mutu-tuntuma mulla on, ettei olis hyväksi – tiedä sitten.

dana88 hienoa, että mies rupes kakkua leipoon. On ne miehet kyllä välillä tolloja :kieh:, kyllähän vauvan hoito ei mitään lomailua ole ja onneksi oma mies sen tajuaa :heart: – tosin hän on kyllä niin paljon hoitanut itsekin vauvoja ja isompiakin lapsia (kun eukko huitelee siellä sun täällä shoppailemassa, kokouksissa jne. :D)

Kun lähin esikoista odottaessa äippälomalle töistä ja tuumasin esimiehen esimiehelle (mies) lähteväni äitiyslomalle niin hän tuumas, et eipä se taida lomailua olla - taidat tulla lomaileen sit takas töihin :LOL: - aika viisaasti sanottu, mutta hän varmasti tiesi mistä puhui, kun on isä itsekin.

panadol ja burana panadolilla menee pitempään ennen kuin alkaa vaikuttamaan (n. tunti) kuin buranalla. Burana siis alkaa vaikuttamaan nopeammin. Panadol on vatsaystävällisempi. Isommilla lapsilla mm. kuumeen alentamiseen saatetaan käyttää molempia yhtäaikaa, koska niissä on eri vaikuttavat aineet. Esim. 3 kertaa päivässä annetaan panadolia ja 3 kertaa päivässä buranaa

Vinda tervetuloa mukaan, kiva kun saadaan lisää heinäkuisia kirjoittelemaan. Tämä kanava kun on niin mainio vertaistuen yms. kannalta, huomaa, että muillakin on samoja ongelmia kuin itsellä, eikä tarvi yksin ihmetellä pienen vaivoja tms. :heart:

D-vitamiini meillä on nyt 3 lapsi ja kaikille on annettu rintamaitoon sekoitettuna gefiluskapselin sisältö ja jekovit (nyt annetaan 5 tippaa) ja meillä ei ole koskaan aiheuttanut mitään masuvaivoja. Sisareni aikoinaan neuvoi antamaan jekovitia, joka on vesipohjainen d-vitamiini, koska öljypohjainen Devitol aiheuttaa aika monelle pienelle masuvaivoja. Ja neuvolan tätikin sanoi Devitolin aiheuttavan eniten masuvaivoja. D-tipat on neuvolan tädin mukaan kaikista vähiten aiheuttanut masuvaivoja, mutta niistä ei meillä ole omakohtaisia kokemuksia.

Vitsit, että on pienellä ihania hymyjä ja valloittaa kyllä kenen tahansa sydämen, kun pieni nauraa hampaattomalla suullaan :heart:. Kyllä siinä väsymykset ja kaikki kiukut itseltäkin kariseen, kun saa palkinnoksi ihanan hymyn :heart:.

Ja taas kotihommien pariin, vaikka ei kiinnostais pätkääkään siivoaminen :kieh:.
 
Viimeksi muokattu:
Vinda Kivaa, että mukaan liittyy lisää heinäkuisia! Tervetuloa. :)

D-vitamiineista meillä on käytössä Gefilus-D, eikä ole ollut mitään vatsaongelmia sen kanssa. Hintava, mutta hyvä.

luputupuna Juurikin tuolla fb:n puolella todettiin, että taitaa heinäkuiset shoppailla ahkeraan Lindexillä kun kaikilla on samanlaiset bodyt vauvoilla. :D Huomasin itsekin, että aika pieniä ovat Lindexin koot. Esim. Tutan 68 cm on valtavan paljon isompi kuin Lindexin vastaava. Tsemppiä sulle vauvan ihottuman selättämiseen! Kurjaa, että joutuu omasta ruokavaliostaan alkaa karsimaan isoja osia, kun se on kuitenkin sellaista hakuammuntaa. Mutta toivottavasti pian löytyy ratkaisu vaivoihin!

Mulla ei aivot suostu nyt yhteistyöhön, joten parempi lähtee sohvalle nököttään. Kävin just 1,5h vaunulenkillä ja tyttö jatkaa unia parvekkeella. Ihan älyttömästi näyttää väsyttävän ne eiliset rokotteet.
 
Mä oon lähdössä tänään kokeilemaan Corea. Onkos joku käynyt ? Onko millanen tunti ?
Parempi alottaa tolleen varovasti flunssan päälle toi liikkuminen.
Pumppailin tossa rintoja tyhjemmäks ja tosiaan toisesta tuli yli 2 dl ihan hetkessä, olikin jo vähän pakkautunut. Kummasti sitä sit irtoo, mut toisesta ei lähteny ku joku 40 ml.

Mä kans oon ostanu aika paljon vaatteita Lindexiltä. Ärsyttäviä ne mitotukset. Pituudesta jää pieneks tosi nopeesti, mut hihat on vielä siinäkin vaiheessa liian pitkät. Välillä oon käyttäny Lindexin bodyissä sellasta jatkopalaa tuol haaruksissa ettei kaikki lempparit jäis heti pieneks. Tutan vaatteet on kyl reilumpia, niinkun joku mainitsikin. Oon ostellu älyttömästi Tutan vaatteita alennuksella, melkein joka kauppareissulla on jossain ollu alessa. Ja eihän niitä sillon voi jättää ostamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, noita Deetippoja ajattelinkin Juspelle seuraavaks kokeilla. Niinhän se vaan on, että jokainen lapsi on yksilö. Jollekin sopii ja toiselle ei, mutta eiköhän se kokeilemalla selviä. Nyt pidän kuitenkin pienen tauon tipoista ennen kuin aloitan taas... Toivottavasti paremmalla menestyksellä :)

Lindexin vaatteita just selailin ja ajattelin pistää tilaukseen. Hyvä tietää, että ne on pienempiä, kun normaalisti. Taidanpa sitten laittaa kokoa suuremmat vaatteet poitsulle tilaukseen.

Juspe vetelee pihalla vaunuissa toisia päivän unia. Pitäis sitten suunnata pojun kanssa porukoille, kun mies tekee pitkää päivää töissä tänään. Tarvii vähän nähdä ihmisiäkin tänään, ettei nuo seinät kaadu ihan totaalisesti päälle. Päiväunista sen verran vielä, että mä käytännössä nukutan poitsun aina pihalle vaunuihin unille. Nukkuu kahdet pitkät unet siellä päivässä. Mua onkin nyt alkanut ihan hirveästi stressaamaan, että saanko sitten, kun ilmat kylmenee, poitsun sisälle nukkumaan... Kun on tosiaan tottunut nukkumaan pihalla. Sisällä nukkuu paljon lyhyemmät unet, mutta aina kamala taistelu tuo nukutus. Seuraksena on, et äitin hermot on ihan loppu...:(
 
Meillä on tyttö alkanut nukkuun aivan ihmeellisesti, se vaan yhtäkkiä kertakaikkiaan sammuu :LOL:. Eilen otiin perhekerhossa ja siellä oli hirvee puheensorina ja hyörinä, kun pari-kolmekymmentä äitiä lapsineen ja kerhonohjaajat siellä hyöri ja puheli. Ei ees tahtonu kuulla toisen puhetta sellanen sekasorto siel oli ja meidän neiti kölli lattialla ja koetti kääntyillä. Yhtäkkiä yks äiti tuumas, et sehän nukkuu.. No sit minäki kurkkasin ja toden totta siinä se tyytyväisenä nukku kylellään :heart:. Eikä kokoaikana ollu kuulunu mitään kätinöitä.
Useampi äiti on perhekerhossa ihmetellyt meidän tyttöä kun se on niin tyytyväinen ja rauhallinen.
Joku aika sitten nukahti tuonne keittiön lattialle.. siis ihan tuosta noin vaan ja taas ilman mitään kätinöitä. Ihan ihme tyyppi :heart:. Sieltä lattialta tytön kannoin omaan sänkyyn jatkaan unia. Eikä oo ees mitään tuttia ollut suussa. Siis tää on ihan outoa verrattuna aikasempaan :confused:.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille=)

telkkari Meillä kyllä poju kans kattoo telkkaa ja en kyllä ole käynyt sitä rajoittamaan ku kattoo sen aikaa mitä haluaa ja sitten rupee kitiseen tai nukahtaa yms.. Tosinaan voi ehkä tulla vähän hyperaktiivinen kaverus telkusta, mutta muuten ei ole mitään vaikutusta

Dana minoon tullut siihen lopputulokseen, että miehet ne on niitä joilla ajatus vaihtuu nopeemmin kuin tuulen suunta..ja naiset muka vaikeita:kieh: Hyvä että teillä mies tajunnut jotain tehdä..meillä vaan ääliö möllöttää eikä juuri tee mitään.... Omaa aikaa kun pitää saada... Missäs miun oma aika??!?!??!

imetys ja syöminen Itsehän en enää tosiaan imetä :)'() mutta olen kuullut,että nykysuositusten mukaan ei tartteis enää vältellä mitään ruoka-aineita vähän siinä mielessä että sais siedätyshoitoa..tietysti jos jokin ruoka-aine selvästi aiheuttaa vaivoja ni pitäähän sitä sillon vältellä, mutta automaattisesti ei tähän enää ryhdyttäis

Käytiin tänään ekaa kertaa miehen kanssa ihan kaksin asioilla ja poju oli mummolla ja ukilla hoidossa.. Hyvin oli mennyt (mitä nyt hillittömät paskat oli tehnyt mummon iloksi ja ukki oli meinannut oksentaa:LOL: ) ja me saatiin avattua pienelle tili ja järkkäiltyä omia tiliasioita ja käytiin vielä tapaturmavakuutiksia koko perheelle ottamassa... Nyt sitten vietetään rentoa iltaa saunoen:heart:

Poju ollut varsinainen hurmuri ja toisinaan niin hermojapiinaava ipana kuin olla ja voi, mutta niinhän ne kaikki pienet toisinaan on joten sillä rintamalla ei mitään uutta

Nyt taitaa poju raastaa mummon hermoja joten pitäsköhän lähtee kattomaan mikä pännii

Rae ja V joka on jonkin ikäinen, nyt en saa päähäni:LOL:
 
Rae, noista imetysdieteistä on kyllä varmasti monta koulukuntaa, mutta oikeastaan ainoa, josta mä olen lukenut, ettei välttäminen aina ole hyvästä on Pilttipiiri-lehti. Itsekin oikeastaan toivoisin, että olisin löytänyt enemmän tuota siedätystä tukevaa informaatiota, mutta oikeastaan kaikki mielipiteet ja kirjoitukset, joita olen lukenut, ovat puhuneet tuon välttämisen puolesta. Milon oireethan eivät vaivaa poikaa mitenkään, joten siksi olisin mielummin jatkanut edelleen vain tuon siedätyksen antamista. Mikäli Milolla siis mitään yliherkkyyttä edes on, mistä sen nyt sitten tietää. Milon vaippaihottuma pitäis mun mielestä kuitenkin saada hallintaan, ja siksi käytiinkin sitten lastenlääkärin puheilla. Sieltä antina oli kuitenkin se minkä jo tiesinkin, että voi olla allergiaa tai voi olla ettei ole mitään. Ja että voi tehdä miten itse parhaaksi näkee, mutta puhui kyllä mm. maidottomasta ja soijattomasta ruokavaliosta. Sitä varten, että mentäis takaisin sinne vastaanotolle, sain mukaan taulukoita, joihin pitäis kirjata mm. pojan jokainen puklu! :eek: Ja tosiaan lääkäri sanoi, että hän toivoo, että on taulukot myös täytetty, jos takaisin mennään. Paljon olen myös törmännyt mielipiteisiin siitä, että sitä nopeammin yliherkkyydestä/allergiasta pääsee eroon, mitä nopeammin jättää ärsyttävän aineen pois ruokavaliosta. Tätä tukee myös Milon vauvoina mega-allergisten serkkujen tilanne, joista nuorempi diagnosoitiin paljon aiemmin, ja pääsi myös kaikkien ruokien maailmaan paljon aiemmin ja helpommin. En kuitenkaan itsekään tiedä mitä mieltä näistä hommista olisin, ja sitäkään jos maidoton dietti ei tuo muutosta niin miten montaa ruoka-ainetta aion vielä karsia. Katsotaan.

Luputupuna, tsemppiä sullekin maidottomaan imetysdiettiin! Kotonahan tämä on ihan helppoa, ja oikeastaan hyväkin, ettei voi syödä levykaupalla suklaata, mutta kahviloissa ja muualla vähän ärsyttävää kyllä.

Tervetuloa Vinda!

Meillä tosiaan päästiin rokotusreaktioista sillä nopealla kuumeella. Eilen ei ollut enää mitään normaalista poikkeavaa. Toivottavasti Oliviallakaan ei enää oireista kärsitä, eikä muillekaan mitään pahoja oireita tulisi.

Saga ja Milo 3 kk tänään!
 
Heissan mammat,

rouva saga Ei onneksi kärsitä enää rokotevaivoista täällä! Eilinen oli vielä melkoista kitinää, mutta tänään tyttö on ollut oma aurinkoinen itsensä. Ja mikä parasta, meidän kadonneet päikkärit on taas löytyneet! Jippii! Pari viikkoa mentiin ihmeellisillä 45 min pätkillä, mutta nyt tyttö on nukkunut jo yli 2h. Toivottavasti olis pysyvämpi olotila tämä.

Kurja juttu, että Milolla on ihottumaa. :( Tuntuuko, että kestovaippojen vaihto kertiksiin auttais? Tästähän on kahta koulukuntaa - osa on sitä mieltä, että kertikset aiheuttaa enemmän ihottumaa, kun niissä on kaiken maailman kemikaaleja. Jos pitää vaihtovälit lyhyinä, niin voihan sitä koittaa pitää kestoja, mutta laittaa yöksi ja pidemmille päikkäreille kertikset? Pääasia kuitenkin, että iho paranee, oli vaipat mitä tahansa!

Pai Kyllähän sulla maitoa riittää, jos saat yhdestä rinnasta 2dl! :) Mulla ei ole varmaan koskaan irronnut noin paljoa yhdellä pumppauksella. Toivottavasti oli hyvä core-tunti. Itse olen käynyt paljon SATSin core-tunneilla ja niistä saa hyvän keskivartalotreenin kunhan vaan jaksaa keskittyä koko ajan.

Me vietetään pikkuneidin kanssa täällä tyttöjen viikonloppua. Miehen kaverit tuli aamukasilta ja vei miehen yhdistetyille polttareille/varpajaisiin. :) Lupasivat palauttaa hyvässä kuosissa huomenillalla. Hauska ylläri miehelle. Meillehän ei pidetty polttareita kun mentiin yllärinä naimisiin. Mua tekis kovasti mieli pakata tyttö autoon ja ajella Selloon shoppaileen, mutta oon laittanut itseni rahantuhlauskieltoon. :D Ja sitäpaitsi pitäis siivotasiivotasiivota tulevia asunnon näyttöjä varten.

Menenpäs miettimään, minkä nurkan siivois seuraavaksi... :stick:
 
Gallup: Paljonko maksoitte vuoden vauvavakuutuksesta kokonaisuudessaan (varausmaksu + vakuutusmaksu) ja mistä yhtiöstä otitte?

Vastaan itse omalta kohdaltani: 263,20 € ja Tapiolasta otettiin
 
Viimeksi muokattu:
Kerpelen kerpele. Kirjotin pitkät pätkät ja sitten kun painoin lähetä niin tää hemmetin sivusto meni tilttiin... :kieh:

Tytön nimeksi nyt sitten tuli Pihla Christina ja ristiäiset meni hyvin ja neiti oli melko kiltisti,hieman meinas itkettää välillä mutta oikeestaan ei paljoakaan:)
Tarjotavat riitti hyvin ja jäi ylikin. Lahjoja tuli paljon ja ne ovat kovin mieleisiä:) Kalevalankoruja 2 kpl. suojelusenkelin siivet ja sitten sellanen sydän,plus tietty kummilusikka ja kastetodistukselle säilytysrasia:)

Kohta loppuu koneen akku joten taitaa jäädä tämä tähän..:D

Millanen ja Pihla 2kk 2vko 3pvä
 
Onnea Pihla! Ja Millanen tän uuden sivuston kanssa on niin rasittavaa, kun välillä vaikka on muka kirjautuneena sisään, niin kun yrittää lähettää pitkää tekstiä, niin sanoo, ettei onnistu, kun sisäänkirjautuminen on vanhentunut. Pari kertaa on niin meinannut mennä hermo, kun kirjotukset ei jää minnekään muistiin siis tossa tilanteessa.

Olivia, taitaa olla niinkin, että riippuu vauvasta mistä vaipoista ihottumaa tulee. Jos on hirmu kosteusherkkä iho niin kestovaipat sopii huonommin ja toisaalta kertiksissä on kemikaaleja eikä ne hengitä, joten toisille sitten taas ne ei sovi. Meillä on nyt siis 4 päivää menty kertiksillä, ja nyt iho alkaa kyllä näyttää paremmalta. Ekaks se meni kertiksillä vaan huonompaan suuntaan kunnes alkoi mennä parempaan. Nyt olen tosin ahkerasti myös rasvannut Bepanthenilla, joten juju voi olla siinäkin. Tajusin vasta tuolloin 4 päivää sitten hankkia sitä Bepanthen emulsiota. Meillä on tähän asti ollut sitä voidetta eikä sillä ole oikein voinut rasvata kun on niin rasvaista ja hautoo sitten. Itse en kyllä mitenkään suostu myöntämään, et vika olis kastovaipoissa, ja niihin kyllä aiotaan vielä palata. Varmaan otetaan aina materiaali kerrallaan käyttöön, jotta nähdään onko se joku materiaali joka ärsyttää. Toisaalta se voi olla pesuainekin. Tai sitten jos pojalla on yliherkkyyttä, niin ei ylipäätään johdu vaipoista.

Ja nyt kun olen 3 vrk ollut sillä maidottomalla imetysdietillä niin äsken Milo kakkas neonvihreät tahmakakat kovilla pikku palluroilla. Siis todella ihmeellinen kakka, joka ei meinannut lähteä pepusta eikä mun käsistä sitten niin millään. Ihan järkyttävää tahmaa, ja ekan kerran oli pakko pestä peppu saippualla. Että jännityksellä odotan mitä huomenna tapahtuu..

En just muista mitä vauvavakuutus meillä maksoi. Otan osaa galluppiin, kun löydän hinnan jostain.

Saga ja Milo 3 kk
 
Olivia81 Ois meilläkin vakuutuksen hintaan tullut yli 100 € lisää, mutta kotivakuutuksesta ja keskittämisestä tuli noita alennuksia hyväsesti :).

millanen ja Pihla oikein paljon onnea nätistä nimestä :flower:

mulla kans on eräänkin kerran teksti kadonnut bittitaivaaseen ja senpä takia vahingoista viisastuneena (lue vi....ntuneena) rupesinkin kirjottaan tekstin eka wordiin ja sieltä kopsaan tänne ja laitan boltaukset, hymiöt yms. Jos sattuu teksti vielä katoamaan, niin voi taas kopsata uudelleen wordistä, eikä tarvi alottaa alusta :stick:
 
Hei,
Tulen tuolta kesäkuisten puolelta hieman vierailemaan. Olen tätä puolta lukenut ahkerasti kun poika päättikin syntyä vasta heinäkuun puolella. Muutamat teistä kertoivat, että vauvoilla on ollut vatsavaivaa. Ihmettelin myös itse kun meidän pojalla on nyt 3kk tietämillä ollut vatsan kanssa ongelmia, paukkuja tulee tosi paljon ja vääntää oikein urakalla vatsaa. Ennen ei ollut tälläistä. Eikös niiden pitäisi helpottaa 3kk tietämillä? Jos joku tietää asiasta enemmän niin kiitollisena otetaan vinkkejä vastaan. Niin ja Disflytal ollut käytössä jo jonkin aikaa.

Marjukka ja poju
 
marjukka-82 Kokeileppa että jätät sen disflatylin pois, meillä se lopetti mahaväännöt.

Meillä se muutto taas vaan lähestyy :) 18.päivä saadaan rueta kantaa kamoja taloon ja isoimmat loput viedään 23.päivä ja ei tarvi enää noita naapureita kuunnella :) Onneks oli ees halpa tää kämppä, 3 h+k+s+p 651€/kk

Meillähän oli tuossa yhessä vaiheessa et poika heräili joka yö n. puol kahesta lähtien vähän väliä niin se loppu kun lopetettiin porkkanasoseen syöminen, eli se taitaa mahaan käydä. Maissista ja bataatti-kukkakaalista(vaiko parsakaali?) ei oo tullu mitään.

Eilen poika nauro ekan kerran :heart: Olin laittamassa sille ruokalappuu kaulaan niin hekotteli muutaman kerran oikein kunnolla ja kylvyssä anto sit toiset naurut :) Voi että kun kuulosti ihanalle, oikei tippa tuli linssiin :D

Nyt tuli pikku avustaja sylkkyyn, joten lopettelen tältä erää..

Laura ja Matias 15 vko 1 pv
 
Heips!
Täällä olis vielä yksi heinämami liittymässä seuraan jos sopii :)
Meidän pieni tyttö syntyi maailmaan 15.7., painoi 3810g ja oli 50cm pitkä. Arki sujuu päivä päivältä paremmin, mutta päivien unirytmi on vielä kokolailla hukassa - miten on teillä? Yöt nukkuu hyvin, heräten vain pari kertaa syömään, mutta päivät menee ihan miten sattuu :D
Sitten lasta pitäisi olla kokoajan viihdyttämässä ettei tylsisty. Odotankin sitä päivää kun neiti alkaa ymmärtää enemmän lelujensa päälle ja viihtyy paremmin omillaan.. :)
Myös ensimmäistä naurua odotellaan vielä, se on usein niiiiiiiiiin lähellä, muttei kuitenkaan ole ihan vielä päässyt ilmoille :D

Neetu ja Emma
 
Sunnuntaita!

Kävin jo yksi päivä kirjoittamassa pitkät pätkät, mutta se viesti sitten katosi bittiavaruuteen, mikä taas ärsytti aika paljon, enkä jaksanut yrittää heti uudestaan. Me käytiin neuvolassa keskiviikkona ja Johannes sai rokotukset. Rotatehostetta ei uskallettu ottaa, kun oli vielä päivä siihen neljään viikkoon. Sovittiin, että pelataan varman päälle ja annetaan sitten tehoste ensi kerralla. Meillä ei tullut rokotteista mitään oireita. Pituutta oli kertynyt 64 cm ja painoa 6 660 g. Pituus kulkee käyrällä, paino oli hieman käyrän alapuolella, mutta todettiin, että ruoka on maistunut selvästi vähemmän kun on ollut ummetusta.

Niin, meillä kakkaongelmat jatkuvat edelleen. Tiistaina tuli kakka kahden viikon (!) odottelun jälkeen. Mallasuute on nyt hylätty, koska meillä ei ole siitä mitään apua. Siirryimme lääkärituttavani suosituksesta Levolaciin, jota kokeillaan nyt ensin viikko 2,5 ml annostuksella/vrk ja jos ei ala kakkaa kuulua, niin sitten nostetaan annostus 5 ml:aan. Levolacia annetaan joka tapauksessa nyt useampi viikko, että saataisiin kakkausvälit lyhenemään. Jos ei ala muutamassa viikossa tapahtua, niin sitten mennään lääkäriin. Poikaa itseään tuo kakkaamattomuus ei näytä vaivaavan yhtään. Pieruja tulee ja ne ovat aivan tappavan hajuisia, mutta muuten on iloinen oma itsensä. Tosin muutamaa päivää ennen kuin kakka tuli, oli Johannes oudon hiljainen, mutta heti kun kakka tuli, alkoi juttua tulla aivan solkenaan :) kai se sitten sen verran oli oloa haitannut.

Mulla on vaan lisääntyneet ne nivelkivut ja menin torstaina käymään reumatologilla. Reumasta tuskin kuulemma on kysymys, kun nivelet eivät ole turvoksissa. Sen sijaan lääkäri epäili nivelkipuihin mahdolliseksi syyksi pogostantautia. Kyseessä on hyttysten levittämä virustauti, johon liittyy nivelkipuja. Lääkäri osasi epäillä sitä, koska kävin kesällä näyttämässä ihotautilääkärille ihottumaksi levinneitä hyttysenpuremia. Ihotautilääkäri oli myös epäillyt sitä pogostantautia, mutta päätynyt johonkin muuhun. Nyt sitten odotellaan verikokeiden tuloksia ensi torstaihin. Kiva olisi saada joku diagnoosi, vaikka lääkitystä ei ole - paranee ajan kanssa. Ikävää tietty on, että imettäessä ei voi pahemmin käyttää pitkäkestoisia särkylääkkeitä. Syö naista, kun joka niveltä särkee niin, että öisinkin on vaikea saada nukutuksi. Yritän ruveta syömään inkivääriä päivittäin - sen pitäisi auttaa nivelkipuihin. Kai tämä muuten menisi, mutta kun tuota lasta ei voi oikein olla nostelematta, ja ranteet ja sormet särkevät kaikkein eniten.

Meidän vakuutus maksoi jotain 330 € tienoilla ja on Fenniasta. Siinä lienee jotain alennusta vakuutusten keskittämisestä.

Telkkaria en anna pojan katsoa yhtään. Olen ymmärtänyt, että on haitallista alle 3-vuotiaiden aivojen kehitykselle ja altistaa myöhemmin kouluiässä keskittymisvaikeuksille. Asiasta on varmasti tutkimuksia puolesta ja vastaan, mutta me olemme valinneet näin. Katsomme itsekin telkkaria todella vähän. Mietittiin muutossa tosissaan, että oltaisiinko hankkiuduttu eroon koko toosasta, mutta mies tykkää katsoa uutisia ja itsekin katson joskus mielelläni dokumentteja ja leffoja. Joskus on myös kiva katsoa dvd:ltä jotain sarjoja maratonina, tosin siihen ei ole kyllä ollut aikaa tai voimia viimeisen vuoden aikana. Sinkkuaikoina varsinkin sunnuntait olivat aivan mahtavia, kun pötkötteli sohvalla krapulassa (tai ilman) katsomassa kaikki mahdolliset sarjat ja söi roskaruokaa, karkkia ja jätskiä. Nyt on jäljellä enää karkki ja jätski toisinaan :D

Voimia kaikille tasapuolisesti! Pahoittelut sangen omanapaisesta kirjoituksesta.

Voikaa hyvin,

Solnushka & Johannes 14 vkoa
 
Käyn ajoittain lukemassa ketjuanne, vaikka tuolla elokuisissa olen "kirjoilla", sillä meidän tyttö syntyi 1.8. Teidän jutuissa on siis paljon meillekin ajankohtaista...:)

Haluaisin kommentoida Solnushka tuota nivelkipuasiaa. En ehdi nyt etsiä aiempia tekstejäsi, että onko kipuja ollut kuinka kauan jne..Imetätkö? Itselläni alkoi myös nivelkivut, jotka haittaavat välillä vauvan kantamista, kun ranteetkin kipuilee. Olin jo lähes varaamassa lääkäriaikaa, kunnes joku kertoi imetyksen (hormonien) aiheuttamista nivelkivuista ja luulenkin, että kohdallani voisi olla noista kysymys, sillä oireet alkoivat pikku hiljaa imetyksen aloittamisen myötä. Voisiko tämä olla myös sinun kohdallasi mahdollista?
 
Edda, kiitos kommentistasi. Haluaisin itse edelleen uskoa, että kyse on hormonaalisista nivelkivuista, ja olin todella yllättynyt, kun lääkäri ei tuntunut ottavan moista vaihtoehtoa lainkaan huomioon, kun siitä mainitsin.

Niin, piti vielä kirjoittaa, että imetän kyllä. Kipuja on ollut nyt ehkä kuukauden tai vähän reilun (poika on nyt 14 vkoa) ja ne ovat pahentuneet viime viikkoina aika lailla. Aamuisin on todella vaikea päästä sängystä ylös kun nilkat ja polvet ovat aivan jumissa. Sama ilmiö on, jos istuu pitkään paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en enää jaksa siivota! :headwall: Ihan järjetön homma puunata taloa lattiasta kattoon ja samalla koittaa paimentaa kahta ylivilkasta hurttaa ja hoitaa pientä neitiä... Puuhhh.

Tervetuloa Nendrah mukaan jutustelemaan! Samoin kiva kuulla myös kesä- ja elokuisistakin turinoita. :)

Solnushka Aaahh, noita sinkkuaikoijen sunnuntaita! Meilläkin oli kavereiden kanssa aikanaan tapana kerääntyä jonnekin sunnuntaisin hoitamaan krapulaa, syomään roskaruokaa ja muita herkkuja sekä töllöttömään telkusta kaikki mahdolliset ja mahdottomat sarjat. Se oli silloin nuorempana, nykyään krapula vie hengen siinä määrin, ettei sängystä pääse ylös ja jos pääseekiin niin vaan nojeilemaan vessanpyttyyn. :D Tosin eipä ole sellaista krapulaakaan ollut enää piiiitkään aikaan. Paljon tsemppiä sulle noiden nivelkipujen kanssa! Sehän kuitenkin on hyvä uutinen, ettei kyseessä ole reuma.

millanen Onnittelut Pihlalle ja äidille hienosta nimestä! Todella kaunis nimi, mistä keksitte?

Tänne kuuluu sellaista kivaa, että pitkien päikkäreiden uudelleen löytymisen lisäksi meillä on rintaraivarit hävinneet kuin tuhka tuuleen! Olin jo ihan asennoitunut siihen, että ne jatkuu niin kauan kuin imettäminenkin. Mutta tyllöröinen onkin vaihtanut rintaraivarit tissihassutteluihin. :) Se syö ensin hetken, sitten päästää rinnasta irti ja katselee mua silmiin ja alkaa höpöttämään ihan päättömästi. Kujertaa, nauraa ja kiljahtelee innoistaan. Ja sitten taas haukkaa kiinni rintaan. Ihana muksu! :heart:

Oon muuten hoksannut, että meidän tyttö on selkeesti kiinnostuneempi seurustelemaan kuin opettelemaan liikkumista. Se tykkää ihan hirveesti kun sille luetaan kirjoja ja lauleskellaan. Ja tosiaan tyttö on erittäin kova puhua pulputtamaan (kehen liene tullut... öööh... :saint:) Kääntymään sillä taas ei tunnut olevan mikään kiirus. Välillä innostuu kääntymään selältä kyljelleen, mutta esim mahallaan ei viihdy ollenkaan. Kaikki aikanaan. :)

Mutta joooooo, pitää kai vielä mennä puunaan hetkeksi ennen kuin välittäjä tulee ottamaan valokuvia meidän asunnosta.

Olivia & Rinsessa 3kk + 4 päivää

P.S. Näin viime yönä sellaista unta, että olin raskaana viikolla 12 ja menin Jorviin synnyttämään. Lapsivedet meni ja olin ihan innoissani, että kohta alkaa taas supistukset. :D Jorvissa oli ihan älyttömän hyvät ruokatarjoilut ja söin itseni ihan ähkyyn ennen kuin menin sellaiseen luksussuihkuun odottelemaan suppareita... Ihmeellinen mielikuvitus mulla.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä