Heinäkuun Hurmaajat 2010

Hug Tuntuu olevan vähän monenlaisia kokemuksia tuosta, mitä oon yrittänyt netistä lueskella. Osalla pitenee, osalla lyhenee ja osalla ei mitään vaikutusta. Kiinteiden määrä on alussa niin pieni, et tuskin kovin pian niillä on vaikutusta? Meillä heräillään myös parin tunnin välein syömään. Ja viime yönä neiti sai taas hirveet rintaraivarit keskellä yötä.(joka yö itketään vähintään kerran...) Puoli tuntia jaksoin sitä, et rauhottelin ja tarjosin uudestaan.Aina alkoi lohduton itku. Lopulta luovutin jo ihan naapureidenkin takia ja annettiin pullosta 125 milliä ja sit nukkuikin 2.30-7.00! Meillä onglmana on se, ettei jaksa imeä niin paljon rinnasta, et nälän tunne pysyis poissa kovin pitkään. Syö vaan just sen verran, et pahin nälkä menee pois ja sit taas uudestaan. Meillä pulloruokinnan määrä onkin koko ajan lisääntymään päin, mut yritän olla ottamatta siitä stressiä. Pakko saada nukuttua noita vähän pidempiä pätkiä, et järki pysyy kutakuinkin päässä.
 
Hug
Tridian Annatko siis omaa pumpattua maitoa pullosta vai korviketta? Ja jos korviketta niin mitä merkkiä?. Meillä on tuolla kaapissa kaksi Nan 1 purkkia ollut hätävarana. Nyt tekis todella mieli kokeilla esim. ennen iltapäiväpäikkäreitä antaa rinnan päälle vähän lisämaitoa. Voi kai sitä ykköstä vielä antaa? Mä on niin pihalla näistä korvikemaidoista. Korvikkeessa pelottaa vaan vähän se, että miten pojan masu kestää lehmänmaitoa, kun se on niin yleisesti allergisoiva vauvoilla ja meidän poika on jo nyt sille munalle allerginen. Mut kai sekin vaan kokeilemalla selviää.
 
Moikka!
Meillä käytii eilen yksityisellä lastenlääkärillä näyttämässä korvia kun äitistä on tulossa vainoharhainen. Tyttö on koko viikon haronut toista korvaa ja illat valvonu ja kitissyt ja nukahtaminen ollut vaikeaa. Jotenkin muutenkin vaikuttaa tyttö vaisulta. No korvatulehdusta ei ollut eikä muutenkaan mitään vikaa löytynyt eli pistimme hampaiden piikkiin kaiken!

Väsymyksestä: Maanantaina( 1.11) katsoin jääkaappiin ja totesin että meillä on kauheasti pilaantunutta tavaraa jääkaapissa. Otin roskapussin ja pistin ne sinne ja vein sulohon. Mies tuli kotiin ja ihmetteli tyhjää jääkaappia ja sanoin tavaran olleen pilalla kun viim. käyttöpäivät oli menny yli ja yhessä se oli 6.11!!! Mies katsoi mua ällistyneenä vähä aikaa ja käski katsoa kalenteria. Nii tänää on 11 päivä. Mies repes nauruu ja sanoi olevan vasta ensimmäinen päivä!!! Eli olin pistänyt täysin hyvää tavaraa roskiin koska elin viikon etuajassa.:headwall: Ja nyt yks päivä luulin olevan vasta 3 päivä ja olikin kymmenes. Eli sekasin ollaa vaikka täytyy myöntää että öisin saan kyllä nukkua.

Mielialasta: Tosiaan väsynyt omalla tavalla olen. Mieli on maassa eikä oikee jaksa tehdä mitään. Joka tilanteessa (no ei nyt aivan joka mutta kuitenkin) mietin teenkö oikein ja olenko hyvä äiti ja tekisikö joku muu erillailla ja paremmin. Olenko tarpeeksi hyvä äiti lapselleni vai aiheutanko käytökselläni jotain traumoja. Esim. Ku joskun erehdyn huutamaan koiralle/ miehelle/kissalle/jollekin nii tytöstä näkee että säikähtää, ei ala itkee mutta kattoo vakavana että mitä äiti teit?
Mutta eilinen lääkärireissu piristi kunnolla. Se oli vanhempi mieslääkäri ja todella mukava. Se kertoi kuinka ihannoi vauvojen äitejä ku meillä tuntuu olevan kuudes aisti ja neljä kättä ja voimaa enemmän ku pienessä kylässä:LOL: Siis aivan eri maata ku nämä tk-lääkärit!!!

Mitenköhän tuo siirtyminen korvikkeesta toiseen. Kun nyt me syödään vielä tuota NAN 1:stä ja pitäis ens viikolla siirtyä siihen NAN 2:seen kun ikää tulee tuo 4kk täyteen. Voiko sen vaan vaihtaa vai pitääkö jotenki sekotella keskenään ensin?!?
 
Hug
kiiviläinen arvaa nauroinko tolle sun jääkaappitempaukselle. Siis mä voisin just tehä jotain samanlaista tässä väsymystilassa.:)

Mielialasta ja nukkumumisesta Mulla kanssa välillä on ihan lohduton olo, kun tuntuu että oonko mä nyt tehnyt kaiken esim. pojan nukuttamisen suhteen väärin ja nyt siitä sitten kärsitään, kun se ei pysty nukkumaan pitkää pätkää (paitsi yöllä sen 2h) ilman että pitää välillä antaa tissiä. Sit näit asiantuntijoita on kanssa joka lähtöön. Yhen mielestä tissille nukuttaminen on ok, toisen mielestä juuri se tai syliin nukuttaminen on kaikkien nukkumisongelmien äiti ja ties mitä. Saakeli sentään ota tässä nyt selvää. Mä en tiedä pahennanko mä tilannetta, kun nukutan poikaa tissillä. Mutta mitä tässä vaiheessa enää voi tehdä, kun poika on jo tottunut tissille nukahtamaan. Mitään huutounikoulua en todellakaan halua. Nukuttaako täällä kukaan muu tissille? Ja jos nukuttaa niin saako lapsi unen päästä uudestaan kiinni vai pitääkö käydä välillä tisuttelemassa?
 
Hug: Minä olen alusta asti nukuttanut tytön tissille. Ennen meni nii että syötiin uni tissiä, tyttö nukahti ja sai siirtää sängylle ilman heräämisiä ja nukkui koko yön. Nykyään on pitänyt tehdä nii että syödään ensin korviketta jonkun 90-120ml 20 jälkee ja sitte klo.21 annan unitissiä sohvalla tv:n ääressä ja kun tyttö rupeaa nukkumaan siirrytään kiikkutuoliin johon mun paljaan rinnan päälle nukahtaa. Pidän siis toppia jossa tosi avoin kaula-aukko. Siitä pystyy siirtämään sänkyyn ilman että tyttö herää tai jos herää nii ihan vähän ja nukahtaa uudelleen kun hellästi taputtaa pyllylle. Joskus herää tunnin päästä ja riittää kun on pinnasängyn vieressä sillee kumartuneena pinnasängyn päälle ja antaa tytölle sormen josta pitää kiinni niin hetken päästä tytsy on taas unessa. Olipa jotenki vaikeasti selitetty koittakaa saaha selvää:LOL:
 
Kiiviläinen Voi, elä välitä! Miekään en pitkiin aikoihin ole ollut kartalla siitä mikä päivä on menossa, välillä on sekasin jo vuorokauden ajastakin:LOL:

Hug Meillä ei poikaa (sillon ku vielä imetin) varsinaisesti nukutettu tissille vaan aina siihen nukahti.. ja kun nosti pois ni heti sama huuto eikä siitä nukkumisesta tullut mitään.. Mutta meillä se johtui siitä, kun pojalla nähtävästi oli hyvä olla muutaman minuutin imemisen jälkeen ja se hyvä olo meni pois ku laskettiin sänkyyn ja huomas olevansa nälkänen.. Loppui tuo jatkuva rumppaaminen ku annettiin korviketta..

Oli muuten autuas aamu tänään, heräsin 8.30 siihen kun poju jutteli ja hymisteli sängyssään, odotti, että äiti herää:heart: Sen tosin huomasin, että jos nukun tuolleen "pitkään" ni olen tosi väsynyt, en vieläkään oikein kunnolla ole herännyt|O

mieliala on ollut yllättävän hyvä. Joskus niitä olenko hyvä äiti juttuja tulee mieleen ja varsinkin jos pojulle tulee jotain punasta läikkää poskeen yms. tulen ihan ylihysteeriseksi ja kuvittelen,että se on jokin kuolemantauti:ashamed: Vaikka löytyi poskien punaisuudelle oikein järkevä selitys; pakkanen oli poskia kuivattanut kun oltiin ulkona:ashamed:
Oikeestaan sen jälkeen kun lopetin imetyksen ja pääsin siitä morkkiksesta yli niin olo on ollut mitä parhain :)

Illalla mennään kattomaan sitä AUTOA!!!! En malta odottaa,toivottavasti on yhtä hyvä mitä väittää sen olevan, olis nimittäin ihan unelma-auto!! No mutta, kyllä siitä ihan kiitettävästi köyhtyykin, auto on niin paska sijotus, mutta sitäkin kun pitää "uusia" aina välillä.. Kyseessä siis on käytetty auto mitä mennään kattomaan, -96 vuosimallia, mutta meille se on jo hirmu "uusi":D

Ja niiden kiinteisen vaikutuksesta yöuneen tais joku kysellä? Meillä ei ole mitään huomattavaa vaikutusta ollut soseilla yöuneen.. Korkeintaan hieman niitä lyhentänyt:LOL: Tosin meillä mennäänkin vielä silleen, että aamupäivästä annetaan.. Sain neuvolasta ohjeen, että sitten kun tulee 4kk täyteen ni vois rueta antamaan 2krt/pvä soseita... 4kk taitaa tullakkin jo ens viikolla täyteen, mihin miun vauva meni:'(

Nyt menen pomppimaan kämppää ympäri kuin pomppupallo kun niin innoissani odotan sitä auton katsomista! ja sitä että saan kokeilla sitä eilen ostettua turvakaukalon lämpöpussia:LOL:

Rae ja V

P.S Onko ketään muuta, kuka EI jaksa järjestää miehelle mitään erikosita isänpäiväksi? Mie en yksinkertasesti jaksa edes ajatella, että jotain ihmeellistä (esim hyvää ruokaa/kakkua) pitäs tehhä... Tiedän,että mies kyllä osittain sitä odottaa, vaikka ei sitä sanokkaan, mutta kun en vaan JAKSA!!! ja toisekseen jos tuo auto ostetaan ni ei ole hirveemmin rahaa laittaa enää mihinkään muuhun kuin pakollisiin menoihin. Tarkemmin ajateltuna, taitaa täällä kyllä jonkilaista alakuloa ja väsymystä olla sittenkin:ashamed:
 
Heipä hei,

Päätin lyhyesti kommentoida NANeista kun "konkareina" ollaan käytetty niitä jo ainakin 3kk. Me siirryttiin suoraan NAN2:een ilman mitään sekoituksia eikä siirrosta tullut mielestäni mitään vaikutuksia. Käytettiin myös yksi NAN1-jauhepaketti jo paljon siirron jälkeen kun kaappiin oli unohtunut. Ymmärtääkseni NAN1 voi käyttää myös paljon sen 4kk jälkeen, eli siirto kakkoseen ei ole "pakolista" heti kun 4kk tulee täyteen. Ja kakkosessakin lukee, että sopii myös vastasyntyneelle, jos korvike ainoo ravinto.

Jeps, nyt syöttämään tytölle lounasta.
 
Hug Kyllä se tuo hätäsektio on aika rankka homma henkisestikkin, minähän selvisin fyysisesti sektiosta parista päivässä, ja kipulääkkeitä söin vaan muutaman päivän mutta jotenkin tuntuu ettei uskalla ottaa enää uutta riskiä. Jos tässä Aatulle vielä kaveri tehdään niin ajattelin ihan oman mielenrauhan takia pyytää suunniteltua sektiota.

Se mikä meikäläisen mieltä eniten painoi silloin osasto-aikana oli se että kun poika vietiin lastenosastolle niin minut siirrettiin synnyttäneiden osastolle toipumaan. Olihan siellä ihan mahtavan riemukasta olla ja katsella kun muut äidit hoiti lapsiaan ja imetti, perheet kävi katsomassa yms yms. Monet katkerat itkut pääsi kun mies oli kotona reilun 200 kilometrin päässä ja oma vauva sairasti sairaalan toisessa päässä. Oli niin jumalattoman yksinäinen olo ja katkera kun synnytys meni suoraan sanottuna päin pe***ttä. Ja mullahan meni tosi pitkään että pääsin siitä syyllisyyden tunnosta joka tuli kun en "osannut" imettää ja piti pullosta ruokkia. Ja sitten kun jokaikinen ihminen vielä oikein uteli ja kyseli että "miten teillä on imetys sujunut ja sinähän tietenkin imetät" Monet kerrat tulin kaupasta itku silmässä kotiin ja taas sai mies kuunnella ja lohduttaa. Voi HUOH!
Onneksi siitä selvittiin ja nyt oon ihan sinut asian kanssa että pullosta ruokitaan, ja olen siitä oikeastaan onnellinen. Äitikin pääsee joskus itsekseen johonkin kun voi huoletta jättää pojan isin hoitoon kun tietää että ruoka on kaapissa :)

Pauliina Voi ei. Onneksi olette nyt saaneet vauvan kotiin. Toivottavasti jatkossa kaikki menee paremmin ja poika vois hyvin.

Hug Me ollaan syöty velliä jo yli kuukausi eikä ainakaan niillä ollut mitään vaikutusta yöuniin. Kiinteitäkin syö jo purkillisen päivässä, puolet aamulla ja puolet illalla+ päälle vielä maitoa niin en oo kyllä huomannu että ois mitenkään huimasti yöt parantuneet. Ovat niin luiruttia nuo 4kk soseet että johtunee varmaan siitä.
Meillä syötiin kans vielä jokunen viikko sitten 2 tunnin välein yöllä, nyt olen alkanut vaan yksinkertaisesti tekemään sitä että kun poika herää yöllä, ja edellisestä syömisestä on kulunut 2-3 tuntia niin menen olohuoneeseen pojan kanssa kiikkutuoliin ja nukutan uudelleen. Kestää ehkä 3-5 minuuttia se nukutus ja jos ei muuten asetu niin annan tutin, ja otan tutin pois kun nukahtaa. Niin meillä vielä saatetaan sen uudelleen nukutuksen jälkeen nukkua 3:kin tuntia. Tulin siihen tulokseen että herää ihan sen takia kun on oppinut heräämään elikkä siis opittu tapa. Kun ei poika päivälläkään syö enää 2 tunnin välein vaan saattaa mennä 4 tuntia päivällä.
Ollaan nyt tehty sitä reilu viikko, ja tuloksia alkaa kyllä näkymään. Suosittelen kokeilemaan. Ja jos ei kiikkutuolia ole niin vaunut ajaa saman asian.
 
Kiitos neuvoista,taidan siis tehdä pohjan tänään ja jossain välissä huomenna sitten täytän ja su sitten koristelen.

Ongelma kysymys nro 2 huomenna ollaan lähdössä juhlimaan ja kuvioissa on alkoholia. Olen itselleni ostanut 4 siideriä illaksi mutta melko varmuudella juon korkeintaan 2. Miten pitkään pitää odottaa että voin imettää? Netistä kun lyötyy niin ristiriitaista tietoa siitäkin asiasta. Ja kun en aiemmin ole ollut juhlimassa Pihlan syntymän jälkeen niin ei oikeen ole omaa kokemusta asiasta. Täytyykö rinnat pumpata ihan tyhjiksi ja antaa uuden maidon kertyä? Vai jos mukamas alkoholi imeytyy myös rintamaitoon niin haihtuuko se sieltä pois samaa vauhtia kuin verestä vai mitä ihmettä? Rintapumpun käyttö kun ei oikeen onnistu enää, ennen ristiäisiä kun yritti pumpata niin tulos oli yhteensä 30ml molemmista kahdella eri kerralla ja eri päivinä viellä... Vai pitääkö mun yrttää lypsää ihan käsi pelillä noita tissejä sitten la-su yöllä jo tyhjemmiksi? aaaaaaargh, olen avuton..:(
 
Silloin kun minä olin viime kuussa kerhon saunaillassa join kolme siideriä ja kaks olutta:D nii ootin seuraavaan aamuun (viimeise join yhdeltä yöllä) eli olisinko joskus 11 maissa imettänyt. en pumppaillut mitään vaa suoraan vaan tissi suuhun. Mutta jos et juo kuin kaksi nii ei sitä aamuun tarvi odottaa:) ite jos oon juonu esim saunaoluen nii oon pitäny sitä 2 tuntia rajana nii jos sitä ajattelee nii 2 olutta/siideriää = 4 tuntia. oon kuullu kans että alkoholi poistuu maidosta samaan tahtiin ku verestäkin eli ei tarvi pumppailla. Mutta tässäkin kannattaa kuunnella itseään. Jos on tarvittava aika on kulunut mutta itsestä tuntuu ettei välttis uskalla vielä imettää, ei ehkä kannatakkaan imettää. Se voi jäädä mieleen kiertelee varsinki jos on yhtä vainoharhainen kuin minä:LOL:
Sekin kannattaa muistaa että alkoholi muuttaa maidon makua joka saattaa vaikuttaa syökö vauva edes.

Meillä maistettiin äsken ensimmäisen lusikan verran bataattia:) Hyvin meni ja tytsy oikee aukaisi suunsa isolle ku rupesin lusikkaa laittamaan suuta kohti:LOL: Vähän ihmetteli mutta nielaisi kaikki eikä sylkenyt pois, taisi tyttö tykätä! Sitä sitte rupesin miettiin että annatteko teelusikallisen vai ensilusikallisen ku meillä niiden välisä on aika iso ero:D Ja ootteko kuullu millä ruoka kannattaa soseuttaa? Ku minä kuulin ettei saisi koneita käyttää koska silloin sekaan menee paljon ilmaa ja voi tehdä mahavaivoja pikkuselle.
 
Lukaseppas millanen täältä: Imetystukilista.net - Tupakka, viina ja villit mammat.
Itse kun olen viihteellä käynyt ja viimeisen siiderin juonut esim. 2.30, olen imettänyt yhdeksän maissa aamulla, tosin niin paljon en oo juonu et enää ysiltä ois enää promilleja. Ei sulle kahesta siideristä kauheesti promillet värähä.
Baarista tullessa oon käsipumpulla enimmät pumppaillu pois et pystyy nukkumaan sinne ysiin asti.. Ihan vaan siis sen takia, kun tissit on sit niin täynnä.
Mut lue tuolta linkin takaa tosiaan!
 
Hug Korviketta ja meillä on ollut tutteli käytössä. Naniakin kokeilin jossain vaiheessa, mut tutteli taitaa olla vähän halvemaa, eikä meille oo tullut masuvaivoja, niin nyt on sit antanut sitä. Mut alottelin tosi pienellä määrällä. Sekotin sitä pumpattuun maitoon ehkä jonku10 ml ja sit lisäilin pikkuhiljaa. Ei varmaan kovin isoa satsia kannata antaa heti kerralla, ettei masu mee uudesta aineesta ihan sekaisin.Ja taisin antaa maitohappobakteeria silloin,kun korviketta aloittelin.

Suututtaa vaan, kun tuttelin määrä lisääntyy jotenkin niin huomaamatta. Päätin, et tänään ei syödä pullosta, paitsi korkeintaan illalla jos menee ihan huudoks. Äsken yritin hörpyttää pumpattua maitoa, kun alkaa huolettaa pienen nestetasapaino, kun on ollut seiskan jälkeen rinnalla kerran ehkä noin viisi minuuttia.:| Päätin, et mie viikon tappelen tän tissilakkoilun kanssa, jos ei sit helpota, annan pullosta, jos ei tissi kelpaa. Ei oo yksinkertaisesti voimia nähdä tän eteen vaivaa kauempaa,vaikka mielelläni imettäisinkin vielä monta kuukautta...

kiiviläinen:LOL: Joku muukin on siis päivistä sekaisin. Voin kuvitella kun oot tohkeissasi heitellyt ruokia roskiin: "Siis tääkin jo vanhaa!?" Mulla on noita samoja äitifiiliksiä silloin tällöin. Suututtaa. kun tiuskin miehelle ja koiralle ja välillä latelen asioita, joita en oikeasti todellakaan tarkoita:( Onneks miehellä on tilannetajua ja ymmärtää mun älyttömyyksiä...

Hug Nukuttaisin, jos nukahtaisi! Meillä Milja nukahti ekan kk:n tissille, sen jälkeen se ei enää toiminut, vaan on pitänyt nukuttamalla nukuttaa...

Rae Toiv.auto on mieluinen myös livenä! Isänpäivästä... Mie oon kanssa miettinyt, antaisinko vaan olla. Ei millään jaksais. Mut sitten kun mietin äitienpäivää ja jos mies ei noteeraisi sitä mitenkään, niin vetäisisin kyllä jättiherneet nenääni:LOL:Lahjaa mulla ei oo, kun ei oo juuri rahaakaan. Todennäköisesti laitan jotain hyvää safkaa, leivon ja sit voisin vaikka hieroo ja hemmotella miestä eri tavoin:) Tai sit vaan laitan rusetin itselle kaulaan... Se lahja varmaan kelpais, kun oon viime aikoina ollut kaamee pihtari:LOL:

millanen Tuossa on ainakin alkoholista ja imetyksestä: Imetystukilista.net - Tupakka, viina ja villit mammat Itse oon yhden siiderin jälkeen imettänyt huoletta vaikka melkein saman tien. Me ollaan myös näillä näkymin menossa huomenna istumaan iltaa ja mummi tulee hoitamaan Miljaa. Itse aattelin, että jos otan pari viinilasia, niin syötän yöllä pullosta(Jo siitä syystä, etten halua nostella vauvaa alkoholin vaikutuksen alaisena), mut aamulla jo huoletta rinnasta(jos se sitä nyt huolis...puuh). Ja alkoholi poistuu rinnasta samaa vauhtia kuin muualtakin kehosta, eli ei tartte pumpata pois. Näin olen ymmärtänyt. Tästäkin asiasta tais olla ton linkin takana.

Nyt imurin varteen ja sit toivomaan, et tissis maistus tänään myöhemmin. Ihanata vkonlopun alkua kaikille! "Suu kiinni ja rätti heilumaan!"- Pikku Myy-

A + Milja 4kk
 
Viimeksi muokattu:
Mä saan tästä nyt kiviä niskaani,mutta...kun oon tullut baarista kotiin oon lypsänyt rintoja vähän tyhjemmiksi ja sitten heti imettänyt kun vauva halunnut syödä..kauhea äiti:ashamed:
Ja oon kyllä juonut montakin annosta..puuh.Nyt saa kivittää.Mutta tämä on tapahtunut tässä imetysaikana kerran ja edellisessä imetyksessä pari kertaa..oon kuitenkin siinä kunnossa ollut että pystyn imettämään enkä sammu vauvan päälle
 
Mie oon kuullut, että enemmän on haittaa siitä että äiti yrittää imettää lastaan 2 promillen humalassa kuin siitä, miten paljon sitä alkoholia on veressä tai siis maidossa.. Ja ykkös kerrat tuskin haittaa mitään.. Itekkin olin illalla/yöllä juonut ja aamulla tissiä tarjoilin ihan niinkuin aina ennenkin eikä tuo muksu mihinkään siitä vinksahtanut:LOL:
Kaikki tekee niinkuin parhaaksi näkee=)

Ei enään montaa tuntia kun pääsee kattoon sitä autoa :p:D
 
Tyttö melkeen entisellään..mutta mamma tosi kovassa taudissa!!:( korvaa särkee...luulen, että on tullut mammalle vielä korvatulehduskin!!!:( jännä juttu et tyttö selvis nii vähälläja ite on ihan kamalassa taudissa.. mutta parempi näin päin. Ja isi saa nyt sit hoitaa meitä molmpia...meneehän se isänpäiväviikonloppu niinkin!!:)

Juomisesta..ite oon ottanut vaan yhtä saunasiideriä tähän asti...mutta tosiaan, jos ei ihan kamalia koomia vedä, niin kyllä uskosin et voi aamusta normisti jo imetellä...toki riippuu siitä kuinka kamalasti ottaa.. Mullaki ois joulukuun alussa pikkujoulut..ja nyt vähän harkinnassa lähtiskö sinne juhlimaan... :/ hmm..joko niin et mies hoitas tai sitten mummo ja pappa tulis kattoon ja mieskin lähtis viihteelle..

Ihanaa..enää reilu kk siihen reissuun...jännittää kyllä vähän se 6 tunnin lentomatka mutta eiköhän siitä selvitä. Ja edelleen...jos on vinkkiä tuohon lapsen kanssa matkustamiseen, niin otan kyllä mielellään vastaan!!:)

Viikonloppuja!!

Niin joo...nuista kiinteistä. Meillä tosiaan menee se puol purkkia aamulla kasvis/vihannessosetta...ja iltapvällä sitten samanverran hedelmää/marjaa. Eipä uniin kamalasti kyllä oo vaikuttanut...mutta enpä tiedä voiko paljon pitentyäkään...edelleen nukutaan 20-07 heräämättä!!:D ja siitä vielä yleensä 09 asti!!! vaikka tyttö oli kipiänä ja räkänen..silti veteli 20-06 unia... täytyy kyllä olla NIIN NIIN tyytyväinen. Muutamana yönä oon nyt nukkun tyylin vaan jonku 5 tuntia putkeen ku oma olo haitannu...ja ihan zombiena ollu. Kyllä noilla normiunilla jaksaa paljon paremmin ja kun niihin on tottunu. Joku täällä puhu et vähän vähentäny yöllä syöttämistä ja muuten vaan nukutellu uneen...varmaan viisasta...etenkin jos alkaa ikää olla jo yli 4kk tai vaikkapa jo lähemmäs 5kk..kun tosiaan tuo 6kk jälkeen ei enää fyysistä tarvetta yöllä syömiseen oo. Ja monesti muutenkin lapset syövät yöllä tavaan vuoksi...kun maitobaari kerta on auki 24/7... :D ...toki mitäpäs mie noista yösyönneistä käsitän ku meillä ne on loppunut jo reilun 1kk jälkeen!!!:D :D :D mutta näin siis neuvolassa sanovat ja lastenlääkärit joille oon jutellu...
 
Viimeksi muokattu:
Korvikkeista: Ero Nan 1 ja 2 välillä on vain se, että Nan 2 on enemmän rautaa. Mä tosin ajattelin viimeisen 1 ja ekan 2 purkin kanssa vähän sekotella varmuuden vuoksi...

Millanen: Maidon alkoholiprosenttihan tulee olemaan sama kuin sun veren, eli vain joitakin promilleja! Eli ei tarvitse pumpata maitoa hukkaan missään vaiheessa. :) Eli samaa olen kuullut kuin mitä Rae sanoi, enemmän haittaa siitä, että äiti ei humalatilaltaan kykene imettämään kuin ne maidon promillet. :D

Meillä nyt sit kiinteet menossa, eikä tosiaan päivässä mene kuin 1-2 tl, siitä huolimatta nyt kahtena yönä nukuttu 7h+3h <3 Tosin tullut myös iltakitinöitä, johtuneeko sitten soseista vai hampaista, en tiedä. Äskenkään ei kyllä suostunut sänkyynsä jäämään päikkäreille, itki vain niin että meinas herättää ton esikoisen, niin otin viereeni sohvalle ja siinä nyt nukkuu. Paukkuu vaan välillä, kun ilmat kiertää. :D

Mites muut kestojen käyttäjät, käytättekö aina vaipassa riisipaperia tms, vai kuivaliinaa? Mä oon vähän alotellut kestoilua, mutta en ole ihan varma, miten pienen peppu kestää..
 
Viinanhuuruinen kardemummma-frouva täältä jakaa taas tutun tietopakettinsa aina saman esimerkin kautta:

jos äiti on kahden promillen humalassa, eli tosi humalassa, äidinmaidossa on alkoholia kaksi promillea, eli ei juuri laisinkaan. Esimerkiksi hedelmäjogurtissa on enemmän kuin kaksi promillea alkoholia. Maitoa ei siis tartte haaskata missään vaiheessa millilitraakaan hukkaan ja imettää voi vaikka heti baari-illan jälkeen jos on kunnossa käsittelemään vauvaa. Se riski on tosiaan siinä, ei maidon alkoholipitoisuudessa. Jos juo yhden tai kaksi, niin voi kyllä mielestäni imettää aivan koska vaan saman tien, heti jälkeen vai vaikka kesken juomisen. Siis periaatteessa.

Itse olen siis imettänyt ihan jokaikisen kaljan ja viinilasillisen jälkeen, enpä nyt tosiaan kauheen kännissä oo ehtinyt ollakaan :D Mutta esim. synttäribileideni jälkeen tulen olemaan huppelissa, ja tulen myös imettämään, jos vauva tulee suoraan syliin tai viereen. En lähtis humalassa toki kantamaan vauvaa tms.

En ehi muuta, pidin vaan perus viinaluentoni :LOL: näin perjantai-illan ratoksi.
 
Eilen baarissa (jeee!!!) ollut Solnushka yhtyy Kardemummman esimerkkiin ja tunnustaa, että joi eilen neljä tuoppia olutta ja palasi kotiin 4,5 h kuluttua ja imetti saman tien. Jokainen tyylillään, mutta älkää nyt hyvät ihmiset sitä maitoa pumpatko viemäriin! Se on niin kallisarvoista nektaria. Ei täällä varmaan ketään kivittämään ruveta. Siinä olen samaa mieltä, että vauvaa ei saa kanniskella humalassa.

Ja Rae, täällä on toinen, joka ei jaksaisi millään tehdä mitään koko typerän isänpäivän hyväksi. Ei ole lahjaa, enkä ajatellut kakkuakaan ruveta leipomaan. Oma isäni ei välitä lahjoista ja mies ei taas ole isäni :D Ehkä jonkun kortin jaksaisi tuhertaa tai keittää aamukaffet sunnuntaina!

Mukavaa viikonloppua!
 
No niin, yllätys yllätys, olen täällä taas :D

solnushka Ihanaa etten ole ainoa joka ei milläään jaksais :D itekkin ajattelin antaa miehen vain nukkua pitkään ja keitellä aamukaffet, jos vähän ostas jotain hyvää aamupalalle ni siinäpä se.. Ja voisin antaa pojun isälleen IHAN koko päiväksi ni saisivat viettää laatuaikaa:D
 
Päivän parhaat naurut sain tuosta kiiviläisen jääkaappitempauksesta! :D Ihanaa kun muutkin sekoilee oikein urakalla!

Ja tämä mamma on samoilla linjoilla Raen, kardemummman ja muiden kanssa alkoholi & imetys -keskustelussa. Muutaman lasillisen jälkeen voi mielestäni hyvin imettää.

Sanoo hän ja lähtee lämmittämään saunaa, että voi siellä naatiskella yhden Extra Dry Fizzin. ;)

*muoks* Käsittämättömiä kirjoitusvirheitä... Oonkohan mä päissäni jo siitä Fizzin ajattelemisesta?!?
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin Menia, meillä käytetään täysin puuvillaisten kestovaippojen kanssa riisipaperia, mutta taskuvaipoissa (Fuzzi, bumGenious) ei käytetä mitään kun ovat pintakuivia. Vauvan peppu on oikein mainiossa kunnossa. :)

Ostin muuten tänään kestovaippainfon sivujen kautta 6 M-koon Fuzzi Bunzea, maksoi yhteensä 65€ ja aivan älyttömän hyväkuntoisia. Siis oikeesti kuin uusia. Oon ihan mielissäni. :)
 
Mä komppaan kans täysin Raen, Kardemummman ja Olivia81 ajatuksia alkoholista & imetyksestä. Perjantain illan kunniaks keskellä pyykkivuoria juopottelen alkoholitonta cosmoa :p ihan hyvää vain viinakset puuttuu :D

Isänpäivästä, askarreltiin pojan kans isille ja papoille taulut, sitten isille on myös perinteinen " isä" - muki. Taulut ovat Apsin lahja isille ja papoille, oltiin jo aiemmin ostettu papoille lahjat (toiselle muki, toiselle kirja). Ei mitään kallista olla osteltu, omasta mielestä ajatus on kaunein :) taulut oli vähän extempore, ensin piti painaa kädet&jalat paitaan, mutta ajatuksena hyvä mutta työläs toteuttaa yksin. Huomenna täytän voileipäkakun ja sunnuntai aamupäivällä päälystän, ennen kuin mies herää. Päätin vähän kunnolla muistaa nyt miestä isänpäivän kunniaksi taktisen vedon vuoksi :D haluun pitää huolen, että se myös muistaa mua äitienpäivänä :LOL:

Rae tulehan raportoimaan millanen se auto oli!

kiiviläinen mä jätän ihan suosiolla jääkapin siivouksen miehelle, jos meen silmät ristissä vähän katteleen päiväyksi taitais varmaan mennä hyllyjä myöten roskiin :D

Pitäis kait sitä alkaa jollekkin, poitsu nukkuu päikkäreitä pesuhuoneessa :D pukkasin vaunut kuivuun sinne, renkaissa oli lunta ja jäätä. Pikku äijä jatko uniaan lenkin jälkeen. Mutt taidan ottaa rennosti nyt, koko päivän juossu pää kolmantena jalkana josakin.

Dana88 & Apsi
 
lääkärissä käyty....ja antibioottikuuri taskussa. korvatulehdushan se oli mammalla, ja vielä paha semmonen!:( onneks tyttö vaikuttaa terveeltä..pitää seurata ja miettiä käyttääkö pientä lekurissa korvien varalta...kaipa jotenkin valittas korviaan...??! itellä vaan pienenä ollu niin paljon tulehduksia et korvan luut haurastunu ja jouduttu leikkaan 3 kertaa..huolettaa..
 
Oisko täällä ketään joka tarvis niitä äitiyspakkauksen vm 2009 kestoja. Siellä muistaakseni on kaksi kuorta ja neljä sisusta Imse Vimsejä. Täysin käyttämättömiä ja turhaan vie tilaa meillä. Postikulujen hinnalla voin luovuttaa.

Meillä kun pulloillaan niin ei tarvii miettiä noita alkomahoolijuttuja. Paraikaa saunanlämmitys-siideriä nautiskelen :)
 

Yhteistyössä