Heinäkuun Hurmaajat 2010

Onko kaikki nyt saaneet vauvan? =) Eikös täällä ollut porukkaa jotka halusivat vauvan heti perään,ruvetaanko kohta odottamaan uusia vauvoja? :LOL: siis itse en heti perään ole uutta suunitellut,kyllä nämä 4 työllistää hetken :LOL:
Tutti:Meillä poika sai jo sairaalassa tutin,ison koon vuoksi verensokereita otettiin monta kertaa vuorokaudessa,ja piikityksen ajaksi annoin tutin.Kätilö sanoi että ei ole koskan nähnyt ketään vastasyntynyttä jolla noin kova imuote..tuttia saa kiskoa tosissaan irti =)
Arvatkaapa sattuiko rintoihin kun imetys alkoi.Maitoa minulla riittää,ja ei ainakaan vielä ole tutti imua pilanut,vaipanvaihdossa annan tutin kun huutaa muuten kuin pieni possu =)
Ristiäispäivä on sovittu ja pappi varattu,tänään ulkoillaan ekan kerran..saa nähdä viihtyykö vaunuissa =)
Negatiivistä on ainoastaan pelko,että tuo vauva sairastuu..isompia on lääkekuurilla ja pahasti kipeinä :(
hipsu ja poika 4vrk
 
Onnea viimeisistä vauvoista! Haikeaa -- kaikkien odotus on nyt ohi ja synnytyskertomukset jaettu! Mieli tekis tosiaan heti uutta odotuspinoa väsäämään, mutta kun kuuntelen ton esikoispoikani (tänään 6vkoa, jee!) kätinää, niin harkitsen todella pitkään toisen lapsen hankkimista enää ikinä :D

Viime yö taisi olla Sulon elämän paras nukkumisyö (Zeenah nauraa partaansa, koska tää olis teidän perheessä varmaan joku painajaisyö..)! Söi klo 22, seuraavan kerran klo 03, ja sitten klo 07:15. Itelläkin olo on lähes uudestisyntynyt kahden "kunnon" (no, näin ne standardit laskee..) unipätkän jälkeen. :heart:

Tänään lähdetään äitini luo Kanta-Hämeeseen, jossa huomenna vietetään ristiäisiä ja Sulosta tulee Sulo virallisesti. Jännittää ihan sairaasti, miten vauva käyttäytyy seremonian aikana. Se nyt on ihan normaalia, että vauva itkee omissa kastajaisissaan, mutta kun ne tuon itkuraivarit on sellasta sorttia, että koko vieraskaartilta lähtee kuulo :LOL: Onneks pappina toimii tosiaan oma tätini, joka on tosi rento tyyppi ja sanoi jo suunnittelupalaverissa, että jos vauva saa raivarin, kukaan ei kiellä jatkamasta seremoniaa myöhemmin, jos haluaa pitää vaikka rauhoittelutuokion. Se ois kyllä hieman noloa, mutta kiva tietää, että ei tartte ahistua. Lahjaksi tulee varmaan uskomaton kasa mautonta roinaa: varsinkaan miehen puolen suku ei voi tajuta, että jotkut hopeiset krumeluurivalokuvakehykset ja kultakaupan ristiäisvitriinistä ostetut rihkamahirvitykset päätyvät kaapin perukoille. En toisaalta myöskään halua, että kaikki antavat jotain rahaa tms. Mun mielestä ei oikeasti tarvittaisi mitään lahjoja. Vaikka eihän ne mulle ole, vaan Sulolle, mutta ei hänkään oikein vielä ton tavaran perään oo.. No, vaikeat on länsimaisen ihmisen ongelmat: auttakaa, saamme liikaa arvotavaraa! :p

Käyn kolumnin kirjoittamispuuhiin, tän verran töitä tulee tehtyä ns. äitiyslomalla.. Nyt rukoillaan, että Sulo koisaa sitterissä kuuliaisesti sen ajan. Hitto, mitkä nilkkalihakset mulle on kehittynyt tän kuuden viikon aikana :D

Mahtavaa viikonloppua kaikille teille! Onkohan muilla ristiäisiä tiedossa?
kardemummma & Sulo
 
Huomenta pinoon pitkästä aikaa! Muutama päivä sitten kirjoittelin pitkät pätkät ja sitten kone hävitti kaiken. Muutenkin niin jumissa koko kannettava, ettei paljon ole viitsinyt netissä pyöriä.

Yöunet on ollu aika kovassa keskustelussa :). Meillä poika saattaa nukkua jopa seitsemän tuntia putkeen, mutta silloin käy siinä ysin aikaan nukkumaan. Normiyönä syö neljän aikaan eli yhdellä yösyötöllä ollaan menty nyt reilun viikon verran. Viime yönä sitten heräskin 02,04 ja 06, mistä valvoi yhdeksään. Äitiä kyllä väsytti ihan huolella, mutta niinhän se on, että mihin tottuu.

Kardemummmalle onnea ristiäisiin :flower: Meillä olisi ristiäiset 29. päivä ja kovasti odottelen papilta soittoa. Noin 40 vierasta tulossa ja mua jännittää ihanhirveästi jo nyt. Ei niinkään Myyryläisen käytös, mutta se, että kaikki menee hyvin ja se, etten itse itke ihan hillittömästi. Vanhana seurakuntanuorena kaikki kirkolliset tilaisuudet saa mut kyyneliin ja kun kyseessä on oman lapsen ristiäiset, niin en ole varma, miten selviän kunnialla.

rouva saga mietit sitä tencel-asiaa. Siitä ei ole kokemusta, koska miltei kaikki lisäimut, joita mulla on, olen itse tehnyt kierrätyskankaista eli lähinnä froteesta ja flanellista.

Mäkin mietin tuossa aamulla, että taitaa tosiaan kaikki heinäkuiset olla nyt jakautuneet. Vaikka joku aika sitten kirjoitinkin, etten tosiaan kaipaa sitä raskausajan pelkoa ja huolta, niin mulla on kyllä sellainen olo, että toinen saisi tulla mahdollisimman nopeasti perään. Hyvähän se nyt on sanoa, kun vauva on niin kiltti ja nukkuu vielä paljon. Saa nähdä, olenko jouluna samaa mieltä asiasta :). Mitään ei miehen kanssa olla vielä puhuttu, mutta itse olen ajatellut, että josko sitä vuoden päästä sitten antaisi uudelle vauvalle luvan tulla. Mekin tehtiin Myyryläistä vuosi, ja jos toisellakin kestää noin kauan, niin tulee iso ikäero, mitä en haluaisi. Mutta joo, ei nyt ihan ajankohtaista vielä kuitenkaan.

Seksitön kausi rikottiin eilen ja hyvä mieli jäi. Mua on tosi paljon jännittänyt, että miten se onnistuu ja koskeeko hirveästi, kun aika paljon jouduttiin kuitenkin kursimaan kokoon. Kyllähän sen tunsi, että on tikattu, mutta pienellä asentovenkoilulla oli ihan jees. Pahinta kun pelkää, niin voi yllättyä iloisesti.

Meillä poika kasvaa kohisten. Kuusiviikkoisneuvolassa painoa oli tasan 6kg ja pituus oli 59,5 cm. Eli 2,5kg ja 9,5 cm lisäys syntymämittoihin. Olen joka päivä enemmän ja enemmän ihmeissäni, että miten musta on voinut tulla ulos noin kaunis lapsi! Tumma tukka sojottaa pystyssä ja nyt poika on kasvattanut pitkät tummat ripset :heart: . Hänestä on myös tullut aivan mahdoton hymypoika :). Hymyilee ja keimailee, minkä kerkeää ja vanhemmat ja isovanhemmat on kaikki ihan veteliä sen hampaattoman hymyn edessä! Yhtään ei äitiäkään harmitä yöllä vaihtaa vaippaa, kun toinen kihertää hoitopöydällä. Laulaminen on meillä kova juttu ja se kun isin kanssa saa ajaa avoautolla :heart: . Käytännössä siis Myyryläinen on sylissä ja isi puhaltaa hiuksiin ja hurisee :). Välillä vaan iskee kova suru siitä, ettei ukkini ehtinyt pientä näkemään.

Mutta nyt pitää alkaa aamutoimiin, kun pinniksestä kuuluu juttelua :). Mukavaa päivää kaikille!

Marta & Myyryläinen 8vkoa
 
Hei, mulla ois taas yksi absurdi kysymys liittyen vauvan pukemiseen: mitä potkupuvun kanssa käytetään? Jotain paitaa? Laitetaanko se potkareiden alle vai päälle? Mulla on kivoja retropotkupukuja, mutta paitoja kyllä sikavähän.. Ja oisko potkupuku+body ihan outo yhdistelmä? (Siis body sinne alle..)
 
Onnea vauvan saaneille :heart: :heart: :heart:

Onhan se tosiaan haikeaa, että vauvat on nyt kaikilla kainalossa... Apua, eikai täälläkin muka jo pukkaa uutta kuumetta!!! Mies kun oli vähän sitä mieltä, että meidän "bändi" olis nyt tässä!!! ;)

kardemumma mä ainakin pidän potkarin alla bodya.. paidat helposti nousee helmasta, mutta tääkin on makuasia.. ja body on potkareitten alla ;) Meillä yleinen vaateyhdistelmä on body ja trikoohousut ;) Meillä on kans tosi paljon retrovaatteita, muutama ihan aito retrokin, ettei vaan uusretroja!!

Lahjoja on tullut taas ihan mielettömästi.. Vaatteita on saatu ihan älyttömästi, en tiiä vaan mihin saan ne mahtumaan, kun lipasto tursuaa jo valmiiksi :whistle: Ihanat ystävät toivat 50?:n lahjakortin lindexille, ihanaa mamma pääsee shoppaa :LOL:

Mukavaa ristiäispäivää kardemumman perheelle :D


Maamin ja Toivo 4vkoa :heart:

Ps. Ihania noi Benettonin pienet paidat... Meidän Toiska oli niin ison pojan näkönen eilen prismassa, kun sillä oli sellanen päällä... :D
 
Onnea Hipsu ja EPHS!!

JaKa, toi teidän iltakäninä oli kun mun kirjoittamaa. Tällä viikolla alkanu, kun korjattua ikää just vähän yli 2 vkoa.. Iltavellin jälkeen kitinää/itkuisuutta pari tuntia ennen kuin viimein nukahtaa. Ainoa miten viihtyy on sylissä ja asentoja tasaiseen vaihtamalla. Mikä lie ja miten toisen voisi pitää tyytyväisenä?!?

Viime yö oli taas aika luksusta. Tyttö nukkui 22-4.30, sitten syötiin, ja uuteen päivään herättiin 8 aikaan. :) Iltakäninän seuraksi on kyllä tulleet nyt myös suht pitkät yöunet, eli toi eka pätkä on ollut noin 6 tuntia parina edellisenäkin yönä.

Ristiäiset myös täällä viikonloppuna ja virallistetaan nimi, joksi tyttöä on jo kolmannesta päivästä asti kutsuttu. :heart: Just käytiin hakemassa seurakunnan kerhotilaan avaimet ja katottiin mistä mitäkin löytyy. Vieraita juhllin tulossa 25, joista aikuisia 18. Ootteko miettineet mitään erikoista ohjelmaa ristiäisiin? Meillä mennään aika perussetillä: kastaminen, vähän tarinaa nimien takaa ja kakkukahvittelu.

Aurinkoista (ja ilmeisesti taas kerran helteistä) viikonloppua!
 
Voih miten pitkiltä kuulostaa nuo teidän yöunet... meilläkin nyt viime yönä sen 5,5h nukkui, mutta se oli kyllä eka kerta, toivottavasti tälläsia öitä olis lisää..siis ilman sitä, että ensin valvotaan puol 3 aamuyöllä :LOL:

ristiäiset ei meillä tule mitään muuta ohjelmaa ku se kastaminen..en koe, että pitäs olla mitään ihmeellistä, vapaata seurustelua

kardemummma meillä on juuri tuo body+potkari yhdistelmä kova sana... juurikin niin, et body alla ja potkari päällä

Voih, pojulla taas mahavaivoja...hirmu kimeetä itkuu ja mitään ku ei oikein voi tehdä..nuo disflatylit auttaa jonnii verran, mutta kaikelta ei voi välttyä :'(
 
potkarit meilläkin body alla ja potkarit päällä. Tykkään potkareista, koska silloin ei tarvi pelätä, että kuminauha kirraa masua. Meillä vissiin aika vatsakkaita vauvoja.

yöunet Meillä nukuttiin viime yönä noin yhdestätoista puol kolmeen, jolloin molemmat tissitteli ja sit heti nukuttiin aamuseiskaan. Ihanaa! Olen kuin eri ihminen, kun sain nukkua tuolleen. Joskus siis näinkin =)
 
Hui, tehtiin äsken tarjous omakotitalosta :) nyt jännityksellä ootetaan välittäjän soittoo :))

Niin!! Ja poika söi puol 12 toisen rinnan, nukahti, heräs hetken päästä ja söi toisen ja nukku yli 2 tuntii, nyt söi molemmat rinnat ja 15 millii lisämaitoo ja nukkuu :D Ja tämä verrattuna 100 millin lisämaitoihin viime viikolla!
 
kardemumma..en naura partaani!! =) hyviä unia toivotellen muillekin. Ja iha hyvähän tuo yö jo tosiaan oli!!! Me nukuttiin viime yönä 22-04 ja sitten 08.30 asti..oli niin ihanan virkeä olo, että en jaksanut tuon jälkeen enää edes nukkua, vaikka mummo ois tyttöä innoissaan aamusta hoitanut.

Reilun viikon päästä on Emman 2 kk neuvola ja saa ekan rokotteen..suun kautta otettavan Rota-virus rokotteen. Toivottavasti ei tuu paljon oireita tuosta.

Äsh, mies lähtee ma töihin. Tylsää!! Jälkitarkastus onneks ma, niin meillä vähän jotain äksöniä. Tosin tuota alapäätä on jo kateltu moneen otteeseen alavatsakipujen takia yms. Mutta saanpas kelalle sen todistuksen ja ainahan nuo lekurin ajat kannattaa käyttää.

Paljon tuli miekkosen lomalla reissattua. Roissa, Torniossa, Kuusamossa ja Vaasassa. Ja hyvin meni. Pikkunen nukkuu kaukalossa niin kauan kuin vain uskaltaa antaa. Olen välillä antanu olla 4kin tuntia. Kuulemma 2 tuntia ois maksimi, mutta yhelle tutulle, jolla refluksiongelmaa oli sanottu, että voi vaikka yölläkin nukuttaa siinä, jos vaavia helpottaa tuo asento. EI toki siinä nukuttanu, mutta lääkäritkin ovat tuosta kaukalon haitallisuudesta niin eri mieltä. Toki en joka päivä antais tuossa pitkään nukkua, mutta välillä tuskin mitään haittaa siitä on ja kun pieni on siinä niin niin tyytyväinen :heart:

Uusista vauvoista puhetta täällä palstalla. Itse asiassa niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta meillä asiasta keskusteltu jo ja se toinen ois jo kohta puolin toiveissa!! :heart: kaksi on meidän perheen lapsiluku ja se toinen ois toiveissa mahd. pian!! Saas nähä kauanko sitten tosiaan menee...tuleeko taas Heinäkuun hurmaaja vai minne asti venyy!! =) :LOL:

Toinen rinta pelottavan kipeä kainalon laidasta, että pelottaa...sieltäkö se himputin tulehdus nyt tekee tuloaan.. aivanko olisi mustelmilla puoli rintaa ja sattuu kun täyttyy maidosta..saas nähä!!!

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!

Zeenah ja Emma
 
turvakaukalo ja sitteri Meillä poika tykkää ihan hirmusesti nukkua autossa turvakaukalossa, ei tarttee ku sisällä laittaa siihen ni johan nukahti...ja tuskin siitä mitään ongelmaa tulee jos ajoittain siinä pitää..onhan ne vaavit vielä ihmeellisimmissä asennoissa ollut masun sisuksissa ni eiköhän se turvakaukalokin käy...tuossa sitterissä sitten kaveri nukkuu pääsääntöisesti päivällä unensa..saattaa 3h jopa vedellä unia..vaikka kuinka yrittäsin sänkyyn nukuttaa ni ei yksinkertaisesti nukahda..ja kyllä pikkasen säälittää siinä antaa nukkua mutta herää jos käy siirtelemään..sängyssä nukkuu oikeastaan vaan yöllä...mut miun äiti kyllä sano, että ei se vauva siinä nuku jos sillä on huono olla joten pitää vaan antaa nukkua ei muuten nuku päivällä ollenkaan...

Tosin pitäs pikkuhiljaa rueta valvottamaan kaverusta..sillä eilen nukkui päivän, mutta valvoi illan ja silti kukkui sinne puol 3 asti..ei kiva jos tulee toinen samanlainen yö..
 
Onnea heidik86! Panadolin voimalla, vautsi :) !

gefilus + D tipat Minä aloitin suoraan noilla. Devitolit odottaa kaapissa,ja saa odottaakin siihen saakka kun nuo loppuu.

Emppu heräilee siihen malliin et jää kommentoinnit kesken :D

Odotan (menossa sivulla 10... :ashamed: ) ja Emppu :heart:
 
Iltaa mammat:)

Onnea kaikille vauvan saaneille:) Taitaa olla nyt kaikki poksuneet:)

Mulle voi laittata yv:tä jos haluu tietoja tohon etu sivulle. En kauheesti oo täällä viime päivinä käynyt ja en ala tietoja ettiin tekstien joukosta.

Palstailut jäänyt nyt tosiaan vähän vähemmälle. Vaikka meijän tyttö onkin kiltti eikä turhia itkeskele niin ei silti jää aikaa oikeen muuhun. Kämppää oon tytön hoidon ohella yrittänyt pitää kunnossa ja pyykkiäkin tulee ihan kiitettävästi.
Ja tunnustan senkin että tipahin keskusteluista ihan totaalisesti ja oon laiska lukeen niitä tuolta monen sivun takaa :ashamed: Ja en sit viitti vaan omaa napaa kirjottaa!
Fb:ssä tulee käytyä enemmänkin kattomassa kuulumisia.

Mut hauskaa viikonloppua kaikille:)

Chili ja neiti 1kk ja 8pvä :heart:
 
Pientä synnytyskertomusta...
Eli maanantaina mentiin klo 8 osastolle käynnistystä varten. Olin silloin n. 2cm auki ja kohdunkaulaa ihan pieni reuna enää jälellä. Kalvot puhkastiin mutta siitä ei tullut mitään seurauksia. Klo 11 laitettiin oksytosiini tippa tippumaan ja klo 12 alko tulee ekat supparit, Kipeiksi muuttuivat n. klo 15. Saliin siirryttiin n klo 18 ammeeseen, mikä autto kolmeen ekaa suppariin mut sit tuli iso verinen limaklöntti ja muuttus ihan älyttömäs kipeiks niin tilattiin anestesialääkäri paikal, epiduraalin sain sitten seittämän aikoihin ja sitä lisäiltiin aina parin tunnin välein ponnistusvaiheeseen asti. avautuminen tapahtus hitaasti ja kerran pysähtys kun olin pallon päällä istuskellut mut jatkus sit kuitenki hetken päästä kun menin makuasentoon. Aluksi kokeilin jakkaraa mutta siinä ei tapahtunu edistyst, siirryttiin sitten sängylle ja ihan perinteisessä puoli-istuvassa asennossa neiti sitten syntyi. ponnistusvaihe alko klo 02 ja pikkuneiti syntyi klo 2.51. Tuntui ikuisuudelta tuo aika!!
Sain neidin heti syliin ja hän söikin siinä hetken ja paikkausten jälkeen kävin pikasuihkussa ja sitten katselemaan kun kätilö pesi pikkuisen ja otti mitat. Pisteet oli 9.
repeämiä ei tullut, väliliha leikattiin ja se melko lailla on alkanut nyt kotona olles vihottelemaan, tainut tulla liikuttua ehkä liikaa.
Pientä kuumetta mulle nousi avautumisvaihees ja vauvan sykkeet nousi loppuajaksi 175-180 hujakoille. antibiootit sain. vauvalla oli myös syntymänjälkeen pientä lämpöä hetken mutta laski onneksi nopeasti.
muuten kaikki ollut hyvin koko ajan.
Maitoa tullut aika vähän koko ajan, mutta eilen sitten alkoi nousemaan ja nyt kyllä pingottaa.täytyy niitä kaalinlehtiä mennä hakemaan!
torstaina tultiin kotiin ja perjantaina käytiin punnituksessa ja oli noussut paino, lähtöpaino torstaina oli 3892g ja eilen nla:ssa oli 3990g =)
ihana neiti on, esikoinen hieman mustasukkainen ja protestoi lisäksi kun on ollut niin paljon hoidossa tällä viikolla mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa:)
Jälkivuotoa tuli aikalailla sairaalassa olessa mutta nyt onneks pärjää yösiteiden kanssa. Meillä on tosi tylsää kun ei ole vessassa alasuihkua ollenkaan niin pitää joka vessareissun jälkeen käydä suihkus viruttautumas. Hirveen kipeeks on kyl alapää nyt eilisen aikana tullu, vessanpytyl istuminen on tuskaa ja pissaaminen kirvelee :( toivottavast alkais pian paranemaan!
 
Hehee, viimeisetkin (?) vauvat rantautuneet! Onnea vaan kaikille, tasapuolisesti!

Meillä arki rullaa tasaisesti, poikien kanssa on enempi haastetta kuin tuon tytön.. Vauva menee vähän kuin sivussa, mutta nuo kaks viikaria vaatii huomiota melkoisesti. Yöt sujuu leppoisasti, kunhan saa tytön nukahtamaan. Eilen kukkui melkein puolille öin, selvästi oli väsynyt mutta nukahti syliin ja sängystä heräs n 5min siirtämisen jälkeen. Kun viimein sammui, nukku aamu seitsemään, sai itekin nukuttua kunnon pätkän. Ei tuon heräily toisaalta hirveesti mun unia haittaisikaan, enempi häiritsee nukkumista jos tuo +2v heräilee millon pissalle, millon juomaan. Se kun vaatii sängystä nousemisen, toisin kuin vauvan ruokailut.

Käytiin keskiviikkona kuluttamassa neuvolan penkkiä, turhaan. Oli sitten kesälomasijainen (muutenkin aika urpo) unohtanut mainita sellasen ihan pikkupikku seikan, että terkkari onkin eri rakennuksessa, ku yleensä. Olin pikkasen kiukkunen, muutoinkin oli kiire päivä ja sit turhaan odotettiin vaikka kuinka kauan. Uusi aika saatiin maanantaiksi, kuulemma sinne toiseen neuvolaan. Torstaiaamuna puhelin soi ja kerrottiin, että se vastaanotto onkin omassa neuvolassa. Ihme touhua noilla! Varattiin keskiviikkona samalla jälkitarkastusaika, ei ole ennen syyskuun puoliväliä lääkäriaikoja :eek: No, omalla vastuulla olen menossa viikon päästä hepan selkään, sillon tulee synnytyksestä 5vko. Haava on ollu hyvän tuntunen, tuskin se koivin pahalle rasitukselle joutuu, jos hiljakseen menee. Eniten ehkä jännittää, et miten pääsee selkään punnertamaan, pitänee ottaa tuoli avuks :LOL:

Imetyksestä ja sen kestosta. Ajattelin sinnitellä eteenpäin (tuttuun tapaan) kuukaus kerrallaan. Nyt tää ei tunnu yhtä ahdistavalta ja sitovalta, kuin viimeksi. Sitä jotenkin yllätty, miten kiinni vauva on silloin, kun imettää. Siis kun esikoisen kanssa isä hoiti osan ruokailuista, niin ensimmäisen rintalapsen kanssa tuntu välillä kovinkin tukalalta. Että sinällään ymmärrän hyvin osan tuskailut imetyksen suhteen. Ite pääsin niistä silloin yli, mutta ekat 3kk oli ihan peestä. Silloin mentiin alkuun päivä kerrallaan, sitten tavoittelin viikon pätkää ja lopulta ei enää ollu tavoitetta. Nyt tosiaan mennään kuukauden pätkissä. Vaan eiköhän tämäkin helpota kohta. Kiinteitä maistellaan vauvantahtisesti, ts. sitten kun alkaa näyttää, ettei pelkkä maito riitä. Poikien kanssa on aloitettu aika aikaisin, esikko oli 3kk kun sai maissivelliä iltaisin. Meni korviketta yli litra ja neuvola käski aloittaa kiinteitä hiljalleen. Keskimmäinen oli n 4kk kun maisteli bataattisosetta, koska ramppasi rinnalla ahdistavan tiheään. Tytön kanssa jää nähtäväksi, miten pitkälle pääsee pelkällä maidolla. Mutta nuo jäppiset onkin olleet isompia syntyessään, että voihan olla, että neidille riittää rintamaito sinne jouluun saakka? Tosin olishan se kiva jouluna mutustaa muutakin ku maissinaksua ;)

Body&potkarit kyllä ne meilläkin menee noin, että body alle ja potkarit päälle. Tosin nyt on aika vähän käytetty, kun on niin kuuma, ettei viitti montaa kerrosta laittaa päällekäin. Neiti onkin paljon pelkää lyhythihasta bodya. Jopa reissuissa.. Tosin nyt alkaa olla niin pitkä, että pitää liinassa ollessakin laittaa pöksyä jalkaan, kun ei enää kokonaan liinan alla piiloudu. Ei tuo ole viluiselta tuntunut, autossa on välillä ollu harso varpaiden peittona, kun ilmastointi pitää auton kumminkin viileämpänä, kuin kodin.

Pitäs lähteä katraan kanssa pihalle, muttei mitään käsitystä, missä on meidän sadevarusteet! Koiran pitää käyttää, muttei tuonne voi ilman sadetakkeja lähteä.. Isäntä ei käyttäny tuota elukkaa, kun ei sillon satanu ku nukkumaan tuli. Olis kuuemma lenkittäny, jos olis tienny et alkaa sataa. No, eipä täässä vaihtoehtoja ole, mikäli ei halua siivota lattioilta

Kuullaan taas
Kepsukka ja Unna (eilen tuli 4viikkoa täyteen)
 
Hipsulle suuren suuret onnittelut! :flower:

Kepsukka Kävin itse pari päivää sitten ratsastamassa ja olihan se shokki. Oikein konkreettisesti huomasin, kuinka tärkeet vatsalihakset on siinä hommassa ja mulla ei ilmeisesti ole lihaksen lihasta jäljellä. :D Ja nyt on jalat
ihan tuhottoman kipeet vaikka ratsastin vain puoli tuntia. Mutta siitä se lähtee.

kardemummalle ja Sulolle oikein mukavia ristiäisiä! Ja muille kenellä on juhlat tänään. Ja sillähän ei ole väliä vaikka vauva huutais kuin sireeni koko toimituksen. Meille pappi vakuutti, että nimi annetaan joka tapauksessa. ;)

Ristiäisjärjestelyt on täälläkin käynnissä. Käytiin tosiaan pappia tapaamassa ja mulla on siitä lähtien pyörinyt virret päässä non-stoppina! Jumalan kämmenellä on varsinkin tosi sitkee tapaus. :headwall: Saatiin myös kakut tilattua. Vielä kun sais kukkatilauksen tehtyä, niin hyvä ois.

Täälläkin kateellisena luetaan muiden yöunien määrästä. Meillä viime yö oli oikein hyvä kun vauva nukahti klo 23.30 ja heräs syömään 02.30 ja taas 06.30. Sitten piti vähän karjua kuin leijona ja taas nukuttiin 1,5 tuntia. Vauvalla tais illalla vääntää oikein kunnolla masua kun huusi kuin sireeni yli kaks tuntia. Ainoa tapa rauhoitella sitå oli kantaa tuossa olalla ympäriinsä. Mahtava fiilis oli kun toinen huutaa niin, että korvissa soi ja itsellä oli migreeni! Vauva-arkea parhaimmillaan. :p

Täälläkin pieni on selkeesti paremmalla tuulella päivisin ja sitten tuossa iltakuuden jälkeen ollaan kiukkuisempia. Mutta sellaisia ne vauvat on, mitäpä tästä turhia stressaamaan. :)
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen vähän.. En ole vauvapalstan kirjoituksia vielä kerennyt lukemaan, joten pahoittelut, etten kommentoi kenenkään kirjoituksia.

Vauvaantuneille paljon onnea :flower: :heart: , ainakin virpi1980, vatsakasilmanvauvaa, ephs ja moni muu oli vauvan saanut, onnittelut myös heille ja pahoittelut, etten kaikkia vauvaantuneiden nimiä nyt muista.

Täällä pikkuinen tulee huomenna 3 viikon vanhaksi. 6 päivän ajan on annettu jekovittiä ja gefilusta äidinmaitoon sekoitettuna - eikä minkäänlaisia vatsanpuruja :heart: . Neuvolassa kävin varmuudelta eilen painon tarkastuttaan, kun on niin iso vauva, et saa riittävästi maitoa. Meillä kun vauva painoi syntyissään 4650 g ja 53 cm, 3 pv vanhana painoa oli 4400 ja 4. päivänä paino oli sama. 7 pv:n vanhana paino oli tippunut 4360 g ja sillon neuvolan täti kehotti antaa joka syötöllä lisämaitoa. 1 vkon ja 5 pv:n vanhana painoa oli 4420 g ja sen jälkeen annettiinkin melkein vain äidinmaitoa - olin lypsämällä lisännyt maidon määrää... ja nyt perjantaina 2 vkon ja 5 pv:n vanhana painoa oli 4782 ja 57,5 cm eli syntymäpaino on saavutettu ja tytölle näyttää nyt riittävän aikalailla äidinmaito. Pitää vielä kasvattaa maitomäärää lypsämällä =) .
Vauva nukkuu meillä öisin 5-7 h putkeen ja sen jälkeen vielä 5 h eli hyvin saan nukuttua. Oys:ssa täti neuvoi antaan nukkua max 6 h putkeen lapsentahtisesti, mutta neuvolan täti sano, et antaa nukkua niin kauan kuin nukkuu. Aattelin jo, et oon tehny väärin, kun annoin keskimmäisen nukkua 9 h unia putkeen, mutta hyvin on kyllä tyttö kasvanut ja nyt neuvolan tätiki sano, et ei tarvi herättää eli voin antaa tämänkin nukkua niin kauan kuin itse herää syömään.

Vauva-arki on lähtenyt oikein hyvin käyntiin, tyttö ei turhia kätise. Vaippa kun on märkä tai kakkanen vaihatuttaa vaipan, ei halua olla märässä vaipassa ja nälkä kun on niin sillon tulee äänimerkkiä, et nyt ruokaa :LOL: . Mutta kiltti ja rauhallinen vauva on ja kovasti jaksaa jo olla hereilläkin sekä seurustella isojen sisarusten sekä vanhempien kanssa :heart: . Isot sisarukset on ottanee vauvan hyvin vastaan ja minkäälaista mustasukkasuutta pientä kohtaan ei ole näkynyt.

Ristiäiset meillä on su 12.9, sitä ennen ei paljasteta nimeä kenellekään. Mutta sen voin paljastaa, et jos meille ois tullut poika, hänen nimekseen ois tullut Misca Samuel.

Tiistai-iltana oli esikoisella kouluunsiunaaminen ja keskiviikkona hän aloitti koulun kipsi jalassa. Hyppivät taas 3 trampoliinilla ja nyt meni pojalla jalka. Torstaina piti saada kipsi pois, mutta ilmeisesti jalassa oli sitten kuitenkin murtuma luiden kasvukohdassa ja nyt joutuu pitämään kipsiä vielä 2 viikkoa :( eli yhteensä 3 viikkoa. Sitten otetaan kipsi pois ja taas otetaan röntgenkuvat. Sitten ratkeaa jatkotoimenpiteet..

Mies on ollut lomalla ja kovasti apuna vauva-arjen aloituksessa. On hoitanut vauvaa ja vaihdellut vaippoja. Saapas nähdä miten nyt pärjätään, kun mies lähtee maanantainan töihin.

Hyvin olen päässyt lenkilläkin käymään, kun olen syöttänyt vauvan, niin nukkuu sit 3-4 h ja hyvin kerkeää 1,5 h reippaan kävelylenkin käymään. Muuta kuntoilua ei saa neuvolan tätin mukaan aloittaa ennen jälkitarkastusta kuin tällaista kevyttä.

Koetan lukea jossain välissä teidän kirjoitukset - voi olla ylivoimainen tehtävä missään vaiheessa saavuttaa teidät kirjoittelussa kiinni :LOL:, mutta yritetään.
 
Eilen käytiin miehen siskon luona poikaa näyttämässä miehen vanhemmille kun siellä sattuivat olemaan.. Pitkään meni tuollakin reissulla kun 2.30 oltiin nukkumassa..reissun päällä annettiin korviketta pojalle kun en todellakaan olis käynyt imettämään ku ei sekunnin rauhaa olis saanut siinä talossa..korvikkeen voimin poju sit veteli sikeitä 23-6.30 eikä sittenkään olis vielä halunnut herätä vaan äiteepä tunkas tissin suuhun...sit nukkui vielä 6.45-9.15 eikä vieläkään olis kunnolla halunnut herätä, mutta tovin ku sitterissä majosti ni johan heräs... Että korvikkeella kyllä nukkuu kunnon yöunia...Kostautu vaan tuo korvikkeen anto..illalla tuolla puol 6 maita imetin ja sillon yöllä piti lypsää kun tissit oli ihan kovat ja maitoa vaan tippui..kyllä sieltä ihan kiva saldo tuli ku aamulla piti lypsää vielä lisää..melkein 2dl yhteensä ja pojalle riitti vielä tissistä imeä :D

Nyt tässä sitten odotellaan niitä appivanhempia käymään, lupasit tulla 12 maissa, ei näy ei kuulu... Ei muuten mitään hoppua, mutta oltas haluttu kaupassa käydä..Ja lupasivat tulla tuolloin keskipäivällä, että ennätetään sinne kaupalle..vaan jos tämä oltas tiedetty että ajoillaan eivät tule ni hyvin oltas aamusta keretty siellä kaupassa käydä..potuttaa suuresti kun tää olis taas tyyliin viikkoon ainoo mahdollisuus päästä kauppaan ni sitten saattaa jäädä käymättä ku toiset ei voi aikatauluja kunnioittaa!!!!!!! Mutta miehen suvulle hyvin tyypillistä... :/
 
Kiva kuulla SMSM, että sielläkin on kaikki hyvin :)

Täällä vauva voi hyvin. Eilen neuvolassa pituutta oli 54,6cm ja painoa 4120g, eli painoa on tullut hurjasti kotiutumispäivän (2.8.2010) 3610g:sta. Syntymäpainokin (3935g) on saavutettu :)

ÄLLÖVAROTUS:
Itse en voi kovin loistavasti :(
Eilen kävi köpelyys, kun oltiin kyläilemässä. Mulla oli hame päällä ja autosta ulos astuessa tunsin alapäässä lirtsauksen ja eiköhän vaan verta valunut ihan lotonaan jalkoja pitkin. Kyläily alkoi ja päättyi nopeaan vessareissuun.Sen jälkeen vuoto asettui. Illalla kotona sama meno jatkui ja kunnon hyytymä tuli ulos :x
Soitin päivystävälle gynelle ja nyt tilannetta katsellaan. Inhottaa, kun aiemmin oon saanut kohtutulehduksen ja tää taas vaikuttaisi vähän sellaiselta. Maanantaina viimeistään pitää käydä näytillä lääkärillä :/ Vuoto kuitenkin asettui. Mulla ei kalvot syntyneet ehjänä, joten voihan se olla, että sisälle on joku riekula jäänyt elämään omaa elämäänsä :x

T:luputupuna (ex-vatsakas)


 
Heips vaan kaikille pitkästä aikaa! Tulee juttuja lueskeltua, mutta kaks vähän isompaa pientä ja täysi sylivauva niin.. no .. arvaatte varmaan :)

[/b]Ristiäisistä olette jutelleet ja meillä ne olisi tiedossa 2 viikon päästä. Etunimi on valmiina, toisella nimellä vielä pyöritellään... Molemmat ovat nimeen tyytyväisiä. Mies sen ehdotti ja olin jo aiemmin pitänyt sitä ihan hyvänä vaihtoehtona, joten se oli sitten siinä :)
Meillä vieraita tulee jotain vajaa 30. Papiksi varattiin tällä kertaa seurakunnan naispappi ja mieli siitä hyvä. Nimikkoservetit tilasin netistä jo yli viikko sitten, eivätkä ole muuten vielä tulleet... Jospa ensi viikolla. Kummit on kysytty ja selvillä.
Yöunet on meillä hyvät, yleensä 4-5h eka pätkä ja loput 2h ja syöntiä vaan väliin. On nyt yöunen jatkon jatkoilla eli ei meillä ole vielä paljon valvottukaan.
Koliikkia meillä ilmeisesti on ja siitä on ihan paras terä saatu pois vyöhyketerapialla eli iltapäivän ja illan itkut on vähän vähäisempiä, tyyntyy paremmin syliin ja nukahtaakin välillä päikkäreille (vaikeeta edelleen, mutta ei enää "mahdotonta") Koliikkikeinua ollaan hankkimassa, jotta saisi käsiä vapaaksi. Kantoliina on hyvä, mutta ei kelpaa kuin ulkona jatkuvassa liikkeessä tutti suussa ja silloin hyvät mahdollisuudet saada nukkumaan. Muuten tää on ihan sylivauva, ja asentoa pitää vaihdella. Mutta siis parempaan menossa :)
Perheen lisäystä ei meille varmaankaan enää tule ja olo on hieman haikea.. Tuo nöötinen kasvaa ihan liian nopeaa (vaikka itkuisuuden kanssa toisaalta laskee päiviä ja jokainen lähemmäs 3-4kk:n ikää on taas yksi vähemmän). Haikeeta tää on vaan. Mutta kovasti haluaisi, että noille kaikille rakkaille ois aikaa ja 3 lasta on kuitenkin aika paljon sitä ajatellen, kun töissäkin pitää ihmisen käydä.. 4 on ollu mulle aiemmin ihan ehdoton maksimi, mutta kun nää on kaikki näin pieniä ja ikääkin koko ajan tulee niin alkaa tuntumaan siltä, että kyllä nyt vaan pitää nauttia näistä.. mutta ei kai sitä koskaan varmaksi tiedä. Muutama vuosi nyt kypsytellään ja katotaan meneekö sitte näin.

Nyt nööti herää

Punaposket ja nöötiläinen 4vk 2pv.
 
Synnytyskertomus:

Mentiin siis sunnuntaina 25.7 OYS:an synnyttäjien vastaanottoon käymään käyrillä. Entinen työkaveri tuli kattoon isompia lapsia ja me lähettiin miehen kans OYS:aan. N. klo 9:30 oltiin miehen kans OYS:ssa ja päästiin samantien käyrille, ei ollut synnärillä ruuhkaa. Käyriä otettiin ensin puolen tunnin ajan. Vauvan sydänäänet oli hyvät, mutta kätilö halus useamman kivuliaan supistuksen näkymään (2 näkyi käyrällä), joten katottiin käyrää vielä puolen tunnin ajan, jolloin kätilö näki, et ois vauvan sydänäänissä heittelyä - kävivät ilmeisesti liian alhaalla ja ehdotti, et jäätäisiin käynnistettäväksi jo nyt maanantain sijasta. No mehän jäätiin ja soitettiin mummo 200 km päästä lapsia kattoon, et pääsee työkaveri kotia, kun eihän sitä tiiä miten kauan meillä sillä reissulla menee.

Kätilö anto minulle sairaalan vaatteet ja vei meidät synnytyssaliin n. 11:30. Siellä annettiin peräsuiske (ja se kävi aivan järkyn kipeää... ei ole koskaan aiemmin käynyt kipeää.. eikä kätilö tehnyt mitään vaikka näki et käy kipeää!!) ja sit ootettiin toista kätilöä jatkamaan meidän kanssa. Toinen kätilö tuli ja laittoi käyrien rekisteröintivyöt sun muut paikoilleen, tutki alakerran tilanteen (3 cm auki ja 1 cm kanavaa jäjellä). Lääkäri tuli tutkimaan ja puhkaisi kalvot (lapsivettä oli vähän) sekä laittoi vauvalle anturin päähän, jotta vauvan sydänääniä pystytään paremmin seuraamaan. Omat supistukset vaan eivät alkaneet tulemaan kunnolla niin käynnistettiin tipalla (syntocinon 5 ky 10 ml/h). Tipan määrää lisättiin aika-ajoin, kun supistukset eivät vahvistuneet. Jossain vaiheessa vauvalle jouduttiin laittaan uus anturi, kun aikasempi oli irronnut.

Lopulta rupes tuleen kivuliaita supistuksia ja rupesin hengittään ilokaasua klo 16 aikoihin (miehen mukaan), kun aiemmin tuotu lämpötyynykään ei enää auttanut. Kiikkustuolissa koetin kiikuskella, ja aina välillä katottiin kuinka on paikat auenneet. Jossain vaiheessa kävi toinen kätilö laittaan magneetteja korviin ja hieroi tiettyjä pisteitä jaloissa (vyöhyketerapiaa), joiden pitäisi rentouttaa sekä viedä kipuja pois. Neuvoi miehelle nämä pisteet kans ja mies jatkoi hierontaa.. Tosin en kokenut magneeteista/hieronnasta olevan apua. Mulla kun tuntuu noi supparit ainoastaan selän puolella niin tää kätilö kysy, et oonko joskus loukannut selän. En muistanut loukanneeni niin kysy, et oonko loukannut häntäluun no sen oon loukannut lapsena talvella mäessä... murtui niin sano, et siinä on tärähtänyt myös selkä sen verta et vaikuttaa myös suppareiden tuntumiseen vain selän puolella. Jossain vaiheessa taas katsottiin makuultaan paikkojen aukeaminen, jäin makaamaan sängylle ja mies hieroi selkää suppareiden tullessa. Kätilökin vaihtui välillä klo 18:00 tuli uus kätilö vuoroon.

Lopulta paikat oli auenneet 5 cm ja kanava kadonnut, mutta se ei ollut riittävä, et oisivat antaneet pyytämäni spinaalin tai epiduraalin vaikka oli kivuliaat supparit. Kätilö pelkäsi, et synnytyksen eteneminen lopahtaa siihen. Ehdotti sitten kohdunkaulanpuudutetta ja sen otin sitten. Se kylläkään ei onnistunut vaan tuli toispuoleisena eli toiselta puolelta vain lähti kivut ja mies jatkoi hieromista ja se auttoi, mutta lopulta sekään ei auttanut vaan tuntu jopa pahemmalle.... Kokoajan hengittelin ilokaasua ja kätilö ihmetteli, et voiko supparit tulla niin tiheään.. kun edellinen loppui, toinen jo alkoi. Kivut olivat kovat ja pyysin taas puudutetta, mut ei vieläkään kätilö suostunut vaan neuvotteli lääkärin kans ja päättivät ottaa käynnistystipan pois. Mutta eipä sekään auttanut, kun omat supistukset taustalla olivat vielä järkymmät. Hengittelin ilokaasua... Lopulta kivut oli niin järkyt, et anelin spinaalia tai epiduraalia. Epiduraalia ei kuulemma suositella uudelleensynnyttäjälle ja spinaaliakaan ei eka meinannut vieläkään antaa, koska vaikutus kestää vain 2 h ja uudelleen sitä ei pysty enää antamaan. Mutta kun huomas, et en enää reagoi puheeseen (kivut niin järkyt) pyysi lääkärin antaan spinaalin. Ihana mieslääkäri tuli laittaan spinaalin ja tutki paikat olin 7 cm auki - paikat oli auenneet ihan vähässä ajassa ja spinaali laitettiin. Sitten aukeskin taivas - kivut oli poissa ja sain vähän levähtää. Sanoin miehelle, et menee nyt käymään syömässä (synnytysosaston jääkaapissa olevia eväitään), kun ei ollut syönyt aamun jälkeen. Ei raskinut jättää minua kun olin niin kipeä vaan koetti kokoajan auttaa, hieroa ja olla läsnä :heart: . Kätilö kun ei tiennyt, et mihin menee syömään, kysäs et kuinka kauas menee syömään, et ei kannata kauas lähtä... Mies oli ehkä 10-20 minuuttia poissa ja sillä aikaa oli paikat auenneet kokonaan. Kätilö tarkasti tilanteen kun mies tuli takasin ja olin kokonaan auki. Sain ruveta ponnistaan, mutta en tuntenut edes supistuksia. Käyrältä kätilö katsoi milloin supistus tulee ja sanoi.. rupesin ponnistaan ja tyttö syntyi 1 minuutissa klo 20:47 :heart: . Jännäsin, et kumpi sieltä syntyi, kun en tässä vaiheessa vielä sukupuolta tiennyt. Itellä kun oli mutu-tuntuma pojasta ja rakenneultrassa meille povattiin tyttöä. Ekan kerran nyt sit oma mutu-tuntuma petti minut ja tulikin tyttö, mutta yhtä rakas on tyttökin :heart: . Mies leikkasi napanuoraa,joka oli tosi paksu ja hankala leikata. Kätilö ei sit jaksanu odotaa ja komensi miehen pois ja leikkas sen ite!!! Istukka oli kalkkeutunut, kuten yliaikaisena saattoi arvatakin... Synnytyksen kesto 07:46, ponnistusvaihe 00:01, istukan tulo 00:12.

Jälkisuppareita ei tullut mulle vieläkään, kuten ei ole ollut aikaisemmissakaan raskauksissa. Ja olen siitä kyllä onnellinen. Riittää mulle kyllä noi toooossiiii kivuliaat synnytyssupparitkin, oli jo taju lähtä... ois varmaan lähtenytkin kohta, jos en ois spinaalia saanut.

Klo 22 vaihtui taas kätilö ja tää kätilö vei meidät sit synnyttäneiden osastolle klo 23 aikoihin, jolloi spinaalin vaikutus oli jo lakannut, mutten päässyt käymään synnytysosastolla suihkussa, kun kätilö pelkäs, et pökrään sinne... Ite kuitenki kävelin jälleen kerran synnyttäneiden osastolle synnytyssalista (kuten aiempienkin synnytysten jälkeen) ja työntelin vaunuissa vauvaa. Mies kantoi mun laukun (joka painoi ihan kivasti).
Miehen piti lähtä kotia heti osastolle päästyämme, koska vierailuaika oli jo ohi ja kellokin niin paljon. Pääsin 2 hengen huoneeseen ja huonekaverina minulla oli kiva ensisynnyttäjä-äiti.

Tässäpä tämä.. tiiä sitten saako tästä mitään tolkkua.. synnytyksessä meni täysin ajan taju... :eek:

*muoks* vauvan sydänäänt oli hyvät koko synnytyksen ajan
 
Imetyksestä Makuuleen täälläkin mielummin imetellään. nyt kun poika alkaa kasvaa ni huomaa et sujuu kyl istualteenkin paremmin :). Julki-imettämistä vierastan.. Autossa oon imettäny ja neuvolassa, mut jonkun mainitsema kaupungintalon aula vois ainakin vielä olla liikaa :D .

Olivia oih että tekiskin mieli viniä! Ei vaan millään uskaltaisi ottaa ku pelottaa et sorrun takas röökiin sen siliän tien :/ .

Hipsulle onnea pienestä-isosta miehestä :flower: !

Luputupuna meillä on lähes sama unirytmi, toimii ;) !

Missä on meidän laihiskerho? Maha on aika karsee, ja paino ei ole enää laskenut. 6kg pitäis saada pois. Vielä oon ollu niin kipeä et liikkuminen ei houkuta, mut nyt alan lähtä liikkeelle, koski tai ei.

ephs Onnea! Odotus lopulta palkittiin! :flower:

Kardemummma Tämäkin "huumeäiti" kantoi housutonta itkevää poikaansa kaupassa yks päivä. Katottiin aivan sairaan hi-taas-ti. Onneks "huumeäiti" oli kait kamoissaan kun ei jaksanu välittää ;). Painuin sit nopsaa tissille autoon ja jätin miehen hoitamaan ostokset :D.

Marta Ihana avoauto teillä kotona :heart: !!!

laura Toivotaan et tarjous menee läpi ;). me päästään ens kuun alusta muuttamaan omakotitaloon. Vuokralle tosin, mut oma rauha siinäkin on :)

Sitteristä Meillä sitterissä on olti toooooosi vähän. Ehkä 2h koko aikana. Jätkä nukkuu päikkärit yleensä sohvalla tai meidän sängyssä.

jes, ehdin lukemaan kaikki :). nyt kun tiedän missä mennään vois kirjotella omia kuulumisia. Pieni mies heräsi juuri,eli ehkä myöhemmin :)
 
Ei menny tarjous läpi.. Noh joku toinen talo sit .. :/

Hui, huomenna on ristiäiset, jännittää jo valmiiks miten poikaa kiukuttaa vai kiukuttaako..

Eilen saatiin neuvolassa rotavirus rokote, toistaseks ei muuta oiretta kun se et vaan 2 kakkaa tänään, normaalisti tulee useemmat..

Olin hurja eilen ja join muutaman siiderin, tulin ihan humalaan jo ekasta :eek: Mutta oli vain hyvää :) Ja ihme kyllä ei tehny mieli tupakkaa!
Sit meinas tissit räjähtää ku vasta aamuyöstä imetin..

Nyt sohvan nurkkaan poika kainalossa.
 
Huh! Ristiäiset ohi ja olo on kuin maratonin juosseella. Vaikka äitini oli hoitanut miltei kaiken, ihan vaan sosiaalisuus ja jännittäminen imivät kaikki mehut. Olen aivan sairaan onnellinen: kaikki meni kauniisti ja Sulo (nyt virallisesti Sulo!) käyttäytyi kuin enkeli -- nukkui koko seremonian ja esitysten ajan (kummien esitykset olivat niin itkettäviä, että sain vaivoin pidäteltyä hysteriaitkua) ja sitten söi ja sitten viihtyi miljoonan ihmisen sylissä toljotellen valtavilla silmillään. Mitä hittoa! En voi uskoa vieläkään, että mun kauhukakarani käyttäytyi noin! :heart: :heart: Olen tuhottoman onnellinen.

Muutenkin Sulo on ollut eilen ja tänään historiallisen pitkiä aikoja valveilla superiloisena. Katselee tarkkaavaisena, naureskelee ja hymyilee ja on luonnollisesti maailman ihanin vauva. Olisko meidän 6 viikon känkkäränkkäkausi vihdoin hiukan lieventymässä? En uskalla edes toivoa.. Mutta tosi paljon voimaa on saanut näistä päivistä. Ihana poika!

Lahjojen joukossa on paljon turhaa, mutta myös paljon superihania juttuja. Käsityöorientoitunut kummi on tehnyt Sulolle upean pehmolelun omin pikku kätösin, saatiin myös tosi hieno kantoliina, laulukirjoja, rahaa, musiikkia, pikku-Peltorit, Muumi-astioita, kaikkea mukavata. Ei sillä, että noilla lahjoilla olisi väliä. Parasta oli nähdä ihmiset onnellisina ja saada hehkutusta moussekakuista :D Siis että ihmiset viihtyivät ja tutustuivat toisiinsa. Ehkä liikuttavinta oli se, että äitini ja isäni uusi vaimo hääräsivät ja tiskasivat yhdessä ja kaikki menneet katkeruudet unohdettiin ainakin tän päivän ajaksi. Sulo yhdistää sukua :heart: Ihana tietää, että kaikkia synttäreitä sun muita voidaan juhlia kaikki yhdessä, eikä henkilösuhteita punniten ja vaivaantuneisuutta peläten. Mahtavaa!

Tämä onnellinen neito kuittaa tältä erin!
 

Yhteistyössä