Heinäkuun Hurmaajat 2010

Pai Miekii täällä kummastelin miten hiljasta on palstalla ollut, mutta ei hätää, mie kirjottelen joutavan päiväsyyksiä muidenkin puolesta:LOL: nukkuminen/valvominen meillä poju nukkuu oikeestaan vaan öisin ja päivisin nukkuu jotain max 1h pätkän, eli suuren SUUREN osan päivästä on valveilla... Yöt menee sitten 6-8h unilla, syöttö ja unta vielä 1-3h... Tosin tänään kun sai aamulla tuttelia aamuruuaksi ni nukkui kauppareissulla sellaset 4h (pelkällä rinnalla ei siis enää saa unta eikä muutenkaan ole pitkään kylläinen:'( )
menkat/tulehdus miula oletettavasti kans alkoi menkat kun 3 viikkoa kesti jälkivuoto, sit pari viikkoa ola "kuivempaa" ja sitten alkoi taas vuoto ja ite epäilin menkoiksi, mutta lääkäri oli vähän niin ja näin, että olisko sittenkään menkat... Ja nyt vuoto rupee loppumaan taasen (1,5vko kesti) mut vieläkin koskee ja juilii alamahalle, mutta lääkärin mukaan ei näkynyt merkkejä tulehduksesta ja kohtu oli normaali... Jäi kyllä vähän kalvaamaan, että onko sittenkin jotain pielessä, että jos ei lääkäri huomannutkaan jotain täheellistä. Ajattelin nyt vielä seurailla tän vuodon loppuun miltä näyttää ja jos ei kivut lopu ni kyllä menen uudelleen lekuriin... Mut siis kait se on mahdollinen vieläkin se tulehdus..tai kertokoot joku viisaampi miten aisia on??

Hirmusen kasan olen pyykkiä saanut kasattua tämän päivän aikaan ja huomenissa niitä olis tarkotus pestä.. Ja samalla ajattelin katella pojulle pieneksi jääneitä vaatteita ja laitella niitä pois (ja lajiletta niistä vielä omat ja lainatut) ja sitten vielä tehdä inventaariota siitä mitä kokoa meillä on ja minkä verran. Olen nimittäin näitä ostamiani (ja saamiani) vaatteita levitellyt nätistä ympäri taloa ni huomenna olis tarkotus ne paikannollistaa.. Onnistuu ku mies on kotona, pojun kanssa jos oltas kahelteen ni ei tulis kysymykseenkään!!!

Eiköhän tässä taasen ole kirjoteltu tällasia ei niin järkeviä asioita ni joutaa nukkumaan|O
 
Hei
tulin kyselemään että pääsisinkö liittyyn teiän heinäkuisiin? Olen tuolla kesäkuisissa kun laskettuaika oli jo kesäkuun puolenvälin jälkeen, mutta pikkuinen akka :heart: päätti saapuakkin heinäkuun alussa..
En ole kuin kerran kirjoittanut sinne puolelle, kun kumminkin kuukausi tai yli eroa kumminkin vaaveilla, vaikkei paljoa olekkaan.
Me asustellaan Espoossa, ja tällä pikkuisella akalla on 1½v isoveikka :heart:
Päästäänkö mukaan porukkaan?? :) :)
SisunJALillinÄiskä
 
Mukavaa sunnuntaita heinämammat! Mun osalta palstahiljaisuus johtuu osaksi siitä, ettei tämä damn palsta toimi ikinä... Grr. Lisäksi oon puhelimen armoilla netin suhteen kun työnantajan maksama netti katkes eilen ja unohdettiin hommata uusi!

Tervetuloa mukaan SisunÄiskä! Aina mahtuu jutustelemaan. :)

Rae Toivottavasti sulla ei kuitenkaan olis tulehdusta. Kannattaa kyllä käydä uudelleen lääkärillä, jos ei pian lopu vuoto. Menisin itse varmaan ihan gynelle näytille. Mulla on muuten tehnyt ihan hillittömästi mieli sipsiä ja dippiä siitä perjantaista lähtien kun sä söit niitä. :D Meidän pitää tehdä nyt sopimus, ettei kukaan enää puhu herkuista mitään. Muuten oon ainakin itse kohta isompi kuin raskauden lopussa!

Täällä koettiin viime yönä pienoinen ihme kun tyttö nukkui 22.30-04.30. En ole osannut edes uneksia kuuden tunnin uniputkesta ennen tätä! Nyt neiti nukkuu partsilla, kohta kaks tuntia vedellyt hirsiä. Sais kohta herätä syömään ennen kuin mun rinnat poksahtaa...

Seksistä on ollut juttua ja oma mielipiteeni on, että parempaan suuntaan on mennyt synnytyksen jälkeen. ;)
 
On ollut vissiin ihmeiden yö viime yönä :) Poika söi 19.30, nukahti 21.30 ja seuraavan kerran söi 3.30, tosin vähän kitisi yhdeltä. Liekkö jotain vaikutusta et eilen ei saanu disflatyliä, kokeillaan nyt hetki ilman kun tuntu et ei tuu pieruu ollenkaan tai se on tosi tiukassa, nyt pylly pörisee :D

Meilläkin loppu torstaina mummoilu ja hyvin suju :)

Nyt telkkarin ääreen...
 
ihan nopee yhdel sormel näppäilen, varpaat viihdyttää poikaa ja toinen käsi pitää rintapumppua - täällä yritetään kasvattaa maitomäärää, että päästäis korvikkeesta eroon, vaikken sitä vastustakaan. haluun vaan tietää, et saatasko maidot nousuun. ja sit pääsis purkkien roudauksesta eroon. saapi nähdä :)

pai80
mullehan tuli kohtutulehdus, synnytyksestä on nyt jotain päälle 7 viikkoa, muistaakseni, ja antibiootit sain nyt torstaina jälkitarkastuksessa. eli on vielä mahdollinen. tekee aika kipeetä alavatsaan esim kävellessä ja ihan paikoillaan ollessakin tuntuu. yks aamu sain kaksinkerroin kävellä, kun niin veti kipu kasaan. ei kivaa, mutta siedettävää kyllä :)

nyt valmistautuu, mennää mun pikkusiskon synttäreille, neiti täytti 10v!
 
Eilen oltiin koko poppoo Babyboom & Kidz- tapahtumassa, kun oli ilmaset liput. Isommille muksuille ois ollu enemmän touhua siel, nyt ei hirveesti ollu meille siellä juttuja... pikkumies nukku koko messut, syötin pojan sitten autossa (imetys onnistui hyvin, jee =) ) ja jatkettiin lauantaipäivän viettoa kaupungilla hengaillen... ja pikkumies veti vaan sikeitä vaunuissa. Arvatkaa vaan olikos eilen illalla sitten pojalla pieniä nukahtamisvaikeuksia, kun nukku tuolta 8.30 alkaen aina tonne 16 saakka (poislukien imetys puolen päivän aikaan), normisti vetää päivisin max 2 tunnin päikkärit, jos ollaan vaunuilemassa. Ja muuten ottaa pieniä torkkuja. Niinpä sitten oli vielä eilen puoli 2 aikaan yöllä silmät pyöreenä ja virkeenä ku mikä... yöunillahan ollaan normisti siinä klo 23 aikaan. Ettäpä ei passaa antaa ihan noin paljoo nukkua päivisin tai on ne vähäisetkin unirytmit sekaisin... :rolleyes:

Kohta täytyykin lähtee ulkoilee... liikaa taas tullu herkuteltua, blääh. Ei ne kilot karise kun vetelee pitsaa ja kebabia... ja syö suklaata :kieh:

niin ja tervetuloa mukaan SisunÄiskä :) Tänne vaan mukaan turisemaan!

Ootan kyllä innolla perjantain jäkitarkastusta, haluu kuntoilee kunnolla ja silleen :) Sektiohaava on kyl parantunu hyvin, lievää arkuutta viel alavatsalla mutta muuten ok. Ja keskiviikkona tää mamma pääsee kasvohoitoon, ou jee :D

Jos sitten taas syöttöhommiin, moimoi :wave:

retuli ja önni-poika 5 vkoa 1 vrk
 
SisunÄiskä Tervetuloa

Olivia Joo ei pitäs herkuista puhuu ku heti tekee mieli eli miun puolesta ollaan vaan puhumatta:D

Helise Oliko siula mitä muita oireita siitä kohtutulehduksesta kuin tuo kipu? Millä perusteella huomasivat sen jälkitarkastuksessa? Tosiaan miula nyt näkyy vuoto loppuneen, mutta kivut alavatsalla jatkuu edeleen... Varmaan pitää käydä ihan oikeella gynellä jos ei kohta lopu...kävin nimittäin ihan normi terveyskeskuslääkärillä jälkitarkastuksessa...

Oon tänään hyörinyt ja pyörinyt noiden vaatteiden kanssa ja LOPULTA olen saanyt järjesteltyä kaikki vaatteet koon mukaan pahvilaatikoihin (vielä isot vaatteet siis) ja laitoin vähän uusia vaatteita tuohon pojun vaatelipastoon..vielä on jonnii verran 56cm käytössä, mutta nyt ihan kylmän viileesti laitoin pois nuita 56cm vaatteita vaikka mahtuuvat vielä päälle..kun ovat olleet sellasia mitä ei juuri ole käytetty ja yritän miehän saan nuita pienimpiä vaatteita mahtumaan tuolle pojulle vaikka sitten vielä kun se on 65cm:LOL: et ei varmaan toinna jäädä odottelemaan että jäävät kunnolla pieniksi...

Poju on taas tänään saanut tuttelia (miehen toimesta taas vähän liikaakin) ja tyytyväisenä nukkuu nyt turvakaukalossa (ei muuhun nukahtanut), on vedellyt sikeitä varmaan 2 tai 3h jo... Ja eipä tissit taaskaan tunnut edes yhtään täysiltä, ihan normaaleilta lutteroilta..vaikka miekii olen yrittänyt nyt imetyksen jälkeen pumpulla maitoa "tilata lisää".. Yölläkin heräsin (siis ihan spontaanisti) viiden aikaan ja sitten päätin kokeilla pumppailla vähän maitoa jos se lisäis sitten sitä maitomäärää.. Normisti en olis antanut tuttelia nyt kun olen kotona, mutta en olis millään saanut nuita vaatejuttuja katottua jos olisin vain imettänyt..ja näitä tallasia mahdollisuuksia kun mies on kotona poikaa vahtimassa on niin vähän, että ne vähäiset pitää käyttää hyväksi:D

Juups vaan lähetäänpä vilkuilemaan mittee se poju tuolla sanoo, josko heräis jo maitohörpylle

Rae ja V 6vko 5pvä
 
Helou kaikille! me sanoimme toisillemme tahdon 1.9.2010 maistraatissa ihan kahden kesken, kummitäti hoisi vauvaa sen aikaa.. Avioliittomme siunataan sitten ristiäisissä. Olisimme muuten silloin menneet naimisiin mutta kun kastejuhla järjestetään norjan puolella niin suomalainen pappi ei saa vihkiä norjassa joten siksi näin. Tilaisuus oli ihana ja maistraatin vihkihuone kaunis,kukkia ja kynttilöitä :) Päiväst jäi ihanat muistot :heart: Kastejuhlaa vielä odotellessa..

Meillä kans tapahtui ihme,tyttö nukkui toissayönä 5h putkeen, klo 24 syötin ja seuraavan kerran 05.00 ja sit sängystä noustiin 9.30.. Uskomatonta :D Tuohon voisi vaikka tottua... Tosin olin koko päivän väsynyt kun nukuin vähän liikaa.
 
Täällä ollaan kuumeessa yhä :( olo tuntuu menevän pahemmaksi koko ajan. Onneks poika ja mies ovat pysyneet terveinä. Eipä täsä sitten enempää tällä kertaa, pitää komentoida juttuja kun olo on parempi.
 
Onnea, JaKa!

Meillä on ollut raskaat pari päivää, kun Sulo päätti alkaa syömislakkoon. Pelkkä rinnalle nosto aiheutti mielettömät rintaraivarit. Ekana päivänä hylki vain oikeaa tissiä, eilen kumpaakin. Olin aivan paniikissa ja romuna. Sain kyllä syömään lopulta mielettömän kirkumisen ja hämäystaktiikoiden johdosta. Mutta eka suunniteltu bileiltani jäi eilen kokematta, vaikka oli olutputelit ostettu, uus musta tunika odotti henkarilla ja ootin NIIN paljon, että olisin päässyt tuulettumaan. Lopulta en pystynyt lähtemään ja jättämään vauvaa ja korvikepulloa kotiin.. Olin niin huolissani syömättömyystilanteesta, vaikkei Sulo mihinkään nälkään ollut kuolemassa.. Kyllä harmitti ja kiskoin marttyyri-itkut kehiin.

Tänään tilanne vaikuttaa jo paremmalta. Äsken syötiin jo ihan normaaliin tapaan, huh. Raivarien syy jäi mysteeriksi, googletuksen perusteella tässä iässä (2-3kk) nää on tyypillisiä, kun vauvan maailma muuttuu urakalla. Ja kyllähän sen muutoksen tossa lapsosessa huomaakin: alkaa oleen ihan eri tavalla maailmassa kiinni ja tarkkaavainen.

En ehdi nyt kirjoittaa enempää, mutta huomenna starttaa syksy! Mies palaa töihin ja nyt sitten leikitään kotiäitiä koko syksy. Mua jännittää!

Kuulasta viikkoa kaikille! Solnushkan poitsun nimeä täällä jännäillään! Ja muitakin kastettuja/nimettyjä!

t. nimihullu-kardemummma
 
Menipähän taas viikonloppu hujauksessa.

Tänään käytiin kirpputorilla pyörimässä. Löysin pojalle vanuhaalarin 50 centillä ja haalarin 5 eurolla. Hyviä löytöjä siis kerrankin :)

Poika on ollu ihan tyytyväinen, mitä nyt nälkäänsä känisee vähän väliä.
Täällä on päästy rintakumeista eroon ja nyt on sitten rinnat ihan törkeen kipeenä ku poika imee niin hirmusella tahdilla ja voimalla. En tiiä mikä tähän auttais. Jos ei imettäis joka nälkään vaan antais välillä korviketta, mut siitä seuraa sitten se et alkaa taas tissit räjähtää. En tiiä oisko sitten välillä lypsäminen lempeämpää kun noi pienet ikenet ?

Mä pääsen huomenna kampaajalle, viimeks joskus helmikuussa käyny. Sen jälkeen leikannu vaan ite otsista ja kerran sävyttäny.

Nyt vielä hetki BB 24/7:aa ja sitten nukkumaan.
 
Huomenissa pitää kyllä jotain tehoimetystä taas harrastaa.. Tänään vaan muutaman kerran tissiä tarjonnut kun nyt illastakin käytiin kylässä ni siellä poika sai tuttelia ja kun tultiin kotiin ni pieni mies jo nukkui... Pumpata yritin ja varmaan 35min pumppailin ja hurjat 70ml (yhteensä) sain tisseistä tulokseksi.... En tiijä auttaisko täälläkin jos pääsis nuista rintakumeista eroon... Pitää tuo pojan sammas hoitaa ensin ja sen jälkeen katella, josko tarjois tissiä ilman lisähärpäkkeitä... Vaan kyllä rupee pikkuhiljaa olemaan mieli sellainen, että jos tuo imetys loppuu ni en mualiman loppuna sitä pidä... Nyt on tullut huomattua miten paljon tyytyväisempi poju on kun saa oikeesti massun täyteen tuttelia, vois avata miulekkin päiviin vähän erilaisuutta jos poika nukkuis päikkäreitä (kuten tuttelin avulla tekee), saattas ehkä pystyä oikeesti tekemään ruokaa, siivoilemaan yms ilman, että siihen menee koko päivä kun pojua pitäs olla koko aika syöttämässä... Mutta huomenna tiedossa tehoimetystä ja katsotaan taas siitä eteenpäin:p
 
Moikka taas!

SisunÄiskä tottakai joukkoon sopii :)

JaKalle kovasti onnea :flower:!!!

Täällä vaihdettiin Jekovit-tipat Gefilus d-tipoiksi. pakko ihan kysyä, että onko nämä nyt niitä "rela d-tippoja" , kun ainakin täällä apteekissa väitettiin ettei sellaisia edes ole :rolleyes:
No joo pikkukylän pikkuapteekki, mutta silti.
Pojalta loppui vatsanväänteet kuin seinään. Yöllä sitten tuli niin hirveät maitoykät, että nyt pesukoneessa on peitoista lähtien vuodevaatteita. Sijauspatja meni myös pesuun (oli muutes loistava hankinta tuo s-patja- muutenhan nyt ois koko pinniksen patja lainehtinut). Voin vaan suositella hankkimaan, jos jollain ei vielä pinniksessä ole- hintaa oli täällä Prismassa ~reilu 10€.
Mitenkäs muilla on mennyt tippojen muutos?

Meillä on myös sysipimeää iltaisin. Mulla on monesti otsalamppu ainoana valona. Täällä ei myöskään ole mitään katuvaloja. Joskus muistan nähneeni vaunuihin sellaisen heijastinsysteemin, joka pujotetaan vähän niin kuin sadesuoja yms.

Ehkäisystä ei vielä ole harmainta aavistustakaan. Pillerit taitavat olla poissa laskuista, kun 2 kertaa olen niiden aikana raskautunut :) - alkujärkytyksen jälkeen onnellisesti.
Kierukka taas ei sovi runsaiden menkkojen vuoksi, paitsi hormoni-sellainen. Plääh. On tainnut tulla jotain uusiakin e-juttuja. Pitäisi vaan ottaa selvää.

Löysin ristiäisiin kivan tunika/mekon. Vähän se kyllä on hippityylinen, mutta sopii mulle hyvin. Kenkiä en tosin oo uskaltanut sovittaa vielä jalkoihin. Turvotus on kyllä jo poissa, mutta silti...
oon ulkonakin käyttänyt niitä 43 koon feikkicrokseja, joilla kuljin koko kesän. Nyt ne popot jo hölskyy kunnolla jalassa :LOL:
Vaikeaa uskoa, että jopa ne oli kesällä niin uhkitiukat kengät, että välillä ei menneet jalkaan :eek:

Mutta nyt tän mamatsun tarttee mennä lämmittämään leivinuunia ja hellaa. Pitäis raahata polttopuitakin tupaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

T: luputupuna
 
Pai Mulla oli kans alussa kipeet tissit kun rintakumit jäi pois, mut pari kertaa päiväs pistin bebanthenia nii rupes helpottaa

Mies lähti tänään 2 kk loman jälkeen töihin ja koitanki miettii et miten rupeis näitä päiviä kuluttamaan, poika nukkuu just pikkupäikkäreitä sylissä :) Vaan eiköhän nää päivät ala tästä kulumaan, enää ööööööö.. 6 tuntii niin mies tulee :)

Laura ja Matias 10 vko 2 pv
 
JaKa Onnittelut täältäkin naimisiinmenon johdosta:hug:

Ja on ollut puhettä siitä miten on pimeetä.. Juu pimeetä on täälläkin korvessa..lähin katuvalo on tuolla kylällä ja sinnekkin on yli 15km matkaa.. Ei kyllä illan pimetessä pahemmin hotsita mennä enään ulos

päivien kulumisesta Jotenkin ne päivät vaan menee aamusta iltaan ja vaihtuu aina seuraavaan..Miekin olen ollut n. 6vko täällä pojun kanssa ihan keskenämme ja niin ne päivät vaan menee..en väitä että hirveesti olis mitään tekemistä, mutta on tää nyt hauskempaa kun odotusaikana olla päivät yksin kotona

Lenkkeilyn vois pikkihiljaa alottaa, mutta luonnonvoimat on sitä vastaan, täällä sataa taas vettä: / No aika toisaalta tekosyitä, mutta enpä kehtaa ihteeni mennä tuonne kipeyttämään kun ei ole sadevaatteita...

Rae ja V 6vko 6pvä
 
Täällä kans mies palasi töihin 2kk loman jälkeen, itseä kans jänskättää!!! Kohta lähdetään Oliverin kans kaupunkiin kummitädille eli mun siskolle, päästään yhdellä bussilla ja vielä ilmaiseks, ihan kiva!

Mulla vieläkin tuo vasen rinta vaivaa josta imettiin piikillä, yritän juuri soittaa ja varata huomiseks uutta ultraa, hemmetti!
Öisin rinnat niin täynnä ja kipeät et en pysty nukkumaan kun selälleen :(

Taas poitsu nukkui 22.30-02.20 ja sit sen jälkeen tunnin välein, en tiedä miksei nuku enää sen jälkeen kunnolla...syö tietysti aika lyhyitä aikoja.

ke neuvolalääkäri pojalla, saa nähdä paljon on tullut pituutta!

Aurinkoista maanantaita ja tere tulemast sisunäiti!

Fiinukka ja Oliver 7 viikkoa:heart:
 
Niin tulipa meidän yöstä vielä mieleen, että eilen illalla poju enenmmän ja vähemmän nukahti tuolla klo 22 josta nukkui 4.30, oli rinnalla 45min:)O!!!!!!!) Jonka jälkeen nukkui klo 8, sai 70ml pumpattua maitoa pullosta ja sitten herättiinkin jo klo 9.. Hyvä yö muuten, mutta tuo imetysmaratoni ei paljoa hotsittanut:| Vaan tulipahan imetettyä siihen "tehokkaaseen" aikaan:D
 
Onnea JaKa!!

Alkaa univelka painamaan kohta jo aika lailla..öisin saa nukuttua yhteensä ehkä noin 5 tuntia, nekin tietty pätkissä. Huh, jospa tuo neiti edes jossain vaiheessa nukkuisi paremmin.

Mulla on torstaina jälkitarkastus. Vuoto loppui about viikko sitten, mutta eilen alkoi taas ja on nyt rusehtavaa. Onkohan nyt sitten mullakin kohtutulehdus. Tosi kiva:( Mä olen jo yhden antibiootti kuurin syöny rintatulehdukseen ja saana alko jo siitä hylkiä tissiä, kun lääkkeen maku tulee maitoon. jätin sen kuurin kesken...

Kardemumma Tosi harmi, että bileilta jäi kokematta, mutta ota uusi yritys myöhemmin=) Sulo ei ole ainoa raivarien saaja tissillä, meillä on sama ollu jo pitempään. Joskus menee puolitoista tuntia imettäessä, kun välissä on itkuraivareita, tissin repimistä, itsensä vääntämistä, yms. lopulta saa kuitenkin syötyä. Mutta noi ei ole kivoja kummallekaan ja olen muutaman kerran sortunut korvikkeeseen, kun on ollut esim. lähdössä johonkin ja ei ole paria tuntia ollut aikaa imetykseen.
Yleensä imetys sujuu hyvin, mutta kyllä tuo raivari homma on jotakuin kerran päivässä ainakin.

Nyt vois kyllä mennä ite aamupalalle, kun Saana tais nukahtaa ainaki hetkeksi=)
 
Aamupäivää... Ja haukotus.

pohjoisen taika Täällä on kans ihan jyrän alle jäänyt olo viime yön jäljiltä. Syötöt meni normaalisti 2-3h välein, mutta eka syötöllä vaihdettiin kakkavaippa ja silmät ristissä kiinnitin kertiksen niin huonosti, että se oli auennut ja klo 05 koko vauva ja sänky oli ihan pissassa. Siinä siivoillessa menekin sitten yli tunti. Otin tämän merkkinä siitä, että nyt alkaa yökestoilu. :D

JaKalle suuren suuret onnittelut rouvautumisen johdosta! :)

Pai Rinnat tottuu tosiaan nopsaan imetykseen, joten kipu ei kestä kauhean monta päivää. Lansinoh voidetta saa apteekista - tosi hyvä eikä tarvi pestä pois ennen imetystä. Tosin on vähän kallista. Kiva, että oot päässyt eroon rintakumeista!

Mulle tuli tosi kurja fiilis kun kardemummma ei päässyt juhlimaan lauantaina. :( Jotenkin se uusi musta tunika hengarissa suretti mua :) Toivottaasti pääset pian ulkoiluttamaan tunikaa! Ja tosiaan, täälläkin neiti raivoaa rinnalla epäsäännöllisen säännöllisesti. Onneksi ei ole vielä totaalilakkoa tehnyt.

danalle pikaiset paranemiset täältä! Onneksi siellä mies ja vauva ovat terveinä.

toka taisi jutella Flamingon vauvakinosta? Kuulostais hauskalta. Mikähän leffa siellä on?

Onko muuten kukaan jo ollut lentokoneessa vauvan kanssa? Suunnittelen lentäväni Ouluun tässä joku viikko. Lento on niin lyhyt, ettei sen sujuminen huoleta, mutta tuo tavaramäärä on kauhee! Mun pitäis kai ostaa myös matkarattaat, kun noita meidän Emmaljungia ei kyllä voi ottaa koneeseen. Ruumaan ei mahtuis mitään muuta!

Nyt päikkäreille kun vauvakin nukkuu...

Olivia & Rinsessa 2kk + 1 pvä
 
Tervetuloa SisunÄiti!

Meillä on viikonloppureissu takana, ja poika nukkui todella hyvin kun ulkona oltiin. Poika valvoi lähes koko perjantain, kunnes klo 17 nukahti kaukaloon, kun lähdettiin ajamaan kohti Mikkeliä. Jos syömisiä ei lasketa niin seuraavan kerran poika oli hereillä lauantai aamuna klo 06-07. Tämän jälkeen poika nukkui ulkona vaunuissa toppapuvussa parilla syötöllä klo 17 asti. Ilmeisesti ulkoilma todellakin väsyttää. Tuon 24 tunnin aikana poika valvoi siis vain tunnin. Tietysti syömiset tuohon päälle, mutta ne hoidettiin 15 minuutissa, ja niiden jälkeen nukahdettiin saman tien. Eikä syömisiäkään montaa kertynyt.

Pohjoisen Taika todellakin kaunis nimi on teidän tytöllä. Onnea siitä hänelle!

Meilläkin nimiäiset on lauantaina ja oikeastaan kaikki valmistelut on tekemättä. Edelleenkin mietin jotain hauskaa tapaa kertoa nimi. Tridian, mikä se mainitsemasi nimiristikko on? Kuulostaa kivalta.

Vihreästä kakasta oli ollut puhetta. Kuten loppuviikosta jo kirjoitin niin meillä on nyt viikon verran jo ollut kaikenlaista kakkafestivaalia. Myös ihan ruohonvihreä kakka on todistettu. Nykyään osa kakasta on jo ihan normaalin oloista muuten, mutta oikeastaan kaikki kakka haisee edelleen pahalle. Ja kun aiemmin kakka ei musta haissut erityisen pahalle ollenkaan. Niin ja lähes joka vaipassa on edelleen kakka, tänäänkin jo kolmet kakat on tehty. Äidin mielestä se entinen kerran päivässä oli paljon kivampi, mutta terkkari tosin sanoi, että voi olla, että poika on muuttanut kakkaamisrytmiään tiheämmäksi :O Huh huh.

Saga ja poika 8,5 vko
 
Wuhuu parempi olo nyt! Eilen oli kuumetta viel +39, mutt nyt ei ollut kuin vähän päälle 37 eli kiitos panadolin keksijälle. Toivottavasti ei enää nouse uudestaan. Kurkku ja suu on vieläkin kipeät, pääasiassa nesteruokavaliolla menty useita päiviä. Tuntu, että kuumeessa maidon eritys vaan lisäänty, johtuko lie elimistön korkeammasta lämpötilasta. Piti viime yönäkin kolmesti käyä lypsään rintoja tyhjemmäksi.

Piti tehä paniikki raskaustesti aamulla, luojan kiitos se oli negatiivinen! Alko pelottaa, että ehkäisy on pettänyt, kun pahoivointi on palas kuvioihin, tulin siihen tulokseen, että pillerit on pahoivoinnin lähde.


Kardemummmaa: Harmi, että sun bileilta meni pilalle :( toivottavasti saat uuden mahollisuuden pian!

Pai80: Onnittelut rintakumien eroonpääsyn johdosta! nänneillä menee vähän aikaa tottua paljaaseen imuun, tsemppiä!

JaKa Onnea!

Rae89: Täällä ois kova into lenkille, mutta kunto ei vielä salli :/ Ja kohta ei varmaan kerkiä, kun pitää alkaa pakkaan tavaroita, kattelinkin meän uuden kotikaupungin kuntosalittarjontaa, niin huomattavasti halvemmat kuntosalihinnat siel ku tääl Oulussa :) Meillä poika kans viihtyy hyvin reissun päällä, jos ollaan usiampi tunti kaupungilla, niin se tietää, että yöllä nukkumaaan meno meneen myöhään.

Ruoka kutsu kävi, moi!

Dana88 & Apsi
 
Täältäkin kuulumisia...yöt mennään edelleen 20-05 (06) unella..eli tosian hyviä pitkiä pikkunen nukkuu. Parhaillaan tuon 10 tuntia putkeen!=) Itellä rinnat täyttyy vaihtelevasti yöllä...välillä on ihan tuhannen täynnä ja välillä ihan tyhjän tuntoset. Tuntuu silti, että tuo maidon tulo on alkanu väheneen..mutta no panic, kohta tulee se 3 kk jo täyteen ja se oli mun tavoitekin imetyksessä. ELi kaikki sen yli on sitten plussaa!! Ihan ekaa kertaa kokeiltiin eilen Tuttelia..ja ei tullut mitn vastavaivaa tai muuta ongelmaa. Aletaan pikkuhiljaa tyttöä totutteleen pulloon ja korvikkeeseen..ja tosiaan viim. kun se 4 kk tulee täyteen siirrytään sitten pois tissiltä.

Mies on nyt isyyslomalla...ihanaa!!!:heart: ja sen jälkeen taas 3 vkoa töissä ja sit taas viikon meidän kanssa kotosalla. piristää kovasti!!

Mukavat on nyt ilmatkin..taitaa olla kai 17 ainaski lämmintä. Käväsin salilla ja on se kiva päästä päivälläkin vähän treenaan, kun mies kattoo tyttöä!!

Viikon jatkoja!!

Sannuliini ja Emma (kohta kai 2,5kk):heart:=)
 
Kiiti että pääsin porukkaan koitan aina silloin tällöin käydä juttelemassa ja kommentoimassa, miten aina vaan ehtiikään :)
Nyt on esikoinen päiväunilla vaan kai kohta heräilee.. Lilli seurana sitterissä, vaan koko ajan on vähän kätisevällä tuulella, en tiedä onko tulossa kipeeksi kun esikoisella toi kauhee räkätauti ja yskää, kuumettakin oli päivän tai pari viime viikolla.. Itekkin vähän kipee fiilis, mut eipä voi mitään kun pitää kumminkin muikeloitten kans jaksaa ja kämppä pitää asuttavassa kondiksessa :kieh:
Ootteko vielä ehtineet miettiä et miten kauan meinaatte kotona olla vauvan/lasten kanssa?
Mä ennen esikoisen syntymää (jäin äippikselle joulukuussa 2008) olin varma et lähden takas töihin samantien kun vauva vuoden ikäinen ja sit tulis taas nopee raskaaksi ja jäisi uudestaan.. Mut eipä sitä mitenkään pystynytkään laittaa niin pientä hoitoon, eikä töihin palaaminenkaan tuntunut tärkeimmältä vaikken mikään kodinhengetär ole. :D Ja niin sitten päädyttiin siihen että toinen saa tulla melkein heti perään ja nyt oon ajatellut näiden kahden kanssa et jos vaikka pystyisi olla kotona siihen asti kun Lilli täyttää 3 vuotta. :) Kun sithän ne rahahanat menee kiinni :D:D Niin paljon kun kotona ollessa tienaakin... :mad: Mut toivon et pärjättäis niillä kodinhoidontuilla ja espoolisillä jne...
Joku puheli vauvakinosta, onko jollain kokemusta että miten on kahen lapsen kanssa käydä? Mä olen miettinyt et ois kiva käydä :)
Onko täällä muuten Espoolaisia tai Helsinkiläisiä/Vantaalaisia äitejä?
Minkä nimisiä teiän vauvelit ovat? Joittenkin nimiä jo näinkin kun luin.. :) Meillä siis Lilli, täytti lauantaina 2kk ja isoveli Sisu on 1v6kk :heart::heart: Ja meillä ristiäiset vasta lokakuun lopussa kun en vaan vielä jaksa...:headwall: siinä on kumminkin omat hommansa. Mut pitää mennä kun isompi muikelokin kohta herää ja pitää pesukonekkin vielä pistää päälle.
Mukavaa viikkoa :):)
 

Yhteistyössä