Heinäkuun Hurmaajat 2010

Pai80 Kokeileppa antaa vetttä. Meillä oli alussa kakkaaminen tosi kova prosessi Jennalle ja oli tuskaisen oloinen. Sain ohjeen antaa 10-20ml vettä päivällä ja niin ollaan tehty jo yli kuukausi ja kakkaus onnistuu hienosti päivittäin. Se toimii aivan kuin meillä aikuisillakin eli nesteyttää kehoa. Suosittelen lämpimästi!! Nyt kun teillä on ollu kakkalakko niin antaisin 20ml kerralla. Jos teillä syödään jo kiinteitä niin voit sekoittaa luumusosetta ja vettä lusikallisen. Jotkut neuvolatädithän eivät suosittele vettä siksi etteivät uusiavuttomat tyypit täyttäsisi sillä vauvansa vatsaa.
Tsemiä tilanteeseen!
 
Täällä menee noin 2 dl korviketta päivässä rintamaidon lisäksi... saa vähän lisää aikaa muulle touhuumiselle (kotitöille, ulkoilulle, jumppailuille ym.) tai sitten ihan vaan yhteiselle puuhastelulle pojan kanssa :) Meillä kun nuo imetyshetket kestää aina niin kovin kauan, ja ne tapahtuu yleensä 15-60 min välein... mutta hyvin ollaan jo tänne asti pärjätty tuon imetyksen kanssa, se kun alussa tuntui aikamoiselta tahmoamiselta!

Önni-poika tahtoo kovasti jo nousta yläilmoihin :) Hereillä ollessaan ei viihdy makuullaan kuin tovin, tahtoo nähdä ja sylissäkin punkee väkisin istumaan. Ollaan sitten annettu ihan istuskella sylissä, kun ei muuten viihdy... ja hirvee riemu on aina, kun pääse ponkaisemaan jaloillaan ylöspäin. Vekkuli kaveri :heart:

Hug , meillä ainakin näyttäis siltä että Pampers-merkki ei sovi... aiheutti ihan kauheen punoituksen ja ärsytyksen pyllyyn, kun kokeiltiin sitä pari vuorokautta. Ja johan loppui punoitukset, kun vaihdettiin takas Liberoihin. Pari avaamatonta pakkausta ois vielä Pamperseja (ostettiin tarjouksesta Sittarilta) eli menee vissiin lahjoitukseen ne, jos ei uskalleta niitä enään kokeilla...

Mukavaa viikonalkua kaikille, toivottaa retuli & Önni-poika 2,5 kk

ps. Iskä osti muuten pojalle pienet kuulosuojaimet :D Päästään siis käymään jäkismatseissa, jihuu!
 
Viimeksi muokattu:
Dalailama Huomasin itsekkin, että silloin kun maito alkoi vähentyä söin huonosti. Nyt olen taas parantanut syömistä mutta ei ole vaikuttanut maidonmäärään.
Pitäisköhän minunkin hakea sitä imetysteetä. Haluaisin tuon maidontuotannon sellaiselle tasolle ettei korviketta tarvittaisi. Ei siinä muuta mutta tutteli vie kakan. Sitten sitä ähistään. Rintamaidolla kakka oli "sujuvampaa". Ja sitten kun se tulee niin sitä tulee ihan älyttömästi :D

Nennulainen Meillä on myös sama homma, nukutaan lyhyitä unia. Rattaissa AINA se 30 min ja sitten alkaa huuto. Eli kärrylenkit ovat lyhentyneet. Tuntuu, että parempi pysytellä kodin lähellä kun nykyään tulee huuto autossa, rattaissa, kantorepussa.
Toivottavasti teidän uus asunto on kiva. Onko seutu ennestään tuttua?

Rae89 Meillä poika kääntyi 2,5 kk kerran eikä sen jälkeen ole kääntynyt. Kyljelleen käntyy hienosti, aina kun aletaan syömään makuulla. On ilmeisesti niin nälkäinen, että kääntyy itse jo valmiiksi ennen kun ehdin itse :)

Näköjään kirjoittelen täällä enemmän kuin tuolla kesäkuisissa. Häätäkää pois jos häiritsen :D

Hug Toivottavasti ei tule rokotteista ongelmia. Meillä tosiaan niiden jälkeen elämä on ollut hankalaa :( Poika on hyvin itkuinen.
 
Heissan mammat,

Ei meinaa tulla kirjoittamisesta mitään, kun neiti on kiukkuinen kuin ampiainen. Eilen nukkui ekat päikkärit vaan tunnin ja toisia torkkui autossa, joten tänäänkin vielä maksellaan noita univelkoja!

dalailama Minkä merkkinen sun käyttämä imetystee on? Juon itse muistaakseni Weledan teetä. Mietin, että onkohan noita useampia merkkejä. Tää on jokin saksalainen sekoitus. Juu, ja tosiaan tuntuu, että vettä saa olla kittaamassa koko ajan, että tulis maitoa. Onhan se tietty ihan loogistakin, ettei maitoa voi kauheesti tulla jos on kroppa kuiva. Varsinkin kun käyn jumppaamassa tai lenkillä, niin pitii muistaa oikein vesitankata.

Saan tytön kantoliinasta heräämättä niin, että siirrän liinat sivuun, tuen vauvan selkää kädellä ja kumarrun sängyn tai vaunujen ylle ja sitten ikään kuin liuutan vauvan vaakatasossa sänkyyn. Kauheen vaikee selittää. :D Eli kietaisuristi2:sta siirrän ensin smokkivyön alas ja sen jälkeen liinan ristit sivuille (jalkoja ei tarvi ottaa pois rististä vaan vauva liukuu sieltä sujuvasti ulos kun ottaa vaakatasossa pois). En tiedä, onko meidän tyttö sitten jotenkin syväuninen kun ei herää tuohon.

Kantoliinassa olen pitänyt tytöllä nyt kevyttä villapukua ja sitten vielä myssy ja jalkoihin villatossut ja käsiin tumput. Ja kaiken päälle olen laittanut välillä huivin. Tuntuu vaan, että tytölle tulee liian kuuma siinä. :| Eli nyt odotellaan sitä kantoliinan talvisuojaa, jonka tilasin viime viikolla. Mukavampi käyttää koiria vauva liinassa kuin vaunujen kanssa. Meillä hurtat vetää niin paljon, ettei mulla meinaa hermot kestää sitä vaunujen kanssa. Alla linkki sinne, mistä tilasin suojan.

Taikapilvi

nennulainen Enpas taidakaan enää valittaa muuttamisen ärsyttävyydestä - meidän ei kuitenkaan tarvi muuttaa atlantin yli. :) Voin vaan kuvitella, kuinka iso projekti se on. Paljon tsemppiä sinne! Me etsitään pääasiassa Espoosta 4h + k + s rivaria, jossa olis kohtuullisen kokoinen piha. Eilen löydettiin jo todella mieluinen asunto, mutta oma pitää ensin saada myytyä, ennen kuin aletaan tekeen tarjousta.

Täälläkään ei kääntyminen vielä tyttöä kauheasti kiinnosta. Enemmän höpöttelee ja heiluttelee leluja ilmassa. :)

Nyt pitää varmaan laittaa tyttö liinaan, että saan itse syötyä. Argh... Ei kyllä auta lähtee ikinä minnekään päikkäiriaikaan!

 
Viimeksi muokattu:
Marjukka82 tiedätkö saako sitä pelkkää bataattisosetta purkissa kaupasta?
Tänään käsin eka soseostoksille enkä löytänyt pelkkää bataattia,vain bataatti-porkkanan,jätin sen sinne hyllyyn. Ostimme siis perunasoseen ja mangososeen,ja yksi maissivellikin eksyi sinne kärryyn. näillä aloitamme testailun huomenissa mahdollisesti :) Jännittävä päivä tulossa!
 
Oltiin vkoloppuna la-su Pihlan kanssa yötä mun vanhemmilla ja tadaa join 1 lasillisen siideriä..:D Ei kolissu päähän samantien vaikka sitä pelkäsinkin..:D Yö meni suht hyvin ensimmäiseksi yöksi muualla kuin kotona. Heräili muutaman kerran ja söi kahdeti. No viime yö sitten kotona, illalla neitiä piti pitää väkisin 18.30 asti hereillä kun oli jo niin väsynyt. Sitten imetin neidin ja nostin omaan sänkyyn nukkumaan. Klo 2 heräsi ensimmäisen kerran syömään ja seuraavan kerran vasta aamulla klo 7! :eek: Meillä siis nukuttiin käytännössä melkeinpä koko yö... :)
Aamusta neiti sitten 8.30 asti pulputti siinä vieressä kuin papupata ja huitoi käsillään ilmaa..:D Jo vaille 11 neiti paineli päikkäreille ja nukkuu edelleen:) Tänään aamulla muuten leikkimatolla ollessaan Pihla tarttui ensimmäisen kerran ITSE leluun,ja alkoi heilutella kättään!:) Kyllä oli vanhemmat ylpeitä:)

kääntymisestä meillä yritetään kovasti punkeä selälteen ollessa kyljelleen,ja melkein jo onnistuukin. Nykyään ei vaan viihdytä vatsallaan sitä vähääkään mitä ennen..:( Silti koitan joka päivä sen n. 5 min pitää vaikka se melkoista huutoa onkin. Että motorinen kehitys tulisi suurinpiirtein tasaista tahtia molemmin puolin. Meillä myös sama tilanne että aiemmin osattiin kääntyä vatsalta selälteen mutta enää ei onnistu sitten mitenkään päin. Eiköhän senkin aika kuitenkin viellä tule:)

tyhjistä tisseistä täällä tuntuu taas olevan pelkät roikkuvat nahkapussukat..:( Syönyt olen kyllä kovinkin paljon mutta se juominen ei vaan tunnu nyt luonnistuvan..:/
Maha näyttää muutenkin siltä että olis taas raskaana kun on ihan törkee pömppis..:( Testi tehty ja se oli onneks nega, ihan liian nopeasti olisi tullut toinen jos olisin ollut raskaana jo nyt. Pihlakin on viellä ale 3kk..

Kirppareilta on löytynyt nytten viime viikolla seuraavat 3 kokoa vaatteita Pihlalle. Eli ei tarvitse taas ihan hetkeen alkaa vaatteita hommaamaan...:) Ainoastaan sukkahousuja on pakko ostaa:)

Millanen ja Pipsa

 
Nennulainen: Ollaan laitettu neidin tarvakaukalon kantokahvasta roikkumaan Libero-kassista saatu ampiainen. Autossa jos Ella ei nuku hän katselee ampiaisen silmiä kiinnostuneesti.

Hug: Meillä Pampers aiheutti ihottumaa. Liberot kun on jalassa ei mitään ongelmaa... Tein muutaman kerran kokeiluja kun käytettiin Pampersit loppuun ja joka kerta käytön seurauksena iho oli punainen ja läikikäs.

Retuli82: Ellalla on sellaiset pinkit kuulosuojaimet. Ihan ylisöpöt. Ihmeellisen hienosti hän niitä pitää päässään. Aluksi ei tykännyt. Oppinut kai jo niihin kun melkein viikottain käytetään isin bänditouhujen takia. :) Ne on vaan aika hiostavat...

Haastavaa imetyksessä on meillä se että yks päivä Ella saattaa syödä neljän tunnin välein ja nukkua suurimman osan ja toisena päivänä syödä ihan koko ajan. Joskus tissit on maitoa täynnä ja toisinaan taas tyhjäntuntuiset. Maitoa on kyllä riittänyt siltikin.
 
Kääk, toivottavasti tuo Pampers ei ala täällä aiheuttaan ongelmaa... en käsitä, mitä vaippoja sitten ostan, kun muutaman kerran neuvolasta ovat antaneet Liberon vaihdettavaksi, ja ovat minusta NIIN kovia koppuroita ja painavat tyttöä kurjasti. Noh, oli meillä kerran Huggies vaippoja ja ne toimi ihan ok..eli niihin kai sitten, jos nuo luotto-pampersit pettää. Toivottavasti ei!!:)

Meillä eilen oli kans katastrofaalinen päikkäripäivä..tyttö nukku parit reilun puolen tunnin tirsat vain...ja oli sitten tosi kärttynen. Tänään on onneks vetassu jo kahet tunnin unoset...ja tuolla kiljuu nyt leikkumatolla!!!:)

Viimeyönä tehtiin ennätys..nukkuun normisti klo 20, mutta eka syöttö vasta 07.45..elikkäs melkeen 12 tuntia vedeltiin unta palloon!! jospas nuo kiinteät alkas parantaan ennestään "huonoa" unirytmiä... :LOL:

Ollaan tyären kanssa kahdestaan sinne 20 asti kun miekkonen tekee iltaa tän vkon...harmillista!! :( no on onneks kotosalla aamusta sinne 12 asti.. sainkin tänään nukkua 11 asti... eli vetasin 22-11 unta...13 tuntia siis!!:) välillä kyllä syötin tytön, mutta ei se paljon unia katkaissut!!!

viikon alkua kaikille mammoille!!!

...niin joo,ja meilläkin tuo sama otus roikkuu turvakaukalon kahvassa.. näyttää olla hyväksi todettu kun niin monella sama systeemi!!:)
 
Viimeksi muokattu:
JaKa Ei tietääkseni löydy pelkkää bataattia. Ajattelin tehdä itse ja laittaa pakkaseen. Sen voi kuulemma pakastaa. Ihan helppo tehdä: kuorii ja keittää vähäisessä vedessä. Soseeks blenderillä tai sauvasekoittimella (sekaan hieman keitinvettä). Laitan ne jääpalamuottiin ja pakkaseen. On helppoja pikkuannoksia.
 
Me ei saatu koko Libero - kassia :/ oulussa meän alueen terkkari oli sitä mieltä, että terveydenhoidon asia ei ole mainostaa suuryrityksiä :/ Joten jäätiin ilman.. Aattelin kysässä keskiviikkona neuvolassa tuota kassia vai onkohan sama linja täälläkin..

Nyt pyykivuoren kimppuun takas, moi!
Ai niin Tervetuloa kaikki uudet!

Dana88 & Apsi (6pv vaille 4kk :heart: )
 
Sannuliini Meillä poju kans puklaa aikas paljon ja tosiaan täällä on neuvotta kokeilemaan stiä Nan-korviketta. Itse en sitä ole vielä kokeillut kun en pääse kauppaan täältä korvesta, v*tun auto on edelleen rikki. Mutta kokeile sitä Nania ni sillähän sitä tulee astetta viisaammaksi =)

Meilläkin roikkui tuo samainen liberon pimpiäinen tuossa turvakaukalossa, tosin lähti "lentämään" kun kerhossa yksi tyttö sitä vähän katseli, en ole vielä jaksanut laittaa takas

En vieläkään ole saanut tilattua sitä aikaa sinne yksityiselle.. Suurimmalta osin siksi kun miehen pitäs sen aikaa otta töistä vapaata että vois vahtia poikaa.. En millään haluaisi ottaa mukaan sinne.. Ja mieheltä kun yrittää kysyä että millon olis sopiva aika ni semmosta ei yksikertasesti löydy.. On vaan melko ilkee olo ku alavatsalle vihloo ja koskee toisinaan edelleen...

Voihan vattupuska, taas tuolla pojulla kitiskopäivä.. koko aika pitäs olla sylissä tahi viihdyttämässä.. suurin suosikki olis syödä koko aika, mutta maha menee ihan pinkeeksi jos vaan syö, syö, syö ja syö, sitten ei tosiaan kellään ole hyvä olla..
 
Aaaarrr. En jaksa kirjottaa enempää kun vatuttaa tää koneella istumisen määrä ja nettiriippuvuuteni, mutta Sulo on ollut jokusen päivän ihan suunnattoman ärsyttävä. (Hyvä äiti näkisi asian niin, että hänellä on joku "haastava kausi" päällä tai jotain muuta vialla.. Mutta mä näen nyt lapseni vain ärsyttävänä, eeh.)

Se ei viihdy enää juuri lainkaan lattialla tai sitterissä, ja leikit jaksaa kiinnostaa 30 sekuntia. Lopun aikaa sillee dramaattisesti "loukkaantumis-itkee": "Yhyy, elämäni on kammottavaa ja äitini on hirveä". Iskä taas on tosi kiva tyyppi ja sen kanssa keinutuolissa hymyillään ja pulputetaan pitkät pätkät, kun palaa töistä. En tajua, mitä teen väärin! Oon mäkin ihan kiva omasta mielestäni :D mutta vain omastani..

Oikein mihinkään ei voi laskea, ettei alkaisi itku. Ikään kuin häntä oltaisiin hylkäämässä lopullisesti tai jotain. Ja mikään muu asento ei kelpaa kuin istuvassa asennossa sylissä, naama poispäin minusta/iskästä. Varmaan täysin haitallista ja epäergonomista pitää paljon siinä asennossa, mutta nyt ei muu auta.. Mahallaan olokin on suunnattoman rasittavaa ja aiheuttaa kitinää.

Tuntuu päivät aika pitkiltä ton käytöksen myötä. Arh. Mua ei niin ole luotu kotiäidiksi! Haluaisin vaan niin tajuta, mikä mättää. Yritän kaikkeni! Onneks pitkät päikkärit maistuu yhä, niiden aikana saan kerättyä voimia. Ja siis ei Sulo enää mitään suoraa huutoa huuda, tää on sellasta tyytymätöntä itkua, ei sellasta pelottavaa mielipuolista.. Silti!

Enää 2kk ja mies jää vanhempainvapaalle. Tein sellasen rasti ruutuun -laskurin, jonka kanssa voin seurata tuon unelmaisen ajanjakson lähestymistä.. :LOL:

Ei ihan paras päivä täällä siis. Ja nyt ruokintahommiin taasen.
 
Oi kardemummma täällä niin samat fiilikset. Tuntuu, että poika ei enää pidä minusta. Sitten kun isi tulee kotiin niin alkaa hymyily. Ja tykkää olla sylissä vain naama menosuuntaan. Koko ajan sais olla viihdyttämässä mutta en keksi enempää viihdykkeitä : /
 
Vaipoista meillä on koko ajan ollut käytössä Pampersit. Liberot on tosiaan minustakin tuntuneet kamalan kovilta ja jäykiltä. Ainakin vielä meillä on iho pysytellyt tosi loistavassa kunnossa, kertaakaan ei oo mitään rasvoja vielä käytetty.

Autossa matkat sujuu meillä aina oikein mallikkaasti. Sama amppari roikkuu kaukalossa, jota silmät rävähtämättä tuijotetaan. Neiti häviää tuijotuskilvan aina :) Yleensä siis nukkuu aina autossa. Joskus kitisee jos joudutaan pysähtymään liikennevaloihin tai ajetaan liian hiljaa.

Iltanukutus on jostain syystä viime päivinä tullut oikeeksi ongelmaksi. Tyttö ei meinaa millään alkaa nukkumaan, vaikka olisi väsynytkin. Itkua tuhertaa ja mikään asento ei kelpaa kauaa aikaa. Yleensä sit yhtäkkiä sammahtaa aikansa huudettuaan. Millasilla konsteilla te saatte lapsosenne nukkumaan?

Kääntymistä meillä on harrastettu vatsalta selälleen jo kauemman aikaa. Selältä massulleen menee, kun pikkasen antaa avitusta sormella. Eli tyttö tarttuu sormeen ja vetää itse itsensä sen avulla massulleen. Nykyisin viihtyy jo paremmin puuhamatolla ja tänään ensimmäisen kerran tarttui itse roikkuvaan leluun ja koitti vetää sitä suuhunsa. Eli siis sillain oikein tarttui siihen leluun eikä vaan lelu sattunut käteen.

Istuttaminen/seisottaminen Meillä rakastetaan tällä hetkellä sitä, että pidän tyttöä istuvassa asennossa tai seisotan. Tietysti niin, että kannattelen kyljistä ja kainaloiden alta. Anoppi kuitenkin siitä kauhistui ja sano ettei niin saa tehdä kuin vasta 6 kk iässä. Onko teillä tietoo, onko se lapsella kamalan vaarallista jos hänen kanssaan näin tekee? Kun kuitenkin hän on koko ajan tuettuna, eikä oman painonsa varassa. Ja istumaan hän oikein punnertaa itteänsä mikäli saa sormistani kiinni. Missään ns. vauva-asennossa meillä ei enää suostuta olemaan, vaan kamala huuto syntyy. Ja tosiaan kasvot pitää ollan kantajasta/sylistä pois päin.

Tsemppiä miesten kanssa! Kamalalta kuulostaa Danan tapaus, toivottavasti saatte asioita paremmalle mallille!
 
Heliel Ei mielläkään enää olla oltu pitkilleen missään "pikkuvauva-asennossa" vaan hirvee huuto ja kitinä alkaa.. olen pitänyt kans vähän tuollasessa istuvassa asennossa ja seisottanutkin olen niin että olen kannatellut.. siis jalat vain näyttää olevan maassa mutta yhtään ei niille varaa.. Ja mitähän vaaraa siitä muka vois olla, en yhtään tiijä ja näin tehhään jatkossakin!!!

kardemummma Ärsyttävä on juuri se sana mitä tuota meijän eläjästä käytän puheissani hyvinkin usein.. ja samanlainen kitiskö, viihdytettävä vinisko elelee täälläkin, isi kun tulee kotiin ni on kuin herran enkeli vaan kun isi poistuu talosta ni alkaa huuto.. Mies jo minuu pitää hulluna kun sanon että poju kitisee ja isälleen on nätisti:LOL:

MIUN AUTO TOIMII!!! TÄÄLTÄ TULLAAN MUALIMA!!!!! (toisin sanoen nökötän siitä huolimatta kotosalla mutta onpahan mahdollisuus lähteä jos sattuu haluttamaan:LOL:)
 
Olivia81Toi on liinasuoja on kyllä kätevän näkönen, tuli vain heti mieleen osaiskohan ite ommella vastaavaa… hmm.. Ei tuo kyllä kallis ole jos on vain käyttöä.Vois kyllä tilata… hmmm
Meilläki toinen koira vetää hulluna eteenpäin ja toinen taaksepäin!!Joten vaunujen kans lenkkeily on välillä melkosta menoa ja näkyki varmaan! Eli toinen tahtos olla vaan kotona, mutta pitää se vanhuski tarpeilla vähintään käyttää. Kyllä se sit ku pihapiiristä lähetään jolkuttelee kyllä, mut ihan eri tahtiinku nuorempi. Meinaa tosiaanki välillä mennä hermo ku toinen kiskoo eri suuntaan. Vika toki mussa ku en oo jaksanu kouluttaa tarpeeksi!!Onneksi asutaan mettän reunalla niin hyvin voi pitää usein irti tätä toista, paimenkoira ei karkaa, mut sekarotunen mettäkoira katoaa ihan saman tien jos jotain kivaa näkyy vaikka hihnassa ei niin liikkuskaan. Auta armias jos poro tai pupu näkyy niin lähtee ku ammuttu!! Viime syksynä oli 10 vrk hukassa ku lähti porojen perään. Ite vanhenin naamasta 20v. ku suru oli niin kova ja päivät etin sitä ja yöt sekoilin töissä. Kamala huoli oli!
Kiitos, liinaohjeesta. Toimi se! Helposti sain kaverin ulos liinasta. Hyvin osasit neuvoa!
Käänntty täälläkään ei ole vielä.Päätä kannattelee hyvin ja mahallaankaan ei enää huuto ihan heti ala. Sätkii kyllä kovasti ja viuhtoo unissankin kovasti, mutta ei yritystäkään että ite kääntyis. Olen kyllä koittanu näyttää:D miten se tapahtuu ja avittanut, mutta kaikki varmaan aikanaan.
Taisin säihkähtää imetyksestä eilen liikaa, maitoa tulee nyt oikein hyvin.Vaippa oli aamullas ihan täys ja paino ainaki kilon!! Kakkaa ruutannu jo kahet tänään ja mahottomat määrät. Nukuttiin Ilonan kans yhessä yö ja mies työhuoneessa. Ehkä se oli hyvä että säikähin enkä pidä enää niin itestäänselvyytenä sitä riittämistä ja pidän parempaa huolta omastaki syömisestä ja juomisesta. Tänään onkin sitten tankattu RUOKAA:p ja paljon, vettäkin kyllä mennyt, äsken iltatissuttelulla hurahti itellä vettä litra ihan huomaamatta! Neiti nukahti ihan tyytyväisenä ja vaipojen määrästä päätellen maitoa on tullu ja masuun asti menny.:cool:
Imetysteenä mulla ollu Pyhä Olavi imettäjän yrtit tee (yrttipaja.fi) ja Apteekkari Pomoellin yrttisekoitus mammatee (anis,fenkoli,nokkonen ja kumina),valmistaja Valioravinto.Tämä on sitä mitä on ollu se 20v. markkinoilla…Nyt pyysin isääni tuomaan tullessaan jotakin, saa nähä mitä merkkiä se sit on. Kait nuilla joku vaikutus on? (toi näköjään pomoellin imetysteetä)
kardemumma, meilläki ollu ihan samanlaisia päiviä. Ne menee ohi, usko mua. Välillä on myös sellaisia päiviä ettei kukaan muu kuin äiti kelpaa. Vähänkin silmistä karkaa tai joku muu ottaa syliin ettei äitiä näy alkaa kauhea huuto. Hassuja nuo vauvat on!:heart:
Niin UUDET tervetuloa mukaan vaan! Tää on tosissaan ihanan vilkas poppoo, tekstiä tulee kovasti.
Meillä on vaipoista käytössä liberot ja pamperseja saatiin lahjaksi paketti niin oon niitä käyttäny yöllä kun ovat seuraavaa kokoa. Kummastakaan ei ole peppuun nyt taas mitään tullut, mutta käytänkin bebanthenia peppuun niin punotus pysyy poissa. Pirkka vaippoja ostin ja niistä tais punanen läiskä tulla joka varmaan jo polttelikin, oli hurjan näkönen. Äiti vähän kuvitteli että säästetään…:headwall: hirveen kovia ja jotenki inhottavan tuntosia oli..enkä siinä mitään säästäny kun käyttämättä on jääny.:mad:
pai80 oon jostain lukenu että niin kauvan kun lapsi ei syö normaalia ruokaa täytyy vesi keittää.. Eihän tuo nyt iso homma vedenkeittimellä oo kuitenkaan. Mun veli esim. käyttää tutitki keitetyssä vedessä ennen kuin lapsen suuhun laittaa,mutta musta se on jo melkosta touhua. Ite oon kyllä hurauttanu vesihanan alla sillon kun oon tyrkyttäny tuttia, sitähän tuttiahan ei mejän neiti huoli.:(
Soseet aattelin tehä itte, ei ne nyt vaikuttas vaikeita olla tehä.Soseeksi vaan sauvalla. Samalla vaikka jonku sortin pirtelön sitten itelle vaikka kun makeita syöttää. En kyllä näe mitään huonoa valmiissa purkeissakaan niitäkin saa jopa luomuna jostain kaupoista, tärkeintä että lapsi saa ruokaa. Miljoona kertaa parempaa ne jokatapauksessa on ku aikusten valmisruuat, jotka nyt on melko kaukana ruuasta!

Jahas... mun vanhemmta tulikin juuri ja siis niitten kans raataileen! Jos ne olis tuonu jotain herkkujaki tullessaan.:popcorn: On taas pari päivää täällä mejän seurana ja apuna.

Anita+ Ilona 3kk ja rapiat
 
Hiljaisuus laskeutunut heinäkuisten palstalle. :) Tiedättekö, että tänään olis tasan vuosi (raskauslaskureiden mukaan) kun meidän muksu sai alkunsa. Niin nopsaan menee aika! Mua ihan hirvittää, milloin tuonne odotuspuolelle syntyy uusi heinäkuisten ketju.

Pai Mites teille kävi? Joko siellä kakattiin? Kaikkea sitä kyseleekin muilta. :)

dalailama Voi kauhee, mä menettäisin kyllä kans järkeni huolesta, jos koira olis 10 vrk hukassa! Onneksi teidän koira kuitenkin löytyi. Taisi jo toivo loppua? Meillä koirat on cockerspanieleita, joilla on myös aika runsaasti metsästysvaistoa. Varsinkin vanhemmalla, jonka suku on kaikki käyttökoiria. Sillä menee silmät ja korvat lukkoon kun näkee jäniksen, eikä mikään käsky saa sitä takas, jos on vapaana. Olis kiva tietää, miten metsästäjät kouluttaa koiransa niin, että ne tulee käskystä takaskin. :) Joo, ja täälläkin ollaan taatusti huvittava näky lenkillä, kun pukkaan yhdellä kädellä vaunuja ja kiskon toisella kädellä koiria ja savu nousee päästä... :headwall:

Heliel Meilläkin tyttö punkeaa koko ajan istumaan. Ja kun autetaan istumaan niin alkaa hillitön kikatus. Samoin seisomaan nostaminen saa aikaan riemun kiljahduksia. :) En yhtään usko, että siitä on mitään haittaa kun kuitenkin tuen koko ajan vauvaa, eikä se istuma-asennossa koskaan nojaa omaa painoonsa (eikä ole kauaa istumassa). Samoin meilläkään ei enää suostuta olemaan kasvot kantajaan päin sylissä vaan pitää päästä katselemaan paikkoja.

millanen taisi kertoilla, ettei Pihla viihdy ollenkaan mahallaan. Meillä oli sama juttu vielä pari viikkoa sitten, mutta kun tyttö keksi alkaa nojaileen käsivarsiinsa, niin viihtyy jo paljon pidempään masullaan. Tykkää katsella ympärilleen. Jos vauva ei viihdy mahallaan lattialla, niin kannattaa pitää masullaan sylissä poikittain omien jalkojen päällä (siis sylissäpitäjän jalkojen päällä :) ). Meillä tyttö tottui siinä nojailemaan käsivarsiinsa.

Rae Onnittelut toimivasta autosta! Hienoa, että on taas teoreettiset mahdollisuudet lähteä pois kotoa. :D Mun mielestä sun kyllä kannattais tilata se lääkäriaika ja ottaa poika vaikka mukaan, jos mies ei pääse vahtimaan. Ei kannata kauhean kauaa kituuttaa kipujen kanssa. Eihän niitä enää pitäisi olla kun synnytyksestä on kuitenkin kulunut jo aika kauan. Lääkäriä ei taatusti haittaa, vaikka sulla oliskin vauva mukana.

Meillä on muuten vakiintunut yösyötöt nyt niin, että tyttö syö kerran klo 02-03 maissa ja toisen kerran 05-07 välillä. Harmi vaan, että herään epämääräisiin ähinöihin vielä paljon useammin, mutta teoriassa siis saisin jo aika hyvin nukuttua. Jos tytttö nukahtaa jo 21 maissa, niin silloin yksi syöttö tulee yleensä klo 01 aikoihin ja toinen siirtyy lähemmäksi 06. Jostain syystä meidän muksu ei vaan nyt suostu millään nukkumaan ennen klo 22. Tai torkahtelee kyllä, mutta nukahtaa kunnolla vasta 22.

Jeps, mutta nyt puuhaileen jotain järkevää kunnes neiti herää päikkäreiltä ja lähdetään Selloon asiomaan (en varmasti shoppaile, enenenenenenenen!).

 
Mie kans koko aamun kyttäillyt tuleeko uutta tekstiä:LOL:

Meillä ruennut nyt vakiintumaan, että klo 7 aamulla poju alottaa sen kitinänsä ja tuttia pitää olla tuuppimassa koko aika suuhun, silleen nukkuu vielä jokusen tovin.. Tänä aamuna meni sitten tuolla puol 9 hermo ja nousin ylös.. Mut nukkumaan meni eilenkin tuolla 21.30 paikkeilla:heart: Aamulla oli sitten oikein enkeli, mutta heti ekan syötön jälkeen kävi kitskuamaan ja kitisi/huuti n. 3 tuntia ennenkun kantelusession jälkeen sain tainnutettua tuohon sitteriin nukkumaan, nyt toinen nukkunut jotain tunnin verran. Ihan kävi sääliksi toista kun kyynel silmässä ihan väsyneenä vain huuti, meinas äiteellekkin tulla itku:'(

Olivia Tosiaan teoreettinen mahdollisuus lähteä:LOL: Kyllä mie nyt eilens en verran tuon ukko kullan kanssa sain jutustelua, että mahdollisuus olis tilata se vuoro että mies vahtis sen aikaa, nyt vain pitää tänään vielä varmistella päiviä ja kellonaikoja ja huomenissa varmaan sitten soitella aikaa, jee, saa tätäkin asiaa johonkin suuntaan!!!

Meilläkään tuo mahallaan olo ei oikein pientä miestä houkuttele, mutta tasasin väliajoin yritän pitää ja Olivian neuvomalla tavalla olen pitänyt myös.. Ehkä tosiaan sitten viihtyy poju paremmin kun rupeis käsiinsä nojailemaan.. Tosin mahalla ollessaan meillä melkein aina tulee puklut ni se ei nyt ole niin hirmu kiva..

Jaahas, rupeiskohan sitä tekemään siirtymää tuonne telkkarin ääreen, oon vieläkin ihan koukussa vauva tulossa sarjaan, vaikka oma on jo aikaa sitten saatu:D

Rae ja V (huomenna 3kk)
 
Olivia Meillä tuli pieni kakkamerkki vaippaan tossa reilu tunti sitten.
Hauskasti vaihtelee ohjeet. Mies kävi eilen tossa meidän Yliopistoapteekissa, niin sieltä annettii Rela-tippoja ummetukseen ku ei näin pienelle voi mitään ummetuslääkettä antaa. Noh, mä soitin tänään eka terveysneuvontaan niin sieltä sanottiin et lääkäriin vaan peräruiskeelle. Vielä sitten soitin neuvolaan niin sieltä sano et kannattaa tähän tilanteeseen antaa Levolacia tms ku kuulostaa siltä et siel suoles voi olla joku tulppa mikä pitäis nyt saada pehmentymään.
Noi Rela-tipat oli musta kaiken huippu.

Täytyy illemmalla tulla kirjottelemaan lisää, kauhee heikotus ku taas ollu päivän huonolla syönnillä.
 
Kiitos vinkistä Olivia, pitää siis odotella että alkaa keksiä nojata käsiinsä kunnolla:) Kyllähän tuo nojailee sen verran ettei naama o lattias kiinni mutta kunhan jaksais nostaa enemmi ni sit varmasti kyl tosiaan viihtyy paremmi:)
 
Ärsyttävä lapseni oppi tänään kääntymään selältään mahalleen! Tai no, oppi ja oppi, ei se enää toistamiseen onnistunut.. Ja käsi jäi alle ja aiheutti suuren vitutusitkun :D Että ei ollut Sulo yhtä innoissaan kuin äiti..

Muutenkin tää päivä on mennyt paremmin, kun hyväksyin että toi jätkä ei nyt tykkää olla lattialla kauheesti tällä hetkellä. Oon pitänyt sylissä, puoli-istuvassa asennossa, naama pois minusta. Sit vaan helistin käteen ja sitä pureksitaan ja sille jutellaan. Menee tää päivä näinkin :D

Ääntelyyn on tullut uusi suosikkijuttu, semmone krrrrrr-kurlaus. Sitä harjoitetaan KOKO ajan. Krrrrrrh!

Sulo meni viime yönä nukkumaan klo 22.00 ja söi ekan kerran vasta 3.30. Siis 5.5 tuntia, oooo! No hyvä on, välissä oli yks pikkukitinä joka hoitui tutilla (mä jo ponkasin istumaan, valmiina imettämään..) mutta meidän lapsosen tapauksessa sitä ei lasketa, eihän.. Että saan fiilistellä tätä 5.5 tuntia..

Iskä tuli tänään etuajassa töistä ja on taas Sulon suosikki-ihminen. Sen kanssa jaksetaan puuhastella kaikkea, mihin mun kanssa menis hermot hetkessä. Oh well.

Mua on tänään kuuluteltu lentoasemalla lennolleni turhaan: 20 tunnin ilmainen matka Tukholmaan oli ja meni, en vaan pystynyt lähtemään.. Tai jaksanutkaan. Aamulla olin hieman katkera, mutta ei sitä jokaista missattua tilaisuutta voi harmitella. Nyt ollaan äitejä ja luovutaan joistain jutuista.. :/

Meitsi hilpasee ruokakauppaan nyt!
 

Yhteistyössä