Heinäkuun Hurmaajat 2010

Meillä ei kakattu tänään lainkaan... Nukahtaminen kesti tänään yhteensä tunnin. Missään asennossa ei viihdytty pitkään ja harsoa piti hieroa naamaan niin lujaa että tiputti tutin suusta n. 5min välein... Ja kappas taas kuuluu huutoa,korjaus 1,5h toistaseks..........
 
Täällä ei poitsu oo vieläkään kakannut kunnolla. Tosiaan päivällä anto sen pienen merkin ja se siitä sitten. Levolacia annettiin joskus viiden aikaan, eikä vieläkään mitään. Niin ahdistaa nää 10 päivän kakkatauot. Kiva mennä huomenna neuvolaan 11 päivän kakkojen kans :kieh: No onhan tässä vielä yli 12 h aikaa kakata.
 
Olivia niin kovin tuttu ilmestys tänä iltana..:D Onneks nukahti vihdoin tuon viimesimmän kommentin jälkeen kunnolla..:)

Pai jos jotain posiitivista pitää yrittää löytää niin ainakin teiän poika näyttää vaa´alla painavalta jos ei muuten olis paino noussu...:cool: Ei vaan.ei kyllä varmasti naurata enää noiden päivien jälkeen.. Onks teillä ollu sitten monestikkin näitä kakattomia jaksoja? Onks ne ollu pitkiä kun nyt on jo noin monta päivää? :eek: Ihan vaan kyselen sen takia että osaa sitten varautua itse jos tästä tulee meilläkin tapa..:/
 
Hug
Jaahas. Tää tarttis nyt tulitikut silmiin että pysyis silmät auki. Viime yö oli niin hanurista. Poika viuhto todella levottomasti ja itkeskeli välillä. Tutti auttoi vähän, mutta aika lailla jotain tunnin pätkiä tuli nukuttua.

Maanantaina oli 3kk neuvola. Rokotuksista nousi tietty ihan hirvee itku siinä neuvolassa, mutta sen jälkeen ei ole onneksi ollut mitään pahempaa. Eilen piti mitata kuume, kun poika oli ihan kuuma vaikka vaatteita ei ollut päällä paljon mitään. Kuumetta ei ollu, poika on vaan tullut isäänsä tuossa kuumaverisyydessään :)

Eilen oltiin lääkärissä ihottuman takia ja tuomio oli tulehtunut atooppinen ihottuma, jota vähän uumoilin. Saatiin antibioottikuuri ja rasvoja. Kahen viikon päästä sitten on allergiatestit. Ja mun pitää jättää heti kananmuna pois. Nyt helpottaa vähän äidinkin olo, kun on jotain millä hoitaa ihottumaa ja lääkäri on todella pätevä. Inhottava tunne, kun oma lapsi sairastaa. Saakeli tällasesta ollu mitään tietoa sillon raskauden hurmoksessa. Ja mitäs sitten kun tulee jotain oikeesti akuuttia sairautta? Mähän oon varmaan ihan palasina.

Paille voimia ton kakattomuuden kanssa :hug:

Meillä on jostain syystä yöunille nukuttaminen ollut muutamana iltana jotenkin todella takkusta. Poika on sillonkin ihmeen levoton ja huitoo kädellään ihan hulluna. Mä niin odotin, että 3kk jälkeen sais nukkua sen 5h putkeen, mutta huonompaan suuntaan täällä ollaan menty. Syömisvälit on ehkä vähän harventunu, mutta sitten nää viuhtomiset ym. Ja ne saakelin ilmavaivat, jotka muuten saattaa johtua jostain allergiasta nekin. Mä en tiedä enää yöllä, kun herään semmoseen viuhtomiseen/kitinään, että pitäskö syöttää vai ei. Joskus saatan antaa varmuuden vuoksi tissin suuhun. Miten teillä muilla, jotka imetätte öisin? Mistä erotatte nälän ja jonkun muun syyn viuhtomiseen/kitinään?
 
Hei meillä kans on nyt sellaista ettei lattialla kovin viihdytä,pitää saada istua nököttää sylissä ja suorassa kans,ei mitenkään puoli istuvassa asennosa. Eikä tuosta sylissä istumisesta pitäs olla mitään haittaa kunhan istuttaa vaan sen verran kun vauva jaksaa olla siinä asennossa. Meillä on nukuttu nyt kahtena yönä ENNETYSPÄTKÄT, nukkumaan puoli 10 ja syömään puoli 4, Voitteko kuvitella kuinka siistiä :LOL: Ja tiheänimun kausi on selkeästi menossa ohi,mamma on niin innoissaan!!!!!
Ja eilen maistettiineka kerran lusikallinenm pottua, ilme ei ollut mitenkään erikoinen, ei meinas vaan tullos ulospäin kaikki kun yritti syödä sitä lusikkaa niinkuin tuttipulloa, tänään taas lusikallinen luvassa =) Hei virkistäkää minun muistia et oliko äippäpakkauksessa ensilusikkaa? vai suuntaanko kauppaan sellaista ostamaan...
huomaa kyllä selvästi tuosta meidän neidistä että tunteita on tullut lisää, on surua, pettymystä, iloa ja hämmästystä.. ja kun ärsyttää niin punnerretaan pää punaisena kuin kakkaa väännettäis täysillä,kyse ei kuitenkaan ole kakasta vaan niin vaan näyetään äidille ettei nyt ole kivaa. Ja sitterissä istuminen myös usein ärsyttää ,pitää päästä syliin.
Tälläistä meille.. samojen juttujen kans painitaan kuin te muutkin :) Ihanaa syyspäivää mammat ja lapset!
 
millanen Tää ei tosiaankaan ole ensimmäinen kerta. Enemmänkin sääntö kun poikkeus. Normaalisti kylläkin vatsa lähtenyt toimimaan mallasuutteellaja alle viikossakin jopa. Edellinen ennätys oli et 9.päivänä alko toimimaan, tänään mennään jo 11.päivää.
Eilen annoin sitä Levolacia eikä siitä oo vieläkään ollut apua. Yöllä kitis ja itki masua puol viidestä kuuteen. Tänä aamuna yritin kuumemittarikikkaa vielä toisen kerran, tuloksena pieni kakkamerkki vaippaan niinku eilenkin. Kauhulla odotan sitä kakkamäärää ja -hajua kun se joskus tuolta rysähtää.
En uskalla nyt antaa lisää Levolacia ku toi on kuitenkin noin pieni.
 
JaKa Ei miusta ollut ensilusikkaa äippäpakkauksessa, olevinaan ihan itte ostin:D

Pai tsempiä tuohon kakkaamattomuuteen:hug: Meillä oli kans poju kerran 8 tai 9 pvä kakkaamatta ja sitten sitä tulikin tuutin täydeltä...Toivottavasti teidän pienen lakko kohta helpottaisi!

Miula oli eilen perin mielenkiintoinen päivä.. Meillä on tämä talo vuokrattu kuolinpesältä ja vähän aikaa tämä oli 3 lapsen ja heidän äidin omistuksessa.. Nyt sitten äitee omistaa tämän kokonaan.. Eilen tuli niistä lapsista vanhin (jolla ei enää ole osaa ei arpaa tässä asiassa) tänne ihan yllättäin utelemaan tulevaisuuden suunnitelmia ja syyttämään MEITÄ siitä kun ei suostuttu heidän ehdotukseen.. ja se ehdotus oli, että me lähdettäs täältä kesällä pariksi viikoksi pois, että he pääseevät viettämään kesää tänne, heidän kesäpaikka kun tämä kuulema on.. No minä sitten (ja mies tätä ennen) ilmaisin haluttomuutemme ja kielteisen kantamme tähän asiaan.. Eiköhän sitten käyty syyttelemään meitä valehtelusta ja pitämättömistä lupauksista ( kun olevinaan ollaan luvattu että he täällä sais olla!!) ja rupes sanomaan, että meidän vuokrasopimus irtisanotaan kun ei olla suostuttu tähän päättömään ja täysin järjettömään ehdotukseen!!! Nyt sitten jäädää odottelemaan tuleeko meille irtisanomisilmoitus vai ei.. toivon todella ettei, koska meillä ei ole tällä hetkellä vielä tietoakaan tulevasta asumuksesta: /

Meidän pieni mies täyttäät tänään 3kk, äitin pieni rakkaus:heart:

Pitäsköhän sitä tänään saada jotain kodinhoidollistakin tehtyä, eilen meni niin pasmat sekasin sen hihhulin käynnistä, että en saanut enää mitään tehtyä

Rae ja V 3kk
 
Rae No ohhoh... Onpa jollain pokkaa ! Oiskohan heidän kannattanu tehdä loma-ajasta joku paperi ? Ihan mielenkiintosta jos irtisanovat vuokrasopimuksen tolla perusteella. Ei taida olla ihan laillista. Tosi ikävää tollanen.
Tollasille pitäis vaan nauraa päin naamaa ja kysyä et voiskos näyttää paperin missä ko.asiasta on sovittu.
Mutta toivotaan parasta tossa asumisasiassa.

Ainakin ennen ku kakkalakko on päättynyt on tavaraa tullut tasan se yks vaipallinen ja se siitä sitten...
 
Rae , ugh, miten kauheita immeisiä! Ihan vihaksi pistää tollaset :mad: Kuka nyt haluis omaa kotiaan muiden käyttöön antaa, huh, mitä vaatimuksia! Mutta jos irtisanominen tulee, niin onhan teillä onneksi irtisanomisaika... muistaakseni toistaiseksi voimassa olevassa se ois 6 kk jos sopimus ollu voimassa yli vuoden (jos vuokranantaja sen irtisanoo). Mutta toivon mukaan ei sellaista tapahdu!

Täällä ollaan kolmistaan kotosalla, siis poika, koira ja äiti =) Pikkumies vetelee sängyllä sikeitä (niin tosin koirakin omalla pedillään) ja äippä hippaloi koneelle, heh. Iskä on työkkärin testejä tekemässä, meillä tosiaan isukki ollu kotosalla koko ajan ja luultavasti jää sitten pojan kanssa kaksistaan, kun äippä lähtee töihin. Tai sellaisia alustavia ajatuksia ollu. Itsellä on nyt ihan mahtava fiilis, kun sai aloitella kuntoilut kunnolla, iskä ja poika viettää kaksin aikaa kun äippä suuntaa hikoilemaan :D Saa kummasti energiaa päivään, ja ennen kaikkea pääkopalle tekee mahdottoman hyvää (läskimakkaroita unohtamatta!) .

Täällä ei ole onneksi kakkalakkoja ollut, Önni kakkaa keskimäärin 3 kertaa päivässä... joskus useemmin.

Mutta nyt täytyy lähtee nostaa pikkumies sitteriin, kun tuntuu tyrskivän tuolla sängyllä...
 
täällä kans taisteltiin nukkumisen kans eilen melkeen tunti!!! siis mitä ihmettä, meillä ei oo tuommosta ollu varmaan yli 2 kuukauteen. noh, tais mennä yliväsymyksen piikkiin ku päikkärit jäi vähän huonoiksi.

pottua on nyt maisteltu jo 5 päivää ja hyvin menee..tänään sai ihan pienen tilkan päärynää jälkkäriksi ihan testinä...ja jopas naama kirkastui kun sai jotain makeampaa!!!:) tullut äitiinsä...sitten kyllä suututtiin kun sitä ei saanutkaan yhtä paljon kuin pottua. muuten on kyllä tarkotus antaa hedelmä/marjasosetta iltapäivällä mutta tuo oli ihan testiluontonen juttu. Varmaan ens viikolla siirrytään sit siihen et pottua/porkkanaa yms aamulla ja hedelmä tai marjasosetta sitten ennen toisia päikkäreitä...

Mies tosiaan iltatuurissa...tylsäää!! onneks tulee mun vanhemmat päiväks kylään niin saa vähän omaa aikaakin!!

Te, jotka annatte vaaveille vettä..oletteko keittäneet, ja jos olette kauan tarjoatte sitä keitettyä vettä vai keitättekö aina uudelleen? mietin, että miten tuon kans kannattais tehdä...?niin ja missä ja miten säilytätte, jos tarjoatte samaa enemmän kuin yhen kerran... vähän tyhmänä kyselen, mutta täältä saa kummiski luultavimmin hyvät vinkit!!!:)

sää on vetistä,synkkää ja surkeaa...tavallaan tykkään syksystä, mutta oishan semmonen pikkupakkanen ja vähän lunta paljon piristävämpää!! sitä ootellessa...

Sannuliini ja Emma...su 4kk!!:heart:
 
Hug Ai kun kurja juttu tuollainen atooppinen ihottuma. :| Toivottavasti voiteet ja ruokavalio auttaa ongelmaan! Meillä erottaa öisin muut kitinät ja nälkäkitinän sillä, että jos ei ole nälkä, niin tyttö hiljenee kun laittaa tutin suuhun. Nälkäkitinään tutti ei enää auta.

Rae Jo on tolloa sakkia teidän vuokranantajat! Siis miten ne edes kehtaa ehdottaa jotain tuollaista??! Tuohan on aivan järjetöntä touhua... Huhhuh.

Me kotiuduttiin just vauvakerhosta. Olihan kiva taas höpötellä muiden mammojen kanssa. Harmi, että tyttö oli ihan naatti kun päikkärit jäi liian lyhkäisiksi, joten ei oikein jaksanut innostua leikeistä ja lauluista.

Hitto kun mua pännii tämä jatkuva kurkkukipu! En millään uskalla lähtee kunnon jumpalle ja pötsi senkun kasvaa. Ajattelin illalla mennä puntilla ja tehdä tiukat vatsatreenit. Hikijumppien kanssa ei auta kuin odottaa, että on kunnolla kuosissa. Oon kuullut niin kauheita tarinoita sydänlihastulehduksista sun muista vaivoista, kun on treenannut kipeenä.

Odotellaan miestä kotiin töistä ja sitten taas asuntoja katselemaan. |O
 
Hug: samoilla linjoilla Marjukan kans. Kelloa katsomalla millon lapsi on viimeks syönyt. Joskus koitan ensin tuttia ja meen omaan sänkyyn mut jos ei rauhotu niin annan tissiä. Aika hyvin on tullut jo rytmiä mihin aikaan syö joka yö.

Pai80: Meillä Ella ei kakannut 11 päivään. Ei kuitenkaan ollut sen oloinen että asia olisi tuskastuttanut. Neuvolassa täti sanoi kun kysyin asiasta että vauvat saattavat käyttää maidosta niin tarkasti kaikki ravintoaineet hyväkseen ettei sitä riitä kakkaan. No... meillä on tullut tavaksi vähintään 4 päivän kakkatauko. Oma äitini kertoi mun vauva-ajasta sellaista että kakkasin viikon välein. Onko sitten tullut geeneissä suolen toiminta :D :D. Vielä aikuisenakaan en käy kakkosella kovin usein.
 
Hug
Kelloa mäkin oon kytännyt yöllä ja vähän sen mukaan päättänyt. Kiva kuulla että muutkin tekee niin :) Ennen se oli ihan helppoa, kun poika söi tasan kahen tunnin välein. Nyt kun se ei enää ole just se kaksi tuntia ja sit voi olla tiheen imun kausi ym. niin oon jotenkin välillä kahen vaiheilla, jos edellisestä syötöstä on vaikka puoltoista tuntia vaan. Mutta kyllä mä teen myös niin, että jos kahta tuntia ei ole kulunut edellisestä syötöstä, niin tarjoon ekaks tuttia ja jos ei millään rauhotu, niin sitten tisu suuhun. Välillä oon ollut niin väsymyksestä sekasin, että en oo muistanut mitä kello oli kun viimeksi syötiin :LOL:

Hoihhoijaa, toivottavasti ens yö nukuttais edes vähän paremmin. Alkaa taas olemaan sen verran univelkaa, että ei just huvita yhtään mikään muu kun pötköttely, irtokarkin mässäys ja naistenlehtien lukeminen. Ja väsyneenä huoli kasvaa pojan allergioistakin ihan liian suuriin mittoihin. Eniten pelottaa se, että sitä ihottuman syytä ei löydetä ja sitten saa itse ruveta salapoliisiksi syömisten suhteen. Mulle ei ole mikään ongelma jättää vaikka mitä pois ruokavaliosta, se on ihan tuttua kauraa. Mutta kun vaan tietäs että mitä. Alotin kyllä pitämään ruokapäiväkirjaa, että vähän näkis mitä on syöny jos ihottuma ihan lehahtaa punaseks. Jospa tää tästä. Ehkä seuraavalla kerralla vähän positiivisempi kirjotus.

Kakkaonnittelut Millaselle ja Paille =)
 
huoh-väsy-väsy-väsy
Ihan vatun syysloma!
Täällä ei oo ollut yhtään lomaa. Mr.T heräilee yöllä kellontarkasti 2 tunnin välein. Hiljaseksi pienen saa vaan tissillä. Päivällä valvotaan koululaisten kanssa. Miehen kanssa kinastellaan väsyneinä pikkuasioistakin : /
Mun silmänaluset ei oo koskaan ollu tän näköiset- ei pelkästään aamulla, vaan ihan koko päivän iltaan asti.

Joku vois vinkata miten sitä valokynää oikein käytetään, etten vaan korosta silmänalusia.

Mr. T sai Jovi io sattarit. Oli edulliset ja taitaa meidän peruskäyttöön olla ihan passelit. Niistäkin ehdittiin kinastella :stick:

Loppuis tää "loma" :headwall:
 
Kakkaonnittelut Paille ja Millaselle :wave:

Joku kyseli veden keittämisestä, niin aamulla keitän vedenkeittimessä,ja sit kaadan meidän vesituttipulloon(ihan tavallinen tuttipullo,olen vain nimennyt sen) sitä ja päivän ajan saatan antaa samaa vettä jos tarve tulee.. Ihan keittiönpöydällä tai hoitolaukussa esim kulkee päivän mukana. seuraavana päivänä taas laitan uudet vedet pulloon. Keitetty Vesihän ei mene miksikään suljetussa ja tiiviissä pullossa, mutta taaskin pitkään seisonutta vettä ei suositella käyttää. Mutta tietääkseni tuo pitkään seisonut tarkoittaa useita päiviä. Voihan sitä vettä vaihdella useamminkin jos tahtoo.
Rae,tsemppiä idioottien vuokranantajien kanssa, voin kertoa että minulla oli samantyylinen tapaus kun olin 17 vuotias. Asuin Rovaniemen keskustassa yksiössä ja asunnon omisti nelikymppinen nainen Oulusta jonka vanha äiti asui Roissa,hän soitti kerran jouluna että mitä minä aion tehdä pyhien aikana että menenkö vanhemmilleni,ja saisiko hän tulla jouluksi asunnolleni yöksi,lupasi sitten tulla vastaan seuraavan kuun vuokrassa. No minähän lupasin vaikka suuresti ihmettelinkin asiaa vanhempieni kanssa. Hän sitten kävi siellä ja oli vielä jättänyt petivaatteensa MINUN maksamaan häkkivarastoon koska aikoi tulla muinakin pyhinä WHAT THE FUCK?!? vuokrani oli silloin jotain 400e/kk, noh hän sitten jakoi tuon summan 30 päivällä ja hyvitti PENNILEEN kahden ja PUOLEN PÄIVÄN osuuden!! ihan idiootti siis. Tyhmyyksissäni lupasin hänet vielä myöhemminin asuntooni yöpymään kun häne äitinsä oli kuollut ja hän tuli hautajaisia järjestämään ja taas sama hyvitys! Tämän jälkeen en kertaakaan enää suostunut . Että osaa olla typerää sakkia!!
 
Hug, miksi sua ohjeistettiin jättämään just se kananmuna ja vain se pois ruokavaliosta? En oo ennen törmännyt tollaseen, että pelkästään se. Omalle imetysdietille kuuluu nyt sellaista, että jätin maidon lisäksi pois soijaproteiinin ja just ton kananmunan. Milo kakkas eilen aamupäivällä ensimmäistä kertaa pari veriviirua, ja se riitti, että minä päätin lisätä dietin laajuutta. Milon vaippaihottuma on kokonaan parantunut, ja maidottomalla kakat on muuttuneet limaisesta todella löysiksi. Tänään on ekaa päivää tullut koostumukseltaan normaalia, mutta vieläkin musta oudon väristä. Ja siis verta ei ole sen kerran jälkeen näkynyt. Mikä muuten on vauvan kakan normaali väri? Sellanen vaalea sinappi, kuten kuvittelen, vaiko joku muu. Mutta taas jäänityksellä odotan muuttuuko kakka mihinkään. Välillä sitä tuntee itsensä todella idiootiksi, kun mielessä ei pyöri muuta kuin kakat! Ja siis edelleenkään ei ole mitään hajua onko Milolla ylipäänsä edes yliherkkyyttä millekään.

Jaka, ei tullut ainakaan 2010 pakkauksessa lusikkaa.

Sannuliini, mä olen lukenut, että vauvalle annettava vesi pitää keittää niin kauan kuin ei anneta kiinteitä. Ja kiinteiden antamisen jälkeen olis hyvä antaa vettä, ja sitä ei siis tarvitsis keittää. Jos on ihan maistelu vielä menossa niin siitä en tiedä, pitääkö keittää, mutta jos se nyt perustuu siihen, että suolistoon joutuu kiinteistä niitä samoja mikrobeja kuin vedestäkin, niin luulis, ettei silloinkaan enää tarvitsis keittää.

Rae, johan on sulla käynyt kiva kutsumaton vieras, jestas! Ja Jaka johan oli tarina sullakin, voi pyhä jysäys mitä kitupiikkivuokrantajia!
 
Viimeksi muokattu:
Hug
rouva saga Mulla on sellanen tilanne, että oon itsekin yliherkkä tietyille ruoka-aineille. Sen takia mulla on ollut jo pitkän aikaa gluteeniton ja maidoton ruokavalio. Raskaana ollessa pystyin tosin syömään juustoa, mikä oli ihan taivaallista. Raskauden jälkeen sitten herkistyin soijallekin. Eli soijaa en ole myöskään syönyt pariin kuukauteen. Sen takia on tietty vähän tyhmää, että siinä prick-testissä, joka tehdään pojalle mahd.ruoka-aine allergian toteamiseksi, on esim. kotimaiset viljat. Niistähän pojan ihottuma ei voi tulla. Jos se on joku muu yleisesti allergisoiva ruoka-aine, niin se vois olla esim. just se kananmuna, pähkinät, kala, sitrushedelmät tai vaikka useampikin noista.

Mun käsittääkseni kakan väri voi olla erilaista, mutta yleensä kai se on sitä kellertävää. Sillon kun mä herkistyin soijalle, niin poika sai myös vatsanväänteitä ja kakka muuttu ihan vihreäksi ja limaiseksi. Kun jätin soijan pois, kakka muuttu taas normaaliksi keltaseksi. Nyt se on ollut koko ajan keltasta, mutta aika löysää ja välillä vähän limasta. Toisaalta noi rotarokote annoksetkin muuttaa kakan koostumusta löysemmäksi.

Tällanen kakkaraportti tällä kertaa. Viime yö nukuttiin hyvin, muutaman kerran vaan poika ähisi pierua ulos :)
 
Täällä on vedetty jo jonkinsortin ennätykset: heräilyt 1,5 h välein. Aina puolituntia luputtamista sen jälkeen ja 1,5 tuntia unta päälle- yöllä. Poitsu on nyt 2,5kk, joten oliskohan "tiheän imuttelun" kausi meneillään. Mä en jaksa kommentoida nyt mitään juttuja vaan meen taas antamaan maitoa. Hyvin omanapaista.
 
Huomasin eilen, että olen vanhentunut näiden reilun 3 kk aikana ainakin viisi vuotta. Väsymys ja liikkumattomuus näkyy iholla ja vartalon kiloissa. Onko muille käynyt näin? :attn: Ajattelin sitten tilata jotain kunnon naamarasvaa ja kiloille pitäis antaa kyytiä. Vaikkakin naaman rypyille ja juonteille en usko rasvojen auttavan vaan pitäis syödä poroa :) Täältä helsingistä ei vaan tuota poroa saa helposti.

Eilen aivan loistava päivä. Poika on aina kiltisti, kun eräs ystäväni tulee kylään. Harmi vaan, että vain yksi ystävä on päivisin vapaalla. Lenkki seura olis kivaa.
 
Tuosta naamarasvasta,niin huomasin yksi aamu omankin ihoni olevan hieman nuutunut niin aloin käyttää tuota vauvan Erisanin perusrasvaa illalla kasvoille,laitoin oikein kunnon kerroksen naaman valkoiseksi sitä niin täytyy kyllä sanoa että on parempaa kuin yksikään kallis rasva,iho voi todella hyvin! Joten mammat Erisania vaan naamaan niin hyvä tullee ja rypyt katoaa :D
 
Voi luputupuna kun kuulostaa raskaalta... :hug: Paljon jaksamista sinne! Kyseessä on varmasti tiheän imun kausi ja poika tilailee lisämaitoja. Toivottavasti ei kestä enää monta päivää.

marjukka Siis todellakin oon huomannut vanhentuneeni! Olisin just passeli kandidaatti tuohon Nuorennusleikkaus -ohjelmaan. Ihmiset arviois mun iäksi 55v ja kommentois "se näyttää just siltä, että on juuri saanut lapsen". :D Mun silmänaluset on ihan mustat, mulla on ryppyjä ja mun vyötärölle on parkkeerannut vararengas. Aika hemaiseva lyyli vaikka itse sanonkin. ;) Pääsis edes treenaan, mutta kun koko ajan on jokin röhä päällä.

rouva saga Taitaa normaali kakan väritys vaihdella aika lailla. Meidän tytöllä on yleensä sellaista keltaista sinappia, mutta joskus on punaisempaa ja tosiaan ajoittain ihan ruohonvihreää. Nyt viime aikoina kakan mukana on ollut sellaisia vaaleita rakeita. Mistä näistä tietää, mikä on normaalia? Mutta hieno juttu, että Milon vaippaihottuma on poissa! Taitaa dieetti auttaa. :)

Rae Mäkin oon ihan koukussa tuohon Vauva tulossa -sarjaan. =) Elän aina ne synnytykset täysillä mukana... Ihan eri tavalla voi eläytyä kun on itsekin pusertanut muksun pihalle sisuksistaan!

Meillä on viime aikoina ollut ihan tajuttoman vaikee saada tyttö nukkumaan illalla. Se nukahtaa kyllä ekan kerran rinnalle jo joskus 20.30 maissa, mutta herää sitten viimeistään 45min päästä. Sitten tankataan taas maitoa ja nukutellaan ja yleensä herää ainakin kerran vielä klo 22 maissa, jonka jälkeen hyvällä lykyllä nukahtaa kunnolla. Eilen meni taas klo 23 ennen kuin nukahti. Meillä ei jää miehen kans nyt yhtään yhteistä aikaa iltaisin.

Onneksi mennää ensi viikolla taas pohjoiseen mummolaan ja saadaan vähän vauvanhoitoapuja. Oulussa on sairaan hyvä kreikkalainen ravintola ja ajateltiin miehen kans jättää tyttö hoitoon mummolle ja lähtee ihan pitkän kaavan kautta ulos syömään. Viinipullot ja kaikki. :) Namnam!

Meillä on tänään vauvan kanssa ohjelmassa talvirenkaiden vaihto (ei siis vaihdeta itse vaan ajellaan tuonne huoltoasemalle). Tylsää, nämä on mun mielestä niitä juttuja, jotka miesten pitäis hoitaa! Niinhän se on, että kotona on miesten työt ja yhteiset työt. ;)

 

Yhteistyössä