Heinäkuun Hurmaajat 2010

Voi elämä jenna on nukkunut jo neljttä yötä HUONOSTI, nukkumaan menee kyllä ysiltä mutta heräilee,etsii tuttia,hyörii, kiljahtelee,vaihtaa asentoa,yrittää käääntyä mahalleen,tunkee lakanaa ja tyynytä suuhun yms.. sellaisen 20min pätkiä nukkuu ja taas kaikki alkaa alusta. Ja kun syöttää niin pikkusen vaan imasee ja sit alkaa vaan purra tuttipullonpäätä. Aluksi huonosti nukutut yöt johtui flunssasat, nyt epäilen pullottavia yläkulmahampaita. niitä koko ajan sörkkii käsillä,leluilla,ja harsolla.. Perjantaina pitäs lähteä viihteelle mutta miten sitä jaksaa jos ei saa nukuttua yhtään..
Ei ole meillä koskaan vielä ollut näin huonoja öitä,ei koskaan.. onneksi ei itke tai mitään, mutta unen päästä kiinni saaminen kestää KAUAAAAN :whistle:
 
jaka jaksamista:) meillä ollut hieman samantapaista ennen nukahtamista, eli saana kiljuu, mölisee ja tunkee pussilakanaa suuhun, saa peiton pois pussilakanan sisältä näppärästi parissa minuutissa ja sitte on lakanaa paljon suussa..ja kaiken tän tekee hiljaa niin, että mä luulen sen jo nukkuvan, ovelaa..mutta onneksi sitten kun nukahtaa niin nukkuu kyllä hyvin. mutta saattaa herätä itkemättä taas veivaamaan peiton kanssa. Muutenkin kaikki menee suuhun ja hirveellä raivolla koittaa tunkea sinne milloin mitäkin. ja suuttumus on hirveä, jos ei onnistu. Ikenet varmasti kipeät.
Ja sylissä ollessaan koittaa mun paitaa laittaa suuhun, oma paita sillä pitää olla housujen sisällä tai sit vaan body, kun muuten sekin on suussa:D

Meillä vaan ihottuma jatkuu, nyt on olleet kaikki soseet poissa viikon, banaania saanut vähän, mutta ihottuma alkoi jo ennen ku sitä on saanu. Välillä paha ja välillä paremman näköinen. Lääkäriin siis perjantaina näytille, meillä on onneksi silloin normi neuvola lääkäri, niin ei tarvi erikseen varata.

Meillä taitaa Saanalla olla liian iso maha tuohon kääntymiseen...koittaa kyllä kovasti kääntyä ja kun on kovin äkkipikainen ja hermoheikko niin huuto alkaa kun ei onnistu:D Ei siis käänny vielä selältä mahalleen eikä toisinpäinkään, kun pari kertaa vahingossa.
 
Pohjoisen taika mä ainakin autoin alkuun kääntymisessä,päälimmäinen jalka toisen etupuolelle ja tukea selästä,niin sitten alko kippaamaan ittensä loppuun ja jonkin aikaa meni tälleen ja sitten huomas että kappas pääsee itekkin:) Mielenkiintoinen lelu vaan käännyttävälle kyljelle eteen että joutuu kurottaa sitä kohden ja kokeilemaan..;)
 
Viime yö oli jotain ihan luksusta =)
Aatu alkoi nukkumaan yhdeksän maissa, heräsi ensimmäisen kerran 01, söi ja nukahti heti uudelleen. Seuraavan kerran heräsi vasta 7:15, kuudelta pikkasen kitisi mutta rauhoittui heti tutilla.
Jotakin ihan uskomatonta oli nukkua viisi tuntia putkeen!!! :)
PLIIS otetaan tämä tavaksi kiitos. (Turha toivo todennäköisesti)
 
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että Milolla on se maitoallergia. Voi ärsytys. 2 viikkoa sain syödä maitoa ilman oireita, kunnes sitten 4 päivää on ollut koko ajan jatkuvammaksi muuttuvaa ripulia ja tänään todistin jo neonvihreää venyvää systeemiäkin. Voi elämä sentään!
 
rouva saga voi ei : /
Täällä myös sama epäilys. Mä oon kyllä jo melko varma, että Mr.T:llä on toi allergia. Nyt oon maidottomalla dieetillä ja poitsu alkoi heti nukkua ehjempiä öitä, samoin ihottumat hävisivät miltei heti, kun lopetin maidon käyttämisen. Varmaan noi kutisevat ihottumat pitivät myös hereillä. Nyt ei myöskään ole verinaarmun verinaarmua iholla :)

Mr.T:llä on tänään jouluinen vauvajumppa :) . Sinne ois saanut ottaa tonttulakin mukaan, mutta Mr.T. lähteekin sinne poropuvussa :LOL: . Mä oon ihan hulluna vauvanvaatteisiin ja puen ja puunaan Mr.T:tä usein ja antaumuksella :D
Mieskin jo sanoi Mr.T:tä "modatuksi vauvaksi" :LOL:
 
Viime yö oli super mahtava! Pihla nukahti 20.30 ja heräsi ensimmäisen kerran 6.50!!! Tuo ipana nukku melkein 10,5 tuntia yhteen putkeen,taivaallista:D Ei ainakaan täällä päteny se ettäkö lapsta valvottaisi iltaisin ja öisin uudet opitut asiat :cool:

Mutta nyt meikkipussille,pitää lähteä käymään Hämeenlinnassa:)

Ihanaa joulukuun ensimmäistä päivää kaikille!:)
 
Nyt on jo joulukuu!!! Kauhia ku aika menee nopiaan:O

Meillä on nyt unet rauhottuneet jonkin verran, ei ole enää sitä huutelua niin paljoa, mutta sen tilalle on tullut nukahtamisvaikeus iltaisin:( Poika huutaa pää punaisena, mutta lopulta sitten nukahtaa. Päikkäreitä nyt nukkuu kans onneksi jonnii verran ni ei mene sitten ihan yliväsymyksen puolelle iltasella.

kakka on meillä jo toista tai kolmatta päivää hukassa, tänään tuli sellanen pieni nökö, mutta eipä muuta. Meillä ei ainakaan kiinteiden aloitus vaikuttanut mitenkään positiivisesti tähän kakkaamiseen. Toivottavasti se sieltä tulis ni ei haittasi pienen elämää... Tai ei se pojun elämää haittaa, äiteen enemmänkin:|

Lauralle ja matiakselle onnittelut kääntymisestä:)
ja millanen onnitelut myös hyvistä yöunista:)

Muuten meidän elämään ei juuri mitään uutta kuulu. pärryyttely on pojalla tullut jälleen kuvioihin ja nyt sitä sitten harrastetaan TOSI paljon ja "juttelemaan" on taasen ruettu pitkän tauvon jälkeen. Ja nauramaan on ruettu ihan pienesti, vielä ei mitään naurun remakkaa tule, mutta sellasta pientä ja viatonta hihittelyä, ihanan kuulosta:heart:

Omaan oloon sen verran, että pitää kaiketi r-testi tuossa jossain vaiheessa tehhä.. yhdet menkat jo oli ja ne oli sitten runsaat ja nää toiset on nyt hirmu niukat ja tulee sellasta ruskeeta vuotoa... Raskauden mahdollisuus kun on olemassa... Toivon todella,että testi näyttää negaa ja tää on vaan jotain raskauden jälkeistä oikkua, mutta kyllä nyppii ja jyrsii ihan asteen verran...

Hyvää joulukuuta vain kaikille mammoille ja pienoisille:heart:

Rae ja V
 
Yksinolosta kyselen, eli miten kauan teidän pienet viihtyy yksinään sitterissä, sängyssä, lattialla tms....? Meidän pienimies on kovin seurankipeä... Aamuisin herättyään tai muuten oikein hyväntuulisena ja pirteänä ollessaan saattaa viihtyä ehkä 15min yksin, mutta siis muuten yleensä tuntuu että muutamassa minuutissa on jo ihan kypsä, usein heti kun näkee et mä/iskämies lähden pois näköpiiristä, alkaa kitinä. Vaikeuttaa aika paljon touhuamista kun pitää koko ajan pojun näköpiirissä olla, mieluiten siis seurustelemassa. Toisaalta hyvä tekosyy olla päivät pitkät koneella ja katsoa telkkua ;)
Välillä mietin et oonko opettanut sen tähän itse, kun tykkään kovasti sylissä poikaa pitää :heart: Mutta en oikein tykkää murua huudattaakaan.
Ostin leikkimaton vasta hiljattain, mutta en oo saanu sitä vielä viritettyä, jospa laittais sen tänään, ja se olis tosi mielenkiintoinen. Tosin eipä noi muut lelutkaan seurustelua mun mielestä paljoa oo korvanneet. Harmi ku meidän poju ei vieläkään tutista piittaa.

Tessu ja suloinen sylipoju :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Millanen kiitos vinkistä:) täytyy kokeilla tuota auttamista kääntymisessä.

Mä alan kallistua myös maitoallergian puolelle, pöh:( Saanalla ihottuma vaan pahenee, kakka vihreetä koko ajan ja limaista ja ripulimaista. Tänään oli oikein myrkynvihreää. Meillä siirrytty nannin kakkoseen ja sen jälkeen vaan pahentunu. Imetyksen lopetin about kolme viikkoa sitten, kun mulla vaan yksinkertasesti maito loppu:( ja vaivat tosiaan pahentuneet sen jälkeen vaikka aikasemminki sai nannia. Nyt palaan takas ykköseen ja katotaan ja sitten maidon vaihto kokeilu vielä. Onneksi on perjantaina lääkäri. Terkkari sano et ei voi olla mistään syödystä soseesta, kun ollut jo niin kauan ilman soseita, eli niitä saa jatkaa.

No, yöt meillä onneksi aika hyviä nyt:) Saana herää yleensä kerran syömään enään:)

Yksinolosta Saana viihtyy kans vaan hetken yksin, sitterissä kyllä on mielellään, mutta vieressä pitää olla. Ja paikkaa vaihtaa välillä, kyllästyy tosi nopeesti kaikkeen. Alkaa sellanen vaatimus kitinä heti, jos touhuu ite jotain ja saana ei saa huomiota.
 
täällä myös viihdytään nykykään vain ihan pieniä hetkisiä yksikseen. Just tuossa kirosin miehelle asiaa kun ennen viihtyi kauankin yksin leikkimatolla.. Alkaa nykyään ärjymään ja itkeskeleen ja kun menee viereen, alkaa nauru!!!!

Rintatulehdus paholainen pärähti päälle...aamulla herääsin ja oli vaikea edes nostaa toista kättä ja liikkua kun rinta ihan kuuma, punainen ja kipeä. Vähän helpottanu ku imetelly tiuhaan mutta silti tosi kipeä vielä.. harmi jos nyt maidontulo lisääntyy ku joutuu paljon imettään tuota toista rintaa.. nyt on ollu niin hyvä balanssi tän tissittelyn ja korvikkeen kans.. tosin korviketta ei oo juuri menny ku on otettu kiinteät mukaan,kun tyttö ei enää ruuan päälle maitoa jaksa ottaa... Toivotaan et kohta tää tulehdus antautuis ja alkais helpottaan.. Hmna vielä kaiken lisäksi leikataa OYS:ssa viisuri... anna mun kaikki kestää... :(

Niin joo, ja meidän ulkomaanmatka nyt luultavasti peruuntuu...kun tuli niin suuret muutokset lentoaikatauluihin et joutus tytön kans keskellä yötä paahtamaan lentokentillä ja kaikki rytmit sitten niin armottoman sekaisin... eli joulu sittenkin kai ehkä suomessa. Mutta ehdottomasti ollaan sit kotona kolmistaan ja vietetään eka yhteinen joulu perheenä.. :heart: saas nyt nähdä tuleeko muita soppeleita matkoja vai miten menee....

Tosiaan joulukuu...ihan jo kammottaa et mullaki loppuu mammaloma jo maaliskuussa ku mies pitää sen isäkuukauden sit ens kesänä.. kamalaa!!:( kyllä kotona oon silti varmaan jouluun asti.. Just otin yhteyttä muutamaan entiseen paikkaan, jossa oon viikon kursseja pitänyt että maaliskuusta lähtien voisin ihan hyvin kävästä sillon tällön viikon opetushommissa...sais vähän ekstrarahaa sen hurjan kodinhoidontuen päälle...

semmosia täällä...mukavaa viikkoa!!
 
Viimeksi muokattu:
Hallelujaa! Meillä nukuttiin taas viime yönä hyvin. Nukkumaan alkoi siinä yhdeksän maissa, heräsi syömään 01:30 ja nousi aamulla 7:45. Wuhuu! Aivan luksusta.

Yksinolosta Aatu ei ota mitään stressiä. Viihtyy itsekseen sitterissä tai puuhamatolla pitkiäkin aikoja, tunti ei ole mikään ihme jos vaan äiti on näkyvissä tai kuuluvilla. Ja se kun ei ole ongelma kun kämpässä on neliöitä 55 joten aina olen lähellä.
Yleensä hypistelee leluja, saattaa köllöttää tutti suussa sitterissä tekemättä mitään, katselee vaan ympärilleen ja tutkii omia käsiään.

Meillä kiljutaan kovaa ja korkealta! Välillä oikein säikähdän kun katsotaan telkkaria ja poika kirkaisee keuhkojensa koko kapasiteetilla. Muutenkin kaikenlainen keskustelu ja äänien päästäminen on Aatun mielestä oikein mukavaa. Yleensä alkaakin "puhumaan" kun joko mun äiti tai isosisko joka on pojan kummi tulee käymään. Heille Aatu vetää yleensä sellaset kunnon lirkuttelu-flirtti showt :)

Peruuttiko lakko teidän matkan Sannuliini? Siskolla ja sen miehellä on meno Puolaan Varsovaan huomenna ja tiukassa oli saada korvaava lento mutta onnistuivat sentään kun lentävät Prahan kautta Varsovaan. Tuntuu että noi lento-emot lakkoilee jatkuvasti, vaikka ymmärrän kyllä heidän lakkonsa. Itsekin olin n. kaksi kuukautta lakossa palkan puolesta, taisi olla yksi suomen pisimmistä lakoista, mutta kantoi onneksi tulosta.

Olipas ihana käydä tänän ulkoilemassa vaunuilla kun pakkasta oli vain 7 astetta.
Vihdoinkin päästiin ulos.
Jahas, talolle tieni käy siivoamaan. Huomenna on käyttöönottotarkastus.
 
Tervehdys heinä-äidit!

Täällä yksi jouluhullu fiilistelee jokaista päivää ja hetkeä, kun täällä Helsingissä on kerrankin lunta ja valoa marraskuussa. Oon jo leiponut vaikka kuinka monet joulutortut ja suunnitellut jouluruokia. Me ollaan lähdössä maanantaina sinne Madeiralle kahdeksi viikoksi ja nyt melkein harmittaa, kun täälläkin olisi niin hyvät talvikelit. No, ehkä se iloksi muuttuu, kun pääsee sinne perille ja pulahtamaan aamu-uinnille Atlantin aaltoihin.

Meille on tulossa ehdottomasti aito kuusi, kun mulla ei ikinä sellaista vielä ole ollut omassa kodissa. Mutta nyt tulee - yksi sisälle ja toinen terassille :) Ostin Johannekselle tänään tonttuasun Etolasta. Maksoi 9,90 €. Oli kokoa 86-92 cm. Varmaan saa kääriä hihoja ja lahkeita, mutta ei varmaan kovin paljon. Oli siis sellaiset punaiset puuvillaiset housut ja paita, joissa valkeat hihansuut sekä vastaava tonttulakki.

Ihanaa järkkäillä joulua omaan kotiin. Nyt voi toteuttaa niin täysillä kaikkia niitä juttuja, joita mahdollisesti jäi kaipaamaan lapsuuden jouluina tai sinkkuaikoina. Toivottavasti ei lähde ihan lapasesta. Hyvä ystäväni ja Johanneksen kummi tulee PIetarista meille jouluksi. Hauskaa esitellä venäläiselle suomalaista joulua, kun viettävät siellä enemmän uutta vuotta, vaikka niissä paljon samaa onkin.

Piti kirjoitella lisää, mutta kaveri tuli käymään. Jatkan myöhemmin.

Voikaa hyvin!

Solnushka
 
Apua!!

Kyse on kakka-asioista kuinkas muutenkaan. Oon aivan väsynyt tähän tilanteeseen kun tuntuu ettei neiti edes nuku kun vääntää kakkaa koko ajan. Vaippaan tulee pieni nokare kerrallaan. Kakka on suht pehmeetä mutta Ella ei saa sitä väännettyä ulos. Kakan väri on ruskeanmustaa.

Olen kokeillut antaa mallasuutetta päivittäin täyden satsin. Ei auta! Olen syöttänyt luumua jopa purkillisen päivässä. Ei auta! Ja luumusta tuli ihan kauheet vatsanväänteet. Tänään pistin maidon sekaan levolacia ja ei ainakaan vielä tuloksia näkyvissä. Yks päivä kakka tuli hoitopöydällä kun jumpattiin aikamme ja sitten nostin jalat koukkuun masun päälle. Silloinkin oli ihan hirveetä vääntämistä otsasuoni punasena. Mulla loppuu keinot. En yhtään tiedä miten helpottaisin enää neidin oloa. Perunaa ei syödä päivässä kun puoli purkillista ja hedelmää annan purkillisen + iltavellit päälle. Kuulemma päärynän ja ruusunmarjan pitäisi auttaa löysentävästi.. ei meillä ainakaan. Oisko kellään lisää vinkkejä?? Alan olla hyvin epätoivoinen.

Adelia ja Ella 4,5kk
 
Nopea kommentti Adelialle, että Levolac voi alkaa vaikuttaa vasta parin päivän kuluttua, joten anna sitkeästi muutama päivä ja jatka myös sen jälkeen vaikka kakka tulisi. Jatka pari viikkoa ja pudota annostusta vähitellen ja katso sitten toimisiko. Toivottavasti auttaa! Meillä auttoi (tosin vielä täysimetyksen aikana, mutta kuitenkin).

Tarkennuksena vielä Levolacin käyttöön: vanhan kovan kakan on tultava ensin ulos - se auttaa vasta uuteen kakkaan. Levolac on sokeria, jota ihmisen elimistö ei pysty hyödyntämään, vaan sokeri imee itseensä nestettä ja näin pehmittää sitä kakkaa. Kyllä se kakka sieltä vielä tulee!
 
Viimeksi muokattu:
Vielä jonain päivänä käyn tätä keskustelua monta sivua läpi ja teen muistiinpanoja, että mitä kaikkea piti kommentoida. Ei tästä muuten tuu mitään...

Ööö unet: juu, ei oo tässä osoitteessa nukuttu vieläkään koskaan yli 5h putkeen, eikä viikkoihin ees 3h-pätkiä kauempaa. Yleisimmin nyt on monena yönä herätty minuutilleen 2 tunnin välein tissiä imuttelemaan. Eihän kyse nälästä oo, vaan siitä, ettei osaa nukahtaa ilman sitä tissi-assosiaatiota. Mutta minkäs teet, mä en mihinkään huudattamiseen oo vielä valmis. Meillä kiinteät ei siis oo vaikuttaneet mitenkään (hyvässä tai huonossa) öihin.

Mullakin paukahti tänään eka rintatulehdus päälle! Jo yöllä imettäminen oikeasta rinnasta sattui aivan saakelisti, ja kun heräsin, oikea tissi oli ihan täynnä pahkuroita ja kivikova ja kipiä. Ja mä en yksinkertaisesti osaa pumpata, en saa niitä tukoksia auki. Kyllä siellä maitoa on, koska Sulo sai imettyä vähän pois - mutta ei tarpeeksi, kova tuo on vieläkin. Pahin skenaario on, että kohta tulee joku kuumehomma päälle ja sit saan jonkun antibioottikuurin ja lauantain synttärit peruuntuu.. Eiiii.

Hei kuulkaas! Moneltako teidän vauvat menee nukkumaan? Kaikki unikirjat näkyy sanovan (siis vauvojen unta käsittelevät, ei mitkään unientulkintaopukset, heh), että ihmiset laittaa vauvansa aivan liian myöhään nukkumaan. Että joillekin oikea aika ois jopa 18.30! Sulo menee nukkuun 21-21.45 ja mietin, onko se liian myöhä sitten lopulta. Varmaan tosin monet menee myöhempäänkin. Mitenkä teillä?

Huomenna poikanen täyttää 5kk :heart: ja neuvolakin on ihan oikeana päivänä. Tällä kertaa jos tulee valitukset alhaisesta painosta niin syön hattuni: ruokahalu on kova, kasvissosetta menee aamupäivällä koko purkillinen ja hedelmää iltapäivällä samoin. Illalla on otettu tällä viikolla tavaksi riisipuuro, kun nyt joulukin on tulossa :D Jospa se 6 kilon raja viimein menis rikki, hih.

Joulu
on parasta ikinä. Se pitää viettää äitini luona Kanta-Hämeessä. Kokkaan kaikki jouluruuat äidin iloksi ja suunnittelen mielettömät menut myös joulupäiväksi ja tapaninpäiväksi. Sukulaisvisiitit, palapelin kokoamiset, kuusen koristelu.. Aah! Jouluitkuonni-ihanuus. Sulolle en aio ostaa yhtäkään lahjaa, koska niitä tulee sukulaisilta ja kummeilta kuitenkin jo liikaa. Ei se muista, ostiko äisbä ja isbä ekana jouluna mitään :D (Tai sitten kustannan sille vuosien psykoterapian tämän vuoksi, so not..)

Nyt aion korkata kaljan, se varmasti auttaa rintatulehduksesta toipumiseen :D Rentouttaa nääs.

Ai niin! Kääntymisestä on otettu breikkiä, eipä paljon kiinnosta, selältä masulle joskus suoritettiin. Toisinpäin vain vahingossa: pudotessa kyynärnojasta alas, muks! Lasketaanko kääntymiseksi? :D

Sitterikin
alkaa olla out, vauvojen juttu. Välipäikkärit (aamupäivällä 30min ja illalla 30min - esim just nyt) menee vielä siinä sekä ruokailut, mutta hengailu ei vois vähempää kiinnostaa.. Hirvee pungerrus ylös. Istua pitäis koko ajan. (Ja tästä puheen ollen: anoppi ja isomummo ostaa Stokken Tripp Trappin joululahjaks. Väri: valkoinen.)

aaa nyt toi heräs
moro
 
Nukkumaanmenoajasta Tänään just tajusin, et saan olla hiton kiitollinen siitä, et meillä mennään superaikasin nukkumaan (ainakin tähän asti... nyt kun täällä tuulettelen, niin eiköhän tää pian muutu;)). Mutta meillä mennään yöunille normaalisti 19-19.30. Aiemmin jopa tuolloin 18.30! Aiemmin ongelmana oli, et Milja heräs tän jälkeen tankkaamaan vielä tunnin välein jonnekin kymppiin, joskus 00 saakka. Ja saattoi tunniksi herätä juttelemaankin. Nyt tutin saa käydä nostaa suuhun joskus kympin aikaan ja sit puolilta öin tankataan eka kerran eli eka unipätkä on noin 5 tuntia. Mahtavaa tää on siitä syystä, et illalla on paljon sellasta rentoa oleiluaikaa miehen kanssa tai itsekseen. Niin ja aamulla heräillään 07-08.30. Yleensä mun kanssa seiskalta(hullu aamuvirkku kun olen), mut iskän kanssa köllitään viel reilu tunti unta lisää. Esim. viime yönä yöunien pituus oli melkein 14 tuntia: 19- 08:45... Tankattiin kolmesti vaan. :O
 
Siis mä en ymmärrä näitä unen tarpeen vaihteluita: oon laskenut, että jos miinustaa heräilyt ja syömiset, Sulo nukkuu öisin aina alle 9 tuntia :O WTF. Äiti ja iskä on kuitenkin kumpikin ihan super-unikekoja. No, tällaista toki pelkäsinkin vauvan elämän olevan, joten onneksi ketutus ei tullut yllätyksenä.. Mutta silti. Hmph. Pitää joskus testata laittaa dude nukkumaan joskus paaaljon aikaisemmin ja katsoa, mitä tapahtuu.
 
Nukkumaanmeno ajoista meillä oli ennen sama rytmi kun teillä Tridian yö unille mentiin klo 19-19.30 ja tankkailu alko klo 22. Mutta nyt ollaan siirretty nukkumaan menoa 20-20.30 ajalle.
Käytiin äsken Pihlan kanssa ensimmäistä kertaa yhdessä suihkussa ja ilme oli näkemisen arvoinen....:eek: :cool: Alkuun ei osattu päättää että voiko hengittää normaalisti kun tulee outo tunne selkään suihkusta, ja oli silmät niin ympäsellään että ei olis uskonu että niin auki silmiä pieni lapsi saa..:D Mutta hetken totuttelun jälkeen alkoi kamala rimpuilu jo potkiminen kun olikin kivaa,kaakeleissa kaiku vaan iloiset kiljahtelut.. :)
Oli pakko yrittää totuttaa ajatukseen suihkussa olemisesta kun lauantaina on ensimmäinen vauvauinti kerta ja eihän siellä ole mitään ammeita missä pestä ipanaa kloorivedestä pois:D
Pitää huomenna ostaa Pipsalle uikkari:p

Olis tänään viellä maton pesu urakka edessä kun se on nyt kuukauden odottanu tuolla vessan lattialla rullalla,saamaton. Ai minä vai???:confused:

Korvat on kovin kipuiset kun tänään sain aikaiseksi vihdoin laittaa niihin isommat korut,jomottaa siis..:whistle:

Huomenna aamusta shoppailemaan Äitin ja Pihlan kanssa,tyttöjen päivä JEE:)
 
Kardemummma, kannattaa imettää tiheästi ja monta kertaa peräkkäin siitä kipeästa rinnasta niin Sulo saa ne muhkurat toivottavasti pois. Itse sekä imetin tiheästi ja pumppasin ja sillä sain onneksi kokkareet pois. Suihkussakin yritin niitä hieroa, mutta en tiedä oliko sillä vaikutusta.

Solnushka
, erittäin hyvää matkaa! Me lähdemme huomenna muutamaksi päiväksi ruotsiin enkä tiedä tulenko ennen teidän reissua enää kommentoimaan. Toivottavasti menee lentomatkat mutkattomasti!

Nukkumaanmenoaika. Milo menee nukkumaan useimmiten noin klo 21, mutta esim. tänään vasta klo 22. En kyllä ymmärrä, että miten vois mennä jo klo 18.30. En oikein jaksa uskoa, että nukkuis silloin aamulla kovin pitkään, mutta en tietty ole kokeillut. Itse asiassa kerran Milo päätti itse mennä yöunilleen klo 17.30, ja silloin sitten heräsikin valvomaan klo 03. Onneksi nukahti silloin sitten tunnin valvomisen jälkeen uudelleen.

Saga ja Milo pian 5 kk
 
Jei, jouluverhot vaihettu kämppään, olipa siinä hommaa :/ hommaan tarvittiin pihdit, ruuvain ja sivuleikkuri :D ihan tyypillisiä verhojen vaihtoon tarvittavia vehkeitä, eikö ? :LOL: Tyhmästi oli suunniteltu tämän kämpän verhokiskot, kummastakin päästä aivan seinässä kiinni, yrittääpä siihen sitten lisätä tai poistaa nipsuttimia :headwall: iltapuhteena ruuvasin kiskot irti katosta ja sivuleikkurilla katkasin pätkän pois päästä, niin jatkossa verhojen vaihto on helpompaa :) Nyt on ihana nautiskella kuumasta glögistä ja tuoreista pipareista sekä tortuista. täältä löytyy kans yks jouluhullu :xmas:

Kardemummmaa Apsi on yhä hereillä : / poikaa ei väsytä ollenkaan. Nukkumaan menoaika vaihtelee aika paljon joskus poika sammuu jo ennen Salkkareita ja toisinaan vasta puolen yöntienoilla.

Joulukuusikiista ratkaistu :) Oltiin koko perhe Ikeassa, ladoin ihan reilusti miehelle kärryihin kasan joulukuusen koristeita, mies ihmetteli mihin mä niitä. Totesin vaan, että joulukuusen jonka kävin ostaan :D Kävin ostaan meille muovikuusen, kun mies oli töissä. Eipä mies sitten enää äkissyt asian tiimoilta mitään, vannotti vaan etten ihan heti koristele sitä, vaan vasta puolen kuun tienoilla.

Pojan pahin vesipelko taitaa olla voitettu :) tänään isi käytti pojan kylvyssä ja amme oli täynä leluja poika vaan naureskeli ja ihmetteli vettä, polskutteli oikeen sydämensä kyllyydestä. Aluksi Apsi ei ollut varma itketäänkö vai hymyiläänkö, onneksi hymy voitti. Isillä ja pojalla oli hieno yhteinen hetki :heart:

Yksinolosta poika tymppääntyy ja alkaa itkeen samantien, kun seura katoaa. Tosin jos poika saa uutta kateltavaa ja tutkittavaa niin viihtyy hetken pitempään yksin, esim. uusi lelu tai leikkialusta siirto olohuoneesta makkariin.

Syöttötuoliks
varmaan hankitaan joku perussyöttötuoli tai sitten tripp trappista halppis versio Brio, Emma tai Lulu-merkkinen.

Ihanaa, kun tänään keli oli nollassa ja pääsi lenkkeileen ihan kunnolla, pikku murukin nukkui parin tunnin päikkärit parvekkeella.

Dana88 & Apsi

tj. 23 ( jouluna Apsi saunoo eka kerran :) sitä odotellessa )
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä yö - niin suhteellinen käsite. Jos Jätti herää tissittelemään yöllä vain 5 kertaa, kakka turahtaa yhdesti vaippaan ilman kakkajumppaa ja vaipan vaihdon jälkeen nukahdetaan 30 min sisään, meidän yö on ollut aivan loistava!

Nyt kuvioihin on tullut mukaan iltaraivarit. Jo pelkästään makkariin meneminen illalla saa Jätin raivon partaalle. Tosin, Jätti on ollut taas vaihteeksi räkäinen, eli toivoisin näiden iltaraivareiden johtuvan siitä. Mutta veikkaan, että johtuu ihan yliväsymyksestä. Pitäisi vaan laittaa aikaisemmin nukkumaan, yritän aina saada nukkumaan klo 19 mennessä, mutta toi 18:30 vois olla hyvä. Jätin yöt on normaalisti 12-13 h mittaisia ja päivällä nukutaan yhteensä n. 3,5 h. Yöunista saa tosin vähentää varsinaista uniaikaa ainakin sen tunnin.

Iltaraivareiden ja yöhulinoiden lisäksi Jätti on alkanut heräämään iltaisin ensimmäinen unisyklin päätteeksi, eli n. 30 min unien jälkeen. Odottelen tätä aina kauhun sekaisin tuntein, koska en välttämättä saa Jättiä takaisn nukkumaan, vaan raivarit kestää sen pari tuntia. Ehkä nämä illat ja yöt vielä iloksi joskus muuttuu.

Laiskanpullea Jätti kääntyi tänään mahalta selälleen. Selältään massulleen kääntymistä ei olla edes vielä yritetty. Ihan suokkarileikki on tutin pois ottaminen suusta ja sihtaaminen takaisin suuhun. Ja tätä tehdään myös yöllä - viime yönä 2 h, välillä tutille raivoten.

millanen --- vauvan kanssa suihkussa oleminen on kyllä ihan parasta! Me taistellaan aina miehen kanssa, kumpi sinne suihkuun saa Jätin kanssa mennä.

Yksinolo --- Jätti viihtyy aamuisin virkeänä ja syöneenä melkein sen tunnin itsekseen ja saattaa lopulta nukahtaa lattialle. Käyn tietty siinä välillä huitomassa aina jotain ja kälättelen ja lauleskelen itsekseni, että Jätti kuulee mut. Iltaa kohden alkaa kaipaamaan enemmän seuraa ja loppuillasta ei mielellään olis edes lattialla.

Nennulainen & Jätti

Ainii... Olivia, täällä olis yks kiinnostunut reffailija, jos ootta pk-seudun mammojen kans jotain järkkäämässä...
 
Viimeksi muokattu:
rouva saga --- aloin miettimään sun kommenttia tosta aikaisesta nukkumaanmenoajasta, että voiskohan olla meidän kohdalla sittenkin näin, että meidän aikainen nukkumaanmenoaika (siis jos vältytään parin tunnin iltaraivareilta) kostautuu noilla levottomilla aamuyöntunteina. Hmmm... täytyykin vähän mietiskellä meidän päivärytmiä, josko siinä olis jotain muuttamisen aihetta.
 

Yhteistyössä