Heinäkuun Hurmaajat 2010

Nennulainen, kaikkeahan kannattaa kokeilla, ja varsinkin jos tosiaan herää silloin illalla sen ekan unisyklin jälkeen eikä äkkiä nukahda niin minä varmaan antaisin valvoa sen tunnin pari ja laittasin sitten vasta uudelleen yöunille. Itse olen oikeastaan oikein ihmetellyt sitä, että mistä Milo tietää, että nyt nämä oli ne yötunet, kun sisällä herää AINA 30 min nukkumisen jälkeen, mutta yöunilta ei koskaan.
 
Kiitos rohkaisusta millanen ja solnushka. Annan vettäkin päivittäin ja usein mutta ei sekään oikeen tunnu auttavan. Tuo Levolac oli meille se pelastus. Nyt illalla vatsa alkoikin toimimaan ja tavaraa tuli vaipan täydeltä. Täytyy antaa ylläpitoannoksia tästä edes päivittäin ainakin siihen saakka kunnes puuroja aletaan syömään. Meille palasi hyväntuulinen, iloinen tyttönen...

Nukkumaanmenoajoista: Ella nukahtaa yöunille aikasintaan klo 22-24. Oon yrittäny laittaa aikasemmin kuten kasilta mut herää sitten kukkumaan puolen yön aikaan ja sen jälkeen on vaikeuksia saada neitiä uneen. Parempi siis myöhemmin ainakin toistaiseksi.
 
yksinolosta Poju ei hirmu hyvin viihdy itekseen, ihan jotain 10min on maksimiaika minkä viihtyy ilman, että mie tai mies ollaan paikalla. Ei auta edes se, että välillä käy siinä pyörähtämässä, mitta kun tulee täyteen ni sen kuulee kyllä kaikki!:LOL:

nukkumaanmeno Me ollaan nyt pyritty viemään pieni mies 21-22 välillä nukkumaan.. Yks ilta vietiin jo klo 20 ja sinne nukahti muitta mutkitta.. Mut toisena iltana taas ei... Ihan on päivästä kiinni mihin aikaan menee nukkumaan.. ja sitten 1-2h päästä vähän heräilee ja saattaa itkeskellä ja tämä menee yleensä tutilla ohitte.

puklaaminen on meiltä nyt vähän vähentynyt. Tosin mahalleen kun kääntyy ni vatsan sisältö onnellisesti tulee pihalle, siinä saa leikkimisen ekan 15min valvoo vieressä että saa siivottua puklut pois, sitten jatkaa leikkejään onnellisena... ja syömisestä pitää olla se 1h ennenku pystyy laittamaan lattialle, muuten ei ennätä kun kääntymään ja kaikki tulee pihalle...

kääntyminen kääntyykö muila lapset säännöllisesti kummaltakin sivulta ympäri vai onko "toispuoleista"? Meillä poju kääntyy vain vasemman kyljen kautta mahalleen, olen yrittänyt houkutella oikealta puolelta kääntymään, mutta ei jären ole innostunut. Ajoittain kyllä kääntyy kyljelleen sinne puolelle. Ja aina kun laittaa lattialle niin heti kääntyy mahalleen, ei viihdy selällään juuri ollenkaan.

Vaan taitaa rueta olemaan leikkimiset leikitty, äkkiä tympääntyy

Rae ja V
 
nennulainen & Tessu Laitoin teille viestiä treffeistä. :)

Jos on vielä muita pk-seutulaisia, joita kiinnostaa treffailu ensi viikolla, niin laittakaa mulle viestiä.

Rae Meilläkin käännytään vain vasemman kautta. Kyllä ne muksut kääntyy kohta joka suuntaan, joten nautiskellaan vielä elämän helppoudesta kun pysyvät paikallaan!

Ihanaa, kun on vähän lauhempaa. Otan tytön pian kantoliinaan ja lähdetään koirapuistoon treffaamaan ystävää ja koiraystävää. :)
 
Mä en voi uskoa onneani. Meillä nukuttiin taas hyvin yö. Poitsu meni nukkumaan about 21 aikoihin, heräsi kerran tankkaamaan 01:30 ja nukkui ilman mitään ääniä 05:teen. Muutaman kerran älähteli ja kävin laittamassa tutin suuhun, nukahti heti uudelleen. Ja heräsi vasta klo 9 seuraavan kerran! Wuhuu!
Meillä muutettiin vähän tota rytmiä ja heti alkoi nukkumaan selkeästi paremmin. Ennen alkoi yöunille 19-20 välillä, heräsi syömään jo heti parin tunnin päästä ja oikeastaan koko yön heräili 2-3 tunnin välein. Nyt muutettiin siten että illalla n. klo 19 saa puoli purkkia sosetta, siitä n. tunnin päästä 180ml maitoa ja sitten nukutetaan. Menee yleensä lähelle 21 kunnes nukahtaa. Ja nukkuu siis yöt nykyään älyttömän hyvin. Meillä siis auttoi tuo että nukutetaan myöhemmin yöunille.

Adelia: Meillä tuo mallasuute auttoi vasta muutaman päivän kuluttua, ja annettiin se kaks annosta päivässä. Loppujen lopuksi äijä alkoi oksentamaan aina mallasmaidot ulos joten sen käyttö loppui sitten siihen. Nykyään parhaiten auttaa päärynä.
 
Hug
Nukkumaanmenosta Meillä nukkumaanmenoaika on vakiintunut tällä hetkellä sinne 18.30-19.30 välille (se tuntuukin olevan tällä hetkellä ainoa asia, mikä on jotenkin pysyvää). Viimeistään klo 19 on ruvettava nukutuspuuhiin, koska muuten käydään ihan ylikierroksilla. Aikaisemmin uniaika oli 20-21 välillä, mutta ihan itsestään on hilautunut tuonne aikasemmaksi. Mä oon oikeen tyytyväinen, koska sitten on tosissaan edes vähän yhteistä aikaa miehen kanssa ja omaa rauhaa. Se on tosissaan ihmeellistä, että mistä poika tietää, että nyt on yöunet, eikä enää herää 40 minsan päästä, niinkun päivällä aina herää. Ainoostaan tuttia voi olla että joutuu käydä korjaamassa ja yleensä siinä 2-3 h päästä nukahtamisesta haluaa maitoa. Se on kyllä hassua, kun tosissaan jotkut unikirjat väittää, että jos mennään liian myöhään nukkumaan, niin unet jää auttamattomasti lyhkäseksi. Ei tunnu sellasia kokemuksia ainakaan tällä palstalla olevan. Meillä poju herää vaihtelevasti 5-6 välillä. Mä oon just tehnyt sen periaatepäätöksen, että meillä ennen klo 6 tarkottaa yötä= en rupea seurustelemaan pojun kanssa. Annan tutin jos huolii tai tarjoan rintaa. Muuten saa höpistä sen aikaa, että kuukahtaa uudestaan. Yleensä kuukahdus tuleekin jo tunnin sisään.

Meillä on muuttunut päiväunille nukahtaminen ihan oudon vaikeaksi. Aiemmin, ehkä noin kuukauden ajan, nukahti sänkyyn tisulle ihan noin vaan. Nyt saa olla superonnellinen, jos 20 minsassa nukahtaa. Pahimmassa tapauksessa menee tunti. Aiemmin myös sain ainakin yhdet unet pidennettyä niin, että hyökkäsin heti kun havahtuu 40 minsan päästä tarjoamaan tutin/tissin. Nyt ei tämäkään enää onnistu. Poika on silminnähden väsynyt, mutta ei vaan saa enää unenpäästä kiinni. MUTTA, vaunuihin nukahtaa nykyään ihan tosi nopeasti ja siellä pystyykin yhtäkkiä nukkumaan pidempään (aiemmin ei ikinä nukahtanu uudelleen). Enhän mä tiettykään koko päivää voi käydä kävelyllä, joten nyt on kiikarissa parvekevaunujen osto (meillä ei ole hissiä, niin en saa omia vaunuja tuotua kämppään).

Aikasemmin mä jotenkin ajattelin, että en halua totuttaa vauvaa siihen, että nukkuu vaan ulkona. Jotenkin pelkäsin, että sitten ei pysty nukkumaan enää sisällä. Sanokaa ettei se pidä paikkaansa, pliis! Tällä hetkellä vaan tuntuu, että mikä keino tahansa on hyvä, kunhan saan nukutettua. Kantoreppuakin oon nyt taas ajatellut ottaa käyttöön enemmän, vaikka juuri siitä mä halusin eroon sillon kun sängylle rupesin nukuttamaan. Sitä kun ei voi siitä siirtää sängylle heräämättä, ellei ole tod. sikeässä unessa.

Hyvänen aika taas mikä nukutuskirjotus. Vaikka tää nukuttaminen on vaikeeta, niin täytys vaan hyväksyä tää vaihe ja ottaa vähän rennommin. Alkaa muuten pipo kiristämään liikaa. Taidankin tänään juoda skumpanlirut tuolta jääkaapista pois ja olla kiitollinen siitä, että mulla on terve lapsi (allergioita ei lasketa) :)

Ai niin, kukas se puhui suihkussa käymisestä. Eri hyvä idea, täytyy viedä poju suihkuun joku päivä!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt löyty Pipsalle aivan ihana v.punanen muumi uikkari:) Sellanen lahkeellinen versio ja aivan yli söpöys uikkari!<3<3<3 Äsken vasta tultiin kotiin ku tosiaan aamusta jo klo 11 lähdettiin ajelemaan Järvenpäähän ostoksille,oli siis PIIITKÄ päivä.. Siltikään ei saanu kaikkea ostettua mitä piti... Huoh. No ens perjantaina saa sitten Jumbosta ostettua kaiken muun puuttuvan vauvatreffien jälkeen..;)

Pihla yllätti mukavasti reissussa olon aikana,sillä kiukuttelua ei ollut ollenkaan,vaan vihhtyi ihan hyvin,kärryissä omassa turvakaukalossaan tai sitten oli välillä sylissä. Hesessä pikaimetys ennen omaa herkkusalaatin syöntiä ja sitten nukutti taas sen verran että päästiin viellä kiertelemään muutamia kauppoja:)
Viime yönäkin neiti veteli 9,5h yhteen putkeen unia,ja heräsi syömään klo 6.oo ,siitä viel 8.30 asti jolloin jätin vierelle syömään ja heräsin ite vähä vaille 1o ja ipana oli nukahtanu viel kans:)

Ketkä kaikki muut on tulossa 10.12 Jumboon treffailemaan? :)
 
Oliskohan tuo ollu vkolla 8 kun Tapsalla oli loma, eli helmikuun viimenen vko. Tarkemmin tietää sitten lähemmämmin tuota helmikuuta että minä päivänä oltais tulossa ja että minä päivänä mä ton ipanan kanssa pääsisin luistamaan pois paikalta..:D En tosin tiedä sitten esim. Oulusta yhtikäs mitään, eli pitää sitten sopia joku järkevä paikka minne osaan myös ihan turistina suunnistaa..:D
 
Meni hermo tuohon huutavaan pentuun ja tempasin sille ulkovaatteet päälle ja iskin pihalle, siellä nukahti ja toin sisälle jatkamaan uniaan ja hyvin nukuu, jospa olis vähän aurinkoisempi herra kun herää

varpaat löytyi meillä eilen ja mikäs sen kivempaa kun yrittää mehästää niitä varpaita JUST sillon kun äitee yrittää vaippaa vaihtaa:LOL:

libero kerhosta tilasein sen lamaze-hirven ja valmistauduin odottamaan sitä useemman viikona, mutta yllätykseksni se saapui jo tänään postissa ja oli pojun mielestä oikein mieleinen. Pitkät tovit sitä puristeli ja mutisteli ja yritti hurmata sitä karhealla äänellään:LOL:

Hyppykiikku laitettiin tänään ja se oli pojusta oikein kiva, MUTTA se ei ole vielä kunnolla laitettu ja pojun jalat jää hassusti. Yritin miehelle siitä sanoo, mutta ei kuulema tarttee asialle tehdä mitään. Ite kyllä laittasin sen paremmin, mutta meillä tarttee siihen kaks henkilöö kun tuo hyppykiikku juontaa juurensa varmaan 80-luvulle ja siinä on omat viritelmänsä... Kyllä mie vielä sen saan laitettua oikein, kohan mies vaan auttasi!!!

hampaat varmaan rupee vaivaamaan täälläkin nyt enemmän kun koko aika on jyrsimässä tuttia ja omia sormiaan ihan toden teolla. Purulelua olen yrittänyt aina tarjoilla, mutta sitä ei ole kiva pureskella kerta se on ihan tarjotettu siihen asiaan, ihan mälsä juttu :|

dana Miekin olen täällä "syrjässä" enkä pääse osallistumaan nuihin pk-seudun juttuihin, harmi:( ja Ouluunkin on matkaa vielä se yli 200km... Olen keskellä ei yhtään mitään:'(

Verotusasiat ja niiden v*ttumaisuus puhututti tuolla fb:n puolella ja ihan pyllystä ne onkin.. Tälle vuodelle en enää asialle mitään mahda, mutta varmaan ens vuodelle pitää käydä verotoimistossa kyselemässä onko se kelan ottama 20% vero riittävä, ettei tule mätkyjä... Palautuksiakaan en todellakaan tarttee, tärkeintä olis kun ei vaan tulis mätkyjä

Vaan pitäsköhän lähtee ottamaan pyykin kuivamaan, jotain hyödyllistä tekis tälläkin päivällä. Lenkille olis voinut muuten lähtee, mut nää ihanaiset naistenvaivat ei päästä.. Ei uskalla hirmu kauas vessasta lähteä tai tulee kosteusvahinkoa :ashamed:

Ai niin, koko viikon oon ollut kotona ja huomenna pääsen kauppaan ja kiertelemään kirppareille, vähänkö kivaa:D Tosin se ei ole yhtään kivaa kun ostettavaa on monen euron edestä..

Rae ja V
 
Rae :hug: ymmärrän keskellä korpea olemisen :/ meillä on vaan 100km ouluun. Ehkäpä joskus satuttais samaan aikaan sille suunnalle niin treffattais :)

Vanhemmat kävi just hakeen pojan mummolaan, ite seuraan kohta perässä. Meen porukoille yöksi ei tarvi olla yksin huutavan vauvan kans, kun mies on töissä eikä tartte repiä poikaa aamulla ylös sängystä, kun lähtee päiväks mummolaan, kun vanhemmat lähtee "monttubileisiin" voi lähtä ajeleen rauhassa, kun poika nukkuu viel.

Nyt liikenteeseen, vaikka tahtosin vaan hautautua sohvalle viltin alle Vauva-lehden kera.
 
Rae Pikaseltaan kommentoin pojan 7 v. synttärihässäkän keskeltä.. Mun mielestä tälle vuodelle voi vielä maksaa veroa, jos epäilee, et ois mätkyjä tulossa. Äkkiä vaan käymään verotoimistossa ja lasketuttaan, et miten verotuksessa tulee käymään eli tulot ja menot (eri tulot eriteltyinä eli jos palkkatuloa, äippärahaa jne.). Sit jos näyttää et mätkyjä ois tulossa, niin kyllä ne verovirastosta neuvoo, et miten voi tälle vuodelle vielä maksaa puuttuvan summan..
 
Minäkin voisin osallistua siihen Oulun tapaamiseen :)
Asutaan 80km Oulusta.

Villellä on taas yskä,jos yöllä yskii ja vielä oksentelee vien kyllä huomenna päivystykseen. Varmaan on taas korvatulehdus. Maitoaltistuskin on menossa. Ei oo tullu sellasia oireita, mitä vois allergiaksi sanoa. :) tosin vasta on viides päivä tätä menossa, ja Ville on ollut suolioireinen aiemmin.

pauliina ja Ville tänään 5kk
 
Pauliina ikävä kuulla että Ville on kipeenä..:( Johtuuko se oksentaminen siitä että yskii niin vahvasti vai jostain muusta?:eek: Pihlalla oli kanssa tossa jokunen kuukausi sellanen yskä että välillä tuli yökkäys yskän perään... Meni kyllä onneks ohi,joten eiköhän se Villen yskä myös ohi piakoin mene:)

Mä olen ollu koko päivän yksin kotona kun Tapsa ollu tänään pitkän päivän töissä aamusta tähän asti,ja ei ole päässy vielläkään..:/ Sillä ollu iltavko töissä muutenkin eli eilen nähtiin aamulla n. tunti ennen ku lähdin ostoksille ja illalla n. 15min ennen ku nukahdin. Ihan hanurista..:/
Oon tänään vaan syöny kokoajan kaikkea ku on ollu tylsää nyt illalla,ja sen takia mieli viel enemmän maassa ku tuntuu etten ikinä tätä menoa pääse normaalin kokoseks,tai ees eroon tästä mahasta..:( Painoki hiipiny hitaasti mutta varmasti taas melkein 80kg asti.. huoh.

Mutta nyt meen pesee hampaat ja nukkumaan että jaksais sitten aamusta nousta ylös virkeenä kun on se vauvauinti.
 
Jospas mäkin tässä vähän aktivoituisin tällekkin puolelle. Yritän taas muistella mistä kaikesta on ollut juttua...

Nukkumaan menosta ainakin oli tarinaa. Meillä mennään nukkumaan suurinpiirtein klo 21 aikaan. Joskus sitten menee jopa 22 asti. Poika nukahtaa pääsääntöisesti ihan itekseen, ku siihen on jo pienestä tottunut. Välillä tietty on vaikeita iltoja ja tarttee nukahtamisapuja.
Meilllä nukuttiin viimeyönä ennätysunet 21-09. Ite en edes tiiä mihin heräsin tollon ysiltä, mut poitsu tillitteli vatsallaan sängyssä ja oli ihan hiljaa.

Adelia78lla tais olla jotain kakkaongelmia. Meillä kokeiltiin mallasuutteet, kuumemittarikikat ja Levolacit (myös ylläpitoannosta annettiin 6 päivää ilman tulosta). Lopulta neuvolasta sanottiin et kannattaa alkaa kokeilee luumua ja muutenkin kiinteitä. Luumu helpotti ja nyt syödään jo kiinteitä pieniä annoksia päivässä. Pojan vatsa toimii huomattavasti paremmin, pisimmät tauot kiinteiden aloituksen jälkeen ovat olleet ehkä 4 päivää, mut toikin jo harvinaista.

Yksinolosta Meillä ei enää juurikaan viihdytä ilman seuraa lattialla. Kokoaika pitäis jonkun olla leikkimässä. Hyvä et ite saa aamulla kahvit juotua kun alkaa jo kitinä ja huutelu. Tosi inhottavaa ku ei vois edes vessaan mennä... Meillä siis käy äiti päivällä vessassa ovi auki ja huutelee pojalle:"Äiti on nyt täällä vessassa, oota vähä..." Naapurit tietää varmasti aika tarkkaan monesti päivässä käyn vessassa... :LOL:

Puklaaminen Meillä poika puklaa tosi useesti kun kääntyy syömisen jälkeen vatsalleen. Mut se varmasti kuuluu asiaan. Muutenkin touhottaa ihan mahdottomasti sylissä ja kokoaika pitäis olla hypittämässä, niin ihmekkös tuo jos ei kaikki sapuskat aina pysy ihan mahassa.

Kääntyminen
Meillä käännytään vatsalta selälleen ja selältä vatsalleen. Tosin jälkimmäistä tehdään ahkerammin. Meillä käännytään vatsalleen vain oikean kyljen kautta. Vatsalleen kääntymisen suhteen en oo kiinnittänyt huomiota, koska sen toimenpiteen joutuu isi tai äiti useimmin tekemään. On tuo vaipan vaihto ja pukeminen tosi mielenkiintosta puuhaa kun tyyppi kääntyy kesken kaiken vatsalleen.

Hyppykiikku
Meillä on kans hyppykiikku lainassa. En tiiä onks korkeus oikea. Vauvan jalat siis osuu kokonaan lattiaan, mut polvet jää vähän koukkuun. Onkohan ok ? En oo nyt viitsinyt pitää siinä kun on ollu flunssasena.
 
Iltoja taas pitkästä aikaa! En ole kerennyt kirjotella enkä lukea muutamaan päivään ku ollut joulu kiireitä ja tytöllä ollut känkkäränkkä viikko...:kieh:

Neuvolassa käytiin 4kk lääkärissä keskiviikkona pituutta oli 66,3 (63,5) ja painoa oli tullut 7720g (6750g), pään ympärys oli 41,5 (40,0). Terve lapsi totes lääkäri. Saatiin nyt vasta lääkäri aika vaikka tyttö onkin jo 4,5kk ku ompi lääkäriajat hakusessa täälä meillä päin.

Nukkuma-ajasta sen verran että meillä tyttö menee vaihtelevasti 21-22 nukkumaan tai siis mennään silloin nukuttamaan ja vaihtelevasti joutuu nukuttamaan 1,5-2 tuntia. Eli tytsy on tosi "huono" nukahtamaan. Vaatii hirveästi töitä saada tytsy nukahtamaan. MUTTA se ihana asia on että laitokselta asti on nukkunut koko yön kun vaa nukahtaa. Meillä nykyään nukutaan noin 12 tuntia eli jos nukahtaa siinä 22 nii noustaa 8.30-9.00 syömää ja nukahdetaan uudestaa ja herätään 10.00.

Meillä on ollut jos jonki moista vaivaa tällä viikolla varsinki nyt muutaman päivän ajan. On ollut nuhaa ja vatsa vaivaa, kakka hukassa ja nukkumisvaikeuksia päivisin|O Lisäksi tyttö on ruvennut hylkiin tissejä. Enää mun maito ei kelpaa ku aamusin ja joskus harvoin iltaisin eli imetyskin on loppumassa näillä näppäimillä!:'( Meinaa olla aika haikee fiilis ku oon ajatellut koko ajan että sinne puoleen vuoteen asti imetän edes osittain.
Maissivelliä kokeiltii maanantaina mutta siitä tuli tytölle niin kauheet vatsavaivat että jätettiin maistelu siihen yhteen kertaan. Nyt sit tänää alotettiin maisteleen päärynää:)

Oi mä kans tilasin joskus pari kuukautta sitten tytölle sen hirven sieltä liberon sivuilta. On meidän tytön mieluisin lelu tällä hetkellä. Rupeaa aina nauramaan ku edes näyttää sitä tytsylle:heart:

Siis mun piti kommentoida vaikka ja mitä mut taas vaihteeks unohtu tässä kirjotellessa kaikki:DSori!!!

Ai nii joo mua kiinnostas hirveesti tuo tytön kans suihkussa käyminen mutten oikee tyhmänä ymmärrä miten te siellä lapsen kans käytte... Joo oon just näin tyhmä:LOL: Siis tarkotan että kun menettä suihkuun nii seisotteko te lapsen kans siellä suihkun alla ja pesettekö te itteenne vai mitenkä?!? Entäku tuutte pois nii miten kuivaatte ittenne / lapsen siinä yhtä aikaa... Itteeki rupee naurattaa nää kysymykset mutta siis en yksin kertaisesti tajua...
Meillä on ongelma nimeltään äidin suihkussa käynti! Jos käyn aamulla/ päivällä suihkussa nii tyttö rupeaa vierastamaan tai protestoi aivan raivokkaalla itkulla. Siis tuntuu että kuolee siihen paikkaan. En ymmärrä missä vika kaippa sitä sen verran oma haju muuttuu että tytsy ei tykkää. Ja koska iltasin tytsy menee nii myöhään nukkumaan ettei sen jälkee jaksa enää. Miehestä ei ole mitään apua kun ainut joka kelpaa nukkuttamiseen olen minä.... Ärsyttävä ongelma heti kerrakseen!
 
Nii joo ja tuosta yksin olosta... Meillä ei olla yksinku sen verran ku on pakko eli aika lailla samalla kaavalla mennään ku pailla eli aamupala ja kahvitki syödään/ juodaan nii että: oota tytsy vähä aikaa äiti äkkiä juo ja syö, ei mene kauaa! Ei auta vaikka tyttö kuulis tai näkis vaa vaatii koko ajan viihdytystä ja syliä. Ja isikään ei taho enää kelvata vaan äidin pitää uhrata itsensä ja olla pissat housussa nälkäkuoleman partaalla tyttöä viihyttämässä:LOL: No kyllä se joskus kun oikee hyvä hetki sattuu nii saattaa jonku aikaa maks. 30min olla yksin puuhamatolla että saan imuroida tai täyttää tiskikoneen mut sitte alkaa jo kitinä että äiti tänne ja HETI.=)
 
Lauantaihuomenta,

millanen Mun pikaisten laskujen mukaan meitä olisi tulossa perjantaina treffaileen 7 äippää ja muksua (jos ei tule peruutuksia). Musta on kyllä tosi kiva nähdä muita heinäkuisia vihdoinkin. :)

Ja jos Ouluun meinaatte treffit järkätä, niin pukkaan mukaan, jos suinkin vain olen siellä päin maailmaa silloin. Mehän käydään paljon Oulussa, kun olen sieltä kotoisin.

Meillä on nyt viime aikoina vakiintunut tytön nukkumaanmenoajaksi klo 20-20.30, mikä on aivan ihanaa, koska ennen meillä mentiin nukkumaan vaihtelevasti 21-23.30. Nyt on illalla aina vähän aikaa miehen kanssa kahdestaan. Viime yönä neiti nukkui 20.20-07.30. Heräsi kerran syömään puoli kolmelta. Meille tämä on aivan loistava yö! :)

kiiviläinen Tätä se äitiys välillä on - ei saa mennä suihkuun, virtsarakko räjähtää eikä ehdi syömään. :LOL: Mutta hienosti teillä viihtyy tyttö leikkimatolla jos puoli tuntia jaksaa olla itsekseen. Meillä menee ehkä 5min ja sitten kaivataan jo äitiä kaveriksi. Tai ainakin mun äänen pitää kuulua koko ajan. Oonkin ottanut tavaksi lauleskella samalla kun täytän astianpesukonetta jne.

Onko muut mammat jatkuvan pahoinpitelyn kohteena vauvojen suunnalta? Meidän pieni neitokainen läpsii mua, rakastaa roikkua kaulanahassa, raapii ja kiskoo huulia & nenää jne. Oon jatkuvasti naarmuilla. :D Niin ja kaikista hauskinta on selvästi repiä äitiä niskahiuksista. Tyttö on keksinyt, että sillä saa äidin kirkumaan ja muksua naurattaa ihan hulluna.

Mitäs muuta? Ostin tällä viikolla huuto.netistä uuden trikoisen kantoliinan ja oli kyllä hyvä ostos. Meillähän on ennestään kankainen liina ja tuo trikoinen tuntuu mukavammalta näin pienellä vauvalla.

Tänään lähdetään ostamaan syöttötuolia. Me halutaan sellainen, jossa on iso (irrotettava) tarjotin. Kaikki kehuu Tripp Trappia, mutta siinä ei kai ole tarjotinta? Olen netissä silmäillyt tälläistä Cosatto 3sixty -tuolia, mutta haluaisin nähdä tuolin ennen ostoa ja tuota ei näyttäisi olevan missään muualla kuin netissä myynnissä (paitsi yksi liike Turussa ja nyt ihan sinne asti viitsisi lähteä...).



Mukavaa viikonloppua kaikille!

Olivia & Muksu (huomenna 5kk!)
 
Hei!

Yritänpä nyt itsekin piiiitkästä aikaa kirjoitella tänne palstalle kuulumisia, ja uudella nimimerkillä myös!

Meidän neiti täyttää tänään 4 kk:) <3 nopeasti se aika vaan menee..

Nukkumaanmeno: Täällä neiti yleensä käy nukkumaan 20-22 välillä, vaihtelee vielä jonkun verran. Ja yleensä täytyy keinutella esim. vaunuissa, sylissä nukkumaan, harvemmin nukahtaa ihan samantien. Olis kiva kyllä päästä eroon tuosta keinuttelusta.. Mutta sitten yöllä kun neiti heräilee ja annetaan maitoa, niin sitten kyllä käy jatkamaan uniaan ilman mitään keinuttelua yms. Tosin silloin jää kyllä minun viereen nukkumaan, niin en tiedä vaikuttaako se asiaan jotenkin.

Päiväunet on täällä todella vähäisiä. Yleensä tyttö nukkuu vain pieniä pätkiä vähän väliä koko päivän aikana.. Mitenköhän saisikin silleen, et tyttö nukkuisi vaikka parit vähän pidemmät päiväunet.. Kenelläkään hyviä vinkkejä?

Yksinolo: Täälläkään tyttö ei viihdy juurikaan yksinään, eli koko ajan pitäisi olla jonkun viihdyttämässä tai pitämässä sylissä. Pienen hetken aamulla saatta sitterissä olla tyytyväisenä ja leikkiä lelunsa kanssa, mut siinä se melkein on. Mutta heti kun on seuraa tai pääsee syliin, niin sitten on taas tyytyväinen neiti:)

Kääntyminen: Tyttö oppi 3kk:n iässä kääntymään selältä masulleen ja nyt kääntyy sujuvasti molemmilta puolilta. Välillä olisi koko ajan kääntymässä masulleen (myös sitterissä ollessaan on kova yritys), ja sitten on hetken tyytyväinen, mut vähän ajan päästä ei sekään enää ole kiva juttu kun on päässyt mahalleen :D Ei taida tyttökään tietää miten sitä ois hyvä olla:)

Tapaaminen: Olisi itsestäkin mukava tavata muita "heinäkuisia mammoja", mutta asustelen myös aika keskellä, joten pitkä matka Ouluun ja vielä pidempi pk-seudulle :/

Täytyy tosiaan yrittää enemmän täälläkin puolella käydä kirjoittelemassa, enemmän tulee käytyä fb:ssä..

Mukavaa viikonlopun jatkoa,
toivottelee HeJo (ent. heidik86) ja neiti 4 kk <3
 
Viimeksi muokattu:
olivia siis nuo puoliska tunnit on tosi harvassa tosiaan mutta joskus aamusin kylläisenä saattaa aika hurahtaa ja puoli tuntia mennä:LOL:

Syöttötuolina meille anoppi osti sellaisen normi syöttötuolin jossa on joku tarjotin. Iste en ole sitä edes nähny ku on kuulemma joululahja mut anoppi väristä kyseli ja että kelpaako jos meille sellaisen ostaa.:xmas: Nii ja sitte se oli ostanut sellaisen kävelytuolin mut en tiiä mitä siitä ajattelis ku joka paikassa puhutaan vaa huonoa niistä ja en halua ainakaan sillä aiheuttaa jotai varvastusta tai länkisääriä mut sitte taas tuntuu että pitäis sitä käyttää ku anoppi on sen ostanu... Tuntuu vaa että voiko se nii kauhee juttu olla koska niitä kuitenki jokapaikassa myydään ja jos siinä pitää lasta vaa satunnaisesti pikku hetkiä ja pistää sen nii että lapsi ei pääse varpaillaan käveleen vaa ottaa koko jalkapohjat lattiaan. (vai saako sitä ees niin?!? ei voi tietää) Huoh. Tuntuu että kaikki on nii uutta ja ihmeellistä näin esikoisen äitinä:LOL: Mutta suurin osa on kuitenki positiivisesti uutta!!!

Onko kellään kokemusta sellaisesta "kangas syöttötuolista"? Siis se on sellanen kankainen pussi joka laitetaan mihin vaa tuoliin kiinni jossa on selkänoja. Ajattelin jos sellaisen hommais että voisi sitte matkoilla ja vierailuilla siinä antaa soseita ku vaa tulee se puolivuotta täytee ja kun nuo kiinteet lisääntyy. Muistan vaa ku kaverin pienokainen oli reippaan puolen vuoden ja ku ne oli käymässä nii piti tyttöään sylissä ja koitti siinä syöttää. Et eikö olis helpompaa jos olis sellanen kankainen juttu! Ja se kuitenki menee tosi pieneen tilaan että on helppo kulettaa mukana=)
 
kiiviläinen --- me käydään suihkussa joko siten, että mies tuo Jätin mulle suihkuun ja hakee sen sitten pois kun ollaan valmiita, tai jos olen yksin teen siten, että otan Jätin köllöttelemään kylppärin lattialle hoitoalustalle (helppoa kun ei vielä käänny selältä massulleen) ja pesen ensin itseni ja otan sitten Jätin syliin. Kun ollaan valmiita, kiedon Jätin pyyhkeeseen ja laitan hoitoalustalle ja kuivaan sitten pikaisesti itseni. Vauva on muuten tosi liukas siellä suihkussa, että pitele tiukasti kiinni. Enjoy!

Olivia --- mulla tulee mieleen tuosta syöttötuolista Eero Saarisen Tulppaani-tuolit. Ihanan 60-lukuhenkinen! Ootko muuten huomannut, että Tripp Trappiin on olemassa sellanen erillinen tarjotin / pöydänsuoja erilaisilla teemoilla - Googleta Tripp Trapp table top.

Nyt saunomaan, kun Jättikin nukahti kiltisti ajallaan!


*muoks* --- että pitikin mennä toi edellinen lause kirjoittamaan. Välittömästi kun olin painanut lähetä-painiketta, Jätti heräs vajaan tunnin unien jälkeen. Ehkä nukahti kuitenkin nyt tissille...

kiiviläinen --- vielä siitä kankaisesta syöttötuolista. Sain mun kaverilta sellasen, tulee siis tuolin selkänojaan jotenkin kiinni. Sillon kun sen sain ajattelin, että eikö se tuoli keikahda helposti nurin kun sen siihen selkänojaan asentaa, mutta täytyy vähän testailla sitä tässä joskus jahka ehdin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä