Heinäkuun Hurmaajat 2010

Jospa nyt taas sais jotain raapustettua tännekin..

Täälläkin hieman kurja yö takana, ei tytön takia vaan ihanan flunssan takia.. Koko perhe ihan flunssassa, tyttöön ei onneksi ole pahemmin ehtinyt flunssa vielä tarttua, ja toivottavasti tyttö välttyisikin koko taudilta..

Neidin 4 kk neuvola oli kuluneella viikolla, painoa oli 6940g ja pituutta 65cm:) Hyvin on neiti kasvanut ja oikein hyvällä tuulellakin oli neuvolassa, jutteli ja naureskeli:) <3

Soseiden aloittaminen. Täällä kokeiltiin ekana perunasosetta.. mutta tyttö ei pitänyt siitä yhtään, suu oli vain ihan mutrulla koko ajan.. ja ei edes kovin innokkaasti avannut suutaan. Nyt eilen kokeiltiin sitten porkkanasosetta, se meni ehkä vähän paremmin mut ei kauhean innostunut ollut siitäkään. Pitää vissiin tässä vain aina vähitellen maistattaa noita, et joko alkais jossain vaiheessa maistumaan paremmin:) vai olisikohan parempi aloittaa kokonaan ensin vellillä!?:)

Tapaaminen: Olikohan se luputupuna, joka mietti pitäiskö meille "keskellä oleville" miettiä kans jotain tapaamista? Niin musta ainakin ois ihan kiva nähdä muitakin mammoja.. pitäisi vaan vähän katsoa onko ketkä kiinnostuneita ja oisko sit samalla seudulla, kun käsittää aika laajan alueen tuo..:)

Millanen:Lämpimät syntymäpäiväonnittelut sinulle!:)

Enempää en ehdikään nyt kommentoida, kun neitiä alkoi kyllästyttää leluilla leikkiminen ja sitterissä oleminen, joten palataan myöhemmin..

Mukavaa viikonloppua toivottelee
-HeJo ja neiti :)

Niin, ja vielä. Kardemummma, meilläkin olis jossain vaiheessa edessä tuo "perhepedistä" siirtyminen pinnikseen.. vielä ei vaan ole yksinkertaisesti jaksanut edes yrittää, kun helpompi pitää tyttöä siinä vieressä.. mut edessähän se kuitenkin olisi. Tulehan sit aina välillä kertomaan et miten on prosessi sujunut :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki heinäkuiset!
Ja onnea minulta teille kaikille hurmaajien saaneille!

Täällä olisi vielä yksi innokas ketjun lukija joka vihdoin uskaltautui mukaan kirjottelemaan, juttujanne suurella mielenkiinnolla olen lukenut jo loppuraskaudesta.

Meidän esikois poika syntyi 23.7. mitoiltaan 3180g ja 48 cm. Minä, mies ja minimies asutaan Hämeessä. Synnytys oli helppo ja nopea joskaan ei kivuton.

Meillä kasvetaan hyvin pelkällä rintamaidolla, mutta kiinteiden aloitus on jo ajatuksissa, itseasiassa päivittäin.
Poika on luonteeltaan kiltti ja iloinen tyyppi. Yötkin menee ihan kivasti, yleensä yhdellä aamuyön syötöllä ja muutamalla tutin suuhun laitolla. Onneksi minimies on nopea syöjä, joten syömises ei päivisin eikä öisin kauaa nokka tuhise. Päivisin syöntiväli on 4 tuntia joka pituutensa puolesta aika ajoin mietityttää, mutta poika on kuitenkin kasvanut oikein hyvin. Iltaisin viimeset syötöt on 2 tunnin välein.

Hmm....en osaa nyt muuta kirjottaa enkä kommentoida teidän juttuja ku tää on niiiin jännittävää tää tänne kirjottelu :whistle: että jospa sitten lisää kuhan tutustun lisää tähän maailmaan.
 
Hei, minähän se ehdottelin Oulun ja pk-seudun puolivälin tapaamista. Mä melkein uskaltaisin ehdottaa Kuopiota, rumasta toriremontista huolimatta. Mitäs muita paikkoja ehdotetaan? Fb:ssäkin voi ehdottaa...

Sain päivän parhaat naurut lukiessani Pirkan jotain kysy&vastaa raatijuttua: "Miksi sinkkivoidetta ja talkkia ei voi käyttää samanaikaisesti ?"
Voi niitä käyttää samanaikaisesti, jos haluaa tehdä kohteesta valoksen. Mä erehdyin alkutaipaleella vahingossa laittamaan : /
Sillon ei kyllä ihan hirveesti naurattanu, mutta nyt pelkkä ajatuskin saa mut hirnumaan :D
 
Kiitos vielä tätäkin kautta kaikille eilen treffeille osallistuneille! Etenkin millaselle ja kausalle, jotka eivät (vielä ;)) ole fb-ryhmässä. :) Oli todella mukava nähdä livenä heinäkuisia! Täytyy ottaa pian uusiksi.

Tervetuloa mukaan jutustelemaan Auna. :wave:
 
Olivialle ja muille, oli kiva tavata. Kaikilla on niin ihanat vauvat :)

Auna, tervetuloa mukaan!

Mulla ei oikeasti edes ole mitään asiaa, mutta oli pakko tulla avautumaan siitä, että mä en kestä enää noita oikean reunan uusia keskustelunavauksia. Mä en koskaan edes tahallaan katso niitä, mutta joihinkin aina osuu silmät, ja miten ihmiset vaan voi olla noin pönttöjä tai omata noin huonon huumorintajun! Onko 45-v. mies liian vanha synnyttämään (hehheh) tai voiko vegetaristilla olla lihaa syövä lemmikki (no kai vegetaristi päättää itse). Murrr!
 
Heippa:)

Tervetuloa Auna, teidän pojalla sama syntymäpäivä kuin meidän tytöllä:)

Maissinaksuista ostin kaupasta pussin ja aattelin saanalle antaa kokeeksi kun haluaa kaikkea suuhun viedä ja soseitakin syödessä sormet menee välillä yhtäaikaa suuhun. Annatteko ihan kokonaisen naksun käteen vauvalle, vai kuinka? Eikö ole mitään vaaraa että menee kurkkuun liian iso pala, tms.?

Meillä juotu nyt muutama päivä almiron pepti maitoa ja oltu muuten maidottomalla linjalla. Saas nähä auttaako vaivoihin. Nyt ainakin vielä kakka hieman vihreää, mutta oksentelu loppunut, vain puklausta ruuan jälkeen ja ihottumakin on paremman näköinen. Mutta pari viikkoa nyt näin ja sitten katsotaan tilanne.

Velleistä ja puuroista meillä ei ehditty velliä kokeilemaan, puuroa syötiin aamulla. Nyt kun on maidoton linja niin ei voi kokeillakkaan, mutta olen keittänyt riisipuuroa veteen. Siitä saana ei kyllä sitten tykkää, vaikka aina jotain sosetta laitan sekaan. Keitin mustaviinimarja mehua ja kiisseliä saanalle, kuiisselistä kyllä tykkäs, mutta sotkee sen kanssa niin että joka paikka on täynnä kiisseliä:D Kun tykkää samaan aikaan kun syö niin kaivella sormella ikeniä ja sitte sormet menee vikkelään johonkin muualle, sitteriin tai vaatteisiin..heh:D

Meillä taas pakkanen paukkuu ja ulos ei voi mennä, täytyypi sitten pysytellä neljän sienän sisällä, höh:(

Pohjoisen Taika ja Saana
 
Heissuli vei :)

Ensin alkuun iso kiitos kivasta tapaamisesta viellä kaikille perjantaina mukana olleille!:)
Oli kyllä tosi mukavaa nähdä muitakin suht samanikäisten äitejä ja vauvoja kanskii.. :cool:

Pihla oli niin ihmeissään kaikesta eilisesta reissaamisesta että ei osannut oikeen nukkua päikkäreitä koko päivän aikana,nukahti vasta n. 18 ku lähdettiin ajamaan kotiin päin. Piti ensin käydä lasta huudattamassa siellä Oklahomassa syönnin ohella... :whistle::LOL: Noo ei siellä kukaan ainakaan tullu sanomaan että voisiko tosta lapsesta laittaa äänet pois, oli se hetkittäin hiljaakin,mutta ei kuitenkaan nukahtanut vaikka kuinka piti tuttia suussa ja heijas kaukaloa....:D

Ei löytyny sitten Jumbon prismasta eikä tikkurilan prismasta Emman matkasänkyä. Valikoimassa oli kyllä mutta loppu oli molemmista silti.. Pitää saada Pihlalle matkasänky jouluun mennessä. Ei muuten oikeen toimi tuo yökyläily mun vanhempien luona kun ei kaikki mahdu nukkumaan..:/

Illalla Pihla sitten söikin 260ml (100ml velliä 160ml korviketta ) ja nukkui 5.30 asti.
Ite ei vaan meinannut illalla saada unta vaikka sänkyyn mentiin jo 21.30, pyörin yli tunnin ja yöllä heräsin vähän yli 5 ja katsoin kelloa viellä 7 aikaa.. Sitten kun ehti nukahtaa niin pitikin jo nousta kun 9.oo piti olla jo ajamassa kohti vauvauintia. Pihla sukelsi tänään ensimmäistä kertaa vaikka oli vasta 2. kerta uimassa.:) Reipas tytsy:)

Mies lähti Riihimäelle viettämään tallille taas jotain epämääräistä "poikien iltaa" joten ollaan Pihlan kanssa kaksin kotosalla,tosin koska tuo lapsi nukkuu niin siitä ei nyt ole äitille paljoakaan seuraa... :stick: Mutta eiköhän se kohta puoleen ala heräilemään:)

Kai sitä pitää alkaa syömään herkkuja kun ei ole muutakaan tekoa tällä hetkellä...:D

Rentouttavaa lauantai iltaa kaikille:)

Millanen ja nukku Pipsa
 
Moi kaikille ja kiitos minunkin puolesta kaikille jumbon tapaamisessa olleille!

Pikainen kysymys tällä kertaan vaan. Oli aiemmin puhetta libero-kerhon hirvestä. Paljonko teidän mielestä siitä kannattaa maksaa huutiksessa? Sitä ei nimittäin saa kaupoista. En ole minä ainakaan löytänyt...
 
Annatteko ihan kokonaisen naksun käteen vauvalle, vai kuinka? Eikö ole mitään vaaraa että menee kurkkuun liian iso pala, tms.?
Juu, koko naksu käteen vaan! Sulo on vedellyt niitä 4kk asti. Jos syöt ite yhen kokeeksi (et jää koukkuun - maistuvat styroksilta :D ) niin huomaat miten ne sulavat suuhun, siksi ne just on täysin turvallista ensinaposteltavaa. Ei voi juuttua kurkkuun. Ja kokonainen naksu on vielä turvallisempi kuin pienempi pala. Siinä on "kahva" mistä pitää kiinni.

En ehi kirjoittaa enempää - kylpyhetken aika! Valitettavasti vain Sulon, ei mun.
 
Moi kaikille ja kiitos minunkin puolesta kaikille jumbon tapaamisessa olleille!

Pikainen kysymys tällä kertaan vaan. Oli aiemmin puhetta libero-kerhon hirvestä. Paljonko teidän mielestä siitä kannattaa maksaa huutiksessa? Sitä ei nimittäin saa kaupoista. En ole minä ainakaan löytänyt...
1800 pistettä "maksaa" toi hirvi libero-kerhossa. Eli esim 18 vaippapakettia kun ostaa. Liberon sivulta näkee miten pisteitä saa mistäkin tuotteesta. Taitavat nuo vastaavat tuotteet maksaa uutena yli 20 euroa... Onko hirvi uusi vai käytetty huutonetissä... Ite varmaan maksaisin max 18 euroa uudesta, käytetystä vähemmän.
 
Hug
Tuttipullo on out. Voi apua että meinas tulla itku kun poika ei yhtäkkiä suostukaan enää juomaan tuttipullosta. Siis pelkäsin että nyt en enää pääse mihinkään kahta tuntia pidemmälle yksin. Tänään sitten kokeilin sitä Aventin taikanokkaa vai mikä se nyt olikaan. Siitä onneksi joi, kun siitähän se maito vaan suihkuaa suuhun. Ei tartte muuta kun niellä :) Mutta toivottavasti ei nyt ala hylkiä tissiä, jos sillon tällön saa noin helposti maitoa. Voikohan se hylkiminen olla vielä tässä vaiheessa mahdollista? Sitä paitsi tuo taikanokka oli 6kk+ ja meiän pojuhan on vasta 5kk tällä viikolla. Mut ei kai se niin tarkkaa ole.
 
toka0710 vielä raskaana ollessa näin sitä lamaze hirveä kaupoissa, esim prismassa ja omalla työpaikallani. nyt kun tarkistin niin siellä oli hevonen, ihan samoilla ominaisuuksilla. hirvi vain oli muutettu hevoseksi. Se hirvi on kuulemma viime vuoden mallistoa ja loppuerä myytiin liberolle ja tuotettiin uusi hevonen markkinoile :)
 
Milo ei nuku päikkäreitä oikein millään. Kolme päivää on nyt menty ihan muutamilla lyhyillä unilla. Ja sit toisella on vielä kauheeta limarohinaakin. Pitää huomenna neuvolassa kysyä, että pitäskö tosta huolestua. Onko muiden pienillä se rohina ollut sellasta tosiaan kamalan kuulosta? Siis tosi epäterveellisen kuulosta. Toisaalta ihan samanlaista ku miehellä ku se on tossa kamalassa flunssassaan nyt ollut, mutta kun aikuinen voi vaan röhästä sen rohinan pois niin se ei siks kuulosta niin kauheelta.

Hug, eihän se nyt niin tarkkaa ole sen nokan ikäsuosituksen kanssa. On kuitenkin pehmeä ja siinä mielessä hyvä tän ikäisille. Ja tosiaan ilman sitä taikaventtiiliä se maito vaan valuu nokasta, ja on hyvä vaihtoehto jos ei tuttipullo kelpaa!

Saga ja Milo 5 kk
 
ai hitsi ku rupes harmittamaan kun missasin noi viime perjantain tärskyt. hmph. mutta ens kerralla me tullaan, jos ollaan paikkakunnalla.

rouva saga - meillä oli rohinaa ja räkäisyyttää varmaankin parisen viikkoa yhteensä ja tosi ikävältä kuulosti, varsinkin öisin. eikä siihen oikeen mitkään kikat tepsineet. ehkä paras - ja iljettävin - konsti oli se kun mies kävi Jätin kans lämpimässä suihkussa ja ihmi siellä nenästä räkää... joo-o, siis omalla suullaan. minä puolestani laitoin suolatippoja nenään, kävin suihkussa ja imin NenäFriidalla mitä irti sain.

meillä oli tänään ensimmäinen neuvolakerta. piti olla jo parisen viikkoa sitten, mutta se peruuntui. hienon miehen mitat olivat nyt: 70cm / 9.2kg / (tänään siis tasan 5kk).

me aloitettiin kiinteiden maistelu tuossa parisen viikkoa sitten. päivällä massuun uppoaa kolmisen lusikallista jotain kasvissosetta ja illemmalla vähän jotain hedelmäsosetta. mimmosia reaktioita muilla soseet on aiheuttaneet? musta kun tuntuu, että oli kysessä kasvis- tai hedelmäsose (tähän mennessä pottu, pottu-porkkana, bataatti, päärynä, luumu, päärynä-vadelma), naama meinaa vääntyä aivan sitruunalle eikä itku ole kaukana. minä kun ajattelin, että Jätti huutais suu auki ruokaa kuin linnunpoikanen.

saas nähdä mimmonen hulabaloo meidän yö taas on. yks hyvä puoli näissä levottomissa öissä on se, että eipähän tarvi jännittää esim. sitä, että miten hampaiden tulo mahdollisesti rikkois meidän niin hyvät yöunet.

nennulainen
 
Viimeksi muokattu:
kaardemummma --- kokeile (jos et jo ole) antaa Sulolle illalla omaan sänkyyn joku sinun ihanan hikinen t-paita unirätiksi. meillä kokeiltiin tätä tänään ensimmäistä kertaa ja piiiiiiiiiitkään aikaan Jätti ei huutanut, ei sitten kertaakaan, omassa pinniksessä ja nukahtikin melkein itsekseen (herätäkseen seuraavan 2 tunnin aikana 3 kertaa, mutta tää kaikki ilman huutoa!). tämä voi tosin johtua myös tänään saaduista rokotteista, oikeasta ajoituksesta tai ihan vain tähtien asennosta.
 
Huomenia mammat,

Reippahasti ajattelin kirjoitella tännekin puolella välillä. :) Muksu nukkuu jo ekoja päikkäreitä ja tässä on hetki aikaa ennen kuin lähdetään bailatinoon keikuttamaan takapuolta. Mentiin eilen miehen kanssa jo ennnen klo 22 nukkumaan - parhaatkin vanhukset! Nuokuttiin molemmat sohvalla puoliunessa ja tultiin siihen tulokseen, että ihan sama mennä nukkumaan kunnolla.

millanen Hienoa! Saadaan sutkin fb-ryhmään. :) Aika reippaasti jaksoitte perjantaina shoppailla vielä treffien jälkeen. Kävin itse Alkossa ostamassa viinipullon (kyllä, vauva kantoliinassa :D ) ja ajelin sitten suoraan kotiin. Miksi se onkin niin noloa mennä vauvan kanssa Alkoon?! Tai siis mulla ei olis mitään ongelmaa mennä vauva vaunuissa, mutta liinassa oli jotenkin noloa...

nennulainen Ehdottomasti ensi kerralla mukaan treffeille! Voitaisiin koittaa tavata ensi kerralla vaikka jossain Espoon puolella, esim Sellossa. Ehkä Tammi-Helmikuussa voisi suunnitella seuraavia treffejä. Tosi kiva jutskailla samanikäisten vauvojen äitien kanssa. Joko teillä flunssat muuten helpotti?

Kiinteiden maistelu on aloitettu täälläkin. Sormiruokailu on lähtenyt hyvin käyntiin ja jollain ihmeen kaupalla ruokaa menee jo mahaankin asti (kakkavaipasta saa aika hyvän käsityksen, mitä on mennyt alas ;) ). Meillä on ekan viikon aikana maisteltu parsakaalia, porkkanaa, bataattia, paahtoleipää, hunajamelonia, omenaa, päärynää, naudanlihaa, puuroa, banaania ja minimaissia. Parsakaali ja bataatti ovat olleet suosituimmat. Samalla harjoitellaan myös nokkamukin käyttöä. Meillä maistelu alkoi aika aikaisin, mutta koska tyttö vaikutti hyvin kiinnostuneelta ruuasta, pääteltiin, että ihan hyvin voidaan aloittaa. Koirat on muuten ihan innoissaan tästä kiinteiden aloittamisesta - pitää jo pienentää niiden iltaruoka-annosta kun syövät kaiken lattialle pudonneen.

Onko muilla mammoilla muuten hartiat jumissa? Mulla on niin kireällä hartiat, että kädet puutuu koko ajan. Varsinkin vasen käsi on tosi kipeä ja menee jatkuvasti tunnottomaksi. Tosi hauskaa, kun olen vasenkätinen... :kieh: Noh, oon illalla menossa taas hierojalle. Jospas alkaisi veri kiertämään jälleen.

Tosi paljon ohjelmaa tälle viikolle kun tänään on bailatinoa ja hieronta, huomenna vauvakerhon joulujuhla, torstaina treffataan kaveria ja perjantaina tämä mamma lähtee työpaikan pikkujouluihin (siis ilmaisen viinan bileet!). Toivotaan, ettei mopo karkaa ihan totaalisesti...

Mutta nyt valmistautumaan lähtöön. Mukavaa tiistaita kaikille!

Olivia & Neitokainen 5kk, 1vko ja 1pvä :heart:
 

Yhteistyössä