Heinäkuun Hurmaajat 2010

Meillä myös noin että Jenna vetää joko harson tai peiton naamanpäälle, mie sen peiton otan aina pois mutta harson annan olla.. aika suloista kyllä :heart:
Meillä maistettiin eilen eka kertaa sellaista Muksun persikkajogurttia, vähän ilme venähti kun onhan se vähän sellasta hapanta, kokonaan uusi maku. Mutta aukoi kyllä suutaan ahkerasti, olis syönyt enemmänkin mitä annoin. Tänään taas maistellaan samaa :) Ja hui, kohtahan ne lihatkin saa alotella, joulun jälkeen olis tarkoitus meillä... aika kiitää ja mie saan hölmönä katson vierestä :D
 
Turvakaukalossa viihtymisestä: Stella rupee heti huutamaan, kun sen laittaa kaukaloon. Eli varmaan kokee olonsa epämukavaksi. Huuto välillä loppuu, kunhan päästää moottoritienopeuksiin. :) Uutta kaukaloa ei aleta tähän hätään hankkimaan, kohtahan tuon saa jo isompaan jakkaraan laittaa, toivottavasti siinä viihtyisi paremmin.

Soseista: Ei taida vieläkään olla tekniikka tytöllä hallussa, on ihan innoissaan kun näkee lusikan ja ruokaa. Mutta sose tuntuu pyörivän tossa kielellä. Melkein kaikki tulee kielen mukana ulos.. Esikoisella oli myös hiukan haastavaa soseiden kanssa alkuu, kun ei suostunut avaamaan suuta :D

Ruusunmarjasosetta meni kerran noin kolmannes purkillista, se oli ihan ennätysmäärä. Ja pullostahan ei voi juoda, ei äidin pumppaamaa, ei korviketta eikä velliä. Huoh...

Mä oon alkanut ihan todella miettimään, oisko tytöllä refluksivaivaa tai jotain allergiaa. On ihan pienestä saakka puklaillut paljon, eikä se ole vieläkään merkittävästi vähentynyt. Ja kun toi vaunuihin nukahtaminen on niin vaikeaa. Lisäksi on aina sitterissä nousemassa istumaan. Iltaisin nukahtaminen on myös nykyään tosi työlästä, melkein nukahtaa viereen ja sitten taas herätään ja raivotaan tissille ja mennään ihan kaarelle. Ja tätä kestää sen 2 tuntia. Yöllä tosin nukkuu aika hyvin, jos vaan äiti pysyy ihan viekussa kiinni.

Parisuhteesta: Ei ole herkkua, kumpikin väsyneitä ja pinna kireellä usein. Mulla on selvästi jo pidemmän aikaa kypsyttänyt kun ei ole ollenkaan omaa aikaa. Siis ei yhtään - pisin aika kun oon ollut erossa vintiöstä ja vaavista on 30 minuuttia. Hyvä jos ehdin syödä päivällä ennen kun mies tulee töistä. Ässää ei olla harrastettu 6 kk :wave: . Mulla tää imetys vaikuttaa hormooneihin jus näin, ettei kiinnosta seksi yhtään. Toisaalta ei ois kauheesti mahdollisuuksiakaan, kun ei nää ipanat nuku samaan aikaa päiväunia ja illalla Stella nukahtaa vain mun viereen jossa sitten nukkuukin koko yön. Noh aikansa kutakin..

No olipas taas valitusvirsi, sori - onneksi jo pelkkä kirjottaminen auttaa jo vähän! Nyt rupeen syömään!
t. Minttuliini
 
SMSM Voi kuinka ihanan auttavaisia apukäsiä sulla onkaan :) Ja kun ikää on jo tuon verran niin on heistä jo oikeasti apua.

Meillä esikoinen on vasta 2 vuotias joten pikkuinen vielä hänkin. Vaikka olenkin kyllä kokenut hänetkin suureksi avuksi ;) Hän tykkää leikkiä vauvan kanssa ja vauva on yhtä hymyä kun Unna häärii ympärillä. Unna tosiaan on muutenkin vaan vähän herkkä. Reagoi siis muidenkin lasten itkuun hätääntymällä. Päiväkoti on tuossa tien toisella puolella ja kesällä kun sieltä kuului itkua tuli hirmuinen kyselytulva että miksi itkee yms. Sitten piti päästä sisälle ettei kuulu itkua enää. Noh, ehkä tästä kuitenkin. Pieniä murheitahan nuo ovat :)

Voi jestas, joulu on pian ovella ja pääsee puolen vuoden tauon jälkeen kotiin (tai siis äitelle) mutta kuitenkin :) On kyllä mahtavaa päästä valmiiseen jouluun eikä stressata itse mistään.
 
Tervehdys pitkästä aikaa, heinä-äidit!

Ensin tervetuloa uusille ja sitten kaikille tasapuolisesti terveisiä Madeiran vihreältä saarelta! Olimme siellä kaksi viikkoa miehen äidin lomaosakkeessa ja tähän talven ihmemaahan palattiin myöhään eilen illalla. Matkat menivät aivan loistavasti molempiin suuntiin - Johannes ei itkenyt ollenkaan ja ainoastaan flirttaili lentoemännille ja stuerteille. Äidin selkä oli menomatkalla koetuksella, kun ei saatu sellaista eturivin vauvakoripaikkaa. Silti se meni yllättävän kivuttomasti, vaikka luulin etukäteen kuolevani sinne koneen penkkiin, kun joudun pitämään poikaa sylissä melkein kuusi tuntia.

Perillä otettiin tosi rennosti. Hyvin paljon hengailtiin hotellin rannalla tai uima-altaalla tai ihan vaan omassa huoneessa. Johannes yski aika pahasti pari kolme päivää, joten vietiin se lääkäriin, että se tsekkaisi korvat ja kuuntelisi keuhkot. Hyvin puhelias ja poikaa suukotellut pediatri totesi, että pojassa ei ole mitään vikaa, mikä oli tietenkin erittäin hyvä uutinen.

Madeira on siitä hyvä paikka, että siellä ei ole liian kuuma pienellekään (kuumempaa oli viime kesänä Suomessa). Paikalliset ovat kaikki erittäin lapsiystävällisiä ja aiempina vuosina kaahanneet taksikuskitkin ajoivat rauhallisesti kun oli lapsi kyydissä. Paluukyytiä varten lentokentälle tajusin jopa kysyä turvaistuinta ja sellainen löytyi!

Turvaistuimista puheen ollen meillä on ainakin vielä täysin auki sen kaukaloa seuraavan valinta (lue: ei olla tehty asian hyväksi yhtään mitään).

Paluumatka sujui erittäin leppoisasti, kun istuttiin eturivissä ja pikkumies sai sellaisen vauvakorin. Siinä se katseli vessaan jonottavia ihmisiä ja hymyili, ja äiti sai ottaa pari lasia punaviiniä lentopelkoonsa (oli aika pomppuista kyytiä alkumatka).

Nyt sitten ollaan täällä ja kaikki jouluhommat on ihan levällään. Mies sai joko vanhan flunssan takaisin tai kokonaan uuden ja olen sitten tänään jo juossut jouluruokaostoksilla ja huomenna pitäisi jatkaa, huoh.

S-rintamalla on täälläkin tosi hiljaista. Lomalla 0 kertaa! Synnytyksen jälkeen kerrat laskettavissa yhden käden sormilla. Lohduttavaa kuulla, että muillakaan ei tee hirveästi mieli ja että se on ehkä hormonaalista (ei voi tietää, kun on nämä hormonit ensimmäistä kertaa kehissä).

Meillä aloitettiin tänään kiinteät! Poika sai erinomaista haarukalla muussattua luomupottua, jonka seassa oli rintamaitoa. Hyvin näytti maittavan se mikä nyt meni alas kurkusta. Annettiin myös vähän syödä itse sormin (lue: levittää kaikki pitkin naamaa, käsiä ja rinnuksia).

Meillä kanssa poika vetää itseään sellaiselle kaarelle aina välillä kun on sitterissä tai selällään. Olen miettinyt, että mistä se johtuu, mutta että vatsavaivoja? Meillä meni taas vatsa perinteisesti ihan ripulille, kun rotatehosteesta oli kulunut 1,5 vkoa. Toivottavasti pian alkaisi taas tasaantua, vaikka nyt ei tietysti tiedä, kun on aloitettu noita kiinteitä.

Nyt täytyy lähteä haukun kanssa ulos. Koira osoittaa mieltään, kun "joutui" palaamaan kotiin. Oli vissiin saanut enemmän huomiota hoitopaikassa. Ehkä tämä tästä.

Kirjoittelen taas lisää kun kerkeän.

Voikaahan kaikki hyvin!

Solnushka & Johannes 5,5 kk
 
Iltaa kaikille!

Hurrasin todellakin liian aikaisin...poika ei ole pulloa suostunut ottamaan suuhunsa sitten sen viime viikkoisen yhden kerran jälkeen. On siis syksyn aikana suostunut syömään pullosta (niin pumpattua maitoa kuin korvikettakin), mutta viime kerrasta näköjään on liikaa aikaa jotta muistais mitä sil kapistuksel pitäis tehdä. Ja ehkä kandeis kokeilla ensin pumpatun maidon kanssa, ettei olis kahta "uutta" asiaa kerralla, pulloa ja korviketta.

Miten te muut, kuinka moni vielä täysimettää? Entä moniko osittais imettää tai antaa korviketta? Nyt harmittaa vietävästi etten ole pulloa useammin suuhun tunkenu. Ei sillä, että haluaisin imetystä lopettaa, mutta olis kiva joskus mennä johonkin ilman että sydän kurkussa miettii huutaako se poika kera hoitajansa vaiko eikö. Ja neuvolassakin painotettiin imetyksen tärkeyttä niiiiiiiiin paljon, että se aivopesi mut täysin siihen ettei korviketta (taikka pulloa ylipäätään) ole suotavaa antaa : / Noh, täytyy olla sinnikäs ja vielä yrittää. Soseita alotellaan maisteleen nyt heti joulun jälkeen.
Onko kellään antaa vinkkejä pullotteluun?

Jotta uni tulee omassa sängyssä, meilläkin unirätti "naaman suojana" on melki must juttu. Nyt kolmena yönä ollaan saatu poika nukahtaan itekseen omaan sänkyynsä, oltu hiljaa sängyn vieres, hiukan kättä pidetty rinnan päällä ja silmien lurppuessa poistuttu paikalta. Toki siin hetki saattaa kestää ennen ku poika malttaa unen antaa tulla. Eli yksi asia eteenpäin, ennen nukahti tissille ja siitä vasta omaan sänkyyn. Paitsi viime yö oli sitten muuten ihan kauhea. Poika heräili jatkuvasti, välillä riitti tutti, välillä piti sylitellä. Välillä nukahti 6 minuutiksi, välillä puoleks tunniks. Oireista päätellen luulen, että hampaita tekee. Täytyy myöntää, että ollaan päästy melko helpolla tätä ennen pojan yöheräilyjen kanssa. Yleensä yöt menee muutamilla tutin laitoilla ja yhdellä aamuyön syötöllä.

Josko tässä olis valitusvirttä kerrakseen :D

:xmas: terveisin Auna
 
Nukkumisraportti: Jätti nukahti vielä paremmin kuin eilen, tietty oli pientä kitinää ja murinaa, ja tuota unirätin haromista kasvojen päälle. Jätti vaan alkaa huutelemaan, jos rätti jää naaman päälle ja jokainen raaja vispaa eestaas, on ihan kuin koppakuoriainen väärinpäin.

Nyt nukahtamisen jälkeen on herännyt varmaankin 5 kertaa, mutta on asettunut vaan kun on käynyt laittamassa tutin suuhun. Aina en oo edes ehtinyt sitä tekemään, kun peukalo on löytänyt tiensä suuhun ja kaveri vetelee tyytyväisenä hirsiä. Että ehkä ne metodit todellakin toimivat.

Jätti ei oo vielä tarttunut omiin varpaisiin. Kyllä se niitä välillä tarkkailee, mut kun pullea maha ja vielä pulleammat reidet on tiellä. Eikä meillä vielä käännytä, kuukaus sitten käänty masulta selälleen pari kertaa, mutta taisivat olla vahinkoja. Nyt kielellä päristely on pop, varsinkin yöaikaan. Ja sylellä kurlaaminen.

Turvaistuimesta --- meillä on miehen autossa Britax Marathon 70 ja mun autoon ostettiin Britax Boulevard 70 ja ovat kyllä toistaiseksi osoittautuneet kaikin puolin hankaliksi. Ovat kombi-istuimia, käy siis vauvalle ja taaperoikäiselle. Käytän nyt just tuon hankaluuden takia kaverilta lainassa olevaa Maxi-Cosin kaukaloa.
 
Hug
Solnushka Ihanan kuulonen reissu. Tosi kiva että lennot meni noin hyvin, ite jännäisin just että miten ne lennot menee.

Auna Mulla oli aivan sama ongelma. Eli täysimetys ja poju ei yhtäkkiä suostunutkaan juomaan pullosta. Kävi just niin, että kun mä tulin kaupungilta, niin poika kiukkusi nälkäänsä eikä pullo kelvannut. Sitten hyökkäsi tisuun kiinni kun viimeistä päivää. Me ratkastiin asia siten, että ostin Aventin tuttipulloon sopivan nokan, jossa on se taikaventtiili. Poistin sen taikaventtiilin, koska jos se on nokassa, pojan pitäis osata imeä nokkaa (ei osaa). Kun sen venttiilin poistaa, niin sillon nokasta valuu kolmesta reiästä maitoa ja sillon sen voi vaan kaataa/hörpyttää suuhun. Vähän niinkun mukista, mutta helpompaa kun tulee vaan kolmesta reiästä maitoa. Ehkä muissakin nokkamukimerkeissä voi poistaa sen venttiilin. Mä en kanssa halunnut sitä tilannetta, että en pääse sit mihnkään ilman poikaa.
 
heis. onko kellään tietoa masennuksesta ja sen hoidosta tai oma kohtaisia kokemuksia... pitempi aika jo epäilty, että mun puoliso kärsii masennuksesta työuupumuksen lisäksi. Välillä ihan ok, välillä aivan toivonsa menettänyt ja maansa myynnyt, tuntuu että mikään ei kiinnosta ja millään ei ole väliä...

Nyt jouluostoksille, jospa vähän piristäis...
 
Heipparallaa ja hyvää joulunalusaikaa :)

Hetki aikaa kirjoitella, kun poika päiväunilla ja joulusiivot suht hyvässä mallissa. Täyty oikein viedä peitot ja matot pihalle, että luteet kuolee tuolla pakkasessa. Ja kyl on taas kivaa kun on siistiä :)

Se on vaan vähän vaativaa koittaa siivoilla tuon poijjan kanssa, kun tosiaan emme asu isänsä kanssa vielä yhdessä ja iskällä tänään iltavuoro joten ei voi olla täälläkään apuna. Hyödynnän sitten pojan päikkäreitä ja onneks isosisko 7 v viihdyttää kanssa poikaa esim. kirjoja lukemalla että äiskä ehtii tekemään jonkin pikkuaskareen. Mut nyt siis voiton puolella jo ja luppoaikaakin jäi, kun tännekin pääsin tarinoimaan ;)

Oon näiden miehen iltavuorojen aikaan aina ihan hermoraunio, kun ei ehditä näkeen lainkaan ja yksin sitten hoitelen lapset ja kodin. No, onneks niitä iltavuoroja ei oo kuin kahdesti viikossa :) Ja ei sais valittaa kun jotkut tosiaan joutuu hoitamaan lapsensa ihan kokonaan yksin, mä vaan kaksi päivää viikossa. Ja sitten kun poijjan isä täällä on apuna, niin sit hän kyllä osallistuu ihan täysillä poikansa hoitoon ja vaihtaa kaikki vaipat, jne. Eli tosi hyvä isä on pojalleen :)

Meillä ei yöt ole parantuneet ja niin kuin kehuin meidän hyväntuulista poikaa, niin nyt ei päivisinkään ole enää niin kivaa kuin ennen. Kiukuttelee normaalia enemmän ja ei mikään jaksa kiinnostaa kauaa. Oon ihan ymmälläni kun tosiaan Oliver on ollut kuin enkeli tähän asti. No, ehkä menee ohi. Hampaita tekee nyt ainakin ja viime viikolla sai rokotteet joten jospa nekin vielä kiusaa. Ja kyllä tuo vähän räkäiseltäkin vaikuttais...

Joulua ei hirveesti tarvii kotiin tehdä kun joulun vietämme siskon ja perheidemme kanssa vanhemmillani. Ihan kiva kun pääsee valmiiseen pöytään ja saa vain olla :)

Joululahjaostoksille pitäisi vielä huomenna ehtiä. En opi koskaan ja jätän ostokset aina viimetippaan. No, on siinä se hyvä puoli että suurin osa tavaroista on jo alennuksessa ;)

Kuinkas paljon muilla muuten syödään kiinteitä? Oon ihan hukassa kun en tiedä annanko liikaa/liian vähän. Mistä senkin sit tietää. Poika syö aamulla joko vajaan hedelmäsosepurkin tai muutamia lusikallisia puuroa. Päivällä sitten kasvissosetta ja illalla vielä yhden soseen/puuroa hieman. Eli tosi vähän syö. Ja tissiä sit muulloin.

Mut juu, Oltsu heräili päikkäreiltä joten seuraavaan kertaan :)
 
nennulainen miksi olet kokenut nuo Britaxin istuimet hankaliksi?? Taidan siis hylätä sen merkin.. ja pohtia enemmän BeSafen istuinta.

Dana88 Mulla ei olo kokemusta omakohtaisesta masennuksesta mutta lähipiirissäni on pari tämän kamalan taudin sairastanutta. Onko jotain mitä haluat tietää asiaan liittyen ? Sen voin sanoa jo heti alussa että ilman LEPOA ja LEPOA se ei mene ohi,pahenee vain. Jos puolisollasi on myös työuupumus niin suosittelen pikaista tohtorilla käyntiä, jotta paraneminen voi alkaa. Voimia teille paljon!
 
JaKa - en tiedä onko se hankaluus just Britaxin ominaisuus, vai ovatko noi turvaistuimet yleisesti hankalia vielä tämän ikäisille ja kokoisille vauveleille. Tai ne voi olla hankalia vaan meillä, koska Jätti ei niin hirveästi diggaa autoilusta.

Ensteks, Jättiä on hankala saada istumaan istuimeen suoraan, se jotenkin aina könöttää toisella kankulla. Sit kun yritän sitä suoristaa, niin hermothan siinä menee. Kaukalo on tämän takia niin paljon helpompi, kun kaukalon voi ottaa pois autosta ja vauvan voi vain laskea siihen istumaan. Toiseks, turvavyö on tympee ja sen välppäämisen kanssa Jätillä menee viimeistään hermot. Se kun jää aina selän ja pepun alle siinä vaiheessa kun laitan Jätin istuimeen, vaikka yritän tavalla jos toisella pitää sitä pois tieltä. Ja kun kaivan turvavyötä esille selän alta, huuto yltyy. Lisäksi tuntuu, että turvavyö on hirveen iso - tarkoitan, että se peittää kokonaan Jätin rintamuksen ja muodostaa sellasen epämukavan näköisen "panssarin".

Turvallisilta nämä istuimet kyllä vaikuttavat. Ja kun oon saanut taisteltua Jätin siihen istumaan ja kaveri on rauhoittunut, vaikuttaa istuma-asento ihan hyvältä. Istuimet vievät myös paljon tilaa autossa nyt kun selkä on menosuuntaan päin ja istuin on kallistettu ääriasentoon; esim. mun miehen normikokoisessa sedan-autossa täytyy apukuskin penkki vetää ihan eteen.
 
Viimeksi muokattu:
Auna: Ootko kokeillu eri merkkisiä pulloja? Jotkut vauvat syövät helposti Aventin pulloista kuten meidän neiti kun taas kaverin lapsi ei millään ja hänelle kelpaa Ainun pullot. Imetän enää siis osittain. 4kk meni täysimetyksellä ja nyt osittaisella koko ajan vähentäen. 6 kuukauteen asti ajattelin imettää.

Harson vetää Ella silmille aina kun on nukahtamassa. Toimii... :)

Ruokailuista: Ellalle maistuu melkein ihan kaikki mitä vaan tarjoo. Uskomattoman hyvä syömään. Ei ihme että painoakin oli tullut kuukaudessa yli kilo. (5kk mitat: 7.745kg, 68.3cm) Aamulla annan puoli tetrallista neljänviljanpuuroa luumusilmällä, päivällä puoli prk lihasosetta, välipalalla purkki hedelmäsosetta, päivällisellä puoli prk kasviksia ja illalla puoli tetrallista puuroa luumusilmällä. Neiti syö kaiken mukisematta ja välillä tuntuu että lisääkin menisi. Maitoa vaihtelevasti väleissä ja ruokailujen jälkeen.

Ella kääntyilee molempiin suuntiin ja tarttuu tosi tiukasti tavaroihin. Lempileluja on keltaoranssi leo leijona ja keltaoranssi kana. Jännä miten nuo värit ovatkaan niin kivoja neidin mielestä.

Oikein rauhallista ja antoisaa joulunaikaa teille kaikille.
Adelia ja Ella 5kk, 1vko
 
Viimeksi muokattu:
Jouluisia terveisiä täältä suunnalta!
Pitkästä pitkästä aikaa ehdin kirjoittaa (eihän toki jouluna muutakaan...). :)

Meillä poika 5kk nyt mitoissa 9750g ja 69cm ja py 44,7cm. Ja lopulta opittiin kääntymään vatsalleen. :heart:

Soseista joulun kunniaksi aloiteltiin kasvikset ja kinkku, ja se meni hyvin. Huomenissa aloitellaan ehkä riisipuuro aamuun. Tähän asti siis meillä syöty vain "lounas" = ½-1 prk kasviksia ja "päivällinen"= ½-1prk hedelmiä. Ja iltaisin 100ml velliä+100ml maitoa. Muuten syöty Nan2. Hitaasti lähdetty liikkeelle, kun ainakin peruna aiheuttaa isona määränä tai yksikseen vatsavaivoja. Yritetty nyt löytää mahdollisimman hyvin sopivia kombinaatioita. Esim bataatti+porkkana+peruna puolestaan itsetehtynä sopii ja maistuu hyvin.

Istuimista: Meillä kun noinkin isokokoinen poika, niin ollaan suunniteltu kääntää esikoiselta Britaxin Multitech selkämenosuuntaan ja ostaa sit esikoiselle (2v2kk) uusi kasvot eteenpäin istuin. Me ollaan oltu tosi tyytyväisiä tohon Multitechiin ja ainakaan vielä ei ole tarvittu edes siinä olevaa leveydensäätöä. :)

Jotain muutakin oli, mut ei nyt enää muista...
Hyvää joulunaikaa niin uusille kuin vanhoillekin!! :)
M+pikku2 5kk 5pv
 
Heips taas,

Tämäkin mamma pisti Paille yv:tä jos faceen pääsis kans. Meillä harjoiteltu unikoulua aaton aatosta lähtien kun ukko heräs ihan 2h välein, olin jo ihan loppu kun en saanut unen päästä kiinni niin et porua vaan väänsin, rukoilin jo jumalaakin huh. No oltiin porukoilla koko joulu 3 yötä ja siellä pikkumies nukkuikin ihan 2 kertaa vaan heräs yöllä ja jokseenkin hyvin on mennyt siitä lähtien, viime yö vähän huonompi mut näitähän tulee tässä linkki tassutteluun ja pick up put down jutskiin sekä MLL:n unikoulu ohjeisiin:
http://http://paula-perhe-elamaa.blogspot.com

Unikoulu kotona eli tassuhoito, Vanhempainnetti - MLL

5kk neuvolassa paino:7820g ja pituus 68,4cm, hyvin kasvaa, toista viikkoa oon antanut luomubataatista tehtyä sosetta johon sekoitan qvinoa-hiutaleita tai riisihiutaleita ja sit illalla riisihiutalepuuroa muuten vielä pelkällä maidolla.

Meillä Oliver viihtyy kaukalossa suht. hyvin yleensä alkuun narisee mut sit nukahtaa, välillä joutuu viihdyttään urakalla! Meillä vaan tuo kaukalo on jo ihan hirmu pieni mut seuraavaan ei voi vielä laittaa.
Kakkaamisesta, ennen meillä tuli valehtelematta 10 kakat päivässä, nykyyän n. 3 kakat jotka sit onkin ihan järkyttävän isot ja haisevat hyh hyh!

Kuulumisiin!
 
Heissulivei!

Viimeksi kun kirjoitttelin manasin kun pojalle ei pullo kelpaa, ei se siis edelleenkään kelpaa...tai ei olla ees enää yritettykkään. Ja sit hokasinkin, niinkuin Hug kirjoititkin, etten mä ny enää sitä ees pullolle ala opettaankaan! Vaan otetaan nokkamuki jo käyttöön ja ostinkin juuri tänään sen Aventin taikamukin. Ei olla vielä sitä kokeiltu, mutta huomenissa pumppaan vähä maitoa ja testataan kelpaisko huikat siitä?!?
Oon aina niin innostunut kun keksin jonkun uuden tavan juottaa lastani ja näen jo sieluni silmin kuinka kohta itse pääsen juottaan itseäni ja tuulettaan tukkaani...ja sit poika ei huoli sitäkään neronleimausta ja meen taas iha : /

Adelia78 kokeiltiin kyllä Aventin sekä Ainun pulloja, mutta ei onnistanu. Kiitos vinkistä kuitenkin :)

Kiinteät aloitettiin eilen. Ajattelin, että kerta pullottelu meni iha päin...honkia, ni kiinteiden syöminen ei taatusti mene!! Poika on seuraillut syömisiämme jo niin mielenkiinnolla ja on suu ammollaan aina kun d-tippoja ees vilauttaa sinne päinkään, että nyt ei herkkyyskausi mene ohi suun :D
Nyt kun ajattelee ni ois voinu tietty ehkä alottaa soseiden syönnin eri päivänä ku 5 kk rokotukset saatiin, mutta meni jo. Ja onneks ei ny toistaseks oo mitään oireita tullu kummastakaan. Tosin ehkä rokotukset on pistäny pienen miehen väsyneeks, mut ei muuta, huh.

Pojan 5 kk mitat olivat 7330 g ja 68,3 cm eli iha kivasti on kasvanu pelkäl rintamaidollakin.

En ikuna kerkiä istua koneel niin kauaa, että kerkiäisin lukea ja kommentoida teidän muiden juttuja. Joten taasen oli itseeni keskittynyt kirjoitelma :ashamed: .... josko sitten ens kerralla?!

Terkuin Auna
 
Hei vaan mammat!

Mitä tälle palstalle on tapahtunut!!!!:O onko kaikki siirtyneet sinne himpitin fb:n puolelle, vai mistä moinen hiljaisuus-..?

Miehellä tänään viimeinen vapaapäivä..ollut lomalla meitä piristämässä 2,5 viikkoa. Surullista, että tämä hupi loppuu taas.. ja nyt ne isyyslomatkin on sitten förbi!

Mitäs muuta..ei kai kummempia..neuvola-ajat siirty helmikuulle ku neuvolatäti saikulla, mutta eipäs meillä kummempia huolenaiheita kai ollutkaan.

Turvaistuin ostettiin Emmalle ja vaihdettiinkin jo..hyvin tyttö siinä viihtyy, selkämenosuuntaan tietty. Istumista harjoitellaan kovasti..ja sitä kääntymistä, mikä osattiin jo ajat sitten hyvin, mutta on nyt unohdettu. varpaat on löytynyt ja niitäkös on hauska imutella! :D

Semmosia...toivotaan, että en nyt sitten yksikseen kirjottele tänne... :(

Mukavaa uutta vuotta!!
 
Heips, kirjottelempa nopeesti tännekkin

turvaistuin siitä ollut puhetta ja nyt kaipaisinkin enenmmän merkkejä, malleja ja kokemuksia mitä muilla on istuimista??? Kun pitäs kohta rueta hankkimaan

Meillä ryömitään, opittiin tuolla 1.1, näin alkavan vuoden kunniaksi=)

Miestä odottelen kotiin, että pääsis suihkuun ku nklo 12 on kauan odotettu neukku!!! edellisestä onkin jo se 2kk aikaa

Paremmalla ajalla lisää

Rae ja V
 
Sannuliini85 Kyllä me aika hyvin on tonne facebookkiin siirrytty, siellä porukka kirjottelee semmoset 10 tekstii päivässä :)
Tänne on jo jotenki toi kirjautuminenki niin työlästä. Tuolla facebookissa käy kirjottelemassa ihan silleen vaan samalla :)
 
Olisin minäkin vielä ilmoittautunut jos mahtuu mukaan :) Oon tätä palstaa aina silloin tällöin lueskellut ja on ollut tosi kiva kuulla muiden samanikäisten vauvojen ja heidän äitiensä kuulumisia. Nyt vasta sain sitten itsekin rekisteröidyttyä.

Meillä on siis 9.7. syntynyt poika, vaikuttaakin olevan yleinen syntymäpäivä. Strategiset mitat 3980g ja 53 cm. Tällä hetkellä harjoitellaan itsekseen nukahtamista ja äiti yrittää hennoa ainakin jossain määrin luopua perhepetijärjestelystä. Nyt kun se menee niin, että vauva nukkuu mun paikalla ja mä likistyneenä miehen ja vauvan väliseen patjakoloon :D Ehkä heräilläänkin useammin kun tarvis. Toivotaan, ettei meidän toistaiseksi ihan hyvät yöunet kärsi näistä yrityksistä. Kiinteitä aloitellaan vasta ens lauantaina ja sormiruokailu olis haaveissa. Oliko täällä muita sormiruokailijoita, millä ootte aloittaneet? Aattelin jotain parsakaalia porkkanaa ja banskua. Hmm.

Toivottavasti en oo liian myöhässä ja täällä joku muukin vielä kirjoittelee, vai onko kaikki nyt siellä fb:ssä...
 
Heissan!

Sannuliini85 ja umpu kyllä mä vielä käyn joka päivä tsekkaamas josko joku olis tännekkin kirjotellu. Mutta tosiaan fb:ssa käy oikein kuhina vaikka just itekkin vasta tänne kirjauduin. Aattelin et tänne kirjottelen pidemmät jutut ja lyhyemmät fb:n puolelle, katsotaan kuinka jatkossa käy?!? On vaan jutut jääny kirjottelematta ku ei tääl oikeen tapahdu mitään, mutta kiva jos te ootte viel tälläkin puolella!!
Mutta tänään näin lyhyesti tännekkin :)

Terkuin Auna
 
Juu lukemassa mäkin täällä oon käynyt, mutta en oo saanut tekstiä aikaseks. Koitetaan nyt pitää täälläkin tätä hengissä, ettei ihan kuivu kasaan koko ketju.

Aika moni heinäkuinen katosi kun vauva syntyi. Ois kiva kuulla teistä kadonneistakin jotain (ainakin Virpi tässä äkkiseltään tulee mieleen).
 
Heipat kaikille heinäkuisille vaikka tämä palsta on kyllä tosi hiljainen nykyään.. Itse en ole fb:n puolelle siirtynyt enkä aio kyllä siirtyäkään...periaate päätös mutta en kyllä ole saanut tännekään kirjoiteltua: /
Meidän arkeen kuuluu oikein hyvää, isoveikka 2v 2kk harjoittelee kovasti uhmaamista ja pienimies seuraa vierestä isomman touhuja. En muista ilmoitinko mutta poika sai nimekseen Aatos. Meillä osataan pyörähtäminen selältä vatsalleen ja ryömiminen taaksepäin:) Myös omista jalosta on kiva pitää kiinni kun makaa selällään. Öitä nukutaan vaihtelevasti mutt ei mitään suuria härdelliöitä ole ollut. Ja viimeaikoina on ruvettu kiinteitäkin maistelemaan enemmän.

Mitäs muuta??eikai tässä sen kummempia, aika menee nopeaan. Kohta jo puolivuotiaita kaikki heinäkuun ihanuudet! Nautitaan nyt vielä tästä vauva ajasta, kohta ne juoksee jo karkuun:heart:

Kaikille oikein hyvää kevään odotusta!!

T:hiipi ja Aatos 5+kk
 
Tervetuloa umpulle!!!
Minä ainakin voin luvata etten fb:n puolelle siirry kun en ole koko fb:n edes tutustunut:LOL: Eli minä pysyn täällä niin kauan ku ei yksin tarvitse kirjoitella:)
Nyt olisi sitten joulu ja uusivuosi takana päin ja uuden vuoden kunniaksi meille iski flunssa ja hampaita tulee. Tyttö ei nuku ja koko ajan pitäis saada jotain suuhun. Päivät menee kitistessä. Me saatiin joululahjaksi sellainen syöttötuoli ihan perus malli ja kävin eilen sitten ostamassa siihen sellaisen pehmusteen tai mikä se nyt on ja sitten sellaisen imukuppitarjottimen johon saa vaihdettua erinlaisia kuvia=)TOSI kiva!
Onko muut tehny uuden vuoden lupauksia?!? Mulla olisi tänään kuntosalille sellainen tutustumiskäynti jossa tehdään mulle sellainen ohjelma jota pitäis sitte käydä tekemässä pari/kolme kertaa viikossa. Oon nimittäin päättänyt että nyt muuten lähti nämä viimeiset 10kg jotka raskaudesta on muistona. Viimeksi sain tiputettua kuntosalilla 8kg joka oli tavoitteenkin nii kokeillaanpa nyt josko onnistuisi taas:LOL:
On muuten aivan uskomatonta kuinka nopeaa tuo lapsi kasvaa! Tuntuu että vastahan se oli sellainen pikkunyytti joka ei muutako syönyt ja nukkui ja nyt se jo on niin iso ja kehitystä näkyy koko ajan lisää:heart: Meillä vatsalleen käänytään toiselta kyljeltä mutta toiselta ei ja vatsallaan nostaa yläroppaa jo todella ylös. Vatsallaan myös koittaa päästä eteenpäin jos laittaa jalkojen taakse jotain niin heti rupeaa punnaamaan itseään eteen päin. Hauskan näköinen ku aivan tosissaan koittaa pungertaa mutta roppa ei vaa liiku!
Mutta koitetaanhan nyt pitää tämäkin palsta pystyssä ettei tarvitse siirtyä tuonne kesä/elokuisten kanssa jutteleen vaa saisi pysyä heinäkuisten kanssa:)
 

Yhteistyössä