Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)



30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
Marta..........esikoinen............SKS..........27v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.

2.7
Tipu Topakka......kolmas................??.............??
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.
Duudlari..........toinen................TAYS............35v.
Kellokanerva......viides............TAYS
Star86...........kolmas & neljäs..........SatKS....23v.

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.
Solnushka.........esikoinen..........KOS.............33v.

4.7
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...........27v.
kopkop....................??................??..............??
Kardemumma......esikoinen..........??...........28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................toinen............SATKS........20v.
Samanta.............kuudes...........PKKS..........39v.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Mattila........kolmas........SeKS..............29v.

6.7
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
jenu........esikoinen.............TAYS..............18v.
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.



7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas............KYKS..............25v.
Muffin.............neljäs..............HYS................36v.
Liplatus..............??..................??..................??
jendde.........esikoinen........Kättäri.............18v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Heta-h..........toinen................??...............35v.
mammaksi2010......esikoinen.......VKS.......31v.
monkki.......esikoinen...........SAS

11.7
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.

12.7
Nedra...........kolmas............TYKS.............26v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.

13.7
elmeri99...........kolmas.........TYKS...........37v.
Piah78...........neljäs.........K-PKS.............31v.
dalailama.......esikoinen..........OYS
Pai80..........esikoinen............Jorvi.............29v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Marza1970......toinen.........Porvoon aluesairaala......39v.

15.7.
Tiuhti-81...........kolmas..........KYS...............??



16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??
Toka0710...........toinen.........NKL...............33v.
Kepsukka.........kolmas.........Jorvi............27v.

17.7.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
äiti-79..........kolmas..........Porvoo............30v.

18.7
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.
Punaposket82....kolmas......KPKS..............27v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.
Kaneli77........esikoinen............??...............??
Emmy83...........toinen........Porvoon sairaala........26v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Miranha............esikoinen...........SEKS..............27v.
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.
Retuli82............esikoinen......TYKS...............27v.


22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.
kausa..........esikoinen...........KOS................??
Päpsy79...........neljäs................TAYS..............30v.



23.7.
Fiinukka.........esikoinen...........TAYS............26v.
heidik86.........toinen............KYS

25.7
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................27v.
Sitruunapippuri....toinen..............??...............26v.
Vats.ilm.vauv......viides...............KYS................33v.
Hipsu79...........neljäs................KSKS..............30v.
ephs.........toinen.............SAS...............25v.

26.7
Stemia.............toinen............Hyvinkää..........27v.
Odotan.........esikoinen............EKKS............23v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.
kääkkänä.......viides.................E-KKS.........33v.
Hiipi...........toinen.............K-HKS.............28v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

28.7
Sankkuli............kolmas...........SATKS.............29v.
IituPiitu77.........esikoinen.............??.................??
zirppa................toinen..............KOS...............24v

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.
Juuliai...............toinen..................??.............29v.
Millanen...........esikoinen............Kättäri..........23v.




30.7
Anastacia78........toinen............K-HKS.........31v.
xitian83............esikoinen...........Kättäri.........26v.
pauii...............esikoinen............VAS

31.7
äippä-77.........toinen.......PHKS.............32v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Espoir..................??...................??................??
Kesäkurmitsa...toinen.................??................??


isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.

Tuplavauvoja kasvattavat:
Liplatus
sussu80
Star86
:heart:





[/quote]

 
Huomenta kaikille! Tovi vierähti, kun viikonlopun jutut luin läpi. Olin reissussa kavereiden luona ja mammahousuostoksilla samalla. Huonolla menestyksellä. Yhdet farkut löysin, joista en erityisemmin tykkää, mutta ne oli ns. huonoista vaihtoehdoista vähiten huonot. Onneksi muutaman kk päästä alkaa olla jo lämpimämpää ja voi vaihtaa leggareihin ja mekkoihin.

Kerhosta mulla ei valitettavasti ole salasanaa sinne. En enää muista, kuka sen aikoinaan perusti ja olisi kiva itsekin käydä siellä lukemassa. Joten kuka jo kerhoon liittynyt ottaisi hoitaakseen salasanan jakamisen?

Ja etusivusta sen verran, että nyt, kun rakenneultrat alkavat lähestyä, niin jos sukupuoli selviää ja haluatte sen etusivulle, niin siitäkin sitten yv:tä.

Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Heis!

Kiitos Marta uuden pinon perustamisesta!

Soittelin tänään 4d-ultrasta Terveystalolle, joka on tietääkseni ainut, joka tekee 4d-ultria Oulun alueella. Hinnaksi ilmoitettiin 300 ? Tulimpa siihen tulokseen, että ei kiitos. Kela-korvausta ei saa tai se on lääkärin päätettävissä. Ja tiedän tuon lääkärin entuudestaan, se ei pahemmin kelakorvauksia myöntele. Eli se siittä sitten, mielummin käytän ultraan varatut pari sataa euroa muihin hankintoihin. Harmittaa sinänsä kun muualla ultrat on paljon edullisempia ja niihin saa kela-korvauksen.

Täällä oksennellaan yhä, mutta tilanne ei ole ihan älytön niin kuin viime viikolla. Toivottavasti olo helpottais pia.

Dana88 & Pikkune 17+3

p.s hirmu oksentaminen palasi. Olis loppuviikosta taas yhteyksissä neuvolaan.
 
Viikonloppu taas vierähti...onneksi oli mies koko ajan kotona seuraa pitämässä, muuten tämä makaaminen voisi jo alkaa hajottaa. Vielä perjantaihin asti pitäs jaksaa ootella lääkäriä, että sais tietää onko kohdunsuun tilanne tällä hetkellä mikä. supparit on onneks helpottanu, vain kivuttomia tulee joitain kertoja päivässä. toki toivo herää kun vähän parempi olo mutta toisaalta pelko on kyllä pienen puolesta suuri.Vielä se ainakin äitiä monottaa melko säännöllisesti!!! B) =) :heart: tämä on jo 11pvä sängyssä..saas nähdä kauanko pää kestää :D ite oon kans mieiiny tuota 4d ultraa täällä oulussa...luultavasti mennään, jos nyt kaikki menis muuten hyvin.
 
POX 18+0! :heart:

Sup-sup
Rauhoituin eilen illalla ihan täysin kun soitin kaks lasta pyöräytteneelle rakkaalle ystävälle, joka oli kuulemma tuntenut kivuttomia suppareita kummassakin raskaudessa jo reilusti ennen puoliväliä. Se vinkkasi googlettamaan englanniksi, ja niksi oli huippu: Braxton Hicks -googletuksella sain hulluna tietoa. Miksi suomeksi tästä aiheesta ei oo niin kauheasti tietoa? Noilla englanninkielisillä sivuilla lukee melkein aina heti alkuun, että "they are one of the most common symptoms of pregnancy"! Että kohtu vaan treenaa synnytystä varten, ja että jotkut huomaa nää harjoitukset, jotkut ei. (Täällä toki moni varmasti tiesi tän, mutta mä oon niin pihalla ensikertalaisena..) Huoh :whistle:

Ja rauhoitutaas taas...
 
Tuonne tammikuun pinoon jo kirjoittelinkin ja nyt on neuvolassa sitten tarkastuksessa käyty. Ensin ei meinannut sydänääniä kuulua ja säikäys siinä jo meinas tulla, mutta sitten rupes kuulumaan. Sen puoleen ei siis mitään huolta. Kohdunsuun tilannetta ei neuvolan täti pystynyt näin aikaisessa vaiheessa tutkimaan, sen ois pitänyt lääkäri kattoo ja nyt ei kyllä kerkee enää tähän hätään lääkäriaikaa saamaan. Joten näillä mennään ja illalla lähtään etelää kohti ajeleen ja sitä myötä Dubaihin. Palaan kanaville n. viikon päästä aikaisintaan. Hyvää viikkoa kaikille mammoille.

 
Helmikuu alkoi sitten sairaslomalla. Koko viikonlopun on supistellut ja tänään töissä reilummin, joten soitin neuvolaan, joka taas ohjasi suoraan päivystykseen. Kaksi viikkoa ainakin pitäis nyt olla tekemättä mitään... Voi olla mulle mahdotonta. Selkävamman takia pitäis liikkua joka päivä, ettei se jumiudu. Täytynee nyt vaan kevyesti venytellä. Pikkuinen potkii ahkerasti, joten elossa ollaan vielä :heart:

omenaruusu 18+4
 
Heissan!

Täällä voidaan hyvin :) Ei vain mikään rankemman puolinen hommailu oikein iske. Kävin pitkästä aikaa aamulla tytön kanssa muutaman kilometrin lenkillä rattaiden kanssa, kauhee hiki siinä tuli.. eikä voinu kovaa vauhtia pitää,tosin tiekin oli sellainen jossa oli vähän satanu lunta,eikä tahtonu rattaat millään kulkea :/ tainnu tällä mammalla kunto huonontua,kun viime viikko meni lähes kokonaan ilman lenkkejä. Sitten kävin lumet luomassa pois kellarin oven suulta,että sinne pääsis perunoita hakemaan.. toivottavasti nää ei sitten kostaudu illalla, niin kuin ainakin joulun aikaan kävi kun kolasin lapsille luistin kenttää ja loin tuota lunta ja liian kovalla vauhdilla.

Esikoinen on menossa tänään kokkikerhoon, toivottavasti tykkää, kun itse sinne halus mennä :) Jos kävis hakemassa sillä aikaa kirjastosta lukemista pienempien kanssa, ja itellekki. Yhden kirjan luin viikonlopun aikana, pakko jotain puuhaa keksiä, kun oli niin kauheet ilmat, ettei ulos voinu mennä.

Pitää lähtee kokkomaan ruoka,että ehditään viemään tyttö sinne kerhoon..

pauliina rv18+1
 
Jeejee tentti ohi! Jee!
Ens viikon viel pari ja sitte seuraavat onki vasta maaliskuun alussa, ihanaa, muutaman viikon tauko lukuihin.

Helmikuu lähti käyntiin vauhdikkailla potkuilla aamulla :) Sääli sinällää et aamusin potkut tuntuu täyden rakon kans mahan päällekin, mutta iltasin maates vaan mä tunnen ne ite. Mies lähtee töihin niin aikasee ettei kerkee tuntee niitä aamulla.. Mutta eiköhän ne tästä vahvistu ja tunnu muulluinkin kun aamusin.

Päivittelin tossa reseptikirjaa, tykkään pirkan resepteistä, ne on niin mukavan yksinkertasia yleensä. Leikkelen niitä aina talteen.

Aattelin illalla leipoa mansikkapiirakan, nams!

Nyt on taas liitoskivut tulleet takasin muutaman päivän tauon jälkeen, mutta ainaki tällä hetkellä ei niin kivuliaita kun viikko sitten oli.
Lähden tästä spinningiin hikoilemaan, luvassa ois 50minuuttia ahkeraa ja uutteraa polkemista. Pikkusen maha kivistelly tänää, joten taidan ottaa suunniteltua rauhallisemmin mutta meen silti. Istun vaikka koko aika satulassa jos en muuta voi :D

Hah olipa mulla sekavat jutut nyt.

Illalla ehkä sitten selväjärkisempää, heippahei!
 
Omenaruusu: Sama täällä. Soitin neuvolaan, kun koko viikonlopun supistellut ihan pienestäkin. Ohjeeksi lepoa ja nestettä. Keskiviikkona pääsen lääkärille, joka katsoo kohdunsuun tilanteen. Otin sit kahden tunnin päikkärit, kyllä teki hyvää. Muuten vaan lukenut kirjaa ja ihmetellyt, en muista milloin olisin ehtinyt vaan maata sängyllä koko päivän.

Matkaan lähtijälle oikein mukavaa reissua! Unohdin jo nimimerkin :ashamed:

Martalle kiitos helmikuun pinosta :flower:

Taidan oikaista takas sohvalle. Vointeja kaikille.
 
Hei taas:)

Supistuksista joku kyseli... Itselläni raskauden alussa supistukset tuntuivat juuri silleen, et maha kovettui silleen jännästi..Sitten loppuvaiheessa, ne "oikeat" supistukset tuntuivat sitten pelkästään mulla vain alaselässä.. itse en niitä esikoisen kohdalla osannut erottaa supistukseksi..:) et ihan hyvä tietää, et ne supistukset voi tuntua myös siellä, ei pelkästään mahassa..:)

Kerhosta.. Joku täällä kyseli siitä kerhosta.. Itsekin mietin pitkään, että mikä juttu se on:) Onko täältä paljon porukkaa siellä?:) itsekin olisin kiinnostunut liittymään sinne,.. jos vain on mahdollista??:)

Nyt alkais tänään itselle lääkekuuri, jospa nuo omat kivut helpottuisivat sitten:) Ja neuvola olisi edessä perjantaina, sitä kovasti jo odotellaan..:)

Mukaa talvisen pakkaspäivän jatkoa kaikille:) Ja tervetuloa uusille!:)
 
Moi kaikki!

SMSM Älyttömän kivaa reissua! En ole ollenkaan kateellinen. :p Työkaveri tuli just Dubaista pari päivää sitten ja on ihan ruskea ja rentoutunut.

Supistuksia ei täällä ole tuntunut - tai ainkaan en tunnista supistuksiksi. Frendit on muuten opettavainen tv-sarja kun siinä Rachelille tuli Braxton-Hicks supistuksia ja siitä tiesin, ettei ole vaarallista vaikka vähän supistaiskin jo. :D

Liplatus ja Omenaruusu Parempia vointeja sinne! Maailma on täynnä lukemattomia kirjoja, joten kannattaa koitaa käyttää lepoaika hyväksi. :) Vaikka kyllähän siinä hermot kiristyy itse kullakin, jos ei saa ollenkaan liikkua. Toivottavasti pian helpottaa.

Mulla on ollut maha sekaisin ja oksettanut aika raskaasti koko päivän. Pitää varmaan lähtee kotiin töistä ajoissa. Luulen, että tämä olo on vielä viikonloppuisen migreenin peruja...

 
jee jee,meil on 15 päivä ultra,eli 2 viikkoo tarvis jaksaa viel... :heart: esikon synttärit on nyt 21 päivä ja täyttää siis vuoden :heart:

potkut tuntuu ja näkyy masun päältä,ja supistuksia on paljon,tosin kivuttomia mutta ei nämäkään kivoilta tunnu,esikosta oli vaikea raskaus.

maha pompahtanut parissa yössä ihan järkyttäväksi :D mutta kumminkin niin ihana vauva masu jo näkyy... =)

pahoinvointia mulla ympärivuorokautista ja närästää... paino ei vieläkään oo entisellään ,mut kait se ennen tota neuvolakäyntii nousee...

Ellunaa & Nöpö 18+4rv :heart:
 
Huomenna neuvola ja jännittää ihan pirusti :eek:
Toivottavasti sydänäänet kuuluu ja aijon myös näistä kivuista valittaa ja rankasti..jos ei neukkutäti osaa asiaan mitään sanoa ni sitten vaadin kyllä ajan lääkärille..ei tule mitään jos joudun rv 28 asti odotteleen, että lääkärille pääsee...Sen verran pistää nuo kivut huolettamaan pienen puolesta...KUN vain ne sydänäänet kuuluis ni olisin jo erittäin onnellinen...Voi olla että ei yöllä kunnolla nukuta ku jännittää niin pirusti!!!

Rae ja Nyytti 15+4
 
Rae89 Jos et kunnallista kautta pääse lääkärille. Mee yksityiselle lääkäriasemalle gynelle. Ite kävin tänään Diacorissa Pk-seudulla ja hintaa tuli joku 53 euroa.

Kirjottelen illemmalla tarkemmin, ku ois tarkotus raahata ittensä spinningiin. Takapuoli pysyy kyllä penkissä tiukasti, mutta jospa jotain liikuntaa vielä sais...
 
Iltaa kaikille!

Multa voi ysärillä kysyä sitä kerhon salasanaa ainakin.. Joka päivä täällä yritän kuitenkin pyörähtää ja voin sitten laittaa salasanaa sitä tarvitseville.
Mutta en kyllä muista ketä se sitten on joka hyväksyy kerhoon... :)

En ole nyt taas vähään aikaan täällä käynytkään kun on ollut paljon mietittävää, ihan ohi palstan, mun juuri leikattu uros on vissiin päässyt astumaan tuon nartun.. :kieh: Ei kauheasti hymyillytä ja nyt sitten koiralle edessä abortti jos tärppi on käynyt.. :ashamed:

supistuksista Niin miltä ne oikein tuntuu? Kun mä en tie mitä mulle tapahtuu, mutta seksin jälkeen mun maha kovettuu ihan kivikovaks palloks... Onkohan normaalia? *nolostunut*

Potkut Kovasti vauva on potkinut, joka päivä ainakin minä tunnen , mies ei ihan joka päivä.. Tänään on kyllä käynyt sellanen mylläys tuola mahassa että on tainnu vauva taistella näkymättömiä paholaisia vastaan.. :D

Huonovointisille isot :hug:

Mä lähen tästä nyt saunaan!! Hyvät illan jatkot arvon äipät! :hug:

Susanna ja papu 18+4
 
Susannalle aloin vastaamaan seksin jälkeisistä supistuksista. Mulla on joka raskaudessa maha kovettunut hetkeksi seksin jälkeen, ja mun mielestä se on normaalia,ainakin mulle.. kun ei oo kivuliasta,eikä vaikuta mitenkään vaikkapa sängystä nousemiseen..

Tässä koneella kun istun tuntuu alhaalla vähä väliä vauvelin liikekkeitä :heart: Autolla kun käytiin ajelemassa niin kanssa pieni potkiskeli tuonne alas. ihanaa,kun alkaa vauva tulla konkreettisemmaksi liikkeiden myötä. :)

Mä oon muutamat kestot jo vauvalle hommannu. 3sisävaippaa ja yhden kuorivaipan :) Olis kiva ainakin osakestoilla vauvan kanssa, mutta toki ostan jemmaan kertiksiäkin.

Tyttö tykkäs kokkikerhosta, ja oottaa jo seuraavaa kertaa kahden viikon päästä :)

pauliina rv18+1 vieläkin ;)
 
Iltaa mammat!

Susanna, mullakin seksin jälkeen maha on ihan kivikova, ja oon kans miettiny onkohan se huono juttu... :( toivottavasti ihan normaalia, kun ei kuitenkaan satu tai mitään.

Ihanaa, kun niin moni on jo liikkeitä tuntenut, mä en vielä, vaikka koitan niiitä aina iltaisin kuulostella. Kolmen viikon päästä vasta ultra....

ON: Ei oikein tunnu yhtään siltä, että olis raskaana, vaan toi pikkunen vauvamaha siitä muistuttaa.. No, onneksi ei oo enää pahoinvointia tai muutakaan. Mä kyllä pyörryin viime viikolla parturissa, en oo ikinä ennen pyörtynyt.
:eek: Onneksi ei mulle tai vauvalle käyny mitään, mutta vähän kyllä pelottaa, et jos tota rupeaa käymään useinkin. Varsinkin ku ajan paljon... Eikä mitään syytäkään neuvolassa löydetty, Verenpaine on alhainen, mut ne on aina ollutkin..

Hauskaa viikkoa!
:flower:
 
:headwall: :headwall: Eihän tää oo todellista kauhean pätkän olin kirjottanu ja sitten se katos. Pitäis varmaan lähettää nääkin jotenkin pätkissä ja sitten muokkailla. Noh, yritetään uudestaan.

dana Toivottavasti ei oksentaminen nyt enää ala jatkumaan. Hyvä että pääset neuvolaan ja vaadit sit sieltä nyt heti apuja ettei käy niinku viimeks.

Mä kävin tänään hakemassa mielenrauhan sieltä yksityiseltä gyneltä. Oli hintansa arvoinen käynti, todellakin. Lääkärillä oli aikaa ja tosi tarkkaan kyseli kaikkea. Tutkimusten ja mun kertoman perusteella kivut ovat normaaleita kasvukipuja. Lisäks katto vielä ultralla vauvaa, siellähän se kauheasti hommaili jotain :heart: Hirmunen häsellys oli päällä. :heart: Lääkäri totes jotenkin jännästi että "Siellä on iso tyttö tai poika"... What ? Ei kait se sitä vielä voi nähdä et onks se jotenkin iso ? Ku ei se mitenkään mittaillu sitä tms.

Nyt illalla sain raahattua itteni sisäpyöräilyyn. Meni jopa ihan ok, pylly tosin melkein koko tunnin penkissä, mutta kyllä silleenkin hiki tuli. Paljon paremmalta tuntu ku crossing.

Petipotilaille Koittakaa nyt vaan jaksaa vauvojenne takia siellä sängyn pohjalla vaikka kuin tympäseekin. :hug: Lukekaa, kattokaa leffoja ja kaikkia telkkarisarjoja, pyytäkää joku kylään seuraksi / avuksi. Ja ennenkaikkea toivotaan että supistukset helpottavat ja saatte nauttia loppuajasta ilman sänkyyn kahlitsemista.

Monkki Oletko kokeillut verenpaineeseen salmiakkia / lakritsia ? Eikös sen pitäisi nostaa paineita ?

Mulle on nyt iskenyt jonkunlainen kriisi tästä vatsan kasvusta ja kropan muuttumisesta. Siis ei tässä mitään missimittasia todellakaan olla ennen raskautta oltu, joten ei johdu mistään sellasesta. Jotenkin vaan miettii että onkohan puolison mielestä yhtä viehättävä kuin ennen vai hämmentääkö häntä tämä muutos yhtäpaljon kun minua ? Mielettömän ristiriitaista ku sitten kuitenkin ihastelen kasvavaa vatsaani.
Juu että hiljasta kyllä pitelee tuolla makkarin puolella. Tuntuu että vatsa on tiellä ja sitä pitää varoa, vaikka se ei olekkaan vielä mitenkään hirvittävän kokoinen. Eikä tietenkään noi kivut oo helpottaneet tilannetta yhtään, ku ei oo tienny et missä mennään. Onneks kuitenkin tiedän että mieheni on sellainen tapaus, ettei lähde vieraisiin missään tilanteessa hyppimään, vaikka kotona olisikin "vähä hiljasta".

Milläs fiiliksillä muut ovat rakenneultraan menossa ? Mites possupiikin ottaneet ? Mua kyllä jännittää ja pelottaa että onko piikki aiheuttanut jotain häiriöitä vauvaan. :'( Mutta ehkä sitäkin on turha nyt murehtia, kun ei tosiaan ole tietoa.

Liikkeitä tässä on tunnusteltu jo useampana iltana. Tänään lääkärin kanssa juttelin ja hän sanoi että kyllä ne vieraat tuntemukset varmasti liikkeitä on ku semmonen meno oli masussa. =)

Vielä lisäys. Rupesin kattomaan neuvolakortista et mitä se lääkäri siihen oikein kirjotti. On kirjottanu Sf 13 cm. Tarkottaako toi Sf siis sitä pää-perämittaa ? Jostain just katoin et näillä viikoilla noin 11,5 cm. Et ehkäpä se kokokommentti tuli tosta. Mut eipä sen mittailut varmasti kovin tarkkoja olleet.

 
Pikakuulumisia ennen nukkumaanmenoa. Kuvittelin selaavani viestit nopsemmin läpi, mutta kas kummaa niitä olikin taas vino pino. Mihinkään en tosin enää muista kommentoida..

Torstaina tuli rusehtavaa vuotoa ja jonkun verran jomotti selkään / tuntu kepeitä supistuksia töissä. Illemmalla taas kaikki ok ja perjantaina vaan kevyttä supistelua töissä. Lauantaina aamulla seksin jälkeen tuli ihan kirkasta verta, ei onneksi kovin paljoa. Soitin päivystykseen ja käski seurailla tilannetta. Epäiltiin molemmat hiivan aiheuttamaksi (varsinaista oireilua ei ole ollut, mutta nla-lääkäri huomautti kokkareisuudesta tuossa pari viikkoa aiemmin). Vuoto ei yltynyt ja la-illalla aloitin hiivalääkityksen. Nyt on taas ollut pari päivää ihan ok. Hippasen tuo pienikin tuhruttelu säikäyttää!! Meni osa Ruotsinreissusta murehtiessa, mutta onneksi Tukholmassa pyöriminen antoi muutakin ajateltavaa..

Suppareista teillä ainakin on ollu puhetta. Viime viikolla mietin jo neuvolaan soittoa ja sairaslomaa, työpäivät tuntuu tunnin-kaks liian pitkiltä ja esim. lelujen keräily laittialta aiheutta supistuksia.. Vaan eiköhän sitä jakseta vielä hyvä tovi töissä.

Tsemppiä lepopotilaille! Ei käy kateeksi, mutta koittakaa jaksaa levätä, omaksi ja vauvan parhaaksihan se on.

Nyt sinne pesulle ja nukkumaan, jotta pääsee aamulla ylös. Tuli onneksi viikonloppuna nukuttua enemmän ku yleensä, baariin kun ei jostain syystä tehnyt mieli lähteä. Tosin kotiin palattua tuli otettua kunnon päikkärit, eli kait se reissaaminen silti vaatii veronsa ;)

Kepsukka + masukki 16+3
p.s. kateellisena luen teidän neuvolakuulumisa, mulla ultra 2.3. ja seuraava nla vasta 12.3. (edellinen oli muistaakseni 14.1)

ai niin, mullekin vois nakata ne kerhotunnukset, jos joku ehtii ja viitsii
 
ellunaa Meillä nuorimmainen täyttää tämän kuun 21 kanssa vuoden. =) :heart:

susanna täälläkin seksin jälkeen vatsa saattaa mennä kovaksi. Ne on niitä ns kivuttomia supistuksia. ne on ihan ok, ei tarvitse pelästyä. =)

Mä söin rautaa: retafer ja aina sitten sen jälkeen iski kauhee vatsakipu. niin kipee että piti vaan makaa ja sattui niin että itketti. Nyt en tänä aamuna sitä ottanut eikä ole vatsakipua ollut. taidan vaihtaa merkkiä!

Hyvää helmikuuta kaikille mammoille ja masukeille :heart:

sadee80 & rusina 18+2 :heart:
 

Yhteistyössä