Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )



30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
Marta..........esikoinen............SKS..........28v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.

2.7
Tipu Topakka......kolmas................??.............??
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.
Duudlari..........toinen................TAYS............35v.
Kellokanerva......viides............TAYS
Star86...........kolmas & neljäs..........SatKS....23v.
Solnushka.........esikoinen..........KOS.............33v.

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.

4.7
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...........27v.
kopkop....................??................??..............??
Kardemumma......esikoinen..........??...........28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................toinen............SATKS........20v.
Samanta.............kuudes...........PKKS..........39v.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Mattila........kolmas........SeKS..............29v.

6.7
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
jenu........esikoinen.............TAYS..............18v.
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.



7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas............KYKS..............25v.
Muffin.............neljäs..............HYS................36v.
Liplatus..............??..................??..................??
jendde.........esikoinen........Kättäri.............18v.

9.7
Mamcelli......kolmas.............TYKS.............25v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Heta-h..........toinen................??...............35v.
mammaksi2010......esikoinen.......VKS.......31v.
monkki.......esikoinen...........SAS

11.7
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............29v.

12.7
Nedra...........kolmas............TYKS.............26v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.

13.7
elmeri99...........kolmas.........TYKS...........37v.
Piah78...........neljäs.........K-PKS.............31v.
dalailama.......esikoinen..........OYS
Pai80..........esikoinen............Jorvi.............29v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Marza1970......toinen.........Porvoon aluesairaala......39v.
Tiuhti-81...........kolmas..........KYS............28v.



16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??
Toka0710...........toinen.........NKL...............33v.
Kepsukka.........kolmas.........Jorvi............27v.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.

17.7.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
äiti-79..........kolmas..........Porvoo............30v.

18.7
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.
Punaposket82....kolmas......KPKS..............27v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.
Kaneli77........esikoinen............??...............??
Emmy83...........toinen........Porvoon sairaala........26v.

21.7.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Miranha............esikoinen...........SEKS..............27v.
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.
Retuli82............esikoinen......TYKS...............27v.


22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS..............30v.
Tessu77..........?.................NKL.................?



23.7.
Fiinukka.........esikoinen...........TAYS............26v.
heidik86.........toinen............KYS

25.7
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................27v.
Sitruunapippuri....toinen..............??...............26v.
Vats.ilm.vauv......viides...............KYS................33v.
Hipsu79...........neljäs................KSKS..............30v.
ephs.........toinen.............SAS...............25v.

26.7
Stemia.............toinen............Hyvinkää..........27v.
Odotan.........esikoinen............EKKS............23v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.
kääkkänä.......viides.................E-KKS.........33v.
Hiipi...........toinen.............K-HKS.............28v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

28.7
Sankkuli............kolmas...........SATKS.............29v.
IituPiitu77.........esikoinen.............??.................??
zirppa................toinen..............KOS...............24v

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.
Juuliai...............toinen..................??.............29v.
Millanen...........esikoinen............Kättäri..........23v.




30.7
Anastacia78........toinen............K-HKS.........31v.
xitian83............esikoinen...........Kättäri.........26v.
pauii...............esikoinen............VAS

31.7
äippä-77.........toinen.......PHKS.............32v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Espoir..................??...................??................??
Kesäkurmitsa...toinen.................??................??


isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.

Tuplavauvoja kasvattavat:
Liplatus
sussu80
Star86
:heart:


SYNTYNEET PIKKU IHMEET:

17.4 Kausa....rv. 26+2, 870g ja 34cm.

 
Hyvää kevättä mammat!!! Mun kirjoissa nyt on virallisesti kevät alkanut, kun tuli huhtikuu :).

Olivia mä katsoin eilen Vatsasta maailmaan ohjelmaa ja siinä oli kanssa yhtenä aiheena keskosuus. Itkuksihan se tosiaan meni. Yksi vauva oli leikattu vkolla 27, kun äiti ei ollut enää tuntenut liikkeitä ja oli kuulemma ihan viime hetkillä otettu ulos mahasta. Voit vaan arvata, millä intensiteetillä eilen kyttäsin myyrän liikkeitä sitten. Huokaus. Ja siitä valkovuodosta, niin sitä on ollut ihan älyttömästi koko raskauden ajan. En voi edes käyttää mitään suojaa, kun ne hiertää sitten limikset rikki.

Tänään huomaisin aamulla, että aika ylhäällä jo näkyy myyrän liikkeet. Jännä vaan, ettei ne tunnu tuolla sisällä, jos se kovin ylhäällä myllää. Aamulla näin pienen kantapään työntyvän mahasta ulos :heart: Ainakin itse tulkitsin sen pienen muhkuran kantapääksi. Näin myös unta siitä, että pikkuinen oli jo syntynyt, mutta aamulla ihan kauhistuin omista vanhemmuustaidoista!! Ei mennyt unessani ihan oppikirjojen mukaan tuo vauvan hoito. Mutta etuajassa se syntyi kyllä. Joskus kesäkuun puolen välin paikkeilla. Toivottavasti olisi siinä kohdassa enneuni.

Oikein ihanaa päivää kaikille ja älkää tulko kovin pahoin huijatuiksi tänään :).
 
Martalle kiitos taas uudesta pinosta :flower:

Onneksi en ole sattunut katsomaan sitä Sairaalan jaksoa. Minä pillitän nykyään niin vähästä ja toisekseen tuollaiset jää vaivaamaan ja ahdistamaan minua. En halua piinata itseäni mahdollisilla kauhukuvilla. Toisaalta ajattelen, että elämä ei ole aina ruusuilla tanssimista enkä sitä kautta halua sulkea itseäni ihan unelmiin. Joskus se elämän nurja puoli saa ihmisen ymmärtämään elämän hyviä puolia ja nauttimaan niistä. Menipäs ny vaikeaksi näin aamutuimaan.

Meillä olis tänään tarkoitus lähteä ajelemaan kohti pohjoista. Mietityttää vain kuinka usein täytyis pysähtyä jalottelemaan että jalkojenkin verenkierto olis turvattu. Onneksi mies lupasi ajaa, joten meikä voi ottaa rennosti ja köllöttää miten parhaalta tuntuu.

Olitte aiemmin jutelleet juhannuksesta ja mökkeilystä. Minä sanoisin, että 1-2h päähän mökille voi lähteä niin kauan kuin itsestä tuntuu hyvältä. Äkkiähän sieltä sit ajaa hurauttaa sairaalaan, jos vauva päättää tulla. Pohjoisessa on paljon äitejä, joilla on lähimpään synnytyssairaalaan paljon pitempi matka. Ja uskomatonta kuinka vähän heidänkään vauvoistaan syntyy matkalle. Itsellä takana yksi tosi nopea synnytys ja se laittaa hitusen harkitsemaan viimeisten viikkojen menoja.

Meillä ei ole aiemmin otettu vakuutusta lapsille ja taitaa olla, että ei nytkään sitä oteta. Ollaan kyllä oltu onnekkaita eikä lapset ole juuri sairastelleetkaan korvia tms. Olisko yks kaks tulehdusta ollut per tenava ja isommat ovat siis jo isoja koululaisia. Ja me ollaan aina päästy julkiselle samana päivänä kun tarve on ilmaantunut eli senkään suhteen ei valittamista.

Täällä satoi aamuyöllä vettä taivaan täydeltä ja nyt ei ole paljon asiaa pihalle, kun on niin sikaliukasta. Mitäis olla nastat kenkiin.

Nyt pötköttään. Mukavaa pääsiäistä kaikille!



 
Huomenta ja Martalle kiitos uudesta pinosta! Eletään jo huhtikuuta. :)

Mekin lähdetään ajeleen pohjoiseen pääsiäisen viettoon tänään. Onneksi meilläkin mies ajaa ja mä saan vaan röhnöttää etupenkillä kuin lahna.

Ai että nuo kaikki keskosjutut on kyllä kamalia. :x Meilläkin vauvalla on edelleen aina välillä muutama päivä jolloin liikkeitä tuntuu vähemmän. Sehän on ihan kiinni siitä, missä asennossa pikkuinen on, mutta aina tulee pienimuotoinen paniikki. Eilen sillä oli onneksi oikein kunnon pippalot taas masussa. :heart: Ja onneksi se myös keksi siirtyä pois mun virtsarakon päältä, joten olokin vähän helpottui.

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille ja älkää alistuko jallitettaviksi tänään. ;)

Olivia & Vauveli 25+4
 
Aurinkoista huhtikuuta!:)

Täällä ollaan oltu tällä viikolla töissä jopa pitkästä aikaa,maanantaina sain tukivyön ja se on helpottanut selkäkipuihin huimasti! Jos jalat ei väsyis ni selän puolesta vois seistä enemmänkin kuin 8 tuntia... :D
Töihin ajaessa kuunnellut tällä viikolla vanhaa levyä jonka löysin (kaverini kyhäsi sen minulle kun täytin 18-v B) Sitä kovalla kuunnellessa alkoi myös masussa bileet,tais toi Pippuri alkaa joraamaan.. ihana vauva :heart:

Sunnuntaina kävin läpi kaikki kotona olevat Pippurin vaatteet ja laitoin paperille ylös mitä vaatteita ja mitä kokoja löytyy jo tarpeeksi,tietää sitten paremmin mitä hankkia viellä lisemmin:) Tahtois kovasti jo laittaa kaikki valmiiksi,hakea se lipasto vaatteille ja yms mutta mies toppuuttelee,että onhan tässä näitä kuukausia viellä aikaa..:D Kärsivällisyys ei ole siis parhaita puoliani.. :saint:


Eilen sain totaali raivarit koiran kanssa aamulenkillä, menin ekaa kertaa ehkä 2 kuukauteen eri reittiä kun yleensä,ja koira kiipesi mua korkeammin lumikinoksen päälle jonka alla on vain ojaa kunhan ne lumet sulaa,no siitä sitten pyyhälsi joku oman elämänsä kadottanut mamma pyörällä ohi ja pysähtyi turvallisen matkan päähän ja sanoi " Sinä siten kanssa noukit noi pois tuolta!" Katoin sitä mammaa ja sanoin että meinaatko ihan tosissas että mä lähden kiipeemään tonne lumikinoksen päälle mikä just ja just kestää tota koiraa? (koira on whippet ja painaa n. 15kg) Ni tää vastas "kyllä,ku lumet sulaa ni ihmiset talloo ne! " Sen enempiä miettimättä käännyin takasin sitä mummoa päin joka oli jo noussut tietty pyörän selkään takasin ja lähteny polkemaan ja huusin perään että täällä on pussi voit tulla ite noukkimaan jos ne kerran niin vitusti häiritsee tuolla ojan pohjalla kesällä! :ashamed:
Mulla todellakin on paskapusseja aina mukana ku meen koiran kanssa ulos juuri sitä varten että jos sattuu paskomaan sellaseen paikkaan missä joku voi astua sen päälle,mut jos toi koira kiipeilee noiden korkeitten kinosten päälle ni mä en tosiaan ala kiipeilee perässä ja noukkimaan sen paskoja niiltä. En nyt kun olen raskaana,enkä kyllä muutenka! Niiden kinosten alla ei ole ku ojia,minne sen ees päästän hyppimään... :kieh:
Että sellanen aamu eilen täällä "oman elämänsä hukanneiden" kehdossa Vantaalla...:)

Mutta nyt mä lähden ton koiruuden kanssa ulos ja meen taatusti eri kautta,en aio ottaa pinnoja taas heti aamusta..:D :LOL: Makaroonilaatikko on uunissa ja valmis kun takasin pääsen,ja pyykkikonekkin luultavammin jo lopettanut pyörimisen siihen mennessä..:) Ukkelikin kotiutuu hetken tossa puolentunnin sisään,tekee pitkän päivän tänään töissä ensin 5- 11 ja sitten viellä 14-22,ehtii nukkua ja syödä välissä:) ahkera uurastaja <3


Tänään taas menee viikko uuteen,eli tänään rv 23+0 :)

Rentouttavaa pääsiäistä ja te pohjoseen matkaajat ajelkaa varovasti! :)
 
Kiitos martalle uudesta pinosta!
Mistä kanavalta te noita vauvaohjelmia kattelette? Kun mä en tie kun sen yhen mikä tulee neloselta, siis se vauva tulossa ja sit joskus ku tossa sairaalassa on jotain... ?

Millanen: Aika tyyppiin olet törmännyt!
Sillon ku ite asuin just vantaalla ni keräsin pazkat vaan jos on sellasessa paikassa johon voi astua, en siis tosiaan lähteny tyyliin jonkun ison pensaan JUURELTA niitä korjaamaan..
Hyvää lannotetta on mun mielestä turha kerää pois jos ei nyt keskellä tietä ole tai sitten jossain nurtsilla jossa lapset leikkii..

Nyt tää mamma lähtee laittaa lihapiirakan uuniin ja pakkailemaan, kohta puoliin ois lähtö mökille... ihanaa!!! :heart:

Mukavaa pääsiäistä kaikille!!

susanna ja papu 26+6
 
Hei,

pakkaus oli 2009 pakkaus. Ihan kiva pakkaus oli tosin hieman sävytön, mutta kyllä kelpaa :) Nyt oon täällä reissun päällä vanhempien luona ja mies jatko pohjoseen kaverinsa kanssa, keskelle ei mitään johonkin erämökille. Ei oikeen ollut virtaa itellä lähtä sinne, antaa poikien mennä keskenään. Taipaapi tuon miehenkin reissut vähentyä vauvan synnyttä.


Meilläkin on ollut mökkimietteet mielessä, mökillä haluttais olla myös ens kesänä mahdollisimman paljon. Lähimpään sairalaan/terveykeskukseen on suunnilleen kahden tunnin ajomatka, joten saa nähä miten siel viihdytään. Noh ainakin juhannuksena savusaunaan pitää päässä.

Jotain muutakin oli, mutta ei voi mitään kun pää on laho. Lähtis nukkumaan päikkäreitä |O

Dana88 & Pikkune 25+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja susanna85:
Millanen: Aika tyyppiin olet törmännyt!
Sillon ku ite asuin just vantaalla ni keräsin pazkat vaan jos on sellasessa paikassa johon voi astua, en siis tosiaan lähteny tyyliin jonkun ison pensaan JUURELTA niitä korjaamaan..
Hyvää lannotetta on mun mielestä turha kerää pois jos ei nyt keskellä tietä ole tai sitten jossain nurtsilla jossa lapset leikkii..
No niimpä..:D Sama perjaate,jos jää näkyville ja sellaseen paikkaan että se oikeesti saattais olla jonkun tiellä/jaloissa ni sillon korjaan mutta en mä tosiaan ala kiipeilee kasojen päälle ja noukkimaan sieltä ku ne päätyy ojan pohjalle lumien sulettua,ja siin ojassa on viel vettä ainakin syksysin ihan ilman sateitaki joten se luultavasti on vedessä myös kesät ja keväät..:D Jos siellä kakkakikkare ui ja se häiritsee sen mamman elämää ni se ei ole multa pois. Mur!
 
millanen Ahh, niin tuttua. :LOL: Mä en kans voi sietää noita kyylämuoreja! Musta ei itsestäkään ole millään tavalla kivaa, että koiran paskaa on pyörätiet täynnä, mutta että jotkut ottaa oikein asiakseen alkaa vahtimaan muiden tekemisiä, niin hohhoijakkaa. Ja täällä keräillään kans kaikki koiran kakat, jos on vähänkään tiellä tai näkyvillä. Meidän kahden rekun tekeleistä on varmaan vuosien varrella 99% kerätty pois, ettei pitäis olla kellään uikuttamista. Isompi ympäristöhaitta nämä muorit mun mielestä...

Ajattelin vielä maks 3 tuntia kituuttaa töissä ja sitten pääsiäisen viettoon!
 
Täällä TAAS poksutaan. Nopsaa menee viikot, onneksi! =) ...jotenki on niin malttamaton olo, vaikka tietty haluaa pienen vielä mahassa pitkään pysyvänkin! :heart:

Lääkäriin tästä kohtapuolin lähdössä, yksityiselle tarkistuttaan tilannetta! Uskon ja toivon, että kohdunsuulla tilanne pysynyt suunnilleen samana.

Neuvolan puolesta lääkäri mulla vasta rv30 ja sekin vain jollaki yleislekurilla, kun kuulemma säästetään neuvolatoiminnassa. Ei siis edes neuvolalääkäri vaan ihan kuka tahansa tk:n tohtori. hmm, noh eipä tuo niin haittaa, kun tulee tuolla omalla gynellä kummiskin käytyä säännöllisesti.

Muuten täällä tekee kevättä oikein tosissaan...piha alkaa olla niin märkänä. Saas nähä hukutaanko me tänne veteen kun kaikki tuo lumi alkaa sulamaan!! :/

Valkovuodosta..täällä oli riesana joskus 20 viikon tienoilla mutta nyt melkosta lailla rauhottunut onneksi. Kiusallinen vaiva kyllä. Toki on edelleen runsaampaa kuin ennen raskautta mutta silti helpompi tilanne kuin pari kk sitten.

Aurinkoista ja lämpöistä pääsiäistä kaikille!! B) Itsekin hmna 100km pohjoiseen päin! :LOL:
 
Tosta äitiyspakkauksesta, että ainakaan aamulla ei Kelan sivuilla ollut vielä mitään uudesta, muuta kuin maininta että ensin jaetaan 2009 pakkaukset loppuun. :/

Nää neuvolakäytännöt meidänkin pikkukunnassa aika kurjat, minkäänlaista neuvolalääkärin palvelua ei saa akuuteissa tai muissakaan "ylimääräisissä" asioissa, ainoastaan ne 3 tarkastusta ja se 5-10min. vastaanotto. Niinpä mä varasinkin yksityiselle ajan ja kattovat samalla 4D:nkin. Aika olis tasan 3 viikon päästä ja innolla kyllä odotan. Vastaanotosta kehoittivat varaamaan tunnin aikaa, eli aika tarkka tsekkaus on kyllä. :)

Tsemppiä töissä kärvistelijöille, miekin vielä sorvin ääressä eikä oikeesti enää mitään tekemistä... siivosin jopa kaapitkin kun oli tää päivä ihan tyhjä. Ajattelin kanssa puolen tunnin päästä liueta täältä, turhaan täällä kynsiään syö :LOL:

Oikein mukavaa ja lämmintä pääsiäistä!

Kääkkis ja lapanen 23+2
 
Moikka

Laitoin tonne Facebookin ryhmään liittymispyynnön:)

Nyt olis olemassa olevat vauvan vaatteet pyykätty. Pakkausta odotellessa niin pääsee taas peseen:)

Vähän on aikasta kysyä mut mitä te tekisitte mun tilanteessa ku yhdellä meidän keverilla (enemmän ehkä miehen kaveri) on elokuussa 30 v. synttärit ja meidät on sinne kutsuttu. Niin nyt mietin että laitanko vauvan hoitoon sillon ja sit vaan pumppaan maidot. Vai meenkö vauvan kans pikasesti siellä käymään vai jäänkö kotio? Tietty tähän vaikuttaa se koska vauva edes päättää syntyä ja et mikä on mun ja vauvan olo. Mut niinku sillä ajatuksella että kaikki olis hyvin ja vauva olis syntynyt jo LA:n tienoilla eli 7.7. Niin mitä te tekisitte?

Mut nyt pitää taas jatkaa kämpän kaivamista esille:)

Chili ja tänään ihan liian rauhallinen tyttö 26+1 :heart:
 
Meillä on 2 viikkoa mun lasketun ajan jälkeen miehen parhaan kaverin häät,kumpikin ois kutsuttu,mutta jään suosiolla lasten kanssa kotiin..mies saa mennä yksin..tuonne on 300km matkaakin.Mutta mies jää tietysti kotiin jos vauva ei jostain syystä synny häihin mennessä tai jos joudun sektioon niin en kyllä yksin pärjää kotona =)
Mutta on kokemusta kyllä esikon ajalta kun esikko oli 2 viikkoa meilä oli miehen työpaikan isot vuosijuhlat,ja äitini jäi kotiin hoitamaan vauvaa,ja me oltiin 18-02 juhlissa..hyvin olivat pärjänneet äiti+vauva..noin pieni ei osaa vielä ikävöidä,esikko oli pullovauva alusta asti,mutta kuopus oli niin tississä kiinni etten voinut kuvitellakkaan poistuvani kauaksi aikaa pitkään aikaan,pulloa ei koskaan huolinut =) Itse katsoisin tilanteen mukaan menetkö vai et,vaikea se vielä tietää mikä tilanne silloin on =)
hipsu 23+4
 
Mökkeilystä sen verran vielä, että unohtui ehkä sanoa, että tuo mun miehen suvun mökki on saaristossa, eli se kahden tunnin matka sisältää tunnin veneilyä ja tunnin ajamista. Jotenkin se "vesiosuus" tekee siitä niin kuumottavan, jotenkin autoilu tuntuu paljon "turvallisemmalta" ja varmemmalta vaihtoehdolta. Ikään kuin se vene nyt ei juuri sillä hetkellä käynnistyis tai merellä ois jättimyrsky. Siinä vasta riittäisi jälkipolville kerrottavaa, synnyttää jossain paatissa hurjassa aallokossa :) eh...

Chili
Vaikea tosiaan sanoa, millainen tilanteesi kesällä on, mutta varmaan ihan mahollista olisi lähteä ilman vavvaakin juhlimaan. Meilläkin on elokuun lopulla yhet häät, vain aikuisille, joten saapa nähä, mennäänkö vai ei. Mutta kyllä tällasia tosiaan tulee mietittyä. Ite oon jo miettinyt omia kolmekymppisiänikin joulukuussa :p Ei sillä, että menisin asioiden edelle...

Mylläävä lapsonen Musta tuntuu että odotin vauvan liikkeitä melkein pisimpään tällä palstalla viikkoihin nähden, mutta sit kun ne lopulta alkoi, niitä on vähän liikaakin. Ei oo siis rauhallista päivää nähty. Maatessa ja istuessa meno on ihan mahotonta, ainoa hetki jollon en tunne muksaisuja ja mylläyksiä on, kun ite jumppaan tai kävelen. Välillä jopa toivoisin hieman rauhaisampia hetkiä, vaikka pitäis iloita joka liikkeestä varmaankin.. Vaikea keskittyä esim. kirjotustöihin, kun tää jätkä hakkaa mua koko ajan :D Kuten juuri tälläkin sekunnilla. No, ei ole ehkä maailman suurin ongelma..

Oliko täällä kellään muulla kilpirauhasen vajaatoimintaa tai muita kilpparivaivoja? Mulla on nostettu jo kahdesti lääkeannosta tän raskauden aikana, kun arvot meinaa koko ajan pudota. Sivuoireina mitä inhoimpia rytmihäiriöitä ja sydämen tykytystä. Hmph.

kardemummma & Sulo 26+3
 
Mie ihmettelin, että onpa hiljasta tuolla pinossa (maaliskuu) ja sitten tuli älynväläys ja tajusin, että nythän eletään jo huhtikuuta :LOL:

Kardemummma Mie odottelin kans liikkeitä hirmu pitkään...Hyvä, että siula on liikettä ja vipinää reilusti päivittäin :) Täällä nimittäin liikehditä on melkoisen vaisua..mutta kumminkin ihan päivittäin tunnen jotain, että hyvä merkki sekin...

Aamulla oli hirvee selkä-, maha- ja päänsärky ja muutenkin ihan hirvee olo..Onneksi meni suurimmalta osin ohise..massuun tosin edelleen särkee ja pikkanen on ollut tänään suhteellisen hiljainen masussa :| Tiistaina olis neukku, sinne asti kun taas jaksais odotella..sitten sain varata sitä aikaa sinne sokerirasitukseen ja lääkärille...

Oli muuten ihan järkyttävät ruuhkat kaupoissa!!!!! Hyvä, että eteenpäin pääsi ku joka paikassa ol immeistä kärryjen kanssa...Onneksi sentään kauppa oli varautunut ryysikseen ja kaikkea mitä tarvittiin ni saatiin...

Huomenna pitäs mennä miehen siskon luokse syömään pääsiäisen kunniaksi...Mukava, että hän jaksaa moisen järjestää. Eipähän itte tarttee miettiä mitä ruuaksi keksisi

Hyviä pääsiäisen pyhiä vaan kaikille :D

Rae ja Nyytti 24+0 POKS!!!
 
rae joo mä mietin tota ihan samaa, ja ihmettelinkin sinne, että kun oli meidän pino eksynyt jo toiselle sivulle!!! :eek: :LOL: :LOL: kunnes nyt tajusin syyn... toisilla tää sytytys kestää vähän kauemmin... :LOL: ;) tai sitten tuo marta on vaan niin nopee!

joten kiitos marta taas uudesta pinosta! mä en tosiaan alkuun edes tajunnut, että taas kuukausipino vaihtuu! :D

näin viime yönä unta, että 4D ultrassa meille selvisi, että meidän vauvalla on huulihalkio! muistan siitä unesta vaan sen, kuinka hysteerisesti aloin itkemään. yritin ajatella siinä, että eihän se nyt ole edes paha, mutta ei auttanut, kun huusin vaan kurkku suorana, etten halua meidän vauvalle huulihalkiota!! :LOL: ja luinkin, että ultraäänellä voidaan selvittää vain osa niistä, kenelle huulihalkio tulee. se ei vaadi edes perimää. todennäköisyys on 1:500. näinköhän näitä asioita käy läpi...omalla tavallaan... toivottavasti ei ollut enneuni.

24+4 :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
[ huusin vaan kurkku suorana, etten halua meidän vauvalle huulihalkiota!! :LOL:
Kiitos ja mukavaa pääsiäistä! Yhdellä meidän lapsella on halkio. Musta siinä ei vaan silti ole mitään nauramisen aihetta, niin kuin ei missään muussakaan rakennepoikkeavuudessa.

T. viv

 
Hyvää huhtikuuta vaan tosiaan kaikille!
Viv: En usko, että Bambina halkiolle yleensä nauroi vaan unelleen ja omille reaktioilleen siinä. Mä en oo vielä nähny oikein unia tähän raskauteen tai synnytykseen liittyen, tai siis en ainakaan muista.

Vapaat on takana ja pääsiäinen olisi töitä. Niin se menee.. joillakin :) Kyllä tässä ihan mielellään niitä lisätilejä vielä pari kuukautta nostaa. Jos vain kunto kestää.

Mulla on tuolla ristiselässä vasemmalla puolella sellainen paikka mikä on jo viikkoja välillä vihlonut. Nyt on taas intaantunut vähän enemmän sitä tekemään. No vielä ainakin sen kanssa pärjää. Neuvolaan olisi puol toista viikkoa. Kohta kuulkaas mammat sitä käydäänkin neuvolassa 2 viikon välein... :) Niin se aika viilleettää.

Ja kevät näkyy jo ilmoissakin, ihanaa!!

Punaposket ja Vaavi 24+5
 
Huomenta vaan mammat! :)
Olen taas vain käynyt lueskelemassa teidän kirjoituksia..

Surullista on välillä ollut, setä ja hänen vaimonsa odottivat vaavia..mutta ei odota enää!! :'( Mutta aika "reippaasti" he ovat sen ottaneet.. Setäni vain sanoi mulle että nyt ei ollut heidän vaavin aika vielä tulla!

Neuvolassa oon käynyt ylimääräisissä hb mittauksissa.. Pari viikkoa sitten se oli 113 ja aloin syömään tuplasti ja ekstrasti rautaa ja eilen kävin taas kokees hb oli 105.. Kiva kiva.. Ennen raskautta hb:ni on ollut aina n.152-163 Olisiko teillä mitään hyvää konstia nostattaa nopsaa tota rauta-arvoa?? Ensi viikolla olisi taas mittaus.. :/

Mutta se tästä "valitusviestistä".. Tänään grillataan ja saunotaan ja yritetään viettää rentouttavaa pääsiäistä!!
Oikein mukavaa ja rentouttavaa pääsiäistä myös kaikille teille mammat!! :wave:

edi ja vaavi POKS 23+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja edi10:
Neuvolassa oon käynyt ylimääräisissä hb mittauksissa.. Pari viikkoa sitten se oli 113 ja aloin syömään tuplasti ja ekstrasti rautaa ja eilen kävin taas kokees hb oli 105.. Kiva kiva.. Ennen raskautta hb:ni on ollut aina n.152-163 Olisiko teillä mitään hyvää konstia nostattaa nopsaa tota rauta-arvoa?? Ensi viikolla olisi taas mittaus.. :/
En tiedä miten ruokailujen yhteydessä otat lisä rautaa mutta ainakin mun kaverille jolla oli kanssa ongelmia hb arvojen kanssa sanottiin että maito yms kalkki tuotteet heikentävät raudan imeytymistä,eli hänelle sanottiin ettei maitoa saa juoda niin paljon ruuan yhteydessä (meni n.0,5 litraa per ateria). Se saattais auttaa jos sitä maidon juontia siirtää hetken myöhempään ruokailuista?:) itsellä ainakin tuli tollanen mieleen että jos se auttais..:)

Olen kade kun te grillaatte jo..:p Itse grillattu ruoka on melkolailla parhautta koko kesä/kevät/alku syksyssä..:D Kunnon pihvejä,kasvis vartaita,maissia, pekoni-herkkusieni rullia....... KUOLAAA VALUUU NÄPPIKSELLE...... :LOL: :LOL: :whistle:


Nyt olis sitte edessä taas 4vapaata, soiteltiin eilen mun pikkuveljen kanssa ja sanoin että hän voi tulla meille tänään tai huomenna jos ei viihdy yksin kotona ku meiän porukat on koiran kanssa näyttelyihin menossa sunnuntaina Lappeenrannassa mutta ne lähti sinnepäin jo mökkeilemään eilen.:) Pitää pitää peukkuja että se pikku Fiia sielläö pärjää hyvin ja näyttää kaikille kuinka huippu koiruus se on.. B)

Tänään tiedossa siivouspäivä miehen kanssa,ja teen hyvää ruokaa illemmalla. Ostin eilen lihamöykyn kaupasta ja se menee uuniin,lisäksi itse tehtyjä valkosipuliperunoita ja keitettyjä kasviksia,NAM... :saint:

Mutta nyt aamupalaa syömään ja sitten koiran kanssa lenkkeilemään:)

Lämmintä pääsiäistä! :flower:

 
Huomenta vaan kaikille :)

Meidän piti tänään mennä miehen siskon luo syömään, mutta kuinkas ollakkaan, heille on eilen rantautunut mahatauti enkä todellakaan halua sitä itselleni mennä saamaan....Samaa mieltä kyllä oli miehen siskokin..ei halunnut ottaa mitään riskejä

Täällä vain mahakivut jatkuu..mies ehdotti pilkille lähtöä vaan eipä pysty oikein mitään tekemään, ei edes sen vertaa kumartumaan, että laittas astioita tiskikoneeseen...Kyllä pitää tiistaina neukussa asia ottaa puheeksi. Jo aikaisemmin ollut tätä samaa vaivaa ja lääkärillekkin olen asiasta sanonut, mutta eipä tuo siihen sitten kommentoinut mitenkään..Nyt on pakko jonkun sanoa jotai ku ihan elämää haittaa...

Kait se pitää tästä lähteä tuonne sohvalle kirjaa lukemaan ja toivomaan, että kivut menis pois..pääsis sitten vaikka illemmalla käymään vähän ulkona..

Rae ja Nyytti 24+1
 
Kiitos martalle uudesta pinosta :D :flower:

POKS POOKS 26+0 :heart: :heart:

Kevät on tosiaan tullut... Lumet ovat alkaneet sulamaan tosi ripeästi, meijän pihakin on ihan sula jo, nurmikon kohta on kylläkin vielä paksusti lumipeitteen alla!

Grillaus kuullostaa hyvältä... Aivan vesikielellä täälläkin :p

Tänään olisi tarkoitus mennä elokuviin koko sakki :D Meijän poitsut suostui lähtemään kattomaan PRINSESSAA JA SAMMAKKOA.. :heart: Elokuvan jälkeen tehään sitten pizzaa :p

Huomenna pojat menee mummulaan yökylään ja me lähetään iskän kanssa ulkoilemaan.. Ainakin amarilloon syömään :D :p

Ihanaa kun on pitkä viikonloppu... ja meille on tulossa ens viikolla ehkäpä lakko, selviää keskiviikko aamuna.. Tiistai on siis varmasti töitä, mutta loppuvkosta ei tiiä... :whistle: :whistle:

Aurinkoista pääsiäistä mammat ja masuasukit :heart: :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 26+0 :heart: :heart: :heart:

Ps. Niin se aika viilettää... ;)
 
Hyvää pääsiäistä kaikille :wave:

Pitkästä aikaa kirjottelen tänne, on ollu olevinaan niin kova kiirus :whistle:

eilen oli lääkäri neuvola ja lääkäri käski ottaa rauhallisesti kun paikat on jo pehmentyny ja kohdunkaula lyhentyny.... ja just kun olin innostunu kävelemään hieman rankempia lenkkejä niin nyt ne pitää jättää :'(
noh, ehkä se tästä tärkeintä kuitenkin on että äijä tuolla mahassa vielä viihtyisi =)
mulla oli hb laskenu taas ja rautaa aletaan täälläkin syömään.
painoa on nyt kaiken kaikkiaan tullu yli 10kg jo :eek:
ja mikä inhottavinta niin äijä on mahassa perätilassa, mutta onneksi vielä tilaa kääntyä :/


Mekin grillailtiin eilen kun oli niin ihana ilma B) nyt pitäis mennä tuota isäntää auttamaan tuossa äijän huoneen remontissa, ollaa seinät maalattu ja nyt uutta lattiaa, sitte pääsis kasailee häkkisänkyy ym ihanaa :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

kaikille ihanaa kevättä B)

NeLa ja äijä 26+3
 
vatsakasilmanvauvaa juu siis tarkoitukseni ei ollut millään lailla loukata ketään, enkä mielestäni kyllä kirjoittanut mitenkään epäkunnioittavasti. kuten punaposket siihen jo vastasikin, niin oma reaktio unessa nauratti. ja jos halkio tulee niin sitten tulee. en jaksa murehtia asiaa etukäteen. lähipiirissäni on myös vammaisia ja poikkeavia lapsia ja aikuisia, joten tiedän kyllä varsin hyvin ettei se ole naurun asia, mutta tuskin he itsekään toivovat ihmisten surkuttelevan kohtaloaan. joten ehkä nyt uskallan kirjoittaa asiasta lyhyesti täällä - surkuttelematta ja sen liiemmin anteeksi pyytelemättä, ja kun en itse asialle tosiaan edes nauranutkaan. onneksi joku ymmärsi, mitä kirjoituksellani tarkoitin, ja se ei ollut kenenkään loukkaaminen. pahoittelen, jos pahoitit mielesi.
 

Yhteistyössä