Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

susanna85 Kurja juttu tuon työpaikan suhteen. :( Tiesikö ne siellä, että olet raskaana? Koeajallahan sekä työnantaja että työntekijä saa purkaa työsuhteen ilman mitään syytä, mutta lain mukaan syy ei saa olla asiaton. Eli esim. raskauden takia ne ei sais irtisanoa sua. Kovasti tsemppiä sinne! Hyvä juttu, että pääset psykologille jutteleen.

Duudlari Oon tosi pahoillani :hug: Jaksamisia sinne ja toivottavasti teillä pian tärppää uudelleen.

Pai80 Mulla alkaa kans selkeesti nyt helpottaa pahoinvointi, kuvotus tulee enää iltaisin tai kun viime ruuasta alkaa olla yli 4 tuntia. Ja nuo itkukohtauksethan on mitä selvin merkki raskaudesta, joten älä huolehdi liikaa. :)

kardemummma Hengittele syvään ja odottele rauhassa, pari päivää menee äkkiä. Eikä sulla voi olla niin huono tuuri, että toisen kerran ois sellanen kauhulääkäri!

Kävin itse tänään neuvolalääkärillä, muuten kaikki ok, mutta joudun verenpaineen takia sydänfilmiin ja sisätautilääkärille. Mä oisin ehkä mielummin ottanut vaan loppuodotuksen ajaksi saikkua töistä - ei tulis stressiä. ;) Onko muilla ongelmia verenpaineen kanssa?

Tänään oli vielä liian aikaista kuunnella sydänääniä, mutta sisätutkimuksessa tuntui kuulemma mukavasti turvonnut kohtu. :D Ja painoa olin onnistunut kerryttämään kuukaudessa kilon... Hmmph.

Olivia & Vauveli 10+2
 
Duudlari :hug: :hug: Paljon voimia suureen suruun. Ehkä pienellä ei ollut kaikki hyvin ja sen oli parempi lentää teidän suojelusenkeliksi. Ajan myötä olo onneksi helpottuu, mulla olo alkoi pikkuhiljaa paranemaan sen tyhjennysreissun jälkeen kun asiat voi alottaa tavallaan puhtaalta pöydältä.

Marta Eihän sillä tosiaan mitään väliä olekaan jos viikot yläkanttiin heittää! Ja kuten sanoitkin, vauveli tulee sitten kesällä kun sille itselle sopii =)
 
Heippa!

Tänään käytiin miehen ja kuopuksen kanssa shoppailemassa toivottavasti viimeiset joululahjat, ja aika väsynyt olo on, niin kuin aina kaupunkireissun jälkeen.

Eilen kävin labrassa antamassa verikokeet ja vein pissan sinne. ja tänään soitettiin tk:sta,että mulla on pissatulehdus ja sain lääkekuurin. :/ Viimeksi oli tulehdus syyskuussa, mutta silloin sen tajusin ihan ite,kun oli oireita. Nyt ei ollu vielä mitään oireita.. mutta flunssa mulla on taas. :(

Duudlarille jaksamista ja kaikille muillekki sitä tarvitseville jaksamista.

Milloinkahan sitä kertois vauvasta omille sukulaisille, miehen sukulaiset jo tienneet vaikka kuinka kauan.. ens viikolla olis tarkotus käydä omien sukulaisten luona ja tullaan sitten kotiin jouluksi.

rv11+2
 
Hei kaikille! Duudlarille :hug: ja muillekin työn ja pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Eilen kävin verikokeessa terveyskeskuksessa ja jätin sinne virtsanäytteet. Neuvolalääkäri on heti joulun jälkeen eli puolentoista viikon kuluttua, siellä kai sitten kuulee tulokset. Np-ultraan pääsen kuulemma heti uudenvuoden jälkeen. Meillä ainakin tuntuu ihan kivasti olevan noita neuvolakäyntejä ja täällä kaikki yli 25-v menee automaattisesti sokerirasitukseenkin.

Olin tänään pitkästä aikaa salilla, yksi mun ystävä teki mulle ohjelman ja olo on tosi hyvä. Iltapäivällä oli vain lonkat vähän kipetä, mahtoikohan olla niitä liitoskipuja, milloin niitä yleensä alkaa olla? Mulla on oikeastaan ollut aika hyvä olo viime aikoina ellei ole huhkinut tai tosi väsy olo. Paha olo on pysynyt poissa syömällä parin tunnin välein.

Töitä teen kotona aika rennolla otteella, valitettavasti joudun niitä tekemään joululomallakin, mutta otan sen sitten uudenvuoden jälkeen takaisin yhdellä ylimääräisellä lomaviikolla. Oikein odotan jo jouluviikkoa, saadaan koti putsiksi ja aatonaattona aion leipoa kaikkea ihanaa. Tänään kävin ostamassa joulukukkia sisälle.

Mekkala ja Natiainen 8+5
 
hengissä ollaan... flunssa joka iski vei kaikki voimat :( nyt vasta alan taas uskaltaa syödäkin. kuumetta ei ollut mutta olo muuten aivan kauhea.
Ja nää oireet... kauhea närästys, päätä särkee ja väsyttää :( mä mielummin vaikka oksentaisin joka päivä ku kärsisin tästä pään särystä ja närästyksestä :/

Np-ultraankin tuli vihdoin aika :) 31.12 pääsee kurkkimaan onko tosiaan masussa joku kyydissä :)

Miten tuonne odottaja ryhmään pääsee liittymään?? kuka kerhon on perustanut?

hexuli ja masukki 9+2
 
duudlarille voimia.

Täällä paska päivä, ahdistaa ja kaikki on tahmeeta, odotan miestä kotiin töistä, että pääsen sänkyyn lukemaan.. Ei nyt jaksa olla hereillä hetkeäkään. JA tyttökin on olut niin vaativa tänään.. Ja joulukortit ois viemättä postiin, no meidän posi on kyl 21 asti auki, mutta sitten mies menee sinne töiden jälkeen..

Vali vali..

ei tässä sen ihmeempiä...

niin joo poks poks 9+0
 
Duudlari Jaksuja :hug:

Tännehän on tullut taasen paljon tekstiä laidasta laitaan, en ehtinyt viikonloppuna kertaakaan tänne kun taas olin matkassa sielä sun täällä.

Täällä viikonlopun aikana oli alaselkä aika paskana ja nyt on ummetusta :$ mistä ilmeisesti johtuu että mun häntäluukin on kipee :ashamed: Pientä nipistelyä alavattalla sillo tällön ja rinnat edelleen arat.

Aamuruokahalut on palannut, en tiedä miksi, heti heräs epäily et onko tuola maha-asukilla kaikki hyvin :eek:
Vähä ristiriitaista ummetus ja ruokahalut :D

Eilen olin neuvolassa ja meikämannen heboglobiini oli 150 :LOL: eipähän tartte tämä likka rautaa :whistle: ainakaa viälä.

PikkuMyy-82 & Kaiffari 8+2
 
Duudlari :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja sydänäänistä marta,dana88..+muut :heart: Hiukka pätkii..

Pai80 Mulla vähän samanlaiset mietteet, kun sullakin. Mä oon kyllä rv8 nähnyt TOIVON sykkeen, niin silti mietin, että mitä jos se on sieltä hävinnyt.. :ashamed:

Eilen kävin antamassa verinäytteen seulaa varten (oli muuten pikkasen kiukkunen labratäti) ja 30.12. on np-ultra, sain sen päivän vapaaksi töistä. Voin sitten käyä yksikseni juhlistamassa vaikka leivoskahveilla, jos kaikki on hyvin :D

Täällä on aamuisin ollut kamalaa pahoinvointia. Tänään töissä olin jo siinä pisteessä että lähen kotia, mutta jäin sitten töihin ja nieleskelin vaan.. Painoa tullut jo muutama kilo ja turvotusta sitäkin enemmän.. Herkkiksinäkin oltiin, kun oli poikien joulujuhla. Äiskä siellä tuhersi itkua, kun lapset olivat niin suloisia :heart: :)

Susannalla hankala tilanne, mutta toivottavasti kaikki menee parhainpäin :)

Lenkille pitäisi jaksaa lähteä kun mies tulee ylitöistä. Eilen treenasin hetken aikaa crosstrainerilla, kyllä kävelylenkki sen voittaa. Kauhee viima vaan pihalla, mutta pakko liikkua ennenkä oon kauhee norsu! Paino tuntuu tarttuvan hurjaa vauhtia, vaikka kuinka kattois mitä suuhunsa laittaa.. Vaikka viikonloppuna tuli kylläkin herkuteltua :whistle:


Heipat kaikille :wave:

Maamin ja TOIVO 10+2/10+4 :heart:
 
Tänään kävin ultrassa ja siellä se pikkuinen köllötteli ja sydän sykki - kohtalaisen hyvin näkyi, vaikka olikin vain tuo tk:n surkea ultraus laite. Ihana oli nähdä, että kaikki oli kunnossa. Mieskin kysyi heti, kun hain hänet töistä, et mitä siellä näkyi ja sainhan minä kuvankin sieltä kotiintuomisiksi =). Neuvolan täti meinas et näyttäis vastaavan aika hyvin viikkojakin, mutta np-ultrassa sitten varmaan tarkentuu.

Ilta meni nuoremman lapsen päiväkodin joulujuhlassa ja nyt sitten kotihommien pariin...

SMSM ja Hippu rv 9+2
 
Eilen oli eka neuvola ja meinasin oikeestaan tylsistyä siellä, koska olin lukenu netistä suunnilleen kaikki asiat mitä kerto :D
Np-ultra on 11.1. aika pitkä aika taas ootella, mut tilasin eilen sen kotidopplerin niin voi yrittää kuunnella ite sydänääniä ennen sitä :)
Eilen ei ollu juuri ollenkaan pahoinvointia vaikka sitä edellisen yön valvoin melkein kokonaan kun heräsin jatkuvasti pahaan oloon. Viime yön nukuin kuin tukki 10 h, ei edes vessaan tarvinnut nousta vaikka joka yö on tarvinnut nousta aikaisemmin.. Ja sitten kun on kaksi päivää pystynyt juomaan kahvia ja syömään normaalisti.. Yllättäin on sitten huoli et meneekö kesken kun häviää tuolleen oireet..
Tänään vielä tuli siivotessa ihan sairaan kipeeks ala selkä kun siivosin. Jotain issiaksen tyylistä kipua on, ei kauheesti kärsi kävellä :/

Mutta no joo.. Kauhee valitus vaan :D

Laura rv 8+5
 
kai se in pakko tänne valittaa... olen niin väsy, että tekis mieli vaan itkeä... No mulla on kyllä masennusta taustalla, että nyt sitten pelottaa että se tulee takas.. Ja sitten kun alan miettimään kaikkea niin sitten jo epäilen omaa kykyä selviytyä kahden lapsen kanssa kun mie son töissä...
Eilen illalla itkin miehelleni kun sattui alamahaan, tosin se sattui sektiohaavaan,mutta tottakai sitä piti itkeä sitä, että menee kesken..

Odotan että mies kotiutuu postista ja kaupasta tilasin iltapalaksi juustonaksuja.. Mies kyseli jo että pitääkö vapaapäivän, että saisin omaa aikaa..

jeps minäkin tein valitusvirre...
 
Tänään oli sit np-ultra.. ja ei ollu yhtään kivaa.. ensin kuultiin kyllä toukan sydänäänet ja siellä se hienosti jyskytti:) tuli ihan tippa linssiin..
Mut sit kätilö alko mittaileen ja kaikki muuten ok mut niska turvotusta löyty nyt ihan liikaa.. :'( :'( oli 2,96 ja sais kätilön mukaan olla 2,90:(:(:( Ja mulla se verikoe sano et riskilku on 1:15 eli samankaltaisissa raskauksissa yhdellä sikiöllä 15:stä olisi kromosomisairaus ja muilla normaali kromosomisto. Eli joku 6,5% mahdollisuus. Saatiin nyt lähete tayssiin jatko tutkimuksiin et edessä olis sit todennäkösesti istukkanäytetutkimus. Harmittaa ja itkettään ihan hirveesti.. meidän piti tuleville isovanhemmille kertoo jouluaattona mut taitaa nyt jäädä kertomatta.. ku ei tiedetä mitä tulee tapahtumaaan:(

Oli ihan hirveetä lähtee sieltä terveystalolta ku yritti vaan nopeeta kävellä autolle ennenkun tulee itku...
Kätilö sano etä ne soittaa varmaan jo huomenna mulle ja sit varataan aikaa.. Kamaalaa vaan on sit oottaa tuloksia ku menee 1-4 viikkoo. Yritän ittelleni hokee että seulontapositiivisuus ei merkitse sitä että sikiö olisi sairas, vaan ainoastaan riski on tähän kohonnut. (suoraan lainattu mukaan saaduista papruista)
Kaikki muu oli tosiaan kätilön mukaan ok.. sydän löi hyvin ja kaikki raajat oli ja selkäranka ok. Kuten napanuora ja aivot ja pää.. ja kova kaveri oli liikkumaan..

Mä niin toivon että kaikki olis hyvin...

Ps: Anteeksi tämä oma napainen vuodatus..

-Chili ja toukka 10+6 :heart:
 
Kiitos sussu80 Voimia tässä nyt tarvitaankin.
Eniten pelottaa se että vauvan liikkeet alkaa tuntua ja sit jouduttais keskeyttään raskaus. Et toivottavasti varma tieto tulee ennen sitä.
Tuota reilusti yli 90% mahdollisuutta yritän ittelleni hokee.. Ei vaan uskaltais toivoo liikoja.. Ja kaiken lisäks pelottaa ihan hirveesti se istukkanäyte juttu..

Toivottavasti huomenna olisi vähän parempi mieli. Meen töihin ihan sen takia että ei tarvi olla yksin kotona murehtimassa..

- Surullinen Chili ja toivottavasti terve Toukka 10+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Tälläisissä tilanteissa meinaa aina sanat loppua, mutta lähetän täältä paljon lämpimiä ajatuksia teidän suuntaan. Samoin JP-78 vaimolle! Toivottavasti teillä pian helpottaa pahoinvointi! Niinkuin joku aiemmin mainitsikin, teidän tarinan lukeminen pistää kyllä omat kuvotukset ihan uuteen perspektiiviin.
Paljon kiitoksia ja kiitokset myös muille virtuaalitsemppausten lähettäjille! Virtuaali-:hug: meiltä molemmilta kaikille surullisia uutisia saaneille sekä myöskin pahoinvoinnista kärsiville. Vähän tuntuu nololta hehkuttaa omia hyviä uutisia nyt, mutta taitaisin unohtaa vähintään puolet, jos siirtäisin näitä tuonnemmaksi.

Ei vaimo sentään osastolle joutunut viimekertaisen ensiavussa tehdyn nestetankkauksen jälkeen, vaan kyseinen kolmas tiputuskerta onkin ollut toistaiseksi viimeinen sitä lajia. Rajulle pahoinvoinnille taisi vihdoin löytyä syykin. Vaimo on nimittäin syönyt antibiootteja vti-estolääkityksenä ja vointi alkoi kohentua selvästi, kun ko. lääkkeen jätti ottamatta viikon ajan. Sitten vaimo otti lääkkeen taas muutamana päivänä ja pienellä viiveellä pahoinvointi alkoi olla kokopäiväistä. Nyt lääkäri kirjoitti reseptin toiseen vastaavaan lääkkeeseen, mutta sitä vaimo ei ole vielä kokeillut. Viimeinkin alkaa näkyä auringonpaistetta myrskyn jälkeen, vaikka pahoinvointi ei vielä kokonaan olekaan kadonnut.

Tänään poksahti 11+0 ja oli myöskin se odotettu np-ultra. Mä taisin olla meistä se, joka jännitti sitä etukäteen enemmän. :) Kylläpä oli pikkuinen kasvanut sen 7+6 viikolla tehdyn ensimmäisen ultran jälkeen! Oli kasvanut jopa niin paljon, että koko vastasi viikkoja 11+4, joten laskettu aika siirtyi 4 päivällä aikaisemmaksi. Heinäkuun puolella silti vielä pysyttiin, eli la on nyt 2.7.

Kätilö laittoi yllättäen ultrauslaitteen kaiuttimen päälle ja saatiin kuulla ekan kerran sydänäänet, ekassa ultrassa syke nähtiin vain vilkkuvana pisteenä ruudulla. Pakko tunnustaa, että sen jälkeen joutui pyyhkimään silmäkulmaansa ja liikutustaan sai pidätellä ihan tosissaan, kun kaveri alkoi viuhtoa käsillään ja jaloillaan. Neuvolakorttiin kätilö kuitenkin merkkasi liikkeiden määräksi "vähän", joten en tiedä mitä temppuja olisi vaadittu siihen "normaali"-määrään.

Aluksi NT-mittaus ei meinannut asennon takia onnistua. Itsepäisesti (ei kai vaan isukilta perittyä...;) ) kaveri vaan jäpitti samassa asennossa, vaikka kätilö kuinka paineli vatsan päältä. Lopulta pikkuisella meni tökkimiseen hermot ja asento vaihtui, joten mittaus saatiin tehtyä. NT-arvoksi tuli 1,06 mm ja kaikkien riskitekijöiden perusteella ohjelma laski Downin riskiluvuksi 1:19000. Lisäksi katsottiin raajat, aivot, sydän, napanuora ja istukka. Taisi siinä olla vielä jotain muutakin, mutta ei pysty kaikkea muistamaan.

Kaikki tarkistetut paikat olivat kuitenkin kunnossa, joten ehkä näistä uutisista malttaa nyt nauttia pari kuukautta ja sitten voikin alkaa jännittämään 19.2. olevaa rakenneultraa. ;)
 
Chili25 Hirmusti jaksamista sullekkin ja toivotaan että vauvalla onkin kaikki sitten hyvin :hug: Kuitenkin suurempi todennäköisyys että kaikki on ok. Mutta voin kuvitella miten pahalta tuntuu.

Täällä ehkä alkaa pahoinvointi olemaan historiaa, ainakin toivottavasti.

Eilen oli kihlajaispäivämme ja piti mennä syömään ulos, mutta mies alkoi jo päivällä perumaan ja siirtämään sitä, koska menee töissä myöhään. Eipä ollut sitten enää fiiliksiä lähteä mihinkään kun ukko töistä tuli. Menipä sitten ilta siinä totaalisessa hiljaisuudessa ja paskalla fiiliksellä, ainakin mun osalta, eikä oo yhtään sen parempi mieli vielä tänäänkään. Eikä tilanne siis korjaudu sillä et mennään joku muu päivä. Niin taas ärsyttää kaikki.

Sitten näiden kaikkien omien "henk.koht ongelmien" päälle vielä työkuvioissa pienoista mättämistä, niin hyvä tulee. Tekee mieli vaan käpertyä peiton alle ja nukkua kevääseen. Josko sitten kiinnostais enemmän.

Pieniähän nämä mun murheet on monen muun tällä palstalla kirjottevien murheiden rinnalla, mutta tällähetkellä vaan tuntuu ettei mistään tuu mitään.
 

Yhteistyössä