Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Onnea Martalle ja koko perheelle hurjasti :flower: :flower: :flower:
Perässä tullaan...

Tänään on meillä ollut mielenkiintoinen päivä. Aamu alkoi kuopuksen oksentamisella ja varmaan sellaisessa vatsatautipaniikissa alkoi kivat supistelut. Kauppareissusta ei meinannut tulla mitään, kun jouduin nojailemaan kärryihin ja mummot katselivat silmät lautasen kokoisina kituvaa valasta. Mieskin oikein kiinnitti mummeleiden ilmeisiin huomiota. Ois tehnyt mieli sanoa:"Ettekö oo ennen ihmistä nähny...?" tai jotain sen tapaista.
Kotona oon sitten ommellut hippikankaista vauvalle potkareita :D . Samalla oon valvonut sohvalla makoilevaa potilasta, joka taitaakin olla jo täysin terve. Jäätelö ja herkut maistuivat ja ruokakin valikoidusti (pizza), joten en usko, että mistään vatsataudista edes kyse on ollut.

Ja yksi ällötys-huomasin peilin edessä, että napa on kääntynyt koholle.
Raskausarpia ei alun jälkeen ole tullut. Ja täälläkin on jo ensimmäiset uteliaat alkaneet kyselemään. Meillä on kyllä suoraan sanottu, että ilmoitetaan asiasta itse. Mua ainakin rasittaa ne puhelut joko?joko?joko?

Mä oon tällä viikolla onnistunut riekaloimaan vaatteitani. Milloin on saumat ratkenneet (enimmäkseen näitä vaatevaurioita :LOL:) milloin istahtanut laiturilla niin, että vaate onkin jäänyt johonkin kiinni jne. Nyt edessä ois tosi rumaa kangasta eikä siitä mekon ompeleminen houkututtaisi yhtään, mutta pakko kait sitä on jotain päällä olla, jos ihmisten ilmoille mielii :) Nykyinen päällä oleva mekko saattaa nousta ja rullautua yllättävänkin korkealle tilanteesta riippumatta B)

Danalle voimasäteitä! Toivotaan, että palaat nyytin kanssa kertomaan kuulumisia :heart:

Nyt kuitenkin pihalle, uimaan ja saunaan !

Aurinkoista kesäpäivää kaikille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 35+2
 
Heh,minäkin bongasin eilen napani,että se on pullahtanut melkein kokonaan ulospäin,vähän siinä on vielä upotusta.saman tosiaan huomasi eilen poikani,kun köllöttelin saunan jälkeen sohvalla,niin sanoi ihmeissään,että äiti,miten sun napa on tollanen,että mikä siinä on,sitten se kokeili sitä ja kauhisteli että miltä se tuntui,musta se oli hauskaa,koska itestäkin se on ihmeellisen tuntonen :LOL: =) :kieh:
 
Kiitos Olivia sympatiasta. Oli kyllä yksi elämäni kauheimpia päiviä. Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut niin paljon pelätä vauvan puolesta. Onneksi käyrällä ja ultrassa ei ollut mitään hätää vaan kaikki hyvin ja nytkin pitää mahassa sellaista metakkaa, ettei tosikaan. Nyrkkiä alapäähän ja kantapäätä kylkiluihin niin, että vihloo. Mitään verta ei ole alkanut vuotamaan ja liikkeitäkin olen laskenut pitkin päivää, joten ihan ok päätös varmaan oli, etten jäänyt yöksi osastolle.

Onnittelut Martalle!

Kardemumma ja jotkut muut myös valittelivat kyljellään nukkumisen iloja eli korvakipuja, mulle tulee samaa vasemmalla kyljellä. Tosi inhottavaa, kun nukkuminen muutenkin käy vaikeammaksi ja vaikeammaksi.

Toivottavasti Dana saa nyt sen sektion, naurettavaa tuollainen pelleily...
 
Tervetuloa uusille! Täällä on koko joukko enemmän tai vähemmän tuskaisia vatsoja...

Ihme kohtelua Jenniillä Taysissa, samanlaista on aika lailla Tyksissäkin, eivät ne juuri hoida äitiä lainkaan, keskittyvät vain optimaaliseen synnytykseen...

Tsemppiiä kaikkiin enemmän tai vähemmän mukaviin neuvolakäynteihin! Mullakin olis neuvola maanantaina, sijaisterkka kanssa kyseessä, nuorempi nainen, tosi mukava kyllä, mutta kokemuksen syvä rintaääni ja oma vahva mielipide puuttuu vielä.
 
Olipas ihana kätilö vuorossa synnärillä :kieh: :kieh: Sellanen vanha kääkkä, joka nosti metakan mun suunnitelusta sektiosta, kuulemma ahdas lantio tai synnytyspelko ei ole oikea syy sektiolle. Ja vieläpä ihmetteli miks se on jo nyt sovittu. Hyvin piirty supistelut käyrälle, mutta sen mielestä ei tullut tarpeeksi usein. Ei viittinyt ees lääkäriä konsultoida, kun pyysin, että eikö vois jo nyt leikata. Vaihtoehot oli kotia lähtö tai osastolle jääminen, oottelemaan torstaita. Sen mielestä ei sais silloinkaan leikata. Mitä hittoa se sille kuuluu milloin mut leikataan, perkele jos ne päättää torstaina siirtää tuota leikkausta vielä. Särkylääkettä naamaan ja lämpötyyny vatsalle, menkööt vaikka lapsivedet nyt, lähekkään sairaalaa en mee ennen torstaita. Oishan se kiva jos pystyis istuun, mutta turhan kivuliasta.
 
Voi hyvänen aika dana!! kattoko se kätilö ees kohdunsuun tilannetta??
Jotku kätilöt osaa sitten olla.. en voi kun ihmetellä!!

Mulla menee selkä kipeeks heti jos kyykistelen vaikka vain laittamalla pyykkikoneeseen pyykkejä tai otan sieltä puhtaita pois.. onneks ei kauaa kestä. Mua on alkanu huolettamaan,jos tää vauva onki kääntyny taas perätilaan.. no minkäs sille voi jos on kääntyny :/

Pesin sitten ne postista hakemani kestot, sisävaipat rummutin...pitäs niitä alkaa laittaa kaappiin.

pauliina ja veikko rv38+2
 
Voi hyvää päivää dana mitä idiootteja sun tielle osuu..!!
Mä en ymmärrä noita ihmisiä jotka selkeesti on väärällä alalla, hitto vie, jos ei välitä omasta työstä ni vaihtas alaa! :hug:

pai Hienoa että arvot oli nyt ok :hug:

ON: nyt on taas synnärillä käyty ja oli aivan mahtava käynti!
Tapasin lääkärin ja kätilön ja käynnistys sovittiin ensi tiistaille, ei synnytyspelon tai ison koon vuoksi joita mä itse ajattelin että mulla on, vaan muista syistä jotka tuli esille siinä jutellessa.
MUTTA lääkäri oli sitä mieltä että käynnistys aikaa ei edes tarttetas koska vauva tulee ennen ensi tiistaita jo. Perjantaina kun kävin viimeksi olin sentin auki (ulkosuu, sisältä kii) ja kanavaa reilu 2 cm. Nyt kanava hävinnyt melkein kokonaan ja sekä ulko- että sisäsuu 2cm auki. Kalvot kuulemma pullottaa ja tuntu hienosti ja jos ei kuitenkaan käynnistyisi ennen ti niin käynnistys tulee luultavasti tapahtumaan vaan kalvojen puhkasulla.
Käyrillä ollessa piirtyi kokoajan supistuksia, mutta mä en kylläkään tuntenut mitään vaikka kotona mielestäni supistukset tunnenkin, miehellekin sanoin että ei oo tosi että nyt ei supista yhtään.
Selkä särkyyn sain burana 600mg 3 kertaa päivässä ja tuntuu auttavan..
Verta on vuotanut tutkimuksen jälkeen ja supistellutki muutaman kerran oikeen mojovasti, mutta eiköhän tämä vielä kestä..
 
pauliina82 Ei kattonut :/ sitä itekki ihmettelin miks ei kattonut, kun siltä yritti jotain kysyä, möykkäs vaan jotain vastaukseksi. Jakso vaan valittaa mun sektiosta ja sen ajankohdasta. Toivottavasti en enää ikinä joudu ton akan kans mihinkään tekemisiin.
 
dana88 Oisit kysyny kätilöltä et tuleeko se sitten avustamaan ku rupeet puskemaan vauvaa maailmaan liian ahtaasta lantiosta paniikissa itkien !?
Ihan tosi törkeetä käytöstä.
Ei ole sen asia et sulle on sektiopäätös tehty, eiköhän sen ole joku sitä viisaampi kuitenkin päättänyt ?!? Että voi ärsyttää. Ja nää kokemukset kyllä vaan lisää sitä jännitystä synnytyksen suhteen.
Koita dana kestää :hug:
 
Jo nyt on markkinat Dana tollasten kätilöiden kanssa! Varmaan olis kyllä palautteen paikka, jos vaan sellastaa jaksaa tehdä. Mut onneks torstaihin on enää lyhyt aika.

Susannalla kans kuulostaa jo tositoimilta! Hui kun jännää.

Mekkala, ihanaa, että lapsella vaikuttaa olevan kaikki hyvin, eikä sun tarvii jännittää sitä enää.
 
Martalle Onnea! :flower: :hug: Ihana lukea tällaisia uutisia välillä :heart: .

Jenniii ja Dana :hug: Kenellekkään ei pitäisi sattua tuollaista. Ärsyttävää :kieh: !

Susanna85Kuulostaa sille ettei mene enää kauaa... :heart:

Mä oon tänään istunu 300km autossa ja sen jälkeen kävelin ehkä km lenkin. Jokapaikka kipeänä, ei kannattanu :/ . pakko ois vaa koittaa liikkua, oon oikeesti huolissani painon noususta.

Mä oon nyt niin sekasin noista Martan uutisista et katos päästä kaikki muu... :D
 
Enää onneks 1,5 vuorokautta jäljellä, se menee nyt vaikka hammastapurren, kun niin ärsyttää. Pelottaa kyll, että leikkausta lykätään. Toivottavasti ne ei siirrä sitä enää.
Pai80 mulla on kolmen lääkärin puoltava päätös sektioon, tuskin on kätiön mielipide mihinkään vaikuttaa, mutta kyll se stressaa :(

susanna85 Toivottavasti siellä alkais tapahtua, niin syntyis seuraava hurmuri tähänkin pinoon :)
 
susanna85 mulla toisen lapsen synnytys alkoi tolla verenvuodolla :whistle: ;)
mentii näytille kun aloin vuotamaan hieman, ei paljoa, niin olinkin yli 3cm auki ja suoraan saliin :wave:

dana ei voi olla totta!!!!! huh mikä kätilö!!! painoitko nimeä mieleen? jos sattuu tulemaan uudestaan vastaan niin voi sanoa et ei kiitos :kieh:
tsemmppiä :hug:

on: supistukset ei oo vieläkää loppunu, nyt ehkä hieman säännöllisemmin tulee, mut ei mun mielestä vieläkään tarpeeksi kovia.... mies soitti pomolleen ja sanoi olevansa huomisen kotona kun ite oon aika zombie kun en oo nukkunu... luultavasti tässä käy nyt niin että kun mies huomenna kotona niin minä nukun yön sikeästi ja huomenna olen pirteä ja täysin kivuton :LOL:
 
Voi Dana, mistä ihmeestä ne noita koinsyömiä kätilöitä oikeen kaivaa esille? Älä välitä moisesta, kohta sulla on käärö sylissä, ei mee enää kauan =) .

Susannallakin kuulostaa tosi lupaavalta, kyllä varmaan kohta pääset tositoimiin. Mun mötkäle se vaan vähät välittää äitin toiveista, voi tsiisus jos menee vieläpä yliajalle... kaitpa tää nyt jo nelikilonen on, sen painoarvion mukaan...

Joku täällä (sivukaupalla taakesepäin) suunnitteli mummoutumista about 39 -vuotiaana, ikää oli nyt n. 20 vee. Ite näin kolmeysinä ei vielä kovin mummomaiselta tunnu, mutta varmaan fiilis olis erilainen jos olisi saanut lapsensa jo kaksikymppisenä. Niin se elämä vie naisia erilaisille laduille, onneksi tätä lisääntymisikää sentään on tää noin 20 vuotta elosta, niin useimmat halukaat ehtii lapsia saada, oman elämäntilanteensa mukaan. Mun omat mummot on tosiaan olleet noin nelikymppisiä kun minä olen aikoinaan syntynyt, hyviä mummoja ovatkin ja vieläkin voimissaan =) . Ja kun tuolla vähän kypsempien mammojen ketjussa oon kirjoitellut, niin oli siellä semmoistakin että äiti ja tytär oottivat yhtä aikaa perheenlisää :).

No joo, jospas lähtis vähän evästä ottaan, ettei masujötikän tartte nälkää nähdä.
 
hepuli71 Mie sitä alta 40v mummojuttua mietin..kun tosiaan anopista tullut mummo alta 40v kuin myös tädistäni... Enkä pitäs ihmeenä vaikka kälystäkin tulis sitten joskus mummo alta 40v ku sai ekansa 17vuotiaana... Senhän sitten elämä näyttää miten käy :D

dana voi hitsin pimpulat, oikeesti onneks sinne torstaihin ei oo enää pitkä aika ja sitten on nyytti käsissä. Ja jos sama harppu kätilö yrittää tulla sinne jotain säätämään ni miusta siula on kyllä oikeus kieltäytyä. Mistä vitusta se kätilö tietää mikä on oikee syy sektiolle ja mikä ei!!!!! On taas näitä "olen ollut töissä 30vuotta ja tiijän paremmin kaiken ku kukaan erikoislääkärikään"-hoitajia... Niitä kun valitettavasti riittää!!!

Täällä päin nyytti ollut tänään hiljasemmalla päällä..ehkä se siitä vähän aktivoituu kun mies lupas karkkia tuoda :D Tosin noiden verensokerien takee ei varmaan kannattais syödä, mutta kun tekkee niin mieli ja ihan muutaman namin jos söis... Ihan on pää kipee ku stressaa niitä saakelin sokereita :kieh: :headwall: :headwall:
 
dana ja jenniii pahoillani teidän puolesta että sattui tollaset kokemukset sairaala reissuilta viellä tässä vaiheessa raskautta! :(

Paljon paljon supistuksia sun muuta kaikille niitä toivoville että alkaisi tulla pikku hiljaa muitakin pikku hurmaajia jo ulos päin kun kerran äidit ovat jo niitä ulos tahtomassa.. ;) :)

Autoilu reissu takana. Jalat aika muussina,istumisesta ja kävelystä. Muuten ihan jees olo.
Matkalla soitin neuvolaan ja kysyin paasto arvon tuloksen ja se oli 4.2 eli ei vikaa verensokereissa. Joten hiljaiset ajatukset pään sisällä sittenkin raskaudiapeteksestä voin hiljentää. Siitä ei kuulemma ole kyse. Sanoin neukkutäti että joillain loppu raskaudessa se sokeri puskee vaan helpommin läpi vaikka edellisenä päivänä olis syöny vaan esim. herkkuna yhden keksin. Neuvoi välttämään edelleenkin turhia sokereita ja rasvoja,ne kuulemma ihan yhtä pahoja eli tämä juhannus menee ilman grillimakkaroita. Onneks voi syödä lihaa ja kanaa ja paaaaaljon hyvää ja tuoretta salaattia ja maissia...;)

"Miljoonat" kaverit nähnyt tänään ja nyt hyvä mieli että tuli lähdettyä..:)
Pitäis laittaa sauna päälle ja viedä tuo pikku tasmaaniantuholainen (koira) ulos ja odotella että se mies sieltä kanssa hilautuisi kotia kohti..:)
Huomenna taas tekemään muutamat lävistyksen Myyrmäkeen,ja sitten ajattelinkin vaan päivällä olla ulkosalla mahdollisesti lenkkeillen jos sää sallii..:)
Torstaista koiran jalan kuvausta ja neuvolaa odotellen:)

Millanen & Pippuri 34+5
 
Huh, huh... Mä voin kyllä sanoo et mulla ei oo moneen muuhun verrattuna edes lupausta et synnytys lähtis käyntiin itekseen. Kipeitä supistuksia tulee aina välillä, muutaman kerran päivässä ja sillä selvä. En sit tiiä et tuleeko niitä kivuttomia sitten paljonkin, ku ei niitä kaikkia mitenkään enää huomaa.
Ja jos vauvan liikkeiden pitäis vähentyä ennen synnytystä, niin sekään ei nyt oo mitenkään hirmusesti mun puolella. Tuntuu et tyyppi on hirmusesti hereillä ja kyllä jaksaa vääntää.
Noh, ens perjantaina oon toivottavasti viisaampi jatkon suhteen.
 
Marta Onnea!!! :flower:

Maamin82 On sinullakin anoppi jos tuollaista tosissaan sanoo :/

Täällä taas ultrassa käyty ja sektio päivä piti sopia,mutta tällä kertaa oli toinen lääkäri ja sanoi että odotellaan vielä ihmettä jos istukka siirtyisi ja seuraavaan ultraan mennään 5.7 (38+2,jolloin syntyi esikoinenkin) ja jos ei sitä ihmettä ole tapahtunut,niin sektio sovitaan sitten tehtäväksi 8.7....Paikat olivat vielä kiinni,vaikka supistuksia on ollut ja ehkä jotain limatulppaakin pikkuhiljaa jo irtoillut....Nyt tässä jännityksellä odotan,että jos alkaakin syntymään alakautta,niin joudun tilaamaan ambulanssin ja heti perään järjestämään paikalle lastenvahdin jos mies on juuri silloin töissä...lääkärikin sanoi että tilaat ambulanssin sillä välin kun odotat lastenvahtia paikalle :kieh: No onneksi isäni asuu tuossa lähellä ja mies töissä lähellä joten eiköhän tänne aika nopeasti lastenhoitaja järjesty...Ei vaan kuullosta kivalta,kun kiireellä pitää sairaalaan päästä vajaan 40km päähän (onneksi ei sen pidempi matka kuitenkaan),saada ehkä se lastenhoitaja paikalle ja vertakin voi kuulema tulla sitten paljon....

äiti -79- vauva 36+3
 
Voi Dana, harmi tuollaista kätilöä. Sulla on aina oikeus pyytää vaihtaa hoitohenkilökuntaa. Käytä oikeuttasi. Missä ihmeen sairaalassa suvaitaan tällaista käytöstä?

Rva Saga, kiitos. Oli kyllä todella kauheaa oikeasti syystä pelätä parin tunnin verran, että vauvalle olisi tapahtunut jotain vakavaa, kuollut tms. Ei siinä paljon omia haavojaan ajatellut sillä hetkellä.
 
moro, ei kääntyny vauveli, ja sektio aika on 7.7 klo 6.30 mutta ei sitten kerrota kaikille, pidetään nyt jotenkin jännityksessä ;)Jos synnytys käynnistyy niin sitten leikkaavat toki aikasemmin.Oli se Oysin turkkilainen lääkäri (jota kaikki ylistää,mutta minä en ainakaan!!)joka oli ihan järkyttävän tyly ja suuttu ku en suostunu perätilasynnytkseen. Se kääntämisyritys oli muutaman minutin, ultralla pikana katto että pt on ja alko kyselemättä painelemaan rajusti, ei sattunut kuitenkaan mutta epämukavalta tuntui ku se leipo mahaa ja tuumas että lapsivettä ok hyvin
mutta ei tarpeeksi että kääntyisi minnekkään koko lapsi.
Veti jättimäisen herneen nokkaan ku olin sitä mieltä että en perätilassa ala synnyttään, tuumas hoitajalle että varaa aika viikolle 39 sektioon ja heippa ja paineli ulos! jäi niin paha mieli siitä.
Sitten oltiin seurannassa vielä reilu tunti siinä katottiin käyriä ukkelin kans kahestaan ja käytiin jutteleen kätilön kans ja anestesialääkärin kans leikkauksesta jokka oli kyllä mukavia...
mulla vaan tää lääkäri ärsytti NIIN PALJON että olisin voinu itkeä pillittää siellä kyllä
sillä kait vitutti ku en ollu sen kans samaa mieltä asiasta ollenkaan. Oon vaan niin 100 varma että joku syy siinä on ku ei käänny ja tunne niin vahva siitä että joku menis kuitenki pt synnytyksessä pieleen mielummin suunniteltu sektio ku hätänen sitten... eiköstä vain??
 

Yhteistyössä