Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

huomenta kaikille :D
mä täällä taas aamusta alkaen tai päivähän nyt on jo kun mulla aamut alkaa klo 5 :eek:
toivon ja odotan että mamma olisi tänään kotona ja saisin tytöt sinne hoitoon hetkeksi kun ne niin haluisivat.... mutta kun kaikki muut nukkuu vielä... :(

en menny viime yönä synnyttämään, vaikka taas koko päivän supisteli ja ilta olikin jo tuskaa kivuista, mutta nukuttua sain....

näättekö te muut ihan kauheita unia???? :eek: :eek: mä näin viime yönä unta että mies huusi tuolle esikoiselle kurkkusuorana ja ampui sitä naulapyssyllä päähän sen takia kun ei oo miehen oma (biologisesti) :eek: sitte menin yksin synnyttämään ja itkin synnytyssalissa että mun on päästävä äkkiä kotiin kun mies ei osaa olla isompien lasten kanssa et se tappaa ne jos ne kiukuttelee..... SIIS IHAN HIRVEETÄ!!!!!!! eilen päivällä näin unta että tapoin meidän koiran paistinpannulla keittiön lattialle..... mä tuun hulluks näiden unien kanssa!!!!
 
Huomenta taas!!

Mies kiikutti mut eilen illalla äitipolille käyrälle, kun en enää ilman itkua edes saanut puhuttua vauvan liikkeistä. Siellä sitten makasin puolisen tuntia ja hyvä käyrä tuli. Viimeisen kymmenen minuutin aikana tuli liikkeitäkin ihan kivasti. Liekö oma hermostuminen hellittänyt sen verran. Mutta kuten dana sanoi, niin saisi jo loppua! Vaikka fyysisesti olo on hyvä, niin en jaksaisi enää pelätä. Mäkin pelkään kohtukuolemaa ihan hirveästi ja siksi olen ihan hysteerinen noiden liikkeiden kanssa. Sanoinkin kätilölle, että jos tämä kerää voimia syntyäkseen, niin saa anteeksi liikkumattomuuden, mutta muuten olen kyllä kiukkuinen :).

Tuosta välilihan venytyslaitteesta sen verran, että itsekin mietin pitkään tilaisinko sen. On kuitenkin sen verran kallis, että tyydyin halvempaan kyykistelyvaihtoehtoon, jota kätilöystäväni mulle suositteli. Eli ihan reilu, leveä kyykkyasento, peppu miltei maassa ja siinä sitten katselen telkkaria sellaisen 10-15 min. illalla. Hyvin tuntuu paikat venyvän. Sitten sen jälkeen lämmintä vettä suihkuttelen jonkin aikaa. Tiedä auttaako, mutta olenpahan jotain kokeillut!

Mitäs sitten...eilen käytiin katsomassa parketin hiojan työnjälki ja kyllä nyt kelpaa muuttaa :) Aivan mielettömän hieno lattia tuli! Siinä sitten ihastelin kaikessa rauhassa uutta asuntoa, kun ihan puskista mies polvistui lattialle ja kaivoi sormukset taskusta :heart: Varmaan kuului kolina naapuriin, kun mulla rattaat löi päässä tyhjää, että mitä mitä tapahtuu. Niin se sitten kosia paukatti ja kuten mies asian ilmaisi, nyt on uusi koti, ehjä vauva ja lupaus avioliitosta. Olen aika onnellinen!

Ihanaa päivää muillekin! Lähden virittämään itseäni lakkiaiskuntoon :)
 
Voi Marta! Mä oon niin onnellinen sun puolesta :heart: !!!
Onnea :flower: !!! Mulla on kanssa silmäkulmat heti kosteina, kun luin kosinnasta :)

Mä sain 5 päivää sairaslomaa ja nyt sitten vaan lepäillään. Eilen tosin tallustelin "päällysmiehenä" kun mies joutui istuttamaan mun kukkasia. Meillä on ihan järkyttävän iso piha ja pieni homma onkin noiden kasvien ja istutusten kanssa aina miettiä kokonaisuutta. Tulisi aika hinnakkaaksi suunnitelijakin hehtaarin pihalle :/ , vaikka sellaisesta salaa haaveilenkin.

Pikkuheppuli pitää sellaista vauhtia yllä, että mä saatan laihtua, kunhan se oppii kävelemään :D .

Nyt pitää mennä laittamaan koululaisten vaatteet ojoon, tänään on todistustenjako ja sitten alkaa kauan odotettu loma :) !

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 32+6
 
Huomenia!

Oli eilen niin väsyttävä päivä etten jaksanut enää tänne tulla, facebookin puolelle tein vaan pikapäivityksen, nyt seki on kokeiltu jee :)

Mutta ensin muut ja sitten omat..

Liikelaskenta: En ole tehnyt vielä kertaakaan, mutta meillä ainakin vielä kaveri venyttelee melko laila, tekee ihan kipeetä kun peppu tai jalka puskee milloin mistäkin läpi. Paristi olen vähän huolestunut kun on ollut hiljaisempaa, mutta tökkimällä on tullut vastauksia - raukkaparka kun iskä ja äiskä ei anna olla rauhassa edes vatsassa :)

Tridian: Mä kanssa aluksi aattelin että kokeilen kestoilua, mutta nyt en yhtää jaksaisi ettiä tietoa. Tiedän kyllä sivuja yms mistä sitä helposti sais, mutta ei vaan jaksa opetella. Tuntuis niin paljon helpommalta käyttää kertiksiä ja aina vanha roskiin vaan.. Mutta ehkä jossain vaiheessa kokeilen, kunhan ensin pääsee vauvan kanssa tutuiksi ja edes normi vaipanvaihto sujuu sen kanssa :)

Dana88 ja NeLa: Mulla sama, oon välistä niin täys tätä raskautta! Ja sitten mua ärsyttää ihan kamalasti kun kaikki aina ja kaikkialla kysyy: Miten on raskaus sujunut. En jaksa enkä halua ulkopuolisille enkä edes kaikille sukulaisille selittää, että on tässä kaikennäköistä ollut että väsyttää jo yms. Vastaan aina vaan, että "Ihan hyvin on mennyt" jolloin vastaus on aina "No mutta sehän on hyvä että menee hyvin". Jep tosi hyvin on mennyt... Argh. Mutta ei vaan jaksa kaikkia vaivoja selittää. Ylireagointia ehkä mulla :)

Muffin: Oi kamala! Olen tosi pahoillani mitä teille on tapahtunut, en edes tiedä mitä muuta voisi sanoa
:hug: Voimia loppuaikaan!

JP-78: Olipa kiva kuulla kuulumisia sieltäkin! Ja ärsytys minkäläinen lääkäri teillekin sattunut, inhottavaa miten osa lääkäreistä on niin vuorovaikutuskyvyttömiä :kieh: Mutta onneksi seassa on myös niitä hyviä tohtoreita. Tsemppiä teillekin loppuaikaan!

NeLa: Huh mitä unia! Mä näin kanssa raskauden puolivälissä ihan ihme veri-unia, milloin kukakin kuoli ja mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Nyt onneksi on unet normilisoitunu ja on paljon rauhallisempia :)

Marta: Oi onnea! Ihanaa kerrassaan! :flower: :heart:

Ja sitten se oma napa..

Tosiaan eilen oltiin äippäpolillä käymässä. Ensin otettiin käyrää tooosi pitkään: muutama supistus piirty siihen ja sitten vauvan sykkeet. Ne on neuvolassa ollut välillä 140-160, niin tuolla ne sitten nousi ensin 180 ja sitten yli 200 reilusti. Siellä ne oli pitkän aikaa ja kätilö seurasi tilannetta vieressä. Lopulta lähti ettimään lääkäriä ja mietti että mitä nyt tehdään kun sykkeet on niin korkeet eikä meinaa laskea. Sitten ne onneksi tippu normaalitasolle, mutta hui kamala kun pelästytti että mikä nyt on pielessä! Nyt hirvittää vähäsen, että entä jos sykkeet täällä kotona pomppaa, eihän sitä edes ite voi huomata.. Mutta kai se oli sitten vaaratonta, ehkä jumpan jälkiseurauksia tms. Outoa oli just se, että vauva ei liikkunu kun sykkeet oli korkea, jos ois liikkunut niin sehän ois selittänyt miksi nousi niin korkeeksi. Mutta ei..

Varsinainen lääkäri olikin outo, ensimmäinen outo lääkäri mikä meille on sattunut. Se puhui vähän huonoa suomea hirmu nopeesti, enkä oikein mitään tajunnut. Mutta vauvan tän hetkinen painoarvio oli 2650g, syntymäpainoksi veikkas 3200g. Hengitysliikkeet tuli hyvin vauvalla esiin ja kaikki muukin näytti olevan kunnossa. Lääkäri sanoi, että vauva on kypsä syntymään ja jos syntyy nyt niin ei tartte mitään hoitoja todennäköisesti.
Pää ei ole kiinnittynyt vielä, lääkäri sanoi ihan suoraan näin: "Tässä on normaali pää, joka on irti" :D Jälkikätee mies nauro asialle, että se vähän mietti että pää joka on irti... heh!

No mutta koska vauva on valmis, niin saan taas oman voinnin mukaan liikkua, jes! Nyt siis pientä siivousta kehiin ja vaikka kävelylenkkejä.

Tänään tosi nokka kohtia Helsinkiä ja kaverin valmistujaisia, paljon autossa istumista siis tiedossa.

Olipa romaani!

Kivaa lauantaita teille! :)

Pssst. Vauvan hikka tuntuu ihan ylävatsalla, mitäs mitäs. Taitaa olla kova hikka jos peppukin noin hytkyy tai sitten yöllä on tapahtut merkillisyyksiä. Ihan kuin ois sammakko vatsassa joka pomppii ylösalas :)
 
JP-78 Tervetuloa takaisin. Tosi kurjaa että sattu tollanen liukuhihna tohtori teillekkin. Mulla oli kans vähä samanlainen täti tossa ku viimeks kävin äitiyspolilla, just häthätään ultras eikä oikein vastannu mihinkään mitä kyselin jne. Vähä jäi paha maku. Edellisellä kertaa sentä lääkäri ultras tosi tarkasti ja ku kysyin sukupuolta niin näytti mulle ja sano "Nyt ei jää enää salaisuudeks". Toivottavasti jatkossa ette törmää enää moiseen.

NeLa Hui kauheeta mitä unia. Mä oon kyl koko odotusajan nähnyt mitä ihmeellisimpiä ja sekavimpia unia. Välillä on ollu ihan omat toimintaleffat, mut ei sentä tollasii kauheleffoja kuitenkaan.

Marta
Hyvä että pääsit kattomaan et vauval kaikki hyvin. Täällä kans eilisen jotenkin hirmusen levoton olo ku vauva liikku niin vähän, mutta kyllä liikelaskennoissa sain liikkeitä tarpeeks, eli kaipa kaikki ok... Ja tänä aamunakin jo join tuoremehua ja söin pari sokeripalaa niin johan tuli liikettä masuun. Ärsyttävää ja ahdistavaa tää huolehtiminen. Taitaa meillä ainakin olla vauva jotenkin eri asennossa, ettei liikkeet nyt sitten tunnu niin selvästi. Voiskohan potkia tonne takapuolelle ja mulla on kuitenkin takaistukka ?
Ihana kosinta mieheltäsi ! Paljon onnea ! :heart: :flower:

Lohduttavaa huomata etten tosiaan ole ainoa, joka huolehtii pikkusesta ja sen voinnista tosi herkästi.
Miten muuten tuossa liikelaskennassa ? Varmasti on ihan sallittua herätellä vauvaa laittamalla musiikkia soimaan ?

Eilen illalla iski sitten muutenkin paniikki kaikesta; synnytyksestä, sairaalassaolosta, kotiin tulosta, vauvan hoidosta, kasvatuksesta, ruokkimisesta ja oikeastaan ihan kaikesta. Suurinta paniikkia kuitenkin aiheuttaa se itse synnytys. Ens viikolla meinaan varata tutustumisajan sairaalaan, josko sieltä sais vähä lisävalmiuksia, jos ei niin pakko jutella kyl terkkarin kanssa näistä fiiliksistä.
Onko muilla esikoisen odottajilla millaset fiilikset synnytyksen suhteen ? Pelottaako ettei osaa tai että menee ite lukkoon siinä tilanteessa ?

Täällä on muuten kans ollu vauvalla hikkaa. Tuntuu alavatsalla (vauva rt:ssä) ihan ku joku heittelis marmorikuulalla kohdunseinään. Hassun tuntusta.

 
Pai, mä kans odotan tota synnytyssairaalaan tutustumista (ens viikolla) ja sitä, että se selkiyttäs ajatuksia synnytyksen suhteen. Ja onhan meillä perhevalmennuksenkin synnytyskerta vasta ens viikolla. Mutta jos ens viikon jälkeen ei oo yhtään selkeempi olo synnytyksen suhteen, niin voi apua. Eniten mua jotenkin vaivaa se, että miten siellä kuunnellaan omia toiveita ja ajatuksia, ja millanen kätilö tulee, et pystyykö siellä sitten oikeesti rentoutuun. Meillä kun nyt on kaksi kokemusta kättäriltä tähän asti eli ultrat, joista toinen oli kans ihan ala-arvoinen kokemus (jaksamista ja pitkää pinnaa JP:lle ja muille, joilla noita kokemuksia kans on ollut) niin jotenkin ei vaan tässä vaiheessa meinaa usko riittää siihen, että henkilökunta on vaan ihanaa, ja itse saa olla pääosassa, ja päättää niin pitkälle kuin on mahdollista. Vaikka sitä kuin paljon lukis kirjoja ja nettiä, niin jotenkin se ei tunnu silti riittävän. Mun mielestä tarpeelliselta tuntuis, että sais infoa just sieltä ja niiden käytännöistä ja mielipiteistä, minne on menossa synnyttämään. Mutta tosiaan toivotaan, että tutustumiskäynnillä jotain varmuutta oloon tulis.

Muffin, kaikki mahdolliset jaksamiset sulle loppuraskauteen. Mä oon viime aikoina kans törmännyt muutamaan juttuun (kuten se KaksPlus) noista loppuvaiheen kohtukuolemista, ja jotenkin se tuntuu kyllä niin kamalalta asialta, että en tiedä miten siitä voi ikinä päästä yli.

Liikkeistä vielä, että ymmärrän teitä Marta ja Pai kyllä kovasti hyvin. Täällä liikutaan kyllä tasasen verkkaisesti taas nykyään, mutta vois ihan äidin mielenrauhan takia välillä edes tirvasta kunnolla. Se on tosi raastavaa kun vähä väliä joutuu käsi vatsan päällä kuulostelemaan, että tapahtuuko mitään.

Saga 36+0
 
Marta hurjan paljon onnea teille sinne koko perheelle! :hug: :flower: :heart:
Aamusta taas heti itku tuli kun luin tuon kosinnan...:D

Eilinen ilta loppui sitten taas itkuun..:/ Sanoin ääneen mitä ajattelen miehelle ja kerroin että musta tuntuu että me ollaan nykyään kamalan etäisiä. Kun ei me oikeesti taideta viettää enää nimekskään aikaa kahden. Mies sitten siihen pitkän hiljaisuuden jälkeen sano että -" ei me mun mielestä olla mitenkään etäisiä ku tunnetaan toisemme ja osataa tietää mitä toisen päässä liikkuu,että selitäppä nyt vähä tarkemmi mitä sä tolla tarkotit?"-
Sanoin etten mä taida osata selittää järkevästi mitä sillä tarkotan mutta siltä musta tuntuu.
Ja sanoin että ehkä silläkin on vaikutuksensa asiaan että mulla on sellanen olo ettei hän halua mua enää samalla tavalla ku ennen. Siihen sitte tuli tiuskaseva vastaus että -" No on tässä muutaki tekemistä ku aina vaan nussia,että sattuu olemaan väsyny ja kaikkee sellasta! "- Itkuhan siitä sitten tuli kun noin kauniisti vastaus tuli. :'(
Ehkä tää seksittömyyskin menis jos sais sitten ees läheisyyttä muuten. Oon sellanen että tarviin paljon huomiota/fyysistä kosketusta että mulla on hyvä olo. Paljon haleja,pusuja ja muutenkin fyysisesti huomiointia. Iltasin jää paha mieli jos ja kun ei saa hyvän yön suukkoa..:/
Ehkä tää tästä muuttuu viel toivottavasti ainakin. Paskanmaku vaan suussa koko asiasta.. :|

Millanen ja Pippuri 32+2
 
millanen Ihan on mun suusta noi sun fiilikset ja osittain tuo keskustelukin on suoraan meiltä. Meillä kyllä ainakin hetkellisesti auttaa kun vuodatan kaikki nää fiilikset ulos, mutta lopullista muutosta saa varmaan odottaa maailman loppuun asti.

En tiiä tuleeko nyt tehtyä sitten jotain tosi typerää. Lähdetään miehen porukoiden mökille päiväseltään käymään. Matkaa tulee reilu 100 km / suunta. Tän aamua on alavatsaa kivistänyt yms mukavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouva saga:
Ja toi on kyllä ihailtavaa, että jaksat edes ajatella vaippojen itse ompelemista. Mäkin periaatteessa tykkään ompelusta, mutta olen kyllä ajatellut ostaa vaipat. Toisaalta sitten kun saa kuvan siitä, mikä pelittää, niin ehkä sitä vois ompeluakin harkita. Hirveen kivan näköisiä materiaaleja ainakin näyttää olevan tarjolla. Tuleeko se muuten paljon halvemmaks ommella itse?
Höpö höpö, se mitään ihailtavaa oo. Mä oon vaan niin pihi, etten viitti maksaa 15euroa taskuvaipasta, jonka voin ite tehdä 5-8eurolla. Että juu, kyllä siinä säästää! Jos käyttää kierrätysmatskuja, ni tosi paljonkin. Vaikka ostais kaikki kankaat uutena, tulee siltikin säästöä. Myllymuksujen poistolaarista ja 2-luokan kankaita oon haalinu aika paljon, niissä kun ei käyttöä ajatellen ollu yleensä mitään vikaa (värit tai printit oli välillä jotain kummaa tai sit niissä oli joku pikkusuttu ym.) joten oon saanu uusiakin kankaita aika halvalla..

NeLa ja Dana
:hug: jaksamista raskauteen, ei enää onneks montaa viikkoa! Tuo nyt ei hirveesti lohduta, mutta kumminkin..

Muffin
samaten :hug: sinnekin, ei tuu helppo viikko sulle. Voimia ja tsemppiä, toivottavasti et ihan älyttömästi hermoile.

Pitänee jatkaa lukemista huomenna, nyt on pakko pakata pojille yöpymiskamat ja kiikuttaa ne mummolaan. Lähdetään miehen kanssa kattelemaan ah niiiin ihanaa Axl Rosea <3
Kuullaan taas!
Kepsukka ja masukki, joka aamulla ei selvästikään tiennyt, miten päin olisi. Tais päätyä poikittain..
 
Kiitos kaikille kauniista sanoista.
En halunnut lietsoa pelkoa kellekkään ja niimpä voinkin sanoa että onhan nuo kohtukuolemat (yli 22rvkoa) kuitenkin aika harvinaisia... noin 200 lasta vuosittain kuolee kohtuun ja kun miettii että vauvoja syntyy kumminkin se noin 60 000. Mutta jonkunhan tietysti noihin lukuihin on kuuluttava. Eli kannattaa lähteä siitä että on todennäköisempää saada elävä kuin kuollut lapsi. :heart:

Viimeisessä kaks plussassa oli aiheesta juttuakin. Meillä kohtukuolemaäideillä on ollut tapana pitää asiaa esillä, silloin se on ainakin tiedostettavissa jos vaan itse lukee. Tietenkään se ei tarkoita sitä että kun asiasta tietää että se ei tulisi yllätyksenä, ainahan se tulee, mutta se että asiasta on kuullut, on kumminkin parempi kuin ei olisi...
Itse ajattelin aina että napanuoraan voi kuolla tai istukan toimintahäiriöön tms mutta en voinut kuvitellakaan, jostain syystä, että lapsi voisi vain kätkyt kuolla kohtuun...

Mutta ehkä tuo ensi viikko jotenkin menee... kyllä mä luotan siihen että kaikki menee nyt hyvin.

Kamalan sekavastihan tämä tuli mutta kun mies hoputtaa kauppareissulle... :kieh:

Muffin ja Pömppis 35+3
 
Tiedättekö ku mä tuun ihan justiinsa hulluks ton vauvan liikkeiden takia ?
Liikkuu kyllä ku yllyttää ja tunnustelee, mutta ei mitään merkkejä sellasesta mylläämisestä mitä tossa aikasemmin viikolla piti. Vai valmistautuuko se tulemaan maailmaan ? Sitä jos tää hiljasuus on niin sitten saa anteeks, mutta muuten mä en ala.
Nyt mullakin on häntäluu ihan kipee, ei kunnolla pysty sängyssä kylkee kääntämään.
 
Muffin :hug: :hug:

Marta kerrassaan iiiihhaaannaa :heart: :heart: Täälläkin aivan silmäkulmat kostuivat kosinnasta... :D Onnea tosi paljon!!!! Ja onnea myös uuteen kotiin!! ;)

danalle ja nelalle jaksamisia :hug:

Täällä ei ole vielä mitään suurempaa vaivaa.. Välillä tietty kolottaa pakaraa tms.. mutta ei mitään pahempaa! Muutama kipeämpi supistus tullut, jos on ahkeroinut puutarhassa tai siivotessa.. Ei edes seksin jälkeen tunnu minkäänlaisia supistuksia :whistle: Eli mä oon varmaan vielä elokuussakin täällä :kieh:

Jeee viikon päästä tampereelle.. Ensin ikeaan ja jos sää sallii, niin sitten viedään muksuja särkänniemeen, mutta jos ei, niin sitten mennään vaan HopLoppiin ja se sopi pojille hyvin, IHME kyllä ;) Viedään sitten tähän lähemmäs hurvittelemaan jos särkänniemeen ei päästä, tässä kun on lähellä Wasalandia ja Powerpark ;) Mamma pääsee vaasaan tekemään sitten vielä viime hetken löytöjä vauvalle ja pojille :D Itelle ei taija viittiä ostaa enää mitään, katotaan vasta kun masu on poissa!

Jospa sitä siirtyis pihahommiin. Ukkokulta meni jo öljyämään kalusteita! Kodinhoitohuone on edelleen vielä kesken, by the way... Sen kun vielä sais toi ukko rutistettua, niin kiva kiva :D

Aurinkoista lauantaita B)

Ps. Moniko on käyny kattomassa SINKKUELÄMÄÄ2??? Oliko minkälainen?? Pitäis kans raahautua elokuviin kattomaan :D


Maamin ja Toivo-Justiina 35+1 :heart:
 
Pai sehän on kuitenkin hyvä, että sait laskettua kymmenen liikettä ;) Ehkä vauvalla on joku laiskempi kausi... Ehkä se vielä ottaa kunnon spurtti-jumpat ennenkä syntyy ;)

Hyi kun pihalla oli kylmä tuuli.. Mäkin vaan päästelin leggarit ja toppi päällä sinne... Hyr, äkkiä sisälle lämpöseen.. Jää pihahommat tekemättä, taidan ootella lämpösempää päivää!!! :whistle:

Mitähän kivaa keksis tälle päivää... :whistle:
 
Hellou!

Liikkeistä, täälläkin välillä tosi aktiivista ja sitten taas hiljaisempaa, ja aina sitä huolestuu. Itsekin luin Kaksplussasta sen kohtukuolemajutun eikä se ainakaan mielialaa piristänyt... Kyllä maailmassa riittää asioita joita voisi pelätä, mutta kannattaako etukäteen murehtia, se on eri asia. Ehkä jonkinlaista itsensä suojelua toisaalta, mutta toisaalta, milloin sitä sitten ehtisi olla onnellinen, jos aina "lainaa murheita".

Ristiäisistä, etunimi on meillä jo valittu, ja sitä keskenämme käytämmekin, mutta katsotaan kuitenkin, että tyyppi näyttää nimeltään :) Olen myös sellainen suunnittelijatyyppi, joten tarjoilut, pitopalvelu, kirkko, srksali ja pappi, joita toivoisin, on jo selvillä! Päivän päätän paikkojen varaustilanteiden mukaan sitten vauvan kanssa kotiuduttuamme. Mutta ennenmmin elokuun puolella kuin syyskuussa eli ennemmin kuin myöhemmin, jotta oma kastemekkoni mahtuisi pojalle.

Kepsukalle lisää tyhmiä kysymyksiä... Kiitos ja ihanaa, että on joku hlö joka mulle näitä asioita selkokielellä vääntää, vaikka ole äitiyspakkauksen oppaan ja kestovaippainfon läpi kahlannut... Millainen se vaippojen kuivatusastia kannattaa olla? umpinainen muovisäiliö vai ilmava rottinkikori? Mikä on sisävaipan ja taskuvaipan ero? Kannattaako harsojen ja kuorivaipan kassa olla sekä bambulisäimu että kuivaliina esim coolmax vai mikä se nyt oli? Missä sitä snappia käytetään?

Martalle oikein isot onnittelut! Aivan ihana yllätys mieheltä, tosi romanttista.

Tsemppiä Danalle, Nelalle ja muille, jotka joutuvat tuskailemaan kipujen yms kanssa! Meillä ei ole supistuksia näkynyt, mutta sen olen päättänyt, että missään julkisesti en enää poimi maasta mitään. Sen verran karmealta pyllistelyltä se homma on alkanut näyttää. Ei sellaisesta soisi kenenkään silmien kärsivän.
 
Heips.

millanen & Pai80 nuo samat jutut purkautu munkin suusta. Tänään miehen kans kans just oli vuosisadan sota :( Mutta onneks ovien paiskomisen ja möykkäämisen jälkeen saatiin puhuttua kunnolla :) Nyt ollaan samalla kartalla menossa, ite oon luulut, että mies ei välitä vauvasta ja musta, kun on ollut niin pirun etäinen. Mutta asia ei onneks ole niin, vaan mies on yhtä kauhuissaan ja peloissaan niin kuin mäkin, se pelkää, että meän pikkunen syntyy liian aikasten tai synnytyksessä jokin menee pieleen. Se kerto, kuinka joka päivä se töissä stressaa siittä, onko mulla kaikki kotona hyvin ja oonhan levännyt. Siihen vielä työstressi päälle :/ Onneks lopulta saatiin puhutta kunnolla :) nyt kumpikin tiedetään miltä toisesta tuntuu, iteäkään ei enää itketä, kun tietää, että en oo yksin, vaan meitä on kaksi oottamassa meän pikkusta maailmaan :heart: Hassua kuinka hetki sitten maaailman ärsyttävin henkilö on yhtäkkiä taas maailman rakkain :heart: Mies lähti käymään kaupassa reissun ja mä jäin lepäileen kotia, lähtiessä se kysyi mitä vauvajuttuja meiltä vielä puuttuu :heart:

martalle ja tulevalle aviomiehelles aivan valtavat onnittelut! Aamulla, kun luin teän kihlauutisen, aloin itkeen :'( :heart: oli niin suloisesti kosittu :)

Dana88 & Pikkune 35+1
 
Meinaan ensi viikolla käydä miehen kanssa katsomassa tuon uuden sinkkuelämää elokuvan kun olaan viikko kaksin =) Ladataan akkuja ilman lapsia muutama päivä ennen kun vauva syntyy ja sitten taas yhteiset menot hetken menty =)
Mulla on vissiin niin tylsä elämä,että piti ruveta miehen kanssa väkisin järjestämään kriisiä..siis minä järjestin.Mieshän on menossa kaverin häihin loppukesällä,perhe on etusijalla ja jos näyttää etten pärjää niin sitten jää kotiin eikä tässä ongelmaa.Tuo hääkutsu tuli,ja siinä luki etä jatkoilla saunaa ja paljussa uintia,niin yhtä-äkkiä aloin yöllä näkemään kuvia miehestä ja hyvin timmeistä naisista paljussa :LOL: Siis kun itse oon nyt ihan varma etten palaudu tästä raskaudesta ikinä,ja jään loppuelämäksi valaaksi,niin itsetunto meni ihan nolliin...vielä kehitin mielikuvia että kännissä nuo naiset ja mies riehaantuu ja ovat alasti paljussa :LOL: Tätä sitten miehelle purin,ja mies vannoi ettei mene koko paljuun tai koko häihin jos se nyt minua noin ahdistaa..ei ole helppoa tämä raskaana olevan mieli :headwall: Ja mies vielä painotti ettei todellakaan haaveile mistään naisista,ukko parka järkyttyi kun sai syytökset niskaan ihan turhaan.Ja mies on oikeesti ihana ja ei koskaan suhteen aikana sanonut mitään negatiivistä minun ulkonäöstä :saint:
Silloin kun sain ekan lapsen en osannut pelätä koko synnytystä..nyt taas kun tiedän mikä odottaa,niin synnytys tuntuu aivan hirveältä..hullu kai sitä on kun lähden neljännen keran sinne itseäni rääkkäämään :headwall:
hipsu
 
Heips!
Tähän alkuun ensin:
Martalle onnittelut! :flower: :)
Muffinille tsemppiä ja jaksamista! :hug:
Ja Dana, hyvä että saitte asiat puhuttua! :)

Jos jotakin uskaltautuisin tänne kans kertomaan, miten menee. Muiden tekstejä luen kyllä ahkerasti, mutta jotenkin oman tilanteen päivitykset ovat jääneet..

Eli viikolla 34+6 menossa. Neuvolassa näytti kaikki olevan hyvin, jopa verenpaineet olivat tasaantuneet 130/85 tietämille. Varmaankin tosin joudun tästä loppuajasta hieman useammin käymään, etteivät nousisi salaa kovin korkeiksi. Samoin turvotuksia on alkanut sormissa olemaan, ja kesän myötä todennäköisesti vain lisääntyvät. Vettä juon kuin kameli, mutta ilmeisesti lämpimillä keleillä pitäisi vaan juoda vieläkin enemmän.

Liikkeistä; mulla nyt toinen menossa, ja vaikuttaa olevan yhtä rauhallinen vatsassa liikkuja kuin ensimmäinenkin. Eli saattaa mennä koko päivä ja yö, ettei tunnu lähes mitään. En kovin mielelläni ylimääräisille käynneille haluaisi, tuntuu turhauttavalta vartoilla pitkiä aikoja sairaalassa ilman että mitään tapahtuu. Mut toki, jos alkaa huolestuttaa, niin sithän on vaan pakko mennä, mikäs siinä sitten.

Uutta tulokasta varten ollaan tuttipulloja vaille katsottu kaikki valmiiksi, vielä kun pullon ostan niin saan alkaa keitellä niitä odottelemaan. :) Mulla oli esikoisen kanssa käytössä Cittarista ostettu Ainun (?) käsikäyttöinen rintapumppu, ja ihan mielestäni ajoi asiansa olematta kovin kallis. Tosin melko vähälle sen käyttö jäi.

Turvakaukalona meillä Römer Baby Safe, mikä 1,5 v sitten ostettiin esikoiselle. Kaikki muut osat tallessa, mut se vastasyntyneen tyynyosa siitä on hukkunut jonnekin. Onko kellään tietoa, saakohan sellaisen ehkä ostaa varaosana lastentarvikeliikkeistä ja jos saa, mitä maksaa?

Menia + pikkukakkonen rv 34+6
 
Heips, Tänne ilmottautu yks heinäkuulainen myös :) Laskettu on 8.7.. Yksin oottelen, joten olis kiva saada juttuseuraa, vauvoista kun ei oo kokemusta... Siksi menenkin äidin luo asusteleen muutamaks viikoks synnytyksen jälkeen että saa vähän harjoitusta :D Vauva nyt tuossa 35+3 paikkeilla, ultrassa on saanut juosta jo 7 kertaa kaikenlaisten syiden takia mutta nyt alkanu vähän helpottaa.. :) Oireita on nyt ollut sen verran että kovat liitoskivut ja rakkoon painaa, pää tullut jo tosi alas kuulemma.. :) Vauva on kasvukäyrän alapuolella.. eilisessä ultrassa oli 2200g, mutta kasvaa kuitenkin jotenkuten :) Mitäs toi tarkottaa että kohdunkaulaa jäljellä alle sentti ja pehmeä * tietämätön* xD.. Mutta olis kiva jos tätä kautta saisi neuvoja =)
 
liikkeistä en jaksa ottaa kauheata stressiä, kuhan joka päivä tunnen jotain (ja joskus en edes ole kaiken tohinan keskellä huomannut niitä). Ultrassa huomasin, että kehuivat hyvin liikkuvaksi vauvaksi ja mä en silti tuntenut läheskään kaikkia liikkeitä. Sama oli esikoista odottaessa, että käytiin kerran päivystyksessä, kun en tuntenut liikkeitä enää näillä viikoilla niin selvästi.

Mä olen jopa tsempannut ja saanut vauvan vaatteita kaappiin :)

Pai se taisi olla lähdössä mökkireissulle. Itse ajelin tuossa parin päivän sisään vähän yli 500 km ja täytyy myöntää, että vähän kauhee olo siitä tuli. Tietty 200 kilsaa on vähän eri asia kuin 500 ja ette varmaan aja samana päivänä takaisin :)

Jaha mä yritän mennä paranteleen tätä kaameeta krapulaoloa!
 
Marta Paljon onnea!!! Ihana kosinta :heart:

Jenniiiiii88 tervetuloa! Kiva saada uusia mukaan! Martalle kun laitat yksityisviestiä niin saat itses listoille.. :)

Mä tuun valittamaan... Musta tuntuu että mä kuolen näihin liitoskipuihin sun muihin, nyt muutamat päivät ollu kaameita ja tänään kaupassa jouduin kyykistelee ja puremaan nyrkkiäni etten ois huutanu, sellaset puukonpyöritykset oli.. Mä en tosiaan kesta jos tää menee vielä yli.. :'( Panadolia otin mutta ei mitään vaikutusta.. :ashamed:
 
juu vähän samaa vikaa täälläkin, särkylääkkeet ei auta se on tullu todettua.. inhottavaa kun ei toista punttia saa jalkaan kun koittaa housuja laittaan :D joutuu melkein apua pyyteleen :D
kertokaas mulle sellasia merkkejä että tietäis millon synnytys alkaa oleen lähellä, ellei ny sitten ihan puun takaa tuu :D :D
 
Marta, unohdin sua onnitella aamulla. Eli kovasti paljon onnea kosinnasta. Muistan vielä niin elävästi kun mun ihana mieheni kosi mua puolitoista vuotta sitten. Se oli varmasti mun elämän toiseksi onnellisin hetki. En ollut kosintaa ollenkaan odottanut, enkä sitä heti meinannut todeksi uskoakaan. Niin ja sen mun elämän onnellisin hetki oli meidän koko hääpäivä viime elokuussa. Mä olin niin onnellinen ihan koko päivän, että vieläkin harmittaa, ettei samanlaista päivää voi kokea uudelleen. Eli paljon onnea ja ihania häitä sitten kun päätätte ne järjestää!

Millanen ja Pai, toivottavasti jossain vaiheessa saatte teidän miehet ymmärtämään kuinka tärkeää on ne pienet fyysiset hellyydenosoitukset. Ymmärrän teitä ihan täysillä, vaikkakin nykyään saan olla niin onnekas, ettei asiasta ole mitään valittamista.

Mekkala, koska Kepsukka ei ole vielä ehtinyt vastata, ni voin kertoa sulle sen mitä mä vaipoista toistaseks olen oppinut. Sisävaipan ja taskuvaipan ero on siinä, että sisävaippa ei ole vedenpitävä, mutta taskuvaippa on. Eli sisävaipan päälle pitää laittaa kuorivaippa tai villahousut, taskuvaipan päälle ei tarvitse. taskuvaipan ero taas AIO vaippaan on siinä, että taskuvaippa vaatii lisäimuja sisäänsä. Sitä en tiedä vaatiiko myös sisävaippa lisäimuja, joten Kepsukka hohoi :). Snappia käytetään nepittömien/tarrattomien muotoonommeltujen sisävaippojen kanssa pitämään vaippa paikallaan ja siis helpottamaan sen asettelua, voi varmaan käyttää myös sen harson kanssa samaan tapaan. Olen ymmärtänyt, että mikäli pelkää snapin painavan vauvaa, voi sen villahousujen tai kuorivaipan asentamisen jälkeen ottaa sieltä välistä poiskin.

Menia, en tiedä tarkkaan saako ostettua varaosana tyynyosaa Baby Safeen, mutta tiedän, että maahantuojalla eli Britaxilla kyllä tehdään yleensä aina kaikki asiakkaan eteen, eli uskoisin, että sellaisen pystyisivät sinulle toimittamaan. Voit pyytää mitä tahansa Britaxia/Römeriä myyvää liikettä kysymään suoraan Britaxilta asiasta tai Britaxiin voi suoraan ottaa yhteyttä osoitteeseen service.fi@britax.com. En usko, että myyvät sinulle suoraan, vaan haluavat toimittaa jälleenmyyjän kautta, mutta uskoisin, että varmasti vastaavat kysymykseen, että onko ylipäätään mahdollista ostaa sitä varaosana.

Jenniii, tervetuloa joukkoon!

Itselle ei kuulu kummempia. Vihdoin saatiin tänään haettua meille luvattu vauvan sänky, joka tällä hetkellä kiertää jossainpäin Helsinkiä miehen autossa. Ihan jännittää, että miten se mahtuu tuonne meidän ei niin suureen makuuhuoneeseen.

Saga 36+0
 

Yhteistyössä