Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Danalle myös täältä tsemppirutistus! Jännää!!

Eilen illalla meinasin kyl perua koko synnytyksen, sen verran ilkeästi supisti ja varmaan 2-3 minuuttia yhteen menoon. Mies kommentoi vaan, et älä nyt ala synnyttämään kun hän haluais nukkua, aamuvuorot menossa... No ohihan ne supparit taas meni :headwall:

Kympiltä menen taaaas neuvolaan.

omenaruusu 37+6
 
Ihan ensin paljon tsemppiä danalle ! :flower:

Tänne ei mitään uutta ja ihmeellistä, mitä nyt päätä särkee. Eilen tuli touhuiltua kotona enemmän ja sitten käytiin vielä kaupoilla. Ysin aikaan illalla olin ihan rättipoikkiväsynyt ja supistelikin. Joten menin ajoissa nukkumaan ja nukuin kasiin kahdella heräämisellä jopa ! Nyt on vielä jäljellä päänsärky. Täytyy yrittää häätää se kahvilla pois tai sitten jos kahvi ei auta niin Panadolia.

Mäkin oon ihmetellyt samaa kun muut; miten on vaan yks heinäkuinen vasta syntyny vaikka kesäkuu on jo pitkällä. No jospa tänään saatais toinen :heart:

En yhtään muista mistä kaikesta täällä oli juttua eilisen aikana, ku lueskelin silleen puol unessa.
 
Ja Danalle onnea tulevaan:) Käy kyllä ihan kateeks :ashamed: Mäkin tahdon jo tytön syliin:)

Nela Voimia ja :hug: sulle kärvistelyyn. On ihme jos vaavi ei kohta ala tuleen ihan kunnolla. Toivotan että oot sit se kolmas hurmaajan saaja:)

(.) Fiinukan kuvat sai mulle ihan hirveen sisustus innon päälle :LOL: eilen hilluin tytön tulevassa huoneessa ihan urakalla. Huone toimii vielä työhuoneena ja vierashuoneenakin ainakin puol vuotta niin vähän on hankala laittaa kaikkee järkevästi. Vauvan pinnis tulee tosin makkuriin että ei tuonne tarvi laittaa kun hoitopöytä ja kaapit vaatteille. Eilen tein ihan itte sit muutaman naulakon ja sellasen nmi kyltin sinne:) Ja maalasin mun masukipsin ihanan punaseks. Meinasin masuun tehä vie valkosia pilkkuja niin on kärpässieni :LOL: Tai sit anna olla vaan punasena:)

Koskeeko muilla masuun ihan sairaasti ku makaa selällään??? Aamulla heräsin hirveeseen kipuun alamahalla ja tajusin että oon selälläni. Ei meinannut kipu mennä ohi vaikka käännyin kyljelleni:( Pitäskö puhua neuvolassa vai onko ihan normaalia?

Omenaruusu mä voisin ottaa sun supistukset :LOL: tai voisin lainata niitä ja kokeilla miltä ne tuntu :LOL: Nyt vaan haluis jo jotain toimintaa!!
Sanokaa sit mulle ku valitan supistuksia että ittepähän tilasit :LOL: :LOL:

Nyt jatkaan askartelua ja kämpän siivousta:) jos sais vaikka supistuksia aikaseks:)

ps: profiilissa tän päivänen poksumis kuva:)

- Chili ja neiti 37+0 :heart:
 
DANALLE onnea tähän päivään :heart:


Nelalle halitus.


Omaa napaa: Turvottaa. Tänään PITÄIS siivota. SIis saada itsestään sen verran irti että taas sais vähän tätä katastrofialuetta siistittyä. Tää on siinä mielessä helppoa kun ei ole kuin keittiö ja olkkari mitkä voi siistiä. Eipä meillä muuta tilaa olekkaan..
Yläkertaa rempataan. Mies on saanut sinne asennettua lattialastulevyt ja toiseen huoneeseen se eilen illalla sai seinälevyjä. Kun ne levyt saisi pintaan, niin vois sitä kattoa alkaa harkitsemaan.. Sitten maalit ja lattiat, niin sehän on MELKEIN valmis (yeah, right..)
Mutta tosiaan, se sais sitä tehtyä jos sillä ois aikaa. Onnekseen tällä viikolla on ollut sateista ja se on ollut töissä vaan 12 tuntia päivässä, niin on naponut muutaman illan tuolla... :p On silläkin pololla niin rankkaa..

Ja mistä tätä turvotusta oikein tulee??????????????? Kädet ei meinaa toimia enää.

Peeäs: Määkin haluun vauvan. :LOL: Onneks se on jo vahvasti tilauksessa. Mutta nimistä ollaan vielä aivan ihmeissään. Pitäis muka alkaa M tai T kirjaimella, mun mielestä sen pitäis olla vähän erikoinen, lyhyempi nimi... Mies diggaa taas perinteisistä Matti, Teppo, Seppo linjasta.. Loppuviimein alkoi jo harmittamaan, että MIKSEI meidän pojista ois tehty Matti, Teppo ja Seppo. Niitä kun nyt kerta kolme tulee :LOL:

Näihin järkeviin ajatuksiin :D HEISSULIVEISSULI.

T; Mattilan mamma 37+2
 
:flower: Danalle onnea tälle päivälle :flower:


Me on aina textarilla ilmotettu kun uusi vauva on syntynyt.

Vauvan vaatteille ei vieläkään ole paikkaa... Pitää yrittää hommata jotain kaappia kuun lopussa jotta voi tuon 2v.n vaatteet siirtää pois lipastosta johon vauvan vaattteet sitten saa ( hoitopöytä + toinen lipasto ):ashamed:

Viime yö meni kahdella wc reissulla ja muuten vaan heräyksillä.... Iskias meinaa vaivata inhottavasti etenkin pystyssä ollessa :headwall:

a ja öttiäinen rv37+2
 
Chili, ihanan siro vatsa sulla :)
Mulla on oikeesti tollanen törröttävä riippapallo :LOL: ja siis eilen räppästy kuva :whistle:

Muutkin siis törmäilevät vatsojen kanssa. Mä annan kaupassa miehen työntää ostoskärryjä, kun pelkään kolaritilanteita. Samoin eilen yritin leikata ruohoa-onnistuinkin, mutta välillä, kun leikkuri tökkäsi, niin siihen tökkäs lopulta minunkin hommat. Mä pelkään vielä jotenkin erityisesti, kun istukka on tuossa edessä.
Samoin oon huomannut ruokaa laittaessa tai oikeastaan vasta sen jälkeen peilin edessä, että on tullut vatsalla pyyhkäistyä pöydältä tomaatin mehut, sokerit, jauhot ja muut ainekset vaatteille. Kiva, varsinkin jos ois jonnekin lähtö edessä. Se uusien vaatteiden etsiminen ei oo ihan helppoa, kun mie en niitä "liikaa" omista.

Jokohan siellä on Danalla jännät paikat?

Sain nukuttua vasta kahdelta, mutta toisaalta nukuinkin sitten tavallista pidempään. Onneksi nuo isommat lapset on jo niin isoja, että heräsivät nekin vasta reilusti minun jälkeen. Aitassa nukuttaa niin paljon paremmin kuin sisällä :)

Mä oon jo alkanut tekemään leikkipaikkaa pihalle: hiekkalaatikko, leluarkku, pensasaitaa jne. :)
Vaunut ja ne muut tärkeämmät härpäkkeet puuttuvat vielä :whistle:

Hyttysiä täällä maaseudulla riittää ihan vaikka muillekin antaa, mutta kaitpa niiden puremiin tottuu. Ne kevään ensimmäiset pistot on ainakin mulla ihan järkyttäviä pahkuroita. Nyt on kintut täynnä pieniä punaisia pahkuroita. Pitäisi varmaan ruveta hoitamaan jalkoja paremmin, ettei tarvitsisi synnytyssalissa hävetä. Ainakin sukat (siis ne synnytyssukat) meinaan minä pitää jalassa. Niistä on aina ollut ihan ehdoton apu ponnistusvaiheessa, mutta silti ois kiva, kun ois lakatut kynnet ja ehjät kantapäät...

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 34+3
 
Huomenia, tai no melkein päivää :D

Täällä alkoi tänään mammaloma :p

synnytyksen ilmoittamisesta Meil varmaan miun äiteelle jottain ilmotellaan synnärille mentäessä, mutta muut saa kyllä sitten odotella siihen asti että vauva on pihalla ja todennäköisesti vaan tekstareita laitellaan..

ON: Nukuin kyllä hyvin tyytyväisenä puolestä yöstä tuonne puol 11 asti muutamalla vessakäynnillä, mutta nyt sitten koskee koko mahaan eikä pieni mies ole juuri ollenkaan liikkunut...Nää kivut ku ei ole edes mitään supistuksia yms..vaan jotain sen tyylisiä kipuja ku vaikkapa vatsataudissa..näitä on ollut melkein koko raskauden vaan tänä aamuna nää kyllä on kaikkein pahimpia :eek:

Tosiaan muuten ollaan harvinaisen sitkistä sakkia ku vasta yksi hurmaaja syntynyt (toivon mukaan tänään toinen) kun mitä nuita muiden kuukausien pinoja lukenut ni siellä useempia syntynyt ihan reilusti ennen la:ta.... No mutta kyllä se meidänkin aika koittaa..kyllä sitä viimeestään elokuussa kaikki ollaan kahtena (jotkut jopa kolmena) kappaleena :D

Mammalomaa alotteleva Rae ja Nyytti 34+6
 
Hip hei.

Tälläsella asialla tällä kertaa,ehdottakaapa mulle kauniita tytön nimiä,sais olla sellanen erikoinen ja vaikka kansainvälinenkin,edellinen on Jessica.On mulla vaikka kuinka nuita tuolla hollilla jo,mutta selvyyteen en pääse ja saa nähdä mitä mies sanoo niistä.ei varmaan kelpuuta niistä mitään.

sairaalakassia en ole minäkään vielä pakkaillut,jää varmaan sitten taas siihen lähtö hetkeen seki,niinku aina ennenkin.höh.

tulipa ostettua suomalaisia uusia pottuja,voi että mää rakastan niitä,nyt ne oli hellalla,vesi kielellä odotan että ovat valmiina,sitten siihen voi-sipulikastiketta,nams...harmi kun just tuo peruna nostattaa verensokeria,mutta tänään en pidä mittaus päivää,heh.taktikoin.

heips vaan.
 
Pöö.. :) osaatteko sanoo että tarviiko supistusten olla tosi kipeitä ennenku synnärille voi lähtee? viime yönä niitä kesti muutaman tunnin 6 minuutin välein, oli kyllä kipeitä muttei hirveen ja ne tuntu lähinnä tuola selässä ja häntäluussa. sitte ne loppu, nyt ne alko taas kun heräsin.
mulla se sf- mitta tipahti sen 3 senttiä nyt viikossa, kuinka paljon enne synnytystä se laskeutumine yleensä on ???
 
Kiitos kannustuksesta, mutta hukkaan meni :kieh: Aamuyöllä synnytyksen eteneminen loppu ja samoin kipeät supistukset. Sektio peruttiin.Tämän päiväinen lääkäri pyörsi eilisen lääkärin päätöksen, niin sektio siirty ens viikkoon. Paikat auki ja kanavaa ihan pikkuisen jäljellä, sain valita, jäänkö osastolle odottelemaan, jospa jotain tapahtuisi vai lähenkö kotia ootteleen, niin päätin kotia lähtä. Voi kuulemma syntyä milloin tahansa. Toivottavasti seuraavalla reissulla sai käärön matkaan. Piru, että ärsytää :kieh: :kieh:

Dana88 & Pikkune 36+5

muoks. Torstaina 24.6 leikataan, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. wuhuu, tj 7
 
Lähetän täältä suppareita kaikille niitä tarvitseville. :D

Neuvolassa piipahdettu, terkkari oli sitä mieltä, ettei tässä enää pitkään tarvitse kärvistellä. Supistuksissa on jo niin paljon voimaa, että kypsyttävät paikkoja. Ja heti kuulemma pitää lähteä, kun siltä tuntuu, ettei vaan synny matkalle. Vauvan pää on jo niin alhaalla, että seuraavaksi se on jo ulkona, jipii!

rv 37+6
painomuutos +350g
turvotus +
RR 134/84
pissat --
Sf 33
Rt
Syke 130
Liikkeet ++

Paineet oli hieman koholla, pitää jatkaa mittailua kotona, koska taustalla on kuitenkin kaksi raskausmyrkytystä. Neuvolan jälkeen tein kävelylenkin ja aikas napakasti taas alkoi supistelemaan, mut loppuivat kun pääsin kotiin. Nyt vaan odotellaan!

omenaruusu 37+6
 
:hug: Dana Jospa vauva ei vaan ollut vielä valmis syntymään, inhottavaa tuollainen "turha" käynti, mut tiedätpähän nyt alakerran tilanteen. Ja jos suppareita taas tulee niin heti vaan tarjolle ja kohtahan sulla on nuo maagiset 37 viikkoa täynnä ja vauva senkin puolesta "valmis" syntymään
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Kiitos kannustuksesta, mutta hukkaan meni :kieh: Aamuyöllä synnytyksen eteneminen loppu ja samoin kipeät supistukset. Sektio peruttiin.Tämän päiväinen lääkäri pyörsi eilisen lääkärin päätöksen, niin sektio siirty ens viikkoon. Paikat auki ja kanavaa ihan pikkuisen jäljellä, sain valita, jäänkö osastolle odottelemaan, jospa jotain tapahtuisi vai lähenkö kotia ootteleen, niin päätin kotia lähtä. Voi kuulemma syntyä milloin tahansa. Toivottavasti seuraavalla reissulla sai käärön matkaan. Piru, että ärsytää :kieh: :kieh:

Dana88 & Pikkune 36+5
:hug: :hug: :hug: tiedän tunteen
ollan nyt sitte melkein samoissa tilanteissa, mua ei vaan leikata joten voi olla että ootan vielä juhannuksen jälkeenkin.... :headwall: :headwall: :headwall:
 
Jenniii TYKSin karu politiikka oli perhevalmennuksessa seuraavanalainen: jos pitää yhtään miettiä, että tartteeko lähteä laitokselle, niin ei tartte :eek: Eli että sen kyllä huomaa. Mutta en siis tosiaan oikeasti tiedä, kun oon noviisi ja mahdollisesti yhtäkään supistusta ei oo tullut, en ees tiedä mitä ne on. Eh..

Täällä ei kummoisia. Äiti oli yökylässä ja järkättiin ja viikattiin vauvan vaatteet lipastoon eilen sen kanssa. Arvasin, että se pistää visiitillään tuulemaan :D Repi myös yhden vanhan lakanan minuutissa kolmeksi pinnislakanaksi ja silitti ne. Ja kotiutumisvaatteita ostettiin tietty kahdet, kun en oikein osannut valita kummat oli hienommat :D Tuon naikkosen kanssa ei kyllä himmailla, kaikki tehdään täysillä. Hyvä niin! Saa enemmän aikaan yhdessä illassa kuin minä ja miekkoseni vuodessa. Tietty tän vois kokea hieman nolona, kun 30-vuotispäivään on se 6kk..

Olin äsken yhessä leffaennakossa ja romanttisen, hiljaisen loppukohtauksen aikana mahani alkoi pulputtaa ja kurnuttaa erittäin kovaäänisesti. Siis täysin ei-tahdonalaisesti. En ees vieläkään tajua, oliko se mun maha! Mutta erittäin läheltä se kuului :LOL: Oli aivan suunnattoman noloa. Tää lapsi painelee jotain suolistoani selvästi.

No joo, nyt naputteluhommiin taasen!
kardemummma & Sulo 37+2

ps. Iiiiik Dana, sielt se seuraava hurmaaja tulloooooo! :heart: :heart: :heart:
 
vauvan syntymästä ilmoittaminen
Meillä luultavimmin hoidetaan myös ilmoitus tekstiviestillä kavereille. Uusille isovanhemmille luultavasti tulee soitettua matkalla sairaalaan ( mikäli olo sen sallii :D ) tai sitten toi ukkeli soittaa niille perillä:) Riippuen tietty kellonajasta jolloin synnytys käynnistyy:)

Tsempit DANALLE kyllä se lapsonen sieltä viellä ulos tulee,vaikka taitaakin aika hyvin noilla supistuksilla ja muilla ihanuuksilla härnäillä äitiä..:p

Jaksetaan kaikki vaan viellä hetkinen niin sitten on ainakin heinäkuun alku lähempänä, vaikka
muiden vauvat hätäileekin ei meiän tartte ottaa mallia niistä..;)

Yöllisistä pissalle heräämisistä on tullut jo klo 5 aikaa rutiini!:D Eilen illalla menin käymään vessassa viellä joskus 12 aikaa että jos sais nukuttua vähän pidempään kun tohon 5 ennen heräämistä vessaan,mut joo menihä se 25min pidempään..:D eli 05.25 istuin jo pissalla taas..:D Sen jälkeen ei meinannutkaan taas uni tulla... :headwall:
Pyörin melkein tunnin sängysaä ja sitten kun vihdoin nukahti niin heräsin vast 11 aikaa.. :eek:
Alkaa noi unirytmit kääntyy aika päälaelleen... Joku muukin siitä taisi mainita..

Huomenna poksuu..:)

Millanen & Pippuri 33+6
 
Dana: No voi harmi. varmasti turhauttavaa, kun tuntu jo, että asiat alko etenemään. Noh, mutta toisaalta, ens viikon torstaihin ei todellakaan ole kauaa aikaa. Toivottavasti olisin sun kans sillon yhtäaikaa siellä..tulishan tuolloin mullakin jo 39 viikkoa täyteen. Pidetään peukkuja. Eilenkin jo jonkin aikaa luulin, että jotain ois alkanut tapahtuun, kun vatsa ihan sekaisin ja reilun tunnin tuli suppareita alle 10 min välein, mutta höpö höpö, täällä ollaan yhdessä kasassa edelleen eikä pahemmin supistele. Tai jotenkin tuntuu, että semmonen kestosuppari ois koko ajan päällä kun vatsa koko ajan kova kuin kivi, mutta kaipa tuo lienee sitten normaalia (!?!)

Huomenna poksuu jo 38..elikkäs periaatteessa nyt lapsi vois tulla koska tahansa, jos aattelee sen laskettu aika +/- 2 viikkoa, mutta täällä varmaa mennään tuonne plussan puolelle. Sain kuitenkin tuossa rintapumpun osat, tuttipullot ja tutit keiteltyä, niin onpas nekin sitten valmiina. Minusta tuntuu, että kaikki on nyt valmiina, mutta aina sitä silti jotain huomaa puuttuvan tai olevan rempallaan. Sairaalakassista puuttuu vielä jotain, mutta on ne puuttuvat tavarat ylhäällä, jos äkkiä tulee lähtö. Ja tosiaan sairaalaan max 25 min matka, niin ei oo kova homma miehelle hakea kotoa.

Näin muuten toissa yönä outoa unta..Meidän tyttönen synty ja oli oikein kiltti ja helppohoitoinen ja OSASI PUHUA heti syntyessään! :LOL: että semmosta...

Zeenah ja pikkunen 37+6
 
Hei kysymys! Supistuksista.. Kun yritän vieläkin pähkäillä, onko mulla ollut sellaista yhtäkään.. (Lukuun ottamatta viikon 17 kivuttomia "joku puhaltaa mahassani suurta ilmapalloa" -fiiliksiä..)

Miltä sellainen (siis suppari) tuntuu, jos se iskee kävellessä? Eilen nimittäin tuli tonne "rööriin" sellainen kivun tunne kävellessä ja piti pyytää äidiltä, että pysähdytään hetkeksi.. Mutta se ei tosiaan tuntunut missään ylhäällä, vaan tuolla "kanavassa" tai mikä paikka ny onkaan.. Tuntuuko ne supistukset paljon laajemmalla alueella?

En tiä mitä väliä tällä nyt ees on, mutta yritän yhä selvittää supistusten arvoitusta :D
 
kardemummma Miula ainakin supistukset puristaa mahaa...silleen koko mahaa ja tuntuu erittäin tukalalta ja välillä hengittäminenkin on vaikeeta...

Vittu tuon miehen kanssa, tuntuu olevan sitä mieltä, että miun pitäs vaan koko aika hymyillä ja olla hyvällä tuulella... Heti jos pikkasen jostain sanoo ni rupee huutamaan, että mikäs se nyt sitten olevinaan vituttaa? Menis takas sinne töihinsä ni ei tarttee täällä skitsota..muutenkin jo itellään huono päivä ku koskee ja on huono olo!
 
Dana: Suuren suuri :hug: , ensi viikkoon ei tosiaan ole pitkä aika ja nyt tiedät tarkkaan koska beibi syntyy :) Ja voihan yhä olla, että tulee aikasemmin, mutta nyt on sentää takaraja selvillä. Ei ehkä lohduta, uskon että on tosi turhautunut ja ärsyyntynyt olo, mutta kumminkin, kohta se teidän pikkumies sieltä tulee :)

Kardemumma: Mulla on nyt pääasiassa menkkakipu supistuksia. Mulla on tosi kivuliaat menkat, nii tuntuu just siltä että menkat alkaa just nyt - jomottaa ja koskee alavatsaa plus alaselkään ja välillä kun on oikein kipeetä niin myös reisiin. Reisissä tuntuu semmosta painoa tavallaan, vähänku ois jalat ihan täysin maitohapoilla tms. Ja sit on niitä semmosia, että maha vaan kovettuu ja se sit puristaa.

Tuolla kanavassa, niiku sanoit :), nii mulla on niitä sukkapuikkoja ja puukoniskuja ja sit semmosta jännää painetta välillä. Mut en sit tiedä oikein tarkkaa että mitä ne on, kai kumminkki jotain mikä valmistaa synnytykseen :)

Jenniii-88: Mä oon kans niin käsittäny, että jos tarvii miettiä pitääkö lähteä niin ei välttis tartte. Mutta toisaalta, tiedän tapauksen joissa äidillä oli ollut vaan outo olo ja mennyt siksi sairaalaan ja kappas 6cm auki. Kai ne tommoset on kumminki aika harvinaisia.. Jos säännöllisesti supistaa pienillä väleillä nii mä soittaisin ja menisin tarkistaa tilanteen :) Mutta mäki oon ekakertalainen, joten varmasti en tiedä mitään :)

Omaa naperoa:
Heitin tänää yli tunnin lenkin ja siihen mahtui yks vessatauko. Jes, oli ihana kävellä! On kyl karsee tunne, jos on vessahätä ja sit tulee mahankovetus-supistus nii tosiaa on olo et vessaa nyt heti tai lirisee :D
Iltapäivällä mennää mun iskän luo grillaamaan, jee kalaa ja kanaa, nams! Ja salaattia!

Eipäs muuta, mukavaa päivän jatkoa! :)
 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa! Muutto on tehty, tavarat paikoillaan ja nettiyhteyskin vihdoin saatiin, joten pääsin lukemaan kuulumisia.

Harmi, että danalle ei vielä vihreää valoa näytettykään synnytyksen suhteen :hug:

Nyt on olo sen verran kurja, ettei enempiä kommentointeja keskusteluihin pysty kehittämään. Eilen irtosi limatulppa ja siitä asti on vuotanut sellaista vaaleanpunaista limavuotoa. Illalla alkoi supistella ja kipeitä supisteluja on kuunneltu koko yö ja tämä päivä. Ei vielä ihan sellainen olo, ettei kotona pärjäisi, mutta ei mikään kovin ruusuinenkaan. Vesien menoja tai kunnon kipuja tässä odotellaan, että pääsisi tositoimiin.

Kardemummmalle piti sanoa, että kyllä sen sitten tietää, kun supistaa. Mietin itsekin sitä, kun ei niitä harjoitussuppareita ole pahemmin ollut, mutta ei ole nyt jäänyt epäselväksi. Mullakin sellaista menkkamaista kipua, joka alkaa alaselästä ja siirtyy siitä vatsaan ja samalla aikamoinen paine lantiossa.

Nyt lähden vähän lepäämään.

Jaksamisia kaikille sitä tarvitseville ja mukavaa päivää :)
 

Yhteistyössä