Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Onnea Danalle ja pikkuiselle tulokkaalle! :flower:

Täällä edelleen välillä vihloo mahaa, muttei mitään "kunnon" synnytyssupistuksia tule. Tiiä sitten voiko nää olla jotain ennakoivaa, kun viimeeksi esikoinen käynnistettiin. Ei ollut mitään etukäteismerkkejä, niin ei tiedä mitä odottaa :/ Toisaalta ajattelen, että mulla on aika alhainen kipukynnys ja pystyn ihan hyvin olemaan. Taitaa siis olla vaan toiveajattelua, että jotain tapahtuis :)

Monta asiaa oli mihin piti kommentoida. Ainiin ainakin imetysliiveistä, että Lindexiltä saa myös ihan merkkiliivejä (hyvällä tuurilla vielä alennuksestakin). Nää mitä itselläni on, on joku ruotsalainen merkki (?) ja tosi hyviä! Halvemmat usein painaa saumoista ja on jäykkää kangasta. Nää on ihanan pehmeetä, mutta silti tukee hyvin. Ostin joskus H&Mltä yhdet ja on kyllä niin kamalat ja painaa kylkeä! Triumphin liivit on kanssa hyviä, muttei kestä pesua paljon yhtään.

Mä en keksi enää mitään tekemistä. Ei toi siivoominenkaan loputtomiin maistu, vaikka tänään sentään sain ikkunat pestyä. Ehkä siinä on se, kun siivoaa niin parin tunnin päästä täällä on ihan yhtä kamalaa mistä alotti :LOL: Ei hirveästi motivoi.

Lindexiltä ostin tänään kivan velourmaisen puvun vauvalle . Tosin on koko 62, että taitaa vastasyntynyt siihen hukkua. 52 menee vaan niin äkkiä pieneksi, mutta eiköhän tolla silti sairaalasta kotiin päästä, olettaen että sinne nyt edes päästäisiin :)

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville ja hyvää juhannusta!

 
Kai minäkin liityn keskusteluun kun oon jo kauan seurannu sivusta :) Täällä Turkulainen toistaan odottava 26v tylsistyy loppuraskauteen :D Luen kateellisena muiden juttuja joilla on jos jonkinmoista supistusta kun itellä ei yhtään mitään oiretta mihiinkään suuntaan, ylävatsa vaan alkaa vetelee viimisiään...

Mizukka ja beebi 35+6
 
Onnittelut jo vähän etukäteen täältäkin Danalle!
Isot tsempit Zeenah ja NeLa!

Ja jaksamista heille, kellä supistelee ja lähtö synnärille liki!!

Tänään ollu itsellä oikein tsemppipäivä, loputkin hankinnat pikkuiselle tehty nyt, enää odotellaan, koska tapahtuisi jotain. Tänään myös siivoiltu ja järjestelty asuntoa uuteen uskoon isännän kanssa. :) Vielä jos joku päivä ehtisi leipomuksiakin tehdä, mutta kun toi esikoinen ei oikein meinaa näillä helteillä nukkua päikkäreitä, ja jos se on hereillä kun jotain tehdään, voi olla varma, että ensin on kädet taikinassa ja sen jälkeen sitä taikinaa ihan joka puolella! :D Ja niin innokas siivoaja mä en ole..

Sairaalakassia mäkin alkanut miettiä. Uusi "viikonloppu" laukku tietty olisi haaveissa, mutta isäntä ikävästi löytää meiltä ties minkäkokoisia laukkuja, ettei vaan löytyis syytä lähteä ostoksille.. :LOL:

Imetysliivejä olen ostanut esikoisen aikaan vähän mistä milloinkin sopivat löytänyt, eli suunnilleen vapaavalinnasta sokokselle -linjalta. Triumphin kaarituettomista liiveistä olen tykännyt, sopivat jotenkin meikäläisen kropalle paremmin kuin kaarituelliset tai valmiiksi topatut liivit. Ei nää ehkä kauneimmasta päästä ole, mutta ehdottomasti mukavat! :)

Hyvää juhannusta kaikille!! :) Tää meinaa ainakin laittaa kaikki grilliherkut yms sellaiset painon tuojat ens viikolla neuvolassa turvotuksen piikkiin... :saint: :LOL:
 
Voi tuska mikä yö takana.
Nyt on särkeny vatsaa tosta ylhäältä rintojen alapuolelta ihan hitosti ja edelleen vaan jatkuu. Ja paineetkin taas ihan pielessä. En tiiä pitäisköhän tästä lähtee sairaalaan näytille ettei ois mitään vakavampaa kehitteillä ?
 
Onnea Danalle pikkuisesta ihmeestä! :heart:

Kaikille leppoisaa, aurinkoista ja rauhallista juhannusta! Ehkä tässä käy niin, että kun heinämammat rentoutuu, niin saadaan jussiin vähän vipinää!? :D

Oon lueskellut päivittäin monta kertaa täällä, mut väsy on ollut niin totaalinen, ettei sormet oo päässeet näppikselle asti. Eilen nukuin yht. 2 ja puoli tuntia päikkäreitä! :eek:

Nyt piirakkaa leipomaan ja sitten murjotusolot pakkaseen(enkä ees tiedä, miks murjotuttaa...) ja sen jälkeen mökille, mistä en oikein tiedä mitä ajattelen. Kun siellä ei oo omia läheisiä ystäviä, vaan kaikki miehen kautta ja vaikka ne tunnenkin, niin pukkaa pientä ahdistusta :/ Outo on tää oma pää :D Mut eiköhän tää tästä.

Ja huomenna muuten TAAS poksutaan!

A + Myttynen 37+6
 
Meinasin ottaa aurinkoa tänään, mutta eipä tuo pahemmin paistele ja näyttää tuulevankin :kieh:

nukuttu kohtuullisesti, muttei vieläkään hyvin... |O |O

Pai lähe ihmeessä näytille, jos olo on huono.. Parempi ottaa varman päälle! =)

POKS POKS 38+0 :heart: :heart:

APUVA; niin ne viikot vierii... Toisaalta odottaa lähtöä ja toisaalta ei ihan vielä!!! :whistle:

Ens viikolla on niin paljon ohjelmaa; ti tai ke ikeaan, to neuvola, pe parturi ja esikoisen kaverisynttärit ja la esikoisen sukulaissynttärit :D Meijän esikoinen on syntynyt 3.7.2003 :heart: Että sitten seuraavalla viikolla on hyvä syntyä, vaikka sehän olis hienoa, jos tähtäis tohon 3.7. :D

Nyt aamupalaa nassuun ja ulkoilemaan :wave: :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 38+0 :heart:
 
Onnea Danalle ja koko perheelle :flower: !!!

Pai, jos yhtään epäilet, niin parempi on käydä näytillä. Mielummin vaikka turha käynti, kun ei käyntiä ollenkaan.

Täällä on ihan huippuhyvät ilmat. Aurinko paistaa ainakin toistaiseksi. Illalla meinataan grillata, tosin mä varmaan otan salaattia. En oikeasti uskalla syödä mitään suolaista ruokaa ja tässä tilanteessa onkin parempi. Kokkoa ei ehkä uskalleta polttaa, kun täällä on varoitukset päällä. Maa on aika kuiva. Käydään ehkä katsomassa kyläyhdistyksen kokko illalla.

Eilen oli synnärille lähtö TAAS lähellä :D . Oltiin uimassa koko perhe ja juuri kun oltiin lähdössä pois, alkoi kuulua jännää surinaa. Minä luulin, että joku tulee rantaan mopolla, poika taas sanoi äänen muistuttavan ampiaisia. Ääni kieltämättä muistutti ampiaisia mutta tuli ihan moninkertaisena. Juuri niiden puiden yläpuolelle lensi mehiläiskuningatar yhdyskuntansa kanssa pörräämään, minkä alla puettiin vaatteita!!! Mä olin ihan paniikissa. Onneksi ehdittiin alta pois kotiin!!! Sen jälkeen kun kiireessä lähdettiin ja panikoin vielä miehen kyydissä mopossa, alkoi supistelemaan. Iltaa kohti tilanne rauhoittui ja uskallettin käydä uudemman kerran uimassa (mies kävi ensin tarkistamassa, että mehiläiset olivat poissa). Kaikkea sitä täällä landella sattuu ja tapahtuu :LOL:

Oikein mukavaa juhannusta kaikille! Toivotaan, että pilvet väistyvät takavasemmalle, missä niitä onkaan.

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 35+5
 
Tervetuloa Mizuh! Itse oon entinen turkulainen, nyt muuteen vaan lähikunnasta, eli Tyksiin menossa.

Paljon onnea Danalle! Toivottavasti kuullaan susta joskus kun ehdit tänne kirjoittelemaan miten kaikki meni...

Voimia kaikille tuskailijoille! Eipä nämä vikat viikot yhtään helpota oloa. Hyvä, että itse saa vääntäydyttä ylös sohvalta...

Imetysliiveistä, mulla on kahdet Bravado silk seamlessit, ostin englantilaisesta nettikaupasta, ei postikuluja ja säästyi 20? Suomen hinnoista. Niitä olen käyttänyt jo puolet raskausajasta, kun se yksi koko sopii vaikka rinnat kasvaa ja muuttuu. Todella mukavat, en vaihtaisi mihinkään muuhun.

Oikein hyvää juhannusta kaikille teille! Jännätään tuleeko lisää vauvoja viikonlopun aikana maailmaan!
 
On varmaan ihanaa kun ei tarvii Danan enää oksentaa :flower:
Kovasti on tänään S:sää luvassa,kun oon suursiivousta tehnyt :LOL: On niin kuuma ettei millään huvita ruveta miehen kanssa enää hikoilemaan :LOL:
Hyvää Juhannusta kaikille,ja toivotaan ettei kukaan matkalainen synnytä mihinkään mökkiin yms.tien päälle =)
hipsu 35+5
 
Mukavaa juhannusta heinämammoille! :)

Meillä on tiedossa ihan kotijussi vaan, mitää kivaa ei tapahdu missään lähellä eikä ole meillä omaa mökkiäkään tms. Mun mummolla on pieni mökki, mutta sekin on ihan tupaten täynnä joten ei sinnekään viititä tunkea.
Käytii pari leffaa vuokraamassa, illaksi on tänne luvattu ihan täys vesisadetta. Katotaa pitääkö paikkansa.

Joku sanoi, että oli eilen korkeasaaressa. Mun tekis ihan hurjasti mieli sinne kanssa! Meillä on miehen kanssa nyt tänä sunnuntaina ihka eka hääpäivä ja yksi vaihtoehto ois just korkeasaari. Mutta vähäsen epäilyttää kun meiltä sinne on matkaa 2h per suunta ja sitten perillä paljon kävelyä, että onkohan se liian riskialtista tässä vaiheessa. Sunnuntaina on kumminki vaan noin viikko laskettuun aikaan ja kipeesti suppailee joka päivä, mutta ei tunnu säännöllistyvän vielä. No pitää kattoa sitten sunnuntaina mikä on olo, mutta hurjasti mieli tekis lähteä :)

Tänää kun käytii nopee kaupungilla nii voi itku kävely vihlo ihan hurjasti! Oikein hierti jännästi. Nytki koko aika sukkapuikkoilee et jos tällee sattuis korkeasaaressa nii jes!

Imetysliiveistä: Mulla on yhdet anttilasta ostetut natura-merkkiset halpis-liviit, mutta oon ainaki nyt raskausaikana jo käyttänyt lähes päivittäin. Lisäksi mulla on kahdet carriwell-merkkiset, mitkä venyy ja paukkuu. Mukavat päällä, mutta ei niin tukevat. Menee varmaan ainakin imetys ajan alussa kun rinnat hakee kokoa ja oon niitä nytki pitänyt.

Muuten! Ihan hassu ajatus, mutta siis kun tulee synnärille lähtö nii entä jos vaikka seuraavana päivänä ois neuvola-aika? Ilmottaako ne synnäriltä, että tää on nyt täällä että ei ole neuvolaan tulossa vai pitääkö se ilmoitus ite tehdä? Mä oon hurjan tunnollinen aikojen peruja aina, en ikinä jätä perumatta jollen pääse, nii mietin että eikai tossa tilanteessa ite tartte ilmotusta tehdä vai pitääkö sittenki? Hassu minä :ashamed:

Nyt jos tätä päivää jotenki kuluttais..
 
Äippäpoli käynti oli suksee eli napero saatiin muljautettua pää alas päin. On vaan ollu viriilisti pyörivää mallia vielä kolmekin viikkoa sitten, mutta jospa silti pysyisikin. Lupailivat kyllä, että voi olla mahdollista tehdä uudelleen, jos heittäytyy "vaikeaksi". :LOL: . Ens viikolla pitää päästä käymään neuvolan ultran alla sen verran, että näkee mikä on tarjoutuva osa ja saa sitte tarpeen mukaan lähetettä tai voi huokaista vähän syvempään.
Itse käännös oli epämukava ja vähän kävi kipeestikin, mutta ei pelota yhtään jos joutuu uudelleen. Nopeasti ohi ja yritti vaan olla rentona. Lääkärikin sano, että äitin kyky rentoutua on kovin tärkeä onnistumisen kannalta. Eihän ne siltikään aina onnistu, mutta tämä onneksi! Istukka oli etuseinämässä mikä ilmeisesti vähän oli huono juttu, mutta muuten vettä oli sopivasti eikä vaavi ollu mitenkään syvällä joten sehän auttoi kovasti. Painoarvio 3360g eilen.

Täällä tippuu ihan väkisin kyydistä väliin, kun ei kerkeä kaikkea kunnolla lukemaan. Tsemppiä kuitenkin kaikille, jotka sitä tarvivat :)

Punaposket ja Tuhina 36+5
 
helise, meillä neuvolasta sanottiin, että ei tarvitse perua. Ei sieltä sairaalastakaan kuulemma toki ilmoitella, mutta sanoi mulle, että arvaa kyllä siinä kohtaa synnytyksen alkaneen. Mut mä silti soittelin viimeksi, kun jouduin just edellisenä yönä sairaalaan, kun päivällä olisi ollut neuvola. Oli hyvää aikaa supistuksia (ja lääkäriä) odotellessa. :) Eikä se terkka siitä ainakaan pahastunut. :D
 
Me sitten käytiin Jorvissa näytillä. Ku aamulla soitin sinne oli kätilö sitä mieltä et hyvä ois käydä.
Noh lopputulos oli että otettiin vauvan käyriä ja mun verenpaineita plus jotain verikokeita.
Vauvalla kaikki ok ja kokoarvion mukaan painoa noin 2680 g (mihin nyt en oikein usko ku melkein kuukaus sitten ois olu 2,5 kg). Sydänäänet hyvät. Mun paineet huiteli alapaineen osalta kokoaika 100 paikkeilla. Lääkäri sitten teki myös sisätutkimuksen, tulos; auki 2 sormelle, kanava kadonnut ja kohdunsuu pehmeä. Kovasti jakso taas ihmetellä et miten voi olla ensisynnyttäjällä näin. Lisäks sai sieltä jotain veristä ällötystäkin esiin. Eli lupaavalta näyttäis et tää ennen laskettua-aikaa tulis. Ja nyt vessassa käydess tuli sellasta vähän veristä ällötystä lisää ja on kyl supistanutkin enemmän kotiin tulon jälkeen.
Verenpaineiden suhteen mennään nyt niin et ei sais enää kovin tulla noita 100 alapaineita. Vatsakipu todennäkösesti johtuu siitä et vauva painaa tohon ylöskin.

Hirmusesti tätä omaa oloa taas.
Täytyis alkaa tässä kohta valmistautumaan juhannuksen viettoon ja siskon luo lähtöön.

Tsemppiä kaikille ja hyvää (rauhallista) juhannusta heinämammoille !
 
Mä ihan herkistelen täällä näistä vauvoista... Niisk. Niin ihanaa..

***

Omakin sais tietysti tulla, mutta toistaiseksi ei mitään...
Mies tuli 04.00 töistä. Nukkui vartin yli yhteentoista, lähti varttia vaille kaksitoista töihin. Joskus, siis JOSKUS, ois vaan niin kiva viettää jotain juhlapyhää yhdessä, ettei sen tarttis aina mennä töihin. :'( Mutta.. sellaista se on. Itsekkin olen ollut yrittäjä ja tiedän touhut..

Tukkaväriä laitoin päähäni tuossa kun tuo tyvikasvu alkoi olemaan jo melko ihastuttavaa. Pitäis vielä hillua saksien ja veitsen kanssa, niin avot.
Grillattiin pikkumiesten kanssa makkaraa aamupäivän evääksi ja sitten lähdettiin rantaan. Oltiin siellä hyvä tovi, ennenkuin sinne tuli nuoria viettämään juhannusta.. Piti sitten lähteä sieltä alta pois

Tässäpä se juhannus menee.. Saas nähdä tuleeko mies, vai eikö tule. Makkaraa, ja lihoja on varattu.. ainakin illemmalla vielä grillataan.. se on vissi.

HYVÄÄ JUHANNUSTA! :heart:

T: MattilanMamma 38+4
 
Voi elämä teiän unia :LOL: :LOL: vispilöitä ja ykkösbonuskortteja..

Tsemppiä matkaan Zeenah ja NeLa tais tuo Helisenkin olo jo enteillä lähtöä. Eikä Amatilla ja Bambinallakaan enää montaa päivää. Niin se vaan alkaa syntyneiden määrä pikkuhiljaa nousta =)

Vatsakaskin pääsi kotiin jussiksi, kiva!

Kiva oli kuulla, että SMSM tytön lekurireissusta selvisitte kunnialla ja ettei murtumaa ollu.

Danalle onnittelut vielä tätkin kautta! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Jenniii-88:
laitoin pyynnön sinne :)
Huomaa, että Facessa on kaksi Heinäkuiset-ryhmää! Siinä meidän ryhmällä ei oo kuvaa ja ryhmäkuvauksessa lukee: Kaks+ -sivustolta tutuiksi tulleille tarkoitettu suljettu ryhmä!
En ei tiedä saaneeni sulta liittymispyyntöä.. Jos siis eilen illalla sen oot laittanu. Että olisko ollu "väärä"ryhmä? ;)

Helise kyseli neuvolaan ilmottamisesta. Noita molempia odottaessa on jääny ilmottamatta, ku on saanu sit kotoa soittaa, et tullaan vauvan kans. Kaipa ne aika monessa neuvolassa laskee sen varaan, et viiminen käyti saattaa jäädä väliin synnärille lähdön takia. Kannattaa kumminki kysyä oman neuvolan käytäntöä.

Punaposkelle onnittelut onnistuneesta käännöksestä!

Korkeasaari tuli tosiaan eilen köpsöteltyä läpi, monet elukoista oli tosin nukkumassa, ku oli niin kuuma. Mut pojat tykkäs! Kovin kovaa ei kyenny kävelemään, mut kolmisen tuntia me siellä kierreltiin. Kiva reissu oli, vaikkei se Jorviin lähtöä edistänytkään :LOL: Ainostaan vähän liitoskipuja ja pientä alaselän jumitusta oli illalla.
Katteltiin eilen telkkua, ku oli lapset nukkumassa, ja tuli syötyä yhtä ja toista, isännän kanssa puolitin kuivan sidukankin piiitkästä aikaa. Eipä sitä olis puolta tölkkiä enempää saanu alaskaan, sen verran alko etoa kaikki syöminen. Ihan oli olo, et nyt tää lähtee oksentamaan.. Outoa.. Aamulla oli jo parempi ja nyt ei enää mitään. Nyt pitäs suunnata äiteelle kahville, pojille lupailtiin et pääsevät tänään mummolaan, oli aikomus grillailla, muttei tuo ilma oikeen hyvältä näytä. Että huomenna sit uusiks, jos keli olis parempi.

Mukavaa jussia
Kepsukka ja masukki (poks 37+0)
 
Jenniii-88
laitanpa sulle linkin fb:n ryhmästä. http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=319313354526&ref=ts
Toivon mukaan toimii näin.
***

mä oon syönyt, syönyt vähän lisää ja sitten taas syönyt.
Ajattelin josko ruoan määrä painais vauvan pihalle, mutta toistaiseksi nothing. Paitsi alaselkä meni pilalle. Nyyh. Saako itkaista? :'( Tosi kipeä on, eikä todellakaan siirtymiset paikoista toiseen mene hyvin. Hitto.
 

Yhteistyössä