Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Siis hitsit oon ihan kade teille, jotka pääsette neuvolalääkärille myös ihan varmuudenvuoksi. Täällä ei taida päästä ku vasta sitten ku on tyylillä pää kainalossa...
Just ja just pääsee lääkärintarkastukseen puolenvälin jälkeen. En sit tiiä mitäs sitten jos alkais vaik supistelee ennen aikojaan ? Oisko se sit vaan äitiyspolille ?
 
Täällä kans rakenneultra takana! Kummallakin pienellä kaikki hyvin. Hyvin tasakokoisia olivat, toinen 306g ja toinen 309g (kumatkin vastasi viikkoja 20+2). Meillä A-vauva paljasti itsensä pojaksi, mutta B-vauva jäi mysteeriksi, koska napanuora lenkillä jalkovälissä. Katsotaan sitten seuraavalla kerralla tai 4D:ssä jos sinne nyt päätetään vielä mennä. Seuraava ultra kyllä utenkin jo 4 viikon päästä, mutta saishan siitä 4D:stä kivan muiston. Kohdunsuun tilanne tarkistettiin nyt myös verailun vuoksi ja oli optimaalinen tilanne.

Selkäkipuja ajoittain täälläkin. Olen kokeillut tuota Anita Babybeltiä ja tuntuis että siitä on apua ainakin sen aikaa kun sitä päivällä käyttää. Yöllä tahtoo siten selkä kipeytyä. Onneksi ei tässä vaiheessa vielä kuitenkaan kovin pahoja kipuja, kun toivoisin voivani olla töissä mahdollisimman pitkään! Muuten vointi varsin hyvä!

 
Tulin POKSsuun tänään 22+0:) :heart:

Joku puhui ähkystä ja täällä vaivaa toisinaan. Ei pysty enään syömään samaa määrää ku ennen.

Voimia selkäkipuisille :hug: Ittelläkin alaselkä vaivaa välillä. Pitää varmaan loppua kohden hankkia tulivyö. Tota Anita Babybeltiä kakki kehuu kovasti.

Paille :hug: selkäkipujen kanssa. Muistaa ottaa rauhallisesti:)

Rae Ei saa lueskella tollasia juttuta. Tulee vaan panikoitua liikaa:)

Marta Kiva että myyrä ilmoitti taas olemassa olostaan:) Ne potkut on aina kivoja:) mutta joskus ne kyllä sattuukin ku osuu esim. virtsarakkoon. :eek:

Millanen Vauvan liikkeet on aina ihania :heart: Miten sä osaat erottaa pyllyn jalasta:)?

Täällä vauva tosiian potkii jo ihan ympäri vuorokauden. Välillä päivisin kyllä on rauhallisempaa. Nyt illalla tein omenahyvettä ja söin omenoita siinä samalla niin potki kyllä siihen malliin että auta armias ku vie tästä kasvaa. Välillä potkut teki tosi kipeetä:( liikkeet tuntu tossa navan alla keskellä et en tiiä mihkä sit osu mutta piti kyllä ihan vauvalle sanoo että äläs nyt äitiä potki :LOL:

Sanokaas te viisaammat että miten erottaa liitoskivut yms. supparit toisistaan? Kun mua alkaa (muka) supistaan aina ku lähen käveleen. Ei siis sisällä kävellessä mut esim. koiran kans pisssa lenkillä. Maanantaina olis aika labraan ku epäilevät sitä streptokokkia:( Onko kenelläkään kokemusta siitä?
Tahtois voida vaan hyvin:(

Chili ja toukkatyttö 20+0 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
kepsukka meillähän silloin np-ultrassa siirrettiin LA viikkoa aikaisemmaksi, kun vauveli oli viikkojaan isompi. En ole itse missään vaiheessa kovin vahvasti uskonut, että olisi tosiaan hedelmöittynyt viikkoa aikaisemmin. Rakenneultra oli vkolla 20+0 ja pään ympärys sekä reisiluun mitta vastasivat vkoa 19 eli sitä alkuperäistä. Meillä kuitenkin lukee neuvolakortissa, että vastaa viikkoja. Lääkäri sanoi, ettei pidä olla huolissaan ja sanoin silloin, etten uskonutkaan, että on viikkojaan vastaava. Tähän sitten totesi, että np-ultrassa saadaan tarkemmat mitat kuin rakenneultrassa. Eli sitä vaihtoehtoa ei edes ollut, että olisi saattanut np-ultran mitta vähän heittää, mihin kuitenkin itse eniten uskon. Mutta olkoon, tottapahan myyrä sieltä mahasta jossain vaiheessa ulos tulee.
Mua ei tod. haittais tuo "väärä" laskettu aika, mikäli kaveri sais syntyä omia aikojaan. Nyt ottaa päähän vaan sen takia, et koska on melko varmasti suunniteltu sektio edessä, tulee leikkauspäivä olemaan la:n tuntumassa. Eli jos np-ultran mukainen la on viikon liian aikaisessa, on leikkaus ikäänku liian aikaisin. Vaikka joo, rv 38 on vauva jo täysaikainen, on ainakin oman suppean kokemuksen kautta tunne, että sillä on merkitystä. Esikko synty suunnitellulla leikkauksella rv 39+6 ja oli tosi väsyneen olonen ekat pari viikkoa (+imetys ei onnistunu ehkä osittain väsymyksen takia?). Kuopus synty kiireellisellä rv 41+4 eli ehti synnytys käynnistyä luomusti ja oli aivan erilainen ku veljensä. Vilkas, pirteä, jopa sosiaalinen heti ekalla viikolla. Nyt en haluis vauvan maailmaantuloa häirittävän liian aikaisin, haaveissa olis antaa synnytyksen käynnistyä luomuna ja jos on pakko leikata, ni suunnata sit ikäänku kiireellisenä. Mut ei taida olla mahdollista. Pitää ottaa puheeks sit synnytystapa-arviossa. Jollei onnistu, lähden heinä-elokuuks karkuun mökille enkä tuu takas ennen ku vauva on ulkoistanu ittensä :kieh:

Pai Olivia jo ehtikin, mut ultrassa kans olin Jorvissa, eipä muuta tehty ku ultrattiin. Saa käydä vessassa, jos siltä tuntuu, tehdään vatsan päältä, tarkastetaan tärkeimmät elimet (mm. aivot, sydän, suuria verisuonia, munuaiset, raajat) ja jos on hyvä/fiksu ultraaja kertoo samalla sulle. Joskus varmasti jos pitää jotain kattoa tarkemminkin, voi ihan ajatuksissan keskittyä niin ettei huomaakaan sanoa ääneen, mut kannattaa kysyä, kyllä pitää selostaa samalla myös sulle jotakin. Samalla katotaan lapsiveden määrää, istukan paikkaa ja napanuoran rakennetta. Meillä meni pikkasen reilu puol tuntia koko käyntiin.


Istukkaverenluovutuksesta
annettiin/annoin luvan edellisellä kerralla (en muista miten oli esikoisen kans) kun eipä se vaikuta mun olemiseen millään tavalla, mut voi olla jollekin suureksi avuksi.

Kardemumma tsemppiä käännökseen! Ilmottele kun kirja on valmis (joo, ihan vaikka nimi riittää ) ni saa marssia kirjakauppaan..

Chili tuleeko tuo suppari/liitoskiputunne vain pidempään kävellessä? Jos, ni villi veikkaus on, et olis ennemmin suppareita. Ainakin itellä oli/on liitoskivut ihan ylös noustessa ja liikkeelle lähtiessä, mut samaa juilimista on pidempään kävellessä. Toisinaan pidemmällä (kevyellä ) lenkillä voi jopa helpottaa matkan edetessä. Suppareita taasen on pidemmän rasituksen yhteydessä, tai jos seisoo kovin pitkään. Jälkimmäiset on hetkellisiä ja menee ohi, kun hetkeksi istahtaa tai himmaa vauhtia. Liitoskivut on mulla ollu kipeitä, supparit ei juurikaan. Mutta varmaan yksilöllisiä nää kummatkin usein on?
Koitahan vaan totutella potkuihin. Ihanaa kun ne viimein tuntuu, vaikka ehtiihän niihen sitten kypsyäkin, varsinkin kun vauvat kasvaa..

kepsukka ja masukki 20+5

 
Pikaisesti ultrakuulumisia :D

Kaikki hyvin, kätilö ultrasi todella tarkasti ja näytti vähän myös 4D:nä.. :heart: Kätilö oli tosi ihana ja mukava!!! :) Meijän vaaveli ei niin selvästi paljastanu haaroväliänsä, mutta kätilö epäili, että poika olis tulossa, oli näkevinään kivespussit :LOL: Heinäkuu sen paljastaa sitten tuleeko poika :heart: :heart: Ihana kun jännitys laukesi ja ihan mieletön tunne, kun kaikki oli hyvin :heart:

Maamin, joka on onnesta soikeena.... :D :heart:


Maamin ja Toivo-Justiina 21+5

Ps. Ja vauva vastasi 21+3 :heart:

Ps. Ja onnea muillekkin ultrassa käyneille hyvistä uutisista! Mä en tiiä yhtään paljonko meijän vauva painaa... :ashamed:
 
Kepsukka Se tunne tulee ku on hetken aikaa kävelly eikä mee sit ohi millään. Ei siis auta jos vähän himmaa vauhtia. Noi 1.8km työmatkat alko ottaan jo aika koville. Lääkärikin kysy että onko niitä montaa mut mulla se on vaan niinku yks iso supistus mikä ei mee hetkessä ohi. Liitoskipuja on sit mulla varmaan noi repäsyt alamahassa ku nousee esim. nopeesti istumasta ylös. Nää liitoskivut melkein sattuu enemmän ku kävellessä toi supistelu se tuntuu lähinnä epämukavalta.
Juu en mä potkuista enään suostu luopuun on ne niin ihania:) vaikka välillä tekeekin kipeetä. Nytkun mieskin ne tuntee ja näkee ihan masun päältä niin on hänellekkin todellisempaa:)

Yks aamu piti ihan kuvata video pätkää masusta ku potkut näky niin selvästi :heart:

chili ja tyttö 20+0 :heart:
 
naperotori on ihan siellä ostarin alla,aukiolo ajoista en muista mut netistä löytyy kotisivu : naperotori.fi jos en väärin muista.. :)

ja pyllyn luulen erottavani sen koon takia:D potkut tuntuu pienillä alueilla ja terävinä ja oletettu pylly tuntuu isona möhkäleenä :D ei näinpienellä vauvalla voi olla viellä niin iso jalka..:D

paska päivä takana,ukko ollu ihan ärrimurri kokopäivän ja töissä tuli taas jalat kipeiks 8tunnin seisomisen takia. kotiin kun pääsin ni sukat tuntuis olevan painaumien mukaan jalassa edelleen..
mut nyt iltapesulle ja sitten sänkyyn jos se ukkeli vaikka sais vähän avattua sitä suutaan mistä kiristää.. :x
pahalla mielellä unilel meno ei ole mikään paras vaihtoehto.. :/
 
Mä oon niin väsynyt ettei mitää tolkkua, mutta uni ei vaan tule!
Menin nukkuu sänkyy klo 23 mutta makasin hereillä puoli viitee asti, kunnes mies lähti töihin. Nyt sitte siirryin peiton kanssa sohvalle ja aattelin laittaa frendit pyörii jos vaikka se rentouttas ja saisin ees vähä unta..

Mistä nää univaikeudetki tulee, äää!
 
Riks Raks POKS 20+0 :D :D :D :heart: :heart: :heart: On tätä odotettu :LOL:

Joku kysyi onko kukaan lukenyt Twilight-kirjoja, MIE OLEN :D Kaikki kirjat ja tykkään paljon:)

Äääh, en ennee muista mitä miun piti kommentoida...joten ehkä viisainta että katellaan sitten päivemmällä/illalla uudelleen :LOL:

Kohta kouluun ja tenttiä tekemään!!!
 
Terveisiä myös meiltä!
Eilen siis rakenneultra, jossa kaikki muut näytti olevan ok, paitsi munuaisaltaat ovat "siinä rajoilla" ja seurataan. En voi mitään sille, että skitsoilen siitä asiasta.
Lisäksi näin, ja mulle sanottiinkin että siellä näyttäis olevan joku vehje pystyssä (isäänsä tullut), eli kolmas poika siis ois tulossa. :heart:
Kaikki vastasi justiin viikkoja 22+2, kun eilen oli se 22+2. Kovasti mies liikennöi mahassa, just kun ultrattiin, niin se kestikin ihan sikapitkään.

Sitten tein eilen surutyötä, ettei enää saa haaveilla niistä vaaleanpunaisista jutuista tai mekoista tai... tai... tai... Joo tiedän: TYHMÄÄ.

Ja auto hajos matkalla. Ei kovin häävi reissu. :(

 
Helise Täällä kärsitään saman tyyppisistä univaikeuksista. Ainoa, että herään yleensä noin 4 aikaan ja sen jälkeen ei uni tule (paitsi tietenkin illalla työpäivän jälkeen väsyttää ). Eilenkin sitten nukahdin sohvalle ennen kahdeksaa, joka kostautui tietenkin sitten yöllä. :headwall: Ei tässä muuten mitään, mutta töissä pitäis pystyä keskittymään ja mä olen niin herkkä väsymykselle, että herpaantuu heti ote.

Mullakin on ollut tosi epämielyttävä olo mahassa eilisen ja tämän aamusen. Sellanen pistävä tai vähän kramppaava fiilis. Istuminen ainakin tekee pahaa :/
 
Huomenia!

Joku kirjottelikin,että pojan odotus on hankalampaa kuin tytön, mä yhdyn siihen samaan... no enää on 4kk laskettuun aikaan :)

Eilen tuli postissa aika sinne ultraääneen, se on jo ens ma :) kello 10.30. Viedään tytöt Oulun reissun ajaksi miehen siskon luokse.ja pidetään peukkuja että ei tuu mitään lumimyrskyä että mieski ehtis mukaan. Se aika onki naistentautien- ja sikiötutkimusosastolle,eikä äippäpolille... mutta ihan sama pääasia että pääsee sinne ultraan.

Ens torstaina ois sitten neuvola-aika ja pääsee täyttelemään ne kelan paperit.

Lapsilla onkin ens viikko lomaa,kivaa!

Mä oon viimeiset viikot heränny melko aikasin, tänäänki heräsin 5.30 kun mies lähti töihin ja sitten vaan pötköttelin sängyssä ja ennen puolta 7 menin suihkuun. iltasin sitten väsyttää 21 aikaan jo melko lailla. Tosin joka keväinen tää riesa että herää aikasin, meillä on lapsetki sellaisia..

pauliina ja veikko 22+4
 
Hellow!
Täällä syrjäseudun perukoilla ei voi luovuttaa istukkaverta, eikä äidinmaitoa.. sitäkin olisi ollut viimeksi vaikka muille jakaa. Mielellään kyllä muita auttaisi :)

Täälläkin oli rakenneultrassa kaikki hyvin. Tyttöä vähän povasivat.. Jos täällä nyt tuttuja pyörii niin pyöriköön. Oli kyllä jännän haikee olo sinä iltana eli tuntui jotenkin halsulta että enkö mä saakaan enää pientä poikaa. Mutta nyt on jo eri vauhti päällä ja pitäny käydä kirppareillakin hakemassa punasävyisiä vaatteita. Kai se on kun luultavimmin viimeistä viedään niin sitä joutuu kuitenkin jostain luopumaan :)
Nyt sitte alkaa nimestä vääntäminenkin hiljokselleen pääsemään vauhtiin. Sitä kun ei haluaisi mitään tusinanimeä, mutta ei kuitenkaan mitään erikoisen erikoistakaan. Suomalaiseen suuhun sopiva, ei pitkä, eikä r-kirjaimia.

Mulla on vointi ollu hyvä. Välillä on noita kudosten venymis ja paukkumiskipuja, mutta hyvin on vielä niiden kanssa pärjäilly. Sen kummempia uniongelmia ei ole kuin että herään aikaisemmin kuin pitäisi ja ehkä musta on tullu vielä astetta iltaunisempi.

Punaposket ja Tuhina 20+4

 
Huomenta kaikille =) ja moi taas piiiitkästä aikaa!

Jee, täällä poksuu 20+0 eli puoliväli saavutettu!!!! :heart: onnellinen oon!

Taas hyviä ultrakuulumisia tullut, onnea niistä :flower:

Meillä hiihtolomaristeily takana ja kyllä teki terää koko perheelle. Muksuilla oli tosi kivaa! Eilen kävin kahden vanhemman pojan kanssa elokuvissa. 3,5 vuotiaskin jaksoi katsella koko elokuvan.
Mies lähti tänään mökkitontille päiväksi, joten äitin ja poikien päivä tiedossa. Mies eilen illalla tuumasi minua katsoessaan, että on tuo maha kasvanut, ihan raskaana olevan naisen maha. Yllättyi, kun sanoin, että huomenna puoliväli. Ei tuo mies laske viikkoja ihan yhtä tarkkaan kuin minä :LOL:

Peloista esikoista odottaessa en osannut pelätä oikein mitään, kun en mistään oikein mitään tiennyt. Tuulimunasta ja kohdunulkopuolisesta olin autuaan tietämätön. Äitikin viisaana neuvoi minua olemaan lukematta lehtiä, kun niistä saa vain pahan mielen ja murhetta. Lopussa vasta pelkäsin, että vauva syntyy kuolleena. Se oli kamala pelko :( Seuraavissa raskauksissa olenkin sitten pelännyt vaikka mitä, eli tieto lisää tuskaa.

Rakenneultraan enää neljä yötä, jihuu!

Mukavaa torstaita mammoille!

Päpsy ja pikkunöösi 20+0!
 
Huomenta mammat!

kardemummma Ei se oo niin justiinsa käännöksen päälle - jos et tiedä jotain sanaa, niin keksi omasta mielestäs sopiva! Mulla on itsellä nyt niin huono työmotivaatio, että koitan epäurheilijamaisesti tartuttaa muillekin. :kieh:

helise Täällä on vastakkainen ongelma, nukuttaa vähän liikaakin... Onkos sulla stressiä vai mikä valvottaa? Frendit on kyllä hyvä hoito stressiin ainakin. :) Onko supistelut jo helpottaneet?

Paille tsemppiä ultraan! Tuuthan sitten kertoileen kuulumisia. :)

Me herättiin ihanasti viime yönä yhden jälkeen siihen, että vanhempi koira näki jotain ihmeellistä unta ja ulvoi kuin palosireeni. Siis oikeesti se ääni oli kuin jokin yleinen hälytysääni. Meinasin saada sydärin. Sitten kun herätettiin piski, niin se katsoi meitä tosi loukkaantuneena, kun häiritään hänen kauneusuniaan. :D Hiton eläintarha... Tähän sopii vielä vauva parkumaan kuin nenä päähän!

Olin äsken fysioterapiassa ja vauva ilmeisesti keksi, että nyt on jumppahetki menossa ja aloitti omat kuviot masussa. Potki ja pyöri ja huitoi. :heart:

Olivia & Vauveli 21+4
 
:heart:

Ihanaa kun nuo viikot vierii niin nopsaa. Muistan kun jäin petipotilaaksi vkolla 16 ja puhuivat, että pitäisi ainakin vkolle 23 päästä...tuntui tosi eptoivoiselta tuo pitkä aika. No nyt kun kaikki on jo vähän paremmin, on aika alkanut tosiaan meneen siivillä. =)

Toki hankalaa on kipujen kanssa edelleen ja liikkuminen kostautuu aina suppareilla ja kamalilla vatsakivuilla, mutta jos liikkuu esim. tunnin pätkissä ja sen jälken lepää toisen samanlaisen, niin pärjäilee kohtuuhyvin. Saikkua on nyt tuonna melkeen maaliskuun loppuun, pitäisikin alkaa laittamaan sairauspäivärahahakemusta kelaan...jos sen jälkeen jaksais vaikka miettiä niitä äippälomapaprujakin!

Paljon onnea mahtavista ultrakuulumisista kaikille!! =) Itsellä oli ti neuvola ja eilen lääkäri. Seuraava kerta meneekin sitten 4 d Ultraan joka on 17.3, oi että mitenkähän jaksaa kokonaiset kaksi viikkoa :LOL: no onneks pikkunen ilmoittelee itsestään jatkuvasti ja häiritsee äidin yöunia! :heart: Aamusin kyllä silti uni maittaa..heräilin tuossa ihan vasta! :)

Mutta joo, oikein aurinkoisia päivän jatkoja kaikille! (iiiihanaa kun lumisade on lakannut!!)

Zeenah ja pikkunen 23+0
 
Heis!

Mattila: meän Pikkusella kans huomattiin häikkää munuaisaltaissa, toinen oli hieman liian iso, pari viikkoa sitten rakenneultrassa ja nyt seuraavana maanantaina on ultraääni, jossa joku erikoislääkäriultraa nuo altaat uudestaan. Olo ollut kuin kuumilla kivillä odottaessa uutta ultraa :/

Joku kyseli Twilight-kirjasarjasta, niin oon lukenut kolme ekaa osaa ja nyt oon lukemassa neljättä osaa eli Aamunkoita.

kardemummma
Mistä sun kääntämä kirjaa kertoo? Nimi?

Täällä ollut hieman virrat vähissä, pahanolon ja oksetamisen seuraksi on tullut räkätauti. Viime yö meni melkein kokonaan hereillä ollessa, kun yskimenen haittaa nukkumista oikeen kunnolla. Ilmeisesti kunnon yskiminen aiheutti supisteluja :/ kiva makoilla oli, kun tuntu että vatsa ja selkä ratkeaa liitoksistaan. Maanantaina voisi ultralääkäriltä kysellä voisko aloittaa kortisonitablettikuurin, muuten yskä ei lopu. Tuntuis taas nostavan kuumetta pintaan :'(

Rae89 ja päpsy79 Onnittelut puolivälin saavuttamisesta :flower: =)


Kepsukka
oot kaikki lapset saanut suunnitellulla sektiolla? onko ollut istukka kohdunsuun eessä tai jotain? Mulle ilmeisesti ois tulossa sektio lantion ahtauden takia, selviää vasta kesällä varmasti.

Itellä kan pyörii kaiken maailman pelot koko ajan mielessä :/ pelottaa, että maanantaina ultrassa selviää, että vauva ei ole kunnossa. Kaikki potkut ja kuperkeikat on olleet mun mielikuvituksen tuotetta :( Öisin välillä herään kaikenmaailman kohtukuolema/keskenmeno painajaisiin, mutta onneks meän Pikkune osaa rauhoittaa äipän hermoja, potkaiselmalla kunnon mojovan potkun. Ihan kuin se ilmoittaisi, "kaikki ok, en oo heittämässä veiviä täällä, jatka nukkumista, älä murehdi" :heart:

Nyt meilläkin on perheauto alla, aivan liian valtava farmari ajettavaksi parkkitalossa :D Hyvä auto ajaa, mutta en ehkä ihan heti halua lähtä sillä ajeleen ruuhka-aikana kaupunkiin ihan yksin. Tuntui haikealta hyvästellä entinen auto autoliikkeen pihalle :'( Hyvin se palveli meitä monta vuotta, nyt vaan kävi liian pieneksi.

Kävin ostaan (ehkä heräteostos ) vauvan riippumattokehdon
En malttanut antaa olla paketissa kesään asti, vaan pistin sen pystyyn meän olohuoneen lattialle. Nyt siinä köllötttelee nallekarhu :LOL: Pitäis saaha aikaiseksi silittää tuo matto, kun on aivan tuhannen ryppyinen. Miestä vaan naurattaa ja pyörittelee silmiä, kävihän se hieman antaa vauhtia "karvavauvalle" :D

Dana88 & Pikkune 21+6 ( huomenna poksuu :heart: )
 
Kontrollikäynti äpolilla takana. Vauvalla kaikki hyvin. Kohdunkaula lyhentynyt 2cm:n, kohdunsuu pehmentynyt ja hieman auki. Sain supistuksenestolääkitykseen reseptin ja määräyksen jatkaa lepolomaa maaliskuun loppuun asti. Kahden viikon päästä on taas kontrolli. Pikkuveljellä painoa nyt 665g, 250g tullut kahdessa viikossa. Aika hyvin minusta :heart:

omenaruusu ja pikkuveli 23+0 POKS
 
Tää tulis kans Päpsyn tavoin POKSumaan puoliväliään, 20+0 tänään. Näin se etenee. Jee!

Huomista rakenneultraa odotellaan malttamattomana. Kunto ollut oikein hyvä, maha on palloutunut parin viime viikon aikana oikein näkyväksi ja liikkeitäkin tuntunut nyt päivittäin vähän yli viikon ajan. On se jännää.. :)

Hyviä ultrakuulumisianne täältä olen kyllä kovasti lueskellellut. Onnea kaikille tyttö-/poikalupauksia saaneille, ja :hug: sen tarpeessa oleville.

Kausa ja elohiiri 20+0
 

Pikaiset neuvolapäivitykset. Kaikki oli hyvin. Varaan ajan sokerirasitukseen ja pääsen Naistenklinikalle keskustelemaan synnytyksestä, kun mua mietityttää viime synnytyksen ongelmat.

Eka neuvolalääkäri on huhtikuun puolessa välissä. Vähän harmitti, kun sain ensin ajan naislääkärille, mutta jouduin heti töihin palattuani perumaan sen, kun en muistanut yhtä työjuttua. Uusi neuvola-aika on nyt mieslääkärille, jolla on afrikkalaiselta kuulostava sukunimi. Puhuu kuulemma Suomea ihan ymmärrettävästi. En kehdannut sitten kysyä minkä maalainen hän on. Ei mulla periaatteessa olisi sitä vastaan mitään, mutta nyt kun on sisätutkimuskin vielä, niin kyllä se vähän jännittää. Ja tuo aika oli pakko ottaa, kun muita ei ollut tarjolla.
 
Onko muita mammoja joilla KIRISTÄÄ PINNAA, eikä välttämättä edes tiedä MIKSI????!!!!
Kaikki pitäisi olla hyvin mutta silti rassaa... :headwall: :kieh: :|
Kun haluisin olla vaan :) :D
Ja kaiken lisäksi väsyttää vaikka nukkuis miten... |O
 
Mulla vähän pidempi kaks tuntia sitten... Vähän käytiin kaupoissa pyörimässä (10-18) :LOL:

Ultrassa kaikki ok. Vauva 420 g ja vastasi mitoiltaan siis 22+4 (vaik todellinen on 21+2). Muutama kuva saatiin mukaan ja silleen. Aika rauhallisesti toi vauva oli ultrauksen ajan, varmaan ymmärsi et nyt tapahtuu jotain jännää ja yritti mennä piiloon.
Sukupuoli ei selvinnyt. Napanuora oli edessä ja nilkat ristissä.
Mutta tärkeintä on että kaikki oli hyvin. Ei kait tässä mitään 4d-ultraa enää tarvita, pakko kait se on uskoa että kaikki oli hyvin.
 
Pakko tulla tänne valittaan että meijän makuhuoneeseen ei mahdu pinnasänky:( :kieh: Muutettiin ennen joulua ja sillon laitettiin sänky pienempään makkariin ja joudutaan kai se ennen vauvan tuloo vaihtaan toiseen! Voi ei mikä homma!!!! Kaikki kaapit tyhjäks ja yms. Pitäsköhän se tehä jo ajoissa ku en vie oo iso!

Ja sit vie se että meillä on autotallissa (käytetty) pinnasänky mut se on mun mielestä ihan liian matala. On siis lattiasta päädyn yläreunaan jotain 85cm ja siitä vie 20cm alas päin missä on sit se patja ylimmällä tasolla. Ollaan vaan miehen kans kummatkin pitkiä nii mietin että tuleeko selkä kipeeks ku joutuu alhaalta nosteleen. Vai onko ees matala sänky?

Ja vie vähän omaa napaa: Mulla on masu tosi kipee:( Sattuu sivuille ja alas. Ja ku vauva liikkuu nii tekee melkein kipeetä. Ku makaan selälläni ja laittaa käden masulle niin tekee kipeetä tai tuntuu epämukavalta:( :| Onneks huomen aamulla on neuvola. Harmi vaan ku mies ei työkiireiden takia pääse mukaan:( ja nyt sit pelottaa että sie kuulen yksin jotain kamalaa.. No huomenna pitäs saada ne paperit niin pääsen täytteleen kelan papereita:)

Nyt sohvalle kippuraan ku koskee masuun.. Sori tämä oma napaisuus :'(

Chili ja toukka tyttö 20+1 ja kipee masu
 
Huomenia kaikille =)

Taas olen pikapikaa käynyt vain lueskelemassa kirjoituksianne... mies lähti eilen kotiin ja nähdään seuraavan kerran sitten kuun lopussa, kun menen hänen luokseen talviloman viettoon. Aika vierähtää niin hirveen nopeesti kun yhdessä vietetään aikaa, ja sitten taas kun ollaan eri paikkakunnilla, niin johan taas matelee.... ja se ikävä :( Mutta tilanne on vielä hetken tällainen, kun jään toukokuussa kesälomalle niin sitten muutan hänen luokseen :heart: Mutta onneksi hän järkkäsi reissun silleen, että päästiin yhdessä sinne rakenneultraan pienokaista tapaamaan.

Rakenneultrassa, josta jo aiemmin pikauutiset kerroin, siis kaikki hyvin ja poikaa lupailtiin, kätilön sanoin "täällä näkyy kivekset ja pippeli" :D Painoarvio taisi olla 325 grammaa :heart: Melko rauhallinen tyyppi oli, varsinkin alussa, ja eri mittojen saamiseksi jouduin välillä kokeilemaan molempia kylkiasentoja. Mutta lopulta kaikki tarvittavat mitat saatiin ja ne kaikki oli viikkoja vastaavia. Ihana helpotus :heart: Ja liikkeitä olen tuntenut jo jonkin aikaa, välillä pientä kutittelua ja välillä isompia potkuja.

Ja parin viikon päästä on sitten lääkärineuvola. Jännää miten nopeaan aika menee, kun puolivälikin jo ylitetty. Mietityttää vaan että miten iso maha sitä tulee, kun on jo nyt sellainen pallo :D

Mattila , jaksuja uusintaultraan! Toivon kovasti, että kaikki olisi hyvin. Käsittääkseni nuo on aikasta yleisiä juttuja kuitenkin.... Ja Danalle myös kovat tsemitykset sinne!!

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille :heart:

retuli ja önni-poika rv 20+2
 

Yhteistyössä