Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Huomenta heinämasut =)

dana88 kivan näköinen ja oloinen tuo riippumattokehto. Tulee mieleen ne kehdot mistä mun mummu aina puhuu mitkä ennenvanhaan roikkui katosta ja niitä sitten sai heilutella. Ja luota vain niihin potkuihin, kyllä se sinun poika siellä hyvin voi :)

kardemummma
tsemppiä käännöksen kanssa!

kausalle puolivälionnittelut!

retuli82 onnea poikalupauksesta!

Nyt painun sohvalle peiton alle, ku hirvee flunssa :snotty:

Päpsy ja pikkunöösi 20+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poika-ja tyttölupauksista :heart:

Mattila pääsetkö uusintaultraan? Tsemppiä, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :heart:

Onnea puolivälin saavuttaneille :D :heart:

Mä täällä mietiskelen nimivaihtoehtoja ;) Tuossa olis nyt 6vaihtoehtoa, vielä pitäis isukille näyttää mistä tykkää :) Jotenkin ei vaan löydy sellasta nimeä, että olis aivan varma! Kuopuksen kohalla mulla oli koko raskauden ajan tuo nimi ja se oli jotenkin itsestään selvää, että siitä tulee tuon niminen.. Katotaan löytyykö vauvalle nimi sen jälkeen, kun nähään :)

Jippiii, tänään olisi vapaapäivä. Aattelin, että vien pojat pariksi tunniksi hoitoon ja käyn sillä välillä lastentarvikeliikkeessä kuolaamassa vaunuja :LOL: Vielä pitää säästellä, että voi käydä noutamassa, mutta päädyttiin kuitenkin miehen kanssa uusiin vaunuihin.. Ja mieskin tokas yks päivä, kun oli kattonu tila-autoja, että jos vielä "tehtäis" se neljäskin :LOL: :LOL: Tollasta ei meijän isukin suusta kuule kovin usein!!!

Liityin myös tuonne FB:n heinäkuisiin :D

Jos jatkais kotihommia :) Ihana auringonpaiste B)


Maamin ja Toivo-Justiina 22+0 :heart:

POKS POKS POOOOOOKKKKSSSS :LOL: :heart:
 
Pikaset nouvola kuulumiset. Tytöllä kaikki hyvin, sydän jyskytti hienosti :heart: ja oli kuulemma normaalia vaihtelua. Häpyluusta kohtu olis nyt n. 18cm korkeudella eli tossa navan yläpuolella. Hb oli 127 eli ok:) Verenpaine oli hieman alhanen niinku mulla aina 101/56 Ja mieskin oli ihanasti mukana ku olis niin kipuinen illalla. Mutta kivut on kuulemma normaalia kohdun kasvua ja katotaan sit uudestaan ku on maanantaina se labra.
Kauhee kasa papereita mukanaan:) Synnytyksen esitietolomake täytetään nykyään netissä ei olis ku seittemän sivua :LOL: No ompahan tänään tekemistä ja tänään tulee vie vauva-lehtikin:) Oli se pakko tilata ku oli niin hyvä tarjous ja sai rintarepun kaupanpäälle:)

Mut nyt jotain aamupalaa:)

Ps: Mä oon poksunut ihan väärin :LOL:

Nyt siis jo 22+2 :heart: :heart:
 
Kuvaton ryhmä on meidän FB ryhmä.

Hui, 1h 15 min ultraan :) Alkaa jänskättää aika pahasti!! Noo, eiköhän siellä oo kaikki hyvin. Onneks mies tulee mukaan..

Meillä on jo tytölle nimi valmiina :) Tuli vaan yks päivä et se se on :) Ja pojallekkin ois 2. tai 3. nimi jo varma..

Viel 45 min töissä ja sit lähtee sairaalalle päin..Kahtoo jos sais autossa syötyy leipäpalasen etten ykäse kesken ultran.. Joo, edelleen tulee huono olo herkästi :/

Laura ja vauveli rv 20+1
 
Mä käytiin eilen kattelemassa vaunuja ja turvakaukaloita. Hitsit että ihminen voi olla pihalla niiden kanssa !
Mistä vaunu- ja kaukomerkeistä muut ovat tykänneet ? Onko joku merkki mihin ei missään nimessä kannata langeta ?

 
22+0 *poks*

Pai80 Meillä on Brio Primo kaukalo+jalusta, ne on monissa turvallisuustesteissä valittu parhaaksi, se tuntuu olevan kevyt kantaa. Sitten vaunuina meillä on Emmaljungan Duo edget, niitä tuntuu kaikki kehuvan, mitä niitä on paikoillaan koetyönnellyt, tuntuvan ketteriltä ja kevyiltä, mutta huonona puolena vois sanoa, että ne on aika isot ja vievät tilaa esim. autosta.
Itteä tavallaan ois houkuttanut hankkia tuo brion kaukalon seuraksi Brion Sing - vaunut. Ne on kevyet ja pienet sekä niihin saa adapterilla kiinnitettyä tuon kaukalon.Toimisivat siten myös matkavaunuina, kun vievät vähän tilaa. Kokemusta ei ole noista asiosta vielä, ihan mututuntumalla menee täälläkin asiat. Oon koettanut lukea kaiken mahollisen vaunuista, turvaistuimista ja kaikesta muusta aiheeseen liittyvän.
Äh sekavaa tekstiä, sori, uneton yö takana :(

Dana88 & Pikkune 22+0
 
Vaunuvinkkejä otan myös minä mieluusti vastaan! "Avo-anoppi" (siis en asu anoppini kaa :LOL: mutta emme siis ole miekkosen kaa naimisissa) lupasi eilen, että saa maksaa mitä tahansa. Ehhehhe. Saamansa pitää. Mun tärkeimmät kriteerit vaunusille on: pienet, kevyet. En aio harrastaa niiden kanssa mitään maastojuoksua mutatiellä tai mettässä, vaan hillittyjä kaupunkikierroksia. Olen maailman kärsimättömin ja heikkovoimaisin ihminen, enkä jaksa, jos jonkun leveiden kärryjen kanssa pitää säätää, vääntää ja hikoilla jonkun butiikin ovella :D Eli jos jollekin tulee mieleen, mitkä vaunut täyttäis nää näppäryys-pienuus-keveys -kriteerit erityisen hyvin, hihkaiskaa!

Aivan hurmaava fiilis, kun aurinko porottaa.

Ainni Dana, en tiedä vielä, mikä ton satukirjan nimeksi tulee. Sen päättää sitten kustannustoimittaja, teen vaan niiden satujen käännökset. Olin pari vuotta töissä lastenkirjakustantamossa viitisen vuotta sitten, ja mulla on hylly väärällään kääntämiäni Puuha-Pete -, Disney-prinsessa -, ja ties mitä kirjoja (ja värityskirjoja, puuhakirjoja, yms). Voin oikeasti lähetellä niitä postikuluja vastaan kelle vain. Ainakin omalla lapsella on hyvä kirjavarasto valmiina. Paitsi että vihaan sellasia kirjoja, joissa on nappeja ja ääniä ja vilkkuvaloja.. :p Osa noista on semmosia.

 
Tultiin hetki sitten neuvolasta ja kaikki oli hyvin:)
Painoa oli tullut lisää viikoa kohden nyt 370.(myös turvotusta on jonkin verran)
Hb oli 131.
Verenpaine oli 101/66.
Kohdunpohjan korkeus oli tasan 18cm ja pikkusen syke vaihteli 140-150.
Meinannut taas pysyä paikallaan sen vertaa että saa otettua sydänäänet.. :D Neuvolatäti sanokin naureskellen että "joo joo kyllä me uskotaan vähemmälläkin potkimisella että olet siellä liikkumassa..:D " eli siis samanlainen elohiiri kun aiemminkin.. <3

Selkäkipujen takia on mahdollista saada neuvolasta lainan tukivyö,näin tänään sanottiin.:) Tiedoksi myös muille vantaalla odottaville selkäkipuisille,vink vink.. ;)

2vkon päästä rakenneultra eli 19.3 ja seuraava neuvola aika on 9.4.
Varattiin jo valmiiks lääkärillekkin aika ( 4.5) kun täällä Vantaalla niitä tuntuu olevan vähän huonosti kuulemma tarjolla.

Nyt pötköttämään sohvalle että jaksaa illemmalla sitten lähteä käymään vanhempien luona ja katsomassa samalla kummipoikaa :)

Hyvää viikonlopun alkua heinämammat..! :)



millanen ja elohiiri 19+1
 
Arvaatkaas mitä, tämä mamma onkin äippälomalla 3kk päästä. B) Jippiii!

Ja viikko enää talvilomaan. Meinas eilen palaa päreet matkavakuutuksen kanssa. En meinaa saada Pohjolasta suoraa vastausta, kattaako mun aina voimassa oleva vakuutus raskauteen liittyvät komplikaatiot vai ei. Jos ei asia selviä ens viikon alkuun mennessä, niin joudun varmuudeksi ottamaan Ifiltä toisen matkavakuutuksen, joka varmasti kattaa. USAssa ei hirveesti huvita joutua sairaalaan ilman vakuutusta... Tosin sovittiin vauvan kans, ettei se ala syntyyn loman aikana vaan pysyy kiltisti masussa heinäkuulle asti. ;)

Muuten täällä on mieli vähän maassa. Lyhyen ajan sisällä on monta keskenmeno -uutista tullut ihan lähipiiristä. Kyllä sitä saa olla todella kiitollinen, että itsellä on näin hyvin asiat.

Laura-vm86 Onnittelut hyvistä uutisista. :)

kardemummma Täällä koitetaan painokkaasti vihjailla tulevalle ukille, että vois osallistua vaunujen ostoon... ;) Vielä ei oo mennyt vinkki perille.

Pai Mä meinaan kans ostaan nuo Emmaljungan Duo Edget, kun niitä on niin paljon kehuttu. Ja kai siihen sopivan turvaistuimen. Mä oon ihan hukassa näiden asioiden kanssa...

ONNEKSI on perjantai! Meinaan sen kunniaksi siivota kunnolla...

Olivia & Sydänkäpynen :heart: 21+5
 
Hyvää perjantaita ja alkavaa viikonloppua vaan kaikille :D

Täällä siis tuo puoliväli saavutettu ja erittäin onnellinen olen siitä ja sen merkiksi pienikin päätti, että annetaan äitille tuplasti ilon aihetta ja vauvski päätti ruveta potkiskelemaan ihan silleen, että ei voi enää erehtyä :heart: :heart: :heart: Mahdottoman ihana tunne :heart:

Hankinnoista Kuten jo aijemmin olen maininnut, että mittään en ole vielä hankkinut (muutamaa vaatetta lukuunottamatta) ja ihan pihalla olen ku peipponen. Niin paljon on markkinoilla tarjolla vaikka sun mitä vekotinta ja kaiken merkkisiä, että johan tässä pienen immeisen pää menee pyörälle. Ens keskiviikkona ennen kotipaikalle menoa, mies lupas ohikulkumatkalla vielä miut kaupoille ja siellä sitten käydään vaunuja tiirailemassa..kuulema ihan uudet hankitaan, eikä mies mitään halvimpia halua :heart: Kait ne kaikki tarpeelliset asiast sitten tulee hankittua ajallaan :LOL:

Miula olko LOMA tästä päivästä en su asti olen lomalla ja sillon käydään kotipaikallani ja otan vaan rennosti..Sitten alkaakin jo koulussa 4 viikon harjoittelu ja sitten taas viikon loma, kyllä tämä koulunkäynti on rankkaa :LOL: Mutta ihan innossani olen tätä lomaa odottanut..Niin haluun vaan nukkua ja ottaa ihan rauhassa ilman mitään erikoista stressiä =)

Rae ja Nyytti 20+1
 
Muffin Löytyy nimellä heinäkuiset 2010 ja ryhmä on se missä ei oo kuvaa :)

Rae89 Onnea potkuista :flower: Täälläkin oli jo aamulla kunnon masujumpat menossa. Hassu vauva ! Tuntuu et ensin tuntuu esim. vasemmalla ja sit hirveesti sattuu mahaan ja alkaa tuntumaan toisella puolella.

Olivia81 Mulla taitaa eka äippälomapäivä olla 7.6. jos en oo nyt ihan väärin ymmärtänyt.
Tosi surullisia noi keskenmenot. Tulee tunne et itelläkään ei ois oikeutta nauttia odotuksesta. Mullekkin tulee välillä jotenkin syyllinen olo, ku valittelee vaik mitä vaivoja ja potee kriisiä kropan muuttumisesta. Ku oikeesti on olemassa ihmisiä, jotka ei koskaan voi kokea tätä kaikkea. :(
Itsekkin tunnen muutaman henkilön, jotka eivät tule koskaan saamaan lapsia. Pahalta tuntuu heidän puolestaan.

Pakko oli sortua ostamaan uusin Vauva-lehti. Siinä on näköjään 29 sivun odotusextra. Just sopivasti !

 
Oottepas te rohkeita kun uskallatte fb ryhmäänkin mukaan! Mäkin taidan ehkäpä liittyä vaikka se pahasti sekoittaakin reaaliminän ja "2+ minän". :D

Pai Mulle tulee kans huono omatunto kun kuulen muiden keskenmenoista. Ja kauheen syyllinen olo jotenkin. Tuntuu, ettei oo ansainnut näin hyvin sujunutta raskautta kun muilla on niin paljon vaikeuksia. :/ Tyhmiä ajatuksia, mutta taitaa olla ihan luonnollista.

Kauheesti tekis mieli ottaa hatkat töistä ja lähtee kaupan kautta kotiin... Ulkonakin on niin kaunis ilma, että ihan ajanhukkaa istua tunkkaisessa toimistossa.

Mukavat viikonloput kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Pakko oli sortua ostamaan uusin Vauva-lehti. Siinä on näköjään 29 sivun odotusextra. Just sopivasti !
Itsehän kyttää täsä postia, että milloin mahtaisi se vihdoin saapua, tilasin joskus ennen joulua Vauva-lehden. Tuttuun tapaan posti ilmestyy vasta puoli viiden korvilla :kieh: Etana postia tosiaan
 
Kardemumma Bugaboot sitten vaan...oikeella kuosilla yli tonnin (kuten kuvassa paul frankin) :D


Meillä ittellä on ne Gessleinin F6, koska käyn lenkillä myös maastossa eli tarvitsen pienemmät ja isommat pyörät. Mä en itseasiassa ymmärrä ihmisiä, ketkä tarvitsevat vain kaupunkivaunut (siis ei millään pahalla tosiaan). Itse vaan nautin niin paljon kesällä metsäteillä kävelystä :)
 
Vähän yli 2h sitten suunnattiin iloisin mielin rakenneultrasta päiväkahville.

Täällä kaikki tuntui olevan oikein hyvin eikä kätilötäti löytänyt mitään huolestuttavuutta masuasukista. Sydämen ja pääkopan osaset kohillaan, mahalaukku ja virtsarakko löytyneet jne. Painoarviota ei antanut, mutta muitten mittojen perusteella kaveri vastasi viikkoja (20+1). Kiveksiä ja pippeliä ei löytynyt, joten varovainen tyttölupaus :heart: tuli!! =)

Ehkäpä mekin uskallamme hiljalleen aloitella hankintojen teon, ja sisustella kämppää uuteen uskoon (pitää vaihtaa makkari isompaan huoneeseen niin mahtuu pinnasänkykin). Mitään ei olla vielä osteltu, ei edes ensimmäistä vaatepartta. :) Ekat varsinaiset mammavaatteetkin ostin viime viikonloppuna, kun alkaa housut oikeesti kiristää.. Mutta nyt jotain myös vauvalle tahtoo hankkia.

Onnea :flower: Chilille ja millaselle hyvistä neuvolakuulumista, ja Raelle mukavaa lomaa.

Nyt valmistautumaan leffa- ja dinner-iltaan ystävien kanssa. Ensi ti mennäänkin sitten neuvolaan hakemaan Kela-papereita.

Kevätaurinkoista viikonloppua siskot!
 
Jospa Dana saat maanantaina sen lehden. Mulle kävi loppuvuodesta monesti niin,että vauvalehti tuli vasta seuraavan viikon ti tai ke, kun se aina perjantaisin ilmestyy. ja mä joka kuukausi ootan yhtä kovasti sen lehden ilmestymistä. Tänään se tulikin :) ja melkein kokonaan on jo luettu.

Meillä taas vaihteeksi sairastellaan,nyt on kuopus kuumeessa. :/ toivottavasti maanantaiksi on kunnossa,että tytön saa vietyä hoitoon ja päästään miehen kanssa sinne ultraan.

Hammasta särkee ja ei tee mieli syödä yhtään mitään.. kahvikaan ei oo oikein maistunu pariin päivään :( vissiin eilen aamunen viima sai tuon hampaan taas kipeeksi..kun aiemminki sama hammas on vihotellut, ja oon sitä hampilääkärillekki käyny näyttämässä mutta reikää ei oo... sitä on vaan juurihoidettu monta vuotta sitten.

pauliina ja veikko rv22+5
 
Täällä ollaan myös melko sekaisin noitten vaunujen yms. muiden hankintojen kanssa... parit liikkeet ollaan käyty, osaavia myyjiä ollu ja saanu arvokasta tietoa. Nyt sitten talvilomalla ois tarkotus enemmälti kierrellä liikkeitä ja tehä pientä vertailua. Kuitenkin paljon meinattiin kärryjen kanssa liikuskella reippailun ja hyötyliikunnan merkeissä, eli niihin satsataan kyllä.

Kauppareissulla tarttui tuo Vauva-lehti hyllystä mukaan, kohta sitä lueskelemaan kera pitzan :D Namnam! Viikonloppu alkakoon! Niin, ja FB ryhmään pyyntö laitettu, heh :p
 

Yhteistyössä