Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Lauravm-86 kiva kuulla että olette kotiinkin jo päässeet!:) Synnytyskertomukset on myös aina mielenkiintoisia...:)

kardemumma Täällä istutaan sormet ja varpaat ristissä että nyt siellä alkais tapahtua jo oikeen todenteolla..;) Tahtoo paljon lisää lapsia syntyvän jo!:D:D:D

Eilen käytiin ostamassa se tuuletin vihdoin ja viimein ja ah LUXUSTA! :saint: :D
Illalla katottiin leffaa ja tietty oli tuuletin päällä,ja kyllä oli pitkästä aikaa sopivan viileää.. :xmas: Sitten kun tuli nukkumaan meno aika niin raahasin tuon jumalten kapistuksen makkariin ja laitoin päälle tietty kun oli niin kuuma että lakanat meinas liimaantua ihoon kiinni.. :x Hetki päällä ja taas pystyi ees miettimään nukkumista,yöllä heräsin siihen että tyyny oli kostea hikoilusta joten TADAA taas särpäke päälle hetkeks ja kyllä viileni B)
Aamusta taas sama kun olin ihan hikinen herätessä..:D Taidan olla rakastunut tuohon matsuihin... :LOL:

Yöllä ensimmäisellä vessa reissulla oli niiiiiin kamala pissahätä että kaikki ei ees tullu ulos...:(
Ei ollu kiva tunne istua pöntöllä ja pinnistää ja pinnistää mutta kun ei vaan enää tullu ulos,kai tuo Pippuri painoi jotenkin rakkoa tmv. Ettei vaan joutuis katetroimaan sitten synnytyksessä kun nyt jo on tällänen ongelma.. :| Ehkäpä tuokin menee ohi jos ei päästä vessahätää ihan noin kamalaks... :whistle:

Voisi vihdoin tänään pakata sen sairaalakassin valmiiks,vaikka ei tässä ole kyllä ollut minkäänlaisia lähdön merkkejä,edes harjotussuppareita ei o näkyny moneen päivään...
Vaikka eipä tuonne ihmeitä pakattua tule,hygienia vehkeet ja Pippurille vaatteet:)

Millanen ja Pippuri 36+1
 
Solnushka, tehdään ne treffit sitten aikasintaan viikon päähän sinne kättärille. Mä en usko, että täällä mitään on tapahtumassa vähään aikaan. Ja muuten ymmärsin, että siellä lapsivuodeosastolla johon haikaranpesässä normaalisynnyttäneet menee, on muitakin normaalisynnyttäneitä. Eli voihan olla, että siellä sitten törmätään, jos molemmilla kaikki menee oppikirjan mukaan, ja samaan aikaan. Huudellaan siellä sitten kuten Kardemummma ohjeisti, ja päästään mekin johonkin terapiaan :)

Siitä panadolista supistuksiin. Mä olen muistavinani, että tutustumiskäynnillä synnärille sanottiin, että otetaan se kaks 500 mg kerralla ja parin tunnin välein. Musta toi rupes kuulostaan niin isolta määrältä, että kysyin siitä vielä neuvolassa. Siellä terkkari katto ihan kieroon, että eiköhän se yks 500 mg riitä, eikä sitä nyt niin useinkaan pidä ottaa. Mut ehkä mä sittenkin muistan oikein jos teillekin noin on sanottu.
 
Paracetamolista/Panadolista tiistaina kun oltiin siellä Kättärillä tutustumassa niin siellä sanottiin että kotona ollessa jos kivut on melko vahvoja niin voin ottaa 2x 500mg lääkkeen.
Mutta voi olla että itellä sit menny ohi jos siellä on mainittu miten monta kertaa niitä "voi ottaa".
 
Hellou mammat! En millään meinaa pysyä teidän juttujen perässä kun pitää samaan aikaan passata vieraita.

kardemummman puolesta jännätään täälläkin! Pidetään peukkuja, ettei supistukset enää loppuis vaan oisit jo kohta tosi toimissa. Ja toivotaan, ettei ne kärrää sua kuitenkaan sinne psykiatriselle vaan pitäisivät ihan synnytyspuolella. :D

Kiva kuulla, että Laura on päässyt kotiin pienen kans. Siitä se vauva-arki lähtee. :)

Täällä on aika pysähtynyt eikä mitään tapahdu. Eilen olin koko päivän liikkeessä ja jatkuvasti supisti, mutta kivuttomasti. Ihan älyttömän napakoita puristuksia koko ajan, mutta eipä ne mitään tee kun ei satukaan. Eli täällä ollaan taatusti kasassa vielä useampi viikko! Mutta eipä tässä tosiaan kiirettä...

Nyt taas menoksi. Supistustuulia kaikille. :)

Olivia & Vauveli 38+5
 
Solnuska Joo ne homeopatia rakeet on caulophyllum ja Arnica. Tota caulophyllum otetaan viikko ennen laskettua aikaa pehmittämään kohdunsuuta ja sit tota arnicaa ku synnytys käynnistyy ja synnytyken jälkeen. Toi arnica auttaa palautumiseen ja jälkivuotoihin. Mutta nää pitää siis hakee ihan homeopatiaan erikoistuneelta ihmiseltä/liikkeestä. Jotkut tekee kai jonkin haastattelun ja sen mukaan antaa oikeen annostuksen. Tekis mieli kyllä hankkia noita mutta en sit tiiä minkä hintaseks tulee. Tässä on hyvä juttu noista http://www.babyidea.fi/aidille/homeopatiasta.html

Mulle sanottiin TAYSsista tosta panadolin annostuksesta että otetaan 2x500mg ja huilataan. Ja jos kivut ei hellitä niin sit käymään. Ja oli siis kyse alavatsakivusta. Että luulis sit että ei noihin suppareihin niitä tarvis kauheesti napsia. Äiti joka on synnyttänyt 12 v. sit niin ihmetteli kovasti tota lääkkeen ottamista. Että ei sillon ollu sellasta käytäntöö.

 
Uuuuu, kuulostaa etten sanois, jännältä! Täällä peukutetaan, et pääsisit matkaan, eikä tarttis eestaas vekslata..
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Jatkan häiriintynyttä kyselykauttani :) : Kuuluuks mun ottaa nty joku särkylääke vai kärvistellä vaan?

Näkisitte millasta liikettä teen, kun toi supistusmomentti tulee. Nylkytän itteäni tätä tuolia vasten mitä riettaimman näköisesti. Se vähän auttaa.. :D
paracetamol voi auttaa, tai sit ei. Ota mieluummin se kuuma kaurapussi..
Nylkyttele menemään, eti paras asento supparin ajaks, ihan sama miltä näyttää. Ite nojailin kuopuksen tehdessä lähtöään keittiön pöytään ja pyöritin takamusta, isännällä oli hauskaa mulla ei :kieh: Yks mitä vois kokeilla, on nousta seisomaan ja pyörittää & keinuttaa lantiota vähän ku vatsatanssissa (muttei tietty yhtä nopeesti). Tosin kaikki ollaan yksilöllisiä, että se mikä toimii toisella ei aina toimikaan kaikilla, joten kokeile kaikkea mahdollista. Ja voihan olla, että jossain välissä pitää ettiä uus tapa supparin kohtaamiseen..
Kyllä se siitä, mutta tsemppiä kovasta!

 
Eilen tapahtui minulle jotain suurta; Tunsin ensimmäistä kertaa jotain kipeää selässä koko raskauden aikana,nautin niin siitä kivusta kun olen jo odotellut jonkinlaisia tuntemuksia jotta tietäis että synnytys on tulossa vielä joskus. Menkkamaista aaltoilevaa särkyä alaselässä ja lantioluissa,mies yritti hieroa,aluksi se vain pahensi kipua mutta lopulta auttoi. Olen niin onnellinen siitä viidestä minuutista mitä ne kestivät :LOL: Ehkä ne olivat niitä kuuluisia suppareita!!
 
Jännittää sun puolesta, Kardemumma! Panadolit ei olis mulle tullut pieneen mieleenkään, mut hyvä tietää että niitäkin voi kokeilla sit kun oikein kärvistyttää.

Mulla ei taaskaan oo mitään synnytysjutskaoireita, painetta tuolla peräosastolla nyt jatkuvasti, olisko sit vihdoin kiinnittynyt tukevasti...

KELAsta: Mä oon täällä ihan ihmeissäni. Sain vasta nyt ton vanhempainpäivärahapäätöksen kun työnantaja maksaa sen 3 ekaa kuukautta. Olin ite laskenut että saan rahaa 2008 verotuksen mukaan ja niistä vähennetään vielä työmatkakustannukset, kun ne on mulla aika isot... No, nyt ne on KELAssa laskeneet tulot viimisen puolen vuoden tulojen mukaan (ihan pyytämättä!) eikä niitä työmatkakustannuksia ole vähennetty päivärahan perusteista. Näin ollen saisin noin 250 euroa kuussa enemmän rahaa mitä olin laskeskellut... Ihan mahtava juttu tietysti, mut voiko tää olla totta, kysyn vaan? Tulot ei siis ole ainakaan sitä 20% nouseet parissa vuodessa, oisko jonkun 14-15%, joten en keksi miksi ovat mulle noi viimisen puolen vuoden tulot laskeet. Mutta mikäs mä oon niitä neuvomaan, ainakaan tässä tapauksessa :p ? Mut sitä vaan mietin että voiko tohon nyt luottaa, vai periikö ne multa kohta rahaa takaisin ja sit ei oo mistä ottaa :eek: .

Hepuli 40+1
 
moi vaan!

täällä kirjoittelen pikku nyytti sylissä vähän kuulumisia...vaavi on oikein kiltti...nukkuu ja syö. tosi harvoin edes itkee! =) harmina meillä on ollu bilirubiini jonka takia oltu sinivalossa ja nyt mittaillaan arvoja oysissa aina sillon tällön. pirteämpi pikkunen jo on, jospa ois arvot siis parantunu. yöt menee parilla kolmella syötöllä...eilen eka noin klo 23, sitten 03 maissa ja sitten viimeinen 06.30 aikoihin. nukuttiin sitten kuitenkin vielä yli 10!! :LOL:

mummot ja papat on ihan liekeissä pikkusesta mutta onneks ei oo liikaa vieraita käyny. miehellä viel 2 viikkoa töitä ennen lomaa!!

onnea tosiaan kaiille vauvaantuneille ja tsemppiä suppareita odottaville!! =) :flower:

mullekin se lansinoh oli pelastus muuten...ja imetyksestä yleensä, lähteny tosi hyvin käyntiin. maaitoa tulee ihan hulluna eikä sen nousukaan aiheuttany mitn probleemaa!! eli kai se vaikea raskausaika oikeasti johti ainaki helppoon synnytykseen ja ainakin helppoon alkuun tässä vauva-arjessa!! =) tokihan tilanteet muuttuuu...mutta toivotaan parasta! =)

pitäis alkaa soittaan kirkkoherranvirastoon...haluttas kastaa pikunen elokuun ekana viikonloppuna!!

viikonloppuja kaikille!!! =)

Zeenah ja pikunen 8pv :heart:
 
ja siis ihan oikeesti tuosta painonnoususta ei kannata ressata...näyttää tippuvan ihan hurjaa vauhtia, vaikka syön kuin hevonen!! Vielä olis vähän reilu 1 kg:n urakka jäljellä :LOL: imetys kuluttaa iha sairaasti..koska tosiaan mitn muuta en ole asian eteen vielä todellakaan alkanut tekemään ja herkut kyllä maistuu!!

Niin ja Danalle..olin 13/I osastolla...saattaapa olla että vaikka törmäiltiinkin! =)
 
rouva saga, mä uskon myös, että voidaan suosiolla tehdä treffit aikaisintaan viikon päähän. täällä on myös sen verran hiljaista. huudellaan sitten käytävillä koodinimiä :)

ihanaa vauvantuoksuista kuherruskuukautta kaikille tuoreille äideille!

ensimmäinen vanhempainraha oli tullut! voi juhlaa! täällä on yksi yksityisyrittäjä ihan onnesta soikeana, kun olen viimeksi pystynyt maksamaan itselleni palkkaa noin vuosi sitten. mitäköhän oikein ostelisi..?

järjestin möyrijän vaatteita lipastoon jo kahden laatikon verran. pyykkikonekin pyörii. olen ansainnut päikkärit.
 
Huomenia!

Solnushka: Joo tosiaan mulla oli alunperin menkkojen mukaa la tänään eli 2.7, mutta sitten ultrassa pitkän pohdinnan jälkeen se muutettiin 6.7. En ole sitä aikasemmin tajunnut ilmottaa, mutta nyt tuli mieleen eilen kun listaa katoin että tosiaan :) Eli ens ti on mulla se virallinen vasta sitten.. Mutta paljon kärsivällisyyttä sulle, kun tänään on the day! :) Jollain tapaa mullaki on takaraivossa ajatus, että tänään on la, koska tosiaa se lääkäri ei meinannut sitä alkaa vaihtamaan ollenkaan. Mutta ehkä parempi aatella, että se on vasta tiistaina niin ei tunnu vielä niin pitkältä odotus.

SMSM: Mulla kans tuore ananas hajottaa suun, eli haavoittaa ikenet ja kitalakea. Silti syön sitä, mutta ei sitä joka päivä viitti vetää. Purkkiananasta oon syönyt ja siitä ei tuu mitään oireita, mutta ei se oo yhtä hyvän makuista..

rouva saga: Heh mullakin roikkuu hääpuku yhä eteisen naulakossa, vaikka häät oli vuosi sitten kesäkuussa! En ole edes pesulassa sitä käyttänyt, vaikka helma on kyllä likainen, näinköhän ne sitä puhtaaksi enää edes saa.. Tyhmä minä :headwall: Oli se hääpäivä kyllä ihana päivä ja niiiin nopeesti ohi!

Kardemumma: Uuu sulla kuulostaa hyvälle supparit! Lykkyä pyttyyn! :) Mä kans pyöritän lantiota seisten tai pallon päällä jos kipeesti supistaa, mulla se auttaa vähän. Tosin viimeksi kun oli kipeä olo, viikkasin vauvan vaatteita ja poljin toisella jalalla lattiaa :LOL:

Mulla on niiiin vaivaton olo taas. Ei siis mitään, ei mitään. Tää on jotenki outoa, kun muutama viikko sitten vielä supisti ties miten paljon ja nyt ei mitään. Nukuinki klo 00.00-10.30, mikä on mulle tosi pitkään. Normisti herään jo siinä kasilta viimeistään. Nyt ois unta riittänyt vaikka kuin, mutta puol 11 päätin että nyt on aika nousta. Vessassa taisin käydä kaks kertaa yöllä, muistaakseni mutta ei tarvinnu mennä kahden tunnin välein niinku pari viikkoa on mennyt.

No mut mattilalla tais olla kans niin että ei mitää oireita ja sit meni vedet. Ja omenaruusulla tais kans olla se "tyyntä myrskyn edellä vaihe" ja sitten vauva syntyiki. Ehkä mullaki ois nyt semmonen menossa.... Toiveajattelua :)

Mä taidan tästä siirtyä sohvalle lukemaan kirjaa, mies on nyt nukkumassa kun tuli töistä kotia. Sillä alkoi tänään lomalomaloma! Eli senki puolesta vois vauva syntyä vaikka heti, sama tilanne tais olla kardemummalla että miehen loma alkaa tänään.. Toivotaan siis vauvoja!

Ei muuta kuin supparituulia!

helise ja pötsihirmu 39+3


MUOKS.

Eiku ei se ollutkaa vissii omenaruusu kuka sanoi, että tyynty myrskyn edellä.. No mut joku sanoi silti niin :)
 
Helise ja SMSM, mulla kans välillä tuore ananas rikkoo suun, välillä ei. Ja tiedän, että se tekee niin tosi monelle. Pitäs varmaan tehdä siitä smoothie tai joku semmonen ni se vois auttaa.

Helise, ei ne saa sitä hääpuvun helmaa puhtaaksi vaikka sen veis hetikin pesuun, että siinä mielessä sulla ei ole hätää. Tai riippuu ehkä mitä likaa siinä on, mutta mä tallustelin sillä tosi paljon ulkona ja ties missä. Yllättävän "vähän" likainen se kuitenkin mun mielestä oli, mutta heti sanoivat pesulassa, ettei se tule puhtaaksi. Ja mä pesetin sen sellasessa kunnon paikassa, jossa varmasti on kokemusta noista vaikka kuin. Eli ne ihan helman reunat on edelleen vähän tummat, mutta ei se kyllä mitään haittais, jos uudet juhlat olis :)

Munkin miehellä alkaa tänään loma, joka sitten loppuukin jo viikon päästä jos ei vauva ole syntynyt. Jos on, niin sitten jatkuu isyyslomana pari viikkoa.

Saga 39+6
 
Minä oon ollu noiden suppareiden kans aiemmissa raskauksissa niin onneton... :ashamed: en oo kestäny sitä kipua vaan kun supparit on olleet kotona jo säännöllisiä alla 10 min suppareita on lähetty sairaalaan ja sinne on sit jäätykkin. Seuraavana päivänä on syntyny vauva. Nyt aattelin kärvistellä seuraavan vuorokauden puolelle kotona vaikka hampaat irvessä... saa nähdä vaan kuin käy ku tosipaikka tulee... Juoksenko pää komantena jalkana OYS:aan :LOL: .

Välillä tuntuu jo, et mää asun tuolla vessassa... niin usein siellä pitää ravata, kun vauvan pää on jo laskeutunut tuonne alas.

Kumma ko toi pölyjen pyhkiminen ei oikein nappaa... täältä löydän jatkuvasti itteni. Vauvan sängyn sain kuiteski pyyhittyä ja patjoista päälliset, sijauspatjan, sitterin kangasosan irrotettua ja vietyä pyykkiin -> pyykkikoneeseen. Jauhenliha paistumassa ruokaa varten... ja nam. Nyt onki harvinaisen hyvää naudan jauhenlijaa - miehen veljen tilalta suoraan saatua. On se sit eri hyvää verrattuna kaupan jauhenlihaan...
 
helise ja rouva Saga Mulla oli kans hääpuvun helma tosi likainen - ruohosta, hiekasta jne. Meidän hääpäivänä rippautti vähän vettäkin ja kostea maa edesautti ennestään likaantumista, mutta kyllä ne pesulassa sen puhtaaksi sai, en ainakaan ole huomannu helmassa enää mitään likaa. Tuolla se nyt on roikkunut 8 vuotta vaatehuoneessa pussissa.
 
Olin mielestäni "sata vuotta" tulikuumassa suihkussa, kellon mukaan alle vartin :p Mutta siellä oli niin kuumaa! Kieltämättä supparit ei sattuneet niin paljoa siellä, vaikka tunsinkin ne ihan hyvin. Ei ne nyt ainakaan loppuneet.

Niitä on nyt siis ollut yli seitsemän tuntia kymmenen minsan välein, allekin. Ehkä mä meen kohta takas tonne suihkuun.

Pitäsköhän mun soittaa mun mies kotiin töistä, toisaalta miksen vois tässä kärvystellä keskenäni vielä kolmea tuntia.. Oon ihan sekasin. Meen makaan sohvalle ja yritän kattoa telkasta jotain, ikään kuin se onnistuisi. =)

Sori, tänkin viestin informaatioarvo oli nolla. Mutta en halua tosiaankaan huudella vielä sukulaisille tai kavereille mitään "WOO NYT SE ALKAA" -juttuja, kun sit se "Joko joko?" -kuumotus kiihtyy entisestään. Teille voin täällä rauhassa huudella.. :heart: Kiitos kun ootte olemassa!
 
Käyn myöhemmin tänään kirjottelemassa vähän synnytyskertomusta.
Neuvolan täti tulee kohta punnitsemaan pojan ja sitten yritetään taas imetystä mikä ei vielä ole kovin hyvin lähtenyt käyntiin.. Eli lisämaidoilla mennään!

Kardemummma Voin sanoa syvällä kokemuksen rintaäänellä et kun sulla on tosipaikka niin panadol ei helpota hevon pyllyn vertaakaan nimimerkillä 500 mg panadolin voimin synnyttänyt :p

Mutta myöhemmin lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Mutta en halua tosiaankaan huudella vielä sukulaisille tai kavereille mitään "WOO NYT SE ALKAA" -juttuja, kun sit se "Joko joko?" -kuumotus kiihtyy entisestään. Teille voin täällä rauhassa huudella.. :heart: Kiitos kun ootte olemassa!
Täällä on kanssa näkynyt jo sellaisia merkkejä, että lähdetään kohta tsekkaamaan tilanne synnärille. Anopille ilmoitettiin, että tulee hakemaan pojat hoitoon, mutta muille ei viitsi vielä tässä vaiheessa huudella. Anopinkin piti olla puoli kolmeen asti töissä, mutta ei malttanut odottaa sinne asti, vaan soitti jo puoli yks, että lähtee ajamaan tänne päin. :LOL:

Toivottavasti ei tarvi tulla tyhjin käsin kotiin... ;)
 
Lipatus & Zeenah oltiin muuten samalla osastolla Oysissa :D

Meillä poitsu nukkuu ja syö, ei pahemmin turhia huutele, mutta tississä tuntuu roikkuvan koko ajan. Eilen oli eka neuvola, poitsulle oli painoa ja pituutta tullut ihan pikkuisen lisää ja pään ympärys kasvanut 1,5 cm muutamassa päivässä o_O Imetys on ihan hyvin lähtenyt käyntiin, mutta nyt oon jostakin vetänyt paniikki stressit, siittä, että saako meän poika tarpeeksi maitoa. Maitoa mulla tulee ihan hyvin, pitää välillä pumppailla pakasteeseen, kun rinnat pakkautuvat liian täyteen. Jotenkin tuntuu, että korvikkeen syöttö pullosta ois paljon helpompi ja mieltä rauhoittavampi ratkaisu mulle, tietäis aina tarkasti paljonko poitsu syö. Ahistaa ja itkettää koko imetys :( Ja nännit on kuin tulessa :/ pistelee ja polttelee koko ajan, on kokeiltu eri rasvoja myös sitä lampaanrasvaa.

Sektiohaava on parantunut hyvin, eilen poistettiin tikit. Terkkarin mielestä oon uskomattoman nopeasti toipunut koko toimenpiteestä. Pystyn olemaan ja elämään ihan normaalisti, välillä haavaa kiristää, jos teen äkkinäisiä liikkeitä. Vois melkein sanoa jälkkisupistusten tai maidonnousun aiheuttaneet suuremmat kivut kuin koko leikkaus. Aina ei taho muistaa, että oon viel toipilas, enkä sais pahemmin rehkiä ja nostella, olo kumminkin on hyvä. Kipulääkkeitä en oo parin eka kotipäivän jälkeen tarvinut. Mulla viikossa paino laskenut 8 kg, raskausaikana loppujenlopuksi mulla tuli lisää painoa 4 kg, eli nyt sitä mennää 4kg pienempänä etiäpäin kuin aiemmin

Miehen oli sitten oltava tämä viikko töissä :( muuten ois irtisanominen tullut. Mikään vaihtehto ei työnantajalle kelvannut, ei rittänyt todistukset synnäriltä tai lääkäreiltä, että kotona tarvitaan apua. Olin pari päivää evakossa 100km päässä kotoa vauvan kanssa, mies kumminkin tekee melkeimpä poikkeuksetta yli 12 h työpäiviä :/ vauvan nostelu ei oikeen vielä mulla luonnistunut. Eilen oltiin tultiin pojan kans kotia, kun tikit poistettiin, pystyn jopa vauvan nostaan ja laskeen pinnasänkyyn. Tänään onneks viiminen työpäivä ennen miehen kesälomaa, sitten ei tarvi ainakaan kuuteen viikkoon kuulla koko työpaikasta.

Meillä oli kotiutumisvaatteina vauvalla pitkähainen body, puolipotkarit, tumput, kypärälakki, pipo ja ohut neulehaalari. Muut vaatteet oli kokoa 50 ja haalari 56, olihan ne isoja meän poitsulle mutta lämpötilan suhteen sopivia. Pistän FB josakin vaiheessa kuvan poitsusta.

Vauva arki on lähtnyt hyvin pyörimään, kaikki sukulaiset ja ystävät on ihan myytyjä meän pikku hurmurista. Yöllä valvotaan melkein poikkeusetta 1.20-2.30 väli, jolloin vaihetaan vaippaa ja roikutaan tississä ihan urakalla. Ekaks päivällä syömisrytmi oli 2-4 h, mutta nyt tuntuu olevan 1-3, poika lisännyt päiväsyömistä ja vähentänyt yösyömistä. Eilen laitettiin nukkuun 22, syötiin 1.20-2.30, sitten herättelin pojan klo 5 syömään, klo: 6 poika halus syödä uudestaan, klo: 8,30 syöttö ja sen jälkeen melkeimpä 1-2h välein ruokailu. Tihentyneet syömisvälit just on saaneet mutt stressaan, saaako poika ruokaa tarpeeks. Nyt 8 päivän ikäisenä alkaa oleen aika pitkiä jaksoja jo jolloin poika on hereillä ja ilveilee :)

Vois kyll sanoo, ilman syöttöstressiä poika on helppo ja valloittava :heart: vaikea raskaus kannatti, kun on näin ihana poitsu.

Varasin tänään tilat ristiäisiä varten, elokuun puolessa välissä, meän poika saa virallisesti nimen.


Supistuksia kaikille! Ja onnea vauvaantuneille :)

SMSM Meän poitsu synty Rv 37+6 Kiitos uudesta pinosta :)

Dana88 & Poitsu 8pv
 
kardemummma, voimia sinne! ensikertalaisen kokemuksella ;) musta toi kuulostaa siltä, että noi on NIITÄ suppareita. soita se mies kotiin, niin ei tarvii yksin ihmetellä. itse olisin ainakin rauhallisemmalla mielellä. ootko yrittänyt jo laulaa?

jännää, on niin jännää!!!

menen takaisin sohvalle, mutta tulen aina välillä tarkistamaan tilanteen tänne :)
 
SMSM, Helise ja Rouva Saga juttelitte hääpuvusta ja sen pesusta. Mulla jäi pesuun vieminen roikkumaan, en vaan saanu aikaseks. Lopulta tuskastuin ja paiskasin puvun omaan koneeseen :whistle: Se kesti pesun ihan hyvin, mut helmaan jäi vähän tahroja. Jatkokäyttöön puku joutu muutamaa vuotta myöhemmin, ku oli tilaisuus missä piti olla iltapuku. Kieputin puvun koneessa kera punaisen ja ruskean värin. Tuli kivan ruosteenpunanen, yllättävän hyvin nuo pesukonevärit toimi. On toi edelleen tallessa, vaan enpä sitä voi käyttää (jollei nyt jostain puskasta tuu iltapukujuhlakutsua tässä viikon sisällä, mahtuu meinaan kolttu päälle tän mahankin kanssa :LOL: )

Kardemummalle tsemppiä edelleen!
 
Dana kyllä se maito riittää, jos toisesta päästä tavaraa tulee tasaseen tahtiin (6-8 vaippaa päivässä muistaakseni). Voi olla, että pienellä on nyt tieheän imun kausi (kuulostaa ihan siltä) eli varmistaa vaan maidon tulon jatkossakin. Anna käydä rinnalla niin usein ku haluaa, mutta älä stressaa siitä takiaisesta!
Kiva kuulla teidän kuulumisia!
 
Dana, kiva kuulla vauvakuulumisia. Ekaa odottavana mulla ei oo mitään käytännön kokemusta, mutta oon lukenut paljon imetyksestä. Vauvoilla on sellaisia tehoimujaksoja, jolloin tuntuu, että haluavat imeä koko ajan. Ei tarkoita, ettei sais ruokaa tarpeeksi, vaan säätelee maidontuloa suuremmaksi tulevia viikkoja varten. Vauvat on fiksuja ja säätelevät äidin maidon määrän oikeaksi omalla imemisellään. Näin siis periaatteessa. Vaikka maitoa tulis ovista ja ikkunoista, niin luulen, että vauvoilla on sitli näitä tehoimujaksoja, jotka entisestään aktivoi maidon tuotantoa. Mutta siis eka tällanen tehoimujakso on noin kahden viikon ikäisenä. Ehkä se teillä vaan on vähän aiemmin. Älä ihmeessä luovuta, äidinmaidosta on vauvalle kuitenkin paljon hyötyä, ja olihan sunkin pikkuinen kasvanut ihan parissa päivässä. Ihanaa, että sun miehellä nyt alkaa se loma ja saatte nauttia. Nautinnollisia yhteisiä viikkoja teille!

Laura, innokkaina odotellaan synnytyskertomusta!

Saga 39+6
 

Yhteistyössä