Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

rouva saga Onnittelut pojasta ! :flower:

Täällä kans takana tuskanen yö, vaikka olikin toi tuuletin makkarissa koko yön päällä. Ei naurata yhtään :(

Täälläkin taidetaan siirtyä 40+ kerhoon, jollei sitten vauva päätä tänään syntyä vauhdilla. Ja tänhän ei pitäny mitenkään todennäkösesti mennä laskettuunaikaan asti... Juu ei.
Hitsi ku ei ois tämmönen kuumuus niin vois yrittää itekkin tehdä jotain tän asian edistämiseks, mutta nyt pelkästään paikallaan oleminen saa hien pintaan saatika joku muu.

Vähä nyt alkaa pelottamaan nää univajeet et miten sitetn riittää voimat ku lähtö tulee ? Täytyis yrittää nukkua vaan aina ku mahdollista, vaikka sitten tunti sillontällön mut ku sekin tuntuu niin tuskastuttavalta ku aina vaan hiki valuu.

Tänään sentä neuvola, tuskinpa sieltä mitään uutta tulee. Paitsi että nyt on taas iltapaineet ollu huippulukemissa, et josko se sit laittais Jorviin tms... Toivossa on hyvä elää.

:headwall:
 
Paljon onnea rouva saga ja muut vauvaantuneet! Ja tervetuloa uusille!

Täällä ollaan taas pojan peleihin lähdössä. Oli kyllä rankkaa eilen helteessä pelejä katsella pitkin päivää. Onnistuin naamanikin polttamaan. Tänään aion kyllä katsoa vain ekan pelin, koska poika ei edes toisessa pelaa. Mutta nyt ei ehdi muuta, pitää rientää. Yhtenä kappaleena siis täälläkin ollaan. Huomenna neuvola.

Sherine + muru rv 39+4
 
Täällä vielä ollaan :) Kaksi tuntia oli suht säännöllisiä supistuksia ensin 20 min välein, sitten vähän tiheämpään. Sitten ne päättikin lopahtaa :( Nyt on tullut enemmän ja vähemmän epäsäännöllisesti, ei niin kipeitä kuin ne aamuyön, mutta kuitenkin. Sen verran juilii, että tälle päivälle suunniteltu matonpesu kaverin mökillä jätetään väliin. Jos sitä suuntas tohon vähän lähemmäs mattolaiturille...

Ai niin.. Moni on sanonut, et vatsa on tyhjentynyt ennen synnytystä. Täällä päin vastoin: ihan kivi kova :| Viimesen vkon kyllä tuntui et tyhjenee päivittäin,mut nyt pari päivää ollut ihan jumissa. Inhalta tuntuu...

Pai, itsekin oon miettinyt tuota voimien riittämistä. Mut ehkä sitä löytyy sit tosipaikan tullen jostain jotain ekstraenergiaa. Toivottavasti :)

Menis nyt aika, niin pääsis tekee soittokierroksen, et onko missään enää tuulettimia jäljellä. HotHotHot..

A + Mytty 40 + 3
 
Rouva Saga Onnea potrasta pojasta :heart:

Täällä myös supisteli kunnon supistuksia ilta ysistä aamuyöhön muttei säännöllisiä, pienin väli oli varmaan sen 10min ja pisimmät 20min.. yö pyöritty sängyssä supistusten takia ja hikoilun.. Aivan märkänä koko nainen :LOL: Kaamee yö, saa nähä kostautuuko päivällä... :whistle: Suoli on tyhjentynyt ihan huolella ja painokin alkanu tippumaan :)

Mutta eiköhän tää tästä vielä lähe, kun valmistelee näin hyvin :D

Pihalla porottaa jo aurinko, en ees uskaltanu käyä kattomassa mittarinlukemaa!

joko Helise on lähtenyt vauvanhakuun?? Eilinen limatulpan bongaus kuullosti lupaavalta :D


Maamin ja Toivo-Justiina 40+4 :heart:
 
Onnea uusille vauvaantuneille perheineen :flower: :flower: :flower: :heart: !!!

Tänne ei kuulu mitään erikoista- suorastaan tylsää odottamista vaan. Tää kuumuus tekee mulle ainakin tosi huonon olon- ei tee mieli syödä oikein mitään. Ehkä joku salaatti tai mehukeitto vois kuitenkin mennä alas.

Eilen sitten sorruin uimaan :) Oli niin ihanan lämmintä vettä! Yritin kammeta itseäni löhöämään sellaiseen isoon uimarinkulaan :LOL: - ei ihan onnistunut :LOL: ! (Me käydään yksityisellä pikkurannalla :) )

Tänään lähden shoppailukierrokselle kaupunkiin miehen kanssa kahdestaan. Täytyy laittaa pidempää vaatetta päälle, että saa nuo kaikki paarmanpuremat piiloon.
Vitsit, kun takamuskin on ihan purtu- tuleva synnytys hävettää, kun pjärse on täynnä hyttysen ja paarmanpuremia :whistle: ja kantapäät ihan hoitamatta, kun tyttönen ei taivu sinne suuntaan raspaamaan ja hoitamaan jalkojaan. No jospa mie vaikka synnyttäisin sukat jalassa- niistä onkin aina ollut ponnistusvaiheessa apua :)

Lueskelin aikani kuluksi sitä vau-kirjan opasta. Mie en ainakaan ota synnytykseen mukaan:
aamutakkia, verkkareita, t-paitaa, hedelmiä, mehuja, luettavaa (kaikkia noita löytyy sairaalasta-löytyisi shampootakin, mutta menin ostamaan ihanuuksia ja pyörrän alkuperäiset suunnitelmani) Omat kengät otan mukaan, kun kuulin jonkun saaneen sienen, silsan tai jonkun muun ärtsyn pöpön jalkoihinsa ja jos tää turvotus ei vaikka heti laskekaan, niin on sitten edes jotkut kengät mitä voi pitää.

Mutta nyt loihtimaan "suohirviöstä" prinsessa = meikkaamaan :LOL:

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 38+2


 
Termiitti82
onko kukaan koskaan kokeillut akupunktiota synnytyksen käynnistäjänä ja minkälaisia kokemuksia siitä on?
nyt olen lueskellut ja kuullut parilta tutulta pelkästään hyvää. auttaa kuulemma myös synnytyksen kestoon sekä lievittää kipua.

ajattelin ehkä kokeilla, mikäli ajan saan, nyt alkaa olla sellainen fiilis että tämä PITÄÄ saada ulos täältä, elämästä ei enää muuten tule mitään.
eilen neuvolassa kaikki hyvin ja saan vasta ensi viikolla lähetteen yliaikaiskontrolliin kun on 41+.
takaraivossa jumputtaa se viime viikkoinen painoarvio 4,2kg ja kyllä tämä olo tässä helteessä alkaa olemaan niin tuskainen että ärjyn täällä kotona vaan.
+ että miksi niiden pitikään ennustaa että tulee etuajassa!!!??? oi miksi. oisivat pitäneet suunsa kiinni.
onneksi kukaan ei enää uskalla soitella että jokojokojokojo?
en nimittäin vastaa.

Onnea rva Saga oliko teillä tiedossa että jytympää poikaa oottelette? vai olitteko saaneet jonkinnäköistä painoarviota? synnytystarinaa ootellen jahka jaksat ja kerkiät!

enkä enää käsitä kun ei ole pariin viikkoon tullut AINUTTAKAAN supistusta, ei minkäänlaisen toiminnan jälkeen. terkkarikin ihmetteli että kyllä yleensä sisätutkimust aiheuttaa jonkinmoiset supparit, no ei täällä.

-termiitti 40+2-
 
Kaveri tossa facebookissa lohdutteli, et oottelehan rauhassa siellä.. helteellä syntyy vähän vauvoja ja sit on ruuhkaa ku helteet loppuu... - selvä, sitä ollaan täällä sitte syyskuullaki vielä :LOL: :LOL:.

Vau-kirjan oppaasta neuvolan täti kyseli eilen, et ollaanko sitä lueskeltu ja erityisesti sitä miehen osiota :whistle: , eipä ole tullu lueskeltua ku sitä toista puolta, eikä pahemmin ole tainnu meiskään lueskella, vaikka välillä oon kirjan käteen tupannu. Neuvolan täti sano, et mieskin saattaa kokea jotkut raskausoireet aika voimakkaina ja niistä kerrotaan siinä oppaassa eli nyt ku tuli toi mieleen taidanpa lähtä hetimiten kattoon mitä ne oireet on ja pohtia, onko omalla miehellä raskausoireita :LOL:. Ainaki se on saanut raskausarvet mun sijasta :LOL: :LOL: .

Hyvää shoppailureissua vatsakasilmanvauvaa.
 
:flower: onnea pennonen, Muffin, Ennu ja rouva saga vauvoista :flower:

digestive tervetuloa joukkoon!

millanen
miehet osaa olla joskus niin itsekeskeisiä että!! Hyvä asia on, kun pystyy kuitenkin keskustelemaan asioista. Näin saa omat tunteensa ja ajatuksensa toisen tietoon. Tsemppi :hug:

Päpsy ja pikkunöösi 38+5
 
Paljon onnea rva Sagalle potran pojan johdosta!!!!! Tuu kertomaan, jos ehdit jossain välissä...

Viikon verran olinkin nukkunut hyvin, mutta viime yönä oli tuskaista, piti sitten neljän jälkeen siirtyä alas lukemaan sohvalle, johon sitten lopulta nukahdin ja heräsin alle tunti sitten. Tämä kuumuus tekee musta lopun, vielä enemmän käy koirarukkaa sääliksi, sillä on vielä kunnon turkki päällä.

Onnea myös kaikille vauvanhakuun lähteneille! Voimia 40+-kerholaisille!

Täällä odotellaan miehen loman alkua eli perjantaita, koska päivät kotona yksin on tylsää, tylsää ja tylsää. Perjantaina pitäisi vielä hoitaa asioita...

Uskomatonta ajatella, että nyt tasan viikon päästä meilläkin on pieni poika maailmassa!
 
Miten muuten selviätte öisistä kääntymisistä toiselta kyljeltä toiselle? Mulla toisella puolella alkaa sattumaan korvaan, jolloin alkaa kääntymisoperaatio ja toisella kyljellä voi olla, kunnes alkaa sattumaan alimmaiseen polveen ja lonkkaan. Kääntyessä jalat pitää puristaa yhteen, ettei paikat naksahtele ja käsien heilahduksella pääsee loppuun asti. Yksi aamu tässä onnistuin samalla tinttaamaan miestä kasvoihin. Onneksi otti huumorilla...
 
Rouva saga Onnea pojasta, hyvän kokoinen on ollut syntyessään =)

KUUMA KUUMA KUUMA KUUMA KUUMA KUUMA KUUMA!!! Kun kukaan ei sitä varmaan arvannutkaan :D Sisällä näyttää mittari kivat +32 ja ulkosallakin yli +30. Viime yö meni pyöriessä hiestä märkänä, heräilin tosi moneen otteeseen ja kävin vessasssa..mies tyytyväisenä kuorsas vieressä. Ei tästä tule mitään jos nää helteet ei rupee vähän laantumaan. Ei yksinkertasesti jaksa olla enää... Tuulettimet pyörii melkein 24/7 ja ikkunoita on auki vaan ei viilene mökki ei (talvella ei sitten saa mökkiä lämpeemään niin paljon että tarkeneis olla :/ )

Suuresti täällä supistukia odotellaan vaan taidanpa saada odotella vielä useemman tovin... Niin toivoin, että neuvolaan ei enää tartteis mennä torstaina vaan sinneppä taitaa tieni viedä.. Mitähän sitä keksis, että rupeis ees vähän supisteleen ja pieni yrittäs tulla pihalle???? Imurointia nyt aineskin, rakas karvakorva on taas päättänyt puottaa kaikki karvansa tänne lattioille.

Koiraa tosiaan käy sääli tällä kuumuudella. Mielläkin musta koira, joka ei todellakaan tykkää lämpimistä ilmoista (viime kesänä tais lämpöhalvauksen saada lievänä) ja uida tykkää ihan hirveesti, mutta miula ei ole mahdollisuutta oikein käyttää koiraa uimassa, Aina ollaan miehen kanssa kahelteen käytetty ja mies on todella pitkään aina töissä. Eilenkin tuli vasta puol 9 jälestä kotiin ni ei koira enää päässyt uimaan, josko tänään

Rae ja Nyytti 38+5
 
Onnea Rouva Saga :flower:

Täällä ollaan lähdössä verikokeeseen, eilen Taysissa katsoivat tilanteen, kohdunkaulaa ei ole enää ja kohdun suu on auki kahdelle sormelle, jos alkaa supistaa niin taysiin heti, muutoin sektio torstaina klo 7.15 sairaalaan ja ennen klo 14 tekevät sen, kotiin sain lääkkeet ja peräpuikon jotka otan edellisenä iltana.

Paskamaista korvat ja kurkku ihan kipeänä, varmaan auton ilmastoinnista...on vaan sellainen käsitys et sektioon ei sais mennä kauheen kipeänä vaikuttaa tietysti yleiskuntoon :(

Mies on töissä vielä huomisen, oli ihan paskana kun piti lähtee töihin, raukka on ihan jännityksestä sekaisin :heart:

Vauvan painoarvio oli 3300g

Pelottaa jotenkin kamalasti mennä leikkaukseen, no ei auta itku :'(

Fiinukka ja käpy 38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Mitenköhän muuten Jorvissa tuo ilmastointi ?
Onko siel huoneissa ihan sairaan kuuma ?
2008 toukokuussa oli aika lämpimät ilmat ja niin oli Jorvissakin kuuma. Mä tässä elättelin jo kovasti toiveita alatiesynnytyksestä, et vois pitä polikliinisenä eikä jäädä sinne hikoilemaan. Mutta sektion jälkeen tuskin ihan seuraavana päivänä vielä päästävät kotiin? Tai jos vaan lähtis??


Onnea rouva saga! :flower: johan olikin poitsulla kokoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Mitenköhän muuten bambina ?
Toivottavasti kaikki on hyvin !
Mietin aamulla ihan samaa... Tosin meni aika kauan, että muistin nimimerkin (raskausdementiaa?) mutta kumminkin.

Sulla on hurjat paineet, toivotaan et pääset Jorviin käymään!

Mekkala
ja Rae sanoi koiralla olevan kuuma.. Sama vika meidän elukalla, tuolla on karvaa melkoisesti ja ihan musta. Mutta eipä kissakaan taida ihan hirveesti nauttia tästä kuumuudesta. Normaalisti nuo kaks temmeltää pitkin päivää, eilen jaksoivat vaan illalla pienet spurtit ottaa.

Nyt ei jaksa enää... Voisko tän perua? Tai vaikka säätilaa muuttaa? Joo lämpö on kiva, mut mulla menee ihan oikeesti nyt hermo! Hupaisaa, paita ei ole tissien kohdalta maidosta märkä vaan hiestä.

Kepsukka ja masukki (3yötä jäljellä, 39+4)
 
Olivia meillä on kestoilu alkanut ihan kivasti. Yöllä mennään kertiksillä ja samoin jos johonkin lähdetään, kun on kuitenkin pidempi tuo vaihtoväli. Tämän hetken suosikkeja on olleet bambuharsot sekä nalle-vaipat. Meillä kyllä poika pissii niin paljon, että pitää lisäimuja viritellä ihan huolella. Jotain iloa helteistäkin, kun ei ole ollut ongelmaa saada sisävaippojakaan kuivaksi :). Pyykkikoria mietit, niin itse ostin sellaiset "sukkakuivattimet" eli semmoiset pyöreät kuivattimet, missä on valmiina pyykkipojat ja minkä saa roikkumaan. Ostin niitä kaksi ja ovat aivan loistavat vaipoille. Pistän vaipat sinne kuivumaan (siis likaisetkin) ja siitä sitten koneeseen tai ihan tavan pyykin joukkoon. Mitään hajuhaittoja ei ole ollut, kun ilmavasti siinä kuivuvat. Enemmän haisee kertikset roskiksessa.
 
Onnea kovasti rva Saga ja Hepuli71
Fiinukka Mulla samaan aikaa sektio ylihuomenna :wave: Pelottaa täälläkin,vaikka onkin jo tuttua puuhaa. Huomenna verikokeet ja vähän paastoa. Ei oikein sovi hyvin meidän kuopuksen huomisten synttärien kanssa... :LOL:
Ihmetyttää,ettei mulle sanottu mitään vaikka oon tässä pari viikkoa ollu kanssa jo useemman sentin auki ja kanava hävinnyt. Suppareista ja tulehduksista kärsitty kuitenkin koko ajan. No, kyllähän sen huomaa jos poika sitten tupsahtaa.
Edellisen kerran kun odotin heinävauvaa, hän syntyi helteiden myötä etuajassa, olin juuri ehtinyt itkeä etten jaksa enää yhtään. Seuraavana aamuna menikin sit vedet :heart:

Tukalaa on tosiaan, eikä noi säätiedotteet yhtään helpotusta lupaa. Mutta koitetaan jaksella!

täällä poksuttiin tänään rv 38

 
Tridian: Tulispa sulla supparit säännöllisiksi, ehkä teidän suunnitteleman matonpesu tekis tehtävänäs :) Täällä oli maha löysänä viime viikolla useamman päivän, mutta nyt taas kovana. Hööh, toivottavasti saan peräruiskeen sit synnärillä jollei suoli tyhjene itekseen.

maamin82: Ihanaa kun kyselet muakin :) Tuli ihan hyvä mieli, että hei mut muistetaan, heh! Mutta kasassa yhä ollaan, hullua mutta totta. Muistaakseni mä ja mun veljet ollaan synnytytty 40+, mutta alle 41 kumminki. Terkka sanoi, että oman äidin synnytyksiin voi vähän peilata että se saattaa kertoa milloin suunnillee vois odottaa lähtöä, mutta en tiedä sitten totuuspohjaa tolle väitteelle. Ja kuulemma kanssa vauvan kokoa voi vähän arvuutella myös oman syntymäpainon mukaan. En tiedä siitäkään :)

Termiitti82:
Mua kanssa ärsyttää, että miksi lääkärit ennusti että etukäteen syntyy. Miksi piti sitä mulle sanoa, ois voinut vaan hiljaa mielessään arvuutella.. Pöh. Ja mäkää en enää vastaa joko-kyselyihin ellei kysyjä ole joku mun oikeasti hyvä ystävä, niille kyllä vastaan kun kerta muutenki jutellaan :) Mutta eilen esim soitti mummi, en vastannu, en jaksanut alkaa selittelee tilannette kun ei muutenkaa pahemmin olla yhteydessä.

mekkala: Täällä kans öisin kyljenkääntö on ähinän ja puhinan takana, mies on onneksi hyvä uninen niin en herätä sitä joka kerta kun asentoa vaihdan tai sängystä nousen. Mutta mä nostan pepun ilmaan, puristan jalat yhteen ja käsillä autan - eli aika samalta kuulostaa kun sullakin :) Liitoskivut välillä tekee tosi häijyä, mutta pakko se vaan on kääntyä. Korva on täälläki aina hellänä, heh!

Oma olo:
Eilisillasta asti on tuntunut, että alkaa ripuli vaan eipä ala. Maha on kuin kivi, jes. Aamulla joskus kasin maissa heräsin supistukseen ja siitä asti niitä on tullutki, jatkuispa! Ensin niin, että makasin vielä sängyssä ja nukahdin väleissä mitkä oli varmaan sen 20min ainaki, mutta nyt tulee kai noin 10min välein ja kestää noin puoli minuuttia. Tarkempaa en tiedä, kun en ole mitannut.
Saa nähdä jatkuuko nää vai ei, mutta ainaki kroppa nyt jotain tekee :whistle: Johan tässä meni pari viikkoa ilman kunnon supistuksia, jotain satunnaisia lukuunottamatta.

Melkein naurattaa tää tilanne nyt, oon melko varma että ei tässä vieläkää mennä, mutta kuitenkin toivon että mentäispä.

Mutta nyt suihkuun ja sitten jotain tekemistä, ehkä vaikka kaupungille hakemaan vauhtia jos ei muuta :)

helise ja pötsihirmu 41+0
 
Helise ja Virpi on näköjään lähtenyt vauvanhakuun :heart: :heart:

Täällä päästetty märyt, kun ei jaksais enää... ei oo kuumuuden takia tukalaa, vaan ärsyttää kun kroppa antaa merkkejä, että vois vaikka synnytys käynnistyä ja sitten loppuukin seinään!!!! Vaikka viime yönä kyllä hikoilinkin kiitettävästi, ÄLLÖÄ...

fiinukka ja kääkkänä tsemppiä sektioon! Ihan kiva kun tietää että vauva on kohta sylissä :heart:

Jos menis kärventämään nahkaansa B)
 
Täällä muuten vauva liikkuu aika pontevasti supistusten välissä, niinkö sen kuuluukin olla?

Mä olen luullut, että liikkeet hiljenis supistusten myötä vähäsen mutta tää kyllä ottaa vauhtia vaan...

Miten muilla on ollut? Onko liiikkeet muuttunut supistusten myötä? :)
 
voi ei ole täällä lähtö tullut,nou hätä.maha ollu kyllä eilen ja tänään kipeä,mutta ei ole suppareita.vauva liikku eilen taas kun viimestä päivää.

meillä oli eilen ilta vieraita,veljeni perheineen,lähtivät siinä 23 aikaan.ulkona oli vielä illallakin aivan karsee ilma,kun ei oikeen tuullutkaan.oikeen hiostava ilma.siinä sitä grillattiin porukalla ja ukot pelas sulkapalloa.siinä 24 aikaan pääsi nukkumaan,tosin oli niin pirun kuuma etten saanu unta varmaan kun siinä 3 aikaan,sitten heräilin taas joka tunnille.on tämä jo suorastaan yhtä helvettiä.nyt kun sais vielä nukkua niin ei onnistu.pitäs lähtä suihkuun....

ai niin,tänään poksutaan taas 38+0 :D tänään syntyisi vauva,jos syntyisi samaan aikaan kuin esikko.

onnea vauvan saaneille,rouva saga ja oliks hipsukin....kateeksi käy.

onko kukaan muu muuten pongannu vatsan läpi sellasta niinku hengitystä tai niinku näkis vauvan hengittävän?vaikee taas kuvata näkemääni....mutta eilen ja tänään maha on liikkunu niinku vauva hengittelis just ihan kiinni mun masussa,masuni nousee ja laskee just sitä tahtia niinku itelläki kun hengittää.hassua.

mulla vatsa toimii todella hyvin.liiankin.monta kertaa saa päivässä käyä kakkosella.

tänään mummu hakee taas yhden lapsista yökylään,keskimmäisen vuoro(sen vilkkaimman)jees,sehän sopii.kokoajan ovat taas toistensa kimpussa.heti suunnilleen nahina alkaa kun heräävät ja jatkuu siihen asti kun menevät nukkumaan.

ei kai siinä,taas luvattu 30 lämmintä.vittu,täytyy jo ärähtää!!!!

mulla on ollu parin päivän ajan toi toinen palanu olkapää todella kipee,vaikeuttaa yöllä nukkumistakin.ja jomottaa päivälläkin.auts.rinta ja nuo olkapäät,ihan punaset.

vaan jos tästä sinne suihkuun nyt.....moni näyttäs olevan taas menossa hakemaan vauvaa ihan tässä lähi aikoina.....miksen minäki????????????????????
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamin82:
Helise ja Virpi on näköjään lähtenyt vauvanhakuun :heart: :heart:
Samaa oon minäkin tässä uumostellut - ei menny putkeen meitin reffit OYS:aan Virpin kans. Minä täällä edelleen tuskailen, eikä mitään merkkiä lähdöstä :ashamed:

mekkala Kyllähän toi kääntyily aika tuskaa on... pikkuhiljaa koetan hivutella itteeni kyljeltä toiselle. Toisinaan sattuu niin maan perusteellisesti alaosastoon toisinaan ei mitään. Mulla ei ole korva kipeytynyt ollenkaan, mut kylki puutuu aika ikävästi.

Aika monella tuntuu olevan tuuletin, meillä ei ole sitäkään. Ei meillä yleensä kovin kuumaksi tää talo lämpene kesälläkään, mutta lämmintä kuitenkin on. Vielä on saatu nukuttua, kun on kaikki mahdolliset räppänät auki. Mutta ei täällä Oulun seudulla vielä ole ollut noita yli 30 asteen helteitä kuten etelässä. Nyt on vajaat 25 astetta sekä sisällä että ulkona.
Imuroimaan taidan alkaa minäkin. Meillä kun koko perhe kulkee krokseilla, joihin tahtoo ulkona mennä hiekkaa yms. ja sehän tietty kulkeutuu sisälle. Jatkuvasti saa olla imuroimassa...
Kyllähän nää helteet on eläimillekin koetus. Meilläkin on toi kissa, aamusta on mielellään ulkona, mut nytki se tuli taas päiväksi sisälle. Jossain piilossa nukkuu päivät - kai siellä sit on viileämpää?

Fiinukka Kiva kun sulla kohta mies jää lomille - saat sit kaverin kotia, ei tarvi ihan yksikseen olla. Mulla nyt on kaverina noi muksut ja mies jää lomalle reilun viikon päästä.

Mitenköhän muuten bambina ?
Toivottavasti kaikki on hyvin !
Minä kans mietin aamulla samaan, taitaa bambinakin olla jo vauvanhaku -matkalla.

Pai Sulla on kyllä hirmu korkeet paineet, toivottavasti siellä rupeevat jo jotain tekeen niille.

Kääkkänä ja Fiinukka Onnea matkaan sektioon torstaille. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Kääkkänälle päivitin jo iän listaan.

helise Ei ainakaan mun kohdalla pidä paikkaansa tuo oman äidin synnytykseen peilaaminen. Ite oon syntynyt rv33, 3220 g ja 51 cm - mitenkähän iso oisin ollu täysiaikaisena :LOL: . Omat lapset on syntyneet 41+3, 3840 g, 53 cm ja 42+0, 4070 g, 53 cm.

Jospas supparit sullakin enteilis lähtöä - onnea matkaan jos näin käy.
En osaa kyllä vastata vauvan liikkeisiin suppareiden välillä, kun ei ole siitä enää mitään muistikuvaa... Tosin mulla oli aiemmat lapset muutenkin aika vähäliikkeisiä. Mut en kyllä muista, että olisivat liikkuneet suppareiden aikana. Tosin ovat kyllä voineet liikkuakin, mutta en ite ole niitä reagoinut, kun olin niin maan perusteellisen kipee... toista vuorokautta ennen synnytystä.

Nyt kattoon, joko kone ois pyykit pessy niin saa laittaa seuraavan koneellisen. Pitäsköhän ruveta puunaan pesuhuonetta, josko se sais jotiain aikaseksi...
 

Yhteistyössä