Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Meillä ei oo onneks pojan kanssa sitä ongelmaa et ei söis.. tuossa äsken söi molemmista tisseistä (yks päivä pumppasin ja saldo oli kaks tuntii edellisestä imetyksestä 45 ml) plus sit veteli 80 ml korviketta ja pikkasen vielä toista tissiä.. Voi luoja miten se jaksaa syödä niin paljon...??

Alkaa kyllä ihan tosissaan tympäsemään tää ruokapelleily kun yritän imettää ja eihän se maito mihinkään riitä ja joutuu sit vielä pulloo lämmittelemään ja sekin määrä vaihtelee suunnilleen joka kerta et miten syö.. Tämäkin asia osaa joka päivä itkettää jossain vaiheessa...

Yöllä nukkuu maksimissaan 3 h putkeen et eipähän kauheen pitkiä pätkiä tuu itekkään nukuttua..

Ihanaa, meidän vuokranantaja pisti nyt myyntiin tän talon ja tänään oli jo eka esittely, seuraava on maanantaina ja sitä seuraavana maanantaina on yleinen esittely.. jee jee.. Mut tuskimpa tätä kukaan ostaa, semmonen paskaläjä talo kun olla voi.. Äskenkin tuli sateella piipun luota vedet katosta läpi..

Pojalla oli taas eilen punnitusneuvola, tosi hienosti on kyllä lähteny kasvu.. Nyt oli painoa 3040g, pituutta 51,7cm ja päänympärys 34,5 (lähtö: 2665g, 47 cm, 32 cm)

Laura ja poju 20 pv
 
Heips kaikille ja onnittelut uusista vauvoista! :heart:

Täällä poksahti kans 40+0 tänään rikki! Pikkuisen pitempään kävellessä kiristelee mahaa, muuta ei edelleenkään tapahdu... Olin neuvolassa tänään vähän ihmeissään, kun täti arvioi käsikopelolla vauvan 3800-4000 gramman painoiseksi, vaikka sf-mittakin mulla on aika alhaisena pysyny, 31 cm. Minä ja kaikki kolme sisarustani ollaan kaikki oltu syntyessämme täysiaikaisina alle kolmikiloisia (yksi meistä mennyt jopa kaksi viikkoa yli), joten en osannut odottaa noin suurta painoarviota :eek: Täti tosin sanoi, että nelikiloinen on täysin normaalipainoinen vauva ja suomivauvojen keskimääräinen syntymäpaino on kuulemma nykyään juuri se neljä kiloa, että siitä ei kuulemma kannata stressata, vaikka pienikokoinen itse olenkin... Ei kai se auta kuin uskoa tätiä :D Raskausdiabetesta minulla ei ole...
 
Meillä on pieni herra 3 päivää. :D Eli 13.7 rv 40+1 hän suvaitsi saapua.4340g ja 50cm,jytky pakkaus jolle tissi maistuu.

Synnytys oli nopea ja aika helppo,6 aikaan aamulla alkoivat säännölliset supistukset,11 oltiin tyksissä olin 6 cm auki ja poika syntyi 12.06,ilokaasua hengittelin loppu avautumisen ajan ja 21 minuutin ponnistamisen tuloksena poika syntyi.Napanuora oli kertaalleen kaulan ympäri ja vähän häntä piti kannustaa ensimmäiseen hengenvetoon,mutta sitten kajahti komea parkaisu,alkupisteet olivat vain 6,mutta seuraavat sitten 9 ja 9.

Eilen tultiin kotiin ja nyt sitten totutellaan elämään uuden pienen kanssa. :heart:
 
Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille :heart: :heart: :heart:

Isot tsempit kaikille pallomahoille ja IIIIISSSOOOO SUPPARIPUHALLUS kaikille :whistle: :whistle:

Tänään kotiuduttiin Toivon kanssa ja ihanaa oli päästä kotia.. Poikasia oli kova ikävä sairaalassa ja siellä oli kamalan kuuma, hiki virtas!!! :/

Synnytys oli todella raskas kokemus ( kaksi aikaisempaa, kun on ollut "helppoja" ) mutta ihanan palkinnon sieltä sain, niin ne kamalat kivut unohtuu.... Synnytys kesti 5h ja ponnistus 5min! kaiken kaikkiaan supistuksia tuli yli 2vrk ja todella kipeinä :eek: Spinaalin sain, mutta liian myöhään ja se vaikutti jotenkin ihmeellisesti!

Poika on ihana :heart: Koko perhe ollaan ihan rakastuneita ja isoveikka 7vee haluaa pitää kokoajan sylissä :D :heart: Ihanaa katsottavaa!! Nyt nautitaan vauva-arjesta!

Väsynyt mutta onnellinen maamin ja toivo 2päivää :heart:

 
Onnea Nedra ja Bambina! :flower:

Supistukset jatkuneet koko päivän, mutta edelleen epäsäännöllisinä. Tooosi kipeitä vaan ovat ja mä voisin kanssa painaa esc-nappulaa tässä kohtaa. Vähän vissiin tuli limatulppaakin vessareissulla. Sais nyt lähteä kunnolla käyntiin, et joskus pääsis tästä kärvistelystä.
 
Sherine kuullostaa justiin samanlaiselta kun mun synnytykseen eteneminen.. 2vrk kesti supistukset, jotka oli välillä säännöllisiä ja välillä epäsäännöllisiä, mutta niin helvetin kipeitä kokoajan!! Toivottavasti sun ei tarvi kärvistellä enää kauan ja saisit nyytin syliin :whistle: :heart:
 
Iltakuulumisia ladyt!

Täällä suppailee. Kaikki alkoi noin vaan arvaamatta, kun ois pitänyt lähteä rantaan.
Mies käytti lapsia uimassa ja mä jäin panadolin voimalla lepäilemään.
Nyt keikun jumppapallon päällä koneella ja huohotan :D .
Tää tunne on niin toivottua...jatkuis vaan.
Kakkos hädällä on pitänyt käydä useamman kerran. Tältä on tuntunut joskus aikaisemminkin :D

Sorge omanapaisuus, mutta nyt tarttee mennä...minuutit tulee täyteen ennen seuraavaa...
 
Muffin, kiitos tiedosta, osaa sitten itsekin paremmin seurata. Hyvä, että pääsi jo kotiin!

Paljon paljon onnea Tepalle ja Bambinalle ja Nedralle!!!!!!!!

Uusi kysymys, syötteko imettävät äidit mitään tiettyä minivitamiinivalmistetta, kuten raskausaikana meistä moni varmaan veti multitabsin raskausvitamiinia???
 
onnea uusille vauvaantuneille :flower:

kuulin juuri tänään miehen veljen vaimolta että hänen supistukset eivät koskaan vaihtuneet säännölliseksi,lapsiveden mentyä kotona. niitä tuli vaihtelevasti 5-20min välein, ja kesto oli myös hyvin vaihtelevaa. lopulta 3h jälkeen lastenhoitaja oli sanonut että nyt teidän täytyy lähteä näytille kun äippä vaikutti niin kovin kipeältä.. kun he pääsivät sairaalaan,totesi lääkäri synnytyksen olevan jo vauhdilla käynnissä ja paikat auenneet (en muista paljon). ihmetteli mikseivät olleet tulleet aikaisemmin, ei meinannut uskoa että supistukset eivät olleet mítenkään säännöllisiä. siitä meni muutama tunti ja tytöksi luultu lapsi olikin poika joka syntyi kaikkien yllätykseksi vielä perätilassa vauhdikkaasti 4min ponnistusvaiheen jälkeen. Hän myös kertoi että perätilasynnytys oli helpoin kaikistä hänen synnnytyksistään (3 ennestään).
Joten näin toisilla =)

itse edelleen odottelen.. jos vaikka tuntisin edes yhden supistuksen :LOL:
en millään jaksais elokuulle asti odotella!
kovasti on vähentynyt keskustelu täällä palstalla, osalla on kädet täynnä töitä vauvojen kanssa,osa on vauvan haku reissulla ja loput roikkuu täällä palstalla :)

JaKa 39+0
 
Oikein paljon onnea kaikille uusille vauvan saaneille! :flower:
Ja hienoa kuulla, miten vauva-arki on lähtenyt teillä sujumaan näillä helteillä! Sitä itsekin vielä mietin, että miten kaikki sitten meneekään. :)
Ja suuret tsempit kaikille, jotka ovat juuri nyt vauvanhakureissulla tai sinne lähdössä! :)
jotakin piti vielä kommentoidakin... mutta ei voi muistaa.. :ashamed:
 
millanen ja pai Oikein hymy nousi huulille kun minuu täällä kaipailette :heart: :D Mutta valitettavasti ihan tiiviisti olen edelleen yhdessä kasassa. Miehellä oli tänään yllätys vapaapäivä ja meillä menikin sitten nukkuessa tuonne 10 asti ja sitten lähdettiin käymään Oulussa kaupoilla.. Joten en ennättänyt aikasemmin koneelle..tultiin nimittäin vasta klo 23 pois sieltä...

Huomenissa tai siis tänään lueskelen tein jutut ja kommentoin sitten tarkemmin, nyt tää mamma lähtee tuonne miehen viekkuun nukkuun..tai jos mies innostus ni jotain muuta vauhdittamaan synnytystä ;) :D Ja olkaa huoleti, jos lähtö tulee ni niin nopeesti se EI voi tulla, ettenkö tänne kävis sitä ilmottamassa :LOL:
 
Sanokaapas expertit, et miks meillä tulee aika useesti vaipasta pissit ohi vaikka asettelee sen pippelin nätisti alaspäin ja vaippa on keskellä sopivasti ja on sopivan kireelllä?? Onko nuo vaipat sit liian pieniä (edelleen näitä newborn 2-4 kg)?

Katohan kummaa, kerkesin syödä aamupalan vaikka näytti vähän siltä et poika haluu syödä (lopetti edellisen syömisen 7 maissa)

Ainiin, tuntu et kun eilen annoin pojalle cuplatonia kun sillä kipristi mahaa, et se vaan pahensi sitä, voiko olla näin?

Laura ja poju 20 pv
 
Huomenta! Onnea kaikille pienokaisen syliinsä saaneille :flower: Etenkin bambinan kuulumisia olen odotellut kovasti! Kovasti on poju taitanut hannata tätä maailmaan tuloa. Rankalla urakalle kuulosti synnytys. Oikein paljon jaksamista vauvan mielenliikkeiden opetteluun :hug:

millaselle onnittelut talokaupoista :)

Laura meillä ei cuplatonista ollut vastaavaa hyötyä ja yhtenä yönä en jaksanut etsiä pulloa, joten oltiin ilman. Seuraava aamu oli huomattavasti helpompi itkuisuuden osalta, joten siihen jäi meidän cuplatonin käyttö.

pai käy tarkistuttamassa Jorvissa onko se lapsivettä, mitä vuotaa. Siltä se kuulostaa ja jos on alkanut tippua eikä synnytys käynnisty, niin sulle pitäisi aloittaa antibiottitiputus, ettei vauva saa mitään infektiota.

mekkala mä käytän edelleen sitä Multivitan raskausvitskua, kun sehän on myös imettäville tarkoitettu. Sen lisäksi minä ja vauva syödään molemmat gefilusta. Mun mielestä pojan vatsavaivat on ehkä vähän helpottanu sen jälkeen, kun aloitin sillekin ton gefiluksen. Avaan kapselin lusikkaan ja sit vähän maitoa päälle. Siihen samaan syssyyn menee d-vitamiinikin.

Zeenah mietti niitä suihkutissejä ja mulla ainakin vähän helpotti se, että syötin kaksi kertaa peräkkäin aina samasta rinnasta. Meillä poika ei vieläkään syö kuin yhden rinnan per imetys.

Äitiydestä mä olen ihan ihmeissäni ollut siitä, kuinka helpolle ja luontevalle tämä kaikki on tuntunut. Toki välillä kiristää hermoa, kun muksu kitisee ja vänisee aamulla kuuden aikaan (aina tuolloin, muuten ei paljoa valita), mutta stressitaso on ollut ihan ihmeellisen alhainen. Eniten on ottanut päähän helle. Meillä kyllä kaikki on sujunut hyvin. Poika syö, nukkuu, kakkaa ja kasvaa. Ja nykyään jo hakee huomiotakin :heart: . Varmasti olisi toisenlaiset ajatukset jos esim. syöminen takkuaisi tai olisi kovin itkuinen vauva.

Mun isä sanoi mielestäni niin osuvasti, ettei mikään toisaalta ole helpompi kuin pieni vauva. Jos se ei itke, niin tietää, että sen on hyvä olla ja jos ei ole, niin sen kyllä kuulee. Ja vauvahan tietää kyllä, mitä on vailla, nyt vaan pitää meidän opetella tulkitsemaan sen viestejä. Se tietysti vie oman aikansa, mutta jokainen meistä sen oppii. Siihen asti riittää, että vauva saa syliä jos on paha olla, vaikkei surun syytä heti oikein osaisi tulkitakaan. Näillä eväillä olen itse tämän kuukauden mennyt ja meillä on aika tyytyväinen pieni perhe :).

Nyt pyykkien kimppuun. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Marta & myyryläinen 4 vkoa
 
Huomenta:)

Rae ehtii kaipailemaan heti jos ei yhteen päivään näy ollenkaan ku tottunu siihen että joka päivä jotain kirjoituksia tullut sulta tänne..:D Sama se on monen muunkin nimimerkin kohdalla..:p Varsinkin sellaisten ketkä usein kirjoittaa tänne, luultavasti ollessaan yhtä tylsistyneitä kuin minäkin kun monta kertaa päivässä tulee täällä pyörittyä... B) :D
Mutta mukava kuulla että miehen kanssa olette päässeet viettämään yhdessä aikaa..;)
Toivotaan että shoppailu S:n lisäksi tapahtui myös muuta... :D :saint:

Mekkala ite oon ainakin ajatellut syödä tuon purkin loppuun asti,ja siel kyl piisaa noita vitamiineja ihan reippaasti myös lapsen syntymän jälkeen vaikka menis niin paljon ylikin että pitäis käynnistää..:) Jotenkin ajattelen ite asian niin että ainakin varmasti sitte tulee kaikki vitamiinit päivän aikana mitä tarviskin jos ei ehdi/jaksa syödä niin moni puolisesti kun kuuluisi:) Ja multivitan raskaus ja imetys on tuo purnukka:) Onhan niitä vissiinki vaikka ja mitä muitakin mutta noi maistuu mun suuhun vähiten miltään.:)

Laura Ehkä teiän pikkunen saa syötyä päivän aikana niin paljon että pissaa tulee oikeesti PALJON vaipan imukykyyn verrattuna,positiivistahan se vaan olis..;) Osta kokeiluks yks sellanen 2 koon new born vaippoja joissa on inasen isompi imukyky jos se menee sillä ohi,niin ilmeisesti teiän poika on vaan hyvin ruokittu:) :flower:

Marta kiitos:)

( . ) Viime yön nukuin suht hyvin,tuuletin oli päällä n 3 asti ja parvekkeen ovi auki joten viileä ilma pääsi hyvin sisälle,pinetä hikoilua silti oli havaittavissa ( aamulla puol päätä liti märkänä hiestä... :x ) . Aamupalaks tein taas puuro ja maistu super hyvälle tuoreiden mustikoiden ja maidon kanssa <3 Tänään on kaverin isosisko järjestänyt kaverille Babyshowerit joten sinne siis matkani tänään vie. Onneks ei ole kovin montaa kymmentä kilometriä autoilua edessä koska on luvattu taas niin kuumaa päivää että matkustaminen tuntuu saunassa istumiselta... :headwall: :D

Illalla me sit mennään leffaan miehen kanssa, haluun siis nähdä Shrek 4 elokuvan... :D :saint:

Mukavaa lauantai aamua kaikille!

Millanen ja Pippuri 38+2
 
Paljon onnea Nedra!

Kiteytit kyllä Marta hienosti ton vauvan hoidon "helppouden". Niinhän se just menee.

Meillä on alkanut vaikuttaa siltä, että suurimmat itkut tulee ihan valtavasti imemisen tarpeesta noin kerran päivässä. Joko aamulla tai illalla. Välillä siihen tarpeeseen kelpaa tissi, välillä ei. Vielä ollaan pysytty tiukkana eikä vauva ole tuttia saanut. Synnäriltäkin saatiin ohjeeksi, että helteen takia olis hyvä, jos ainakin 2 viikkoa pystyis oleen antamatta, ettei sitten imemisen tarve tulis liiaksi tyydytettyä tuttiin ja jäis syömiset vähemmälle. Mitä mieltä olette, voiko vastasyntyneelle antaa purulelun ja mahtaako hän siitä olla kiinnostunut? Sormen reuna ainakin maittaa tohon imemisen terpeeseen, että ajattelin tänä iltana kokeilla tota purulelua, jos se imemistarvehysteria taas nostaa päätään.

Saga ja poika 7,5 vrk
 
Nuo vaipathan on sellasia,että kaikki merkit ei vaan sovi joka vauvalle,joten kokeilemalla löytää :) Ja nuo kilorajatkin on häilyviä.
Pitkän pyörälenkin tein taas aamulla,mutta ei mitään merkkiä,että tämä täältä tulisi,viihtyy hyvin lämpimässä yksiössään =) Mies lähti lasten kanssa pois pariksi tuntia,ja vietän aikaa jäätelön kera petin pohjalla laiskotellen.Pakk ois nauttia viimisista vapaa hetkistä ilman vauvaa =)
Eilen oli epätoivopäivä,ja tuli itkuakin väännettyä,kun tuntuu etten jaksa mahaa hetkeekään,vauva on olut ja on vieläkin hirveen vilkas,ja jokainen liike mahassa sattuu niin että järki lähtee :'(
Mutta tänään taas parempi mieli..päivä kerallaan toivoen,että pikkuinen tajuaisi miten ulos tullaan :LOL:
hipsu 38+6
 
muffin Hyvä, että veit pienen näytille mutta vielä parempi kun pääsitte kotiin =)

tepa0 Onnittelut peikkopojasta :flower:

bambinalle onnittelut vielä täältäkin puolelta, tosiaan pitkän urakan teit, mutta hyvä kun nyt se on ohitse ja saatte nauttia pienen kanssa vauva-arjesta =)

millanen Onnittelut lainan saannista ja onnea vaan omakotitalon omistamisesta :flower:

jenniii-88 Hyvin on siula kyllä paino pudonnut, ihan oon kade :LOL:

nerda Onnea pojasta :flower:

vatsakas tsemppiä sinnepäin, josko ne supparit ois sitä itseään ja pääsisit tositoimiin :hug:

Kiitoksia kaikille tsempeistä nuitten sokereitten kaa..nyt mitä olen mittaillut ni ihan ok lukemissa on ollut... Tosin eilen kohdattiin suuri vaikeus ku käytiin oulussa..yritettiin etsiä ruokapaikka missä mies saa tarpeeksi syödäkseen ja mie saisin jotain salaattia yms.. No sit lopulta päädyttiin raxiin ja siellä mies sais syödä yltäkylläsesti pitsaa yms ja mie söin salaattipuffetin, ihmeen hyvä oli ja kevyt :D

Eilen tosiaan siis olitiin siellä oulussa vähän kattelemassa mitä se sisältää ja kierreltiin kauppoja, hirveesti en vaan jaksanut keskittyä mihinkään vaatteiden katomiseen kun rupes oleen olo jo vähän sellanen tukala.. Useempi tunti siellä tallusteltiin ja muutamia suppareita tuli... Eli ei ainakaan tuo shoppailu S mitenkään hirveesti suppareita saanut aikaan... Iltasella sitten sitä makari S:ää harrastetiin ja se perkele saanut yhtään supparia aikaseksi..Olen kyllä pikksen pettynyt, prkl :D Nyt tässä istuessa yksi vähän kipeemmän puoleinen suppari tuli, mutta enpä jaksa iloita...ei ne kumminkaan jatku...ja niin toivoin, että tänään olisin synnyttämään lähtenyt..Ihme pitää kyllä tapahtua jos vielä tänään lähden...mieskin vähän malttamattomaksi käy kun pientä haluis jo toinenkin hoitamaan :heart:

Vaan lähtiskö sitä nuuskimaan raitista ilmaa tuon ukkokullan kanssa tuonne pihalle... Näyttäs EHKÄ vähän viileempi päivä tulevan :D

Rae ja ulostautumishaluton Nyytti 39+2
 

Yhteistyössä