Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Heippa..Oon lueskellu vähän aikaa teiän kirjotuksia ja päätin vihdoin hankkia ittelleekki omat tunnarit =)
Odotan 3.tta lasta neidit syntyneet -05 ja -07 ja ultran mukaan 3.tyttö olis tulossa. Ensi viikolla l.a mutta ehkä käynnistetään aikasemmin kun 37+3 uä.ssä kokoarvio jo 3800g, edelliset olleet 4230 ja 4400g. joten ens ma äitipoli aika ja en kyllä ihan hevillä kotia enää lähde..
Jos jaksatte käykää lukasemassa toi kysely munuaislöydöksistä ja jos jollain muulla samoja löydöksiä ois huippu kuulla kokemuksia tai tietoo jos enempi! meiän vauvalla viikko sitte uä:ssä siis oik.munuaisesta kysta löydös ja nyt synnytys jännittää vielä enempi ku ennen!

tänään neuvolassa RR matalat, pissat puhtaat, ei painon nousua, tullut n13kg ja sydänäänet ja kaikki ok. Vauva ihan valmis tulemaan, pää kiinnittynyt ja paikat pehmeet ja auki n.2 sormelle, myös sisäsuu..

tsellasta...MansikkaMarja 38+3

p.s Onnea jo kaikille pienten nyyttien vanhemmille, aivan ihana lukea noita synnytyskertomuksia!!
 
Rae, onnea matkaan!

Sherine, paljon onnea!

Kepsukka, suuret onnittelut pikkuisesta ja pikaista helpotusta omaan oloon!

Punaposket, ihanan aito synnytyskertomus. Hienosti olet jaksanut kivun. Kiitos myös muille synnytyskertomuksista!

Pai, sain synnytksessä 2 repeämää ja 10 tikkiä. Alakerta oli synnytksen jälkeen kuin pallo, mutta jotenkuten olen pystynyt istumaan koko ajan. Nyt 10 päivää synnytyksen jälkeen on sellanen olo, että aika hyvin alkaa olla parantunut ja oikeastaan kaikki turvotus on jo hävinnyt. Suihkutellut olen kovasti, mutta mitään rasvoja en ole käyttänyt.

Saga ja poika 10 vrk
 
Poppins
Onpas kivaa lukea, että joillain homma edistyy :)

Mä en ole liikaa alkanut stressaamaan noilla kielletyillä ruuilla ja juomilla. Olen syönyt muutaman kerran raskauden aikana siis maksalaatikkoa, ottanut pikkusen ruuan kanssa joskus viiniä tai olutta ja syönyt myös fetaa ja mozzarellaa... Tuntuu, että kun noi rajoitukset on kai melko uusia, että on niitä terveitä lapsia aiemminki tehty, mutta tottakai kohtuus kaikessa ja joskus tulee sitten hieman huono omatunto, että mitä jos niistä saisikin jotain ongelmaa vauvalle, niin tulisi kyllä hirveä olo siitä itselle. Mutta tosiaan maalaisjärki sallittu on oma ajattelutapani :)

Hehe, olin eilen illalla kaupassa ja kauppajonossa sitten alkoi tuntumaan, että jotain lirisee nyt kllä housuun, pissaa se ei ollut, ja tuntui vähän samalta kuin pissa vain valuisi housuun. Onneksi sitä ei hirveästi tullut, mutta tuntui aika paljolta ja meikäläinen siellä lyhyissä farkkushortseissa mietin että nytkö ne lapsivedet sitten valuu tässä kaiken kansan edessä reisiä pitkin ku muuten makaan suunnilleen aina vaan kotisohvalla!! :LOL:

Noh, jalat ristissä lappasin kamat hirveellä kiireellä hihnalle, maksoin, kamat kassiin ja autolla äkkiä kotiin ja vessaan. Jotain veristä mutta melko vaalean väristä sellaista oli tullut ja vaihdoin siteen tilalle ja kerroin tietty miehelleni mitä tapahtui. Aloin hermostumaan itse, kun jotenkin mietin että synnytys alkaa, ja aloin kiireellä tekemään aikomaani ruokaa ja sanoin, että sen jälkeen mennään käymään synnärillä että saavat katsoa onko se lapsivettä, kun vieläkin hieman tuli housuihin sitä ja sen tunsi kun sitä valui. Pakkasin jo kassiin lisää tavaraa, mm. luettavaa jne ja sitten lähdettiin, mutta väärä hälytys se oli, ottivat vauvan sydänkäyrää, supistuskäyrää (?) ja kätilö teki testin, ja ei ollut kyse sitten lapsivedestä. Sitten koska olen ollut viimeisen 3 kk:n aikana muuallakin kuin Pohjoismaissa, jouduin MRSA-testiin, se oli vähän inhottava, tosi pitkällä pumpulitikulla ottivat näytteet nenästä, nielusta, nivusista ja peräaukosta. Semmonen reissu. Yöllä vähän menkkamaisia kipuja ja tänään aika normiolo ollut, blaah, ja laskettuaika tänään.

Tänään olin myös neuvolassa ja kaikki ok, sanoi että vauvan pää kyllä hieman heiluu vielä, että eipä ainakaan tänään kannata odottaa syntyväksi. Saa nähdä meneekö paljonkin yli.

Tänään jouduin sanoo jo äidilleni puhelimessa, ettei se lapsi tule vaikka siskoni kanssa soittaisivat joka tunti mulle, että ilmoitamme kyllä kun jotain tapahtuu. Ihme kyllä ei loukkaantunut vaan vähän naureskeli nolon oloisena et ok, no hepä jäävät sitten odottamaan.

Mites teidän miehet suhtautuu odotukseen? Mun mies on odottava ja innoissaan, mutta eilenkin kun lähtö tuli sinne käymään niin must se oli hermostunut vaikkei voi sitä myöntää... ;)

Toivotaan, että pian pääsemme me loputkin lapsiamme synnyttämään ja kovasti tsemppiä kaikille, jotka siitä toipuvat ja onnea kovasti uusista vauvoista kaikille! :heart:
 
Onnittelut kaikille, jotka päässeet tositoimiin, tsemppiä! =) Täällä vaihtuu puolenyön jälkeen jo 40+4, ja jokailtaisten, hieman kipeiden suppareiden lisäksi ei edelleenkään mitään merkkiä synnytyksestä... Ei limatulppia, ei vesien tihkumista eikä mitään muutakaan. Maitoa kyllä on aamulla herätessä ollut jo parina aamuna koko sänky täynnä, mutta missä viipyy vauva sitä syömään, kysyn vaan?? |O Voi vidu että voi olla turhauttavaa!!! Kaikista ärsyttävintä on, kun KAIKKI koko ajan jankuttaa jo tässä vaiheessa, että: "No joko, joko? Ai eikö? Miksei vielä?" Vastaile siinä sitten aikuisille ihmisille, että ei sillä vauvalla ole kalenteria eikä kelloa siellä mahassa... Jos tässä kovin kauan vielä kituutetaan, voi olla, että tulee sanottua jo rumasti, vaikkei se tapojeni mukaista olekaan... Ei tässä muu pelota, kuin että vauva ehtii kasvaa liian isoksi tai että sillä tulee jokin hätä tuolla mahassa :(
 
Heippa!

Ihania synnytyskertomuksia taas :)

Ja siunausta matkaan Rae!

On kyllä jännät paikat monella muullakin, ehkä huomiseen mennessä lähtee jo useampikin laitokselle :) Multa alkaa jo usko loppua, että itsellä mitään tapahtuu koskaan, kun ei tunnu kerrassaan miltään... Onneksi pääsen huomenna äitiyspolille kuitenkin, niin tietää ainakin onko kaikki ok vauvelilla ja ehkä sovitaan sit jo käynnistysaikaa ensiviikolle (tänään 40+0)

Mulla on myös tänään ollut hermoilupäivä, tuntuu et vaavi on kovin hiljainen ja sitten vielä kun muut alkaa kyselemään, että liikkuuko vauva hyvin ja onpa sun maha nyt kummallisen muotoinen ja voi, voi kun se asento on niin hankala, että kuinkahan se synnytys sitten onnistuu - meen heti ihan hermoheikoksi kun joku muu alkaa huolehtimaan ja tuntuu että tosiaan, ei oo vauva liikkunut hetkeen aikaan ja onhan se perätilasynnytys varmaan tosi vaarallinen ja siinä sitä meneekin mukavasti yksi päivä murehtiessa... :|

Nukuin tänään kahdet päikkärit ja taapertelin kauppaan ja takaisin tytön kanssa. Illalla nähtiin vielä sukulaisia, mikä onneksi sai ajatukset hetkeksi muualle omasta masusta :)

Tervetuloa mukaan MansikkaMarja, itsekin liityin joukkoon vasta eilen. Kiva että on muitakin myöhäisiä! Meillä on vauvat vähän eri kokoluokkaa, minulla rv 38 painoarvio 2700g.

Eikös ne synnytykset usein käynnisty yöllä, että tapahtumarikasta yötä vaan kaikille odottajille ja vauvautuneille rauhallisia unia :)
 
MansikkaMarja ja Fanni-Maria, tervetuloa joukkoon!

Poppins, se, että vauvan pää vielä vähän liikkuu ei tarkoita sitä, ettei se sen takia vois syntyä. Mullakin oli rastitettu "synnytyslomakkeessa" kohta tarjoutuva osa liikuteltavissa. Muut vaihtoehdothan siinä on kelluvana tai kiinnittynyt. Eli kaikki nämä ovat mahdollisia, ja synnytys voi silti alkaa.

Termiitti, unohdin viime kirjoituksessa mainita, mutta tosi kummallisia ja ristiriitaisia kommentteja olet saanut. Ihan ihmetyttää miten tollanen voi olla edes mahdollista.

Saga ja poika 10 vrk
 
Termiitti82
saga se muakin ihmetyttää. on mielenkiintosta myöhemmin lueskella neuvola korttia ja ihmetellä kun punasella lukee vko 39 että kanava hävinnyt mutta sitte vko 41 ilmaantunut taas taikaisin :headwall:
koitan nyt motivoitua kaikin keinoin tilanteeseen vaikka jätti pettymys tulee olemaan mikäli siihen käynnistykseen todella joutuu.

tuntuu että olen täällä viimosena vaikka laskettu aika alku kuusta :ashamed:

ja vauva vaan myllää mylläämistään

-termiitti-
 
Poppins
Saga ihanaa, annat mulle toivoa että jotain voi tapahtuakin siitä huolimatta ettei pää ole kiinnittynyt. :hug:
Mua nyt vähän vihloo tai supistaa, sepä se kun en edes tiedä mitä tämän on, olen toiverikas ettei menisi enää kauaa, mutta toisaalta oon varautunut että yli menee ja reippaasti, harmi vaan.. Mieskin nyt kesälomalla, joten alkais meidän neiti nyt vain suunnittelemaan ulostuloa, täällä on kaikki valmiina! :)

Termiitti, tsemppiä, ymmärrän ärtmyksesi hyvin! Ootko yrittänyt mitään niitä juttuja joiden sanotaan/uskotaan auttavan?

Mua jännittää aina välillä iiiihan hirveesti ku mietin että kohta se ihan oikeasti on tässä ja nyt se esikoinen ja nään sen, vaikka sitä miettii koko ajan tätä raskautta ja synnytystä jne, mutta en mä ainakaan oiken silti tajua... Jännittää myös se aika sen synnytyksen jälkeen, ystäväni kehotti etsimään kaupasta uimarenkaan, joka helpottaisi kovasti istumista. Olen jo parit marketit kolunnut muttei ole tullut vastaan.. Ei varmaan paljoa tosiaan naurata sen turvonneen alapään kanssa sitten kun jokainen asento sattuu ja tunteenskaalat tulee varmaan läpkäytyä muutenkin!

Yksi juttu, oletteko ottaneet musiikkia synnytykseen? Onko ehdotuksia? Mulla ei ole mitään uusia cd:itä kylä tullut hankittua aikoihin, mut vois jopa jonkun ostaakin sinne, jos olisi omaan makuun, uusi levy ois siitä kiva, ettei se aiheuttais mielleyhtymiä muualta, joten se voisi olla myöhemmin muistona synnytyksestä, mulla tulee ainakin niin helposti musiikista joku tietty tapahtuma mieleen....

Hyviä unia ja kaikkea hyvää teille kaikille, hyvää yötä :heart:

Poppis 40+1 (nyt kun vrk vaihtui)
 
äippä-77 toivotaan, että käännösyritys tuottaa tulosta. Mikäli käännösyritys ei onnistu, onko miten iso kokoarvio - mahtuuko tulemaan alakautta perätilassa? Sektio?

Rae89 Onnea matkaan.

MansikkaMarja10 tervetuloa joukkoon. Minä kans odotan kolmatta ja edelliset lapset syntyneet -03 ja -05.
Mun siskon esikoispojalla oli jotain häikkää toisessa munuaisessa syntyissään ja aika pienenä muistaakseni alle 1-vuotiaana toinen munuainen poistettiin. Poika on nyt 19 vuotta ja hyvin on pärjännyt ilman toista munuaista. Tosin mitään vaarallisia urheilulajeja ei voi harrastaa, ettei menetä toistakin munuaista. Tosin teidän tapauksessa ei ehkä jouduta munuaista kuitenkaan poistamaan. Siskon pojalla toinen munuainen oli isompi kuin toinen ja jotenkin rypyläinen eikä toiminut.

Poppins Mulla vauva on laskeutunut tosi alas, mutta pää heiluu edelleen, mutta ei se uudelleen synnyttäjällä välttämättä kiinnitykkään. Kertoi neuvolan täti nähneensä sellaisenkin tapauksen, että ensisynnyttäjällä ei ollut pää edes laskeutunut kiinnittymisestä puhumattakaan ja hyvin oli synnytys mennyt. Eli pään heilumisesta huolimatta voi synnytys alkaa milloin vaan.
Oisko se vuoto ollut limatulppaa? Tuli vaan mieleen, kun oli veristä.
Kyllähän se mies on varmasti hermostunut, vaikkakin innoissaan. Uusi tilanne edessä, johon ei oikein osaa varautua mitenkään etukäteen. Tää nyt on huono vertaus, mutta kyllähän sitä hermoilee työpaikkahaastatteluunkin menoa, vaikka tietää mitä tuleman pitää =) .
Omasta miehestä ei ainakaan enää näe, etteä hermoilis, mutta meillä onkin 3. lapsi tulossa eli tietää tasan tarkaan mitä tuleman pitää. Varmaan esikoisen aikaan on hermoillut.
Ja kaikki isäthän eivät kestä näkemäänsä synnytyksessä... siskoni mies pyörtyä pötkähti esikoisen synnytyksessä :LOL: . Muiden lasten synnytyksessä ei sitten olekaan ollut mukana.
Itse kun olin laitoksella esikoista hakemassa ihmettelin, kun kaikki istuivat syömässä sellaisen renkaan päällä. No minä otin kans sellaisen renkaan ja istuin myös. Jossain vaiheessa hoksasin mitä varten rengas oli, mutta huomasin, etten ite sellaista edes tarvi, kun pystyin heti istumaan pyrstölläni. Eli ei vättämättä kaikki tarvi sitä rengasta. Mulla oli sillon kuiteski paikat turvonneet kuten muillakin ja tehty eppari, jossa 2 tikkiä, mutta ei silti ollu kipeä istua, suihkuttelu kyllä alkuun aristi. Mutta pian alko alaosasto paraneen kokonaan. ja voi tosiaan olla nyt vaikeaa löytää mistään uimarenkaita, kun on ollut hellesäät - on varmasti pikkulasten vanhemmat ostaneet kaikki renkaat. Mutta voihan sitä koettaa kehitellä jotain muuta kotona esim. pehmeä tyynyt tms.

Viime yönä heräsin kahen jälkeen ja alko olla sen verta kipeetä polttelua pakaroissa ettei enää uni meinannut tulla. Aikaisemmissa synnytyksissä kun kipeistä suppareista synnytykseen on mennyt toista vuorokautta niin arvelin, et pakko saada vielä nukkua muuten ei jaksa synnyttää. Kävin sit ottaa puolentoista tunnin päästä heräämisestä särkylääkkeen ja sain nukuttua loppuyön. Vaikka ei nuo vielä älyttömän kipeitä ole, mut nukuttua ei kuitenkaan enää saanut. Nyt sit ei vielä ole kovin kipeenä alkanee, ehkä särkylääke vielä vaikuttaa... Mieskään ei tohtinut enää lähtä juoksemalla töihin, kun jos lähtö tulee niin sillä meneen tunteroinen juosta kotia :LOL: aiko loppuviikon kulkea autolla töissä, kerkee sit n. 10-15 minuutissa kotia.
Rae lähti jo, mut lähtiköhän Virpikin.. saa nähdä tuleeko tästä itelle lähtö vai hiipuuko nää vielä. Pitää koettaa vähä vaikka imuroida, jos siitä sais lisäpotkua... :LOL:
Eilen oli kyllä outoa, kun kävin mansikat poimiin niin tuli niin väsy, et piti mennä päikkäreille. Tunnin-puolitoista torkuin ja nousin ylös. Oiskohan tuo väsy merkannut sit tulevaa lähtöä ja siihen valmistautumista?
 
Onnea kaikille uusille vauvaantuneille perheineen :heart: :heart: :heart: :flower: !!!

Ja tervetuloa uudet odottajat "loppusuoralle" :) !

SMSM, sullahan kuulostaa jo tosi lupaavalle! Niin kuin niin monella muullakin *kade*

Mä oon ajatellut lähteä tänään shoppailukierrokselle, mutta sitä ennen pitää piipahtaa aamusaunassa :) (jotain epätoivoa ? :LOL: )
Hääpäivälle taitaa olla muitakin ylläreitä luvassa :)

SMSM, eikös siulla oo kanssa tänään hääpäivä (?) -onnea!

Mutta nyt sauna kutsuu...

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 39+2


 
Huomenta :)

Täällä sitä ollaan edelleen epätoivosena lukemassa keillä on taas lähtö tullut....Rae se pääsi sitte viimein tosi toimiin,niin se vaan menee,et mie se vimppana lähen,on se vaan hassua. :headwall: kohta oo kukaan mun kans täällä valittamassa,kun ei tunnu missään jne :/ SMSM lähtee kans kuitenni kohta,koska alkaa olla jo niin viime päivät kyseessä.Mieki haluun mukaan!Sanoinhan että lähtö sulla tulee,joko eilen tai tänään.Eli tänään lähet,kun et eilen oo menny.Kyl mieki sen limatulppa homman takia luulisin olevani vauva kainalossa viimeistään 29pv.Toivotaan niin.

Tervetuloa uusille mukaan vielä joukkoon ihanaiseen :D =)

Niin ja SMSM onnea hääpäivän johdosta :flower:

Voi tänään olisi hyvä päivä vauvojen syntyä,200710 :wave: :p toivotaan tälle päivälle paljon pikkusia syntyväksi,eikös juu?

Ai niin,tänään poksutaan taas 39+0 :D
 
Termiitti82
viideltä heräsin ihan erilaisiin supistuksiin, eli nää on nyt selkeesti niitä. sen verran kipeitä että makuulta on pakko nousta. oispa ihanaa jos tää kroppa ei pettäskään mua!
smsm
tosta nukkumisesta, mäkin otin eilen yhtäkkiä 3 tunnin tirsat ja mieteinkin että oisko tää joku enne ja näköjään oli.
kävin pienen lenkin, nyt tulin kuumasta suihkusta, toivotaan ettei nää nyt taas hupenis. tuli jo 5 min välein mutta kovin lyhyt kestosia vaikka kipeetä tekeekin.
vatsakin toiminut monta kertaa.
jos nää meinaa hiipuu niin seuraava keino on hyppiä täällä kyykkyyn-ylös, synnytyslääkärin vinkki ;)
 
vatsakas: miten sulla aiemmat muksut on syntyny?sullekki niitä siunaantunu kiva määrä jo.ja jännä että me ollaan kasassa vieläkin,luulis et sellasten vauvat syntyy hyvissä ajoin,keillä on jo useampi ennestään.on tämä kyl jo tuskaa,tää odotus.ei jaksais enää yhtään,eikä tää palsta edesauta asiaa yhtään,kun kaikki vaan lähtee synnyttään ja ite täälä ruikuttaa.jummi.

joinpa tähän aamu tuimaan heti taas lasillisen energiajuomaa,nyt uskaltaa,kun sain "luvan"täällä siihen :LOL:

toivottavasti sää mukelo ei synny ainaskaan 23 tai 26pv,koska mun veljen tytär on syntyny 23 ja veli 26 pv.
 
Termiitti82
kiitos virpi kyllä tää nyt vaikuttaa aika hyvältä. havaitsin muuten juuri että tää jumppapallo on ihan mega hyvä, lievittää jotenkin kummasti tosi paljon supistusta kun tässä istuu jalat harallaan.

minäkin luulin että toissynnyttäjät saa vaan aiemmin seuraavansa, mutta luin netistä että ne joilla on ensimmäinen mennyt yli, on suurempi riski siihen että seuraavat menee vieläkin enemmän. ja näin mulla ainakin, esikoinen meni sen 5 päivää ja tämä nyt jo 9 päivää.
uskalsin jo papalle soittaa että se taitaa olla menoa.
tosin vieläkin, kestän nämä, ja saisivat olla pitempi kestosia jos sen minuutin pitää olla ennen kuin voi synnärille lähtee.
 
Termiitti, onnea matkaan !!!

Virpi, meidän aiemmat tenavat on syntyneet seuraavasti:
1. rv 38+3 (3340g) painoarvio 3 kg
2. rv 38+3 (3860g) painoarvio 3,5 kg
3. rv 41+6 (4560g) painoarvio ~reilu 4 kg
4. rv 40+3 (4450g) painoarvio 3,5kg (!)

Tästä heppulista annettiin painoarvio rv 37+3 3190g (toivottavasti ei heitä kilolla niin kuin kuopuksen kohdalla)

Eli ei ainakaan voi johtopäätöksiä vetää tämän syntymästä, paitsi että menee lähemmäs viikkoa 40+ jotain :LOL:

Kiitos SMSM, täällä se 14. hääpäivä :heart:

Varmaan tuosta saunasta oli vähän jotain apua, kun nyt on muutama hassu supistuskin tuntunut- ei kuitenkaan sellaisia niin kuin tässä jokunen yö sitten.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 39+2
 
Minä tänne viimeiseksi jään :ashamed:
Meillä lapset syntyneet 39+3,40+0 ja 39+1..eli tällä viimeisellä viikolla =)
Mulla käy tuo mieskin hermoon,kun joka ilta sanoo,että toivotaan että yöllä lähdetään..toivotaan toivotaan..ja just nyt alkanut nuo kyselyt että joko joko..kyllä mä sitten ilmotan kun on syntyny =) Naapurustokin piinaa miestä heti kun minua ei näy,että oonko jo laitoksella,täytynee pistää ilmoitustaululle lappu kun oikeesti oon lähtenyt :LOL:
Nyt taas pyöräilemään,ja tuulettamaan hermoja..viime yö meni ihan pilalla kun synnytys pyörii vaan mielessä.Ois kiva lähtee vaikka shoppailemaan ja saada ajatukset pois synnytyksestä,mutta pe saan vasta ekat äippärahat..inhaa kun ei 1,5kk tullut mitään rahaakaan :headwall:
hipsu
 
Hei kaikille! mulla oli eilen neuvola jossa sf-mitta pysynyt samana viime kerrasta.tosin eri mittaaja. Nevolatäti sanoi että on siellä vähän laskeuduttu ja pää liikkuu vielä vähän. Samaan syssyyn sanoi et pää on niin alhaalla et vaikeuksia tuntea sitä, ja sit kuitenkin psiti perjantaille uuden ajan jossa mitataan taas onko laskeutunut, jos kuulemma ei niin äitipolille ultraan jossa katsotaan miksei se laskeudu. Ottaa tuosta nyt selvää... :eek: oon ihan epätoivoinen täällä,ei se visiin synny ikinä. Lähdettiin sit miehen kans kävelylle josko se auttais laskeutumaan ja jumppapallon päällä olen istuskellut kun jotkut kertoivat sen helpottavan vauvan laskeutumista. Ja sit siihen vielä kaikki S temput päälle, näin aiotaan jatkaa perjantaihin asti =)
Ja kun mulla on ollut noita unettomia öitä takana niin neukkutäti aikoi konsultoida keskiviikkona lääkäriä josko saisin vaikka kaksi nukahtamislääkettä( ei unikääke) niin voisin pari yötä nukkua kunnolla. Viime yön kyllä sit nukuin hyvin joten ehkä niitä lääkkeitä ei tarvitakkaan.

Kiva nähdä montako vauvaa tänään tulee maailmaan, Raelle ainakin taitaa tulla jos ei ole jo tullut :D

Tervetuloa uusille!
JaKa 39+4
 
Täällä ollaan edelleen ja tuntuu, et supparitkin on lientyneet, et saapa nähdä tuleeko tästä mitään... Outoa silleen, kun aikaisemmissa raskauksissa on kivuliaat supparit tulleet on vauvakin syntynyt reilun vuorokauden kuluttua. Eikä supparit ole missään vaiheessa hiipuneet vaan tulleet vaan kivuliaammiksi. Virpi1980 :wave:
Että taidetaan täälläkin kuulua noihin vakaisiin huonekaluihin :LOL:

Termiitti82 Mulla kans supparit tuli yöllä 5 min välein ja olivat ainakin minuutin kestoisia - varmaan pidempiäkin. Mutta nyt ei sit kun taas polttelua pakaroissa :eek: , mihin ne supparit hävis??
Onnea matkaan, sulla kuitenki vaikuttaa lupaavalta :hug:
Meillä kans mies tuumas toisen lapsen kohdalla, että eikös se toinen tule nopeampaa maailmaan kuin ensimmäinen... niinpä - niinhän sitä sanotaan. Mut esikoinen meni 10 pv yli ja toinen 14 pv, että se siitä aiemmin tulevasta vauvasta :LOL:.

Eilen koetin tälle masulle puhua, et koeta nyt tulla nopeasti, ettei jouduta käynnistykseen... perjantaina kun on yliaikaisuuskontrolli. Vaan ei se taida tämäkään äitiään kuunnella... :LOL:
 
Huomenta:)

Rae tsempit,kyllä se lähtö tuli sittenkin ennen elokuuta..;) :D

Uudet tervetuloa! :flower: :)

Eilen supisteli jonkin verran,mutta vasta yöllä ku sängyssä oli tuntui pientä "polttelua" alavatsalla mutta ei muuta.. Kovin pienin välein alle 5min noita tuli mutta kun ei ne ollut kipeitä niin enpä asiasta sen suurempaa numeroa tehnyt.
Sauna ja Sheivaus ja Seksi siis auttoi ees vähän... :LOL: Eli siis yksi toimiva S:sä lisää Sheivaus... B) Tosin se tapahtui avokin toimesta,jos olisin itse alkanu säätämään tän mahan kanssa olisin luultavasti synnyttäny jo vessaan....:D :LOL:

Huomen neuvola, saa nähdä osataanko sielläkään sen tarkemmin sanoa että onko se nyt laskeutunu ja kiinnittyny vai ei. Kuten Jaka ja joku muukin asiasta jo puhui niin himpun verran laittaa kiukuttamaan kun eri kommentteja tulee asiasta. Edellisellä neukku kerralla sanoi th että on melko alhaalla ja että pää liikkuu vähän,mutta jos lapsivedet nyt menisi niin pitäisi soittaa synnärille ja kysyä mitä tehdään kun ei ole varmaa onko kiinnittynyt vai ei.. :headwall: Eilen illalla onnistuis taas tuo Pippuri mylläämään oikeen kunnolla mahassa,ja aiemmin ihan alavatsalla tuntunut hikkailu tuntui nyt navan vieressä??!!?? :eek: Onko toi lapsi tosiaan laittanu jonkun peruutus vaihteen silmään ja mönkinyt ylemmäs?:eek: En ala mitään.. :|
 
onnea jonttu =) :flower:

Suurimmalla osalla on päivittäin jotain merkkejä,vaan monikaan ei vielä oo lähteny,mullaki supistellu muutamana iltana,"puukon iskuja"joka päivä,limatulppa lähti eilen...en kyl muista että aikasemmin olis tuo lantion seutu kipuillu ja yöllä puutunu eli jotain uutta tässäki raskaudessa.montakos meitä vielä olikaan kasassa?minä,SMSM,vatsakas,millanen,jaka,hipsu ja termiitti ainaski....uusia en etes muistakkaan.

vatsakkaalla menee just noi synnytykset niinku pelkäänkin,mitä enemmän tekee,niin sen myöhempään menee,elikkä kyllä,olen täällä vielä 41 viikolla roikkumassa,johon on se 2 viikkoo vielä....samperi soikoon.ja noi painoarviot kyllä ihan perseestä,kaikki arviot alakanttiin,elikkä niin se on mullaki,38 viikolla oli sen 3.7kg ja jos seki oli alaspäin niin se on tasan jo nyt yli 4kg,auts.iso se on,sen tuntee liikkeistä,kun työntyy mahasta läpi ja alapäästä.perkule kun sen päivän vois ite valita milloin syntyy.

jos jotaki vielä kiinnostaa niin mulla penskat syntyny
1.38+0 3380g
2.39+0 4280g
3.40+4 3995g

sillä puhun kokoajan et tää syntyy 41 ja risat koska noi on selvästi järjestyksessä ulkoistuneet,elikkä nyt on viikon 41 vuoro.elikkä elokuun puolelle menis....auts.
 
Anteeksi jo etukäteen omanapainen valitus, mutta mä oon ilmeisesti syvästi kiintynyt Jorvin sairaalaan kun en malta pysyä ollenkaan pois sieltä. :headwall: Vietin siellä päivystyksessä taas hyvän osan viime yötä kun mulle nousi kuume ja tuli niin kovat vatsakivut, että pyörryin kivusta. Onneksi mies sai kopin... Mulla on sitten ärhäkkä virtsatietulehdus. Ottaa päästä kun ajattelin ekan kerran jo viime ke, että pissaaminen sattuu vähän, mutta kuvittelin, että se johtui vaan siitä, että paikat on hellinä synnytyksen jälkeen. Nyt oon sitten antibioottikuurilla ja ihan älyttömän kipee. :eek: Onneksi saan kuitenkin imettää.

Tuntuu, että täällä jo melkein kaikilla on jo vauva sylissä taii h-hetki käsillä. Isot tsempit kärvistelijöille! Ja tuhannesti onnea taas vauvautuneille!

Kirjoittelen lisää kunhan vointi vähän paranee.
 

Yhteistyössä