Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Virpi: :wave: Täällä ainakin ollaan yhdessä kasassa, eikä sitten minkäänlaista merkkiä mistään, että vauva syntyisi joskus... ja nyt siis rv 40+3.. tai sinnepäin..

Hipsu; samat fiilikset täälläkin.. huono omatunto, kun ei oikein jaksa nyt touhuta esikoisen kanssa.. mut jospa se tästä.. :)
 
Voi kun mää oon hyvä arvaamaan SMSM kohtaloa,iso tyttö tuli,huih,meni painoarvio siis sielläkin hieman alakanttiin :whistle: vaikka laitoinkin että se saattaa heittää +-500g,nyt alko hirvittää oman vauvan koko.sen tiedän että iso se on joka tapauksessa ja kasvaa vaan mitä pitemmälle mennään.jaiks.Niin ja onnea kamalasti SMSM :flower: ei ne meijän treffit sitten onnistunu,jos en pääse tänään synnärille.

elikkäs minä,hipsu ja heidik ollaan täällä vielä ainaski kasassa =) saapa nähdä kauanko vielä ja yhdyn täysin hipsuun.tässä mielentilassa ei ole herkkua olla.kyllä tässä ollaan jo niin latistuneita ja epätoivoisia,saapa nähdä kuka saa vimppana.
 
Onnea ihanan lihaisasta tyttösestä, SMSM ja perhe! :heart:

Kantoliinailu alkaa vihdoin sujua! Nyt sujautettiin Sulo miehen rintaa vasten (kietaisuristisidonta) ja hämmennyshuuto kesti enää ehkä 30 sekuntia. Sitten simahti, kun mies toteutti kiivasta käskyäni: "TANSSI! TANSSI IHAN HULLUNA! HYTKY! LISÄÄ!" Poitsut kävivät yhdessä ruokakaupassa ja pienokainen oli koisannut koko retken. Ja yhä se tuolla koisaa. Harmi, ettei mies uskalla nyt istua ettei se herää ja havahdu ja saa perinteisiä heräämisraivareitaan :LOL: Sanoin, että voi hyvin samalla siivota keittiön jotta pysyy liikkeessä :D
 
Onnea SMSM!!!

Virpi, miä hengaan kans täällä edelleen. Mies tos lohduttavasti tuumas et ei tuu tänään kuitenkaan. Anopin kommentit oli et voi mennä vielä viikkokin. Et aika epätoivon partaalla ollaan täälläkin... :/
 
Tuhannesti onnea koko perheelle uudesta tulokkaasta! :flower:

virpi,hipsu ja heidi Täällä ollaan kyllä kans viel kasassa eli mut voi laskea mukaan tuohon joukkoon... :|

Täällä onneks tuli nyt äsken just vettä ni hieman autto tohon paahtaneeseen kuumuuteen... Mut en kyl tiedä onko tällänen ilman kosteudesta johtuva nihkeys iholla sen parempi kun pelkästä hiestä tullut... :headwall:
Olo on muutenkin ku perseeseen ammutulla karhulla... muidenkin tuntemukset siitä että haluttais olla ihan YKSIN koko loppu raskaus niin kauan aikaa että tää joskus sallis tulla pihalle on HYVINKIN tuttuja... Enemmän ja vähemmän kaikki tuntuu alkavan raivostuttamaan. Puhelin kun soi ni samantien nousee v*tutus käyrä yli äyräyden mutta kun ei siihen voi olla vastaamattakaan kun sitten alkaa se viesteillä pommitus että onko synnytys jo käynnissä kun ei vastata... :kieh: En o tänään tehny mitään muuta ku nukkunu,lukenu ja syöny ja paino on varmaan tullut tasan sen verran takas mitä on tippunutkin taas jo pelkästään viikossa,en siis odota milläänlailla innolla keskiviikkoista neuvola käyntiä...

Tänään tuli taas pikku itkutkin ku kaikki tuntuu niin raskaalta taas... Tais olla vähän liikaa stressiä nyt näille ajoille viel tää talo homma.. :headwall:


Hikinen ja kyrpiintynyt millanen ja luultavasti loppuelämänsä kohdussa viettävä Pippuri 39+4
 
Virpi1980 Myös täällä vielä yhdessä kasassa, 40+4 täynnä. Käytiin tänään ä.polilla taas kokoarviossa, kun mulla on se rd. Kokoarvio nyt 4,1kg, saapas nähdä paljonko heittää... Ei aleta käynnistelemään, jollei sitten mene oikeasti yliaikaiseksi. Viikonlopun aikana alkanut vähän kipeästikin supistella, ja tilanne kuulemma näytti kypsältä. Nytkin illalla alkoi tässä supistella, mutta voipi olla että nää tästä kohta loppuu taas... Mutta toivotaan toivotaan :)
Onnea paljon vauvaantuneille!! :)
 
SMSM hurjasti onnea koko perheelle :flower: :flower: :flower: !!!
Isokokoinen tyttöhän se sieltä tupsahti :heart:
Mä kanssa tiedän (ja tunnen) odottavani isoa pientä.

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena. En soittanut tänään neuvolaan, mutta näin terkkaria kaupassa. Vinkkasin, että huomenna saattaa langat olla kuumana, jos en saa tänä yönä nukuttua (ellen sitten oo synnyttänyt).

Turvotus on tehnyt totaalisen comebackin. Mukavaa keliä vielä luvattu tänne itään :whistle:
Tämä kesä tulee kyllä jäämään mieleen...

Supistukset taas taisivat häipyä takavasemmalle- pitää varmaan yrittää nukkua.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 40+1
 
Heipsistä pitkästä aikaa kaikille!

Onnittelut, vauvoja putkahtelee tänne aikamoiseen tahtiin!

Täällä Peikko on 11 päivää vanha. Ehdin öisin kännykällä selailla tätä palstaa, mutta harvoin jää sitten energiaa vastata ja kännyllä makuultaan se on vähän hankalaaki..

Babyblues,

Alussa täälläkin oli ihmeellisiä tuntemuksia ja itkuherkkyyttä. Omaa lasta katsoessa mielen valtasi alakulo ja sääli. Pelotti pienen puolesta. Kyllä se itku nytkin tulee herkästi, mutta enempi on nyt kotona huumoria ja naurua kun sattuu kommelluksia tai ei oikein tiedetä että mitä pitäis tehdä. Mulla toki auttaa tuo että ukolla on jo kokemusta kahdesta vauvasta, joten se tuo itelle turvallisuudentunnetta. Vaikkakin meillä on myös näkemyseroja. Ite luotan lapsentahtisuuteen ja vaistoihin. Ukko tahtois jo rytmiä ja aikatauluja. En suostu! :)

Imetys ja arki


Kuulostaapa mahtavalta että teillä joillakin vauvat nukkuu 4-6 h!!! Hah.
Meillä on jokunen yö saattanu mennäkkin tuo 4h jossain välissä, mutta aamuyöstä tai aamusta kun oon ensin imettänyt lähes koko yön. Yleensä täällä nukutaan 1-2 h...

Rae89 ja Kardemumma,

Meidän arki kuulostaa tuon imetyksen puolesta kovin samalta. Peikko syö usein ja nukahtelee rinnalle jo 10 minuutin päästäjoten pitkiä unia ei sitten tule. n. 1h unia vetelee eli yleensä joutuu syöttämään joka toinen tunti. Eilen oli vielä lisäksi semmoinen päivä että piti olla sylissä aika paljon. Kun yritettiin ukon kanssa vähän viettää kahdenkeskistä aikaa ja viedä peikko sänkyyn niin semmosen about 10 minuuttia aina viihty untenmailla kunnes tajus että tissi on kadonnu ja alkoi itkeä. Meidän pieni ei myöskään yhtään kestä olla märällä vaipalla: herää unestakin itkemään jos vaipassa on jotain. Sekin lyhentää unijaksoja. Mutta kaikenkaikkiaan olen ajatellu että se on vaan nyt pienelle tärkeetä saada olla iholla ja lähikontaktissa. Mennee ohi jossain vaiheessa, mutta nyt ihan mielelläni annan pienelle paljon aikaa ja läheisyyttä. Peikko nukkuu myös vielä meidän sängyssä. Päätettiin että lähtee omaan sänkyyn kun oon parantunu. Miehen vaatimus. ;) Miksiköhän?

Imetysasennot on myös vähän hakusessa. Tykkään istua sohvalla(semmoinen jatko-osa jossa saa jalatkin sohvalle. )Laitan isot tyynykasat molemmille puolille ja siinä sitte köllötellään. Mullakin kovat niskahartiakivut noista asennoista. Synnytyksestä lähtien ollu kauheat lihaskivut ja nyt ne vaan pahenee..
Lähinnä nuo yölliset kylkiasennossa tehtävät imetykset kuormittaa lihaksia. Aamulla olo on kunois rekan alle jääny. Parin tunnin unilla ja lihaskivuilla. Mahtavaa. Samoin alkaa nuo hormoonit vähentyä elimistössä ja selvästi alkaa väsymys painaa kovemmin. Mies on kotona auttamassa mikä helpottaa. On nyt ajateltu myös lisämaidon antamista iltasin, jotta saisin vähän nukkua. Katsotaan josko tänään kokeiltaisiin.

Imetyskumi,

Kun mulla alko ekoina päivinä olla tosi kipeät rinnat, hommasin kumit heti. Ne on auttanu tosi paljon. Pidin yhden päivän niitä koko ajan ja rinnanpäät sai levätä. Meillä lähinnä se johtuu siitä että Peikon imemistekniikka oli vähän hakusessa enkä saanut sitä korjattua pelkällä sormikopelolla. Kumit pakottaa sen avaaman suun oikeaan asentoon, joten kumit on opettanu peikon imemään oikein. Nyt jo oon päässy kumeista eroon. :) Meillä kumit siis mahtava juttu! Kätilö sanoi ettei kumeja tulis käyttää, onneks otin käyttöön! Terveen järjen käyttö tässäkin asiassa sallittua.

Itellä tuo pieni epishaava alkaa olla jo täysin parantunut. Päivällä kun liikkuu niin saattaa tihkua vähän verta, mutta öiden jälkeen siteessä ei ole mitään. Liikunnan harrastaminen on silti vielä aikaraskasta sillä on nuo lihassäryt aikamoiset. Mutta eipäs ne muutoin parane kun liikkumalla!

Meillä arki lähti käyntiin hulinalla. Synnytyspäivä oltiin kolmistaan kotona mutta seuraavana päivänä jo ukon sukulaisia pamahti tänne liuta ja samoin ukon lapset. Siinä hulinassa meni alku, ja kyllä oli itellä kestämistä! Semmosen neuvon annan että ottakaa oma aika kotona pienen kanssa. Ite jouduin olemaan kotona jatkuvasti muita viihdyttämässä ja passaamassa, mistä varmasti johtu oma babyblues ja itkut. Oli niin väsynyt. Nyt vasta ollaan keskenämme ja kaikki tuntuu tasaantuvan.

Jo toisena päivänä me oltiin autoreissussa ja miltei joka päivä käyty jossain. Se on ollut ihan nastaa, että pääsee helposti liikkumaan. Oon vaan sitten vaihdellu vaippaa ja imetelly mitä ihmeellisimmissä paikoissa. :) Oon huomannu että lähinnä ihmiset suhtautuu siihen positiivisesti tai jopa neutraalisti. Eilen oltiin suurtapahtumassa 50 km päässä ja oli taas monen naurun(tai itkun) paikka kun ei tosiaan voi pienen imetystahtia tai nukkumisia mitenkään ennustaa...Kun päästiin illalla kotiin niin kyllä huokaistiin ja päätin että tänään lukkiudun tänne sisälle rentoutumaan.

Meillä ukko auttaa vauvan kanssa, mutta se ei oikein saa noita kotitöitä pysymään missään kuosissa. Ite sitten jo tiskasin vieraiden tiskejä ja imuroin kolmantena päivänä synnytyksestä.. Pitäis varmaan vaan antaa kaaoksen olla, mutta vaikeeta tämmöselle luonteelle...

Tulihan nyt sitten tekstiä! Onnea ja jaksamista viimeisille odottajille!
 
Täällä taas kamala kriisi iski.
Keitin rintakumeja vahingossa yli 10 min vaikka piti vaan 5 min.
Menivät ihan sameiks. Pakko oli syöttää poika tollasella ylikeitetyllä kerran. Mies kävi hakemassa apteekista parin uusia ku aloin tossa stressaamaan jne.
Ei kait tollasesta ylikeitosta voi olla mitään seurauksia ?
 
Minä myös täällä ja piiitkääään!!!vähiin käydään..
kyllä oon kateellinen teille joilla jo kovasti supistelee ja limatulpat menneet, jollain tais ripuliakin olla...mulla ei tosiaan mitääään!! ärsyttävää!
Hieman lohdutti kyllä se kun aikasemmin joku oli kirjoittanut että se limatulppa ei välttämättä lähde kerralla, isompana ja selkeempänä könttinä vaan voi tulla pikkuhiljaa ehkä huomaamatta..i hope...voishan hän alkaa jo syntymään, olo kyllä ihan ok. Oon saanu melkeen kaikki kaapit siivottua ja kodinhoitohuoneen tyhjennettyä et isäntä pääsee kaapistoja sinne vaihtamaan. Hirmusesti vaan tuo maha painaa ja selkä on alkanut hieman vihottelemaan. jumppapallon kävin ostamassa kun sellaisella istuskelin kun esikoisesta olin laitoksella. eipä siihen vaan ite ehdi istahtaan kun esikoisen mielestä se on ihan huippu hauska lelu =)

ONNEA JaKalle ja SMSM:lle!!! :flower: :heart:

 
Täällä myös yksi yhdessä kasassa oleva :wave: ! Haluaisin kyllä jo jakaantua. Jälleen viime yö meni valvoessa kun oli menkkakipuja alavatsalla ja tämä päiväkin mennyt noiden kipujen kera. Jopa muutama kipeämpi hetki ollut. Voikun jotain tapahtuisi tuolla alaosastossakin. Nää helteet on ihan liikaa tän möhiksen kanssa. Maha ollut aivan pinkeänä useaan kertaan tänään ja pitkään.

Neuvolassa tänään käyty:
RR hieman noussut 143/82
Pissa puhdas
Hb 131
Sf 34cm
Sydämen sykkeet hyvät
Perjantaina taas äitiyspolille painoarvioon kun vauveli majailee edelleen perätilassa, neuvolan täti kehoitti pyytämään ronskimpaa sisätutkimusta että saataisiin synnytys käynnistymään, täytyy varmaan niin tehdä. Jollei tämä jo tajuaisi jo aikaisemmin tulla maailmaan.

Onnea uusille vauvautuneille :flower: !

äippä-77+möhis 39+2
 
SMSM Isot onnittelut vauvasta! :heart:

ephs Mulla lähti limatulppa vasta synnytyssairaalan ammeesta noustessa, jolloin kohdunsuu oli aika lailla kokonaan auki. Ja lapsivesi meni vasta ponnistusvaiheen alussa. Ja ensimmäinen kipee supistus tuli kun synnytys alkoi. :) Eli aina ei tule mitään ennakkomerkkejä, vaan se on menoa saman tien. Tsemppiä sinne!
 
Supistuksia ilmassa 10min välein! otin puolisen tuntia sitten panadolin testatakseni onko nää nyt "niitä oikeita" :D . Ainakaan toistaiseksi ei ole auttanut, eli hyvä niin :) . Nyt pitäis ilmeisesti levätä, mut toisaalta käsketään olemaan liikkessä. Voi kumpa tämä olisi nyt sitä itseään... :heart:
 
Odotan Kannatan kyllä voimien keräämistä, jos vaan supistuksilta onnistuu. Itellä ku alko synnytyssupistukset se oli menoa samantien... Siis eka vähä aikaa 10 min välein ja alle tunnissa sitten jo 5-7 min välein, ei siinä paljon voimia kerätty.
 
Odotan ja Pai80,

Mä taas liikuin paljon kun ekat supistukset iski, ja silti oma synnytys oli maratoni. ;) Eli minä taas neuvoisin liikkumaan. Näin erilaisia me ollaan! Mullahan noita 10 minuutin suppareita tuli tuntikausia, sitten 5 minuutin välein, jotka ei edelleenkään avannu kohtua varmaan tuntikausiin..
 
Joo, eipä täs paljon ole lepäilty. 10-5min. välein supistaa koko ajan. Välissä oli 2 puolen tunnin taukoa jolloin sai nukuttua. Nyt huomasin et pikkuhousunsuojaan on tullut vähän verta. Supparit käyneet muutenkin kovin kipeiksi, varmaan kohta on heräteltävä mies ja suunnattava kohti sairaalaa. JÄNNÄÄ!!!
 
Odotan tsemppiä kovasti matkaan! Mie veikkaan, että sinulla saattaisi jo nyytti olla kainalossa :heart:

Itsellä taas mielenkiintoinen yö takana. Pää humisee, kun oon niin väsy. Supistuksia tulee ja menee. Yöllä niitä oli jo alle 5 min välein, mutta sitten ne taas hiipuivat- ihan niin kuin arvelinkin. Oon liikkunut ja levännyt.
Täytynee soittaa neuvolaan :/ ...

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 40+2
 
Onnea SMSM tytöstä! :heart:

Odotan Toivottavasti pääset synnyttelee! Mulla avautumisvaihe kesti kaikkineen päivineen yhteensä 19h ja mä jouduin koko sen ajan vaan makoilla, koska mulla ei ollut vauvan pää kiinnittynyt ja vedet oli mennyt, ja siinä kun se riski että voi napanuora tulla ulos. En sit tiedä, olisko lyhentänyt sitä prosessia jos olis saanut liikkuakin, kun tosiaan siihen asti jouduin makuuasennossa olla kunnes lapsi oli ulkona. Ainakin musta olis ollut kiva saada liikkuakin, koska niiden supistusten kourissa ei ollut mitään herkkua kärvistellä vaan paikoillaan. Mutta muuten synnytystä ajatellen kannattaa nyt tuossa vaiheessa alkaa keräilemään niitä voimia :)

muoks - ja mä en sit tajunnut kattoa kellonaikaa milloin olit tuon kirjottanu :LOL: varmaan oot jo tositoimissa ;)
 
Onhan täällä sentään vielä muutamia yhdessä kasassa olevia:) Tässä nyt jotain "listaa", niin helpompi seurata, ketkä täällä vielä odottelee...

virpi1980
hipsu79
heidik86
Odotan
millanen
Tessu77
vatsakasilmanvauvaa
ephs
äippä-77


Tuossa ilmeisesti kasassa olevat?:) Ja ilmeisesti Odotan on nyyttiä hakemassa jo, merkeistä päätellen, joten hänet varmaan voidaan kohta listasta poistaa:) Tsemppiä matkaan!:) Täällä siis edelleen yhdessä kasassa.. ei varmaan enää edes mikään uutinen :D
 
Huomenia mammat =)

Tänään sitä taas poksutaan sitten,h-hetki alkas olla nyt niinku päällänsä

Kiitos heidille,kun päivitit pyytämääni listaa,sitäkin saa tosiaan parsia pikku hiljaa,odotan meni jo varmaan synnärille :whistle: ;)

täällä kärvistelin taas aamu yöstä,olin varma,että se on menoa nyt ja pelkäsin todella että lapsi syntyy kotio.ihan mahdoton paine oli alapäässä,etu-sekä takapuolella,tunsi oikeen kuinka lapsi työnsi itseään alaspäin.menin pöntölle kun tuntu sitä painetta,ihan kakalle,ja siinäki aattelin,että tuleekohan sieltä kakka vai lapsi.oli se aika järkyttävää.mua niin tollaset pelottaa,kun iltasanomissa oli vasta juttua siitä kun se 37 viikkonen lapsi synty kotiin ja kuoli.mulla taas kaikki kammo ajatukset pyörii päässä. :ashamed: tosiaan se kipuilu suuntasi alas ja jalkoihin,tuntu,et ne valahti ihan tunnottomaksi.on tämä kyllä yhenlaista.pakko soittaa neuvolaan jo melkein ja saada käydä siellä,kun vauva ei taas oikeen liikukkaan.ihan kamala paine ja miksi se tuntuu tuolla perseessä,sitä kauttako se vauva tunkee ittensä ulos :LOL: :LOL: :LOL: vaikka ei kyl naurata.sorry,kun taas vain valitan,mutta saattepa kuvaa millasessa mielentilassa ja paineessa täällä ollaan.jos tätä nyt etes kukaan jaksaa lukee.

niin onnea matkaan odotan

jos tässä nyt koittas rumbata sinne neuvolaan,vaikka sielläki on se kyl soittoaika puol 11-puol 12,vaan kuka sinne asti jaksaa odottaa?

 
käyty ja positiivista ainoastaan se ettei tarvii enää neuvolan mennä =) Seuraava aika on sairaalalla ensi viikolla,ja silloin kyllä en kotiin enää lähde :LOL: Pistän kohtauksen pystyyn,jos jostain syystä päättävät että oon niin pirtee ettei tarvii käynnistää :LOL:
Nyt rannalle varjoon makoilemaan..kuumuus on ihan hirveä ja yöllä taasen unta se pari tuntia..puuh puuh.Itselläkin tulee välilä itku kun olo käy tukalaksi ja lapset vaan kiukkuaa :ashamed:
hipsu 40+2
 
Mä menin soittamaan neuvolaan. Sain torstaille lääkärille ajan. Silloin katsotaan kohdunsuuntilanne uudelleen ronskeilla otteilla, siis jos ei nyt parin päivän sisällä pieni rupea ulos punkemaan.
Mä oon niin toiveikas torstain suhteen viimeistään.
Vaikka voihan se olla, että ei ala silloinkaan tapahtumaan.

Terkkari kehotti menemään helposti äitipolille/synnytyssaliin, jos tulee kipeitä supistuksia- vaikka siten "turhalle" käynnille, että kurkkaisivat kellarin tilanteen. Edelliset synnytykset kestivät kuitenkin sen 4 tuntia ilman tällaisia valvomisia ja nyt sairaalaan on matkaa se vajaa tunti 45-50min.

Nyt saattaisi jopa uni tulla, pakko mennä lepäämään...

T:vatsakas
 
Hei kaikille!

Nyt on menossa pieni rauhallinen hetki kotona, kun tuo yksi apina nukkuu kopassaan ja olis vanhemmille aamupalan aika. Pääsimme lauantaina illalla kotiin ja on ollut ihanaa olla kolmisteen plus koira kotona osastolla olon jälkeen. Siitä mulla ei ole kyllä mitään valittamista, henkilökunta oli tosi ihanaa, välillä oli vain niin täyttä, että sai odotella apuja kauemmin.

Viikko sitten mentiin siis suunniteltuun sektioon, itse leikkaus onnistui hyvin eikä ollut ollenkaan huono kokemus. Yllätys oli vain, että 3,3 kiloiseksi arvioitu poika olikin jo neljä kiloa. Heräämössä oltiin ihan onnellisena, kunnes huomattiin, ettei mun kohtu lähtenyt supistumaan ja vuosi liikaa verta. Sitten oltiinkin parin tunnin sijasta siellä seitsemän tuntia, sain verta ja kohtua paineltiin kovaa, sain supistavia tipassa ja peräsuoleen ja jopa sitä kuuluisaa hemohessiä... Onneksi vuoto hiljeni normaaliksi ja päästiin viiden aikaan illalla osastolle, sain ruokaakin ja mies ja vauva olivat koko ajan vieressä, vauva pääsi heräämössä jo imemään rinnalle. Illalla isovanhemmat tulivat katsomaan.

Kun oma tila oli jo parempi, niin keskiviikkona kymmenen apgar-pisteen poika hengitteli lastenlääkärin mielestä liian tiheään ja vietiin lasten teholle infektioepäilyn takia ja laitettiin antibiootille. Se oli aika raskasta, kun ei itse kyennyt vielä liikkumaan, mutta onneksi autettiin pyörätuoliin ja pääsin keskiviikkoillalla vielä katsomaan teholle vauvaa. Torstaina kaikki tulehdusarvot ym olivat normaalit ja saatiin poika takaisin vierihoitoon, antibiootteja jatkettiin lauantaiaamuun asti, kunnes saatiin veriviljelyn tulokset ja kaikki oli hyvin. Olin jo siinä vaiheessa ihan kyllästynyt osastolla olemiseen, ja kysyin suoraan pässisikö jo kotiin. Oli ilmeisesti ruuhkaa tulossa niin päästivät saman tien kotiin eikä vasta sunnuntaina, mitä lupailivat aikaisemmin. Perjantaina oli ollut toinen vauvan lääkärintarkastus, ja kaikki oli hyvin ja poika kotiutettavissa. Ilmeisesti mun kohdun supistumattomuus johtui siitä, kun poika olikin luultua isompi ja kohtu venynyt liikaa.

Nyt meillä ei sitten yllättäen paljon muuta tehdä kuin nukuta, syödä ja vaihdeta vaippoja... Poika on aivan ihmeellinen, täydellinen...

Haava voi ilmeisesti hyvin, eilen käytiin sairaalassa poistamassa tikit. Toisen jalan nivusessa on jokin hermopinne, mikä tekee liikkumisesta extra tuskallista, etenkin yöllä, kun lähtee vessaan ym. Tähän mennessä imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, lisämaitoja annetaan välillä.

Onnea uusille vauvoille ja äideille! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin tästä eteenpäin! En ole ehtinyt vielä lukea mitä tässä välissä tänne on kirjoiteltu.

Voiko olla totta, että tänään olisi viileämpi päivä! Viime lauantaikin oli aivan mahtava, kun oli pilvistä, kylmää ja satoi! Jaksuja tuskailijoille!

Katsotaan, jos saan jotain kuvaa kameralta koneelle ja tännekin jossain vaiheessa...
 

Yhteistyössä