Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

millanen, onnea matkaan!!!

Mä kävin lääkärissä ja se "kovakourainen tutkimus" tuntui ihan normaalilta tutkimukselta.
äsken sain jopa nukuttua 45 min. Yöllä nukuin taas sen normisetin 3,5 tuntia.

Jaksaako kukaan muistella raskausajan valvomisia? Paljonko saitte oikeasti nukuttua yön aikana (ja siihen mahdolliset päikkärit päälle)?

Mä saan nukuttua keskimäärin 4- 6 tuntia/vrk.

Oli ne supistukset saaneet aikaiseksikin. Jos aikaisempien neuvolakorttien tietoihin tulee, niin loppu tulee tapahtumaan nopeasti.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 40+4
 
Pikapäivitys kännykällä, tuun myöhemmin kommentoimaan ajan kans.

millanen - Tsemppiä vauvan hakuun! Ei ne supistukset enää minnekään lopu! :) Täällä ollaan hengessä mukana.

vatsakkaalle ja virpille supistustuulia! Ei taatusti ole kiva kärvistellä suppareiden kanssa jatkuvasti.
 
millanen Onnea matkaan! Taitaa olla aikamoinen tungos jos kerta kummatkin helsingin synnytyssairaalat täynnä :D Mä synnytin kättärillä 4.7 ja silloin siellä olin kuulema mun lisäksi vain 3 synnyttäjää.

vatsakasilmanvauvaa Mä sain loppuraskausaikana nukutuksi öisin suht paljon, mutta pienissä pätkissä. Yleensä kävin nukkumaan 24-01 aikaan ja heräilin vasta 11-12 aikaan aamupäivällä. Mutta vois sanoa, että tuohon väliin mahtui varmaan 5 herätystä joka yö. Oli sitten milloin mikäkin suonenveto tai kramppi, persus puutunut tai pissahätä, kuuma tai muuten vaan tukala olla. Välillä en saanut unta ollenkaan noiden herätysten jälkeen. :x Päikkäreitä nukuin vaan silloin tällöin, mutta välillä tuli nukuttua jopa 3-4 tuntia vielä noiden yöunien päälle.. Mulla kyllä oli ihan koko raskauden tosi hirveä väsymys, niin unta riitti kyllä vaikka muille jakaa.
 
1kk neuvola takana,vaikka oli oikeastaan 5vko neuvola, kun tänään se 5 viikkoa tuli täyteen.

Pituutta oli tullut 4 cm lsää..nyt 55cm ja painoa noin 1 kg lisää syntymäpainoon..nyt painoa noin 4800g. Hui kun tuntuu jo isolta tytöltä!!! =)

Kaikki muutenkin ok ja oli oikein kiva neuvolan täti!

Joku kyseli vaavin nukkumisesta. Meillä on syöttövälit voinut olla 6-7 tuntiakin yöllä ja ei kuulemma haittaa kun vaavikasvaa noin hyvin.Nyt on parina yönä vaan nukuttu mun mittapuun mukaan huonosti eli syöty kaks kertaa yössä ja herätty jo 07-08 maissa. Hankalakun tottu siihen et vauva nukahtaa noin 22-23 ja syö ekan kerran vasta 05 maissa ja sit 08. Sen jälkeenkin nukuttiin monesti 10 asti vielä. No toivotaan et nää kahden kerran- syötöt yössäois poikkeuksia ja ens yönä taas saatas kaikki vetäistä ainakin 6 tuntia unta palloon!! :LOL:
l
Ois kyllä kiva kehitellä jotakin muiden Oulun seudun mammojen kanssa kun miehetki palaavat takaisin työelämään. Jos jollakin on tosiaan kiinnostusta treffailla ja touhuilla jotain, laittakaa ihmeessä viestiä.. =)
 
Olivia81 Reipas aikataulu pitää mielen virkeenä, toki me välillä vähän lötkyilläänkin. :whistle: Koirien ja vauvavan hoito on aika kokonaan mun vastuulla tämä heinäkuu joten pakko pitää rutiineista kiinni niin pysyy homma kasassa. Mies painaa töitä yötä päivää, hyvä jos 4h ehtii kotona käydä. :'( mutta ei montaa päivää tätä kuuta ole niin sitten helpottaa ja pääsee osallistumaan paremmin elämäämme. Meillä on toinen sellanen sekarotuinen 8 vuotias leikattu uros jossa on kaikkia metsästysrotuja mitä vaan voi kuvitella ja toinen on 5v schapendoes uros. Kyllä se yhenlaista taiteilua vaunujen ja 2 koiran kanssa meno on :LOL: mahtaa olla näky!Vanhempi ei tahtos lenkille ja nuorempi vetää kuin viimeistä päivää! Muutaman kilsan jälkeen meno aina tasottuu. Välillä otan vain tämän nuoremman mukaan ja vanhempi jää pihalle loikoileen =) se on niin mukavuudenhaluinen ettei toista! Liinaa olin ajatellut itekkin, kätevämpi varmasti kuin vaunut. Tilasinkin sellasen rengasliinan, sitä nyt odotellaan postin tuovan että päästään kokeileen.Varsinkin lyhyemmällä pissatusreissulla se on varmasti parepi kuin vaunut. Rintareppuun tää vauveli oli vielä pieni ja hankala oli saada päätä tuetuksi.
Vähän olen pelännyt sitä vaunujen kuumuutta, mutta vaaville vain ohut body päälle ja vaunuita kaikki ylimääräset peitot pois. mulla on pellavapeitto vaunuissa joihin voi kääräistä jos tukeekin viileempi, tilanteen mukaan ja koko ajan seurata lämpötilaa. Varjoisia reittejä koitetaan mennä ja mieluiten aamusta ja illasta niitä pitempiä matkoja ja sellasia reittejä että jos hätä tulee niin jotain oikopolkua pitkin pääsee pikana kotiin. Ei nuo karvakuonotkaan kestä tätä hellettä paksuine turkkeineen paljon. Aamusta yömyöhään ovat ulkona kun sisällä on liian kuuma niille.
Marta kiitos nallevaippa vinkistä, vaikuttiva kivoilta. Pitää tilata niitä. Itekkin aloin ommella kestoliivinsuojia,mutta jäi hommat vähän kesken joten joutunut kertakäyttösiä ja kaupan kestoja käyttään. Kertakäyttösistä liberot on ainoot hyvät, kaikki muut tarttuu nänniin kiinni ja lähtee palanen irti!aaaauts!! :'( Sairaalassa kokeilin kun ei muita ollut ja vieläkin toisesta nipukasta palanen puuttuu ja eka imasu saa näkeen tähtiä aina! Ihan pieni kolo näyttäs olevan. Paraneekohan ikinä?
 
Taas yhdestä yöstä selvitty ja hyvin kyllä poika nukkuikin...nukahti tuolla puol 12, nukkui jonnekkin 4 asti, söi, nukkui 6 asti, söi ja sit herättiinkin vasta puol 10 maita..kerran ynähti yöllä itkemään, mutta kun en sillä punasella minuutilla päässyt sängystä ylös niin pieni jo nukahti uudelleen :heart: Nyt tuolla sitterissä ihmettelee mualimoo..jännä miten ne vauvat muuttuu viikossa, paljon enemmän on kaveri jo hereillä :heart: Niin ja ennenkuulumatonta, pieni söi yöllä VAIN 20min ja sitten nukkui tyytyväisenä :heart: :heart:

millanen tsemppiä vauvanhakuun!!!!

nukkumisesta Täällä nukutaan sellasta (siis itse) 4-8h yö...mutta sekin tosiaan kun nukutaan tuonne 9-9.30 hujakoille..mutta mikäs kiire meillä on minnekkään..nukutaan kun nukuttaa :LOL: niin ja yöaikaan mie kyllä vetelen ilman tissiliivejä..vähän kipeetähän se tekee, mut miula ei yöaikaan valu maitoa joten sen puolesta ei tarttee mitään suojia pitää ja saahan sitten rinnat yöllä niitä "ilmakyljyjä"... Itse koen tämän kaikkein parhaimmaksi vaihtoehdoksi..en vois nukkuu rintsikoiden kanssa...

lenkkeily mekin käytiin eilen vähän vaunuilemassa miehen ja koiran kanssa, pieni mies tykkäs ihan hirveesti... tosin oli hirmu kuuma ja ite en meinannut millään jaksaa kävellä

kipuilua nyt on tullut miule uutena erittäin järkyttävät liitoskivut ja muutenkin koko alapää helvetin kipeä...epäilen tässä jo vähän jotain tulehdusta..pitää nyt seurailla vielä vähän tilannetta, mutta jos ei helpota niin pitää lääkäriin tai neuvolaan soitella...yölläkin koski ihan pirusti...ja vuotokin taasen lisääntynyt...välillä oli jo vähän vähempää..pieniä hyytymiäkin tullut, mutta ei vielä mitään mistä pitäs huolestua..seuraillaan tilannetta...

niin ja onnittelut vauvan saaneille :flower:

Josko tämä mamma lähtis nyt tekemään nuita aamujuttuja itselleen kun kohta pieni mies varmaan taasen haluaa tissiin roikkumaan

Rae ja vaavi 9vrk
 
Koittakaa kestää yhdessä kasassa olijat vielä hetki. :hug: Tiedän että varmasti on piinaavaa aikaa odottaa et ois viikkoja "tarpeeks" et saa käynnistyksen jos ei muuten tapahdu mitään.

Täällä oli eilen ihan tuskanen päivä. Itellä särki kovin ja poika kiukkunen ku mikä, ei suostunut nukkumaan, söi kyllä joo, mut missään ei ollu hyvä olla.

Mites se nyt olikaan ? Pitikö reagoida jos vuodon seassa tulee joku kunnon hyytymä ? Jos ei siis oo mitään muita oireita tms ? Mä oikein säikähdin aamulla ku pyttyyn tipahti sellanen kunnon klöntti, mut eipä oo nyt kyllä enää särkenytkään samallalailla ku eilen.

Huomenna ajattelin jättää miehet hetkeks keskenään ja lähteä ostamaan itelleni parit imetysliivit lisää (ärsyttävää olla vaan yksien varassa) ku ei noista normaaliliiveistä oikein oo mihinkään vaikka päälle mahtuiskin. Täytyy ens yöks koitaaa kehitellä joku toppiharso viritelmä, ku ei oikein nappaa toi rintsikoissa nukkuminen.
 
hiipi ONNEA! :flower:
Tänään jäi kyllä lenkit sun muut tekemättä!Koirat makaa piahalla varjossa koomassa ja mittari näyttää +34 eikä tuulen vierettäkään ilmassa! Neiti on tuskasena puolialasti, nukahtelee vain syliin ja syö vähintään puolen tunnin välein vähän.Vissiin tankkaa nestettä?
Onko mitään viilennyskonsteja,kikkakolmosia? Voi hitsi!Olis jo talvi!Nyt tuntuu etteivoi mitään muuta tehä ku imettää vaan jatkuvalla syötöllä! Onneksi samalla voi notkua ees netissä :LOL: :(
 
millaselle tsemppiä ja onnea hiipille!! :flower:
omaa napaa taas...käytiin neuvolassa ja ei MITÄÄN uutta. SF edelleen 38, ei sit ainakaan kasvanu ole. RR sama, ei ole nousussa. painoa taas tullu lisää ja pissas ei merkkejä lapsivedest taikka limatulpast! ens viikol uus neuvola aika,sillo on 41+2 ja sit ens keskiviikko soitto ä-polille ja sinne tsekkaukseen....tylsää...vois alkaa jo tulemaan. hajoo pää tähän odottamiseen. yks ainoo kipee supistus tullu tänään, et ei todella lähtöä kovin äkkiä ootella=(

ephs 40+4
 
Jorvista laittoi kotiin klo 12 aikaa,käyrillä ollessa ei tullut kun 2 supistusta..
Käytiin kotimatkalla hakemassa syötävää ja sain nukuttua tunnin verran syömisen päälle. Supistukset ei ole loppunu missään välissä ollenkaan Jorvin käynnin aikaan vaan ne oli pidemmillä väleillä. Heräsin taas supistukseen tossa 2 aikaa ja ennen 3 oli jo sen verran voimakkaat nää supistukset että limatulppa tuli klönttinä pihalle. Nyt taas supistellu siitä asti tosi voimakkaasti 5min välein ja äsken tuli 3 supistusta jo 10 min sisää.. Jorvissa sanottiin että 2sormelle auki ja 1cm kanavaa jäljellä. Joten edes jotain siellä oli tapahtunu ja näillä kivuilla ilmeisesti tapahtuu myös kokoajan.
Kiitos tsempeistä! <3 Nyt koitan kärvistellä siihen 5 asti että voi lähteä uudelleen käymään sairaalassa tosin ONNEKS sulku ohi Kättärillä joten sinne voi mennä nyt näytille joskos jo sen verran olis enemmän auennu että ottais sisäänki jo..
Porukat hakee koiranki tänään niille ihan varmuuden vuoks että jos yöllä tulis lähtö ni sit menis säätämiseks...

Vereslimasta vuotoa havaittavissa ja olen kuin etana,limaa limaa limaa......... B)

niin ja Hiipi Paljon onnea! :flower:
 
Täällä iski sit hirvee rintatulehdus, 39 kuumetta,tissi niin kipee et ulvon kosketuksesta |O
Mulla on joka kerta ollu sama juttu ja nyt sainkin lääkkeet ilman et lääkäri ees näki tissiä. Voi Luoja,auttaispa nuo äkkiä!

Onko muilla ollu tätä riesaa? mulla pakkaa edelleen ihan hirveesti maitoa vaikka 2 viikkoa pojan synnytyksestä, voisin luovuttaa mutta en taida jaksaa sitä keittelyrumbaa :ashamed:
 
Aamulla neuvolassa vielä viimestä kertaa. RR aina vaan hyvä n.100/62, Painoa oli tullu lisää tällä kertaa,muttei ihme näillä turvotuksilla, ja oon kyl vetäny tötteröitä naamaan parina päivänä, välittämättä verensokereista :D
Pissassa olikin sit eryt ++++ ja leukkarit +++, mutta ei tartte viiä näytettä, meinas et kohdunsuulla sen verran tapahtuu et johtuu siitä.
Kätilö suostui tekeen sisätukimuksen ja 2-3sormelle auki ja paikat pehmeenä, kanavaa 2 cm jäljellä. Käynnin jälkeen mentiin sitten siskon kanssa soppaileen ja olikin ihan tuskainen reissu...kotona supparit rauhoittui sitten kun nukuin 2 h päikkärit.

Kirjoittelin tuossa edellisen synnytyksen kätilön kanssa ja maanantain käynnistykseen sanoi että yrittää saada meidät hoidettavakseen...olispa mahtava ylläri saada tuttu, turvallinen ja osaava kätilö...vielä kun vkl saisi ajan kulumaan...että tällasta omaa napaa..

MansikkaMarja 39+6
 
MansikkaMarja, toivottavasti saat tutun kätilön! Se olis kyllä mahtavaa :)

Hiipi, onnea pienestä! Onnea myös sinulle toiselle, jonka nimimerkkiä en nyt millään muista.

Pai, mä nukun rintsikoilla ja olen myös aivan kypsä niiden kanssa nukkumiseen. Pitäis varmaan myös kokeilla tuota toppi+harso systeemiä. Mulla vaan tulee ihan kauheesti sitä maitoa, et en tiedä miten toimii. Välillä on ollut sänky märkänä rintsikoista ja liivinsuojista huolimatta.

Marta, me käytetään öisin sisävaippa+kuorivaippa yhdistelmää. Muumi-kuoret sopii meidän pojalle tosi hyvin, ja mitä oon kaupoissa muita katsellut, niin en oo muita noin luonikkaan mallisen näköisiä löytänyt. Mut tärkeintä yövaippailussa on musta just toi kuoren istuvuus. Sisävaipassa pitää tietty olla tarpeeks imua, mutta sen mallilla ei muuten ole niin väliä. Kunhan mahtuu kuorivaipan sisäpuolelle kokonaan. Sisävaippoina meillä on käytetty muumi-sisävaippoja, jotka on musta muuten hyviä lisäimun kanssa, mutta kuivuvat aika kauan. Nyt näillä keleillä se ei ole ongelma, mutta jatkossa kyllä on. Huuto.netistä olen ostanut pari jonkun itse tekemää sisävaippaa, jotka nekin toimii hyvin. Sit meillä on useempi Royalkestojen sisävaippa, mut ne on sen verran isompia, et saa tosiaan taiteilla noiden s-kokoisten muumi-kuorien sisään. Meillä kaikissa sisävaipoissa on kiinteä imu ja yhden lisäimun olen niihin laittanut ekstraa, joskus 2. Riippuu imuista. Mut ihan hyvin riittää 6-8 tuntia. Viime yönä meni 9 tuntia, eikä tullut läpi. Ja meidän poika tosiaan pissaa paljon.

Dalailama, vastasyntyneellä parhaiten varmasti yleensä toimii just toi kuori+sisävaippa yhdistelmä, kuten Kepsukka suositteli. Siitä vaan tulee niin paksu paketti, että me käytetään sitä vain öisin. Meillä toimii esim. Fuzzi Bunzit lisäimulla ihan tosi hyvin. Kuten myös Royalkestojen AIO:t. Myös Bumgeniuksen luomu AIO toimii meillä, mutta niitä ei ole kuin yksi, joten siitä ei niin paljon ole vielä kokemusta kuin muista. Meidän poika tosin on jo ihan reilun kokoinen, mutta hoikkareitinen kylläkin. Eli uskoisin, että monella pulleempireitisellä toimii samat jo paljon pienempänä.

Tänään oltiin neuvolassa. Pojalla ikää päivää vaille kolme viikkoa. Paino kasvanut hurjasti, nyt 5280g (syntymäpaino 4600g, kotiutumispaino 4300g). Pituus hurjassa kasvussa myöskin, nyt 59 cm (syntymäpituus 55 cm). Kaikki oli muutenkin hienosti. Tosin neuvolasta lähdettäessä poika sai raivkohtauksen ja päätin sitten kokeilla siihen tuttia ekaa kertaa. Poika rakastui heti täyttäpäätä :) Nyt onkin sitten ongelma, että miten saadaa pidettyä tutin syönti jossain aisoissa, ettei koko aikaa sitä söisi.

Saga ja poika 2vko+6vrk
 
Voi vitsi, että taas ärsyttää!!! Miehen sisko sanoi, että kuuden aikaan ovat tässä meillä ja mie syöttelin pojan silleen,että kuuden aikoihin oltiin valmiita..ihan sillä syyllä, että ei tartteis lähtee imettämään ku ovat täällä (en todellakaan halua kenenkään muun näkevän imettämistäni ku miehen, ainakaan toistaiseksi) ja kuinkas ollakkaan, HEITÄ EI VIELÄKÄÄN NÄY!!! No siinäpähän sitten ovat keskenään kun mie syöttelen poikaa jotain about tunnin verran... Ärsyttää suuresti kun itse pitää kyllä aikatauluista kiinni ni miks toiset ei sitten voi pitää?!?! ja pojalla kummiskin jonniimoinen rytmi jo olis ni en sitä haluis sekottaa hirveesti....

Kohta isken oven lukkoon enkä päästä ketään sisälle..
 
Meilläkin oli tänään neuvola. Vauvalla ikää 24 vrk ja paino nyt 4200g ja risat. Syntymäpaino oli sen 3215g ja kotiutuspaino 2960g. Eli ihan älyttömän hyvin on meidän pieni kasvanut. :heart: Pituutta oli nyt 54cm kun se syntyessä oli 51cm.

dana Meidän mummola on Kuivasjärvellä, joten siellä juhlitaan ristiäisiä ensi kuun lopulla. Sovittiin papin kanssa treffit ensi viikolla, että päästään käymään kastetilaisuus läpi. Oli muuten aivan ihanan kuuloinen naispappi. :)

Meillä oli tänään se isyyden vahvistus ja olihan tilaisuus. :D Se eukko oli niin puhelias, että paapatti yli puoli tuntia. Meidän piti sanoa tasan sen verran, että kauanko ollaan oltu yhdessä ja ollaanhan molemmat varmoja, että lapsi on miehen. "Että jos yhtään olette epävarmoja, niin sitten DNA-testeihin". Sitten se selitti ummet ja lammet siitä, millaisia riitoja voi tulla, jos on yhteishuoltajuus ja toinen vanhemmista vaikka KIDNAPPAA lapsen ulkomaille, tai haluaa laittaa sen ranskan kieliseen kouluun ja toinen vastustaa, tai haluaa avata lapselle Visa Electronin ja toinen vastustaa. :LOL: Aivan hervotonta... Sillä oli kaikkiin tilanteisiin esimerkki ja meidän oli miehen kanssa lopussa todella vaikea olla nauramatta. Mutta pääasia, että homma hoidossa. Pitäis olla selvä viikon päästä.

Taas ois vauvan iltakylvyn paikka, joten pitää mennä. Kivaa iltaa kaikille! Ja kasassa oleville supparipuhurit taas. :)
 
Rae Tuo on kyllä tosi ärsyttävää! Mullakin meinas eilen hermo revetä kun olin imettämässä ja huomasin et kaverit ajaa pyörällä pihaan ja eivät olleet ilmottaneet et ovat tulossa..

Jes, poika söi pelkkää rintaa tunti sit ja vielä hetken ainaki nukkuu :) Jokohan sitä maitoo vihdoin tulee!!

Olin ollu yöllä pikkasen sekasin. Mies oli tullu nukkumaan niin olin ruennu sen takapuolta taputtaa niiku vauvalla kun röyhtäytän ja sit olin ruennu peittoja nostelee ja lattialle kurkkimaan ja lopulta vilassu vauvan sänkyyn ja huomannu et vauva onki siellä ja ruennu takas nukkuu :LOL: Vähän niinkun joku toinen palstalainen oli sitä toista vauvaa ettiny :D

Jahas, kohta saa taas tissii tarjota..
 
neuvolassa tuli käytyä tänään iltapäivällä ja eipä sinne mitään kuulunu.painoa oli tullut viikossa +800g,verenpaine oli 114/76,laskenu jonkun verran seki,sf oli jo huikeat 37.5,kääk,pissa puhdas.

edellis kerran neuvolassa oli siinä pissassa ne leukkarit plussalla ja vein pissa näytteen laboratorioon,siinä ei ollu mitään,mutta sitten siitä tehtiin viljely niin siitä oli löytyny jotain,olikohan e4 ja e5 tms....kuulemma jotain bakteereja on ja kyseli onko mitään oireita virtsaamisessa tai supisteleeko oudosti???mitä tuoki sitte tarkottanee?ei kuulemma enää tehdä asialle mitään kun näin paljon viikkoja ja jos jatkuu oireet synnytyksen jälkeen niin sitten olla yhteydessä....ei mulla kyl omasta mielestä ole mitään oireita,kerran kirveli vähän pissalla käynti ja joskus saattaa kutittaa alapäätä,epäilinkin jo hiiva tulehusta,mut en usko et on sitäkään koska se kutina on niin vähäistä...

tänään ollut ihan hirvee päivä,täällä oli 33 astetta,nyt illasta kuitenkin tuulee vähän niin ei oo niin tukalaa.

mulla on ens ma sitte neuvola jolloin soitetaan käynnistys aikaa,ja se on kuulemma 41+5.vidu kun nyt syntys sitä ennen.menee vaikeeks kun muksut menee sillä viikolla jo kouluun ja mies takas töihin joten pakko olla silloin jo vauvan kans kotona.ei tuu muuten mitään.

onnea hiipille vauvan johdosta :flower:

ja millaselle vielä kovat tsempit

ja täällä ei niin mitään,ei suppareita ei veden menoja tms....paska sanon minä.
 
Minähän oon ollut menossa yksin synnyttämään alusta asti =) Ja tämä on ollut tuolle neuvolan tätille ihan kauhistus,viimeksi rupesi purnaamaan että minkälainen sun mies on kun ei synnytykseen tule..ihana ja hyvä mies on,mutta meillä ei yksinkertaisesti noita vahteja ole..joku saattais joskus päästä,mutta en jaksa strssata asiasta.Jospa sitä sais laitoksella parempaa palvelua kun oon yksin =)
Mä vaan ootan,että päivät kuluu ja viikon päästä se käynnistys,pääsee mieskin jo lomalle =) Harmittaa lasten puolesta,kun tosiaan täälläkin koulut alkaa 11.8 niin olisi ollut jotain kiva tehdä koko perheen voimin kun ois oltu kaikki kotona,mutta ei niin ei..vauva jumittaa tiukasti masussa.Viime yö oli helvetillinen supistuksineen kaikkineen,mutta supistuksista puuttuu se viiminen niitti että kunnolla käynnistyisivät :ashamed: Ja siis eilis yön jälkeen ei mitään tuntemuksia vaikka päivän kävelin ja shoppailin lasten kaa.
On kyllä tänään tuntunut että kuolen tähän kuumuuteen..aivan kamala..sisällä reilu 30 ja ilma ei yhtään kierrä.Toivon ja rukoilen että tämä oikeesti oli nyt viimeinen helle päivä :headwall:
sulanut hipsu
 
Onnea uusille jakaantuneille perheineen :flower: :flower: :flower:

Mä en oo saanu nukuttua yhtään päivällä. Olo oli niin tukala, että mun oli vaan pakko lähteä kotiympyröistä pois päiväksi. Olinkin sitten kaupungilla shoppailemassa. Sain vauvan pinnasängyn ja ostin siihen patjan & petarin. Kotona odottikin jo aiemmin keväällä hankitut tekstiilit.
Miehelle (ja mullekin) hommasin pullon kuoharia, missä on kultaa :) Korkataan sitten, kun nyytti on pihalla. Oli ihanaa käydä ulkona syömässä ja tuulettumassa. Ja nyt on taas ihan huippuihanaa olla kotona ja odottaa :) .

Oli hauskaa seurata ihmisten katseita, kun silmät osuivat a) vatsaan ja b) jalkoihin :LOL:

Mulla meni jo aikapäivää sitten se limatulppa kovien supistusten kera (oisko 2-3 viikkoa sitten). Nähtävästi se on uusiutuva luonnonvara, kun on sitä riittänyt näihin päiviin astikin.
Eli mun kohdalla se ei ainakaan merkkaa mitään lopun ennustetta.

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 40+4





 
Emmäkään kyllä imettele vieraiden edessä jos on joku kylässä niin vetäydyn kyllä makuuhuoneen puolelle syöttämään vauvaa. Tai jos ollaan jossain kyläilemässä niin painun kyllä muualle syöttämään.

Kivat pikkupaineet taas kun meille on tulosa la vieraita, miehen kummipojan vanhemmat. Perheessä on kolme lasta. Kiva sitten haparoida siinä kolmen lapsen äidin nenän edessä... :headwall:

Mikäköhän meillä nyt oikein mättää ?
Tänäkin iltana pikkumies söi ja nukahti rinnalle, eikä herännyt eikä alkanut jatkaman syömistä vaikka herättelin. Nostin pojan sänkyyn seurauksella että silmät rävähtivät auki ja alkoi lisäruuan vaatiminen. Annoin vielä toisestakin tissistä ja taas nukahdus, nyt onnistuin nostamaan pojan sänkyyn jatkamaan unia.
Eikö poika tule kylläiseksi yhdestä rinnasta vaikka siihen kaikki merkit viittaisivatkin ?

Täytyy meidänkin kokeilla tota suihkuun viemistä, mies tarjoutui ottamaan pojan suihkuun kanssaan joku kerta. Vaikkei siis kylpykään aiheuta mitään ongelmia, päinvastoin tykkää olla kylvyssä.

Kauheen vaikeelta tuntuu tosiaan noi kummi- ja nimiasiat. Mä en tiiä mitä niiden kummienkin kans tekis. Ei oo oikeestaan välttis ketään niin läheistä ketä osais pyytää kummiks ja kuitenkin ois kiva et pojalla ois myös multa joku kummi. Vai onko se ihan urpoa pyytää kummiks sellasta ihmistä, jonka kans ollaan oltu sairaan läheisiä mutta parin viime vuoden aikana etäännytty ? Josko tämä sitten lähentäisi välejä ? :headwall:
 

Yhteistyössä