Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

"Mistä muuten tietää että vauvalla on kuumetta ? Voiko jostain sanoa "näppituntumalta" et vois alkaa epäilemään kuumetta ?
Minäkö avuton ???

PAI..

jos vauva on levoton, itkuinen, syö huonosti tai että mittaat n.38 astetta tai enemmän on aika ottaa pikaisesti yhteyttä..yleensä pienten vauvojen kanssa saa pitää kiirettä koska infektiot etenee aika vauhdilla mikäli sellasta ois kysymys...ja hoitoon pääsee ainakin meillä päin jonojen ohi jos alle 2kk vauva ja tollasia oireita..

toivottavasti teillä ei kyse mistään vakavammasta jos oireilee...mut pienten kans saa olla hereillä...
t.mansikkamarja(lasten.sair.hoit.)
 
Pai80 Älä huoli, mäkin epäilen koko ajan onko meän pojalla kuumetta, hankin sitten otsa-korvakuumemittarin :LOL: saan tarkistella onko kuumetta vaikka viiden minuutin välein, tähän asti mun kaikki kuumeveikkaukset on mennyt pieleen.

Jälkitarkastu takana, kaikki ok. Haava parantunut hyvin, kohtu ei vielä oo tyhjentynyt täysin, jonkin verran aristaa painellessa. Sain e-pillerireseptin ja aloituspakkauksen minipillereihin. Pitäis vaan kuulemma tehä raskaustesti ennen aloittamista, vaikka ehkäisystä on pidetty huolta. Järkyttyisin kyll varmaan hengiltä jos oisin nyt jo paksuna :eek: kumminkin tota poitsua melkein tehtiin vuosi ennen kuin tärppäs. Ihan vielä en tahtois toista...

Punnittiin poika samalla, ja heti tuli noottia :( paino ei ollut noussut viikossa kuin 150g terkkari epäili, että kun maidon tulo on runsasta, niin poika saa vaan ohutta etumaitoa eikä rasvasta takamaitoa lainkaan. Noh nyt oon lypsänyt joko käsin tai pumpulla rinnat ennen imetystä, ainakin tänään poika on jättänyt iltahuudot väliin. Nyt poitsu on nukkunut kohta 1 ½ tuntia, yleensä ruokailu välit iltasella on 30min-1h Tosin kyll tais unohtua reissaamisen takia antaa sekä kupla stop ja jekovit, saa nähä misä syy..

Te jotka käytte vauvan kans suihkussa, niin mites vauvan korvat? miten oottee suojannut vauvan korvat vedeltä.. Anopin kans oli puhetta vauvan kans suihkussa käymisestä, niin hyvä ettei slaagia saanut asiasta, sen mielestä vauvaa ei saa viedä suihkuun korvien takia ( toi anoppi on kyll vähän pässi :headwall: otti tänään asiakseen tiedustella sanoko lääkäri ehkäisystä mitään tai sanoko milloin saa alkaa rakastelemaan jälleen, ihanko se sille kuuluis :kieh: :headwall: )

Yllätysvieraat on erittäin rasittavia! Silloin kun pojalla on ties mikä huutokriisi menossa tai imetyksestä ei tuu mitään, niin silloin ei todellakaan halua vieraita oven taakse, oli kyse sitten omista tai miehenkään vahemmista.
Alan pikkuhiljaa oleen aika sujut julkimetyksen suhteen, jokki estot asian suhteen on kadonnut tai ainakin vähentyneet. Oon erikoistunut autoimetykseen :D eilenkin imetin armottavan Ikea-shoppailukieroksen jälkeen Ikean parkkipaikalla autossa, siveästi harsolla suojattuna tottakai!

Meän poitsu viihty tänään kantoliinassa yli tunnin! :heart: sidoin pojan (öö.. kietaisuristi-2 sidontaa pystyyn) sai olla sammakko asennossa rintakehää vasten, viihtyi oikeen hyvin :heart: Yksin tosin on hankala sitoa kunnolla ja siististi, noh harjoittelulla se menee.. Mies ei oikeen tue tota kantoliinailua, se pitää sitä vähän "höpöhöpö" touhuna vaikka muuten loistava isä onkin.

Onnea vauvaantuneille, tsemppiä nyytin hakureissuille ja kärsivällisyyttä ja suppareita kärvistelijöille!!

Dana88 & Apsi 5 viikkoa :heart:
 
Dana, mitä tollanen korvakuumemittari maksoi ja millaisen hankit? Mä kans tässä kuumuuden keskellä aloin epäillä jo kuumettakin, vaikkei sille ollut muuta syytä kuin, että kädet ja jalat ei olleet viileet, kuten yleensä :) Mittasin silloin ihan kainalosta, kuten sairaalassakin tehtiin, mutta mietin, että olis tosi kiva olemassa toi korvakuumemittari. Tohon takamaitoasiaan auttaa sekin, että imettää useamman kerran samasta rinnasta. Itse oon monesti imettänyt 3-4 peräkkäistä imetystä samasta. Meillä paino on kyllä noussut kovasti, mutta olen tolla yrittänyt hillitä pojan ylensyömistä. Välillä poika puklaa kuin vesiputous, ja jostain luin, että voi syödä liikaa jos saa vain sitä etumaitoa, kun yrittää täyttää energiavarastojaan.

Julki-imetys. Jos meillä on kotona joku vieraampi käymässä eikä mulla ole imetyspaita päällä, niin sitten menen kans toiseen huoneeseen. Mut imetyspaidan kanssa olen imettänyt mm. metroasemalla ja metrossa, stockan leluosastolla kierrellen ympäri sekä kylässä. Tosi huomaamattomasti onnistuu imetyspaidalla mun mielelstä. Ongelmaa tuottaa vähän se kun sitä maitoa tahtoo olla vähän joka paikassa imetyksen aikana, eli saatan olla vähän märkä imetyksen jälkeen, mutta samapa tuo. Meillä tosin on siinä mielessä helppo tilanne, että poika on tosi hyvä imemään ja syö missä asennossa tahansa, ettei tarvitse taistella sen imetyksen kanssa mitenkään.

Mites te muut muuten ootte löytäneet mieleisiänne imetyspaitoja? Mä oon ihan pöyristynyt siitä miten huonot valikoimat niissä on. Mulla on nyt 3, joista kahdesta en juurikaan edes pidä, mutta pakko on ollut ostaa, kun ei ole MITÄÄN tarjolla. Boobilta tulee kuulemma uus mallisto elokuun puolivälissä, et ehkä sit vois jotain saada. Niissä Boobeissa on vaan se vika vähän, et maksaa niin julmetusti, ettei kovin montaa raaski kyllä ostaa. Mut kiva jos tässä nyt sen 6-9 kk imettelee, ja joutuu koko ajan kulkemaan jossain kamalissa paidoissa.

Saga ja poika 3vko
 
Huomenta!

Saga Sama imetystoppi probleemi täälläkin. Oon katsellut noita Boobsin toppeja myös, mutta ei millään viitsis maksaa 60 euroa trikoopaidasta. :eek: Kesä menee vielä mekoilla ja muilla topeilla, jotka on helppo riisua rinnan päältä, mutta mitä ihmettä sitä tekee talvella? Ja sama juttu täälläkin tuon imetyksen kanssa, helposti menee 2-3 imetystä samasta rinnasta. Tosin siinä vaiheessa toinen rinta vuotaa kuin seula. Tänä aamuna kastui koko liivinsuoja ja liivit läpimäriksi kun imetin toista rintaa. Mutta hyvä, että tulee maitoa. :)

Tiedättekö, mulla on kauheen huono omatunto tuosta mun antibioottikuurista. :( Pelkään kauheesti, että se aiheuttaa vauvalle vatsavaivoja. Tää on ihan tyhmää, koska kaikki lääkärit ja kätilöt lapsivuodeosastolla vakuutti, että imettäminen on täysin ok. Korkeintaan pieniä vatsanpuruja tulee vauvalle. Ja nekin saa estettyä maitohappobakteereila. Ja samaa sanottiin tuolla imetystukipalstalla. JA meidän vauvalla ei nyt juuri edes ole vatsavaivoja. Välillä jotain pientä, mutta eikös kaikilla pikkuvauvoilla ole? Siltikin harmitta hitosti tämä kova lääkekuuri. Mutta en voi lopettaakaan sitä, koska bakteerit pitää saada kunnolla tapettua, ettei tulehdus uusi ja muutu vastustuskykyisemmäksi antibiooteille.

Kauhee vuodatus! :p Onneksi ei ole tämän suuremmat ongelmat.

Nyt suihkuun ja sitten pakkaileen. Tämä zoo lähtee parin viikon reissulle pohjoiseen. :) Täytyy käydä molemmat mummolat ja treffata tädit, kummit ja serkut. Kauhee homma! Saas nähdä, miten saadaan pakattua koirat, vauva ja itsemme autoon.

Mua muuten nauratti kauheesti dana, joka pakkaa vauvalla kamat oikeaoppisesti ja unohtaa kokonaan pakata itselleen. :D Mulle on vaarassa käydä ihan samalla lailla...

Pitääkin Oulussa tiirailla tarkkaan kaikkia vaunujen kanssa vastaan tulevia, joskos ois muita palstalaisia. :) Mutta nyt loppuu höpinät ja menoks!

Olivia & Vauveli 25 vrk

P.S. Millanen taitaa olla vauvaa hakemassa?
 
Ei hitto!! 5 vkoa synnytyksestä ja vissiin kuukautiset alkoi!!!! :kieh: toinen vaihtoehto kuulemma kohtutulehdus eli nyt seuraillaan oireita. Mutta menkoilta nämä vaikuttaa!!! :| kaipa joku on kuullu kun suunniteltiin toista lasta pienellä ikäerolla..tuleepa siihen sitten ainakin paremmat mahdollisuudet jos kuukautiset näin nopsaa alkaa...

viime yö nukuttiin taas hyvin. 22-03 ja sit herättiin 06 maissa tankkaamaan. Lopulta köllöteltiin 10 asti koko perhe!! :) :heart:

maitoa pumppailtu pullloihin kun meen itse treffaamaan kaveria Ouluun. Menee kummiski useampi tunti reissussa.

huh ku on kuumaa. Eilen oli 32 ja tänääkin yli 25!! Tuskaa pienen kanssa kun sisällä on kuuma!!

Zeenah ja pikkunen 5 vkoa 1 vrk :heart:
 
No niin nyt on pojan neuvola käyty.
Painoa 3800 g (vko sitten 3365 g)
Pituus 52,4 cm (syntymäpituus 48 cm, mut just terkkari sano ettei välttis oo kovin vertailukelponen ku sairaalan pituus voi olla vähä sinnepäin)
Mut toi painon nousu kyllä ilahdutti kovin äitiä, joka on stressaillut ihan kauheesti maidon riittävyydestä.
Ja saatiin "lupa" olla herättelemättä poitsua yöllä syömään, sensijaan päivällä pitäis yrittää valvottaa pidempiä pätkiä ja syötellä useammin. Toivotaan nyt sitten vaan et poitsu sitten kans nukkuis öisin pidempiä aikoja, niin sais vanhemmatkin ladattua akkuja.
Petipuuhiinhan tuo terkkari vaan kehotti heti kun siltä tuntuu, et ainakin yks kerta ois takana ennen jälkitarkastusta :LOL: Sano viel et jollette jo oo olleet puuhissa... Ei nyt oo ihan ollu kaks viikkoo synnytyksen jälkeen mielessä :LOL:

Jokos muilla on miehet pitäneet varpajaiset ? Meillä mies pitää varpajaiset 21.8.

Mitä siel isyydentunnustamisessa muuten kysellään ? Kestääkö siinä kauan ?
 
on aina alkanut menkat kuukausi synnytyksestä =) Joten ei se outoa ole =)
Varpajaisia en ole koskaan ymmärtänyt eikä onneksi mies niitä haluakkaan =)
Siivonnut olen tätä läävää koko aamun ja urakka jatkuu =)
hipsu
 
Päivää vaan tänne. SMSM ilmoittautuu jälleen pienen nettipimennon jälkeen. Eilen kotiuduttiin vauvan kanssa.

Mentiin tosiaan sunnuntaina käyrillä käymään ja sinne sitten jäätiinkin käynnistettäväksi, koska rupesi vauvan sydänäänissä olemaan heittelyä ilmeisesti liian alas. Mutta synnytyksen aikana vauvan sydänäänet oli kyllä kokoajan hyvät.

Mies tosiaan kävikin tänne alkuviikosta kuulumiset ja vauvan mitat laittamassa eli iso tyttöhän meille syntyi. Sokeriseurantaan joutui vauva sen takia (koska on iso tyttö, jos olisi ollut poika ei kuulemma olisi sokereita seurattu), mutta onneksi ei sokereissa sitten ollut kuitenkaan mitään häikkää. Myös minulta otettiin sokerirasitus sairaalassa ja 2 ensimmäistä arvoa olivat todella hyvät, mutta 3. eli 2h arvo olikin 2,6, joten pitää mennä uudelleen sokerirasitustestiin jälkitarkastuksen yhteydessä. Pikkasen rupes tuntuunkin sokerirasituksen jälkeen, et kohta vintti pimenee, jos en saa äkkiä ruokaa ja juomaa. Puhekin tais ruveta sammaltaan, kun mies soitti just silloin, niin ei meinannu saada puheesta selvää.

Vauvalla oli kotiinlähtötarkastuksessa muuten kaikki ok, mutta lonkat tuntui lääkäristä jäykiltä ja jäykisti niitä tieten myös itse. Lääkäri laittoi sitten 3 vkon päähän lonkkien ultran ja statuksen tarkastuksen OYS:aan. Pikkusen oli myös navassa punotusta eilen ja hoitaja tuumas, et kotona useaan otteeseen sit puhistella napaa. Tänään huomasin sitten, että yksi kynsi on vähän lohennut ja sormi punottaa taipeeseen asti. Neuvolasta sanoi, et putsailla sitä aseptilla ja laittaa punaista bepanthenia siihen ja jos rupeaa enemmän punottaan niin herkästi viedä sairaalaan ettei tule verenmyrkytystä. Näillä helteillä kun tulehtuu herkästi haavaumat yms. ja pesun jälkeen kuivata kunnolla napa ettei rupea kehittämään siihen sientä. Tällaisia ohjeita antoi neuvolasta ja täti tulee kotikäynnille ensi viikon perjantaina.

Oma rintamaito on kohtuudella riittänyt, mutta jonkun verran on annettu lisämaitoa ja siihen kehotettiinkin, koska tyttö on niin isokokoinen ettei välttämättä oma maito riitä. Tisuteltu on tosi tiheään, välillä tuntuu, et samantien saa alottaa jo uudelleen, kun edellisen lopettaa. Mutta siinä vauva tilailee lisää maitoa. Sairaalassa ollessa vauva ei nukkunut kuin 1-2 h unia ja eilen nukkui ruhtinaalliset 3 h puthkeen. Kotia tultiin niin kotona nukkui kans 3 h unet ja viime yönä nukkui 1:30-7:30 eli 6h. Kysyin sairaalassa, et miten kotona univäli niin kehottivat lapsentahtiseen imetykseen eli ei tarvi herätellä 3h tai 4h välein koska ei ole mitään terveydellistä syytä siihen, mutta maksimissaan 6h voi antaa nukkua putkeen sit pitää herättää. Mut ei ole tyttöä tarvinnut kertaakaan herättää - ihan ite on heräillyt syömään. Kohta varmaan rupeaa taas heräilemään, kun on 9:30 asti nukkunut. Äsken jo vähän äänimerkkiä antoi, mutta nukahti vielä uudestaan.
Vauvan puolesta olisi voitu koteutua jo keskiviikkona, mutta kun mulle tehtiin keskiviikkona sterilisaatio niin piti olla torstaihin asti sairaalassa. Yks yöhoitsu ei ollut vienyt tietoa eteenpäin, kun sterilisaatiosta hänelle sunnuntai-iltana sanoin. Jos hän olisi tiedon vienyt eteenpäin se olisi tehty jo ma tai ti ja ois päästy keskiviikkona lähtemään. Tän hoitsun mokan takia tuli sit yksi ylimääräinen sairaalapäivä :kieh: . Onneksi tuli tiistaina toisen hoitajan kanssa asiasta puhetta ja hän oli aivan ihmeissään, ettei ole toiveesta kuullutkaan ja pisti samantien asiaan vauhtia. Onneksi toimenpide pystyttiin kuitenkin vielä tekemään, kun se pitäisi tehdä 2 vkr sisällä synnytyksestä. Koittihan tuo yöhoitsu "mielistellä" toissayönä, et olipa hyvä kun pystyivät sen tekemään ja plaa plaa... teki mieli sanoa, ettei siitä kunnia tule ainakaan sulle :kieh: . Mutta kohtalaisen kilttinä ihmisenä nielin kiukkuni ja jätin sanomatta...

Jonkun verran teidän tekstejä sunnuntailta jo kahlasinkin, mutta vielä on paljon lukematta. Koetan ne jossain vaiheessa kahlata läpi ja kirjoitella synnytyskertomustakin. Kiitokset kaikille onnitteluista.

SMSM ja Hippu, joka syntyi rv 41+6. "Pienestä" prinsessasta onnesta ymmyrkäisinä äiti, isä sekä isoveli ja isosisko
 
olipas kiva kuulla SMSM:stä pitkiin aikoihin :hug: ei me sitte niitä treffejä onnistuttu järkkään sinne.sinäki vielä siellä olit niin pitkään,että olis ollu hyvät mahikset vaan ei tää haluu ulos ollenkaan.käynnistykseen sitä mahetaan itekki joutua,valitettavasti.oli sulla kyllä iso tytteli masussa ja samaa rataa varmaan on mullakin.huih.
 
pai siekö se sitä ihmettelit, että vauva nukahtaa tissille eikä rupee enää syömään vaikka kuinka hertättelis ja kun vie sänkyyn ni silmät aukee ja kitinä alkaa?!? Täällä ihan sama meininki..sitten syöttelen vaan toisesta tissistä lisää..Nytkin aamulla syötin ja nukahti ja 45min päästä piti olla toista tissiä antamassa..Nyt sitten vaunuissa nukkuu ulkona kun mies tekee jotain omia väkerryksiään autotallissa..Ei kait se auta kun vaan antaa sitä tissiä :D

Ne vieraat sitten lopulta tuli eilen, tunnin myöhässä :kieh: Pieni mies jaksoi mahtavasti olla hereillä koko vieraiden oloajan ja jouduin sitten kyllä välissä poistumaan imettämään, mutta eipä tuo onneksi vieraita haitannut..Yön pikkuinen sitten nukkui ensin 4,5h, söi ja sit taasen 3h (tai sinnepäin :LOL: ) ja toinen syöttö oli vain 10min mittainen.. Kaiken kaikkiaan yö meni hyvin ja nyt sitten taas uusi päivä..

miten paljon teidän pienet on jo hereillä? Meidän ukkeli on nyt 10vrk ja eilenkin oli hereillä ensin päivällä semmosen 4-5h (ihan minitorkkuja välissä) ja nukkui joku 2h ja sitten taas oli hereillä 4h (taas minitorkkuja välissä)... Ihan ihmetyttää, että miten niin pieni vielä jaksaa tuollasia maratooniaikaoja olla hereillä!!! :eek: Mut ihana oli tänä aamuna kun pieni vaati hirveesti huomiota, äitin piti syliin ottaa ja jutella ni toinen silmät suurina katteli ja kuunteli, ja hirveesti tykkäs ku äiti hetkutteli lanteitaan musiikin tahtiin pikkunen sylissä :LOL: :LOL: Ei ehkä mualiman kaunein näky :LOL:

kipuilu Onko teillä muilla sellasta kipua mikä tulee tuohon häpyluun tietämille? tuntuu vähän liitoskivuilta mutta sitten on kipee tuolta klitoriksen tietämiltä... Sorry vaan tää tarkka kuvaus, mutta kun tekee aika kipeetä..viimesen särkylääkkeen tästä talosta otin ja varmaan pitää viim. huomenna käydä ostamassa lisää..on oikeesti niin kipee :'( Jännä että tuli kipeeksi vasta nytten, ollut kipee joku 3pvä..sitä ennen ei ollut mitään, oli tosi hyvä olla..olen tässä jo miettinyt kaikki tulehduksen mahdollisuudet ja muut

kummeista Eilen kysyttiin kaksi kummia ja yhtä pitäs vielä kysyä. Huvitti eilen kun kysyttiin nuita kummeja ni toinen vastas kyllä ennenku olin kerennyt kysymyksen esittää loppuun ja toinen meni niin hämilleen,että ei oikein aluksi osannut sanoa mitään :LOL: mutta siis kumpanenkin suostuivat :heart:

Imetysliivejä ja -paitoja pitäs itekkin käydä ostamassa..melkein huomenna on ainoo mahdollisuus käydä kun mies lähtee sitten töihin ja sitten en kyllä vaavin kanssa kehtaa minnekkään kaupoille yksin lähteä..eiköhän ole ihan tarpeeksi kun neuvolasssa käyn...kattoo nyt miten jaksaa...

Pitäsköhän se TAAS lähtee laittamaan pyykkikone pyörimään..ihan hulluna kyllä tulee pyykkiä ja poitsun pravuuri kun on pissiä kaikkiin pyyhkeisiin jossain välissä päivää...

Rae ja vaavi 10vrk
 
onnea SMSM:lle vielä kerran=)

Zeenah: mulla alko esikoisen jälkeen menkat ku hä oli 3kk ja toista alettiin oottaa kun hän oli 6kk paikkeilla. Ja esikoista yritettiin 3,5 vuotta=)

täällä kaikki yhä ennallaan, tiiviisti yhdessä koossa=(
 
Rae, meillä pieni valvoo kans päivisin aika pitkiä pätkiä. Voi hyvinkin olla hereillä 4 tuntia. Saattaa välissä nukahtaa syliin muutamaksi minuutiksi. Ja tosiaan, häpyluut on täälläkin kipeet synnytyksen jäljiltä just samalla lailla kuin kuvailit. Neuvolassa sanoivat, että voi olla kipee jopa kuukausia. :eek:
 
Rae Mulla oli alussa tosi paljon semmosia liitoskipumaisia tuntemuksia ja nyt ehkä kerran päivään vihlasee kun sängystä nousee.

Meidän poika ei paljo muuta tee kun nukkuu.. Syö vissiin niin paljon et nukkuu vaan, pitää vissiin rueta useemmin päivällä tarjoomaan ruokaa ja pitää hereillä niin jos sit jaksas nukkuu vähän pitempiä pätkiä yöllä.

Pojalla oli tänään neuvola ja paino oli jo hurjat 3886g, pituus 56 cm ja py 36 cm :)

Tänään vissiin tehään tarjous yhestä rivari kolmiosta :) 2005 rakennettu priima kuntonen ja suht edullinen, eipähän tarvii sit enää asuntoasioita mietiskellä :p

Laura ja poju 1 kk 4 pv
 
Rae, mä kannatan ehdottomasti imetyspaitojen ostoa, ja sen jälkeen miehen tai jonkun muun tutun seurassa julki-imetystä. Ihan rennosti sujuu sen jälkeen reissut kahdestaan vauvan kanssa, kun on vähän kokemusta ja huomaa, ettei se imetyskään niin iso juttu ole, vaikka se tulisi eteen missä. Ja tosta, et miten kauan vauva valvoo, niin meillä valvotaan välillä tosi paljon ja pitkään kerrallaan. Välillä nukutaan lähes koko päivä. Kysyin tosta neuvolasta, ja kuulemma kaikki käy :)

Onnea kotiutumisesta SMSM ja vielä kerran onnea myös tytöstä! Meillä muuten seurattiin tiivisti sokereita pojalta pari päivää, vaikka olikin iso poika ekä tyttö. Kumma juttu, että teillä oli sukupuolesta kiinni. Mutta ongelmia ei onneks ollut meilläkään.

Saga ja poika 3vko
 
Ihanaa kuulla, että smsm ootte jo kotiutuneet ja kaikki on kunnossa.
Meillä oli myös toisella pojalla kynsivallintulehdus vastasyntyneenä. Siihen sai antibiootit ja niillä meni ohi. Kannattaa kyllä näyttää herkästi lääkärille.

Ihanaa kuulla myös toisten vauva-arjesta :heart:

Mä kävin miehen kanssa kahdestaan kaupungilla ja olipas ihanaa. Nyt taidan mennä laittamaan ulkosaunan lämmite ja illaksi on kaikkea kivaa luvassa B)

Mukavaa viikonloppua mamskut! Pitäkää peukkuja pystyssä meille kärvistelijöille, että tänä viikonloppuna tulisi lähtö telakalle :D

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 40+5
 
dana mä kysyin neuvolasta tuosta suihkussa käymisestä ja korvien suojaamisesta niin sanoi että ei tosiaan tarvii mitenkään suojata, kunhan nyt ei ala suoraan suihkuttelemaan korvaan... ;) sanoi että onhan se siellä lapsivedessä kuitenkin liillutellut. joten en mä ainakaan sitten ala mitenkään erityisemmin niitä suojaamaan kun oon asian selvittänyt ammattilaiselta. ite kyllä kans vähän meinasin että jotenkin pitäis suojata, mutta... näin kuitenkin sanottiin. =)
 
saapa nähdä tuleeko tänään lähtö synnärille,on meinaan supistellu ihan kiitettävästi,mutta ei mitenkään kamalan kipeesti vielä,mutta kuitenkin.jospa se siitä lähtis käyntiin.pidetään peukkuja.

aamupäivällä alko supisteleen ja supisteli sen tunnin ajan 6-11min välein,sitten lopahti,kun sain syötyä.nyt taas alkaa supparit jyllätä.tää suppari jo ihan sattuuki :whistle: hitsi kun nää olis nyt niitä oikeita!!!!ehittäs synnyttää tää ennenkuin isommat muksut huomenna illasta kotiutuvat.sais iskä olla sitten niitten kans huomenna kotona.elikkäs nyt niitä suppari tuulia tänne,kiitos!
 
ps:mulla on aina tietsikka yöt kiinni,koska nuorimmainen nukkuu koneen kanssa samassa huoneessa,joten jos lähtö tulee yötä vasten ja huomenna ei musta kuulu mitään niin tiiättepä että olen päässyt sinne oysiin vihdoin ja viimein.mutta kuulostellaan.
 
:flower: Onnea Monkki, Taatu, JaKa, SMSM, Ninzuliini, hiipi ja Hexuli vauvoista :flower:

Ilmottaudun myös edelleen yhdessä kasassa oleviin :attn: ja rv 41+1!!

Kävin tänään äippäpolilla ja kokoarvioksi saatiin 3700g, lääkäri tosin meinasi, että käsin kokeiltuna arvioisi painoksi 3500g.

Tsemppiä kaikille, vauvojansa vielä odottaville ja vauva-arkea jo eläville!!

Päpsy ja pikkunöösi 41+1
 
Meille just sanottiin neuvolassa et pitäis yrittää valvottaa pikkusta päivällä, mut miten ihmeessä se onnistuu ? Onko jollain vinkkejä ?
Mäkin kysyin tosta suihkusta ja sano et se on ihan ok, eikä tarvi suojailla mitenkään ihmeemmin.
 
Ok, kiitti vastauksista...Eli toistaiseksi nämä kivut on vielä "normaaleja"... Ei kait se sitten auta ku kestää, toivottavasti ei kauheen pitkään kestä ku välillä haittaa kävelyäkin jo....

Rouva saga Kyl mie miehen seurassa imetän ihan esteettä, mutta muutalla imettäminen on kul vielä hakusessa.... Pitäs varmaan vaan rohkaistua..kohan ensin sais tosiaan ostettua muutaman imetyspaidan ni ei tartteis aina olla paitaa heittämässä pois kun haluu imettää pientä...

Ulkosalla käyty taasen vähän talsimassa...nyt pienoinen uinailee tuolla tyytyväisenä (?) ja kohta varmaan heräilee syömään.. Ei kyllä montaa tuntia tänään taas ole nukkunut, mutta jospa se tietäis sitä, että yöllä sitten nukkuu...

Äiti oli ollut niin ihana,että oli soitellut sille papille, ketä meinattiin meidän pientä kastamaan (on jo eläkkeellä ja äidin tuttu ni sen takee äit soitteli että onnistuuko ollenkaan) ja nyt sitten olis varattu 28.8 klo 12 pappi eli sillon pidämme ristiiset..pitäähän meidän tietysti vielä soitella sille papille, mutta nyt alustavasti saadaan käydä suunnittelmaan ja ilmottelemaan ihmisille asiasta.. Mitään erillisiä kutsuja ei laiteta koska tulee vaan miun vanhemmat+veli, miehen vanhemmat + hänen sisaruksensa ja äiti toimii juhlakoordinaattorina ja eipä sitten miehen vanhemmille pelkästään kehtaa kutsua laittaa.... Helppo homma :LOL:
 

Yhteistyössä