*Heinäkuun huventajat* Uudet painonpudottajat, tervetuloa!

Tönt
niin ja piti vielä sanoa että tän puolen vuoden aikana en ole koskaan epäillyt itteeni mutta jumalauta mikä epäonnistunut olo tänään tuli...ihan ku olisi juossut seinään..mieskin sanoi että olet laihduttanut melkein 25kg mutta kun helvetti sekään ei riittänyt tänään. tohon onnistumisen fiilikseen jää koukkuun niin ootan joka viikko tuloksia. olisi voinut heittää vaaka ikkunasta pihalle, niin paljon rupes kyrsii. en huijaa, itkin jopa... :snotty:
 
Tönt
Tönt, no höh! Mutta aivan upean työn olet tehnyt, ei saavutuksesti yhteen plussakertaan kaadu. Niitä plussatuloksia nyt tulee itse kullakin, todennäköisesti mullakin huomenna. Ja mä OLEN herkutellut. :whistle:
se mua just ärsyttääkin kun esim. mies söi pizzaa, karkkia, sipsiä ja joi kaljaa ja sitten vielä ihmettelee miksi oli lihonu ja mä saatana raatanu perse hiessä ja mullekin tuli kilo takas..että siinä se valittaa vaan miettimättä että siihen on ehkä joku syy miksei lähteny kiloja. :kieh: ärsytti niin paljon että tupakkalakkokin meni plörinäks. :headwall:
 
Toss Foo
Voi Tönt, *halaus*!

Kyllä se siitä, varmasti menee ohi tuokin korotus! Etkä tokikaan ole lihonut, ei painonnousu läskiä ole - sinulla nyt vaan sattui joku jumitila päälle. oletko juonut tarpeeksi vettä, että aineenvaihdunta pysyy vilkkaana, nestekierto samoin? Onko (anteeksi vaan, aamupalapuheet...) suoli toiminut hyvin? Ehkä söit enemmän hitaastisulavaa ruokaa kuin tavallisesti? Ja edelleen, LIHAS PAINAA ENEMMÄN KUIN IHRA, eli kyllä sinä siitä kitistyt, vaikkei paino koko ajan putoakaan. Sulla on jo niin huima urakka takanapäin, että pitäähän tilanteen joskus rauhoittuakin ;).

Tsemppiä kovasti, jospa tämä aamu näyttäisi valoisammalta. Kaikille.
 
+200g, hähää! :vampire: En muuta odottanutkaan. Kymmenen päivää meni täysin hukkaan. Miten mä saisin itseni takaisin ruotuun?
Oopa poissa vaa'alta nyt muutaman päivän ja koita olla stressaamatta.. et kumminkaan oo voinu kerätä läskiä jos oot liikkunu noin paljon, oot joko timmiytyny tai sitte keränny nestettä - timmiyshän on hyvä juttu ja nestettä kertyy välillä, sen kyllä saa pois. Juo vettä ja vaikka detox-teetä ja jatka liikkumista, älä nyt menetä toivoas nainen hyvä. :hug:

Tässä kuussa anti-huventunu +1 kg :ashamed:
Tavote oli jotain liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24228339:
Oopa poissa vaa'alta nyt muutaman päivän ja koita olla stressaamatta.. et kumminkaan oo voinu kerätä läskiä jos oot liikkunu noin paljon, oot joko timmiytyny tai sitte keränny nestettä - timmiyshän on hyvä juttu ja nestettä kertyy välillä, sen kyllä saa pois. Juo vettä ja vaikka detox-teetä ja jatka liikkumista, älä nyt menetä toivoas nainen hyvä. :hug:
Enhän mä toivoani ole menettänyt, mutta mä syön oikeesti tosi huonosti, herkkuja menee liikaa, itsehillintä kadonnut jonnekin. :D Olen nyt käynyt 10 päivän välein vaa'alla, eli en liian usein. Eihän tuo 200g ole mitään, mutta kun tavoitteena olisi kuitenkin lahtua.

Mä mietin sitä, että kun olen repsahtanut taas Pepsi Maxiin, niin oisko se sitten vaikuttanut naposteluhimoon? Saa jäädä Pepsi Maxit kauppaan. :snotty:

Olo on kuitenkinkin ihan hyvä, liikunta kyllä näkyy kropassa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Enhän mä toivoani ole menettänyt, mutta mä syön oikeesti tosi huonosti, herkkuja menee liikaa, itsehillintä kadonnut jonnekin. :D Olen nyt käynyt 10 päivän välein vaa'alla, eli en liian usein. Eihän tuo 200g ole mitään, mutta kun tavoitteena olisi kuitenkin lahtua.

Mä mietin sitä, että kun olen repsahtanut taas Pepsi Maxiin, niin oisko se sitten vaikuttanut naposteluhimoon? Saa jäädä Pepsi Maxit kauppaan. :snotty:

Olo on kuitenkinkin ihan hyvä, liikunta kyllä näkyy kropassa. :)
Tiiän tunteen. :snotty: Iteki olen alkanu syyä vehnäleipää levitteellä ja herkkujaki, nyt on laittikolaa iso mukillinen eessä. :ashamed: Tämä kuu meni vähän tällai, mutta alotinpa ainaki uuden liikuntaharrastuksen ja opettelen vastustamaan houkutuksia ihan kunnolla.

Oot kumminki laskenu kalorit tarkoin? Etkä oo ylittäny vajetta ainakaan kamalan usein? Silloinhan ei voi lihoa?
Paan pääni pantiksi sen puolesta, että se on vaan nestettä. :)
 
Turvotustahan ne lisäkilot luultavasti tosiaan on jos ei ole mässäillyt. Helteillä varsinkin, ja taitaa monilla heitellä kuukautiskierronkin mukaan.

Mietin juuri että pitäiskö sitä jonkinlaista oikeaa vaaka-aikataulua ottaa, tapana on käydä vaa'alla joka aamu. Kävisin illallakin, mutta vaaka on makkarissa ja kun äijät nukkuu ja on niin pimeää että ei nää numeroita :D. Tänä aamuna särkyi kuitenkin taas uuden kilon raja, näytti 71,7 ja siinäkin taisi olla parisataa grammaa paitaa, jota en silmät ristissä jaksanut riisua. Voisi varmaan alkaa noita mittojakin ottamaan, masentaa vaan nuo vyötärönympärysluvut niin kympillä. Täälläkään ei maha paljoa raskauksista palaudu...

Ei ne penskat anna täällä nukkua ei. Tyttö herätteli yöllä juuri kun sain nukahdettua ja siitähän sai sitten taas melkein tunnin valvoa. Ja kuudelta heräsi jätkä sitten kätisemään ja piti ottaa viereen potkimaan. Ja puoli kasilta molemmat ylös... Jeejee. Ja kun ne nukkuu aikasintaan siinä kymmeneltä. Mun yöunet on luokkaa klo 3-6 ja sitten päälle vielä rikkinäinen tunti vauvan inistessä vieressä. Huomenna tulee mummo ryöstämään taas vanhemman niin jos sitä sitten malttaisi ja onnistuisi nukkumaan univelkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24228368:
Oot kumminki laskenu kalorit tarkoin? Etkä oo ylittäny vajetta ainakaan kamalan usein? Silloinhan ei voi lihoa?
Paan pääni pantiksi sen puolesta, että se on vaan nestettä. :)
Ihan normaaliin tapaan olen merkinnyt syömiset ylös, plussakaloreita tullut yhtenä päivänä, muutoin vajetta, tosin joskus vain vähän vajetta. Tuo +200g voi selittyä monellakin tavalla, sinänsä ihan sama. Nyt vaan napostelu ja herkuttelu taas kuriin, niin hyvä tulee. :)
 
IhanaValo
Tervetuloa uusille!
Ja tsemppiä jumittajille!
Tönt:ille extra :hug: Tuollainen on ärsyttävää, mut jospa oot tosiaan kiinteytyny, lihas painaa?

Mie en tajua miten miun paino hyppii noin paljon, eilisestä aamusta tähän aamuun -700g...ois kannattanu tänä aamuna vasta pitää virallinen punnituspäivä. :snotty:
Käyn liian usein vaa'alla, pitäs harventaa.

Oon kans huomannu, että sekin vaikuttaa millasen iltapalan syön. Jos on jotain raskasta tai liian paljon mitä vaan, niin se näkyy aamulla- eilen söin päivällä, iltapäivällä sen verran reippaammin, oltiin vanhemmillani kyläilemässä etten illalla jaksanut/ehtinyt syömään iltapalaa ollenkaan.
Kipeenä oon nyt ollut, niin en oo oikeen pystynyt ees vettä juomaan tarpeeks..kurkkuun sattuu nieleskely:( Tänään lääkäriin, jospa se keksis mikä auttais.
 
Voi pärse... Ei tipu. Toisaalta niin, mulla se aika kuukaudesta vielä :D Voi kun mä ny saisin vähän pois, mutta eeei, niin eeeei...

Hautajaiset iski lauantaiseksi ja siellä pitäs sit mässätä kaikkea...

VÄHÄN jännittää kun siellä on kaikkia pikkuserkkuja, ketä oon nähny tyyliin 15v sitten :O JA joudun menemään yksin...:(
Vähän meni ot:ks :D
 
Tönt
Voi Tönt, *halaus*!

Kyllä se siitä, varmasti menee ohi tuokin korotus! Etkä tokikaan ole lihonut, ei painonnousu läskiä ole - sinulla nyt vaan sattui joku jumitila päälle. oletko juonut tarpeeksi vettä, että aineenvaihdunta pysyy vilkkaana, nestekierto samoin? Onko (anteeksi vaan, aamupalapuheet...) suoli toiminut hyvin? Ehkä söit enemmän hitaastisulavaa ruokaa kuin tavallisesti? Ja edelleen, LIHAS PAINAA ENEMMÄN KUIN IHRA, eli kyllä sinä siitä kitistyt, vaikkei paino koko ajan putoakaan. Sulla on jo niin huima urakka takanapäin, että pitäähän tilanteen joskus rauhoittuakin ;).

Tsemppiä kovasti, jospa tämä aamu näyttäisi valoisammalta. Kaikille.
kiitos tsempeistä! :heart:

juon kyllä paljon vettä ja teetä. muuta juomaa en juo. salilla tulee juotuu pakostakin. viime yönäkin jouduin nousta ylös juomaan ku oli niin kova jano. :D mun syömisetkin on niin tiukat että oon oikeesti hämillään mistä toi kilo tuli takas. joo..mun herkuttelut viikonloppuna on 4 siivua ruisleipää. hurjaa... :kieh:

eilisestä taas tullu 200g lisää..että nousee nousee..ääh, heti kun tulee takapakkia alkaa se vaakakierre taas. pitäis käydä pari kertaa kuussa max niin ei ehkä vituttaisi niin paljon. :snotty:

oudointa tässä on se että on kevyempi olo ku viime viikolla mutta ei vaan oo..enkä jotenkin usko että viikossa saisi lihaksia kasvamaan niin että selittäisi kilon takapakkia..liikunnan takia en haluisi vetää syömiset enää tiukemmalle. mietin jopa että syönkö liian vähän. päivän syömiset voi olla esim.

aamupala
hedelmä

lounas/päivällinen
salaattia ja jotain lihaa, kalaa, kananmuna

iltapala
hedelmä
tai jämiä lounaasta. esim. eilen illalla söin kanaa.

liikuntakulutus sellaiset 800-900 kcal.
 
Tönt
Voi pärse... Ei tipu. Toisaalta niin, mulla se aika kuukaudesta vielä :D Voi kun mä ny saisin vähän pois, mutta eeei, niin eeeei...

Hautajaiset iski lauantaiseksi ja siellä pitäs sit mässätä kaikkea...

VÄHÄN jännittää kun siellä on kaikkia pikkuserkkuja, ketä oon nähny tyyliin 15v sitten :O JA joudun menemään yksin...:(
Vähän meni ot:ks :D
otan osaa. :hug:
 
Tönt
mitä ihmettä tässä kuussa mättää kun jokaisen vaaka näyttää plussaa..? |O ollaankohan vedetty viime kuu liian hyvin että tässä kuussa tulee tasotusta? mulla ei oo edes naisten vaivat ku maanantaina oli taas järkyt ovulaatiokivut niin pitäis vasta parin viikon päästä iskeä menkkaturvotus. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24228721:
mitä ihmettä tässä kuussa mättää kun jokaisen vaaka näyttää plussaa..? |O ollaankohan vedetty viime kuu liian hyvin että tässä kuussa tulee tasotusta? mulla ei oo edes naisten vaivat ku maanantaina oli taas järkyt ovulaatiokivut niin pitäis vasta parin viikon päästä iskeä menkkaturvotus. :kieh:
Mä syytän huonoa syömistäni... Tullu mässytettyä, pirun kesä ja kärpäset ku saa mut ihan sekasin :O :D
Niin ja rahatilanne vois olla parempi ainakin karppauksen kannalta...
 
Rouva hillopulla harmaana
Mä tuun kanssa mukaan näin kuukauden loppupuolella.

Mä oon lihonu tässä parin kolmen vuoden aikana 15 kiloa. Paino oli pitkään sellaset 54-56 kiloa. Nyt se on 72. Se oli jo musta kamala hetki, kun tajustin painavani yli 60. Saati nyt.

Katsoi juuri itsestäni otettuja kuvia ja voi hemmetti kun oon paisunu. Kaksoisleuka, kädet on ihan läskit. Ja 80 prosenttia vaatteista ei mee päälle tai näyttää rivoilta makkarankuorilta. Mua ei niinkään toi vaa'an lukema kiinnosta, vaan enemmän ne sentit. Lantion ympärys taitaa kolkutella sataa. On se ennenkin ollu levrä, 92 senttiä, mutta tää nykynen on jo liikaa.

Ja niistä valokuvista muuten huomaa senkin, että onpa kamalan huono ryhti. Oikeen näytän sellaselta plösöltä.

Tää kesä on ollu hankala, kun mun vakiliikuntaharrastukset on tauolla. Lisäks työpäivä matkoineen on melkein 12 tuntia, sitten lapsi vaatii aikansa ja sitten en jaksa enää mitään. Syksyllä oon taas opiskelija ja yliopiston kuntosali ja jumpat kutsuu.

Mä oon aamuliikkuja, mutta en malta mennä illalla ajoissa nukkumaan, että jaksaisin herätä viideltä lenkille. Nukun muutenkin nyt liian vähän. Samoin huomaa, että jos en syö töissä välipalaa, mulle tulee ton kotimatkan aikana niin kamala nälkä, että olis kamala houkutus ostaa joku suklaapatukka. Oon onnistunu korvaamaan sen suklaapatukan sillä, että oon sitten junassa pupeltanu jotain miniporkkanoita. Mutta mä oon sellanen, että jos se nälkä tulee liian isoksi, mua alkaa oksettaa ja voin oksentaakin.

Tein eilen ittelleni exceliin sellaset taulukot ja diagrammit. Tosin en uskaltanu vielä mittailla, vaa'alla vaan kävin. Tänään sitten mittanauha esiin ja raaka totuus julki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24228721:
mitä ihmettä tässä kuussa mättää kun jokaisen vaaka näyttää plussaa..? |O ollaankohan vedetty viime kuu liian hyvin että tässä kuussa tulee tasotusta? mulla ei oo edes naisten vaivat ku maanantaina oli taas järkyt ovulaatiokivut niin pitäis vasta parin viikon päästä iskeä menkkaturvotus. :kieh:
Mulla on joku totaalistoppi kaiken suhteen: nestettä kertyy, maha on lakossa, herkut himottaa, ruoka on erilaista ku viime kuussa ja taas uus liuska pillereitä putkeen. Ei näillä eväillä vaan VOI laihtua. Mietinki että jäisin tauolle tässä kuussa tästä ketjusta, koska muuten vaan valittaisin täällä (vielä enemmän). :rolleyes: Ja jatkaisin sitte ens kuussa ku pääsen takas entisiin ruokailutottumuksiin ja menkatki saa tulla.

Masentaa vaan vaa'an lukemat, vaikka joo, ei sais käydä joka päivä. Tänään aattelin hukuttaa itteni detox-teehen ja koittaa vastustaa laukussa olevaa suklaalevyä. Onneks se on ihan pieni.
Ja varmaan maistuuki pahalta.
 
Rouva hillopulla harmaana
Ja sanottakoon vielä tosta mun nikistä. En tykkää mistään hillopullista, toi vaan nyt jostain syystä tuli mieleen kun sitä aikoinaan keksin. Mä tykkään suklaasta ja irtokarkeista, voileivistä ja sipseistä, näin muutamia mainitakseni.

Ja mullakin on taustalla sellanen stressipohjainen syömisongelma. Oli aika, jollon en oikeesti syöny mitään, koska oli vaikea niellä mitään. Sillon opettelin uudestaan syömään. Nyt onkin sitten maistunu senkin edestä, vaikka vieläkin stressi aiheuttaa niitä päiviä, että en syö juuri mitään. Tai siis en söisi, jos jos en pakottaisi itseäni syömään. En mikään ihan tikku ollu sillonkaan, varmaan jotain 50 kiloa painoin sillon. Tosin se laihuus tai lihavuus ei ollu siinä syömättömyydessä mikään pointti.

Ja kaikki sukulaiset ja kaverit, jotka muistaa mun ton vaiheen on sitä mieltä, että mähän oon nyt tosi hyvinvoivan näköinen. Kai tässä joku terve välimuotokin on?

Niin ja oon 164 cm pitkä.
 
Rouva hillopulla harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24228804:
Rouva hillopulla (sulla on oikeasti ihana nikki :D), kyllä se terve välimuoto ihan varmasti löytyy. Tuu vaan mukaan!

Mulle tuli jotenki niin alakulonen olo, että höh, keksin jotain tekemistä etten sorru siihen suklaaseen.
Musta tuntuu, että mulla on toisinaan pakonomainen tarve pupeltaa jotain. Siis ihan fyysinen tarve pureskella. Koitan syyä purkkaa. Mutta voi että kun jotkut ruuat rouskuu kivasti suussa! No, suolattomia pähkinöitä oon koittanu syyä. On sekin varmaan karkkia ja sipsiä parempi. Jotain sijaistoimintoja pakko keksiä noitten herkkujen syömiselle!
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24228775:
Mulla on joku totaalistoppi kaiken suhteen: nestettä kertyy, maha on lakossa, herkut himottaa, ruoka on erilaista ku viime kuussa ja taas uus liuska pillereitä putkeen. Ei näillä eväillä vaan VOI laihtua. Mietinki että jäisin tauolle tässä kuussa tästä ketjusta, koska muuten vaan valittaisin täällä (vielä enemmän). :rolleyes: Ja jatkaisin sitte ens kuussa ku pääsen takas entisiin ruokailutottumuksiin ja menkatki saa tulla.

Masentaa vaan vaa'an lukemat, vaikka joo, ei sais käydä joka päivä. Tänään aattelin hukuttaa itteni detox-teehen ja koittaa vastustaa laukussa olevaa suklaalevyä. Onneks se on ihan pieni.
Ja varmaan maistuuki pahalta.
ei, ei..et saa jäädä tauolle. muuten mä oon ainoo joka täällä ruikuttaa!! |O :D

tervetuloa mukaan rouva hillopulla!! :wave:
ei täällä aina oo näin negatiivista porukkaa. nyt vaan jotenkin tökkii. :D

nyt pitää skarpata koska muuten se tarttuu niihin joilla on hyvä fiilis päällä.
 

Yhteistyössä