*Heinäkuun huventajat* Uudet painonpudottajat, tervetuloa!

^vierailija^
Mie alottelen nyt heinäkuussa. 1.7. oli paino yllättävän matala 60,6 (pari päivää aikasemmin oli 62,2), ja tavoite olisi 54 tai vähä alle, eli pudotus n7kg. Ei tosin yhdessä kuukaudessa.
Tarkoitus ois karpata, ja 3 ekaa päivää meni oikein mallikkaasti, mutta eilen tuli mokailtua pahemman kerran. Nyt takaisin ruotuun... En ees oo kehannu käydä vaa´alla ku näyttää varmasti yli tuon 60,6...
 
Tervetuloa ^vierailija^ :)

Mie olen aivan rakastunu Adidaksen micoach-ohjelmaan, jonka saa android-puhelimiin. Se jaksaa kannustaa kävelemään kovempaa ja kovempaa ja juoksemaanki, mutta antaa onneks luvan välillä kävelläki. ;) Kävin tekemässä äsken 12 minuutin intervalliharjotuksen, ja olihan se kamala rääkki, mutta nyt tuli kiva olo. Tekis mieli tehä se toisen kerran vielä tälle päivälle, mutta alko yskittää siihen malliin, että ehkä angiina ei olekaan vielä ihan lannistettu... :whistle:

Miten teillä, kauanko te parantelette itteänne ennen ku lähette lenkkipolulle?
 
Tönt
Suurimmasta pudottajasta...kyllä! seuraan kaikki laihisohjelmat mitä tulee telkkarista. oikea ihminen voitti. noi 2 muuta oli ihan kamalia ihmisiä. varsinkin se Vicky. :x neloselta tulee myös sellainen ku laihdutaan yhdessä. ruokaohjelmia en kato yhtään. :D

noista herkuista ja jäätelöstä. ihan niinkuin muista herkuista niistäkin pääsee eroon kun ei käy ottaa heti kun tekee mieli. juo vaikka iso lasillinen vettä ja ajattelee asiaa 15min. sillon yleensä pahimmat himot mennyt ohi. kannattaa myös lukea tarkasti tuoteselostusta ja varsinkin kalorimääriä. mulle on toiminut hyvin tää nollalinja. kun ei ota sitä yhtäkään on kynnys paljon korkeampi kuin jos silloin tällöin herkuttelee. jossain vaiheessa tottkai tuun ottaa mutta tällä hetkellä se ei kuulu mun elämääni.

niin ja punnitus...samaa näytti ku viikko sitten. että mökki-damage nolla mutta eipä lähtenytkään mitään. tiukka viikko tulossa siis. menin kuitenkin laittamaan tavoitteeksi 5kg heinäkuuksi. :p
 
Moi!

Tääki tunkis mukaan! :wave: Pudotettavaa löytyy reilusti mutta jos heinäkuun tavoitteeksi ottais vaikka -5kg kun aluksi se paino laskee helpommin.
Mulla tää laihdutus on pyöriny päässä jo pitemmän aikaa (kun tosiaan syytäki olis) mutta jotenki ei sitä motivaatiota oo löytyny. Nyt se sitten paukahtaen löyty kun meillä alkaa toinen kierros IVF hoitoa parin kuukauden päästä ja tää ylipaino ei kyllä sitten auta yhtään raskautumaan kun se muutenkin on jo niin pirun vaikeaa.

Sain tähän hoitoon Metforem -lääkityksen ja saas nähdä auttaako painoa putoamaan. Eilen otin ekan tabletin ja kamalan etova olo tuli joten päätin siirtää tabletin oton iltaan jotta ei mene koko päivä pilalle. Mun aseina on ihan vaan järkeistetty ruokavalio, kun mulla on tapana vetää kaikki ihan extremeks kun laihdutan ja sitten ei sais syödä enää oikein mitään. Sitähän en sitte kauaa jaksa ja homma repeää käsiin. Joten kaikki on sallittua mutta herkkuja tietenkin max. kerran viikossa. Jos ruoka rytmin sais kohdilleen niin sekin olis jo puoli voittoa.

Haasteellista tulee oleen kun meillä on joka viikonloppu tässä kuussa jotkut isommat bileet joissa epäilemättä tulee kakkua sun muuta maistettua. Elokuussa sitten helpottaa ja tavoite nyt onkin pitää KOHTUUS mukana noissa juhlissa jotta en sitten yhden päivän aikana pilaa koko viikon työtä.

Mulle tämä vertaistuki on ihan ehdotonta, ilman jotakin laihdutuskaveria ei tästä mun hommasta tuu mitään. Ja varsinkin se että raportoin painoni tänne tekee sen että olen JOLLEKKIN tulosvastuussa tästä touhusta. Eli tässä nämä lähtömitat:

164cm ja 87,7 kg
heinäkuun tavoite -5kg eli 31.7 paino enintään 82,7 kg
 
Tänään 1380kcl, hieman yläkanttiin laitettuna. Kaikki muut pallukat vihreänä paitsi energia. Eilistä en jaksanut lisäillä mutta päässä laskin että hiukka alle tonniin jäi.
Yritän vetää reilusti miinuksella tämän viikon ja nostaa hieman seuraavalla, jatkossa 1800 pv + kerran viikkoon herkkupäivä. Katsotaan sitten miten toteutus etenee..
sunnuntaina vaaka näytti aamupainon 72kg ja tänään aamulla 300g vähemmän, vaikka tokkopa tuohon kannattaa niin luottaa vielä.
(tänään liikunta yht. 11km luistelua, kahteen osaan jaettuna)
Täytyy opetella aikainen petiin meno koska illalla vaanii ne pahimmat houkutukset, muutoin saatan helposti olla syömättä puoleenpäivään asti: /
Innolla odotan miten muilla etenee
 
Mulla on kyllä mennyt nyt niin päin persettä, että en kehtaa punnita itseäni ihan hetkeen. :( Oon oikeastaan viikon ajansyönyt ihan miten sattuu ja mitä sattuu. Oloa ei yhtään auta kamala menkkaturvotus ja mässäyshimo. Huoh. Eiköhän tämä parissa päivässä helpota, toivon niin!
 
vilttiketjun vara harmaana
Hei pitkästä aikaa. Mulla siis tuo kuntoilupuoli on vahvemmalla kun syöminen, toki herkkuja koitan vältellä. Joskus toukokuussa, varmaan 7 viikkoa sitten painoin noin 77 kg ja nyt maanantaina vaaka näytti alle 72 kg. Tyytyväinen olen. Liikuntaan tullee pientä taukoa, kun lähden lomamatkalle, mutta sitten taas jatketaan, toivottavasti matkalta ei montaa kioa tartu mukaan. Syksyllä pitäisi jo olla alle 70, tavoite siinä 66-68 kg.
 
Toss Foo
Nonniin, eka viikko heinäkuuta alkaa olla paketissa! I H A N A olo on nyt, aamuvaa'an vilkaisun jälkeen :D :D Eli tosi kevyt ruokalinja miehen työmatkan aikana puree! Heinäkuun tavoite on siis saavutettavissa (vaikka ensi viikolla luulenkin tulevan nollatuloksen: sukujuhlat eli reissuruokaa viikonloppuna luvassa).. sitä en kuitenkaan murehdi nyt, vaan nautin tämänpäiväisestä huipputuloksesta:

Keväällä kevenin jo 9,6kg
Heinäkuussa huventunut 1,2kg !!! (tavoite 2kg)


Kävin taas tsekkaamassa BMI-laskuria, ja sen mukaan painoindeksini on huhtikuun alusta tähän päivään mennessä pienentynyt 4 yksikköä :D ! I H A N A A ! Vaatekaupoille tästä on lähdettävä, kun alushousuja myöten alkavat kaikki vaatteet olla suuria. Tällä kertaa ajatus pukukopista ei ahdista, ei sitten yhtään!
 
"vieras"
Puolessa vuodessa -15 kg, katsomalla mitä suuhunsa pistää, herkut pois, annoskoko pieneksi, liikuntaa lisää, pieni näläntunne saattaa vaivata aluksi, mutta se on vain sen merkki, että elimistö polttaa sitten rasvaa! Näin mä ajattelin, että sulakaa läskit, sulakaa :)

70 kilosta 55 kiloon, aika onnellinen olo :)
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"Saana"
Moikka, uusi tyyppi hyppäis mielellään rinkiin mukaan. Täysimetän vielä, joten mitään diettiä en ole todellakaan ajatellut, vaan lähinnä elämäntapa muutosta, terveellistä monipuolista ruokaa ja enemmän liikuntaa. Raskauden aikana onnistuin haalimaan itselleni painoa parhaimmillaan 88kg, nyt vaaka on näyttänyt viimeiset kaksi kuukautta 74,5kg. Lähtöpainoni on ollut 64kg, jossa 4kg on vanhoja raskauskiloja eli tekemistä riittää. Monille imetys on ollut laihutus keino, vaan ei mulle. Kilot on pysynyt sitkeesti paikallaan, jotain täytyy alkaa tekemään. Pituutta miulla on n.165cm, joten jonnekin lähelle 60kg pitäis paino saada hilattua. En osaa sanoa mitään realistista painotavoitetta tälle kuulle, mutta kaikki minkä pois saa on positiivista.
 
IhanaValo
Huomenia!
Tänä aamuna vaaka näytti muka 1,4kg vähemmän kuin maanantaina?! Tosin su iltana oli tullut taas mässättyä, joten kai siinä oli sitten turvotusta tms. mukana.
Oon saanu itteni pidettyä suht hyvällä linjalla, yhen letun söin ja ranskiksia+nakkeja, mut niitä paljon pienemmän annoksen ku normaalisti, mies ihmetteli ku tyrkytin sille loppuruokaani ,mut maha tuntui jo täydeltä niin onneks kelpas sit miehelle :)

Vettä oon koittanut juoda, miul on 0,4litran muki/lasi käytössä niin suurin piirtein voi laskeskella siitä montako lasillista on juonu.
En tiiä oonko jo liiankin addiktoitunu herkkuihin, mut viime yönä näin unta että söin sipsejä :LOL: Ku heräsin niin olo oli vähän että, häh, enkö mie niitä oikeesti syönykään...
Mutta, parempi niin että unissaan. Saiskin pidettyä sen linjan :)

Tsemppiä kaikille!
Mie en oo aiemmin onnistunu pudottaa painoa, ja jos oonkin, sen kilon-kaks niin ne on tulleet sit takasinkin..eli, vinkkejä yms saa heittää!(Oottekin jo heitetelleet, kiito siitä!)
 
Hujoppi
Mulla on kyllä mennyt nyt niin päin persettä, että en kehtaa punnita itseäni ihan hetkeen. :( Oon oikeastaan viikon ajansyönyt ihan miten sattuu ja mitä sattuu. Oloa ei yhtään auta kamala menkkaturvotus ja mässäyshimo. Huoh. Eiköhän tämä parissa päivässä helpota, toivon niin!
Täällä hieman samoissa tunnelmissa ollaan. Menkkarit alkaa lähipäivinä ja sitä edeltävästi makeanhimoa, pinnankiristystä ja turvotusta. Vaakaan on turha hypätä tässä vaiheessa. Lisäksi mulla toi korjaamaton polvivamma, joka rajoittaa liikkumista kohtalaisen paljon. Koirien kanssa silti päivittäin pienet lenkit kävellyt. Uiminen tekee kyllä hyvää...

Mutta kyllä se tästä vielä...iloksi muuttuu! =)
 
Tosi hienosti ootte saaneet grammoja pois jo tältäkin kuulta!! :) ONNEA KAIKILLE!

Mulla on ongelmana ehdottomasti aamu ja keskipäivä. Oikeesti, illalla ei tee mieli mitään. Mutta saan yleensä juoda aamukahvit ja iltapäiväkahvit rauhassa, lapset unilla. Ja silloin herkuttelisin oikein urakalla. Rasittavaa. Oon niin addiktoitunut sokeriin, että tuun vihaiseksi ja äkäiseksi jos en saa mitään hyvää. Vinkkejä? Hitto, mitkään hedelmätkään ei auta, ei edes tuoreet mansikat. Iltaisin on jo helpompi pitää linja ja syödä raikasta. Mikähän kummallisuus olen?

Hmm, nyt alkaa jo tuntua, et mitähän tästä kuitenkaan tulee, kun ensimmäisen kerran tuntuu olevan mahdollisuus kunnon liikuntaan klo 21.30 illalla. Usein silloin on aika väsy - ja sitten jos jaksaa lähteä vaikka lenkille, niin ei saa unta ennen puoltayötä tai yhtä ja se kostautuu näin vauva-aikana hurjasti.

Mutta kokeillaan nyt, kaipaan näköjään myös tietoa: kuinka teette tän lasten kanssa? Meillä toki muitakin projekteja jotka syö aikaa illasta (ompelut mulla, taloprojekti....) ja kun tuo vauva ei viihdy vaunuissa yleensä ku maks. puoli tuntia? Kotijumppaa, mitä? Mistä? Neuvokaa :)
 
Toss Foo
IhanaValo: hieno pudotus pariin päivään! Varmasti veden juominen on pistänyt nesteet (ja viikonlopun turvotukset..) liikkeelle, onnea tuloksista! Ja suunta jatkuu vaan! Hauskoja sipsiunia, heh :).

Minä olen päättänyt olla välittämättä menkka- ja helleturvotuksista: niiden aikana toki paino nousee mutta kyllä se sitten lähteekin. Kun vaan pitää ottamansa linjaa eikä lankea v*tutussyöminkeihin, niin ei se paino pysyvästi nouse.. Viikon päästä on sitten taas paremmat lukemat ja parempi mielikin, eikös? :).

EllaMaaria: mä en syö muutoin kuin ruoka-aikaan, eli jos joskus juon kahvia "välivälipalana", en ota sen kanssa mitään. Yleensä en edes sitä kahvia. Ja herkutkin jätin kokonaan pois, parissa päivässä se tuska helpotti. Eli lasten kanssa teen kuten varmaankin tekisin myös ilman lapsia.. Tuolla ekalla sivulla kerroinkin kaikki konstini jo, en nyt turhaan niitä tähän toista. Niin ja joo: minä en liiku yhtään sen enempää kuin talvellakaan tein, eli ruokailun järkeistämisellä nämä tulokset aikaan on saatu. Ja niin hyvin menee nyt, etten kyllä koe jääneeni mistään paitsikaan! Satunnainen jätski tai muu herkku ei venettä kaada, kerran viikkoonhan jotkut pitävät ihan herkkupäivänkin.. Mulle vaan on parempi olla (lähes) kokonaan ilman, ei tule sitten niitä mielihalujakaan. Tai no hei: iltapalaksi syön lähes joka ilta jotain rahkaa, esim. marjojen kanssa: siitä tulee päivän "makea" annos ja sitä maltan kyllä odottaa koko päivän.

Tervetuloa taas uudet!
 
IhanaValo
EllaMaaria: Miulle illat on kaikkein vaikeimpia, sillon alkaa tekemään mieli kaikkee herkkuu ja kun lapset nukkuu niin sillon ois aikaa ja rauhaakin mässyttää.
Kahvin kans oon kanssa tottunut jotain syömään, oon tosin koittanut siitä tottumuksesta irti melko hyvin onnistuen.
Mut entäs joku välipalakeksi tms. mitä niitä onkaan?Oliko niissä vähemmän rasvaa tai jotain?
 
Mullaki on aamut ja aamupäivät tosi vaikeita noitten herkkujen kans nykysin, ku aamulla on yleensä minua oottamassa kahvi ja kahvin kanssa on aina tarjolla jotain pullaa. Nyt oon jo ehtiny tottua sellaseen aamiaiseen niin pahasti, että tulee tosi ärsyyntyny olo jos ei saa sitä raparperipiirakkaa tai vaihtoehtosesti superrasvasta sämpylää aamiaiseks. Hävettää, mutta minun aamiaiset on nykysin jotain 500 kcal tyylisiä ja täysin ravintoköyhiä! Ennen söin aina kaurapuuroa, omenoita, porkkanaa, banaania tai ruisleipää auralla ja nyt oon tämmönen. :ashamed:

Mutta silti, tänään en meinannu uskoa silmiäni ku paino oli aamupalan jälkeen 68 kg, eli en ookaan lihonu täällä niin kauheasti ku pelkäsin! Maha lakkoilee vieläki, ja parin kuukauden menkkaturvotus on aika karsea. Eikä lenkkeilykään innosta niin paljoa, ainakaan tänään. :rolleyes:

Hienosti ootte muut saanu karistettua grammoja ja kiloja, ihanaa kun täällä on niin paljon porukkaa. :heart:
 
[QUOTE="vieras";24130183]Puolessa vuodessa -15 kg, katsomalla mitä suuhunsa pistää, herkut pois, annoskoko pieneksi, liikuntaa lisää, pieni näläntunne saattaa vaivata aluksi, mutta se on vain sen merkki, että elimistö polttaa sitten rasvaa! Näin mä ajattelin, että sulakaa läskit, sulakaa :)

70 kilosta 55 kiloon, aika onnellinen olo :)[/QUOTE]

Minulla olisi tuo tavoitteena, pituutta siihen 167cm. Piditkö ikinä herkkupäiviä, menitkö miinuskaloreilla koko puoli vuotta?
Hieno saavutus!

Tänään on liikuntapuoli ollut kunnossa kun vein juosten lapset päiväkotiin(n.4km yht.) muksut toki saivat pyöräillä:D ja rullistellen työmatkat, miinuksena hillitön hikoilu ja pakko käydä toistamiseen tänään suihkussa.
Nälkä piinaa, täytyy pitää itsensä vaan kyllin kiireisenä ettei ehdi liiaksi ajattelemaan.
Ihana Valo, minullakin vaaka näytti tänä aamuna tasan 71kg eli kilo olisi lähtenyt(nesteitäkö lie:confused:) toivoisin että laihtuisin parissa kuukaudessa tavoitteseen koska puoli vuotta itsekuria kuulostaa hirmuiselta:xmas:
 
Tsiding.
Kattelin taas tänään tota Suurinta Pudottajaa ja voi herttinen!!!!! Miten mä saisin kans nuin paljon viikossa pois ku noiki!! (joojoo, lähtökohdat on vähän erit mut silti :D )
14.5kg VIIKOSSA! :O Eikä ees ollu se isoin kaveri...

Mulle kelpais... Ite oon juossu koiran kanssa tuol pihalla aika tovin joten kai se vähän autto :D Pienellä ruoalla menty ja mennään tää loppu viikkokin, jotta saa vähän kiinni laihduttamisesta taas :D
 
Arvatkaa mitä tein just äsken? PALASIN JUOKSULENKILTÄ. Kun en aiemmin päässyt, niin kaksplussan mammojen voimalla raahasin itseni ulos ja lenksalle. Puoli tuntia vaan, mutta alku sekin!!! Oon niin iloinen ja onnistuneen oloinen, nyt vaan tätä joka ilta ja sitten pikkuhiljaa lissää :D Arkiliikuntaa mulle kertyy huolestuttavan vähän, eli tää on tarpeeseen. Ja oma hetki MP3 kanssa iltatuimaan teki terää vaikka ei mitään tuottaiskaan!

Kiva kuulla, et muillekin kahvihetket on pahoja. Tänään sorruin kyllä raparperipiirakkaan, mut kun en aio olla ehdoton, ni en sitten syönyt ruualla hiilareita, vaan salaattia ja kanaa ;) Itsensä huijausta, mutta en vaan pysty aloittaa täyisllä tai miuta ei kattele kukaan täällä :)

Hurjia nuo pudotukset tuossa ohjelmassa. Mie jos saisin viikossa tuon putoo, ni tavoite olisikin siinä ;) Kätevää, mutta mahdotonta.

Toss Foo, koitan nyt tuota et otan vaikka vähäkalorisen mehukeiton aamulla heti makeannälkään. Tai jonkun muun vastaavan; ehdotuksia kellään? :)

IhanaValo, ne hetket kun saa omaa aikaa. Mitähän sitä keksis syömisen tilalle itsensä hemmotteluks? Kasvonaamio ja kurkut? :D Jotain mukavaa kuitenkin.

Tsemppiä vielä ja kiitos jo nyt; tulipa lähdettyä teidät mielessä ;)
 
"pallukka"
SAANA: Onko sulle käynyt niin, että kaikki koko ajan hehkuttavat kuinka siinä imettäessä laihtuu niiiin helposti, että mitenkäs sinä olet vielä tuollainen mötkylä??? Minä saan kuulla tätä lähes viikottain sukulaisilta... Olen sinua 5 cm lyhyempi ja pari kiloa painavampi mutta samaan painoon yritän päästä kuin sinä. Täysimetys jatkuu täälläkin ( vauva kohta 5 kk) eikä kilot lähde sitten millään. Kolmen aikaisemmankin kanssa on ollut näin, että vasta kun imetys on loppunut, olen onnistunut aloittamaan diettin ja lahtumaan. Imettäessä en siis hirveän tiukallla kuurilla ole, koska maitoa menee vielä luovutukseeen, niin onpahan sitten ravinteikasta, eikä sisällä mitään kehosta liuenneita myrkkyjä.
 
"Hujoppi"
Mä muutin eilen taktiikkaa eli tylysti aloin pitää ruokapäiväkirjaa ja merkata ylös kaikki syömäni. Lisäksi päätin, kaikesta ennalta suunnitellusta poiketen, että päivittäin kalorimääräni on nyt alkuun 1200-1300 kcal. Tällä laihtuu ihan varmasti, kun mun liikkuminen on niin vähäistä.....jos ei laihdu, niin eipähän ainakaan tulee lisäkiloja! =)
 
Kävin lenkillä, ja mietin ylämäkeen kaatosateessa juostessani, että jos Suurimman pudottajan kilpailijatki pystyy, ni pystyn mieki. :kieh: Ja niinpä pystyinki, pääsin mäen päälle ilman suurempia ongelmia. :D 14,5 kiloa viikossa on ihan järkyttävä tahti, varmaan aika paljon nestettä ja kuona-aineita noilla kilpailijoilla. Onhan ne aika hurjan kokosia.

Ja silti niillä on parempi kunto ku mulla. :ashamed:

Mulle yli 1200 kcal päivässä on ihan liikaa energiaa, koitan pitää sen siinä 1000-1100 kcal, koska muuten energiavaje jää liian pieneksi. Välillä tuntuu, että joku 800 kcal vois olla kaikista sopivin määrä mulle, muttase taitaa olla liian vähä. Ja jos tulee jotain mässäilypäiviä, niin silloinki syön vaan jotain 1300 kilokaloria. Välillä tuntuu siltä, että en haluais merkata kaikkea syömisiäni, enkä kyllä merkkaakaan jos syön 1-2 karkkia, mutta täytyy vaan koittaa olla luovuttamatta tässä vaiheessa. Paino junnaa paikallaan ja tympäsee, ei ois enää ku muutama hassu kilo pudottaa, niin voisin olla tyytyväinen itteeni. Vaanku ei ne lähe! |O
 
IhanaValo
Mie muistan kans (vaikka omista imetysajoista jo muutamia vuosia onkin) miten tutut aina hehkutti miten imetysaikana on tippunut loptu raskauskilot ja joillain vielä ylimäärästäkin..ei vaan miulla toiminut niin, ikävä kyllä.

Eilinen ilta ja tää päivä on mennyt jo vähän niin ja näin. Illalla olin ihan ähkyssä kun mies päätti tehdä pitsaa iltaruuaksi. Mitenkähän paljon kaloreita mahtoikaan siinä olla? En uskalla ees miettiä.
Tänään taas oltiin kyläilemässä miun vanhemmilla ja heillä on aina jotain kahvileipää jne. herkkua tarjolla :ashamed:
No, loppuiltana vaan reilusti vettä ja iltapalaksi sitten jogurtti tms.

Tsemppiä vaan kaikille!
 

Yhteistyössä