***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

Niisku-rouva: voih, meitä on jo sitten kolme sairaalassa makaajaa :( Tsemppiä sullekin nyt sinne makaamiseen, kyllähän sitä äiti lastensa eteen tekee mitä vaan! Tuon ikävän kyllä ymmärrän, se on ihan kamalaa... Pääsetkö edes vessaan?

Seinisipelle myös tsempit makoiluun! Vauvakin alkaa olla hyvän kokoinen!

Ihania masukuvia olitte laittaneet!

Pojalle nimi, mä tykkään Tuomas nimestä. Samoin Justus ja Julius on kivoja. Pojille on jotenkin aika paljon kivoja nimiä...:)

Mulla oli tänään lääkäri. Uusi painoarvio 1200g :D Vettä oli pienen pieni lammikko, ei juuri siis ollenkaan, mutta parempi vähäkin. Vauva oli muutenkin virkeä. Supistukset oli kyllä avanneet kohdunsuuta, eli kanavaa oli enää 1,5-2cm ja kohdunsuu reilusti sormelle auki :( Mutta nyt ei supista :) Vessalupia eivät multa vielä vieneet kun ei selkeästi lisää supistelua, mutta muutenhan tässä ollaankin maattu koko ajan, eli ei sinänsä muutu tuo hoito nyt. Maanantaina starttasi kuudes makuu viikko. Huh.

Kukkis ja eveliina 28+4
 
NiQ
Niisku-rouvalle oikein paljon tsempityksiä makailuun, kuten myös Kukkikselle ja Seinisipelle :hug:

Tuossa olis tännekin uusin masupäivitys eiliseltä. Tyttöä eilen lääkäri varovaisesti veikkaili, oli kuulemma taas niin ovelassa asennossa ettei varma voinut olla. Onkos muut samaa mieltä, onko selkeä tyttömaha (tai siis mahan alku.. :D )
Aijaa.com - 28+5 - 7946686.jpg

Olisko jollakin jotakin ihania ajattomia nimiehdotuksia tytölle? Makuuni on kaikki vanhat, mutta myös nykyaikaan sopivat nimet, kuten esim. Kaisa, Maija, Anni, Ellen...

NiQ & Pena 28+6
 
Niisku-Rouvalle kovasti stemppiä makoilemiseen ja tulevaan koitokseen. Onneksi pikkuiset kuitenkin on hyvän kokoisia.

Tänään oli sitten se eka ja vika lääkärineuvola. Olen kyllä todella pettynyt koko käyntiin. Neuvolatäti katto pissan (puhdas), hb:n (140), painon (nyt on kymppi täynnä :O) ja verenpaineet. Lääkäri sitten katsoi sf-mitan, (joka on kyllä ylhäällä neuvolakortissa mutta en sitten edes sitä ole vilkaissut) josta ei mulle mitään maininnut. Kuunteli sydän äänet ja siinä se sitten oli. Olin varmaan alle viis minuuttia sisällä. Siis aivan turha käynti!!!

Kahden viikon päästä ois sitten seuraava neuvola, eli käynnit vaan tihenee :)

Eipä tässä sitten muuta!!!

Muumi ja pikkumies 30+6 :heart:
 
Tsempit makaajille! :hug: :heart:
Kuukausi sitten serkku sai pojan rv 30+ viikolla, painoi muistaakseni 1400g ja nyt on jo todella hyvällä mallilla kasvun suhteen. :heart:

Nimistä on ollut jotain puhetta miehen kanssa, melkeinpä kaikki hyvältä kuullostavat laitetaan korvan taakse. Mutta hakusessa on siis vähän harvinaisempi nimi, mutta kuitenkin järkevän kuuloinen ja suomalaiseen suuhun sopiva :D
Jos pikkuinen nyt on se luvattu tyttö niin silloin luultavasti toinen/kolmas nimi on sitten mun toinen nimi, joka on kiertänyt jo suvussa kauan..

Hankinnat alkaa olemaan mallillaan(?). Sain viimeinkin aikaseksi laitettua esikoiselle "isojen poikien" sängyn, joten pinnasängyn siirsin vain meidän makkariin ja nostin sen pohjan vauva tasolle :) Muuta oikeastaan en ole tehnyt, vaatteita ostanut.. niin ja tietty tuplat.
Ens keskiviikkona on se kontrolli ultra, joten sen jälkeen haen esikoisen vaatteet ja tavaroita kellarista, pääsee pesemään ja silittelemään(?). Sitten hoitopöytä pitäisi laittaa valmiiksi, tai ostaa pikkuisia vaippoja, rasvaaa, talkkia.. ja muuta tarpeellista..

Supistuksia on täällä tullut jonkin verran, enemmänkin kyllä niitä mahan kovettumisia..

Nukkuminen tapahtuu kyljellään ja välillä sitte heräilen siihen kun oon puolittain selällään. En oo ainakaan huomannut että olisi tullut huono olo tai mitää selällään olemisesta.. Mutta kyljellään on hyvä pötkötellä.

Turvotusta en ole huomannut että olisi.. Esikoisen aikana tuli loppuaikana, silloin sen huomasi että ei voinut oikein sormuksia pitää kun puristi. Mutta nyt kun ei ole sormuksia niin ei oikein huomaa. Oon kyllä juonut paljon päivittäin ja vessassakin sitten ravaan sen takia..

Olikos vielä jotain mitä piti kommentoida...Ei kai..

SaaBas + "tyyne" 29+5
(vasta tuli plussattua ja nyt on enää ~10 viikkoa jäljellä! :p )
 
Niiskulle kovasti tsemppiä tuleviin päiviin:hug:.Onneksi toisiaan hyvin painoa vauvoilla!
Ja muillekkin jaksamiset lepoon:)

Ootteko muuten kattonut Faktalta Synnytyssairaala ohjelmaa?
Aina pääsee itku kun sitä kattoo..Tuli mieleen kun samalla sitä kattelen:)

Täällä on sairasteltu ihan kauheaa vatsatautia!.Luulin yöllä että kuolen tai synnytän tonne veskiin,niin järjettömät kivut oli.
Onko muilla ollut vatsatautia odottaessa,tai isoilla viikoilla?

Muuta nyt takasin lepäämään,tauti vienyt voimat ihan täysin.

MM itu 29+4
 
Viimeksi muokattu:
Niiskulle ja pirpanoille suuret tsempitykset!

Itse kävin tänään bodybalancessa ja nyt kyllä tuntuu siltä että tais olla viiminen kerta tämän raskauden aikana! Ei vaan osaa ottaa tarpeeks iisisti niin sit tulee rehkittyä liikaa!

Myös babybeltin kävin hakemassa jos vähän helpottaisi työpäiviä! Ehkäsee kuulema raskausarpiakin...saas nähdä....

Tiinu ja Jäppinen 27+1
 
NiQ
MM mulla oli just elämäni hirvein mahatauti viime viikolla, hae ihmeessä apteekista Floridral-nimistä jauhetta. maksaa paljon, mutta mulla helpotti tunnin sisällä ekan juoman juomisesta tauti ja muutaman tunnin kuluttua loppui kokonaan. Milloin se faktan ohjelma tulee? Mulla on mennyt kokonaan ohi :((

Niiskulle tsempit!

Närästääääää!!! elämäni ensimmäisen kerran...
NiQ & Pena 28+6
 
Niisku-Neidillesuuren suuri:hug:
Onneksi kuuntelit itseäsi ja menit näytille!

Nenna oli saanut monia kauniita nimi ehdotuksia. Meillä ei olla uskallettu vielä kauheasti miettiä nimi ehdotuksia, koska mun mieleni muuttuu kuitenkin tässä matkalla vielä monet kerrat :whistle:. Ja tällä hetkellä Werneri sopii ihan loistavasti.

Niq sulla on kyllä ihan hirmuisen siro yksiö =)

Nukkuminen normaalisti nukun kuin tukki, nyt yöt on olleet välillä katkonaisia.
Heräilen vessassa ravailun lisäksi välillä siihen että vaihdan asentoa tai pikkumies mahassa järjestää jonkin sortin karate harjoituksia :confused:
Siinä saattaakin sitten mennä yöllä useampi tunti ennen kuin taas saa unta.

ja turvotusta löytyy myös... välillä enemmän välillä vähemmän, yök, tekee olon kamalan tukalaksi!

Daffodil ja Werneri Poks! rv30
 
Niisku-Rouva Kiva että kirjoittelet sieltä miten menee! Täällä jännitetään sun puolesta. Kaikkea onnea matkaan jos vauvat päättävät tulla pian maailmaan! :heart: Onneksi tajusit mennä itse sairaalaan näytille! Hui! Nyt olette hyvässä hoidossa siellä. Suojelusenkeleitä teille!

Kukkaiskeiju Sunkin kuulumisia on kiva lukea. Luen kyllä blogiakin =) Oot kyllä todella reippaasti jaksanut makoilla siellä ja pysynyt ihanan positiivisena kokoajan! Nyt alkaa viikot olla jo tosi hyvät ja onnea kasvaneesta painoarviosta! Sunkaan raskaus ei enää kauhean kauaa kestä. Oot ajatuksissa!

Seinisipelle myös voimia sairaalassa oloon! Toivottavasti voit ihan hyvin!

Täällä ei sen kummempaa. Voisin poksua jo ennakkoon, oikeesti vasta parin tunnin päästä vaihtuu=)

Cappuccino ja tytsy 28+0
 
NiQ: Minusta ajaton ja kaunis nimi on Matleena, etunimenä myös harvinainen, toisena nimenä enemmän käytetty. Ja meillä siis esikoinen on juurikin tuon niminen, eli olen varmaan hieman puolueellinen :D

Niisku-Rouva: :hug: Päivä kerrallaan nyt vaan. On ne lääkäreiden arviot ennenkin menneet pieleen! Kukaan ei täällä uskonut, että pääsen näin pitkälle! Tai mun huonekaveri, josta oltiin siis varmoja, että synnyttää hetkenä minä hyvänsä... no niin meni hänellä jo 11 viikkoa ja edelleen on kasassa! Olen täällä hengessä mukana!

Sanopa muuta cappuchino! Just tajusin tänään, että ens lauantaina mulla olis enää 3 viikkoa siihen "takarajaan"... Gulp! Tulee mun vauvanpeitolle kiire... Olen tuommoista tilkkupeittoa virkannut. 19 tilkkua tehty, 30 puuttuu :) + tietenkin kasaus ja reuna...Saa nähdä :)

Mutta nyt, öitä!
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja tai oikeastaan yötä.

Ei täällä saa nukuttua ja kaiken lisäksi olen hivenen herkkä tuolle kortisoonille mitä muhun nyt on lykätty se tarpeellinen määrä 2 ruiskua.

Miehen lähettivät illalla kotiin ja se sai minut pieneen paniikkiin joudunko synnyttämään yksin ?!?!?

Huh ainakin ekat tunnit nukkumatin kanssa meni hyvin ei kummallakaan eripuraa asennoista. Nyt on kamala nälkä ja jano... ja ikävä hiipii väkisin.

Muut täällä osastolla ovat vauvojensa hakureissulla joten aika kurjaa kun ne tuolla tekevät kaikkensa jotta saisivat palleron ja minä olen ainut kaksoisten odottaja jolta on kaikki turha liikunta kielletty. Niin hauskaa lukea Tiinun bodybalance tunnista kun mulla kasvaa samaanaikaan perse kiinni sänkyyn :D:D:D:D:D:D

Joo niin ohjeet tuli illalla. Juhlat kortisoonin kunniaksi ja jos lonkat ja asento sängyssä tekee kipeää en saa lähteä kävelylle jotta ei tarvitsisi ottaa särkylääkettä. kärsittävä on jokainen hankauma ja painauma ihossa. Kunhan ei supista!

Oleb myös ainoa osaston 22 potilaasta jolla nimiranneke kädessä???

nyt täytyy saada ruokaa...

ja epävirallisesti poks poks 28!!!!

papereissa vaihtuu vasta lauantaina!

KIITOS!
 
Hei kaikille :wave:

Seinisipelle ja kukkaiskeijulle oikein paljon jaksamisia makoiluun. Hienosti olette tsempanneet. Mitäpä sitä ei tekisi oman pikkuisen vuoksi!

Niiskulle paljon onnea matkaan mikäli tositoimiin jo joudut. Onneksi pikkuisille on jo hyvin painoa tullut!

Joku muukin täällä kertoi kärsivänsä närästyksestä ja itselläni närästys on jotain ihan omaa luokkaansa. Koko rintakehä on tulessa ja ylävatsaa polttelee! Kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa en moisesta ole kärsinyt... YÖK.

Mukavasti te olette jo laittaneet kaikkea kuntoon vauvan tuloa varten. Itsellä on vielä aika kesken kaikki. Tai siis pinnis kyllä on, mutta kokoamatta vielä. Jos sitten lähempänä... Vaunut ostin käytettynä, Emmaljungan Duo Egdet. Olen hirmu tyytyväinen. Edelliset olivat teutoniat ja hyvät olivat nekin. Näissä Emmaljungissa ihastuin suureen koppaan, joka varmasti tulee tarpeeseen. Edelliset lapset kun ovat nukkuneet ulkona päikyt aika pitkään... :whistle:
Kirpparilta olen tehnyt hyviä löytöjä vaatteiden suhteen. Uusia en juurikaan ole ostanut. Vielä puuttuu rasvat ja vaipat jne. sekä pullot ja tutit... Rintapumppu onkin kakkoselta jäljellä laatikossa.

Itse olenkin ollut jo muutaman viikon saikulla.. Supisteluja on ollut joka päivä ja ne ovat olleet jo todella kipeitä. Liikkua saan voimien mukaan, koska kohdunsuu on vielä kiinni. Kaulaakin on vielä 3cm jäljellä. Pehmennyt paikat kuitenkin jo on. Joten todennäköistä on etten enää palaa töihin. Hoitoalalla kun olen niin nuo lepotauot supistuksen tullessa ei oikeen onnistu kun potilaalle ei oikeen voi sanoa että : ootas vähän nyt pitää mennä maate!:LOL:
Myös liitoskivut on tosi kovat. Lämmin kaurapussi jalkojenvälissä on joka iltainen operaatio! Hyvä kun pystyy iltaisin kävelemään. : /

Tänään POKS 29+0 =)
Viivi ja vagner sekä pikkuinen
 
makoilutsempitystä medän kolmelle makoilijalle ja vauvankasvattajille!

Jumppaamisesta: Itse en eilen uskaltanut mennä bodybalanceen, mutta salille menin ja samalla jumppasin hiukan pallon kanssa. Pitäisi laittaa ilmaa omaankin jumppapalloon, koska mulla on ihan kiva jumppapallo-dvd eli vois kotonakin jumpata. Ja jumppapallon päällä istuskelu ja keinuttelu tekee mun mielestä hyvää alapäälle ja vatsalle. Ostin myös käytettynä fit mama -dvd:t (jumppa raskauden ajaksi + synnytyksen jälkeen), en ole vielä katsonut, saati kokeillut, joten en tiedä ovatko hyviä. Kävin maanantaina 1. kerran pyöräilemässä tänä keväänä, ihan hyvältä tuntui (ainakin kävelyyn verrattuna), voi tosin johtua siitä, että olen käynyt sisäpyöräilyssä säännöllisesti huhtikuun puoleenväliin asti.

Aamulla huomasin 1. raskausarven mahassa :( Täytyy siis lisätä rasvausta ja koittaa, ettei maha kasvaisi kovin räjähdysmäisesti.

Huomenna sokerirasitukseen, jee! Toivottavasti saan samaa sitruunalitkua kuin tammikuussa ja toivottavasti menee muutenkin yhtä hyvin (olo ja tulokset)!

Kaksi hankintaa mietityttävät: rintapumppu ja itkuhälytin. Molemmat haluan ostaa, mutta merkkejä ja malleja on niin paljon. Ja mietin kannattaako rintapumppua ostaa ennakkoon, jos sitä ei kuitenkaan tarvi*. Te jolla on asiasta kokemusta, saa antaa vinkkejä!
*) sama koskee kaikkea imetykseen muutenkin liittyvää, ostanko ennakkoon vai vasta sitten kun tiedän, että niille on oikeasti tarvetta?

Anna+Urmas 27+6
 
Viimeksi muokattu:
Anna: Multa th kielsi tuon jumppapallon käytön, tai ainoa mitä olis saanu tehä niin istua päällä ja siinä pyöritellä lantiota :eek:

Oon kans miettiny tuota rintapumppu hommaa, äkkiäkös sen käy ostamassa jos tarvii? Vai tarviiko sitä aina?

Itkuhälytin meillä on Philipsin montamonta vuotta vanha ihan normaali. Musta tuntu että nykyään ei kaupassa oo muita ku semmosia missä on kamera tai muuta ihan älytöntä.. Mutta onneksi saatiin tuo, tosin ei me sitä välttämättä edes tarvita kun parvekkeelta kuuluu ihan hyvin sisälle kaikki äänet.

Olin eilen kokopäivän menossa joka suuntaan ja kyllä tuntuki siltä! Häpyluuhun ja nivusiin sattu niin, että välillä teki mieli itkeä. Oli ihana käydä taas jalkahoidossa, jos seuraavan kerran yltäis jo ite lakkaamaan ja leikkaamaan kynnet..

Juteltiin miehen kans aamuyöllä ja se sano, että on mukavaa ku oon nykyään niin paljon kivempi entä alussa. Ei me olla tapeltukkaan pitkään aikaan, haluan vaan olla miehen kainalossa ja hellyyttä. Ja kun ei oo ollu enää niin väsyny niin sitä ei hermostu kaikesta pienestä. Ihan mukavaa nyt sitten näin, katotaan mitä arki on sitten kun vauva tulee :D

Merlina ja muru 30+0 POKSPOKSPOKS!!! Kymmenen viikkoa jäljellä :)
 
Päiviä!

jaa,jos tulis jotain turiseen....

olin neuvolassa aamulla ja vauva oli perätilassa,sanoi terkka(kätilö myöskin ammatiltaan),et jos ei muutamas viikos käänny nii pitäs sairaalas yrittää kääntää.vastasin,että ei kiitos;) oon oikee vastarannankiiski joka asias:)tulkoot maailmaan jalat tai peppu edellä sit.terkka myös jotain,et vauva tuntuu viikkoihin nähden isolle,ettei välttämättä ite pääse kääntyyn pian.No,sehän nähdään sit ajallaan.

Mun Hb oli nyt tasan 100,joka raskaudes ollu sama onkelma HB:n kans,viimeses raskaudes kävi lukemas 89....eipä mulla normitilaskaan oo mitenkään korkee hemppa.yleensä n.120.
Hain apteekista rautajuomaa,ku ei tabut sovi.tää juoma on nimeltään joku iron vital tai sinnepäin,ja oli todella pahaa!!!!!!!meinasin oksentaa ku nielasin......No,josko se ny auttas ja nostas hempan.

SF-mitta otettiin ny eka kerran,ku en oo sitäkään antanu mitata aikasemmin;)riittäny mulle ku kätilö todennu et normille näyttää.nyt se lukema oli 30.mulla menny aina niin,et lukema sama mitä viikkojakin:)eikä mitat poikenneet mitenkään eri raskauksissa,vaikka lapset olleet hyvinki eri kokosia.kait se lukema vain kertoo et kaikki sujuu normisti tai sit ei.lapsen kokoon tuskin mitään osviittaa antaa.

Voi kun kurjaa teillä jotka joudutte sairaalas makoilla:( No,onhan se sen arvoista!!!!!!!!!Tsemppiä:)
itellä supistelee herkästi vauvan liikkeiden jälkeen tai mitä muljahduksia/kääntyilyjä ovatkaan.toinen puoli vattasta aina tosi korkeella ja toinen alempana:)

selkäkipu ny pysyy kotona aika hyvin kurissa,ku on soffa lähellä.kuopuksen kans (2,5v)löhötään päivät kotona ja herkutellaan:)aika käy kyllä pitkäksi,mut en valita en!!!!!ainakaan ihan vielä.....;)
pitäs tehä kyl vaikka ja mitä.vauvanvaatteille(joita oon hommannu hirveesti ja koko ajan postista tulee lisää.....)pitäs hommata lipasto,mihin mies sit ruuvaa ton sinisen ihanan hoitotason päälle:)ja nukkumisjärjestelyjä pitäs miettii...hoh...kuopus nukkuu varmaan iskän makkaris(jees meillä on eri makkarit!!!!!mun vieres ei kuorsaajille asiaa:):)ja en tiä siirtäskö 7-veen huoneen yläkertaan ja ite mensin vauvan kans alakertaan.sais noi työläiset ja koululaiset olla yläkerras rauhas.ja mulla ois täälä alhaalla lyhee mikrolle lämmittään maitoa jne jne....no täytyy miettiä.

nyt jatkan kaffin-juontia ja pullansyöntiä,ku oli vain 3kiloo tullu paris viikos;);)

Taiska&toukka 31+3
 
Itkuhälytin on meillä ollut enemmänkin tarpeessa kun oltu mun porukoilla, joka 2-kerroksinen talo.. Että lapsi nukkunut ylhäällä ja sitten itte ollut alhaalla/pihalla niin ei oo koko ajan tarvinnut ravata kurkkimassa toista. Kotona ei juurikaan ole ollut käyttöä.. parvekkeelta kuulee jos vauva itkee, tais silti aluksi olla hälytin käytössä.. mutta vähemmän.

Rintapumppu
ei ole ollut tarpeellinen.. Onneksi sain sen, että ei tarvinnut silloin ostella :D Mutta itse en sitä ostaisi, että sitte jos haluaa kokeilla niin vaikka lainaisin joltain tutulta.. Ja jos kokee tarpeelliseksi niin ostaa oman.

SaaBas + "tyyne" 29+6
 
Hei,

täällä mukaan ilmoittautuu vielä yksi heinäkuinen,
Jonsuh LA 22.7 Sairaala JS tulossa toinen lapsi

Perheeseen kuuluu mies ja esikoispoika 1 v, eli lapsille tulee huima 1 v 3 kk ikäero. Asumme Espoon Leppävaarassa. Tyttöä kovin toivotaan, ja juuri varasin meille 4D-ultran 6.5., jossa sukupuoli sitten selviää. Rakenneultrassa jo vähän arvailtiin tyttöä... Sukulaisille ei varmaan kuitenkaan kerrota etukäteen, ettei kämppä täyty vaaleanpunaisista pitsihörhelöistä ennen aikojaan.

Itselläni on toiseksi viimeinen työpäivä menossa. Lomia on vielä niin paljon rästissä, että pidän kaikki nyt pois ennen äitiysloman alkua. Mies pitää isäkuukautta esikoisesta ja siihen perään kesälomat, eli tiedossa on lomailua laskettuun aikaan saakka. Ollaan varmaan mökillä Paraisilla tai vanhempien luona Liedossa, joten jos synnytys käynnistyy ennen aikojaan, voi olla että synnytyssairaala onkin Salo tai TYKS. Esikoisen synnytyksen kesto oli 5 h, eli kiire voi tulla jos yritämme ehtiä Paraisilta Espooseen... :)

Mulla on hemoglobiini tosi alhainen, noin sadan paikkeilla pyörii ja viime synnytyksen jälkeen oli huimat 76. Taju lähti synnytyksen jälkeen suihkukäynnillä ja ensimmäinen vuorokausi meni sängyssä, en saanut edes nousta omin päin vessaan. Nyt olen ummetuksen ja mahakivun uhallakin syönyt väkisin Floradix-rautavalmistetta. Tablettimuotoisista mulla tulee niin kipeitä supistuksia, että en ole niitä edes uskaltanut enää ottaa. Välillä tästäkin raudasta joutuu pitämään taukoja, kun alkaa olemaan kivut mahassa sitä luokkaa että makaa kaksinkerroin lattialla, ja lapsi ja mies ihmettelee että mitä tässä nyt pitäisi tehdä auttaakseen. Olen syönyt koko ajan reilusti C-vitamiinia ja ajoittain syön kyllä A-vitamiinista huolimatta maksaakin ja muita todella rautapitoisia ruokia, mutta eivät ne tunnu juurikaan auttavan.

Mukavaa odotuksen jatkoa kaikille ja tsemppiä sairaalaan/täyslepoon joutuneille.
 
Kukkikselle ja Niisku-rouvalle taas kovasti tsemppiä! Mitähän mahtaa kuulua Seinisipelle? Jospa kaikki heinäkuiset pääsevät ainakin toukokuun puolelle asti, eihän tässä ole enää kuin pari päivää...

Taiska79, tuosta raudasta: siinä Iron Vitalissa on aika vähän rautaa (20 mg vuorokausiannoksessa). Mulla se ei ainakaan riittänyt nostamaan hemoglobiinia. Oli pakko ottaa käyttöön tabletit (Obsidan, 100 mg). Jos nuo tabletit ei sulle kerta kaikkiaan sovi, niin kannattaa kokeilla Maltofer-tippoja, niissäkin on enemmän rautaa kuin tuossa Iron vitalissa (50-100 mg riippuen siitä, paljonko ottaa niitä tippoja). Tai sitten kiskoa sitä Iron vitalia enemmän kuin käsketään, mutta silloin se pullo kyllä hupenee aika vauhdilla.

Itkuhälytin pitäisi varmaan meillekin hommata, koska vauva luultavasti kuistilla nukkuu uniaan. Pitää tsekkailla, saisiko käytettynä jostain... Hmm, ehkä alkaa olla aika kuulutella FB:ssä raskaudesta ja kysellä sitten puuttuvia tavaroita:) Rintapumpun ajattelin ostaa vasta jos tarvetta ilmenee.

(.) Näin unta, että terkkari sanoi neuvolassa, että mun pitäis 15 min. sisällä olla jo sairaalassa synnyttämässä. Hiukan kauhuissani sanoin, ettei ole mitään tavaroita pakattuna ja monet hankinnatkin on tekemättä... Mutta niin vain sitten lähdettiin sairaalaan, ja silloin muistin, ettei mulla ole neuvolakorttia mukana eikä sairaalan esitietolomaketta... (Joka mun pitää oikeasti muistaa viedä neuvolaan seuraavalla käynnillä.) Eli ilmeisesti jossain alitajunnassa stressaa, kun valmistelut ovat niin kesken, varsinkin kun taas yksi heinäkuinen on jo sairaalassa.

Liisakaisa 28+4
 
Tasan 3kk laskettuun aikaan! Jee. :D

Rintapumpusta, sen varmasti ehtii käydä ostamassa synnytyksen jälkeenkin jos tarvitsee. Mulle kävi mies hakemassa heti kun kotiuduttiin. Rinnat oli niin pinkeät maidosta ettei vauva saanu otetta millään. Vieläkin naurattaa kun ajattelen koko touhua. Minä itkin väsymyksestä ja kivusta ja mies kokoaa pumppua ja vauva on mun äidin sylissä. Olin niin hysteerinen että mies pumppas multa ekat maidot pois. Itkin onnesta kun tuska rinnoissa helpotti. Kaikkea sitä iskätkin joutuu tekemään. :D Itse kyllä hankin pumpun jo etukäteen. Oli niin hyvä ostos kun maitoa tosiaan tuli alkuun ihan älyttömästi ja pumppailin maitoa sillä jos olin vähän pidempään pois vauvan luota. Itse suosittelen mutta yksilöllistähän se toki on.

Tuittumuru ja Myrry tasan rv27 :)
 
Moikkas!=)

Tossa joku kyseliki että mitäs tänne, niin eipä mitään kummosta :)
Tuossa muutamapäivä sitten kirjottelinkin tänne,että ei suurempia muutoksia tilanteessa.. Makoilua ja makoilua, niin että selkään ottaa jo kipeetä!
Mielikin hyppii ylösalas,kun ei enää jaksais olla täällä. Suihkussakaan en saa enää jokapäivä käydä,kun kerta supistelee taas enempi! Piikkiä pakaraan, ni johan helpottaa supparit. Ja kauhee tärinähorkka sitten kaupanpäälle siitä :D YÖK!

Olis niin ihana nauttia tästä kasvavasta masusta (on muuten yllättävästi kasvanut,
ei sitä maatessa huomaa) ja kaikista normijutuista!!! Niin koko kevät menee täällä.. Pakko vähän valittaa välissä :D Kyllä se tästä,päivä kerrallaan..Niinhän kaikki jaksaa kokoajan sanoa. Mutta kun ei vaan jaksais siltikään maata!!:'( Toivon kovasti,että vauva pysyy vielä pitkään masussa ja mä pääsisin kotihoitoon jossain vaiheessa… Tänään tulee vieraita käymään,ni jos se vähän piristäis ;)

Tsemppiä kohtalotovereille suuuuresti!!!!!!!!!! :hug:

Seiniss ja beib 29+1

 
Nyt hieman purnausta! Eli mä oon niin kyllästynyt siihen, että mun mahaa kommentoidaan ja ihmetellään koko ajan! JOO mä tiedän että se on iso, mut mitä sitten. Täytyykö sitä ihan koko ajan päivitellä!! Mun työkaveri on viikon perässä raskaudessa, sille on tullut enemmän painoakin kun mulle, mutta se on silti yli puolet pienempi ja kyllä sitä meidän kokoeroa jaksetaan sitten töissä touhottaa!!! Muuten olisin tosi ylpeä raskausmasustani mut ei jaksais enää hymyillä kun päivän aikana kuulee kymmenettä kertaa, että oho onpas se iso!

Merlina aika hassua, että th kielsi fitballin, mun mielestä sitä mainostetaan kaikilla raskaussivuilla, että on nimenomaan loppuraskaudessa hyvä. Mahtoikohan hän tarkoittaa ettei saa enää tehdä sillä hyppyjä tai muita pomppuja joissa on se putoamisvaara tai jos sulla sitten on sitä supisteluvaaraa...Vauvalehdessä ainakin oli taannoin oikeen odottajan jumppaohjeet pallolla! Itse olen jo omani täyttänyt ja ihanalle tuntuu.
Ja anteeks teille makaajille kun hehkutan täällä tosta liikunnasta, en halua teitä millään tavalla masentaa :hug:!

Mun lääkäri käynti oli kanssa vähän turha, mutta kiinni ja kiinteä oli vielä kohdunsuu! Helpottaa oloa tuo tieto, näin meinaan viime yönä unta että taas alkoi verinen syöksyvuoto ja synnytyskin siitä käynnistyi!

Tiinu ja Jäppinen 27+2
 
Tänään poksuu 31+0 :)

Huomenna olisi sitten viimeinen työpäivä. Siirryn kesäloman viettoon ja nauttimaan loppu raskaudesta :) Tänään tein työkavereille täytekakun lomalle läksiäisten kunniaksi.

Kahvakuulassakin kävin. Oli ihana keli ja jotenkin piristy siellä ulkona, auringossa. Yllättävän hyvin jaksoin vaikka tafti alkaa olla aika rauhallinen. Helpottaa vaan niska ja selkäkipuihin tuo liikunta.

Tänään katselin neuvolakorttiani, mitä siihen oli lääkäri merkannut. Sf-mitaksi oli saanut 28 kun kolme viikkoa sitten se oli 29. Tää heitto kyllä varmaan johtuu mittaajasta. Seuraavalla kerralla palataan sitten takas näihin "suuriin" lukuihin :LOL:

Mutta nyt on aika mennä nukkumaan!!!

Muumi ja pikkumies 31+0 :heart:
 

Yhteistyössä