***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

Tiinu Voi olla, että johtuu juuri noista supistuksisa että kielsi. Onhan multa esim. imurointikin kielletty ja kaikenlainen kurottelu, kaikki mikä vähänki "ottaa" mahaan. Kun noita supisteluja tulee pelkästä mahan koskettelusta :/

Meinaattekos kattoa huomenna prinsessa häät? :)
 
Huoment!

Eilinen oli hiukan tunnemyrskyisää... Aamulla nauroin ja illalla pillitin aivan kaikesta.

Yö meni ekaa kertaa maanantain jälkeen hyvin ja äsken minut herätettiin aamupalalle :D

Tiinu: Haistata muille pitkät! Jokaisella on omanlainen masu ja sun vauva voi olla siellä sillasissa asennoissa että masu näyttää välillä hurjalta!

Noi muut äidit luulee että minäkin olen täällä synnyttämässä, siis noi muut kärvistelee käynnistyksen kanssa. Eilen yks äiti tuskissaan innostui ja huusi "onhan täällä vielä eilisiäkin" Siihen vastasin et en synnytä olen rv 27! eka sil lonksahti suu auki ja sen jälkeen se vaan tuijotti mun mahaa... selvensin hälle sitten tilannetta että kaksosia täällä pidätellään :D

Vauvat voi hyvin, eilen olivat kortisoonin vuoksi vaisuja ja 3 kertaa kuunneltiin sydänäänet. Viimisellä kerralla ei toisen ääniä löytynyt ollenkaan ja haettiin toinen kone olla sitten onneksi kuului :D

tänään pitäisi tulla lääkäri ja kertoa jatkosta. rv 30 tarttis päästä... ja 32 olis loistava saavutus...
 
Nyt täytyy tulla antamaan kauheita voimahaleja makailijoille! Kyllä teillä on varmasti kropat kovilla!
Mä nukuin viimeyönä tosi sikeästi kunnes aloin heräilemään siihen, että lonkat sattuu ihan pirusti! Siinä sitten heräilin tunnin välein vaihtamaan kylkeä, että lonkat saavat vuorotellen lepoa :)!

Ja kiitos Niisku tsempityksestä! Tänään ajattelin heti herätessä et nyt en enää anna kommenttejen häiritä. Jokainen raskaushan on yksilöllinen, sen on jo täällä huomannut! Nyt aion vaan nauttia mun pallomasusta, jossa asuu kuitenkin meitin oma rakas!

Jaksamisia ihan kaikille odottajille tasapuolisesti!

Tiinu ja Jäppinen 27+3
 
Lääkärillä käyty!

Makaaminen jatkuu... 14+ tää päivä sitten tilanne katsaus uudestaan, aamuisin menee adalag (olikohan ton niminen) supistusten estoon joka ei siis vie kaikkia supistuksia. Rasittunut kohtu on aina rasittunut...

Ja tänään aloitetaan tukostenesto lääke piikityksellä :/

Vauvat virkeitä ja rt... kohdun suu juilii... Oma veikkaus on että toukokuulle päästään just ja just...

Sain luvan mennä kanttiiniin jos joku tuuppii tuolissa :D mutta ei saa istua kauaa... joten + - 0 mennäkkö sit ollenkaan kun riski on syntymä... mutta ikävä on pikkuisiakin... lapset ei osastolla viihdy ja turhaan alkavat kiukuttelemaan niin kanttiinissa ne vois viihtyä paremmin.. äiti vaan ei saa siellä hillua... huoh huoh ja huoh...
 
Ja nimistä sen verran että vaikka ei pitänyt julkistaa niitä kenellekkään ennen ristiäisiä ni nyt kun tää meni ihan pipariks koko homma niin kerrotaan nyt tännekkin...

Tytölle Milana Matilda ja Pojalle Max Viljami:heart:
 
Niisku-Rouvalle täältä paljon tsemppiä ja olet ajatuksissa! Kuten te muutkin makuuasentoon joutuneet! :hug: Paljon tsemppiä sinne sairaalapeteihin! Muistuu hyvin mieleen kolmen vuoden takaiset ajat, itse oli TAYS:ssa vuodelevossa rv 27 alkaen ja lääkärit pohti päivittäin miten pitkälle päästään, mulla tuli tosi paha istukan vajaatoiminta ja loppuvaiheessa myös raskausmyrkytys eli paineet kohos pilviin, turvotusta kamalasti ja silmissä väreili, proteiinia ei kuitenkaan tullut virtsaan, vaikka tein useamman vuorokausikeräilyn. Rv 30 oli mullakin tavoitteena ja kun sinne asti päästiin, niin lääkärit melkein tunnin välein kävi tutkimassa ja ultraamassa, että kuinka pitkälle uskalletaan venyttää sektiota. Rv 30+3 aamulla leikattiin ja poika syntyi ja pääsi maailmaan kasvamaan, istukka oli siinä vaiheessa ihan kaput. Mulla ei aloitettu vielä siinä makoiluvaiheessa eikä heti sektion jälkeen pistoshoitoa ja niinhän siinä kävi, että sain veritulpan jalkaan, jonka seurauksena puolen vuoden lääkekuuri ja verikokeissa juoksu viikoittain. :( Nyt olen pistänyt verenohennuslääkettä jo tämän toisen raskauden puolivälistä asti ja jatkuu aina synnytykseen asti ja senkin jälkeen noin kuukauden.

skorpioni ja masu-nasu 27+3
 
komentoin äkkiä tuohon tuittumurun rintapumppu episodiin, nauratti niin :) vaikka ei varmasti ole ollut hauskaa siinä tilanteessa..
meillä vahan samantyylinen tilanne kun esikoisesta kotiuduin, ekana iltana tissit oli niin täynnä et vauva ei saanut mitenkään otetta, itkin kipua tisseissä ja väsymystä, vauva itki mun sylissä, mies yritti auttaa vieressä. minä vollotin ihan hysteerisenä et ei tästä tule mitään!!

mies patisti mut lämpimään suihkuun pumpun kans tyhjenteleen tissejä ja anto vauvalle korviketta pullosta. näin rauhottu sekä äiti et vauva :)

tuosta en olis ilman pumppua selvinny, mun mielestä pumppu on hyvä olla kotona ees varuilta, se kipu täysissä ja pahkuroille menneissä tisseissä on kyl jotain kamalaa.. :/
 
Kävin lääkärillä ja kohdunsuu on kuulemma edelleen samanverran auki, eli väljästi sormelle, mutta muuten niin pehmoinen (kanavaa ei juurikaan ole), että arveli synnytyksen käynnistyvän heti kun tractocile lopetetaan. Päädyimme nyt siihen, että se lopetetaan viikonlopun jälkeen (tavallisesti se suositellaan menemään 2-3 päivää, minkä se on siis mulla jo mennyt). Ennen lopetusta annetaan kortisonipistos ja odotettavissa siis on, että meidän pieni tulee syntymään viimeistään ensi viikolla! Huijui…

Nenna, kun menee siihen hallintapaneeliin, niin oikeassa reunassa on "asetukset", sieltä "tietosuoja". Siinä saa valita blogin yksityisyyden. Mulla on se toka kohta valittuna. Koitapas sieltä jos alkais näkyä? :) Paitsi tietysti siis jos et halua siitä julkista. Ootko muistanut julkaista tekstit vai vaan tallentanut ne?

Niisku-rouva: voi yäk noita verenohennuspiikkejä! tuntuvat ihan ampiaisenpistolta... Toivottavasti pääset nyt kuitenkin vielä pidemmille viikoille!

Kukkis ja eveliina 28+6
 
Viimeksi muokattu:
Moi vaan pitkästä aikaan!

Oon käynyt lukemassa palstaa monet kerrat, mutten ole jaksanutkaan kirjoitella mitään.
Ja ulkona on tullut viihdyttyä paljon, siitäkin syystä jäänyt vähemmälle netin käyttö.
Kukkiksen blogiakin on tullut seurailtua koko ajan ja siellä alkaakin olemaan jännät paikat.
Kovasti tsemppiä edelleen!
Samoin Seinisipelle ja uusimmalle makoilijalle Niiskurouvalle!!
Tosi kivat nimet Niiskun lapsille tulossa. Matilda erityisesti on mieleeni; se kulkee meillä suvussa ja on sekä mun, että esikoisen toinen nimi :D ...ja monen muun ennen meitä.

Rintapumpusta piti kommentoida, että sain sellaisen lainaksi esikoisen synnyttyä ja käytin sitä vain maidon määrän lisäämiseen silloin tällöin. Ja ihan satunnaisesti taas liian täysien rintojen maidon pois pumppaamiseen
En olisi itse varmaankaan sellaista ostanut, mutta olihan se ihan kätevä apu, jos pelkäsi ettei maitoa tule tarpeeksi, niin sillä sai lisättyä sitä.
Erityisen kätevä se varmaankin on niille, joilla maitoa tosiaan tulee liikaa, niin saa kipuja helpotettua maitoa pois pumppaamalla.

Omaan napaan ei mitään erityistä. Paitsi, ihmeellistä kipua ilmaantunut oikealle puolelle pallean viereen. En ole ihan varma tuleeko kipu ihosta/nahasta vai jostain syvemmältä.
Varsinkin pitkään käveleminen/seisoskelu saa kosketusarkuutta aikaan. Täytyy ottaa puheeksi maanantain neuvolassa.
Valmistelut on aika kesken vielä.
Viime aikoina olen ostellut huutiksesta kestovaippoja, taskumallisia, joiden oletan olevan aika helppoja käytössä. Meillä oli esikoisella vain ImseVimsen kuoria ja niissä harsoliinat. Harsojen taittelun koin ajoittain vähän rasittavaksi, varsinkin kun rupesin taittelemaan niitä aina vasta vaipanvaihtotilanteessa, enkä ikinä oppinut tekemään sitä etukäteen :headwall:
Samoin liivinsuojuksia on tullut huudeltua. Piti alunperin tehdä niitä itse, mutta huutiksesta saa niin halvalla ihan käyttämättömiä, etten jaksanut vaivautua :)

Onko muille ilmaantunut linea negraa? Mulla on ihan samanlainen kuin esikoisesta, semmonen puoli senttiä leveä napaan asti ja navasta rintoihin asti ihan millin ohut ja hailakka.
Mistähän tuokin oikein johtuu?

Mahan lääppimisestäkin täällä oli taannoin puhetta ja sain viime viikolla oman osani...hohhoijaa! Puolituntematon mies kyseli ensin, että milloin minulla on laskettu aika, johon vastasin. Sen jälkeen hän halusin kokeilla mun vatsaa!! Ja minä urpohko ihminen en halunnut olla tyly (?), joten annoin luvan.
No, se ukkeli laittoi käden mun tunikan alle, siis ei riittänyt että kokeilee siitä päältä!! Onneksi mulla oli kainaloihin asti olevat mammahousut jalassa :D
Kaiken huipuksi mies tiedusteli voisimmeko tavata joku päivä, että antaisinko puhelinnumeroni hänelle(???!) Ihmettelin ääneen, että minkähän takia? Johon mies vastasi, että "voisimme jutella tosta sun raskaudesta". Sanoin, että ei kiitos ja jatkoin matkaa.
Mulla oli vielä meidän esikoinen mukana, joka seurasi vierestä siis tätä tilannetta ja kysyi jälkeen päin minulta, että "tuleeko toi setä meille kylään?"
Hyi ja yök! Todella omituinen tilanne. Ja sillä miehellä on itsellään ihan pieni poika, naisesta en tiedä. Mä mietin vieläkin, että tulkitsinko itse vain tilanteen väärin, että halusiko hän vain oikeasti olla ystävällinen vai oliko sillä mielessä jotain muuta. Mutta todella hämmentävä tilanne ja olo sen jälkeen.

No, tulipa pitkä stoori, olen vaan vieläkin järkyttynyt koko tilanteesta.

Rumpnisse ja Hilma 29+1 eilen poksui.

Kohta saunomaan.
Hyvää vappua itse kullekin mammalle!! Join äsken pari lasillista kunnon simaa ja voi että oli hyvää!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kukkis,nyt onnistui :attn:

Tänään ollu vilkas päivä,niin mulla kuin vauvallakin.
Aamusta lähin ton pojan kanssa sinne silmälääkäriin ja niinhän se sitten oli että silmälasithan poika saa.
Oikeen silmän näkö on lähes olematon.
Sieltä sitten mentiin optikolle tilaan lasit ja kehykset,poika valitsi garfield aiheiset siniraitaset kehykset :) Ja oli kovin nyreissään kun ei heti niitä mukaan saanu :D

Vauva on ollu tänään todella aktiivinen liikkuja.
Siis kokoajan mitä olen kerinnyt seuraamaan on potkuja sadellu.
Silmälääkärin odotustilassa tuli parit kivat supparitkin.

Kauppareissun jälkeen sitten väsähdin niin että oli pakko mennä hetkeksi lepäämään,niin vauva möykkäs niin että maha meni puolelta toiselle.

Tässä illalla kun tein iltaimuroinnit,alkoi supistelemaan.Siivosin silti tiksipöydät sun muut vielä,mutta maha oli ihan pitkulan mallinen täältä "ylhäältä" katsottuna (tajuskohan kukaan??) ja ihan kova...ai että oli kivaa,mutta sisulla vedin pöydät vaan puhtaaks..
Ei mulla tällästä päivää vielä ole ollutkaan .

Kova tuskan hiki on ollut myös muutaman päivän..

Faktan synnytyssairaala kuuluu myös mun suosikkeihin!!

Ajatella että oikeesti kohta eka heinäkuinen on jo maailmassa :heart:
Tsemppiä vaan kaikille makoilioille,ei sekään varmasti helppoa ole.

Mä käyn edelleen aamusta iltaan kukkiksen sivuilla tarkistamassa tilannetta,vaikken aina jälkeä käynnistä jätäkkään.
On hurjaa ajatella että aikaa ei todella ole meistä kellään enää paljon :D

Omaa blogia siis myös perustanu,lähinnä kai tulee päiväkirjamuotoinen omasta elämästä,yksinhuoltajuudesta,toisen ihmisen kaipauksesta lähelle sun muuta....voi olla aika sekavaa vielä,oikee esittelyteksti pitäs vielä tehny vaan enpä ole jaksanu rustata niin ptikää tarinaa sinne vielä.
Tässä linkki jos jotakuta kiinnostaa,ei siellä ole vasta kuin kaksi kirjotusta :D
Rakkauden jälkeen

Nyt on pakko relata hetki tässä että taas pystyy liikkuun ilman supistuksia :)

Nenna ja (vilkas)möykkyli 30+2
 
Ensinnäkin tsempitykset kaikille makoilijoille!!:wave:

Kukkaiskeijulla siellä tosi jänskät paikat! Ajatella, että pieni voi olla jo ensi viikolla maailmassa. :heart: Minä myös olen lähes päivittäin käynyt kuulumisiasi seuraamassa blogista :)

Taiska79: Mulla oli esikoinen perätilassa lähes koko raskausajan ja häntä yritettiin rv 35 kääntää tuloksetta. Minusta se ei ollut kyllä mitenkään paha toimenpide..?
Tietysti hieman inhottavalta tuntui. Mutta mulle ainakin sanottiin, että monesti nuo käännökset onnistuu. Tiedä sitten.. No anyway, ei ollut niin paha mitä puhutaan ja voihan siinä heti käskeä lopettamaan, kun siltä tuntuu! :) Eikä ne sitä mulla ainakaan kauan yrittäneetkään, kun ei mahtunut kääntymään, niin ei kääntynyt.. ilmeisesti sen pitäs aika helposti siinä kääntyä, jos on vaan tilaa.

Linea negraa ei ole täällä näkynyt, esikoisesta (tyttö) tuli napaan asti ja siitä vielä ylöspäinkin :D Nyt ei yhtikäs mitään.

Raskausarvilta olen myös tälläkin kertaa säästynyt :)

Rintapumppu (Avent käsikäyttö) mulla oli alkuun ihan ehdoton. Sitä maitoa, kun tuli aivan älyttömästi ja rinnat pakkautui täyteen usein melkein tukkoon asti. Sain sit sillä pumpulla ja lämpöisellä kauratyynyllä helpotettua oloa. Mutta eipä sitä sen alun jälkeen sitten tarvinut mihkään :D

( . ):
Mulla on tässä viime päivinä ollut TOSI tukala olo. Menkkamaista juilimista ja supisteluja aika paljon. Myös jotain ihme vihlontaa tuolla sisällä häpyluissa (?), onko ne sitten jotain liitoskipuja? En tiedä onko vauva jotenkin laskeutunut alas tuonne lantioon, kun maha on yhtäkkiä hirveän alhaalla ja potkut tuntuu taas tosi voimakkaana ylhäällä, ja on nyt semmoinen tyhjä tila tuossa vatsan yläpuolella? Monet on nyt viime aikoina sanoneetkin, että mun masu on hirmu alhaalla..
Mä en näistä mitään tiedä, kun esikko tosiaan oli sinne loppuun asti perätilassa, eikä näin ollen valunut alas, eikä tämmösiä kipuja tullut.. Mutta on kyllä melkosen tuskainen olo jo.. Kääks, jos tää on tämmöstä kipuilua loppuun asti. Noh, helpolla olen tähän asti päässytkin.. Onneks on taas ens viikolla neuvola, ni tietää vähän mikä on tilanne. Eilen aamulla oli jo semmonen olo, että jokohan tästä kohta on jonnekin synnärille lähdettävä! :D

~ Pearl ja pieni rv 31+2
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!
Tulin vaan katsomaan olisko Niisku-rouva kirjoittanut kuulumisia... Toivottavasti kaikki on hyvin!
Kukkiksen kuulumiset kävinkin taas lukemassa blogista. Siellä alkaakin olemaan synnytys lähellä. Hienosti olet jaksanut makoilla jo monta viikkoa! Paljon onnea ja tsemppiä tulevaan viikkoon!
HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!!!!!
Neamma ja masumurunen 27+3:heart:
 
A-H
Huomenta ja hyvää vappua kaikille! :)

Isot tsempit ja halit Niisku-rouvalle, kukkaiskeijulle ja seinisipelle! :hug:

Linea negra mulla oli melkein tissien väliin asti tyttöä odottaessa, mutta nyt ei ole ja poika pitäis olla tulossa.

Raskausarpia ei tullut ensimmäisessäkään raskaudessa kun tisseihin maidon noustessa, nyt ei myöskään näy arpia missään. Aamuin illoin rasvaan mahan, kyljet, tissit ja reidet neitsytkookosöljyllä tai lacto linen hajusteettomalla vartalovoiteella.

Pearl84 Mulla ihan sama! Mies sanoi saunassa, että maha on tosi alhaalla, ettei tyttö odottaessa muista mahan "roikkuuneen polvissa". Limatulppaa multa myös irronnut ja supistelee välillä kovemmin ja tuntuu painetta alaspäin, mutta eivät äitiyspolille soittaessa olleet huolissaan. Meinasin neuvolassa ottaa asian puheeksi ja vaadin ainakin, että kohdunkaulan tilanne tarkistetaan.

Rintapumppu on varmasti kätevä, jos sillä saa jotain irtoamaan. Mulla oli tissin kun koripallot ja niistä ei MITÄÄN irronnut pumpulle. Jos samalla imetti, niin saattoi saada jonkun 10-15ml irti. Kuumassa suihkussa sitten itkien tissejä piti tyhjennellä :/ Maitoa tuli aivan liikaa ja suihkuamalla... Mutta siis, ei välttämättä kannata ostaa etukäteen, kun ei tiedä tarvitseeko, mutta tarvitsijoille siitä on kyllä suuri apu (kuulemma).

Enpä taas muista mitä muuta piti kirjotella, kun vanhemmat jutut jäi edelliselle sivulle... Hyviä vointeja kaikille!Enää tämä ja ens kuu, niin sit ollaan heinäkuussa :)

A-H & pikku-A 30+5
 

Yhteistyössä