***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Iltaa pinoon.

Hurjaa Brianna, mahtava suoritus! Onnea sikana!

Mä siellä Naikkarilla tänään kävin kun oli viime yönä se mysteeriläntti ilmestynyt lakanaan ja niin se vaan lapsivettä oli.

Kotiin sain vielä yöks tulla, kohdunsuu oli sormelle auki mut ei mitään supistuksia. Aamulla seittemältä takas ja sit alkavat varmaan käynnistelee kun tulehdusriski alkaa olee korkee.

Alhaalta kalvot oli ihan ehjät ja vauvan sydänkäyrä oli tosi hyvä joten tässä nyt kaikessa rauhassa ollaan tää ilta ja yö.

Hui, huomenna me nähään meijän vauva. Ihanaa!

Ps. Mä taisin aikasemmin täällä puhua et mulla on sellanen fiilis et viikolla 39+2 tapahtuu jotain, niin se etiäinen vaan paikkansa piti. Miehelle sanoin kans viime viikolle et mitä sul on sunnuntaina, pitäskö lähtee synnyttää ja mies totes että mikäs siinä, lähetään vaan.

Possu ja pikkusiskosaukko 39+1
 
Onnea Brianna Pojasta:heart:
Siinä ei kauaa synnytys kestänyt:).Hurjalta kuullostaa,onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin:).Teillä ei sitten esikoinen herännyt hälinään?

Mun ystävän neljäs lapsi syntyi kotiin ja joutuivat hätistellä lapsia pois jaloista kun säikähtivät mikä äidillä on:D.
Varmaan on sairaala synnytys mukavampi:)

possurullalle hurjasti tsemppiä huomiseen,toivotaan sullekkin suht nopeaa ja mukavaa synnytystä.Ei ole vauvan tuoksu kaukana enää:heart:

Kun näitä vauva uutisia lukee niin tulee itselle olo ettei halua vielä synnyttää:O
Sitten odotus on ohi,vauva maailmassa ja aika menee niin äkkiä: /
Sitä ehkä kokoajan paremmin tajuaa että tämä on viimeinen vauva..Tulee niin haikea olo että koittaa vaan elää päivän kerrallaan ja löytää joka päivästä jotain hyvää:)
Aina kun vaan ajattelee ja elää johonkin "tulevaisuuteen" niin nyt on aika pysähtyä..
Sitä menee paljon ohi kun vaan miettii jo ensi viikkoa ym..
Odotan hirveästi niitä illan syöttöhetkiä,kun muut jo nukkuu ja kahdestaan vauvan kanssa tuijotellaan,tuoksutellaan ja sylitellään:heart:.Niitä hetkiä malttaa odottaa,ja ne menee niin äkkiä ohi että joka hetkestä täytyy nauttia.

Mutta ihanaa vauva arkea niille joilla se on alkanut ja muille joilla se kohta alkaa:).
 
Onnea pienistä nyyteistä <3

tulin tuolta elokuisista kurkkimaan,kun näyttää nyt siltä että suunniteltu sektio on niin kuun vaihteessa etten tiedä kummalla puolella syntyy ;) kasvaa tämäkin lapsi niin isona mun diabeteksen takia,ettei anneta kasvaa kun rv37 asti. Edellinen leikattiin 37+2 ja oli 4.6kg ja 54cm..eikä tämä ainakaan tämän hetkisen painoarvion mukaan ainakaan pienemmäksi jää!!

Kaikille kovasti tsemppiä viimeisiin päiviin/viikkoihin :)
 
Isot onnittelut Briannalle!Hurjalta kuullostaa kotisynnytys ja alkoi itteäkin epäilyttää ehditäänkö sairaalan asti kun kakkonen meinasi syntyä sairaalan käytävälle ja sillon vaan kätilöt sanoi, että jos vielä synnytät niin kannattaa varautua nopeaan synnytykseen.

Koko päivän oon touhunnut ja siivonnut ja käynyt koiran kanssa pitkällä lenkillä mutta ei tunnu kipeitä supistuksia ainakaan vielä joten tuskin vielä mitään tapahtuu.

Cailin 38+1
 
Paljon onnea Briannalle!!! Onpas sulla ollut nopea tempoinen synnytys :)

Possurulla: Stemppiä sitten kovasti huomiseen synnytykseen :)

Pearl: Ollaan miehen kanssa molemmat täältä kotoisin. Mihinkäs sitä täältä osais edes muuttaa pois :D Mahdollista on että ainakin toisemme tiedämme. Miehesi kun on minun ikäinen.

Tämä päivä mennyt pihalla touhutessa, silläpä ei täälläkään ole aiemmin kerinnyt käymään. Illasta viellä ajeltiin kaverin luokse saunomaan :)

Muumi ja pikkumies 39+2 :heart:
 
Paljon onnea Briannalle!!!:flower:

Possurullallakin kohta pikkuinen sylissä :)

Omat vauvat: Mä en tiedä miten tän nyt sanoisin mut nyt ottaa päähän. Ei ollu onneks raskausmyrkytys, ja en edelleenkään pysty kävelemään... ja silti pistivät kotiin. Eikä tässä ole nyt kyseessä ku yks V*tun viikko ettei sitä olis jo käynnistetty. Jos mul joku tulppa täst viel kehkeytyy ni annan kuulua kovaa ja korkealta!!!

Sairaalasta kotiin lähdettyä supisteli 4min välein kipeästi kokonaisen tunnin ja sitten ne meni pois niinku ne on tähänkin asti mennyt!

Ultraava lääkäri ei tiennyt missä on A ja missä on B vauva! Eikä tehnyt painoarviota koska ei tiennyt kumpaa mittaa!!! VOITTEKO KUVITELLA??? mun mieski oli loppuvaihees sit jo niin hiilenä koko touhulle et huhheijaa.

Ja joo halusivat ottaa käyrää. Yks anturi kerrallaan aina 50 min okei no eka se anturi oli vasemmalla sitten se siirrettiin oikealle melkein nivuseen. Hyvät oli käyrät A vauvalla. Ultrassa joka oli tämän 2 h käyrän jälkeen ni huomattiin että mahdollinen B vauva makaa poikittain mun ylävatsalla....

Puhelimessa kun kysyin sit labratuloksia ni kaikki oli loistavasti ei raskausmyrkytystä, mut saan aina soitella ni he sit yrittää rauhotella mua ko mua vähän voi jännittää! Hei mitä ihmettä. Jos mua jännittää ei mun jalka turpoo räjähdyspisteeseen?!?!?!? Ja käskivät käyttää isompia kenkiä... no mun oma jalka on 40 ni tällähetkellä 45 tekee tiukkaa... Ja ei mitään syytä vauhdittaa... toki sä voit viikon maata tulpat pohkeissa kotona... mikäs sen mukavampaa... NYT MENEE HERMO!!!!
 
sukkasillaan esikoisen synnytys kesti noin 6 tuntia, hyvin olis ehtinyt sairaalaan vaikka kaks kertaa. =)

MM esikoinen heräs siinä vaiheessa kun vauva oli syntymäs, kuulin kun alko parkumaan, mut anoppi nappas sen kainaloon ja vei takas sänkyyn. Siellä se oli todennut vauvan itkusta et vauva, synty! =)

Olihan se kokemus, ja onneks kaikki meni hyvin. Eikä vauvalla tai mulla ollut hätää.

Possurullalle stemppiä huomiselle, on se vaan ihanaa synnyttää oma pien nyytti. Ja ihanaa kun pääsee siitä isosta mahasta eroon!

Kiitokset kaikille ja jaksamista viimeisille viikoille/päiville/tunneille!
 
hurjasti onnea kaikille pienen perheenlisän saaneille!! <3

briannalla varmasti todella mieleenpainuva synnytys, huih! :)

turvotusta,turvotusta vähän tönkkö olo sen takia..........

onnistuin vielä telomaan jalkani tänä aamuna, astuin viimeiseltä portaalta jotenkin huonosti ulos mennessä, siitä sitten polvilleen ja kyynärpäät ruhjeille, jalka jäi huonosti tuossa alastulossa ja on nytte sit kipee, turvonnut ja kuumottaa, iso mustelmakin on. sen verran pystyy kuitenkin painoa varaamaan että en usko siinä olevan murtumia tai mitään.

olis voinu käydä huonosti, onneksi en rysähtänyt mahalleen!

kyllä on sellanen olo et oon valmis kohta synnyttämään.. olo painava ja hankala. välillä vielä ihan ok, mutta etenkin iltasin alapäätä polttelee ja liitoskipuja ja lonkat vihottelee, närästää melkeen koko ajan, rennie auttas mut se on pahaa :snotty:
välillä tulee oksettavan paha olo, tänäänkin oli tuossa alkuillasta, ei meinaa jaksaa esikon leluja kerätä ilman et sen jälkeen saa istuen puuskutella jonkun aikaa.. kaikenmoista pikku kremppaa siis löytyy!! :D

vähänkö pelottaa maanantaisen neuvolan punnitus, juhannuksen ajan on tullu syötyä ihan liikaa! vissiin 3 suklaalevyäkin :LOL:
saunottua ja tuota turvotusta tosiaan löytyy, varmasti tullut yli kilo per viikko. mut pakko ajatella et kyl ne synnytyksen jälkeen taas lähtee, ennemmin tai myöhemmin.. :)

synnyttämään oisin tosiaan kohta jo valmis, ajattelin et heinäkuun alku ois oikeen hyvä aika, mut en silti jotenki osaa kuvitella et meille tulee vauva! :D hassua, meillä tosiaan on tuo (erittäin eloisa) 1vee typy :)

paisunut marjutti ja vilpertti
 
Niisku Ei voi muuta sanoa kun, että onpa ihmeellistä touhua! En ymmärrä -.- Varmasti ottaa pattiin ja pahasti...

Taas supistellu koko illan. Alussa oli vähän kipeämpiä, mutta sitten muuttu kivuttomiksi. Mun pitäs vissii koko ajan istua saunassa, kun sen jälkeen tulee noita kivuliaampia supistuksia (mutta ei kyllä mitään kamalan kivuliaita).

Tsemppejä ja jaksamisia kaikille! Ei meän tässä onneks enää niiiin kauheen kauaa pidä kärvistellä!:cool:
 
Omat kuulumiset kännykällä: meille syntyi tänään klo 14.49 pieni tyttö, 49 cm ja 3010 g. Olemme täällä Haikaranpesässä pesimässä :)

Kirjoitan synnytyksestä paremmin kotona. Lyhykäisyydessään supistukset harvenivat ja loppuivat kokonaan klo 5 aamulla, jolloin olin 3 cm auki. Aamupäivällä puhkaisivat kalvot ja klo 12 laittoivat oksitosiinitipan ja klo13 supistukset alkoivat uudelleen ryminällä. Aukesin 3 cm ->10 cm puolessatoista tunnissa ja melko lyhyen ponnistusvaiheen jälkeen vauva syntyi klo 14.49.

Olen aivan pyörällä päästäni ja onnesta sekaisin. Tuijotan nukkuvaa tytärtämme täällä.

Jaksamista kaikille loppusuoralle!

Mayinga & Pikkutintti 9 h vanha (syntyi rv 39+5)
 
Ihania uutisia täällä!! Paljon onnea uusista tulokkaista Sarah, Niuku, Brianna ja Mayinga :heart:

Briannalla olikin oikein elokuvasynnytys!:O

Olisi tosiaan ihanaa lukea synnytyskertomuksia sitten, kun niitä jaksatte rustailla! :)

Mintulle ja Martsulle voimia :hug: !

Niiskulle jaksamista turvotuksen ym. kanssa! Voi kuvitella, että olo on tosiaan tuplatukala :(

Täällä myös ristiriitaisia tunteita. Toisaalta haluaisin jo päästä synnyttämään ja takaisin omaan kehooni, toisaalta tuleva jännittää ja pelottaakin. Mäkään en toisaalta tajua ollenkaan, että meille ihan oikeasti tulee kohta vauva ja siis toinen lapsi! Arki kahden lapsen kanssa mietityttää, samoin esikoisen sopeutuminen, koska on 2,5v. ollut meidän silmäterä ja saanut kaiken huomion. Pelottaa myös se, jos joutuu paljon valvomaan ja oma pinna kiristyy liikaa. Nyt jo ollut välillä kova syyllisyys siitä, että hermot on raskauden takia olleet kireämmällä ja on tullut välillä vaadittua esikoiselta vähän liikaa, pienihän vasta on hänkin :( Oliko se Cappuccino vai kuka, joka sanoi, että tuntuu oudolta, että taloon tulee toinen, jota rakastaa yhtä paljon. Se oli jotenkin ihanasti sanottu; pitäisi itsekin keskittyä enemmän juuri noihin myönteisiin asioihin, eikä maalailla uhkakuvia : /

Nyt myöhäisiltapalalle..tsemppiä seur. synnyttäjille ja kipujen kanssa kärvisteleville! Täällä tällä hetkellä aika hyvä olo, mutta enhän vielä ookkaan "synnyttäjän viikoilla" :)

Pihlamaria & Hippula 36+3
 
Voi että, vauvauutisia! Ihanaa!
ONNEA MAYINGA JA BRIANNA!!!! :flower::heart:
Briannalla onkin tosiaan ollut rajun kuuloinen synnytys, mutta onneksi kaikki hyvin.
Jaksamista kipujen kanssa painiville. Ja vauvatuulia jakautumaan haluaville.
Mulla ei ole vielä mikään kiire synnyttämään, olo on hyvä ja haluan vielä nauttia tästä viimeisestä raskaudesta. Tiedän että tulen kaipaamaan tätä olotilaa.:heart:;) Nyt vasta uskaltaa vähän rentoutua kun alkaa olemaan "turvalliset viikot."
Neamma ja masukki 35+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Mayinga juhannuspäivän vauvasta! Mäkin toivon kohta pääseväni sinne Haikaranpesään ihailemaan omaa tyttövauvaa :heart: Kai sitä perästä tullaan!

ja sit yö/aamupalaa yökukukkujalle...

Cappuccino ja papunen 36+3
 
Paljon Onnea Mayingalle!!! :flower:

Jee täällähän alkaa olemaan vauvoja jo monta :)

Oma olo on vähän alakuloinen kipujen takia :/

4.7. sitten... en lähde kotiin ilman vauvoja... :D
siihenkin 8 tuskaisen pitkää päivää... :whistle:

Niisku- rouva + pirpanat 36+1
 
Paljon onnea Mayingalle ja perheelle pienestä tytöstä, teillä oli sitten todella ikimuistoinen juhannuspäivä :) :flower: Mä vähän ajattelinkin, että lähtö teille tuli, sulla kun oli niitä menkkamaisia kipuja alkanut olla niin tiheästi ja mä muistan, miten itsellänikin esikoisen kanssa just ne oli kaikkein lupaavimpia merkkejä ;)

Brianna, mullakin kesti esikoisen synnytys kuusi tuntia. Onneksi meillä on vaan 5min ajomatka sairaalaan JA niitä paikkoja avaavia suppareita ja polttoja ei ole vielä ollut... Huh, alkaa ihan jännittää.

Muutenkin nyt on vähän sellainen olotila, että ihan oikeesti, odotetaan rauhassa. Kun kuitenkin 2-4 viikkoa voi vielä mennä. Kaikille, jotka kyselee "joko joko?" vastaan mieluiten, ettei mitään tuntemuksia ole vielä ollut. Helpottaa kummasti, kun kukaan muu ei odota "kieli pitkällä" syntymää vaan se olen vaan minä, joka niitä paineita itselleni luon. Todella ristiriitaisia tunteita mahtuu siis täälläkin jokaiseen päivään. Miten sitä osaisi elää tässä hetkessä ja nauttia vaan?

Voimia Niiskulle loppuodotukseen :hug: ihan hirveältä kuulostaa toi turvotus!

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 37+6

Ai niin, PossuRullako se lähtee tänään synnärille? PALJON TSEMPPIÄ!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea paljon kaikille, joilla jo vauva tuhisee vierellä!! :heart:

Pihlamaria Mulla kans samoja mietteitä päässä kuin sulla. Odotan, että synnytys alkaisi ja odotan sitä miten se menee tällä kertaa. Mutta pelottaa sitten se vauva-arki...babyblues..ehkä masennuskin.. Luin tuolta fb:n puolelta, kuinka jollain oli tullut itkut, kun ei ollut voinut ottaa esikoista syliin ja leikkiä section jälkeen. Aloin miettimään, että se tuntuisi ihan kauhealta! Pelkää jo nyt niitä tunteita. :| Ja just, miten vähän se vauva taas saattaa nukkua ja kaikki se väsymys. Mutta ehkä siitä jotenkin taas selviää. Niinkuin sanoit, pitäisi ajatella iloisia asioita ja että kaikki on hyvin.

Milja ja vaavi 38+3
 
Suuren suuret onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower:

Ja voimia meille loppusuoralla kärvistelijöille.
Joka paikka on kipeä ja nukkuminen olematonta. Vihloo ja repii. Mutta nekin harvat supparit mitä tulee niin ei mulla saa mitään aikaan. Plääh. Tää loppu on yhtä kidutusta. Aina ollut ja näköjään samoilla mennään taas. Että vali vali vali.

Miehen kanssa riidelty taas pari päivää, joten ei kyllä oloa sekään helpota :( Kyllä voi olla välinpitämätöntä hänen käytös. No mies on mies...

Reppis ja Enni rv 37+4
 

Yhteistyössä