***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Onnea paljon pikku nyytin saaneille! :hug::flower::flower:

Briannan synnytys kyllä ollut kuin elokuvista :D Vähän pelkään jopa omalle kohdalle samanlaista, että kotona tai autoon pikkunen tulee. Kun esikoinen tuli tosiaan niin vauhdilla..

Täällä on liikkeet vähentyneet tai eivät ole enää niin voimakkaita kuin viimeviikolla. Olisiko tila loppumassa(?). Vähän muistelisin että esikoinen "hiljentyi" jonkin verran ennen syntymää, että ei liikkunut enää niin paljon.. Jospa tämäkin?

Kans arki kahden lapsen kanssa vähän pelottaa.. enemmänkin sitten syksyllä kun mies palaa takaisin kouluuun, toisaalta onneksi esikoinen pääsi kerhoon (3h kerralla, kaks kertaa viikossa) niin saa hänkin sitten enemmän aktiviteettia ja tukeehan tuo oman ikäisten seura sitä kehitystäkin. Saan sitten vauvan kanssa sitä omaa aikaa, kun taas esikoisen kanssa ehtii toivottavasti olla aina kun vauva nukkuu. Tai ehtii vaikka nukkua vauvan kanssa päikkäreitä sen aikaa kun esikoinen hoidossa. Mutta toivotaan että arki lähtee sitten rullaamaan hyvin kaikilla :)

Eilen koitettiin "kolmea ässää", mutta eipä siitä tullut supistuksen supistusta tai muutakaan :D En kyllä siihen uskonutkaan että mitään tapahtuisi, mutta aina on hyvä kokeilla ;)

SaaBas + Tyyne 38+2
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower: :flower:

Ihanaa, nyt niitä vaaveja putkahtelee ja vauhdilla näköjään tuleekin. Mahtavaa! Itsekkin täällä ollaan ihan fiiliksissä ensimmäisistä supistuksista, kun koko loppu odotus on mennyt oikeastaan ilman minkäänlaisia merkkejä vauvan ulos tulosta :) . Yksi päivä niitä tuli neljäkin kipaletta sohvalla istuessani,mutt viime yönä tuli jo 1½h!!!! Jiiihaaaa! täst on hyvä jatkaa. Kovasti odotellaan vaavia täälläkin ja mä oon ihan valmis luopumaan tästä masusta, mutta kaipaamaan jään näitä ihania potkuja ja ryömimisiä masussani.

Tsemppiä mammat, ei mee enää kauaa meillä!

zannuli & pallero 39+3
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille! Tyttövoittoista meinaa olla... :heart:

Täällä odotellaan, että kaupat aukeis ja pääsis alennusmyynteihin... :LOL: Yritän olla ostamatta enää yhtään vauvanvaatetta...

Olo mitä mainioin!

Minttu-82 ja Ilmari 35+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Sarah85, Niuku, Brianna ja Mayinga! :heart:

Saas nähdä, montako meistä vielä ehtii kesäkuun puolella jakautumaan:) Itse pysyttelen täällä varmasti vankasti heinäkuulle. Sisko ja äiti jo perjantaina hössöttivät, että kyllä on jänniä nämä viimeiset hetket, mutta itse totesin vain, että kyllä ajattelin vielä kolmesta viiteen viikkoa kuljeskella tämän mahan kanssa. Eihän sitä koskaan tiedä, mutta mitään oireita ei ole siihen suuntaan, että jotain alkaisi tapahtua.

Nyt on kyllä parina päivänä vaivannut todella ikävä iskias-tyyppinen kipu vasemmalla puolella alaselässä, säteilee pakaraan ja koko jalkaan. Mutta jospa se helpottaisi, kun vähentää tätä touhuamista...

Viime yönä vihdoin näin omastakin synnytyksestä unta. Unissani ovat aiemmin synnyttäneet kaverit ja kätilöt, mutta itse en ole päässyt tositoimiin:) Meille syntyi unessa kaikkien lupausten vastaisesti poika:)

Liisakaisa 37+0 poks!
 
Huomenta.

Turvotus on laskenut yön aikana, mut jalkoihin jäi tosi kova särky... :mad:

Nukuinkin ihan hyvin... n. 23-6.30 ja sitten vielä sohvalla 3h et nyt on ainakin nukuttu.

Lapsilla alkaa nyt viiminen 4 päivää päiväkodissa ja sitten ovat kotona elokuuhun asti. Et kyl vähän alkaa jännittämään miten tässä lopulta käy...

Nyt on sillanen omituinen selkä ja alavatsa jomotus... mut kaiken huomion vie jalkasärky. Sohvalle kun menin maate ni kyllä sattus kun A vauva pyöritteli päätänsä |O

Nyt vaan paljon vettä ja särkylääkettä :LOL: Kai tämä tästä.
 
Onnea Mayinga & Brianna!! :heart::heart:

muumi82: Jooh, me kanssa tosiaan molemmat ollaan täältä ja täällä edelleen! :) Tiedän kyllä aika paljon sun ikäisiä, mutta mies tietää varmaan kaikki, kun on tuosta "kylältä" kotoisin. Itte täältä vähän sivummasta, ni en niin tunne tai muista kaikkia yläasteelta :)

Blaah, päivystykseenhän sitä on tän viisaudenhampaan kanssa lähdettävä, kun nyt on neljättä päivää kipeänä. Ei auta Panadolit eikä Corsodylit. Oli niin "iloinen" vastaanotto, kun sinne soitin, että hohhoijaa ja hädin tuskin ajan sain. Mutta ei siinä auta :)

~ Pearl ja pieni 39+3
 
Tervehdys pitkästä aikaa mammat.

Onnea nyytin jo saaneille :flower:

Ja voimia surun kohdanneille :hug:

Itselle ei ihmeitä. Supistuksia ei ole ollut. Turvotus on nyt vähän lisääntynyt ja issias vaivaa myös. Mutta kaikenkaikkiaan olo on hyvä. Tiistaina on viimeinen lääkärineuvola.
Vauvan kotiintulovaatteet olen jo pakannut valmiiksi, ehkä ne omatkin vois jossain vaiheessa laittaa jo valmiiksi.

Juhannus alkaa olemaan voiton puolella, vaikka eipä tämä ole juurikaan muista viikonlopuista eronnut. Mies päivystää ja on nytkin töissä. Esikoinen päikkäreillä. Vois oikein itsekin mennä hetkeks huilaamaan :saint:

Jaksamisia kaikille loppuraskauteen

Lohikäärme Justus ja Justiina 36+1
 
Oikein paljon onnea Mayinga pienestä prinsessasta :heart:

Niiskulle jaksamisia turvotuksen kanssa, todella ikävä vaiva :(

Nyt olen sitten laittanut kaiken valmiiksi vauvaa varten. Enää ei ole mitään tekemättä :) Sain pinnaänkyyn laitettua paikoilleen sen reunasuojuksen. Pakkasin oman ja vauvan sairaalakassit :) Silitin viimeiset vauvan vaatteet ja sitten viellä pesin vaununkopan pehmusteet ja kuomun. Eli enää puuttuu vauveli :) Tänään ois todella hyvä päivä synnyttää :D Ensi viikolla ei sitten kerkii, kun alkuviikosta tulee se muurari muuraamaan uuden takan, perjantaina täällä on markkinat joihin haluan mennä ja lauantaina sitten pihakirppis tapahtuma jossa myös haluaisin pyörähtää. Jos ei tänään tuu niin sitten saa kyllä viellä viikon pysytellä kyydissä. Ai, niin onhan mulla viellä keskiviikkona itsellä parturi.

Pyykkiä oon aamusta pessyt ja viikkaillut, se on kyllä sitten semmonen homma mikä aina vaan jää ja jää. Sitten saa oikein urakalla tehdä pyykkihommia :D Viellä heitin meidän petit ulos ja siitä tulee sitten lakanapyykkiä |O

Nyt tekemään lapsille jätskiannokset :)

Muumi ja pikkumies 39+3 :heart:
 
Onnea vauvautuneille, ainakin Sarah, Niuku, Brianna ja Mayinga ovat saaneet jo nyytit kainaloon, ihanaa! :heart:

Brianna
, teillä hurja synnytys, mutta onneksi kaikki meni hyvin! Vauva on ilmeisesti täysin terve, eikös teidän suvussa (sun veljellä) ole MMC:tä? Meidän esikoisella tosiaan hydrokefalia ja tää pikkukakkonen on ultrien mukaan terve.

Omaan napaan ei ihmeempiä, tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan. Toisaalta tuntuu, että päivät matelee, kun oikein mitään ei jaksa tehdä ja kaikki valmistelut vauvan suhteen alkaa olla kunnossa, toisaalta taas tuntuu, että mihin nää viikot on haihtunu, eikös vasta ollut rv 20!!

Niisku mä en kyllä käsitä, että miksi sua ei otettu jo käynnistykseen! Jos oma olo on noin kurja, niin tuskin vauvoillakaan ihan helppoa on olla, sun vointi kuitenkin heijastuu suoraan vauvoihin ja kun ollaan jo kuitenkin näin turvallisilla viikoilla, niin ei pitäis olla mitään estettä, ettei vauvat sais jo tulla. Pahimmassa tapauksessa sulle tulee just tulppa jalkaan (mulle tuli esikoisen sektion jälkeen) ja se teettää oman rumbansa lääkityksineen jne. Ja jos sun yleiskunto koko ajan laskee, niin aina on vaikeempi päästä takas hyvään kuntoon ite ja vauvojen hoito vie sitten kaikki viimeisetkin mehut. Tsemppiä!

skorpioni ja masu-nasu 35+5
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! Ihanaa käydä kurkkimassa palstaa ja huomata, että alkaa tapahtua:heart:

Tänään jäljellä enää 1-3 viikkoa. En usko, että ennen laskettua ainakaan tapahtuu mitään, kun olo on vielä mitä mainioin. Joitakin kivuttomia suppareita silloin tällöin ja selässä tuntuu välillä, mutta muuten ei mitään. Taidankin noudattaa sitä vinkkiä, ettei ainakaan lähipiirille anna mitään "turhaa toivoa" ennen kuin oikeasti alkaa tapahtua jotain. Kaikki läheiset asuu kaukana ja puhelimessa on saanu jo monta viikkoa selitellä tuntemuksia. Ei tässä enää kohta uskalla soittaa kenellekään, kun kaikilla pomppaa sydän kurkkuun, kun ne näkee et mä soitan:)

Juhannus meni ihanan rauhallisissa merkeissä miehen kanssa kahdestaan. Tosi romanttista on ollu, ei uskois, että voi vaan tunteet syventyä jatkuvasti. Turhaan pelkäsin sitä, et pitkästyn kuoliaaksi tähän kaupunkijuhannukseen. Tästä voi hyvillä mielin jatkaa odotusta!

Sinadrius ja poitsu 39+0
 
Onnea Mayinga Tyttösestä:heart:

Taitaa olla Hellun marttakin synnyttänyt?:)

Tänään kyllä ylitin itseni ja kävelin kolme tuntia korkeasaaressa!! :D
Pakko oli johonkin lähteä,alkoi jo hajottamaan kotona istuminen.Ja korkesaareen yleensä lähetään kun ei ole muutakaan tekemistä.
Lopputuloksena jokun hermi nyt hiton jumissa ja vasen puoli tosi kipeä.lähtee suonenvetomainen "kramppi" tosta häpyluun vierestä ihan alas asti,vauva varmaan tuntee päätä siihen että hermo puristuu:confused:.Mutta mukavaa oli:)

Meilläkin aloittaa elokuussa tuo kolme vee kerhon(2xvko) ja esikoinen koulun.Ollaan sitten vauvan ja 2veen kanssa kotosalla.

Mutta pika päivitys vaan:).Nyt herkkuja syömään.Vähän grillikylkeä ja ihanan karppia mutakakkua kermavaahdolla:p

Jaksamisia ja tsempit synnärille lähtijöille!:)

Mm ja itu 38+1 (hui,niin paljon jo!!)
 
Viimeksi muokattu:
Kysyisin taas teiltä viisaammilta, että voiko liittyä raskauteen?
Huomasin suihkussa sormenpäänkokoisen aristavan patin kainalossa "pohjalla".
Jo aamulla deodoranttia laittaessa tuntui koko kainalo aristavan, kuten edelleenkin.
Tiistaina on lääkäriaika äitipolille, että silloin kysyn kyllä lääkäriltä. Syöpä nyt tietenkin ensimmäisenä
tuli mieleen, mutta kasvain tuskin olisi kipeä. Voihan tietty liittyä kainalokarvojen ajeluun?
Mietityttää nyt kovin...

Hjannah&Nappula 36+5:heart:
 
MM en ole vielä päässyt tosi toimiin.

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!!

ON: Täällä siis yhä yhtenä. Vesienmenosta ei varmuutta ja minusta vesiä tihkuu yhä. Kuitenkin niin pieniä määriä ettei varmuutta saa testillä. Nyt kuitenkin tulehdusarvoja seurataan, vauvan liikkeitä ja mun lämpöjä. Heti kun jotain poikkeavaa ilmenee suunta äippäpolille. :headwall:
Supistuksia tulee päivittäin, kipeitä, mutta epäsäännöllisiä. Nyt olen muutamana päivänä bongannut limatulppaa. Torstaina on aika äippäpolille ja silloin sitten aletaan käynnistellä.

Tuntuu hullulta että viikko sitten mentiin kauheaa kyytiä Muoniosta- Rovaniemelle tuon lapsivesienmeno epäilyn vuoksi ja kun sieltä sitten passitettiin vielä kotiin, niin nyt taas ollaan jussia oltu viettämässä mökillä Muoniossa. Kotoa matkaa LKS:an 150 km ja täältä 210 km. Mulla kuitenkin pahin pelko on että lapsi syntyy matkalla sairaalaan tai jo kotona. No huomenna aamulla suunta kotiin ja tiistaina lähdetään Rovaniemelle odottelemaan. Torstaina en kuitenkaan enää sairaalasta suostu lähtemään.

Hellunmartta ja Eemeli 37+6
 
Onnea Niuku, Brianna ja Mayinga!!!

Mulla rupesi housuihin lorahtelemaan tänään jotain todella vetistä ja menin sitten illalla äitipolille näytille. Ei ollut lapsivettä. Käyrällä makoilin reilu puoli tuntia ja kaikki ok.
Vauva on vielä kuulemma aika ylhäällä, mutta kätilö katsoi käyrälle piirtyneitä supistuksia ja arveli, että synnytys alkaa käynnistymään pikkuhiljaa... Itsestä ei tunnu siltä.
Samanlaisia supistuksia sain käyrällä maatessa, joita on ollut jo jostain rv 20 lähtien.

Voi että kätilöt ja lääkärit on kovakouraisia!!! Kätilö tunnusteli (runnoi) mun vatsaa ja vauvaa varmaan niin kovaa kuin jaksoi...siis oikeesti! Olin aivan kauhuissani ja kivusta jäykkänä.

Hjannah voisko olla turvonnut imusolmuke?
Mulla ne turpoaa herkästi jos on pientä flunssaa tai jos kainalokarvojen ajelussa jotenkin iho ärtynyt/mennyt rikki.

R&H 37+3
 
Olin jo ihan varma että olet Hellun martta jo saanut vauvan syliin..No,eipä enää montaa päivää:)

Tänään aamusta siivosin ja ulkoilin lasten kanssa,sitten korkeasaareen ja ÄSKEN pesin vielä keittiön lattian,laitoin pyykit kaappiin,siivosin lasten vaatekaappeja(ihan hiljaa hiivin:D),Ja järjestin mun peilikaapin(meillä on miehen kanssa omat vessat:D),siivoilin kaikkea mikä etten tuli:D
Ja nyt mua ei väsytä yhtään eikä ole mitään tekemistä:O

Onks tää nyt sitä kun Possurulla pääsi synnyttämään niin mä sain sen siivous innon?:LOL:
Imuroida tekisi mieli mutta lapset herää.

Niiskulle paljon jaksamisia!!.
 
NiQ
Hjannah epäilisin kovasti karvatupentulehdusta ja imusolmuketulehdusta, mulla on ollu kainalossa sellanen karvatupentulehdus muutaman kerran, tulee yleensä vähä huolimattomasta sheivauksesta (kannattaaki siis ens kerraksi vaihtaa terä kun pääset tuosta mahd. tulehduksesta eroon, muuten uusii heti). Menee yleensä itekseen ohi noin viikossa, ja jos ei mee niin sit lekurilta ab-kuuri. Älä siitä patista kovasti nyt murehdi, mutta kannattaahan se näyttää kun lääkärille menet :)
 
Rumpnisse Sama mulle lääkäri sanoi 13.6 että tuskin nähdään painoarviossa 4.7 mut annetaan nyt kuitenkin aika. Sitten maanantaina 20.6 lääkäri passitti mut saliin ja sanoi et nyt saat vauvat... ja mitä täällä mä itken kotona kipeitä jalkoja ja isoja kovin potkivia vauvoja... ei nekään enää ole kivan tuntuisia... Hyttyset ovat saaneet oikein tarjottimelta imettyä verta musta. Kaikki arvet paukamilla ja kutisevat... ei pysty raapimaan edes. Et en nyt sit enää tiiä miten saisin oloni kohenemaan :) Pakko on kyl myöntää et tää raskaus on ollut vaikein niin henkisesti kuin fyysisesti... Ja varmasti tämän odotuksen muistan kun JOS joskus vielä pukkaa vauvakuume. En halua enää itseäni tähän tilaan. :ashamed::'(
 
Skorpioni oikein muistat. Mun veljellä on tosissaan tuo MMC. Mutta vauvahan todettiin terveeksi rv 17 kun ensin pelottelivat sen olevan sairas...
Enkä edes älynnyt vauvaa tarkistaa kun sen syliin sain, sen verran taisin olla sekaisin tilanteessa. Mutta täysin terve pieni siis.

Onneksi teillekkin on luvattu terve lapsi, kaksi sairasta samaan perheeseen tuntuisi kovin julmalta. Vaikka samalla tavalla sitä sairastakin rakastaisi, tai äitini sanoin; rakastaisi jopa pikkuisen enemmän.

Niiskun tilanne on aika käsittämätön, käynnistäisivät jo jos kerran 4 cm olet jo aukikin! Eipä ole hauskaa toi sun loppuraskaus.

Mayingalle onnittelut vauvelista!

Bree ja vauveli
 
Kannatti siivota vessa ja suihkukaappi kontaten pesusienellä, nyt tullu jonku aikaa vähän kovempia suppareita, ei kipeitä mutta vaikeuttaa huomattavasti hengitystä. Saa oikein puuskuttaa välillä, että sais happea. Ja oikealla puolen ylämahaa tuntuu vähän väliä poltetta. Saa nähä mihin nää johtaa vai johtaako mihinkään.

Niiskulle kovasti jaksamisia olon kans!
 
  • Tykkää
Reactions: muumi82
hk
Onnea kaikille, jotka ovat jo nyyttinsä syliin saaneet!

Niiskurouva Kun itse noita kaksosia odotin, niin perustelivat tuota pitkittämistä sillä, jotta vauvat ennättää olla paremman kuntoisia. Mua olisivat makuuttaneet sairaalassa viikolle 38, mut onneks äitipolin lääkäri lupas jo 37 käynnistyksen ja sen sitten sain. Samalla tavalla olin auki jo monta viikkoa. Täällä eivät jättäneet kuitenkaan itsenäisyyspäivään, kun uhkasin että viimeistään sillon syntyy:)

Mun mussukka on perätilassa ja jo torstaina yrittivät käännöstä ja se ei onnistunut ja aamulla uusi yritys... katsotaan miten sen käy.

hk ja pikkuinen 36+4
 
Hk Juu näin olen kuullut nyt muutamalta. Mut vaikka kuinka olis hyväks ni en mä voi ainakaan missään osastolla enää maata. On noi pikkuset 3v ja 2v enää 4 päivää tarhas ja sitten jäävät kotiin ja isäntä on töissä.

Ja taas hereillä... täytyy jotain keksiä millä jaksais nyt viel maata ettei tarttis kestää paisuneita jalkoja kauheen aikasin tänään |O noh paisuu ne kuitenki... vaikka ne olis katosta roikkumassa koko päivän...

Nyt kyl vähän supisteleekin... toivottavasti johtais johonkin... ettei tartte taas pettyä. :headwall:
 
Kauhea närästys ja muutenkin jotenkin hirveä olo... :/ tais olla ideaparkin ale-reissu pikkusen turhan raskas. Supisteluita ollut taas enempi, ei voi kipeiksi sanoa, mutta kyllä nämäkin pysäyttää... Täällä mökkisaaressa olojani ihmettelen, että tulee sitten ajoissa lähdettyä maihin :)

Niiskulle jaksuja!!!

MimSe 38+0 poksista poks!!
 

Yhteistyössä