Heinäkuun Onnenhiput 2011 *lokakuussa*

Olivia :hug:

Pikaisesti omaa napaa..

Itsekin pelkään toista kemiallista. Viiva pysyy vaan haaleena,niin pysyi viimeksikin ja pian alkoi vuoto!Tein just 4h rakossa olleesta ja luulis kyllä jo olevan vahvempi..:( Enkä mä usko tätä ennenku viivat on tasavahvoja!! No,rinnat on vielä kipeet ja mahaa vihloo ja menkkajomotusta..

*muoks* Niin siis alan olla jo ihan ylikierroksilla tän raskaana-ei raskaana-meningin kanssa!! Miksei mun viivat vahvistu?? En tietenkään jaksa oottaa aamuun koskaan kun uuden testin haen. Tänäänkin arvelin että kun huomis aamuna herätys klo: 5,niin ois jotakuinkin ehtiny olla rakossa max. 6 ennen heräämistä,niin sama testata nyt 4h pidättelystä iltapäiväpissasta..ääh..miten tää nyt voi olla näin hankalaa tms.. Pitää kai pyytää päästä veritestiin.
Pelottaa kyllä kun elokuussa alkoi vuoto rv 5+0 ja nyt taitaa olla rv 4+3 vai 4+2..
 
Viimeksi muokattu:
Osanotot Olivia teille :'(.

Kyllä minäkin mietin miten tässä aika sitten riittää kun perhe kasvaa taas. Muistan kyllä miettineeni samaa kun kakkosta odotettiin. Kuitenkin kaikki meni hyvin, pikkuinen otti heti oman paikkansa ja esikoinen oli niin reipas apulainen. Sitä miettii miten ehdin antaa sitä henkilökohtaista aikaa sitten näille isommille. Muistan että kakkosta odottaessani neuvolassa tästä juttelin ja täti sanoi että joka päivä otat 15min. ja keskityt vain touhuamaan, lukemaan tai leikkimään esikoisen kanssa. Se riittää. Ja niin sitä aluksi teki ja siitä se arki rullaantui pikkuhiljaa.

Väsymys vaivaa. Tai laiskuus. Onhan tähän nyt hyvä vedotakin. Mutta oikeasti on niin saamaton ja väsynyt olo. Huonoa oloa ei vieläkään...
 
Iltaa!

Ilmoittautuisin mukaan. Täällä varovaisin mielin ootellaan kakkosta, esikoinen 09/09 ja nyt la olisi 30.6. Itse olen 30v.

Palastailijana olen uusi ja vihreä, toivottavasti opin tavoille :) Vaikka koneella ei kerkiä niin paljoa roikkua niin on kuitenkin mukava välillä lueskella muiden tuntoja.
Ensimmäinen odotus meni vaivattomasti, ja nyt toivon kovasti yhtä helppoa raskautta. Pelottaa vaan, että näin ei käy ja esikoinen joutuu kärsimään. Toistaiseksi olen melko oireeton, toki menkkamaiset tuntemukset piinaa.
 
Hei vaan taas kaikille!! =)

Olivia.. Osan otot, ja paljon voimia :hug:

Ja Verus tervetuloa ja paljon onnea!! :flower:

Mä varmaan oikeasti sekoan! :ashamed:
Pelottaa niin hirveästi se kohdunulkoisen mahdollisuus, että menee oikein yöunet! Ei vaan uskalla miestäkään stressata enempää, kun tuntuu, että raukka parka on nyt jo ihan hämillään näistä kaikista asioista muutenkin. Uusi juttuhan tämä molemmille on.
Tänään on TAAS alavatsakivut kiusanneet oikein kunnolla! Vihlonut niin paljon, että välillä tuntuu, että lähtee taju! :| Olen koko päivän yrittänyt tunnustella mistä kohtia se kipu tulee, ja tuntuu, että se tulisi kohdun kohdilta vasemmalta puolen. En ole vaan varma, että tuleeko se kipu ylhäältä vai alhaalta. Toivottavasti nyt saatte edes selvää näistä mun epämääräisistä höpötyksistä. :LOL: Ensi viikon keskiviikkoon pitäisi vielä odotella, että pääsee sinne ultraan, mutta mä kyllä luulen, että multa lähtee järki ennen sitä! :ashamed:
Tää on ihan kamalaa, kun ei tiedä mistään mitään. :eek:

Vessa on kyllä lähiaikoina tullut liiankin tutuksi.. Koko ajan joutuu käymään pissalla. Ja muistakin "oireista" päätellen, tuolla jossain kyllä ehdottomasti joku asustaa! :p
Kamalan raskasta vaan tämä epätietoisuus : /

-Emilien ja pikkuinen 5+1-
 
Viimeksi muokattu:
A-H
Huomenta!

Ensin pahoittelut Olivialle! :hug:

Täällä näköjään aika moni painii pelkojen kanssa :/ Ite tein tänä aamuna herättyäni sen clearbluen viikkonäytöllisen testin ja näytti "raskaana 2-3 viikkoa", eli hedelmöityksestä aikaa 4-5, joka on täysin oikein. Vähän edes helpotti tietää, että hormoonit on oikealla tasolla, mutta silti pelottaa :(

Tipetsu kuulostat tasan yhtä malttamattomalta kun minäkin :D Nyt oon siis yhteensä 5 testiä tehny tuon edellisen kemiallisen takia... Onneks nuo halppis-testit ei paljoa maksa. Ootko ite tehny sitä clearbluen viikkonäytöllistä? Sen kanssa tosin täytyy jaksaa odottaa aamuun, että näyttää oikein :p

emilien Mun miestä ei tunnu edes kiinnostavan koko raskaus :( Se vaan sanoo, että ei jaksa vielä intoilla, kun ei tiedä miten käy... Eli ei ole ketää kenelle purkaa tätä asiaa... Onneksi täällä on sit tämä virtuaalinen tukiverkosto (josta saa toivottavasti sitten ihan oikeita kavereitakin) johon voi purkaa huoliaan :) Ja onneks sinne ens keskiviikkoon ei kuitenkaan niin kovin pitkä aika ole, vaikka se siltä tuntuisi :)

Pompo79 Itellä käyny sama mielessä, että miten riittää aika esikoiselle, kun uusi tulokas tulee... Jos vauva-aika on samanlaista allergiahelvettiä kun ekan kanssa, niin en tiedä miten edes itse jaksan. Täytyy vain ajatella positiivisesti, että kyllä kaikki järjestyy :) Kesävauvan kanssa on helpompaa, kun ei tarvitse pukea kamalaa vaatekerrosta päälle ennen ulos lähtöä :D Ja onhan sitä aikaa sitten vauvan nukkuessa esim :)

verus Tervetuloa! :)

En jaksa lukea läpi, joten voi olla kirjotusvirheitä :D

A-H 4+4
 
Huomenia kaikille!

Pahoittelut Olivialle :|

Toivottavasti emilien vatsakivut hellittäisivät pian, kuulostaa aika rajuilta vihlaisuilta.

A-H, munkaan miestä ei nämä raskaudet tunnu kauheasti kiinnostavan, sitten vasta on alkanut kiinnostamaan kun vauva on syntynyt ;) Virtuaalituki on kyllä hyvä juttu!

ON: menkkamaiset jomotukset on vähentyneet huomattavasti, eivät kuitenkaan kokonaan loppuneet. En tiedä auttoiko se, että otin magnesiumit käyttöön. Muistin että niitä suositeltiin ainakin raskauden loppuvaiheessa ennenaikaisiin supisteluihin ja ihan omalla järkeilylläni ajattelin, että ovathan nämäkin jonkinasteisia lihasjumituksia :) Eipä tuosta magnesiumista taida haittaakaan olla.

Pahoinvoinnin perimmäinen syykin selvisi: vatsatauti :x onneksi alkaa olla ohitse, huhhuh mikä olo oli eilen.

Jos sitä vaikka menisi päikkäreille, kun kerrankin on mahdollisuus. Hauskaa torstaita kaikille!

Muoks: unohdin kysyä, että milloinkohan sitä kehtaisi soitella neuvolaan? En muista edellisistä raskauksista missä vaiheessa soitin :D
 
Viimeksi muokattu:
Aurajuustosta sen verran että just jostain luin että kunhan syö mahollisimman tuoreena ni saa vähän syödä kuumentamattaki..muuta miten voi syödä homejuustoa tuoreena...ku sehän on jo homeessa..emmätajuu.

Raskausmultitapsit kaivoin kaapista, siinä on sitä foolihappoa mikä on alkiolle tärkeetä..

Ja pelko persiissä täälläkin, inhottavaa kun haluias jo kuuluttaa kaikille..äitille kerroin kun sillä on joku kuudes aisti, soitti sen päivän iltana ku plussan pissasin ja kysy puhelun aikana kai kolme kertaa että
" nooooo, mitäs sinne muuuuta...?" ei pystyny olee enää silleen että eipä mitää erikoista..

Enkä tajuu kun mulla eka neuvola on 23.11, siihenhän on ikuisuus, millon teillä on ekat käynnit? Vai oonko nyt taas vähän malttamaton..:p
 
A-H En oo tehny digitaalista. Tein sillon viimeks kemiallisen testauksessa.. Onhan se ihan kätsy ja muuta,mutta tietysti se näyttää "raskaana" mikäli Hcg:tä on edes sen verran elimistössä,että testi sen tunnistaa. Jotenkin siis luotan noihin viivallisiin testeihin,eli että kun viivat on yhtä tummat on raskaus varma..Tajuutteks te? :) Siis kun hormonia on tarpeeks,digi näyttää raskaana. Normi testien viivat vahvistuu hormonimäärän noustessa,eli siitä voi ns. seurata hormonin määriä..

emilien Jep,täälläkin vihleksii ja jomottelee ja koko ajan juoksen veskissä kattomassa joko jotain vuotaa vihlaisun jälkeen. Kaveri just eilen sanoi kaksi lasta synnyttäneenä,että vihleksinnät johtuu keltarauhasesta,eli se ylläpitää raskautta siihen asti kunnes istukka alkaa kehittyä,joka tuottaa sitten keltarauhashormonin. Tuolloin keltarauhanen on surkastunut. Eli kummallako puolella keltarauhanen on,sitä munasarjaa voi siis vihloa. Itse sain edes jonkinlaisen rauha tuosta lauseesta :)

Kyllä mustakin tuntuu ettei miestä taida koko raskaus kiinnostaa..Tokihan tämä asia on miehille erilainen käsiteltävä,kuin meille mammoille. Miehet kun eivät koe varmastikaan samanlaista vauvakuumetta kuin naiset ja kun eivät raskaaksi itse voi tulla,eivät sitten osaa raskaana (tai raskautta toivovan naisen) olevan ajatuksia samalla tavalla ajatella. Tokihan munkin mies oli pettyny kemiallisen jälkeen,muttei kuitenkaan parkunut päiväkausia kuten mä..Kai niille ukkeleille pitäs vaan antaa aikaa.Kai ne tottuu pikkuhiljaa ajatukseen isyydestä. Eipähän me ensikertalaiset ainakaan olla valmiita heti äitiyteen..PlaaPlaa..:D

Niin,tuosta neuvola-hommelista. Eli millon pitäs soitella?? Tosin itselläni tilanne se,että pieni/pienet sai alkunsa clomeilla,eli julkisella lapsettomuuspuolella "hoidossa",joten mun pitää eka ultra varata sinne. Sanoivat viime käynnillä,että kun raskaudun,haluavat nähdä kuitenkin minut :) Ihanasti sanoivat.

Munkin kai pitäs äipälle kertoo. Ostelin sen kanssa ovistestejä ovisaikaan ja nyt se viime su kysy,kun olin jo plussannut,että mitä uutta vauvarintamalla.Sanoin sille viime viikon alussa että su pitäs alkaa menkat,jolloin siis plussasinkin. Noh,väistin kysymyksen ja sanoin että laskin kierron päivät väärin,eli ootellaan vielä..Sillä en oo kertonu kun viimeks kerroin raskaudesta keskiviikkona,niin perjantaina alkoi sitten vuotaa.


Tipetsu ja pieni 4+3

*muoks* soittelinkin samantien ajan ultraan,vko 45,hui! Silloin pitäs kaiketi sydämen sykkiä :heart: :)
 
Viimeksi muokattu:
Jos sitä sitte vielä yhen testin tässä tekis, et näkis onko viiva vahvistunu ku mulla oli apteekin omassa testi viiva haaleempi ku kontrolliviiva.. kiitti tipetsu muuten vinkistä, oon ollu vähä huolissani sen haaleen positiivisen takia ku ekan kanssa oli niin tumma viiva et ei mitään epäilystä, sillon oli kyllä menkatki jo reilu viikon myöhässä..

Eli kun tiistaina plussasin haaleen, ni huomen aamulla kaiken järjen mukaan pitäs olla jo reippaasti tummempi viiva?
 
A-H
Tipetsu En tarkottanu sitä perus digitestiä, vaan sitä, jossa on se viikkonäyttö. Se näyttää, että kauanko on kulunut hedelmöityksestä... :) Ja minä ainaki ymmärsin mitä tolla viivojen vahvistumisella tarkotit.

Neuvolaan meen ton meidän esikoisen kanssa ens perjantaina, niin samalla ajattelin sit sanoa olevani raskaana. Ekassa raskaudessa tais olla se ensimmäinen käynti joskus 7+ viikoilla.

En tiedä millon sitä uskaltaa muille kertoa, minun ja miehen lisäks sisko tietää ja yks kaveri. Se on sitten niin raastavaa alkaa ilmotella, että ei tuukkaan lasta :/ Esikoisesta taidettiin kertoa ekan ultran jälkeen.

A-H 4+4
 
heippa, tuunpa nyt tähänki ketjuun palstailemaan kun laskettu ois 29.6, liberon mukaan 30.6. ärsyttää aina olla jokapaikassa se viimone joka synnyttää! ni änkeen itteni sit tänne, olihan tossa muitakin sellasia, joilla laskettu on kesäkuun lopussa :) mutjuu.

Kolmas tulossa, tuli ekasta kierrosta, joten vähän on semmoset..no uskomattomat fiilikset, kakkosta tehtiin 9kuukautta ja esikoista 3kk. aattelin et tähä menis ainaki se muutama kierto mut tuliki HETI, siis heti ekasta kierrosta ku jätettii ehkäsy pois. älytöntä.. nomutta, tupakat oon lopettannu nyt ja heittäny edit kaapin perälle odottelee heinäkuuta.

mielihaluja on vaikka muille jakaa, mm. friteerattui sipulirenkait!? -ennen inhosin niitä!
kananugettei- pekonia- no noikeestaa kaikkee friteerattuu ja rasvassa paistettua :D kaikki semmone uppois nyt iha kivasti :) hihi.

Kertonu oon vasta kolmelle ystävälle, enkä varmaa kerrokaan muille vielä pitkään aikaan. mieli tekis, mut en sit kuitenka halua ku sit menee se salaisuuden viehätys <3 phihi. ja sit alkaa tää "no miten oot voinut? miten te pärjäätte kolmen pienen kanssa? miten teidän rahatki riittää? joudutteko ostaa isomman auton? Oliks tää vahinko vai suunniteltu? toivotteko nyt poikaa? " ARRRGH :> en halu tommostaka sitte. ni parempi olla vaa hiljaa :D:D:D

eka neuvola on varattu 15.11 :> sitä ootellessa..

pupeltaja + pyllerö 5+1
 
:wave: Täällä myös uusi odottaja joukkoonne. Tänään testasin, kp 25/28, sain haamun. Selvä haamu ei tarvinut tihrustaa vaan kaks viivaa näkyi. =) Viivojen vahvistumista odotellessa. Pelko perseessä jännätään että pikkuinen pysyy mukana. Toinen yk tärppäsi, ovistesteillä ovulaatio pongattu ja se sitten käytettiin hyväksi. Kolmas lapsi tulossa ja LA olisi menkkojen mukaan 11.7.2011. Ikää on nyt 30. Lapset 4 ja 10 v. Ihmeissäni olen sillä esikoista yritettiin 1 v 2 kk ja seuraavaa 2 v 1 kk, nyt tärppäsi toisesta kierrosta. Tokihan mies on tässä välissä vaihtunut, mutta tämä plussa oli iloinen yllätys.

Hellunmartta ja Eemeli 3+4
 
A-H Ahaa,no mäkin tarkotin tota viikkonäytöllistä,en vaan jaksanu kirjottaa muuta ku digi..:D Mut siis pointti oli enivei,et luotan normeihin enemmän..

Joo,siis kyllä mekin puitiin tuota että miten hitossa,jos pieniä onkin enempi kuin yksi,niin miten ihmeessä me mahdutaan asumaan. Asutaan nyt kaksiossa koiran kanssa ja kaksi autoa on,toinen urheiluauto,jonne en taivu kyllä mahan kanssa,eli suuri perheauto täytynee hankkia :D Mies kylläkin nyt työtön,eli ei varmasti saada lainaa sekä autoon,että asuntoon. Miten yleensä pärjää yhden lapsen kanssa kaksiossa??Miehellä kyllä ei ole rahasta tällä hetkellä pula,mutta kai sekin päivä pian koittaa. (Itellä pula joka kuukauden toiseks vika päivä,kun tili tulee vika päivä ja vakkari työ..:rolleyes: )
Ja jos se päivä koittaa et jää äippälomalle,niin äippä-päivärahalla ei paljon lyhennellä asuntolainaa..Huoh! No,näitä joutaa miettimään tässä vielä :)

Tervetuloa Hellun martta ja pupeltaja:wave:

Paljon teillä on nyt raskaana ollessa lämmöt? Mulla huitelee 37-37,2. Normaalilämpö 36,5. Tulipa vaan mieleen :)
Nyt vois koiran pakata autoon ja kävästä mökillä miestä morjestamassa,onpi siellä puu-hommissa.
 
A-H
Tipetsu Okei :) Ite aattelin taas just toisin päin, eli että tuo viikkonäytöllinen ois varmempi, ku se mittaa kuitenki ihan sitä hormoonitasoa. Ja jatkan sulle tosta asunto-asiasta... Asuttiin 40 neliöisessä kaksiossa kun tyttö syntyi ja hyvin mahduttiin. Sit muutaman kuukauden päästä muutettiin kolmioon, kun tuli hyvä ja halpa tarjolle. Nykyään asustetaan omakotitalossa, jonka lainaa siis lyhennetään (mies töissä, ite kh-tuella) ja hyvin pärjätään. Meillä tosin ei oo mikään jättitalo, eli lainakaan ei oo mikään ihan älytön. Ihan siis riippuu siitä, että millasta asuntoa on hankkimassa ja kuinka kallista siellä on asua :)

Lämmöt täälläkin vähän koholla, jtn 37 ja vähän ylikin välillä :)

Mielihaluja täälläkin! Ekassa raskaudessa himoitsin vaan kaikkea tuoretta ja raikasta, enkä pystyny syömään lihaa ollenkaan kun se oksetti, mutta nyt on just toisin päin :D

Netissä kirjottelu on muuten aina tosi vaikeeta, ainakin mulle. Aina miettii, että pitäsköhän nyt kirjottaa kirjakieltä, tai tajuaako muut ollenkaan mitä selittää :D Ehkä tämä tästä alkaa taas sujua, kun tänne kirjottelee ja oppii tuntemaan muita ja muiden tyyliä kirjottaa :)

Uusille tervetuloa! :flower:
 
Hellun Martalle onnittelut plussasta! Kiva kun tänne tulee vanhoja tuttuja tuolta kuumeilupuolelta! Onittelut plussista myös muille uusille tulokkaille!

Täällä ei ihmeempiä. Närästää ja paleltaa ja turvottaa. Ihan järkky turvotus varsinkin iltaisin! Mutta se on kyllä tuttua edelliseltä kerrelta. Välillä vähän meinaa kuvottaa, mutta aika pientä vielä. Mulla kun on yleensä aika kova tuo pahoinvointi sit kun se alkaa.

Esikoinen suostuu ainakin toistaiseksi syömään vielä tissiä, joten ei ole tainnut ainakaan vielä maidon maku muuttua. Tosin alkaa itse vähennellä kertoja näköjään. Pitäs kai alkaa kohta lopetella koko imetys, mutta ei raaskisi. Haikeaa! Ja toisaalta suren jo nyt, jääkö esikoinen sit liian pienen liian vähällä huomiolle kun toinen tulee. Joten olkoon nyt vielä hetken äitin vauva. :heart:

Barbapörrö ja Sintti 4+4
 
Tipetsu: okei kiitos :) Tuo nyt vähän helpotti mieltä.. =)

Juu eihän siihen keskiviikkoon loppujen lopuksi pitkä aika ole.. =) Tuntuu vaan matelevan tämä aika, vielä kun vatvoo kaikenmaailman asioita mielessään..

A-H: No ompas harmillista : / Kyllä tuo minunkin mieheni välillä tuntuu, kuin ei kiinnostaisi, ja välillä taas tuntuu kiinnostavan niin paljon, että mopo tahtoo karata käsistä :ashamed:

..Nyt meinaan mies sitten alkoi pidättäytymään seksistä! :O
Pelkää, että se vahingoittaa pikkuista. Yritin puhua järkeä hänelle, ja selittää, ettei seksistä ole pienelle mitään haittaa, mutta ei usko. Tosi kiva jos nyt sitten loppu raskauden joutuu elään puutteessakin -.-'
Anteeksi taas kerran suorapuheisuuteni :LOL:
Äijä lähtee ilmeisesti tänään tai huomenna toiselle paikkakunnalle ystävälleen, ja tulee ilmeisesti vasta seuraavana päivänä tai parin päivän päästä kotiin. :( Yritin selittää hänelle, etten tahdo olla yksin kotona, kun pelottaa tämä koko tilanne aivan hulluna muutenkin. Toinen vaihtoehto on kuulemma, että hän ei mene, mutta ottaa sitten viinaa. Ärrrrh!! Ärsyttävää kun mies ei voi tajuta, että mua pelottaa aivan hulluna, enkä halua olla yksin, kun pelkään, että jotain tapahtuukin. Kiva siinä sitten yksin kotona miettiä, että mitäs nyt??!!
..Eikä miehestä paljon hyötyä ole siinä tilanteessa, jos on petaalit kiinni ja räkä poskella. -.-'
Hän lupasi minulle, että heti kun raskaudun, asiat muuttuu. Ei ainakaan alku kyllä kamalan lupaavalle näytä!! :'(
 
purkausta. arrgh. nyt on semmone päivä, et noi lapset ei vois olla enää yhtää hankalampia..no okei, vois ne ehkä ihan vähän! mut hitto mitä säätämistä, huutamista, toi pikkane tekee hampaita taas ja oli näköjää tullu yks taas jo läpikin. :eek: huhhu. isompi ajelee millo milläki leluautolla koiran päällä ku koira nukkuu ja koittaa mennä sen päälle seisomaa yms. saa huutaa nii et ääni lähtee ku eivät tottele mitää ja niiden riehumisdesibelit huitelee jossai huippukonsertin tasossa :l blaa.

haluista- eli mulla ei oo vielä toistaseks tehny yhtää mieli peuhata o_O en tajua miks. no varmaa vaa väsyttää niin paljo tää tilanne jotenki. emt. haluisin olla miehen kans kahestee niin varmaa sit tekiskin mieli. mut kun toi pienempi valvoo aina johonki klo23 tai 00. niin ei siinä kauheesti jää aikaa ellei sit tuhlaa sitä hyvää nukkumisaikaa siihen hommaan. .. huoh.

miehen piti tulla tänää viideltä kotiin, mut soittikin et jää ylitöihi ja tuleeki vasta seittemält tai kahdeksalt. :l kaikki ihan pskaaa.

oireita ois niinki paljo ku koko ajan tekee mieli jotakii syyä ja alavattaa särkee millo mitenki :eek: + tietysti tää ainainen väsymys. ainii ja käsissä tosi kuiva iho!?

no tämmöne juttu tälläkertaa, ehkä jotai positiivisempaa enskerralla :D

pupeltaja & pyllerö 5+1
 
Tervehdys taas!

Toivottavasti olette voineet hyvin. Omaa napaa sen verran että äklö oloja ei vieläkään mutta väsymystä mielestäni normaalia enemmän. Samaa rataa siis.

Musta tuntu kans kun illalla äitin kans juttelin, että se muka sanoi jotenkin että mitäs sinne oikein kuuluu kun ei ole kuulunut. Olen aina iltaisin soittanut tupakkaseuraa kun olen käynyt pihalla yksin. No, nyt en enää tupruttele enkä muista äitille rimputella, eilen muistin ja menin pihalle muka polttelemaan ja soittelin :D.

Veljeni myös aavistelee, sanoi eilen että kukas sen tietää poltatko sä niitä aamu- ja iltatupakkaa ollenkaan, mikä syy siinä sitten onkaan ettet polta.. Öhöm. Ja oli tänään mieheltäni kysynyt että onko lisäystä tulossa kun tuo sisko ei enää polta. Mies oli selvittänyt että se on vähentänyt jne... :D Monta viikkoa selittelyä edessä. Ehkä sitä jossain vaiheessa paljastaa, menee hulluksi nämä satujen kertomiset jossain vaiheessa.

Katsoin aiemmista neuvolakorteista, että mulla on ollut eka neuvola näistä pikkuisista 9+4 ja (8+ keskenmenovauvasta). Taidan soitella vasta parin-kolmen viikon päästä aikaa jos se täällä on noin myöhään. Nyt vasta 4+4.

Lämmöt on koholla, illalla oli 37,2. Ja palelee välillä niin kovasti vaikka lämpömittari näyttää 22-24 sisällä, poltan takassa ja leivinuunissa joka päivä puita. ja illalla ihana kääriytyä vällyihin, ei paljo peitot ole täälläkään heilunu :).

Kurkkailkaa pinon päivityksiä, muutan jos tiedoissa jotain virheitä. Ja mietin, olisko joku halukas kuun alusta alkamaan päivittään listaa välillä?
 
Sen verran muutosta et LA laskurin mukaan mulla ois se LA 2.7.

Mies ei voinu olla hiljaa vaan kerto sen vanhemmille...vähän lisäs paineita mutta en voi kieltää ku oon jo ite kans kertonu omalle äidille..faijalla ei tarvii ees kertoo ku sitä kiinnosta mun elämä p*askan vertaa muutenkaan..

Esikoinen ollu megaihana, opettelee kävelemään ja nauraa vaan melkeen kaikki päivät..on kyl kiva et on tollanen nahkatorpedo jo, niin ei koko aika vaan murehdi tätä raskautta ja huolehdi ja odota...

Lämpöjä en oo mittaillu mut öisin hikoilen sikana, mitä en normaalisti tee..tissit lakkas särkemästä mikä vähän huolestuttaa...
 
Täällä on näköjään haluista puhetta ollu.. Meillä mies on myöskin nyt alkanu pihtaamaan! Reppana tais säikähtää kun olikohan maanantaina peuhailtiin,niin mua sit vihlo tonne alamahaan oikeelle siinä touhun lomassa. Miehen mielestä mäkään en ole niin nopeesti valmis tuolta jalkovälistä niinku aiemmin ja sanoikin sen kielivän siitä,että se on käyttökiellossa! :D Toisaalta,ei hirveitä haluja oo ollukaan nyt. Tai siis haluttas,jos vauhtiin pääsis mutta uni tuntuu paremmalta vaihtoehdolta sängyssä..Kaverikin kyllä sanoi eilen,että älkää nyt harrastako mitään hurjaa seksiä tai päästäkö spermaa sinne :D Se kuulemma voi aiheuttaa keskenmenon..

Mieliteoista: Mun tekee mieli suolasta,ei makeaa niinkään. Yleensä herkuttelen aika paljon karkeilla,kekseillä tms..Nyt meetvursti,suolakurkut,makkara jne. maistuu paremmin.
 
tää sais koht mäkkärin nuggetteja ja barbeque soossia :) nams ! :p
mies tuo tullessaan. toivottavasti sil ei mee enää kauan :>:>

aion tehä tästä illasta kivamman ja mennä saunaan vielä ja värjää hiukset ja ihan vähä herkutella :p pikkane tyllerö on iltapäikkäreillä ja isompi leikkii nuken kanssa :> ootan et toi pikkanenki ois jo ton isomman ikäne tai edes lähelle niin et osais leikkiä ja ees kävellä :) ja haluan sinne ultraan. jännittää kumpikohan tulee :) jos tulee poika niin pääsee huolella shoppailee kaikki vaatteet ja jos tyttö niin sit vaa noi pienimmät. oon antanu pois kaikki alle 80cm vaatteet :O 80 menossa just tol pienemmäl ni niitä en oo ehtiny viel jakaa muille. joten kaikki pienet pitää silti ostella :> tai saa ostella :D:D miten sen ottaa. sänky on ja turvakaukalo on. kävelytuoli on. sitteriä ei oo. enkä tiedä hankitaanko. pulloteline täytyy kyl hankkia, sitä jo kahden vauva-aikana kaivannu ni nyt aion kyllä tuhlata sen 7 euroa ja ostaa sen :D:D haha.
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower: Mehän lisäännymme huimaa vauhtia, kiva =)

Täällä odotellaan jännittyneenä jotain raskausoireita, selviä sellaisia. Repäisykivut on kyllä lisääntyneet, ylös noustessa ja aivastaessa niitä tulee. Lämmöt mittasin tänä aamuna ja oli 37, eli kohonneet =) Ensimmäinen virallinen neuvola on 24.11 ja silloin myös ultraavat täällä, katsovat onko siellä mitään!! Raskaudesta ollaan kerrottu jo minun sisaruksille ja vanhemmille ja yksi ystäväni myös tietää!! Yleensä ei olla kerrottu raskauksista kun vasta ekan ultran jälkeen, mutta keväinen tuulimunaraskaus on muuttanut asioita. Keskenmenosta kerroin kuitenkin näille läheisilleni ja jos tämäkin menee kesken niin kertoisin siitäkin, joten siitä syystä on nyt ihan sama vaikka asiasta tietävät jo nyt!!! Tajuuko tästä kukaan mitään???

Lähtis laittamaan takkaan tulet, kun mua paleltaa!!!

Muumi ja pikkuinen 5+0
 
Öklis..

Kai ne nyt alkaa ne raskausoireet, nukuin poika sylissä päikkäreitä sohvalla ja oli ihan pakko nousta ylös ku kurluttaa...yöks.

Ja muumi82 ihan samasta syystä omalle äidille ja parhaalle ystävälle kerroin, koska niille itkisin myös keskenmenoakin..On kyl hyvä et ympärillä on ihmisiä joille voi kertoa ne hyvät ja huonotkin uutiset.

Hitsi kun täällä Hesassa ei ultrata ekaks, ei ainakaan meijän terkkarilla..pelkkä käynti ja muistaakseni vähän painelee kohtua ja ottaa hempparit ja verinäytteet ja olikohan muuta..ihan tylsää..

Yök, nyt on pakko mennä sohvalle mussuttaa suklaakeksejä et tää olo menis pois.

Possu ja pikkusaukko 4+6
 

Yhteistyössä