*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Mä tulin jo hieman kurkkimaan tähän ketjuun että minkälaista porukkaa on heinäkuun odottajissa :D Itsellä tänään kp 29 eikä menkkoja kuulu ei näy. Viime kuukaudet menty kp26-27 joten siihen nähden pari päivää myöhässä ollaan. Tää ois hieman yllärivauva, tai no ylläri ja ylläri... Ehkäisy jäi käyttämättä ja jälkikäteen tajusin että oli tärppipäivät. Meillä on kaksi poikaa 3v ja 10kk ikäiset. Kolmannesta on kyllä puhuttu, mutta ehkä vasta parin vuoden päästä ois toteutusasteella oltu. no mut jos se on nyt päättänyt tulla niin sit se on tullakseen. Molemmat pojat on saaneet alkunsa ekalla yrityskierrolla joten eipä olisi ihme jos tämäkin tulisi näin kerrasta. Mut huomenna pääsen vasta testin ostoon jos ei menkat siihen mennessä ala. alamahaa on jomotellut pari päivää jo menkkamaisesti mutta kun vuoto ei ala niin ei ala. Yleensä mulla menkkakivut alkaa vasta toisena vuotopäivänä. Oireita ei muuten oo, mikä ehkä kertois että en oo raskaana. Esikoisesta oli jo viikkoa aikasemmin rinnat tosi kipeet ja päänsärkyjä, ja toisesta alko pieni huippaaminen jo ennen kuin testiin plussan sain.

Cappucino: meijänkin suvussa on monikkoraskauksia, nimenomaan epäidenttisiä. Äitini on kolmonen ja äitin siskolla ja serkulla on kaksoset ja mummoni sisarukset on kaksoset. Kaiken kruunais jos nyt tulis useampi. Molemmissa raskauksissa oon ekaan ultraan mennessä toivonut että ois vaan yks ja nyt kun on jo ennestään uhmakas 3v ja 10kk ikäinen niin todellakin toivon että masussa ois vaan yks jos nyt niin käy että raskaana olen.
 
nauroin koko uutiselle! En ole kosmetiikan suurkuluttaja mutta ei voi yleistää... onhan kosmetiikkaakin erilaista :)

Olihan tuo kassakuititkin raskaana olevilta kielletty, muutama viikko sitten uutisoitiin ;) En käsitä mistä ne saa edes ajatuksen noihin tutkimuksiin. Siis ihan hyvä että tutkii, mutta millaista "hysteriaa" se voi saada aikaansa :LOL:
 
Heippahei!

Täällä käyty lääkärissä jo aamusta. Mulla on vanha urheiluvamma polvessa ärtynyt tässä kuukausi sitten. Piti mennä röntgeniinkin mutta epäilin jo sillon raskautta niin en menny. Nyt en sit voikkaan mennä. Polvi kerää nestettä ja on tuhottoman kipeä. Nyt sit kävin taas lääkärissä eikä vaivalle tosiaankaan tehdä mitään kun oon raskaana! Jihuu, nyt jo polvi ihan käyttökelvoton ja ollaan rv5 :kieh: Sain sit buranan sijasta panadolia lääkkeeksi. Viime raskaudessa tuli 35kg :O joka kesti sit vuoden saada pois, niin oon nyt ihan paniikissa et tuo polvi ei kestä yhtään painonnousua. Siks aloin miettiin et ois niin mun tuuria odottaa niitä kaksosia :D Eli melläkin suvussa epäidenttisiä kaksosia.

Ruokavaliosta eli se on nyt todella suurennuslasin alla. Viime raskaudessa keräsin kiloja 4kk karkkilakosta huolimatta! Mulle tarttuu siis todella helposti. Nyt toivon et jäis jopa 10kiloon painonnousu koko raskaudessa ja se kyllä vaatii kurinalaista herkuttomuutta... Viimeksi olo oli tosi tukala kilojen vuoksi vaikka muuten voinkin hyvin eikä ollut raskausdiabetestä tms. En kestäis uudelleen tuota painonvaihtelurumbaa...

Pientä pahoinvointia ollut tänään ilmassa, oisko tässä siis raskausoireita tulossa?! Ei haittaa :xmas:

Cappuccino ja papunen 4+5
 
Siks aloin miettiin et ois niin mun tuuria odottaa niitä kaksosia :D Eli melläkin suvussa epäidenttisiä kaksosia.
Cappuccino ja papunen 4+5

Myös meidän suvussa.
Kertaakaan en vielä ole päätynyt kaksosia odottamaan (tämä on nyt siis 7.raskaus.. 2 lasta vasta maailmaan asti päässyt niistä) ja joka kerta vähän syynätään. Mulla on isoveljet kaksoset ja äidin molemmilla serkuilla kaksoset ja vielä muutamat muutkin kaksoset kun sukua selaa taaksepäin.
Kuhan nyt ees yhden sais:ashamed: Toivotaan!
 
haluaisin mukaan heinäkuisiin!
31 v.
LA 22.7.
esikoinen
TYKS/SAS


vielä ei pahemmin oireita, ainakaan sellaisia mitä edellisessä (kkm elokuussa)... no okei: janottaa, väsyttää, lämpöä, viluväreitä, mutta ei mitään pahoinvointia, rintojen kipuilua, turvotusta VIELÄ!
 
Heippa kaikille:wave:

Ehkä minäkin uskallan ilmoittautua ketjuun. Vahvasti positiiviset testit tehty perjantaina iltapissasta. Netin laskurin mukaan la olis 11.7. Ikää minulla ihan kohta 25v. ja synnäri tulee olemaan TOIVOTTAVASTI sitten OYS.

Ensimmäistä lasta on tekemällä tehty nyt kolme ja puoli vuotta. Hoitojakin takana jo 2 koeputkihedelmöitystä+kaikki kevyemmät coctailit ennen niitä eikä kertaakaan edes haamua tai raskauden yritystä ole ollut. Kummastakaan ei ole löytynyt mitään vikaa. Nyt sitten söin metformiini-tabletteja 2 kiertoa ja sain sen plussan!

Heti aamulla soittelin Oys:iin ja ensimmäinen ultra jo 1 1/2 viikon päästä...siis lapsettomuuspuolen kautta, koska ollaan siellä asiakkaana. Vasta sen jälkeen saa soittaa neuvolaan, jos kaikki on hyvin ja todetaan normaalin raskaus. Täällä siis pelon ja onnen sekaisissa tunnelmissa nyt sinnitellään perjantaihin 26.11 saakka.

Joku kumma aavistus raskauden mahdollisuudesta oli jo viikko ennen testiä, kun aina iltaisin höpötin ukolle, että tulee kuuntelemaan mun masua :heart: ja höpötettiin vauvajuttuja. Noin kuukausi sitten eli ilmeisesti hedelmöittymisen aikaan mulla oli aivan kaamea tupakan himo. Oon lopettanu polttamisen 3 vuotta sitten eikä kertaakaan aiemmin oo tehny mieli polttaa uudelleen :rolleyes:

Suunnilleen viikon nyt sitten närästänyt joidenkin ruoka-aineiden jälkeen ja joka ilta palelee ihan pirusti. Otin eilenki unikaveriksi semmosen mikrossa lämmitetyn jyväsäkin, että pystyin nukkumaan.

Sarah85 ja murunen 6+0
 
Heips taas kaikille! :saint:

Täällä oli tänään ensimmäinen neuvola :)
Saatiin paljon luettavaa ja dvd:kin katseltavaksi.. Hemoglobiini, verenpaine ja pissanäyte, kaikki oli Ok :)
Nyt sitten jännäillään keskiviikon ultraa.
Mä en oikein tie, että tykkäsinkö siitä neuvolan tädistä :O Välillä se vaikutti tylyltä, ja välinpitämättömältä, mutta välillä taas oli ihan mukava.. enpäs tiedä o_O vähän jäi kyllä sellainen paha maku suuhun, kun odotin jotain todella mukavaa tätiä.

Tänään sitten varmaankin käydään miehen kanssa sormuksia vähän vilkuilemassa, jos hän jaksaa rankan päivän jälkeen.. Voisi siinä samalla yrittää miestä kahville. Tekee niin hurjasti mieli rosinamunkkia :D

Pikkuvelikin kävi kylässä neuvolan jälkeen, ja selaili myös noita vihkosia ja lappusia into piukassa :)

Tänään on tehnyt vähän huonoa, ja aamulla en meinannut päästä millään sängystä ylös, kun väsytti niin tajuttomasti :O
Minullakin on ollut itku herkässä lähiaikoina, mutta toistaiseksi olen pystynyt nieleskelemään kyyneleet pois, ettei ole tullut mitään älyttömiä itkukohtauksia :)
Kiukkua on kans jonkun verran ollut..

Eipä kait sitten muuta tältä suunnalta..

Iloista odotusta kaikille! :wave:

-Emilien ja pikkuinen 7+5- :heart:
 
Muakin paleltaa koko ajan. Viltin alla vaan viihtyisin...
Soitin neuvolaan ja varasin ekan ajan joulukuun alkuun. Kiva mennä sinne kun edellisen raskaudessa oli sama mukava terkkari :) Ei mikään hössöttäjä, vaan semmoinen jalat maassa-tyyppi. Ajateltiin varata varhaisraskauden ultra heti joulukuun alkuun. On jotenkin niin epäuskoinen olo tän raskauden suhteen. Olen testaillutkin viikonloppuna pariin otteeseen :D Masu on vähän alkanut pömpöttää, mutta eiköhän se ole sitä turvotusta eikä kohdun kasvua vielä. Huomaa vaan kun ei farkut oikein enää tunnu mukavalta jalassa. Mut en kyllä vielä haluis mammahousuja alkaa käyttämään...Joudun varmaan ostamaan parit uudet kun edellisen raskauden alussa painoin 8kg enemmän ja ne oli silloin ehkä vähän turhan isot. Onneks en oo työelämässä niin voin tälleen kotona pitää löysiä collegehousuja jalassa ja kaupunkireissuille sitten tungen farkut jalkaan :D

merimaaria + muru 5+0
 
Mainin; no mulla on aika leppoisa toimistotyö, et ei onneks oo mitään suurta stressin aihetta. Haastavampaa on aamulla saada lapsi ja itsensä ajoissa puettuna ja meikattuna päiväkotiin ja bussilla töihin... meiltä on reilu kilsa matkaa päiväkotiin ja vien rattailla tytön.

Ja mulla ei ole mitään aamupahoinvointia vaan se on 24/7 tämä olo. :x

Palelee täälläkin, väsyttää ja oksettaa. huh.

Sanlelle tsemppiä testailuun. :)

Sarah85 voi miten hienoa että noin pitkän ajan jälkeen olet raskaana!! ONNEA! Toivottavasti kaikki sujuu hienosti loppuun saakka!! :flower:
 
Iltoja.

Viluinen olen ollut ennen plussaa koko viikon ja siitä hiukan jo aavistelin ;)

Mulla on alkanut iskemään kauhea paniikkin, olen ollut kahdesti äitiyslomilla minimi tuloilla 550e/kk -verot nyt olis tarkotus saada ne tulot pysymään suht korkeella että saisin paremman äitiys ja vanhempainrahan jotta voisin olla pidempään kotona :) Ressin nyt aiheuttaakin se että nostelen työssäni ihmisiä ja nostotavat ei nyt ihan suotuisat ole... sijaisena vielä teen niin ei siinä oikeen pysty sanomaan että tarvitsen kevyempiä juttuja... tai no ei meil oiikeestaan ole kevyempiä juttuja ;) Tarvii sit vaan jäädä saikkarille, kyllä on vaikiaa...

Sarah85:flower: Onnea :)

Niisku-rouva&kolmonen 4+1
 
Hei!
Jos tässä pikkuhiljaa hivuttautuisin tänne puolen.. Tuttujakin näkyy olevan ainakin Cappucinon bongasin ja joitain muitakin tuttuja nimimerkkejä vilahti..
Eli tänään tehty selkeä positiivinen testi ja la olis nyt sitten laskureiden mukaan 22.7.2011 ja neljäs lapsi.
Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys elokuussa ja nyt siis oli yk 3 ja tärppäs.. molemmista aiemmista kierroista kemialliset raskaudet ilmeisesti ja nyt taitaa olla sitten oikeeta..
Varovaisesti tosiaan aion siirtyä joukkoonne kuumeilemaan..
Eli tiedot ois
LA 22.7.2011
Neljäs
Itse 26v
OAS(eikös toi oo oulaskangas)

Oireet joista arvailinkin olevani raskaana olivat röyhtäily, palelu, vihlaisut masussa, itkuherkkyys ja muuta pientä..
Mutta nyt taidan lopetella ja alkaa jakeleen ruokaa perheelle!

Vaavimasu ja pikkumuru 4+3?
 
Heippa ja tervetuloa uusille! :wave: Ja Sanlelle plussaonnea!

Tännepä tulee tekstiä vauhdilla!

Sinadrius: En kyllä nyt ihan lähtisi mukaan tuohon. Niitä kemikaaleja on kuitenkin niin monessa asiassa (meikit, muut kauneudenhoitoaineet kuten shampoot, dödöt ja hiuslakat, pesuaineet, tekstiilit...) Kohtahan sitä saa eristäytyä elämään jossain juuttisäkissä raskauden ajan, jos ihan hysteeriseksi ryhtyy. Ruoka-aineiden välttelylle nyt on selvempi syy (mahdolliset bakteerit).

Oma napa... Tuntuu, että aika kuluu niin kovin hitaasti. En voi uskoa, että siitä on vain 8 päivää, kun plussasin. Palelee, vähän ehkä etoo välillä, on nälkä mutta saan syötyä aina vain vähän kerrallaan, ja sitten on taas kohta nälkä. Ei hyvä tämä napostelu välttämättä, tai ainakin pitää varata jotain hedelmiä, vihanneksia yms. enemmän kaappiin, ettei mene leivän pupeltamiseksi...

Painosta täällä onkin ollut puhetta. Luin Katerina Janouchin kirjan Raskaana!, ja siinä hän jo esipuheen alussa kertoi, että on lihonut viiden raskautensa aikana yhteensä 150 kg (toki aina laihtunutkin välissä). Muutenkin Janouch on raskauden aikaista painohysteriaa vastaan (hän kertoi, että Ruotsissa suositellaan raskauden aikaiseksi painonnousuksi enintään 12,5 kiloa, ja hänestä se on turha suositus).

Itse aion kyllä syödä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta myös tarkkailla painoani. Olen nyt 166/65 ja jos lihoisin tuon 30 kg, minkä tuo kirjailija oli lihonut joka raskaudessaan, painaisin liki sata kiloa, huh! Tuntuu, että kun tuossa nykyisessäkin painossa on "ylimääräistä" siihen nähden, mitä haluaisin painaa, niin en kyllä haluaisi sitä kovin hirveästi kertyvän. Mutta esikoista odottaessa on tietysti vaikea tietää, miten oma kroppa käyttäytyy. Tuleeko pahoinvointia ja kertyykö nestettä jne.

Tällaista tänään. Mukavaa viikon alkua!

- Liisakaisa ja Myyrä 5+0 (ihanan helppoa laskea, kun viikko vaihtuu näin maanantaisin)
 
Tervehdys ketjuun.

Minäkin taidan kurkkia tälle puolen. Kuudes ois meille tulossa, jos vain kaikki menee loppuun asti hyvin. Laskurista kurkkasin lasketun ajan. Se ois 24.7. Päivittääkö muuten joku tietoja tuonne etusivulle vai voiko niitä lisätä itse? Käynpäs kokeilemassa...

Oireista. Alavatsaa nipistelee silloin tällöin ja ennen plussausta viime viikosta eteenpäin on väsyttäny iltaisin aina niin, että olen voinut nukahtaa sohvalle kesken telkkarin katsomisen. Mies sille jo naureskeli, että mun kanssa on turha kattoa mitään, kun en kummiskaan pysy hereillä. Noh, tässä taitaa sitte olla syy :)

Sinderella ja Murunen 4+1
 
A-H
Moi taas :)

Tervetuloa taas uusille!:flower:

Raskausajan meikkikiellosta Koko ajan tulee uusia tutkimuksia ja suosituksia koskien raskausaikaa ja jokainen voi sitten päättää, haluaako niitä itse noudattaa. Jotkuthan eivät lopeta polttamista, juomista tai narkkaamistakaan raskauden aikana, niin meikkaaminen tuntuu tosi pieneltä. Jos päivittäin meikkaa, niin kyllähän esim meikkivoidetta levitetään isolle alueelle ja sitä varmasti imeytyy ihoon.

Mistä sitä sitten tietää, tuleeko tulevaisuudessa joku luomupakko raskaana oleville ja imettäville :) Tarkoituksena on kuitenkin mahassa kasvavan lapsen suojeleminen, eikä mikään hysterian lietsominen tai kiusaaminen... Mutta niin kun jo sanoin, jokainen päättää omalla kohdalla itse asiasta.

Jeah, aamulla olin innoissani, että en oksentanu,mutta päivällä sit oksensin :S Nytkö tämä sit alkaa, että mikään ei pysy sisällä :( Täytyy vaan jotain viiliä, puuroa ja muuta helposti nieltävää, tasasta syödä, niin pysyy sisällä ja toisaalta helppo oksentaa jos tulee ulos... Viimeks oksensin sen 2-3 viikkoa, en ihan tarkalleen muista. Sisällä pysyi vaan ruisleipä ja appelsiinimehu jotka ei nyt tunnu maistuvan.

Ei kai muuta tällä kertaa...

Pahoinvoiva A-H 7+2
 
Liitympä minäkin joukkoonne.

Eli Daffodil la 6.7 29v LS 4:s lapsi

Olen jo jonkin aikaa lueskellut juttujanne, mutta on ollut jotenkin niin epätodellinen olo, etten ole uskaltautunut. Niin alussa kun ollaan kuitenkin vielä... Tänään kuitenkin äitiysneuvolassa tuli käytyä ja kaipa tässä uskaltautuu jo pikkuhiljaa onnellisesti odottamaan :)

Oireista täältä löytyy pientä kuvotusta (ei onneksi ihan karmaisevaa kuitenkaan), hirveää väsymystä ja turvotusta joka tuntuu vain pahenevan ilta illalta:O
Ja vessassa tulee ravattua jatkuvasti, tosin voi olla että kohdallani syy tuohon vessassa ravaamiseen on vuotamisen pelko.

Terveisin Daffodil ja "Werneri" 6+5
 
Liisakaisa: Painosta sen verran... itse olen ollut 92kg ja 170 kun olen alkanut odottamaan kumpaakin lasta.. Neidistä lihoin niin että synnärillä vaaka näytti 115kg ja pojasta lähtöpaino oli se 92 mutta alun pahoinvoinnin ja oksentelun vuoksi putosi n. 10 kg ja synnärille kun mentiin painoa oli kertynyt se 105kg

Nyt olen pudottanut painoa ja tällä hetkellä vaaka näyttää 83kg :) en muista koska viimeksi olisin painanut näinkin "vähän"

Tarantellalle iso voima :hug:

Ihan pakko hiukan tuulettaa ihan vähän... Mä olen pystynyt olemaan ilman tupakkaa kohta 24h, mutta paljon olen kyllä sen eteen tehnyt töitäkin, esim kiillotin kaikki hopea esineet ja nyt aloin kutomaan, vaihdoin lennosta neulahuovutukseen ja nyt menen leikkimään lasten kanssa ;) :LOL:
 
Onnea uusille plussanneille! Täällä mennään jo kahdeksatta viikkoa, miten nämä viikot kuluu näin nopsaan. Eka neuvola vasta sitten reilun parin viikon päästä, muilla näyttää olevan paljon aikaisemmin. Pääsin viime viikolla kurkkaamaan pikkuista kun kävin ylävatsan ultrassa muusta syystä, pyysin sitten tätiä kurkkaamaan alamahallekin ja siellä pikkuinen sydän pompotti! Huojentavaa oli nähdä se tämän oireettomuuden keskellä. Yhä vain väsymystä ja kiukkua. Saa nähdä alkaako yökki milloin vai ollenkaan.. Aiemmissa raskauksissa on ollut jo hyvinkin tähän aikaan.

Muutapa ei tänne arkeen kuulu. Viikonloppuna kävin kullan kanssa kaksin hotelliyön viettämässä ja yön nukkumassa rauhassa, eppuja ja kummeleita käytiin kattoon. Oli mukavan rentouttavaa :).
 

Yhteistyössä