*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Kovasti voimia ikävä uutisia saaneille :hug:

Ai että miten on tänään väsyttänyt. Kävin aamupäivällä pojan kanssa kaupassa ja siellä kävellessä meinas silmät lupsua kiinni, mutta annas olla kun päästiin liha- ja kalatiskin luo niin meinas yrjö tulla. Mulla oli viimeksikin sama juttu, etoi aivan mielettömästi se kalan- ja lihanhaju. Hyi olkoon miten tiukkaa teki, mutta pakkohan ne ostokset oli tehdä silti :D

merimaaria + muru 5+1
 
Heips.

Neiti-81 voima :hug: toivottavasti vielä jaksatte yrittää :hug:

Omaa napaa... hätänen kun olen luonteeltani niin menin ja soitin jo neuvolaankin. Tuskaset 5 vko tarttis odotella et pääsee ensimmäiseen neuvolaan. Taidan käydä taas yksityisellä ultrassa että tiedän onko siellä ketään ja missä kunnossa. Jotenkin on sillanen olo vieläkin et tää kaikki hajoaa vielä ennen joulua. Kumpa saisin edes hetken olla ilman noita negatiivisia ajatuksia.

Oksentelua ei vielä ainakaan ole... eikä ällötyksiä ilmennyt, alavatsa on nyt viimisen 2 h juilinut mutta ohimenevästi, väsymys on kaameaa |O siinä ne tämän päivän tuntemukset...

Nyt tarveis töihin lähtee mut ei yhtään nappaa :headwall:

Niisku-rouva&Kolmonen 4+2
 
Hei kaikille uusille ja vanhoille!

Ikäviä uutisia saaneille pahoittelut. Eipä sitä oikein mitään lohduttavaa osaa sanoa.

ON:viikkoja kertyy ja ens maanantaina oli eka neuvola. Viikkoja on silloin jo 8+5 ja pohdin, että mahtaako täti koittaa saada sydänääniä kuuluviin?
Jotenkin on samanlainen olo kuin seonkeväällä(toivottavasti muistin nikin oikein!) Kovin epätodellinen fiilis kaikenkaikkiaan. Oireita on lähinnä se etova olo ja turvotus, mutta silti epäilen että onkos tuolla ketään....
Esikkoa odottaessa keskityi niin vatsassa olevaan vauvaan mutta nyt menee päivä helposti ohi että vasta illalla miettii uutta vauvaa...
Noh kaipa se sitten selviää viimeistään ultrassa.

Bree 7+6
 
Jospa mä sitten poksun joka maanantai uusille vkoille..
Hei, ultraan tahtoo hän, minne mennä, missä edullinen..?? pk-seutu..
Hinnat on ainakin noussu ihan himohintoihin, muistan kun varasin joskus -05 jollekkin yksityiselle lääkärikeskukselle aukiolotutkimusta varten ja se maksoi jopa 60 kelankorvauksineen, nyt kun tiedustellu ja katellu, saa pulittaa yli satasen että pääsee..

Halit kaikille joille on tullut ikäviä uutisia, tiedän miltä se tuntuu :hug:
Kengu&"Tirri" *poks 5+1*
 
Voi Neiti-81!!! Olen todella pahoillani!!

Tarantellalle myös iso :hug: ja jaksamisia.

Olipas nyt tullut kovasti huonoja uutisia :( Ei yhtään kivaa!!! Toivottavasti meidän pinosta nyt loppuis nää tippumiset.

Tervetuloa kaikille uusille :flower:. Teitä oli paljon!!

Seulonnoista on ollut puhetta. Aikaisemmissa raskauksissa ei olla mitää veriseuloja otettu ja np-ultraanhan ei ole päässyt. Nyt kyllä ainakin sinne np-ultraan mennään ja varmaankin ne seulatkin otetaan. Ja rakenneultraankin halutaan. Onhan se ihanaa kun pääsee katsomaan kunnon ultrasta pientä ja näkee sit samalla onko kaikki hyvin.

Kahvia menin taas hölmö juomaan ja olo on sitten sen mukainen. Pitäis nyt jo tajuta että sitä ei pidä juoda. Eilen illalla oli niin huono olo, että kävin hakemassa kaupasta viiliä ja piltin omenasosetta, kun se tuntu olevan ainut mitä kuvitteli laittavansa suuhun. Mutta onhan se kiva kun on joku oire, keväisessä tuulimunassa ei ollut mitään muuta oiretta kun vilu.

Täällä oli tosi paljon kaikkia juttuja mistä olitte kirjoittaneet, mutta en nyt sitten enää muista mihin piti kommentoida!!!

Toivottavasti tänään ultraan menneet saavat hyviä kuulumisia :)

Muumi ja pikkuinen 7+4
 
Neiti-81 ja Tarantella :hug:

Kaipaisin hiukan oireita, että tuntuisi todemmalta! Tätä toivetta tulen varmaan katumaan!

Huomenna saan toivottavasti lähetteen hcg-mittaukseen. 1. neuvola on jo 25.11. (5+6) ja ultran olen ajatellut varata itsenäisyyspäivän tienoille (7+)

Kertomisesta: tällä hetkellä tietää vain mieheni. Olen aika varovainen tuon elokuisen kkm:n takia (vaikkei sillonkaan tiennyt kuin muutama). Perjantaina ja lauantaina on tiedossa pikkujoulut, mitenköhän selviän juomattomana??? Jäänköhän kiinni? Parhaalle kaverilleni taidan kertoa, kun seuraavan kerran nähdään kasvotusten. Vanhemmille on kai pakko kertoa jouluna, vaikka viikkoja on vasta 10+. Muille kertoiminen vasta kun on 12 ja np ohitettu, ja vasta silloinkin vain niille, joita näkee livenä (ei siis "koko maailmalle"). Millonkohan alkaa mahan ja rintojen turvotus niin paljon, että jää kiinni?

Painosta: Painoindeksi on liian iso, mutta sain onneksi muutaman kilon tiputettua verranntuna heinäkuuhun, kun edellinen raskaus alkoi. Toivon, että pystyisin piämään raskauden ajan +/- 0kg... ;)

Meinas unhotua:
Anna + Urmas (todennäköisin hedelmöittymispäivä 29.10. - Urmaksen nimipäivä --> mies ei kovin innoissaan projektivaiheen nimestä, joten voi vielä muuttua, jos keksitään parempi!)
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki!

Mie taidan liittyä mukaan, kun pakko se on pikkuhiljaa yrittää uskoa että siellä mahassa joku on. :)

Viime viikolla oli koko ajan lämpöä yli 37 astetta, hytisin vaan peiton alla... Sitten huvikseen testasin, aattelin että ehkä en sitten tipu niin korkeelta kun menkat alkaa :D
Mut ylläripylläri, tikkuun tuli haaaleaakin haaleampi toinen viiva, niin haalea että näky vaan tietyssä kulmassa. Aattelin että se on vaan joku viivanpaikka, mut jäi se kuitenki sen verran vaivaamaan että seuraavana aamuna tein uuden testin. Ja edelleen haalea viiva, mutta kuitenki semmonen joka näkyi ihan miten päin vaan.

Tänään testasin sit vasta kolmannen kerran ja enää ei oo epäilystäkää, toinen viiva oli yhtä vahva kuin kontrolliviiva. :) Mie oon niin onnellinen! Olin jo luopua toivosta, yritystä takana 7kk.

Oireina mulla on nyt vaan se että alavatsaa juilii, mut eipä oikeestaan muuta.
Ja arvatkaa kuulkaa oonko ihan niinku Ö aapisen laidalla, en tiedä mistään mitään - tai no, tiedän kyllä sen että kai mun pitäis kohta soittaa neuvolaan :D

Mut eiköhän se tästä, toivon vaan että pieni pysyis mahassa mukana loppuun asti.
Ja samaa toivon myös kaikille teille, kanssasisaret!

Vielä tosta että laskurin mukaan raskausviikot ja laskettu aika... Oon aika varma että en oo ihan niin pitkällä. Sen verran epäsäännölliset kuukautiset ollu. Mut mä pistän nyt laskurin mukaan, korjaan ne sitten myöhemmin jos saan tietää oikeet luvut. :)

kirsikkainen19, esikoinen, la 16.7., LKS
 
Hei kaikkille!
Täällä yksi odottaja ilmoittautuu mukaan. Tämä salamatkustaja on meidä perheen 3. lapsi edelliset on molemmat tyttöjä, ehkäpä tämäkin :)
Kauheasti kaikilla tuntuu olevan jo "vaivoja", mihinköhän mun pahoinvointi on jäänyt? Ainoa oire on itkuisuus, onneksi edes jotain. Jotenkin pelottaa ajatus tuulimunasta, kierukaa poistettaessa kun siitä mainittiin ja nyt mielikuvitus tekee tepposia koko ajan.

Ainoa joka tietää on mieheni, eikä muille olisi tarkoitus kertoa hetkeen. Joten tulen varmaan tänne useasti avautumaan, kun ei muillekaan voi (miehet kun on miehiä, kohauttaa vaan olkia :)).

Laskurilla laskin lasketun ajan ja olisi 10.7 mut voi kans lisäillä listalle eli
keiju84, ikä 26, la 10.7, TAYS, 3. lapsi

Keiju84 ja salamatkustaja 6+2
 
Nyt on ultrassa käyty ja sielä löytyi pieni papu, jonka sydän jumpsutti komeasti :heart:

Sanoi, että pituudessa on pari päivää lyhyempi, mitä olin itse laskenut, mutta voi näin kuulemma ollakin :)
Niin ja meilläkin on suvussa paljon kaksosia (epäidenttisiä siis, joka on se periytyvä), joten vähän jännitti, kun pahoinvointi on niin hurjaa, mutta kyllä ainakin näillä näkymillä vain yksi matkustaja on kyydissä. Sanoi, ettei voi ihan varmaksi sanoa, kun on niin pieni että voi olla siellä toisen takana, mutta tod näk vain yksi :D

Ja perjantaina neuvolaan :)

+-Lilli, rv 7+0
 
-Lilli- Hienoa, että ultrassa näkyi pikku papunen =)

Liisakaisa, mulla oli tänään työpaikan kahvitauolla yökkäysrefleksi ensimmäistä kertaa tosi lähellä. Oli pakko paeta työhuoneeseen ja syödä yksi omena. Onneksi olen alkanut varata pientä naposteltavaa töihin mukaan, kun on tuntunut, että just siinä aamupalan ja lounaan välillä paha olo vois tulla kaikkein helpoiten.

Muuten aika oireetonta oloa elelen täällä.

Pitäisköhän meidänkin keksiä vauvalle jokin lempinimi odotusajaksi? Se vois piristää. Käynkin heti mieheltä kysymässä ehdotuksia :D

Sukkasillaan 5+6
 
Tervetuloa uusille :)

sukkasillaan Joo mulla tää pahoinvointi tuli ihan puskista alkaen 6+1. Tänään jo niin ällöolo, etten päässyt kouluun...pitää olla syömässä kokoajan ja kohta alkaa olla niukaa enää mikä menee alas. Ja pahaolo on mukana koko päivän.

keiju + nyytterö 6+4
 
Pahoittelut neiti-81 :'( ja muut surun kohdanneet :(

Mulla on huomenna ultra, kyllä jännittää mitä siellä näkyy vai näkyykö mitään... Mies ei pääse mukaan, mutta onneksi ystävä (ja tuleva kummi) tulee henkiseksi tueksi :)

Joku mietti oireiden eroja poikaa/tyttöä odottaessa. Minulla on tyttö ja poika ja erona odotuksissa oli se että pojan aikana oksensi, tytön en. Ja muutenkin oireet oli pahemmat pojan aikana ja painoa tuli jotaki kiloja enemmän. Molemmissa tuli kyllä reilusti painoa; tytöstä n.18kiloa ja pojasta tais olla 22 :O Nyt kyllä yritettävä skarpata ettei nuin paljoo tulis... Vaan helpommin sanottu ku tehty, on nimittäin ruokahalut erittäin kohdallaan kuhan pahoinvointi helpottaa:ashamed:

Minutkin voi lisätä listaan eli; Tarhapöllö 27v kolmas ja KYS
 
Minäkin mielisin mukaan tähän pinoon :) Esikoista odotamme, tavallaan. Takana siis myöhäinen keskenmeno toukokuulta. Nyt kuitenkin positiivisin mielin ja parasta toivoen ja uskoen siirryn tänne:)
Ikää on 27v. ja laskettu aika laskurin mukaan 19.7.

Hjannah ja Nappula rv 5+0
 
Lilli, onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Keiju, mulla ei kahdessa ekassa raskaudessa ollu pahoinvointia (pojat), kolmessa viimeisessä oli jonkinlaista etovaa oloa (tytöt). Nyt ei ole ainakaan vielä tullut huonoa oloa (paitsi just nyt on vähä). Terkka sano joku kerta, että kuulema raskaudet on yleensä erilaisia - pojat samanlaisia ja tytöt samanlaisia.

Mää testasin äsken elämäni ensimmäisen digitaalisen testin:

Olihan helppo käyttää. Suosittelen :)

Sinderella ja Murunen 4+2
 
Ultrassa käyty. Pieni sintti siellä oli ja sydän löi. Muutaman päivän pienempi oli kuin mitä nuo viikot. Mutta tässä vaiheessa ihan normaalia. Toki sitä mietin ja laskeskelin, että miten noi ajotukset osuu ovulaatioon ym, mutta pitää nyt vaan uskoa kaiken olevan kunnossa. Imetyksen takia mulla kierrotkin vielä on vaihdellu, joten nyt sit odotetaan nt-ultraa.

Onnea uusille plussanneille ja Lillille hyvistä ultrakuulumisista!

Barbapörrö ja sintti ? vähän vielä nuo viikot ??, katotaan sit miten neuvola ne määrittää ensi viikolla
 
Neiti-81, olen pahoillani :':)hug:.
Tarantella :hug: sinullekkin. Toivottavasti ultrasta tulisi kuitenkin hyviä uutisia...

Täällä ei mitään uutta. Perjantain ultraa odotellessa. Pahoinvointi jatkuu, mutta tätähän se on ollut koko aika. Melkein helpompi olis jos ei olis oireita niin ei elättelis toivoa turhaan.
 
Onnea taas uusille plussanneille:flower:

tyttö-poika odotusten eroja.Mulla on kolme tyttöä ja kaikista on alkanut hillitön närästys jo ennen plussaa ja jatkunut loppuun asti kauheana.Nyt ei vielä närästä YHTÄÄN!!.Ruoka himoja ollut tytöistä alusta saakka kaikkea roskaruokaa nyt lähinnä terveellisempää:) (kyllä varmana kerkiän mättää sitäkin:p).Että saa nähdä kumpi tämä on:).Kyllä aiotaan ottaa selvää :D

Onneksi täällä oli hyviäkin ultra kuulumisia jollain,vauva siellä missä kuuluukin ja sykkeetkin nähty:)
Mitenköhän sitä itse jaksaa odottaa ensvuoden puolelle että näkee pienen: /

Eipä muuta.Nukkumaan lähdettävä:)

Mm ja itu 5+4
 
A-H
Huomenta! :)

Eilen yritin tänne kirjotella, mutta eipä onnistunut :/ Eli siis pahoittelut huonoja uutisia saaneille! Kamalaa ja epäreilua :'(

Tyttö-poikaraskauksista on ollut puhetta. Meidän tyttöä odottaessa paha olo taisi alkaa tosi aikasin ja sitten 2-3 viikkoon pysy sisllä vaan ruisleipä ja appelsiinimehu. Nyt mennään jo paljon pitemmällä, mutta silti pystyy syömään vaikka mitä. Himoitsin hedelmäsalaattia tyttöä odottaessa heti alusta alkaen, mutta nyt tulee himo mäkin juustohamppareihin,nakkeihin, lihapulliin yms törkyyn :eek: Jospa tuokin sitten enteilis, että poika ois tulossa. Sen näkee sit varmaan rakenneultrassa, toivottavasti :p

Sydänäänet saattaa saada kuuluville jo viikoilla 8+5, jos on hyvät laitteet ja itsellä ei iso maha... Mulla oli ekassa raskaudessa ensimmäinen neuvola just viikoilla 8+5 ja muistaakseni sydänäänet kuuluivat, mutta sitä ei merkitty tonne neuvolakorttiin. Sitten olikin ultra 11+0 ja seuraavilla neuvolakäynneillä kuunneltiin aina sydänääniä.

Eilen pysyi lähes koko päivän ajan pahoinvointi poissa, kun oli iin kiireinen päivä! Pitäisi tänäänkin varmaan vetää kunnon lenkki ja päiväunet, niin saattaisi olla parempi olo. Kyllähän tämä väsymys tästä sitten onneksi vähenee, kun viikkoja tulee lisää. :)

Jotenkin aika tuntuu menevän ihan älyttömän nopeasti! Ekassa raskaudessa päivät ja viikot mateli, mutta nyt ei meinaa uskoa, että näin pitkällä jo ollaan. Mutta parempi näin, että tuntuu nopeammin aika menevän. :)

A-H 7+4
 
Huomenia Daamit!!


Kai se minäkin hyppään mukaan joukkoon iloiseen. Plussattu eilen ja neljäs lapsi tulossa. Vähän jännittää, ku kesäkuussa oli TM, että kuinka tässä käy. Varhaisultraan soittelen tänään aikaa, että näkee sitten muutaman viikon päästä onko ketään kotona. Lisäksi kaikki lapset syntyneet sectiolla ja niinpähän tämäkin tulee leikkaamalla pihalle eli sekin jo nyt vähän jänskättää. Toivottavasti niin pitkälle kuitenkin pääsen:)

eli minut saa lisätä listoille tiedoilla

Viulu.......la 24.7............4.lapsi..................TAYS:flower:
 
Mä testailin sillon aiemmin digitestillä ja huolestuin vähän kun sain viikkojen ollessa 4+1 Raskaana 1-2. Tein tänään uuden testin kun nuo keskenmenot vaivaa mieltä ja nyt kun on 5+0 tuli Raskaana 3+! Ihanaa! On ainakin hcg noussut. Ajattelin et itse testaan ja rauhoitan omaa mieltä. En oo jaksanut sitä stressaamista et menisin verikokeisiin. Niissä kun on tullut huonoja uutisia, niin yritän nyt tehdä kaiken erilailla :xmas:

Mukava kuulla teidän ultrakuulumisista! Voi että! Ite jännitän kyllä sinne asti ihan älyttömästi kyytiläisen puolesta. Vuosi ollaan petytty kerta toisensa jälkeen ultrassa. Ja silti mulla on taas hyvä kutina, et tällä kertaa... :saint: Kunpa olisin oikeassa. Ei jaksais odottaa et pääsee itsekkin ultraan!

Cappuccino ja papunen 5+0
 
Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille ja Tervetuloa uudet :)

Paljon voimia neiti-81:lle. :'( Paljonko sulla oli viikkoja KM:ssa?

Iltapäivällä selviää meidän kohtalo...lähinnä nyt se missä olikaan vika, ettei tämä onnistunut.
 

Yhteistyössä