*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Ei oikeen tiedä mitä pitäisi sanoa:'( Voimia nyt kovasti sandemar ja pikkuinen:hug:

Pakko ekaksi kysyä Onko muilla ollut kovia repäisy kipuja?.kun aivastaa tai jnt?
Hitto kun kaikki pelottaa,tosi säikky olo.

Niin ja tervetuloa uusille:flower:

Toivotaan kukkaiskeiju että pienellä kaikki hyvin masussa:heart:

Oho merlina miten siirtyi noin paljolla?

Ihan näin pikaisesti tulin vaan kääväsemään! Voiteja:)

Täällä muuten mennään nyt salami pakastepitsan voimilla:p

Mm ja itu 7+0:heart:
 
Mä soittelin nyt sinne lapsettomuuspolille ja saan sieltä ultra ajan, joten peruutan varmaan tuon yksityisen. Poltilta ainakin osaavat laskea, koska sinne kannattaa mennä...

Maha on turvonnut ihan kamalasti muutamssa päivässä. Jos se tätä tahtia turpoaa, kohta voi olla ongelmia peitellä sitä :(

Mayinga kyseli, että miten voi tietää hedelmöittymisen. No eipä sitä nyt kai ihan tarkkaan voikaan tietää, selvensin vissiin vähän väärin, mutta mun kohalla hedelmöittymisen on täytynyt tapahtua aika lähellä ovulaatiota, koska sitä ennen on peitot heilunut viimeksi kolme päivää aikasemmin ja sen jälkeen ei sitten ainakaan viikkoon... Ja kun ei ne pikkuihmiset nyt ihan ikuisuuksiin elä..

Mua itseäni rauhotti aika paljon kuulla noi verikokeiden tulokset. Tietysti mikä vaan voi mennä vielä pieleen, eikä pikkasella välttämättä sydän lähde sykkimän ollenkaan, mutta noista arvoista päätellen mitä ilmeisimmin on edes oikeassa paikassa kasvamassa. Tietysti pientä paniikkia tulee aina millon mistäkin, mutta kokonaisuudessaan olo on nyt aika luottavainen.

Pahoinvointi vaivaa edelleen ja jos ei syö tasaiseen tahtiin, tulee huono olo, Lisäksi aamun on ihan tuskasia väsymyksen vuoksi. Odotan kauhulla kun maanantaina olisi aamuvuoro, joka alkaa klo7 :/

Mommysmonsters Kyllä mulla on jo ajoittain ollut noita repäsykipuja, jos oikein äkkiä esim. nousee ylös... Ihan normaalia siis, uskoisin :) Kyllähän ne kiinnikkeet joutuu aika koville siellä varsinkin jos kohtu kasvaa vauhdilla!

Kristen ja Tirpana 5+1
 
Viimeksi muokattu:
A-H
Huomenta!

Pahoittelut sandemar ja pikkuinen :hug:

Repäisykipuja täälläkin. Aina jos jotain nopeita liikkeitä tekee, tai vaikka yöllä kääntää kylkeä, niin vihloo aika kovastikin.

Eilen sain sit kuulla, että mun pappa oli yöllä nukkunut pois :( Ikäähän toki oli jo 95 vuotta, että oli odotettavissa... Siinä meni sit joulumieli kokonaan ja loputkin mahdollisuudet yöuiin...

Eipä muuta sit tällä kertaa...

A-H 8+3
 
Viimeksi muokattu:
A-H, osanotto minunki puolesta pappasi poismenon johdosta. On totta, että vaikka kuinka sitä tietää ja ehkä valmistautuu läheisen lähtemiseen, on se silti surullista ja ikävä on kova. Minun pappani menehtyi 92-vuotiaana syöpään muutama vuosi sitten. Voimia teille :hug:

Merlina, uteliaana minäkin kyselen, miten viikot siirtyi noin paljon?

Sinderella ja Murunen 5+5

 
Viimeksi muokattu:
A-H osanottoni suruunne :hug:

Kauhean surullinen tämä meidän ketju, joka päivä itkustan jotain :ashamed:

Toivottavasti joulukuu tuo meille parempia vointeja ja kuulumisia :)

Mulla on taas tänään yövuoro joten varmaan koko yön kirjottelen tännekkin ;)

Nyt tarveis saada kämppä lämpimäks että voin nukkua päikkärit ilman kymmentä peittoa jotka nekään tuskin auttais... meillä -16 ulkon ja sisäl 17... se on ku sähkö on niin kallista niin me lämmitetään pelkästään puilla, mutta ei ne puutkaan ikuisuuksiin riitä ja sit on vielä sekin et yöllä lämpötila laskee väkisin kun ei täällä kukaan öisin ole lämmittämässä. hurrrr....: /

 
Nyt saa hurrata!!! Pienen syke erottui! Viikot oli odotettua pienemmät, eli mittavirheitä varmaan ollut vähän molemmissa mittauksissa:) Muuten olisin tehny positiivisen raskaustestin 2+ viikolla... eli armaan olen tehny just niin aikasin testin kun olis siinä näkynytkin ja nyt siis viikkoja kutakuinkin 6+ (taas...jo kolmannen kerran) :) Lasketusta ajasta ei siis ole mitään tietoa, mutta eiköhän se keskimäärin heinäkuussa synny :D Mä oon niin onnellinen! Enkä enää ikinä mee varhaisultraan :D
 
Sandemar: Iso hali.. Olen pahoillani! :hug:
Keiju84: Toivotaan että vaaratonta, paljon tsemppiä..
A-H: Otan osaa todella paljon..:'(

Änkeän mukaan viikoilla 8+4, lapsi on minulle neljäs, poikaystävälle kolmas ja meidän ensimmäinen yhteinen, näin vaikeasti selitettynä.
Minulla lapset 05/02 poika, 08/04 tyttö ja 12/09 poika. Poikaystävällä -01 ja -05 pojat.
Laskettu aika olisi 4.7. ja kätilöopistolla tarkoitus synnyttää.

Olo on normaali, raskaana en koe olevani mitenkään päin, tänään ensimmäinen neuvola takana ja sielläkään ei kuunneltu edes sydänääniä, kun niitä ei kuulemma kuulu näin aikaisin. Aikaisemmissa raskauksissa on kuunneltu ja sieltä ovat kuuluneet näinkin aikaisin..
Verenpaine 120/78, pissa puhdas ja hemppa 133.

Enemmän tuntuu kun olisi monta päivää putkeen ryypännyt ja jatkuva krapula. Eka ultra tulee ennen joulua tai jälkeen, saas nähdä mitä matkassa. Sokerirasitustestiin joudun kun joulupojan raskaudessa 20kg ylipainoa ja arvot päin metsää, todettiin raskausdiabetes, siis sinne ultran jälkeen.

Eli listaan: LA 4.7. meemee.............. 28v................... kos.................. 4.
 
Viimeksi muokattu:
A-H:hug:

kukkaiskeiju:flower:

repäisykivuista itsellä kanssa tuntuu melko lailla. Aivastaessa on ensin otettava "asento" ennenkun voi pärskäyttää ja nuo nousut ja käännökset suunniteltava huolella. :D

sokerirasituksestaolin jo vallan unohtanut, että sekin edessä:x , kunnes meemee (tervetuloa vaan!) siitä mainitsi. Minulla toisen lapsen odotusaikana todettiin raskausajan diabetes, mutta onneksi pysynyt ihan ruokavaliolla kurissa.

Viulu tuskailee... 11 päivää ultraan:eek:

Perjantaita joka taholle!!!

Viulu 5+5
 
Sandemar,keijujaA-H:hug:

Meille menee kukkaiskeijun kanssa aika samaa rataa... Meilläkin oli tänään ultra. Pienen sydämensyke siellä näkyi aivan hienosti. Koon perusteella viikkoja nyt sitten kuitenki 6+5 eikä 7+4 ja laskettuaika 17.7
Myös täällä repäisykipuja ollut...varsinki jos erehtyy aivastamaan kunnolla...

Mutta nyt töihin :wave:

Sarah ja Murunen 6+5
 
Sandemar surkeuksien surku :'( :hug:

Keiju myöskin, :'( Toivotaan ettei olis mitään hätää!!

Oli täällä joillain hyviä ultrakuulumisiakin, joten onnittelut niistä!!


Täällä on tehty kovasti töitä, ja mahalla tuntuu juurikin sellaisia repäisykipuja välillä. Ne ei ole kovin suuria enkä ole huolestunut. Kaipa pikkusilla kaikki ok, ja kohtu alkaa kasvamaan pikkuhiljaa :)

meme ja pikkutirrit 7+6 :) =)
 
Tervehdys :wave:

Olen alkanut pikkuhiljaa tulemaan siihen tulokseen etten menisikään koko alkuraskauden ultraan vaan käyttäisin nekin rahat johonkin "järkevämpään" MUTTA ei mua kiinnosta kertoa tästä raskaudesta yhtään kenellekkään jouluna jos joku kysyy koska en edes tiedä onko siellä mitään ja onko se taas sillanen kkm, kerran siis ollut enkä edes aavistellut mitään. Tämä on niin vaikiaa! Helpottais jos jossain olisi iso kyltti "tänne kaikki pelokkaan alkumetreillä olevat naikkoset" mä pelkään sitä soittamista ja varaamista koska eihan niille raha kelpaa kun pitävät idioottina jo puhelimessa ja sitten kun menee ultraan niin kyselevät että mitäs järkeä tänne oli tulla, mitä edes teet tällä tiedolla kun kaikki voi mennä vielä päin mäntyä... juu kyllä mulla löytyy kokemusta laidasta laitaan näistä ultrista...

Noh mun mielipiteet ja mielet vaihtuu useemmin ku uskottekaan voin olla 5 min päästä jo sitä mieltä että hinnalla millä hyvänsä ja nyt heti päästävä ultraan... hullu luonne ja hemmetin vaikia käsitellä :)

Nyt tarttis mennä maate että jaksaa sen yön painaa töitä :)

Jaksamisia kaikille etenkin Keijulle :hug:

 
Sandemar, pikkuinen ja keiju :hug: :'(

A-H :hug:

Tervetuloa uusille odottajille.. paljon tarrasukkia kaikille... :)

kukkaiskeiju :) :heart: :hug: ihanaa...

ON: etova olo melkein hävinnyt, välillä kyl on huono olo jossei oo syöny mut muuten ihan ok..väsymys on mieletön ja vatsan turvotus..välillä täälläkn tuntuu niitä repäisykipuja, esim silloin ku nousee vauhdilla ylös.. Eka nvlakin on parin viikon päästä.. :)
:attn: Niin ja jos joku osaava haluaa lisätä listoille niin tiedot olis
teddybear82, LA (näillä näkymin) 22.7.2011, toinen ja synnytyssairaala olis hmm.. joku HUS:n alueella.. saan siis valita minne meen ku LUS:ia ei enää ole.. :(

TB ja pikkuinen muru 6+0 *pokspoks* (tuo rv siis mitä nvlassa sanoivat ku soitin)
 
Mulla on ollut repäisykipuja, ei tosin päivittäin, mutta esim. silloin kun käännän unissani liian vauhdikkaasti kylkeä tai nostan jotain väärässä asennossa. Töissä olen yrittänyt hillitä nostelua ja kantaa vähemmän kerrallaan. Nostelu ja rehkiminen huolettaa, sillä lapsen ehdoilla tässä koko ajan mennään mutta kuitenkin pitää töissäkin nähdä vähän effortia, ääh... Tällä hetkellä työt ei vois vähempää kiinnostaa. Mua vaan väsyttää kaiket päivät, ei jaksais mitään ylimääräistä.

Mä mietin alkuraskauden ultraa päivittäin, vaikka en olekaan menossa sellaiseen. Lähinnä mietin, että mitäs jos kaikki ei olekaan kunnossa, ja jos ei ole, niin olishan se kiva tietää. Toisaalta luulen, ettei ultra veisi huolia pois, vaikka kaikki olisikin hyvin. Aina tulee uusia päiviä ja uusia huolia, äidin perustehtävä on huolehtia, piste. :) Myös asiakaspalvelu tällaisissa tapauksissa pelottaa. Kuten täälläkin ketjussa jo(i)llain oli ollut huonoja kokemuksia jo aikaa varatessa. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, miten suuri merkitys ar-ultralla on äidin ja huolehtimisen kannalta? No, minä nyt yritän sinnitellä - ultraan uppoavat rahat voi sitten säästää vaikka vaunuihin tai vaatteisiin. Mutta, odottavan aika on pitkä! Meidän NT-ultra on joulun välipäivinä tai pahimmassa tapauksessa vasta tammikuussa (toivottavasti ei kuitenkaan). Kuukausi on pitkä aika odottaa :|

Mulla kävi eilen töissä niin nolosti, että oksensin kaksi kertaa. Noloa siinä oli se, etten ehtinyt vessaan, vaan ryntäsin lähimpään varastoon ja oksensin lähimpään tyhjään pahvilaatikkoon, jonka löysin hyllyltä :x Toisaalta meillä ei töissä vielä kukaan tiedä ja olisi ollut yhtä noloa oksentaa vessassa, sillä äänieristykset on aika huonot. Olin oksentamisesta todella sippi ja lähdin kesken päivän kotiin. Oksensin iltaan mennessä varmaan yhteensä jotain kymmenen kertaa, edes imeskelty jääkuutio ei pysynyt sisällä. Kuumekin nousi vähän, joten toivottavasti se oli se sama vatsatautipöpö, joka pojalla ja miehelläkin oli, ja tämä raskaus saisi tästä eteenpäin jatkua ilman oksentamista. Tosissaan mietin, miten jotkut jaksaa sellaista pahimmillaan koko raskauden ajan. Minulla yrjöily onneksi helpotti, kun nukuin yöni hyvin ja olen tänäänkin ollut kotona ja NUKKUNUT. Lisäksi mies toi apteekista Sea band -rannekkeet. Täytyy sanoa, ettei näistä haittaakaan ole - pahoinvointi tuntuis vähän helpottaneen, ei enää yökötä niin helposti eikä tarvitse olla syömässä koko ajan. Näinköhän uskallan ottaa rannekkeita enää pois...

En enää muista, mitä muuta piti kommentoida. Luen kyllä kaikkien viestit aina, mutta kun pääsen sivujen loppuun, en enää muista, mitä oon lukenut :confused:

Sandemarille ja pikkuselle kuitenkin :hug:

A-H:lle myös lämmin osanotto papan poismenosta :hug:

Memelle onnittelut kaksosista! :flower:

Sukkasillaan ja pikku sukka 7+2
 
Viimeksi muokattu:
A-H
Lämmin kiitos kaikille osanotoista! :heart:

Niisku-Rouva Meillä sama homma, että jos lämmintä haluaa, niin puuta uuniin. Sähköpatterit otettiin irti kaikkialta muualta paitsi vessasta ja tuulikaapista. Lämminvesivaraaja on pesuhuoneessa, siellä on se pakkasvahti, jota ei olla vielä edes päälle laitettu. Eilen olin unohtanut lämmittää, niin illalla kotiin tullessa oli makkarissa 13,4 astetta, hurrrrr! Onneksi sitten nopeesti lämpeni.

Onnea ultrakuulumisista Sarah85 ja kukkaiskeiju :)

Keiju84 :hug: toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin, vuodosta huolimatta!

Mites tuo sokerirasitus? Edellisessä raskaudessa sitä ei edes tarjottu, mut oon kuullu, että se nykyään ois pakollinen kaikille, pitääkö paikkansa? Edellisessä raskaudessa tuli se 10kg tai ennen raskautta olleeseen painoon verrattuna 6kg, mut painohan mulla tippu sen 4kg oksentelusta ekaan neuvolaan mennessä... Niin siis, syön aina säännöllisesti ja terveellisesti (alkuraskautta ei lasketa,kun alas menee mitä menee), harrastan päivittäin liikuntaa ja en syö melkein koskaan herkkuja, kun ei vaan maistu. Tyttö oli syntyessään 2980g, että ei mikään iso... Onkohan siis oletettavissa, että tohon rääkkiin joutuu? :( Oksettaa ajatuskin, että jtn makeaa litkua joutuu juomaan :x Ehkäpä se on keskusteltavissa neuvolassa sitten, toivottavasti :)

Menis nyt vaan nopsaan tämä alku ja niin kun joku jo sanoi, niin päästäisiin sinne 2 numeroisille viikoille! Sitten alan kyllä haalimaan taas kestovaippoja valmiiksi ja ompelemaan harsoja :) On meillä ennestään noita omatekoisia taskuvaippoja, mutta tolla rimppakintulla eivät toimineet. Ajattelin tällä kertaa ratkaisua sisävaippa+kuori. Aluksi mennään vaan harsoilla+villahousuilla.

Niin, tajusin tässä sellaisen asian, että reilun 2kk päästä pääsee esikasvattamaan tomaatteja, chilejä yms mitä tonne pihaan ajattelin tyrkätä kasvamaan! Onko täällä muita viherpeukaloita? :)

A-H 8+3
 
A-H täällä, täällä, täällä!!! Siis viherpeukalo :) En ole ikinä laittanut niin aikasin, hmm... ehkä otan neuvoistasi oppia :) Mitä kestovaippailuun tulee niin haluaisin oppia sen taidon! Miellä on kestovaippoja ihan joku 10kpl itse tehtyjä, saatuja ja ihan uusia... enkä mä osaa käyttää niitä, kaikki menee ihan mönkään ku en tiedä esim vaihtoväliä... sehän on useammin kuin kertakäyttövaipassa, siis jos on nestettä, kangashan tulee märäksi ja sitten kylmäksi :)
TARVITSEN SIIS TUKIOPETUSTA!!! :D

Jaahas nyt niitä kullannuppuja hakemaan, toivottavasti paremmalla menestyksellä kuin viimeksi :):LOL:
 
A-H osanotot :hug:

Mommysmonster ja sinderella Siks oli viikot ensin laskettu isommiksi kun viimiset menkat on tullu syyskuun alussa. Yhet on nyt sitten jääny kokonaan tulematta, joka johtuu varmaan siitä kun lopetin pillerit elokuun lopulla. Eli yhtään normi menkkoja ei ehtiny tulla vaikka mulla on aina ollu säännöllinen kierto. Ja kun ei se pieni ollu vasta ku 16mm pitkä, näkyny ei muuta ku semmonen vähän pavun muotonen möykky ja sydämen syke :) Mutta kyllä tuo 8+1vko tuntuu nyt paljon järkevämmältä entä olis ollu se 12+2, olis pitäny heti pillereiden lopetettua tärpätä, toki olishan seki ollu mahdollista.

Koko ajan päällä etova olo, mutta oksentaa ei oo tarvinnu vielä kertaakaan, onneks. Esim. kiinalaista tai hesen ym. ruokia en pysty syömään kun tuntuu etti heti tulee yös, liekö syynä se että ovat niin rasvaisia... Kauhee turvotus on kyllä koko ajan päällä ja mammahousuilla ollaanki menty jo tää viikko töissä ku edelliset housut meni sopivasti rikki ja puristi inhottavasti.
 
A-H osanotto. :hug:

Omaa napaa, eka neuvola reissu tehty ja kaikki hyvin. Ultralla kurkistettiin pikkuista ja sieltä se löytyi. Pari päivää isompi kuin mitä La- mukaan olisi, mutta kuva oli epätarkka joten ei ihan luotettava mitta. Syke kuiten löytyi. Ihana hetki! :heart: Mies oli mukana. =)
Verenpaine oli 110/72 ja Hb 129, eli todennäköisesti taas saa rautaa popsia. Pahoinvointi jatkuu.

Hellun martta ja Pähkinä 7+5

 
Viimeksi muokattu:
Voi kun on ikäviä uutisia ollut monella :hug:

Täällä tulee huomenissa rv7 täyteen ja olo on mitä raskaana olevin ;) Oksupoksuolo koko ajan ja töistä olen saikulla ainakin sunnuntaihin asti. Mikään kun ei oikein pysy sisällä, niin olokin on aika vetelä....
Meidän 5v. poika katselee keskiviikkoista ultrakuvaa, jossa siis olematon pieni ötökkä ja laulelee, "minusta tulee ISOOOVELIII" :heart: 8v. isosisko toppuuttelee, että Joulupukkikin tulee vielä ennen vauvaa :LOL:

Noita aieemin ketjussa mainittuja "repäisykipuja" on minullakin viimepäivinä ollut...kuuluu kait sitten asiaan vaikka välillä mietityttävätkin :|

Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti ja enkeleitä äideille ja masunasukeille :heart:

Nukalii&Ötökkä 6+6
 
mullakin on noita repäisykipuja aika ajoin. eiköhän ne kuulu asiaan. varasin tänään ekan neuvolankin, se on sitten 14.12. tosin voi olla että joudunkin vielä siirtämään sitä...no sen ehtii jos näyttää siltä. Oon niin innoissani :)
 

Yhteistyössä