*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Moikkelis kaikille!!!

Mahtuisko tänne yx marraskuussa plussaava iloinen äitsykkä??? Laskettu aika ois 3.8 , mut luulempa että heinäkuun puolella leikataan. Kaks aikaisempaa poikaa on leikattu, joten tää kolmaskin tulee sit kait suoraan sektiolla. Ymmärtääkseni...

vilivaltteri ja "tahvo" (4+3)
 
Täälläkin yksi odottava mamma pahoinvoivana purjoilee pitkin kämppää. Aamu alkoi iloisesti oksentamalla. Todella kurja olo olikin, joten makasin punkassa puoleenpäivään enkä ole tähän mennessä syönyt oikeastaan yhtään mitään. Jos syön, se tulee heti ylös, en jaksa... Mitenköhän selviän huomenna töihin? :'(

Jouluvalot sain laitettua ikkunoihin eilen. Kyllä se joulu sieltä tulee... Ja ensimmäinen neuvola ja ultra.

Tervetuloa kaikille uusille!

Sukkasillaan ja pikku sukka 7+4
 
Heippa kaikille!

Täällä myös ollut todella huono olo viime päivinä.. Tänään en ole muuta pystynyt syömään kuin mandariineja ja hapankorppuja. Eilen oli vielä lämpöäkin 37,6, joku pöpö taitaa meidän perheessä jyllätä... Tavoistani poiketen en ole pystynyt tekemään mitään. Nyt tuntuu, että olo ehkä vähän helpottais ja vois syödä jotain muutakin... Ja huomenna yritän kaikesta huolimatta raahautua töihin ja saada vähän urheiltuakin, riittää tää parin päivän sohvalla makoilu! Eilen jouduin perumaan jouluostosreissun kun oli niin oksettava olo. Näin huonoa oloa ei ollut ekassa raskaudessa.

Eli minäkään en ehkä hirveästi lähiaikoina täällä kirjoittele (jotenkin tietokoneen ääressä oleminenkin lisää pahoinvointia), palaan asiaan kun vointi helpottaa :)

Tervetuloa kaikille uusille & osanotot kaikille, jotka ovat kokeneet menetyksen :(

Mayinga 9+2
 
Roppakaupalla myötatuntoa teille pahoinvoinnin kanssa taisteleville! :hug: Voi vain kuvitella,millaista se on - itse taidan selvitä tässäkin raskaudessa lievällä kuvotuksella, joka helpottuu yleensä syömällä...ellei se sitten iske myöhemmin.

Liikunnasta oli puhetta: Itsellä tällä hetkellä aika vähissä; zumbaa kerran viikossa, kävelylenkkejä ja hyötyliikuntaa. Pitäis taas aktivoitua jumppaamaan kotona, lihaskunto olisi hyvä saada parempaan kondikseen mm. selän takia. Olisi kiva käydä enemmänkin harrastamassa, mutta en raaski taaperon luota lähteä kovin monena iltana viikossa, kun käyn vielä osa-aíkatöissäkin.

Täällä vaivaa jatkuva nälkä ja itketys. Tänään olen jo itkenyt pari kertaa lukiessani lehteä, mm. jutusta, jossa puhuttiin varattomien perheiden lapsista, jotka eivät saa yhtään joululahjaa :'( Mietinkin, pitäisikös osallistua seurakunnan kampanjaan, jossa saa toteutettavakseen yhden tällaisen lapsen lahjatoiveen. On niin surullista, että joillakin ei ole mitään, kun taas monilla aivan yli oman tarpeen...Mies muisteli, että viime raskaudessakin olin samanlainen, loppuaikoina oli vaikea katsoa jopa uutisia ym.

Vaivaako muita itkuherkkyys?

Pihlamaria 6+0
 
Heipsan taas! :wave:

Itkuherrkyyttä on todellakin täälläkin.
Tuntuu et ihan kaikki pienetkin asiat saa itkun tuleen.
lasten iloiset leikit!!!!,elokuvat,siis...niinku kaikki....
Ja hermoheikkosuus on iha jokapäivästä.
Pinna on kireellä ku viulun kieli..

Ja mulle on tullut olo,että mun masuasukki on poika :heart:
Aina jossain vaiheessa raskautta tulee tää olo kumpiko siellä on ja aina,joka ikinen kerta olen ollu oikeessa :)
Ja nyt mulle on tullut vielä hirvee halu kertoo kaikille vastaantulijoille että mä odotan vauvaa :LOL:
Mutta en tiedä vielä uskallanko....kun edellinen päättyi np-ultraan,niin ajattelin että josko sittenki pidätän itseni ja kerron vasta sen jälkeen,jos siis vielä silloin on jotain kerrottavaa...

 
Itkuherkkyyttä ei ainakaaan vielä ole täällä näkyny, saa nähä tuleeko jossain vaiheessa. En normaalisti itke kovinkaan herkästä niin olis siinä miehellä ihmettelemistä jos alan kaikesta itkemään :D Tosin joskus pillereiden aikaan ei kestäny mainoksiakaan kattomaan ku kyyneleet kohos silmiin..

Onko teillä muilla tullu semmosta, ettei ruokaa voi syödä sen vertaa mitä ennen vaan jo tosi vähästä tulee täyteen ja jos ottaa vähän liikaa niin tulee kauhean paha olo? Mulla tätä nyt on ollu jo jonku aikaa, ja pitää olla tosi tarkka sen kans kuinka paljon syö ettei tuu ihan hirveä olo.

Muaki haluttais ihan hirveesti kertoa jo kaikille, mutta parempi vaan yrittää oottaa sitä np-ultraa, tosin kyllähän tässä jo kaikki tärkeimmät tietää.. Mutta olis niin kiva koko maailmalle huudella :D
 
nille joilla on verenvuotoa alussa niin suosittelen menee lekuriin...mulla alkoi viime raskaudessa vuoto viikolla 6 ja verta tuli ihan kunnolla...olin varma et meni kesken....julkinen lekuri ei suostun ottaa ultraa joten menin yksityiselle.....lääkäri sanoi kaiken olevan hyvin...sitten viikolla 11 heräsin yöl kun lakanat veres...olin varma et nyt se oli siin....menin sairaalaan...pyysivät täyttämään kaavinta paperit ja olivat sitä mieltä että kesken menee...siinä sitten yö itkettiin ja voivoteltiin....verta vuoti vielä aamulla ja kun lääkäri ultras ni siellä kaikki vallan hienosti ja sydän sykki :) mulla todettiin hematooma...mutta kaikki hyvin loppu hyvin....mut ei se aina tarkota sitä että kesken menee vaikka vuotaiskin :)
 
Hei, myös minut voi poistaa listalta.
Pe alkoi vuoto ja jatkuu yhä, vatsan kipristelyjen kera. Neuvolan mukaan selvä km ja uskon samaan. Turvotuskin on jo tipotiessään. Nyt mennään sitten päivä kerrallaan, parempaa toivoen.

Tsemppiä teille muille loppuraskauteen, muistakaa nauttia joka hetkestä minunkin puolestani.
 
Täällä on aina ihan hirveästi huonoja uutisia :'( Paljon voimia ja jaksamisia kaikille surun kohdanneille :hug: :(

Brianna: Meillä on sama ultrapäivä tiedossa :D

Oloja: Tänään on ollu kyllä niin äklötys päivä ettei mitään järkeä! :x Etoo ja ällöttää tasaisesti ihan koko ajan. Muutamiksi minuuteiksi saan sen hallintaan karkkinarulla, mutta ei se niilläkään kauaa pysy poissa, ja en kykene muuta syömään, kun tuntuu että nousee ylös :ashamed: yh.

En malttaisi millään olla kuuntelematta tuolla dopplerilla pikkuista :D Tekisi mieli koko ajan olla kone vatsalla.. Ehkä tsekkaan taas illalla, että pikkuisen sydän siellä hakkaa vielä :) Eilinen oli välipäivänä :saint:

Herkuttelin tänään päivällä oikein kunnolla! :D Söin herkullisen kahvilan sämpylän, ja viinerin. Oli kyllä niin hyvää.

Mulla on kokoajan ihan hirveen kylmä.. Tärisen ihan taukoomatta, ja menee pieniä vilunväreitä ihan jatkuvalla syötöllä selkärankaa pitkin, eikä tunnu auttavan mikään! : / Suihkussa on lämmin, mut ei sitäkään iloo kauaa kestä :( Illalla on taas kylmä, kun tuntuu, ettei yksi peitto riitä. Hyi.
Tulisi jo kesä! :LOL:

 
Hei!

Luulin lähettäneeni tänne viestiä tässä aiemmin, mutta ei tullut paholainen perille, joten eikun uusiksi :)

Täältä saa liittää joukkoon yhden esikoista odottavan 22 vuotiaan. Huomenna ensimmäinen neuvola, mutta laskureiden mukaan LA olisi 21.7.2011. Sairaalana olisi K-HKS (kanta-hämeenks.), jos tarrasukat pysyvät mukana.

Etomista on ollut ja väsymystä ja nyt tuli vielä nuha. Mutta tuo huono olo pysyy kurissa verensokerin pitämisellä tasaisena. Yleensä. Niin... ja himot.. pitäisikö niitä olla vielä tässä vaiheessa? Tällä menolla, jos yhtään saisin tahtoani läpi, olisin kuin pullapallo ennen jouluakin jo.

Olen huomannut itsekin tuota itkuherkkyyttä. Onneksi vielä pientä, mutta vähän häiritsevää.
Kertonut olen jo harvoille ja valituille. 5 ihmistä tietää. Lähinnä ystävät eikä niistäkään kaikki, vaan sellaiset joille se on ilmennyt jotain kautta ja joille vielä voi sanoa jos kaikki ei mene niin kuin pitäisi. Mutta osaavat pittää meidän "pikku salaisuuden" vielä toistaiseksi.

niin ja vielä muokkauksena, jatkuva jano ja sitä myötä vessassaravaaminen.

Carriina + tarrasukkalainen 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, aína vaan lisää huonoja uutisia:'(. Voimia kaikillle teille, joita suru on kohdannut.

Vetää niin nöyräksi, ettei omat olot tunnu missään.

Olen niin kiitollinen, että olo on todella huono ja väsymys niin kova, että nukahdin istualleen lattialle. Olen kiitollinen, että normaali housut ei mahdu jalkaan ja mieliala vaihtelee. Olen jopa kiitollinen niistä öistä, joina loputtoman väsyneenä ravaan vessassa ja yritän odotella unta. Olen kiitollinen kaikista näistä oireista, joien ansiosta tunnen olevani raskaana. Toivon, että saan olla kiitollinen loppuun saakka. Ja toivon myös, että kukaan ei enää kohtaa huonoja uutisia.

soleriini ja sala-asukas 9+0
 
Kurkkukivun kanssa edelleen. Lääkekuuri ei ainakaan vielä ole tehonnu yhtään. Oon nyt kolme tablettia ottanu, toivottavasti alkaa kohta purra.

Itkuherkkyyttä on täälläki havaittavissa. Heti jos jokin asia vähäkään vastustaa, oon pillittämässä. Esimerkiksi viitosen talvikenkä oli viime viikolla hukassa ja minä ravasin ympäri taloa ja etsin ja paruin. Ei normaalia. Samoin telkkaria kattoessa herkistyy tosi helposti.

Sinderella ja Murunen 6+1
 
En osaa liittää tuota meille tulee vauva-sivuston raskauslaskuria tänne. äh..miten se toimii?!

Meillä oli uusi ultra siis viime keskiviikkona ja kaikki oli kuitenkin hyvin :heart: Eli siis täällä tarjotaan alkuraskaudenultra ja viime ultrassa viikot jäi hieman epäselväksi, niin pääsin vielä toiseen. Eli mulla voisi muuttaa la 3.7. Ultran mukaan on kolme päivää myöhemmin, mutta sitä ei muuteta. Mutta luulen, että yli menee..

Ei ainakaan meidän neuvolassa ole pakollisena kaikille se sokerirasitus. Itse taas joudun siihen kuten viimeksikin, koska minun isällä ja miehen äidillä on diabetes. Ja tulihan tuota painoa viimeksi 23 kg ja poika painoi 4110 g.. :ashamed: Kiva kun menee monta tuntia siihenkin työaikaa (joudun siis tekee ne takas).

Pahaa oloa on edelleen, en ole kuitenkaan joutunut oksentaa. Eli ihan erilainen raskaus kuin edellinen! Väsyttää, paleltaa, ärsyttää tää töissä olo ihan älyttömästi..ei vaan kiinnosta! Alaselkään särkee ja vetää siitä toiseen pakaraan. Iskias? Lantion löystymistä??

Niin piti vielä sanoa, että kiva nyt olla tässä ketjussa ihan ensimmäisinä heinäkuun päivinä, kun viimeksi pojaltani oli joulukuisissa päivällä 24.12. niin olin kaikessa ihan perässä aina.

Niin ja siitä sectiosta oli joidenkin kanssa puhetta jokin aika sitten.. niin kyllä periaatteessa kai mulla on mahdollisuus alatiesynnytykseen. Viimeksi meni sectioon avotarjonnan, liian tasaisin sykkeen ja avautumisen lopahtamisen vuoksi. Ja kai tuo pojan suurehko kokokin olisi vaikuttanut, jos se oli pystytty paremmin näkemään ennalta. Arvio oli siis 3,6-3,8 :)

Kai se olis yritettävä töitäkin tehdä tässä

Milja ja 9+1
 
Viimeksi muokattu:
jadal
emilien kyseli paleleeko muut. täällä on yksi vilukissa myös. parina päivänä on tullut nukuttua päiväunetkin toppahousut ja villapaita puettuna, ja siihen vielä peitto päälle. Mies on ihmeissään, kun mua vaan palelee.
Tää pahoinvointi todella yllättää. Mä en nimittäin meinannut saada nukutuksi sen takia. Sänkyyn mennessä alkoi kuvottamaan, ja jokainen liike vain pahensi oloa. aamusta hetkeksi helpotti, mutta nyt kun uskaltauduin syömään aamupalan, kuvottaa taas :x

jadal rv5+3
 
Huomenta!
Ihan eka korjausta.
Kävin kattoos tätä meidän listaa,ja mun la oli laitettu 4.7 vaikka se todennäköisemmin on kumminnki 6.7...Voisko sen korjata?

Mäpä löysin täältä ainakin yhden fb-kamunikin ja se oli oikeesti tosi kiva ylläri ku oon tuota suuta koittanu pitää kiinni ja nyt on sit fb:ssäkin joku joka tajuu mun senhetkiset oikut!!

Pitää mennä taas,kolmonen ja nelone leikki koirien flexeillä...tosta ei aina hyvää seuraa.....

 
A-H
Voi kamala kun noita huonoja uutisia satelee :'( Iso :hug:

Ikuherkkyyttä jonkin verran. Yleensä en siis pahemmin itkeskele. On kyllä ollut aihettakin itkuun, kun se pappa kuoli ja olo on itsellä ollu tosi huono.

Väsymys, kylmyys, oksentelu ja närästys vaivaa jatkuvasti, mutta kyllähän tuo on onneksi ohimenevää... Tosiaan täällä sama homma Merlina, että ei mene ruokaa alas samoja määriä kun ennen, jos siis jotain pystyy syömään. Hyvin tarkaan saa valita, että mitä suuhunsa laittaa. Maitotuotteet on ehdoton ei, menee maha aivan sekasin! Sama kyllä oli viime raskaudessakin. Lihaa ei voi edes ajatella, kun oksettaa. Mies paistoi kinkun tossa viikonloppuna, niin voi elämä. Ehkä se johtuu tästä tunteiden yliherkkyydestä, että se lihan syöminen ällöttää ihan tiedostamatta. Toisaalta olin aika pitkään kasvissyöjä, niin eipä ongelmaa tuottaisi tuo eläminen ilman lihaa...

Eilen mietin ihan tosissani synnytystä ja kaikkea siihen liittyvää, kuten tuon tytön ja koiran hoitoon viemistä siksi aikaa. Sitten mietin myös äitiyspakkausta, että kannattaako sitä ottaa, kun esikoisen kamat on vielä tallella. Eli luultavasti otetaan rahana. Jotenkin vaan pelottaa ajatella noin pitkälle, mutta nyt tuntuu siltä, että kaikki on hyvin. Tuntuu jotenkin niin väärältä iloita omasta raskaudesta, kun niin moni täällä on kohdannut surun :(

Se ois keskiviikkona joulukuu ja ensimmäinen neuvolakäynti! Kun aikaa varasin esikoisen 1,5v neuvolassa, niin tuntui, että ekaan käyntiin on ikuisuus, mutta nyt se jo on ylihuomenna. Mitenhän nuo viikot sit taas lasketaan, kun eivät taida muuttaa tota laskettua aikaa sen ultran takia? No sen näkee sit, että joutuuko mun tietoja taas päivittämään, kun onhan se mukavampi olla pari päivää edellä ;) :D

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :)

A-H 8+6
 
Hyvää alkanutta viikkoa!

Meillä oli siis eka neuvola tänään! Vähän oli jännää :) Todella paljon kannustusta saatiin, tietopaketteja ja lippusialappusia. Ja hieman sattu ihana tuuri sillä meidän neuvolatätillä itsellään on kaksoset =) Kokemuksiaankin jakoi mielellään ja sanoi meidän olevan nyt toinen kaksosia odottava pariskunta hänen asiakkainaan. Edellisille syntyi vauvat vuosi sitten.

Edelleen jokapäivä on kutkuttava tunne mahassa. Jännityksestä. Olo on ollut ok, muutaman kerran oksenneltu on ja huimausta aamuisin. Pitää muistaa syödä parin tunnin välein.
Kipuja mahassa tuntuu ylösnoustessa ja esim, kun nousen autosta ulos. Mä oon alkanut miettimään että ostaisinko sen vyön alentajan autoon. Vois ottaa muutaman viikon päästä jo käyttöön. Onko kokemuksia?
Tosiaan, neuvolatäti sanoi mahankasvun alkavan kiihtyä jo kuukauden päästä. Yksilöllistä, mutta suurimmalla osalla se menee niin. TUrvotusta alkaa esiintyä tuplaverroin ja vauvamahan näkyminen alkaa aikaisemmin kuin ykkösraskauksissa. Tämä mulla hieman kyllä hirvittää, sillä olen hoikka ja kaikille ei olla läheskään kerrottu, ja kerrotaankin vasta 12viikon ultran jälkeen.

Mun täytyy tunnustaa että tunnen itteni ihan tyhmäksi kaikkien näiden odotusjuttujen keskellä koska en osaa oikein mihinkään kommentoida, kun kokemusta ei ole. Ja nyt kun tulokkaita on kaksi niin saattaa oireet kovastikin erota siihen kuin mitä olisi jos yksi asukki ois mahassa.
Iltaisin edelleen mietin vaan vauvojen syntymää ja sitä miten me pärjätään. Kaikkea pitää suunnilleen hommata kahdet, sängyt,sitterit, syöttötuolit. Vaikka tähän ajatukseen kyllä kasvaa ajan myötä! Vielä näin alkutekijöissä ollaan. Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu eikä tulevaisuutta voi ennustaa.
halauksia ja voimia kovia kokeneille! Sanat ei riitä kertomaan, kuinka pahoillaan on.

Voikaa hyvin!

meme ja pikkutirrit 8+2 :heart: :heart:
 
Oi meme sulla on kaksoset tulossa, ihanaa!!!
Noista repäisy kivuista... Mulla on ollut niitä ja vihlontaa tuolla oikealla puolen alhaalla, mutta viimeyönä ja tänään myös vasemmalla?? Kai sekin on ihan normaalia?? Hui hui, ylihuomenna olis ultra!!

anu ja pikkuinen 7+2
 
Osanottoni Iris79 :| :hug:

Jadal olit ainakin samoilla viikoilla, oletko jo varannut neuvola-aikaa? Itse en oo uskaltanut vielä, en ole taikauskoinen (enpä!) mut tuntuu et kun soitan ja aika on varattuna niin kesken menee samantien : /

Jasmin & rv 5+3
 

Yhteistyössä