HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
jaksamisia sinulle rapu :hug:

Alkoi itseäkin vähän pelottamaan, et onkohan kaikki hyvin. Tähän asti ollut joka aamu tosi huono olo ja olen joutunut vessassa ravaamaan koko ajan.. Tänään sit ei mitään! Aamupalan söin ihan normaalisti herättyäni ja kahvitkin olen jo juonut.(Yleensä syön aamupalan yhden-kahden aikaa päivällä ja kahvit sen jälkeen.) Ylihuomenna on ultra, jännittää todella paljon mennä sinne. Pelottaa sekin, että jos ei olekkaan terve lapsi tulossa. Mutta ei sovi liika miettiä tollaisia etukäteen.. Pitää nyt vaan luottaa ja toivoa et kaikki olisi hyvin!

Mies soitti just ja sillä loppuukin työt vasta huomenna aamulla seitsemältä |O et 24h putkeen töissä. Ja huomen illalla sit takaisin töihin.. Noo, mut tietää ainakin lisää rahaa sit loppu kuukaudesta niin jospas sitä sen avulla jaksais pikku-ukkelin kans kotona kahdestaan :)

Nyt pitää poistuu koneelta. Ois tarkoits matot viedä pihalle ja alkaa siivoomaan..

NiiVe ja pikkuinen 9+6 ( huomenna tasan kymmenen viikkoa jo:eek: )
 
Heippa pitkästä aikaa!!

rapu ja tikipää :hug: :'( Olen niin pahoillani!!

Täällä on niin hirveä olo, että en oo paljon koneellakaan jaksanut olla. Sääliks käy kundia, kun meillä menee aamupäivät lähinnä teletappeja tuijotellessa, kun äiti ei pysty muuta kun sohvalla makaamaan :/ no toivottavasti tää ei enää montaa viikkoa kestä..

Tosta np ultrasta. Meillä se tehdään viikolla 12+0-13+6 ja juuri niin romanttisesti kun hooweemainitsi :D

Jaahas tästä tulikin nyt lyhyt kirjoutus, kun kundi yrittää kiskoa läppäriä pöydältä :wave:

Nelly ja "ykä-iitu" rv 7+4
 
Halaukset Tikkipäälle ja Ravulle! Tosi ikävää... :'(
Me oltiin koko perheen voimin (mun lisäksimies ja meidän poitsu) MAna neuvolassa 1. kertaa. Täällä on saatu TKn ultra pari vuotta sitten, eli siellä saa käydä vaikka joka neuvolakerralla, jos haluaa.. Ensin TH koitti ultrata mahan päältä, mutta ei saanu oikein kohtua näkyviin. Emättimen kautta tuli sitten pienen pieni alku nkyviin, jonka sydän löi villisti! :heart: Eli oikeassa paikassa on , ja se on nyt sitten 1. helpotuksen aihe. NP-ultra on joko ennen joulua tai välipäivinä. Sieltä tulee sitten kutsu, ei tarvi itse soitella.
Ja tammikuun alkupuolella, riippuen NP-ultrassa varmistetuista viikoista, mennään sitten lapsivesitutkimukseen. Meillä kun on poika erityislapsi, niin päästään sinne automaattisesti. Ja mielelläänhän sitä menee katsomaan, että kaikki on/olis hyvin. Niiden tulosten jälkeen täälläkin voi alkaa raskauden hehkutus oikein kunnolla.. =)
Mulla on jäänyt noita äitysvaatteita viime keväältä vaikka huer mycket, eli ei tarvi ostella varmaan mitään. Tai kattoo nyt sitten, kun kesä koittaa, mitään kovin hellevaatteita ei ole, vaikka eiköhän sitä sillon voi ylpeenä kulkea bikinit päällä ja maha pystyssä.. :LOL:
Nyt kuullostaa, että poitsu heräilee, täytyy mnnä lämmitteleen soseita, että saa poika syödä. Sitten tämä äiskä lähtee joululahjaostoksille oman äiteen kans.
 
Heippa!
Neuvolassa käyty ja koko perheen voimin!!
Neuvolatäti vaan päätti pistää korttiin kolmeviikkoo enemmän viikkoja kun oikeesti ja sitä ihmeteltiin toisen neukkatädin kanssa. :/
Suuren suuri :hug: sitä tarvitseville!!!
Täällä ehkä hivene pahoinvointi hellittänyt ja pelottaa aika ajoin, kun masua jomottelee menkkamaisesti... Sitten vielä kun avokkini meni kertomaan vanhemmillensa ja siskollensa, joka myös raskaana noin viittä viikkoa pidemmällä =) (No mulla on edellisestä liitosta samana päivänä syntynyt tyttö kun heidän poikansa...) Hän siis totesi et samassa jamassa ollaan taas!!! No toivon että kaikki menee hyvin kuitenkin ja saamme pikkuisemme heinäkuussa.
Aivan ihanaa ilmaa tuolla ulkona ollut pari päivää!! EIlen jouduttiin tekeen kahteen kkertaan lumityöt, kun tuli niin paljon lunta :)
Mutta taidan syödä jotain, ettei vaan pääse laihtumaan :kieh:

Jisse ja Juulis 8+3
 
Tikkipää ja Rapu voimia teille! :hug:

Itse en jaksa huolestua vielä että onko masussa joku vai ei; se selviää sit ultrassa 17.pvä. Mitään oireita ei ole (tai no väsymys mut sen vois pistää talvenkin piikkiin) jotenka niiden perusteellakaan ei voi sanoa mitään. Ainoa "oire" on ettei tuu menkkoja. Onko muita oireettomia?

Olis siivouspäivä tänään, mut jostain kumman syystä ei yhtään hotsita.. ja kuumavesiboileri on rikki, joten pitää mennä appivanhemmille suihkuun ja kylvettään poikaa.. :headwall: Mut paras varmaan jatkaa siivoamista tai muuten istun tässä koko iltapäivän ;)

Aijuu, kai se joulukin tulee pikkuhiljaa, ostin eilen meille joulukuusen :) Se on kyl vielä ulkona, pitää katsoa joku kiva ruukku sille (on siis juurineen ;) ja laittaa sit sisälle ja koristella.

t. balou & nunu
 
Tikkipää Olen todella pahoillani ja jaksamista paljon tuleviin päiviin ja viikkoihin :hug:

Aamu81 täälläkin on järkkyä närästystä jo nyt,aikasemmissa on tullut kyllä paljon myöhemmin ja miullakin se vissy ja piimä auttaa hyvin oloihin.Miullakin on mammahousut käytössä kun maha on nyt jo pulpahtanu jonkun verran esiin mutta onhan tuolla mahassa jo kolmas ja neljäs ni ilmankos se näin aikasin pullahtikin,raskaus raskaudelta tulee aikasemmin esiin.

Ronja78 Mie katoin sen dokkarin ja oli tosi mielenkiintoinen ja voin sanoa et mein pienet kullannuput on aika pelottavan näköisiä alussa =) Miekin olen vasenkätinen ja mietin kanssa ite et olenko ollut kaksonen...

RapuPahoittelut siulle ja paljon voimia tuleviin päiviin ja viikkoihin :hug:

Äitee ja Sisut 7+5
 
Tikkipäälle ja Rapu 65:lle pahoitteluni ja voimia. Iso :hug: teille.

Enpä ole sitten viikkoon taaskaan kirjoitellut. Olen koittanut käydä mahdollisimman vähän netissä kun tulee aina tietokoneen ääressä paha olo. Ja pitäisi pakolliset hommatkin tietokoneella hoitaa eli viimeistellä gradua ja kirjoittaa yksi artikkeli. Hitaasti etenevät...

Viime viikon torstaina kävin neuvolassa toista kertaa ja tällä kertaa lääkärin tarkastelussa. Kohtu vastasi noin 9 viikkoa kuten pitikin (silloin 9+1 koossa). Totesi, että kohtu on eteenpäin kallistunut ja päätti tästä johtuen kokeilla jokos sydänäänet kuuluisivat, vaikka kuulemma monesti heidän laitteillaan kuuluu vasta viikolla 11. Ja kuuluihan sieltä pikkuisen :heart: Niin suloinen ääni.

Kahden viikon päästä minulla on aika ultraan. Silloin viikkoja on 12+0. Toivoin, että olisi vähän aiemmin mutta ei voi mitään.

Maha tuntuu kasvavan vauhdilla, kaipa se suurimmaksi osaksi on turvotusta vielä. Olen aika pieni kooltani ja syksyllä jostain syystä laihduin vielä lisää, joten itse ainakin kasvun huomaa. Vaikuttaakohan se, että on eteenpäin kallistunut kohtu jotenkin siihen, että vatsa kasvaisi nopeampaa?

Hyvää huomista Itsenäisyyspäivää kaikille!

minskuli 10+0
 
Voi elämän sekasotku!

Tänään siis sairaalassa, ensin lääkärille, ultrattiin ja se kattoi munasarjat ja kohdun ja sanoi ettei hän täällä mitään näe.

Verikokeisiin, 5 putkea verta, lopulta se hoitaja jo pumppasi sitä verta kun sanoi että laskee aika huonosti :kieh:

Parin tunnin odottelun jälkeen pääsin kuulemaan tulokset.

Rh oli alle 2000 joten se ei vastaa viikkoja, näillä viikoilla pitäs olla jo 7000 ja ehkä enemmänkin.
Sit se sanoi näyttäneensä sitä ultrakuvaa toiselle lääkärille kun hänen mielestään siellä kohdussa on jotain, sikiö joka vastais viikkoja 5.
Toinen lääkäri oli katsonut samaa että joku piste siellä on.

Menen perjantaina uudestaan verikokeisiin niin katsotaan onko rh noussu, niiden pitäs kuulema tuplautua siitä parissa päivässä jos siellä jotain on.

Mutta sanoi että elellään nyt varovasti kun kuitenkin se ku on tuolla takaraivossa, yksin ei saa olla kotona ettei tapahdu mitään pyörtymisiä ja lenkille ei ole mitään asiaa kun ketään ei ole auttamassa, pienestäkin kivusta pitää soittaa lääkäriin.

Tuli hyvä mielei kun asia otetaan noin hyvin hoitoon ja sitä seurataan nyt tarkasti.

Mutta sitä vaan mietin että miten se raskaustesti on voinut näyttää positiivista heti pari päivää menkkojen poisjäännistä jos tää raskaus oiskin sit pari vkoa myöhässä?
En huomannut tuota kysyä lääkäriltä kun kuuntelin vaan sen jutteluita niin keskittyneenä...

Että näin.

Ilmottelen taas perjantaina miten kävi ;)

Tikkipää
 
:hug: Kaikille sitä tarvitseville.

Itselläni iloisia uutisia varhaisultrasta. Kävin viime viikolla ensimmäisen kerran ja lääkäri totesi: tuulimuna. Mutta varmistetaan vielä myöhemmin. Tässä sitten tuskailtu ja mietitty viikko, kunnes tänään extempore ultraan ja mikäs sielä odottikaan - :heart: :heart: :heart:

Eli siis meidän 'tuulimuna' täysissä voimissa, sydän lyö ja viikkoja 6. Lääkäri sai lasketuksi ajaksi 2.8, mutta jos ketään ei haittaa olisin täällä heinämammojen joukossa kunnes np-ultrassa varmaan saadaan tarkempaa tietoa?!?!

Nukkumatti kutsuu - onhan melkein puoliyö... :wave:
 
Jospas sitä taas kirjoittelisi...

Kovasti tekis mieli mennä ultraan, kaipaan vaan jotenki niin paljon jotain todistetta että kaikki on kunnossa tuolla masussa... Eilen ja tänään ollu jotenkin liian hyvä päivä ja eikös sitä heti pelkää pahinta... Huomenna varmaankin soitan neuvolaan ja pyydän päästä ens viikolla kuuntelemaan niitä sydänääniä, ehkä se olo sit helpottaa...

Masu on turvoksissa ja sitä kun kattoo ni vois kyllä jo epäillä että jotain siellä on :) tuntuukin ihan eri tuntuselta... Sisko kävi eilen ostamassa mulle äippäpaidan, nyt vaan pitäs tota masua kasvatella et pääsis sitä paitaa käyttämään... Kohta pitäs ylppärijuhliin lähteä, toivottavasti turvotus laskis vähän ettei siellä kukaan huomais, toisaalta avokin siskokin lähtee sinne ja hän kun on aikas pitkällä raskaana niin uskon että huomio kiinnittyy hänen masuun eikä mun :) Lauantaina tulee sitten kavereita viettämään pikkujouluja tänne, saa nähä miten pystyn huijata kaikkia ettei ihan vielä selviäis että vauva on tulossa...

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!!
 
No johan on Tikkipäällä nyt jännät paikat! :eek: Kyllä kuulostaa kertakaikkisen oudolta kaikki, toivotaan tottakai nyt parasta mahdollista lopputulosta kun sen mahdollisuus on!! Ja jospa siulla olikin kaksi eriaikaan hedelmöittynyttä alkiota siellä, ja toinen vuosi sitten pois?? Kaikkihan on mahdollista! lääkäri lienee osaa sen sitten kyllä selittää paremmin.. Tämmönen vaan tuli mieleen.

Mulla on niin hyvin olo jo helpottanu, että tietty pelkään pahinta.. :| Aamusta kyllä ykä lentää pyttyyn, mut sit ei juuri mitään. Lievääkin lievempi kuvotus, ja se kahvi ei mene edelleenkään alas. Pitäis osata nauttia olostaan, kun ei tän pahempi ole, mutkun siihen ultraankin on niin pitkä aika... :ashamed: Eihän se auta kun ootella.

Pian juhliin lähdössä, ei kylläkään itsenäisyyspäivän, vaan sukulaisen syntymäpäivä.

Hyvää itsenäisyyspäivää Heinämahoille!!

Räpätäti+papu rv8+3
 
Tiistaina kävin neuvolassa ja sydänääniä ei saatu kuulumaan ja siitä tuli hiukan outo olo. No tilasin sitten ajan yksityiselle gynelle ja eilen sitten kävin siellä. Uutiset olivat ikäviä, kun pikku sydän ei enää sykkinyt, raskaus oli edennyt kuitenkin jo viikoille 9+6 joten sydän oli pari päivää sitten lakannut sykkimästä. Nyt sitten pitää odottaa alku viikkoon ennen kuin tehdään asialle mitään, tosi tuskaista ajatella kaiken olevan ohi kun tätä lasta oli kuitenkin niin kovasti odotettu ja heti kauan.

Iloista odotusta kaikille teille onnekkaille.
T: Mamma ja tyhjä masu
 
Tikkipää :hug: Toivotaan parasta!!

Rapu :'( :hug:

(.) Tänne ei kuulu kummempia. Tissit turvoksissa ja ruuat ällöttää. Oksentaa ei ole tarvinnu. Menkkamaisia kipuja myös jotka pistää pelottamaan. Vieläkään ei ole mitenkään raskaana oleva olo ja väkisin miettii onko pikkusen sydän lopettanut lyöntinsä. Toivottavasti kaikki kuitenkin kunnossa! :heart:
Mies on varma siitä että kaikki hyvin heillä on kuulemma henkinen yhteys vauvan kanssa ja ainoa ongelma on mun stressaaminen. :whistle:

Nautitaa vapaapäivästa! :)

Ines 6+5
 
:hug: teille kaikille, jotka olette saaneet suru-uutisia, tuntuu tosi pahalta puolestanne. :'(

Miksi minusta tuntuu että miun eka neuvola on jotenkin paljon myöhempään kuin muilla? Muita joilla eka neuvolakäynti vasta rv 10?
Paniikki vauvan puolesta taitaa iskeä... :ashamed:

-Anniel ja vekkuli 8+2
 
Voih, pahoitteluni suru-uutisen saaneille! Minulla on eka neuvola ensi maanantaina, silloin on kasassa jo 9+6. Sydänäänet nähtiin 7+0, mutta niitä alkaa olla jo ikävä. Kahvia olen kyennyt melkein jo juomaan taas, kuvotus on vähenemään päin. Väsymys on sitäkin kamalampaa. Mutta sehän ei nukkumalla parane.
Ittepäisyyttä vaan kaikille!!
Pörrö ja pähkinä 9+2
 
Heippa!
Minäkin taidan kantaa korteni kekoon.L.a olisi 25.7. Eka neuvolakäynti on takana.Ultra on sitten 2.1.2008.
Täältäkin pahoittelut keskenmenon saaneille...

Oma olo on aika hirvittävä, ainakin aamuisin.Pakko vaan jaksaa nousta ylös kun on 2,4vuotias poikanen joka niin vaatii.
Kahvi vielä menee.
On muutenkin erilainen raskaus kun edellinen, en edes tiennyt edellisessä näillä viikoilla että olen raskaana...!!

Kivaa on se, että tulee taas kesä-vauva ja tasan kolmen vuoden ikäero lapsukaisilla...

Palataan taas paremmalla ajalla, nyt täytyy rientää maton pesuun!

Aata 6+6


:'( :'( :(
 
heippa!
tässä olis uusi odottava äiti treelta. eli siis toinen olisi tulossa pikkuneidin kaveriks. :heart: kova pahoinvointi ja väsymys ollu. enkyllä oksentele mutta muuten kokonaisuudessa paha olo on melkein lamaannuttava. nukkuisin vaan koko ajan jne.. ei ollu ekan kanssa tämmöstä. huh, odotan vaan että menis ohi... :/ onko vinkkejä pahoinvointiin? olis kyl tosi tarpeellisia... :( L.A 30.7.

Eliza 6+1
 
Isoja halauksia suru-uutiset kohdanneille :( *halaa*

Mulla on lähes jatkuva kuvotus päällä, joka pahenee iltaan päin. Mahaa jomottelee välillä menkkamaisesti ja välillä ei mitään. Rinnat on tosi kipeät! Ja väsymys on hurjaa... Aamuisin on herätys töihin 6.20 ja olen aivan koomassa ja pahassa olossa puoleen päivään asti.

Kahden viikon päästä on eka neuvola ja sitä edeltävänä päivänä yksityisellä alku-ultra. Voi kun tuolla olisi elämää! Olin alkuun kamalan ahdistunut, vaikka vauva on toivottu, mut kun esikoista oottaa, niin sitä huolii kaikenlaista. Nyt on ahdistus hävinnyt ja alan olla jo kiintynyt tuohon ituseen, joka tuolla toivon mukaan on.

Miten teillä muilla seksielämä? Täällä vähän jännitti aluksi, mutta normirytmiin ollaan lähestulkoon päästy. Vaikka on paha olo, niin tuntuu hyvältä kun puuhaan vaan viitsii ryhtyä. Aluksi pelkäsin saada isoa O:ta, mutta eipä tuosta nyt ole tainnut olla haittaa... jossain oli, että ei ne paikat niin paljoa supistele että siitä olis jotain vaaraa.

Kitty 6+6
 
Minskuli, mulla kans on kohtu eteenpäin kallistunut ja kahden edellisen raskauden aikana mulla on ainakin itselläni ollut tunne että maha on ruvennut näkymään todella aikaisin. Samoin on ollut iso maha vaikka neidit ovat olleet ihan normaalin kokoisia, vähän päälle kolme kiloa.
 

Yhteistyössä