HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Onnea Akallekin! :)

Ite tulin just neuvolasta. Anto pirskatti vielä kolmelle viikolle aikoja lisää. Vauvan pää liikkuu vielä vähän, ei oo täysin laskeutununna. Olin taas laihtunu juhannussyömisistä huolimatta. Ihan onnessani siellä selitin, että mullakin tulee jo kipeitä supistuksia öisin varsinkin. Nyt vieläkö keksis jonkun keinon millä selvittää mitä noista pikkuhousuista löytyy, ko hajuaisti ei toimi. Kai sinne joku tuppo pitäs tunkea tai jotain.

Nyt siivoamaan koko kämppä, illalla muut ässät.

Kuulin vielä semmosenkin, että onneks täällä ei anneta mennä kuin kymmenen päivää yliajalle... eihän se paljon oo.

T: pörrö ja vauveli 38+3
 
Kovasti onnea vio-lalle prinsessasta kuin myös akalle juhannusprinsessasta!!! ja Piparmintulle tsemppiä ja onnea, olet varmaankin vauvanhakureissulla??

Tässä vielä kukkia tuoreille äideille: :flower: :flower:

Meillä ylihuomenna synnytystapa-arvio, alkaa jo jännittämää... Ihan valmis olisin saamaan oman pienen nyytin kainaloon..

Neleka 36+5 =)
 
Onnea vauvaantuneille!! :flower: :flower: :heart: :heart: :flower: :flower:

Ja suppareita niitä toivoville.. B)

Oma ( . ) tietääkö joku raskaushepatoosista jotakin?
Soitti sitten neuvolasta, että perjantaisissa labra-arvoissa oli vähän sanomista, ei paljon koholla, mutta niin että laitokselta olivat käskeneet seurailla tilannetta niin että kahdesti ennen ensi viikon polia joudun labraan..
Sappiarvo oli 14, jotain ja maksa-arvoa en yhtään muista mitä sanoi (jotenkin kai lukkiintui pää kun tajus että taas on jotain sanottavaa...... )
Ilmeisesti tuo sappiarvo ei vielä ainakaan ole mikään kovin paha, mutta jotenkin huolettaa silti kun ei aiemmissa raskauksissa ole ollut missään mitään häikkää.. Nyt on ravattu sokeritesteissä ja nyt sitten tämä......
(Ei sais sanoa näin, tiedän, mutta välillä tulee tunne että pitikö lainkaan raskautua...)
:ashamed: :'(

Tosin nyt huolettaa eniten tämän vaikutus lapsiin, mitä siitä oikeasti voi seurata? Netistä en oikeastaan ole löytänyt mitään fixua, joku prosentti kuolleisuudelle nimenomaan sappiarvon vaikutteestä sikiön sydämeen..
Mutta miten oikeesti muuten haittaa? Aiheuttaako jotain keltaisuutta esim tms?
Vaikuttaakohan arvoihin se, että kutina on vähän helpottunut viime päivinä? (vai olenko tottunut????)
Mitä toimenpiteitä multa vaaditaan? Jossain luki "lääkkeenä" lepo, koita tässä nyt levätä kaksi ja kahdeksan vuotiaan kanssa (lue oikeastaan vain se kaksi vuotias, 8-v kuitenkin pärjää jo aika hyvin. =) )

Onneksi huomenna on neuvola niin pääsee siltäkin kyselemään lisätietoja..

Anteeksi tämä valitusvirsi, ketuttaa vain ja huolettaa kun ei edes löydä tietoa joka vastaisi näihin kysymyksiin.... :ashamed:

Mom44 34+6
 
Suuren suuret onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart: :heart: :heart:

Tänne ei oikeestaan sen kummempaa kuulu... mitä nyt alkaa tosissaan jo tuntumaan siltä että vauva saisi syntyä. Varsinkin kun poitsu ei mikään pienen pieni ilmeisestikään ole, niin ei tarttis yliaikaiseksi mennä. No sinne on onneksi vielä muutama vko aikaa.

Neuvola lääkäri mulla oli viikko sitten ja ihan turha reissu :kieh: Lääkäri oli nuori ja aika hissukka... osasi kait joo asiansa, mutta kovin selkeetä kuvaa en mistään saanut. Esim siitä onko vauva jo kiinnittynyt tai laskeutunut ei hän osannut sanoa... onneksi on selkeästi raivotarjonnassa ja sydänäänet kuului! Itse olen sitä mieltä että on mennyt jo alemmas, koska mahan malli on muuttunut ja mun kyljet on "tyhjät". Tähän asti on kokoajan ollut oikealla puolella, nyt on siirtynyt keskelle...

Supisteluja tulee ja menee, mutta suurimmaksi osaksi ihan kivuttomia! Valittaa ei kyllä pidä, olo on kuitenkin suht hyvä ja mitään huolenaihetta tms ei ole. Malttamattomuus vaan :LOL: Pahinta tässä on tää kömpelyys ja se ettei yksinkertaisesti jaksa niinkuin normaalisti, haluun niin kovasti jo oman kropan takas ja lenkille koirien kanssa... heh, ihan kun sitä vauvaa en tässä eniten odottais :whistle:

Tsemppiä kaikille viimeisiä viikkoja varten, eiköhän aika mene nopeesti ja kohta mellä kaikilla on nyytit kainalossa :heart:

Nuusis ja vilkas pikkumies 36+3
 
Paljon Onnea Vio-lalle ja Vesilaitoksen akalle ihanista nyyteistä.. :flower: :flower: :flower:
Nyt niitä sit tulloo "ihan urakalla" . Kumpa itekkii olis jo tossa vaihees ja kaikki supistelu jo takanapäin. =)
raskaus kypsyttää ensin yläpään ja sitten vasta alapään. Mitenhän kypsäksi sen yläpään pitää tulla.. Toi tosi hyvä juttu :LOL:
Täällä ainakin yläpää erittäin kypsä...olis vaan alapääkin...
Lekurissa tänään.....ei mitään uutta!!! Kehoitti vaan lähtee sairaalaan heti jos yhtään tuntuu ettei synny matkalle tai kotiin. Jess.. Tota odotinkin ..arg.


Kukakohan seuraavana ilmoittele vauva uutisia :heart:
Nyt sapuskaa väsääää..
 
PALJON ONNEA VIO-LALLE JA AKALLE!!! :flower: :flower:
On se niin ihanaa kun noita kääröjä alkaa tulemaan =) Tulisi vaan jo tännekin!

Oma olo ollu tänään tosi tukala. Ei supista kunnolla, mutta koko ajan jotenkin kirraa mahaa ja mitekään ei ole hyvä olla. Istuminenkin tuskasta, joten palailen huomenna uudestaan neuvolakuulumisien kera.

Änkkäpöö ja Toivoilona 36+6
 
Neleka: Minä olen se "uusi" heinämamma joka on menossa Kotkaan synnyttämään! Itsekin siellä olen jo kaksi kertaa käynyt synnyttämässä, aina näin kesäaikaan. Kuulemma taas aika kovia ruuhkia tulossa sinne heinäkuussa... Toivottavasti sekaan mahtuu.. Ties vaikka oltaisiin siellä sun kanssa samaan aikaan :)

Kävin tänään neuvolassa. Kaikki oli muuten ihan ok, mutta painoa oli tullu viikossa kaksi kiloa!!!! Siis huh! Ja muutenkin sitä painoa on siis tullut raskauden aikana enemmän kuin tarpeeksi, kohta menee 20 kg rikki, mutta nyt oli ehdoton ennätys. Neuvolantäti ei kuitenkaan sitä sen kummemmin noteerannut, merkkasi vain plussia turvotuksen kohdalle.. Vauvan sydämensyke oli myös laskenut, oli nyt 125 vaikka kuunneltiinkin kauan. Aiemmin ollut pienimmillään 140. Mutta normaalia kuulemma sekin tässä loppuvaiheessa.

Joku kyseli aikaisemmista synnytyksistä. Meillä esikoinen syntyi rv 39+6 ja kuopus rv 39+5. Itse olen sitten järkeillyt että tämä kolmas voisi syntyä rv 39+4... Vielä ei kuitenkaan ole mitään merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä, mutta ei niitä muidenkaan kohdalla ole ollut. Ikinä en ole limatulppaa huomannut enkä supisteluista kärsinyt kun vasta h-hetkellä.

akt78 37+2
 
Paljon onnea vauvautuneille! :flower: :hug:

Miun olo on tosi tuskanen,eilen oli vielä kuumetta ja koko päivän tosi paha olo :( .
Valvoin aamu viiteen,särki jalakoihin ja käsiin.Välillä supisteli taas napakasti ja ravasin vessassa vähän väliä.Kirkasta limaa vaan,ei limatulppaa kuitenkaan...Tään päivän on ollu jotenkin tosi tuskanen olo,mahaan sattuu,en tiiä onko se vielä mahatautiakin ,mut menkkamaista jomotusta on jatkuvalla syötöllä.
Ukko sairastu aamuyöllä kans mahatautiin vesiripulilla,nyt on nukkunu melkein koko päivän(mitä nyt ei oo vessassa juossu...).Eli pitäs kuulemma pysyy kasassa et hän kerkee parantua tauista...Alan olla jo tosi kypsä tähän tilaan,etenkin tään sairausrääkin lopulla.Voimia ei oo nimekskään ja tosi kivulias olo.Enhän mie varmaan jaksas ponnistaakkaan synnytyksessä nyt ,kun oon ku lapamato...
Ei se auta,pitää mennä pötköttää ja sit vielä koiruliini lenkittää ku ei ukosta nyt siihen oo...

Ievaliina ja pikkumies 38+5
 
Onnea violalle ja akalle pikkuisista nyyteistä!! :flower: :flower: :flower:

Ihanaa kun vauvauutisia tulee säännöllisin väliajoin!!

Tänään on muutaman kerran sattunut mahaan aivan niinkuin umpisuoleen sattuisi. En tiedä yhtään mitä tollanen tarkottaa mutta toivottavasti jotain hyvää synnytystä ajatellen:)

Täälläkin mies ollut juhannuksesta asti kipeänä! kamalassa flunssassa, toivottavasti ei tartu nyt minuun. Tuli vaan mieleen että jos synnytys käynnistyisi ja mies olis kipeänä niin osaako kukaan sanoa, saako mies olla mukana synnytyksessä kuumeisena ja flunssaisena?

Pelkään että käy vielä niin huono tuuri että kun se H-hetki koittaa sitten joskus (TOIV: PIAN!)
ja jos mies sattuisi olemaan kipeä, niin eivät laske häntä saliin mukaan..

nyt ruuan laittoon ja päikkäreille:)

tannuli 35+
 
Isot onnitteluhalaukset täältäkin vauvan saaneille! :heart:
Kateellisena tuun tänne aina lukemaan näitä uutisia..Ja kateellisena luen teidän muiden supistuksista..Toisaalta pitäis kai olla onnellinen, ettei tuu ns. vääriä hälytyksiä, mutta kun olis niin kiva tuntea, että tästä mahasta vois joskus päästä eroonkin.. :/ Esikoisen aikanakin kivuliaat supistukset tosin alkoi vasta h-hetkellä, kuten oliko se akt:llä..

Olo täällä ihan normi. Itse asiassa voin tosi hyvin, ei oo mitenkään tukala olo tms. mutta haluaisin vaan niin kovasti jo vauvan syliin. Pörrölle kiitokset, kymmenen päivää yli kuulostaa paljon vähemmältä kuin 2 viikkoa.. :p Että viimeistään 20.7 vauva vois sitten olla sylissä! :heart:

Joo, taidanpa lähteä vähän kävelylle, jos vaikka ihan just ei sataisi vettä..Sais vähän tätäkin iltapäivää kulutettua..

Pinuski ja vauveli 37+5 :wave:
 
Paljon onnea vauvoille ja äideille ja toki koko perheille täältäkin :flower:

En ookkaan taas toviin kerennyt kirjoittelemaan kun en netin läheisyydessä ole ollut... Reilu pari viikkoa sitten menin sitten naimisiin ja yhtenä kappaleena sainkin astella alttarille, hormoonit oli kyllä niin seksin että, vollotin ihan koko vihkimisen ajan, vieraat varmaan luuli tulleensa hautajaisiin kun en itkua saanu millään loppumaan.. Juhlissa sitten tsemppasin ja itkin vain puheiden aikana :) saavutus :) ihmeen pitkälle iltaa sitä jakso juhlia, joskus ennen kahta päästiin hotellille ja tuore mies olikin raskaanaolevaa väyneempi ja nukahti sänkyyn ku mä olin meikkejä pesemässä, en sit sitä enää raaskinu herätellä :) nyt tässä sitten totutellaan rouvana oloon...

Neuvolassa kävin tänänä ja aikalailla taitaapi pikkunen olla tuolla kiinnittyny, tulispa se jo... en malta odottaa... huomenna aattelin kuitenkin vielä mökille lähteä ja olla max viikon, riippuu olosta, sen jälkeen jään kyllä sit jo kotiin odottelemaan josko tuo tuolta tulis... selkä ja masu on kipeinä ja olotila muutenkin aika ikävä mut vielä pitää odotella kärsivällisenä, jospas sitä vaikka sen sairaalakassin tänään pakkais...

Muistaako joku muuten että monelta naistenklinikalla on ne tutustumiskäynnit, huomenna ollaan menossa (juu hieman myöhäseen jätettiin tämäkin) ja en muista et monelta se olikaan :) joskus yhen jälkeen kuitenkin muistaakseni???

Saiteista päivänjatkoa vaan kaikille!

Gataa & HN 38+3
 
Onnea Vio-la ja Akka!!! :flower: :flower:

Piparmintulla viimeistään sitten huomenna jännät paikat. :hug: Mulla on siis kanssa huomenna se vesikontrolli. Jännittää ihan kamalasti. Varsinkin kun tänään neuvolassa tuo sf-mitta oli siirtynyt noille yläkäyrille. :eek: En tosin tiedä onko sillä mitään tekemistä veden määrän kanssa, mutta viikko sitten vauva oli vasta noin 2,3 kg eli ei mitenkään suuri viikkoihin nähden. Mistä lie johtuu voihan se olla mittaajastakin riippuva, mutta th sanoi, että hän yleensä ottaa melko "tiukan" mitan.

Siis mä en oo vieläkään saanut hommattua imetysliivejä. Tuntuu, että kaikki on vielä niin kesken. Ikkunoita pesin tänään. ;)

Muut arvot neuvolassa oli ihan kohdillaan, pissa puhdas, painoa noin 700 g/vko yht. 11,5 kg.

Tuun huomenna raportoimaan äitipolin kuulumiset. Jaksamisia kaikille!

Jemima 35+2
 
gataa: Meillä oli aika 13.30 sinne NKL tutustumiseen viime viikon maanantaina.

Eipä ollut neuvolaa tänään kun eilen iltapäivällä soittivat että TH sairaana. Uusi aika perjantaiksi. Harmittaa vain kun TH pitäisi laittaa äitiyspolille sen lähetteen siihen kääntöyritykseen niin nyt se siirtyy ainakin ensi viikolle. Mille rv:lle asti tekevät niitä käännöksiä ??? ensi ti tulee jo rv 37 täyteen.

Onpa tosi kiva ilma vettä tulee kuin esterin p.....stä ja äsken satoi rakeitakin!!!

anjamarita ja Sara 36+0

P.S. Onnea vauvan saaneille :flower: :flower:
 
meillä oli kans eilen 13.30 NKL se tutustuminen. varasin tänään vielä osasto 61:lle tutustumis/valmennuskäynnin (perheosasto). mä tilasin imetysliivit bebes-sivustolta, en löytänyt tarpeeksi isoja kaupoista :snotty:
 
ONNEA VAUVAN SAANEILLE! :flower:
Ja onnea gataalle naimisiin menon johdosta!

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena edelleen. Vauva on ollut kiinnittyneenä jo ainakin kaksi ja puoli viikkoa ja suppaillutkin, mutta aina ovat loppuneet. Viime yönäkin valvoin ties kuinka kauan suppareiden takia, jotka tuntuivat etenkin selässä tooosi kipeiltä. Olin jo ihan varma, että "tosi on kysesssä" mutta ei, johonkin katosivat. Nyt olo on kuin piesty, mutta ei juuri supistele. Huomenna aamusta neuvolaan.

Miehellä alkoi juhannuksena kesäloma. Ekat lomapäivät ovat menneet sadetta pidellessä. On sitten siivoillut ja hemmotellut mua ruokaa laittamalla. En muistanutkaan, että tuo osaa niin hyvää ruokaa laittaa :) Nyt lähti juoksemaan. Kyseli ensin kuinka pitkään uskaltaa olla poissa jos vauva vaikka alkais syntymään.

minskuli 38+6 (ensi viikolla la!)
 
Kävin neuvolassa ja vauvan pää ei ollut vielä kiinnittynyt. Liikkui pää vielä, joten uskalsin että mies lähtee lasten kans viikoks lomalle.. No, vähän aikaan sitten tuntu että ihan kuin jotakin lorahti. En tiedä oliko se valkovuotoa, toivon mukaan oli. Kaipa lorahtelee lisää jos se lapsivettä oli.. Huonoa tuuria jos poika nyt meinaa tämän viikon aikana syntyä. :eek:
Tunnen kyllä pari ystävää jotka on synnyttänyt ilman miestä kun ei ole kerennyt mukaan, joten enköhän mäkin ilman ukkoa synnytä. Eipä ole kukaan siinä ruikuttamassa että mua väsyttää ja juoksemassa röökillä vähän väliä. :kieh:
Täällä kun vähän siivoilee niin vähän aikaan pysyy järjestyksessäkin kun olen täällä yksin. Kyllä mulla tänne viikoks jää pyykkiä, pölyjen pyyhkintää ym.ta. Tänne luvattu pari hellepäivääkin.
Yöt vähän jännittää jos sattuu että herään koviin supistuksiin että miten mä selviän taksiin ja sairaalaan.. Pitäs ettiä se taksin numero valmiiksi, ku mä tiedän että ku lähtö tulee niin mulle iskee PANIIKKI..Minuutit tuntuu silloin niin pitkiltä. :(
 
Onneksi olkoon vesilaitoksen akalle :flower:

G: Esikoinen synty 39+3. Limatulppa lähti irtoileen 4 päivää aikasemmin kun kätilö äitipolilla sano vähän "pyöräyttävänsä". Synnytys alko selkäpolttosupistuksilla, vedet meni sairaalan odotusaulassa. Synnytys kesti ekasta supistuksesta parkasuun n.15 h. Kotona oltiin ekat 7h ja vesien menon jälkeen ponnistaminen n.3h kuluttua kun joutuvat sitä oksitosiinia sit antaan et sai supistukset pitempikestoisiksi. Muuten ei varmaan ois kestäny noinkaan pitkään.

Tähän mielentilaan mun ei kannata enempää kirjotellakkaan... on ollu vaan huono (.) päivä. Supistelee ja särkee eikä sen valmiimpaa |O |O

Jaksuja kaikille :hug: Ei oo helppoa tää loppu aika varmasti kellekkään...

Kojo 37+6
 
Tuli muuten mieleen et onko teillä muilla ollu joku "synnytys biisi"?
Mulla esikoisen aikana soi useasti päässä niin kotona ku laitoksellakin tuo:
Apulanta: koneeseen kadonnut
http://www.youtube.com/watch?v=ZEB5Ypqg34A

Joskus loppuraskaudesta sattu et miehellä kun kelloradio pärähti soimaan niin sieltä tuli tuo biisi ja kohta et "kipu kuolee huutamalla, alastomana lattialla, miten kauan sitä kestää? ei, sitä ei voi tietää, kehen sattuu ja kuinka paljon, siitä kysymys elämässä kai on"... samaan aikaan mulla just supisti kipeesti... Siitä toi biisi juontaa juurensa :)
 

Täälläkin mies ollut juhannuksesta asti kipeänä! kamalassa flunssassa, toivottavasti ei tartu nyt minuun. Tuli vaan mieleen että jos synnytys käynnistyisi ja mies olis kipeänä niin osaako kukaan sanoa, saako mies olla mukana synnytyksessä kuumeisena ja flunssaisena?

Pelkään että käy vielä niin huono tuuri että kun se H-hetki koittaa sitten joskus (TOIV: PIAN!)
ja jos mies sattuisi olemaan kipeä, niin eivät laske häntä saliin mukaan..

nyt ruuan laittoon ja päikkäreille:)

tannuli 35+[/quote]


Mie oon ainakin varma et ne eivät laskis tuota miun ukonreppanaa kuumeisena ja ripuloivana synnytysosaston lähimaillekkaan :( .
Ei auta ku toivoo ettei tuu lähtö ennenku ukko tokenee.Ja toivottavasti miehes paranee flunssasta etkä sie saa tartuntaa.Pittääkin nämä virustauvit iskee justiisa sillon ku niitä vähiten kaipais...
 
noista biiseistä: mulla on jostain syystä soinut pari viikkoa päässä Jumalan kämmenellä ja ystävä sä lapsien :eek: nauroin miehelle, että varmaan vaan alitajunta sanoo, että kiltti Jumala, älä anna sen sattua kovin paljon :LOL: Ei kyllä mitään tietoa mistä nuo tulevat. Kieltämättä tuo apulannan biisi sopii hyvin tunnelmiin.
 

Yhteistyössä